Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburator dublucorp
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
gangara
@Mr_Devil83: faza aia ca 1300 ar putea sa scoata un consum mai mic decat 1400 a fost doar asa o chestie legata de cilindree in apararea acestei utopii legate de consum...nimic serios in date...

@Alungatu:in afara de reductia aia de la galerie de 1600 la carb de 1400, vezi ca mai tb sa prelungesti si returul de benzina, in caz ca ai pompa fara retur
Alungatu
Parca nu am retur .. din cate retin .. am sa ma uit si-o sa revin
G I M
Vroiam sa spun 3/4 din cursa pedalei,nu stiu unde imi era capul biggrin.gif
Alungatu
Am revenit .. deci pompa mea e una ciudata... Are returul pe furtunul pe care se duce benzina spre carburator .. inainte de filtru de benzina.. atasez o poza facuta in paint ca sa intelegeti smile.gif


Ar trebui sa mai fac vreo modificare la pompa?

user posted image
SGM.MYKE
Aia e pompa pentru carburator dublucorp, care are returul pe el si nu e nevoie de retur la pompa, iar furtunul care nu stii de el, e intrarea de benzina in pompa, cine a montat-o a mai pus un filtru suplimentar, inainte de pompa.
Alungatu
Deci sa inteleg ca pompa e OK ... e chiar pentru carburator dublu corp. Tipu care a avut masina inaintea mea era pasionat de masini.. un tip din Vaslui .. avea magazie de CDuri pe ea .. si altele. Motorul probabil tot el l-a pus (de papuc 1.6 si galerie tot de papuc). Doar carburatorul a ramas de 1.4 ... ceea ce am sa schimb in curand. Deci in concluzie trebuie doar sa schimb carburatorul.. nu mai trebuie sa fac alte modificari pe la pompa sau stiu eu ce, nu ?
G I M
Vezi ce cablu de acceleratie ai, posibil sa fie pentru monocorp si nu se potriveste la dublucorp.
Mr_Devil83
gangara chestia e ca chiar scoate motoru de 1,4 consum mai mic decat 1,3-ul.

Acuma ce sa zic, cu benzina de 20,00 lei fac cam 110km. Adica cu 6,06litri. Si nu facuti dintr-o bucata ci in 2 zile sa zicem si vreo 4 5 porniri din care minim 2 la rece. Asa ca sau e mai jmecher motorul meu si nu ii mai place benzina sau l-am vrajit eu de nu ii mai place benzina.

Pur si simplu tot ce i-am facut dupa ce am avut o problema cu retuul infundat (asa era de cand am cumparat masina si nu am stiut), i-am pus monocorpul by default de 1400, fara nici o modificare, o platina bosch si lulea bosch pt ca aveam problema cu urcatul peste 2000 de ture in treptele superioare de viteza (3,4) si un capac metaplast (ca numa de ala am gasit) si un schimb de ulei. Am bagat un valvoline turbo V 10w-40. Si dintr-o data motorul meu consuma decent. Si trage si foarte bine pentru o dacie.
gangara
@alungatu: pompa e buna..ideea e ca tb sa prelungesti furtunul de retur . el tb sa intre in carburatorul dublu...sau astupi stutul de retur din carburator, ceea ce nu cred ca ar fi indicat...

mr devil: eu nici pe autostrada cu 100 km/h nu scot consum de 6...si am toata aprinderea schimbata si motorul un stare buna...
Alungatu
QUOTE(gangara @ 11 Mar 2009, 16:52)
@alungatu: pompa e buna..ideea e ca tb sa prelungesti furtunul de retur . el tb sa intre in carburatorul dublu...sau astupi stutul de retur din carburator, ceea ce nu cred ca ar fi indicat...

mr devil: eu nici pe autostrada cu 100 km/h nu scot consum de 6...si am toata aprinderea schimbata si motorul un stare buna...
*




Sa inteleg ca la carburatorul dublu trebuiesc doua furtune care sa alimenteze .. si metoda ar fi ca returul sa-l bag in carburator si sa nu se mai duca .. unde se duce in mod normal ?

Cat despre cablu ... trebuie si cablu de acceleratie cu doua 'capete' ?
G I M
La monocorp,pompa are 3 stuturi : un stut este intrarea benzinei care vine din rezervor, un stut se duce in carburator iar celalalt stut se duce in tevuta de retur.
La cel dublucorp,pompa are doar 2 stuturi :unu intrarea si celalalt iesirea benzinei spre carburator.La randul lui carburatorul are si el doua stuturi,unu mai gros in care intra furtunul de la pompa si unul mai subtire,returul,care intra in tevuta de retur.
Sper ca nu te-am ametit prea tare
Alungatu
Pai pompa mea are doar doua furtunuri puse .. unu care vine din rezervor in pompa si unu care se duce spre carburator (pe care se gaseste si returul). Nu stiu de ce trebuie sa 'lungesc' furtunul pentru retur pentru ca eu nu am returul din carburator ...

