Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburator dublucorp
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Minel
Azi am avut timp mi-am pus Weber-ul 32 DRT pe masina ..... ( scuze calitatea pozelor ) [attachmentid=1627595209] [attachmentid=1627595210] cabluri si furtune a nu se lua in seama pe perioada testelor ... blush.gif

Am reusit cat de cat sa il reglez la ochi si apoi i-am dat cheie ( am scos intentionat tija de actionare a celei de-a 2 camere ,asta doar pe perioada testelor ) a pornit la prima cheie cu turatia undeva la 2000 ....

Bun toate bune si frumoase pana s-a incalzit si am zis sa reglez ralantiul ... mai jos de 1100 de ture nu puteam sa il las ( de fapt l-am lasat si la 850 mergea frumos de tot, dar nu pt mult timp ca o balbaia si murea ...)

Pe urma am scos-o pe "roscata " la o tura scurta sa vad cu trage ... diferenta mareeee intre carfil si Weberu asta
( urca muuuult mai repede in ture , parca ii dopata .... icon_mrgreen.gif ) fara probleme in 5000 ,mi-a parut rau sa ii dau mai mult ..... nici macar treapta a IV-a nu am apucat sa ii dau , ca se termina drumu .... happy.gif

Atunci am trecut la reglajul ralantiului care uneori ba il balbaia , uneori mergea parfum , ( aer fals se exclude , talpa planata, diuza calibrata de 1,5 mm , etc) ii clar ca este infundat ....tinand cont ca surubul de amestec era strans la maxim , pe masura ce il desurubam mersul motorului se inrautatea ... unsure.gif

O sa ii trag si la asta o ciorba de carburator si vedem ce iasa .... icon_mrgreen.gif

P.S.

Trebuie adaptate cabluri de acceleratie si cel de soc , acceleratia ii relativ simplu dar la soc.... ( ii cam scurt si ar trebui altul ) sau prelungit cumva .... unsure.gif
sriw
Se potriveste galeria dublucorp de nova pe dacie?Vreau sa cumpar una de la cineva si nu stiu daca merge montata pe motorul de 1.4.Poate e cineva care stie.Mersi fain
ment
Da, merge, dar doar partea de admisie din aluminiu. Evacuarea nu merge de pe nova pe berlina. Deci si cu galerie de admisie de nova tot o sa iti trebuiasca galerie de evacuare de injectie sau de papuc smile.gif.

Minel, felicitari pt. montarea carburatorului biggrin.gif, pacat ca nu sta la relanti cum trebuie sad.gif. Pe carburatorul tau de cat sunt "clapetele" ? Ar trebui sa scrie undeva pe corpul lui diametrul la fiecare camera, in doua cercuri, unul langa altul.. Asta daca e cam ca al meu.
Minel
QUOTE(ment @ 22 Feb 2010, 00:00)
Minel, felicitari pt. montarea carburatorului biggrin.gif, pacat ca nu sta la relanti cum trebuie sad.gif. Pe carburatorul tau de cat sunt "clapetele" ? Ar trebui sa scrie undeva pe corpul lui diametrul la fiecare camera, in doua cercuri, unul langa altul.. Asta daca e cam ca al meu.
*



Multumesc , dar mai este destul de munca ...

"Clapetele" ( difuzoarele ) sunt de , 23-24 , prima si a doua camera ...
Oricum azi ii fac o ciorba de carburator de neuitat ..... laugh.gif sper sa si se cureze cum trebuie ....

O avea ceva daca bag si jicloarele in ea .... unsure.gif
tmkrf
QUOTE(Minel @ 22 Feb 2010, 06:10)
Multumesc , dar mai este destul de munca ...

"Clapetele" ( difuzoarele ) sunt de , 23-24  , prima si a doua camera ...
Oricum azi ii fac o ciorba de carburator de neuitat ..... laugh.gif  sper sa si se cureze cum trebuie ....

O avea ceva daca bag si jicloarele in ea .... unsure.gif
*


la aprindere nu ai degand sa umbli ?
Minel
Nu am de ce ,( motorul functioneaza superb cu carburatorul actual ) doar cu carburatorul dublu sa zic asa face figuri iar cand il repun pe cel original functioneaza perfect ..... souu .... nedumerire.gif Aprinderea nefiind atinsa DELOC ..
pcostica
s-ar putea ca problemele de relantiu sa fie de la flansa adaptoare. Dupa parerea mea camera 1 de la carburator ar trebui sa fie pe axa galeriei de admisie.
Bafta!
Minel
QUOTE(pcostica @ 22 Feb 2010, 18:45)
s-ar putea ca problemele de relantiu sa fie de la flansa adaptoare. Dupa parerea mea camera 1 de la carburator ar trebui sa fie pe axa galeriei de admisie.
Bafta!
*



Mai , nu cred, deoarece vreo 2 minute am reusit sa obtin un ralanti asa de stabil de fain , de invidiat chiar .... icon_mrgreen.gif ( avea efect si surubul de amestec la functionarea ralantiului tot si apoi iar s-a dus de rapa .... wacko.gif )

Ce este cel mai nasol la carbul asta dublu , ca daca ai nevoie sa umbli la jiclorul de ralanti de la prima camera ( ca doar ala iti tine ralantiul sa zic asa ) trebe sa dai jos tot carbul de pe masina ... dry.gif ( suruburile de prindere a carbului pe galerie respectiv flansa , trec prin capac cat si prin corpul carburatorului )

Apoi iar a inceput sa o balbaie ,etc ... numai bine maine termin de fiert la el , si vreme sa fie sa apuc sa il montez, sa vedem ce zice ..... nedumerire.gif
pcostica
nu zic ca sigur asta e , doar am presupus ca fluxul de amestec pt relanti este deviat de flansa adaptoare si se inrautateste alimentarea motorului la relanti. Sper sa ai dreptate!
Bafta!
djasu82
QUOTE(Minel @ 22 Feb 2010, 19:51)