O alta chestie ar fi cablu de acceleratie, de ce trebuie sa-l schimb? Este cablu pentru mono cu un singur capat ... si cel pentru dublu cu doua capete sau de ce?
gangara
cablul de acc tot un capat are biggrin.gif , numai ca prinderea e alta, daca te uita la carbul dublu vei vedea ca nu are nici un surub de prindere. cablul tb sa aiba o maciulie in capat. eu m-am gandit sa ii pun un surbel ceva, nu stiu, vad eu...

cat despre alimentare e f simplu: in carbul dublu tb sa intre doua furtune. tur si retur. tu ai un t-eu pe furtunul de tur din care pleaca returul si se duce in rezervor..
tu tb sa scoti furtunul de retur din t-eu si sa il prelungesti ca sa ajunga in carb...

daca nu sti cum, postezi si iti spun eu niste "carpeli"..

bafta
Alungatu
Am inteles faza cu turul si returul. Nu stiam ca dublu are retur din carburator. OKe ... ar mai trebui sa stiu ceva despre dublu ? Inafara de faptul ca trebuie sa am cablu de acceleratie cu 'o chestie' in cap ... si retur la benzina? Mai are ceva in plus fata de mono?
G I M
Da ,carburatorul dublu corp mai are si o supapa electromagnetica care are rolul de a intrerupe circuitul de benzina la luarea contactului,pentru a preveni inecarea motorului cu vapori de benzina. Deci iti mai trebuie un + contact , il poti lua de pe + bobina de inductie. Daca nu ai acest fir nu iti va sta la relanti. In rest nimic diferit
Alungatu
Ok. Multumesc. Maine poate imi gasesc timp sa cobor sa montez dublu. O sa revin cu detalii.
G I M
Spor la munca si consum mic !
razwy
unsure.gif Si totusi care sunt cele mai bune carburi cu dublu corp? se mai gasesc kit-uri de reparatii la weber si dellorto
Ma intereseaza 2 buc. weber sau dellorto in stare de functionare, daca are cineva.
payty
daca esti din bucuresti, kit de reparatie gasesti la al padrino. un magazin e la universitate, altele, nu stiu, mai cauta pe net.
Alungatu
O intrebare .. as astepta un raspuns cat de repede ... dublu are 4 "mufe" ... si anume 2 pe o parte si 2 pe cealalta ... 2 dintre ele stiu ca intra tur si retur ... dar in celelalte doua poate sa-mi spuna cineva ce trebuie bagat !? Cumva furtunelu' ala de la vacuum ? Astept un raspuns cat mai repdee .. daca se poate smile.gif
MECCA
pe aceeasi parte cu cele 2 "mufe" de tur respectiv retur benzina sunt doua "mufe", una din ele este astupata de un dop de cauciuc, iar la cealalta cel care duce la delcou, la membrana ptr avans vacuumatic.Pe partea opusa cu aceste 4 "mufe" ar trebui un furtunel mai mic intre acea capsula de vacuum si partea inferioara a acarburatorului, partea sub cele doua clapete.
Alungatu
Oke ... haideti s-o luam mai usor ca nu-s asa priceput smile.gif

1 - Tur si retur
2 - Nu stiu ce vine acolo (furtunul de la vacuum?)
3 - E chestia aia care trebuie sa ii pun + de la bobina de inductie
4 - Cablu de acceleratie

E bun? Deci la 2 nu am inteles ce trebuie .. sa astup o gaura si unde s-o pun la vacuum ?
gangara
prietene, hai sa iti explic pe intelesul tau, nu de alta dar tocmai am venit de la fierul meu si sunt fericitul posesor al cca 70 de magari. tocmai am reusit sa imi montez si eu dublul corp. chiar pot sa spun ca masina are cu totul alta viata. sper sa nu ma sece de combustibil.

in prima ta poza: e un tur (cel indicat cu sageata pe carb) si un retur. celelalte doua stuturi: cel subtire se duce la delco (avans vacumatic), iar cel gros tb sa se duca in capacul care vine peste carb din filtrul de aer, totodata intr-un t-eu (t-eu care se gaseste si la monocorp) in care mai intra furtunul de la capacul culbutori( furtunul il pastrezi pe acelasi de dinainte) . T-ul cred ca tb sa fie un pic diferit. Azi am facut teste fara sa conectez la filtru furtunele astea.

in poza a doua: ai electrovalva care tb alimentata de la un plus de pe contact, in consecinta cel mai usor e sa iei de la bob de ind.
si mai ai legatura la cablul de acc. dupa cum vezi, cablul este diferit, ii tb o maciulie. eu astazi ca sa fac teste l-am legat cu o sarma.

mai ai un stut, pe cealalta parte a carbului la care se conecteaza capsula de dezanecare, care oricum vad ca o ai deja pusa.

meca spune sa astupi un stut, respectiv cel un pic mai gros de langa stutul corespunzator avansului vacumatic. daca faci asta , pastrezi vechiul furtun, cel cu duza de la monocorp. ideea e ca ar fi mai la indemana asa, insa stutul respectiv este deja calibrat.
in materie de reglaje...ehehe....e treaba multa...dar sa ajunci tu acolo. spor
Alungatu
L-am montat ... am reusit sa merg .. insa imediat am renunta la idee .. pentru ca, va vine sa credeti sau nu, in timp ce acceleram se ridica joja din motor .. si imi sarea ulei pe gaura de la joja .. am umplu masina de ulei de la motor.. cand statea la relanti .. era OK... cu cat o acceleram mai tare, cu atat se ridica joja mai sus.. drept urmare am revenit inapoi la 1.4 mono ... Nu stiu de ce s-a intamplat asa ca doar am motor de 1.6 si galerie tot de 1.6 :|

16 Mar 2009, 08:49:
Nu stie nimeni ?
payty
pai furtunul de recuperare de gaze din carter unde l-ai pus?

cannavaro
Ptr. ca tot se discuta aici de carburatoare dublu corp, stiti daca mai exista vreun carbotest in Bucuresti si cat costa afacerea asta?
Alungatu
QUOTE(payty @ 16 Mar 2009, 21:32)
pai furtunul de recuperare de gaze din carter unde l-ai pus?
*




Care e furtunu asta ? Ca sincer nu stiu ... eu am pus acceleratia ... socul .. vacuumul .. turul si returul .. si un fir cu + la electrovalva..

Cumva furtunul din poza care e incercuit cu rosu ? Pentru ca la furtunu asta, partea care intra in carburator am infundat-o (pentru ca nu stiam unde s-o bag)
Minel
QUOTE(Alungatu @ 17 Mar 2009, 10:25)
Pentru ca la furtunu asta, partea care intra in carburator am infundat-o (pentru ca nu stiam unde s-o bag)
*




Pai si gazele din carterul superior pe unde se evacueaza huh.gif ,

Daca nu ai unde pune acel furtun , de la capac, propteste-l undeva pe sub masina si atat, chiar daca nu este prea indicat .... sleep.gif
Alungatu
Deci greseala a fost ca l-am infundat si gazele au ramas in motor ? Deci eu am infundat doar partea care intra in carburator ... cea care intra in motor si in partea cealalta am lasat la fel ... doar partea care intra in carburator am infundat-o...
aly
Asta e motivul pentru care iti sare joja.
Daca la carburatorul nou nu ai unde sa-l introduci, ia un stut de ala metalic pentru galerii si infileteaza-l in gatul de lebada si cu un furtun mai lung il conectezi acolo.
gangara
ba are unde sa il conecteze
capacul nou care vine peste carb dublu din filtrul de aer are si el un mic stut (la fel ca la capacul mono) in care intra acelas t-eu (de la carbul mono). intr-o parte intra acest furtun de la capacul culbutori, iar in cealalta parte tb sa intre un furtun care sa duca in talpa carbului(inlocuieste furtun acela cu duza).
acest furtun se adapteaza usor: din furtunul inital cu duza, scoti duza si il prelungesti cu o bucata de furtun de benzina ( dar sa nimeresti un furtun mai moale) pe care-l vari in stutul carbului.
Alungatu
Carburatorul e de nova ... si nu se potriveste gatu de lebada care-l am eu acu (am pt monocorp). Sunt gaturi de lebada care sa se potriveasca la asta dublucorp ? Cat am mers cu ala dublu corp am mers fara filtru de aer pus. Am sa incerc cum a spus gangara .. sa vad daca reusesc ceva
gangara
de nova mi-am pus si eu, care e identic ca cel de pe papuc.
gat de lebada se gaseste si e cca 5-6 lei. scump dupa parerea mea avand in vedere ca e groaznic din punct de vedere calitativ, dar e bun. ia-ti-l si o sa te prinzi tu cum o sa vina furtunele astea...
oricum pb ta cu joja...nu stiu ce sa zic, asta in cazul in care tu ai infundat, dupa cum ai spus, stutul carburatorului si nu furtunul capacului culbutorilor. mai verifica...
Alungatu
Mi-am intrebat instructorul de la C,E,D si mi-a spus ca-mi ajunge presiune in baia de ulei .. de aia cica.. dar de ce si de unde ajunge .. nu stiu smile.gif
aly
Nu am inteles.
Iti sare joja cu ambele carburatoare sau numai cu cel de nova?
Daca iti sare indiferent de carburator instructorul are dreptate, scapari de compresie -se rezolva cu o segmentare.
Daca scoti busonul pe unde bagi ulei(cu motorul pornit) iese fum mult pe acolo?
Alungatu
Doar la ala dublu sare joja ... si nu sare, se ridica in sus cand accelerez si sare uleiul. Nu am incercat cu capacul la motor scos. ..

Am motor 1.6 din fabrica ... si anume dacia 1310 T (cod motor 106-00).
ment
laugh.gif Stai linistit ca nu are nici o legatura cu carburatorul dublu-corp, nu de la ala iti sarea joja, ci cum au zis si cei de mai sus, si cu monocorpul daca blochezi furtunul/furtunurile de recirculare a gazelor de carter (care sunt doua, un furtun de 'jos' pentru carterul inferior, si cel de sus, din capacul culbutorilor - carter superior) la fel o sa se intample, gazeele ne-evacuate creeaza presiune logic precum a zis instructorul respectiv, si sare joja.. Realizeaza circuitul de recirculare a gazelor si incearca iar tongue.gif.
razvan solenza
bine ca nu ai patit si tu ca mine cand am pus un furtun infundat mi-a aruncat busonu in mecla mi-a spart buza si ma pictat negru pe fata radmasa.gif
gangara
@ment: "Stai linistit ca nu are nici o legatura cu carburatorul dublu-corp, nu de la ala iti sarea joja, ci cum au zis si cei de mai sus"
dar nu a spus nimeni ca ar fi de la carb...toti au spus ca ar fi de la gazele carter
ment
Pai da, am vazut, d-aia am zis "cum au zis si cei de mai sus"; nu am vrut sa se inteleaga ca si cum ar fi zis cineva altcineva, doar am vrut sa subliniez ce ati zis si voi deja unsure.gif.
Alungatu
Oke! Merci. Il voi monta iarasi si voi incerca s-o fac cum trebuie, de data asta, sa vad ce iese. O sa va anunt smile.gif
Uncle-Sam
Revin si eu cu un carburator de Lada
razwy
2 dellorto fac toata treaba. nu va mai chinuiti cu alte carburatoare, gen lada. dry.gif
br17rfg
stai tu linistit ca faci treaba si cu un carb de lada pus pe un amarat de 1.3...
vorbesti de dellorto de parca sar gasii la orice colt si pe niste preturi de nimic....
razwy
eu zic ca isi merita banii, la 100 gasesti. reglate cum trebuie sunt ok la consum.
sa nu-mi zici ca se compara un carburator de lada cu macar un singur dellorto sau weber orizontal.
si 1.3 nu este amarat daca stii ce trebuie sa ii faci.
br17rfg
QUOTE(razwy @ 19 Mar 2009, 20:55)
eu zic ca isi merita banii, la 100 gasesti. reglate cum trebuie sunt ok la consum.
sa nu-mi zici ca se compara un carburator de lada cu macar un singur dellorto sau weber orizontal.
si 1.3 nu este amarat daca stii ce trebuie sa ii faci.
*


nu am comparat stai linistit....
stai linistit ca am facut cateva lucruri la 1.3 meu dar totusi as vrea mai mult de asta mai bine fac un transplant de 1.6 nova....
Muttley
razwy, pana nu experimentezi nu poti sti nimic concret. Si eu imi pun sperante in Dellorto, da' cu mari rezerve.

Pana atunci, chiar daca se gasesc pe toate drumurile carburatoarele, sa te vad pe ce alee intunecata si ascunsa gasesti galerie pt ele wink.gif
br17rfg
si daca este sa gasesca o sa zica ca este scumpa pentru o bucata de fier....asa ca ar putea ca isi faca el galeria asta daca o sa gaseasca sau daca o sa isi ia porcii..
razwy
nu galeria este problema. deja am gasit cine sa o confectioneze.cine le regleaza ca sa nu te astepti la consumuri uriase si performante 0, asta este problema. din cate am auzit in bucuresti, brasov si cred ca si in timisoara se mai pot regla asa cum trebuie.
eu imi pun toate sperantele in cele 2 orizontale care sunt in curs de achizitie.
br17rfg
atunci spor la achizitionarea lor.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.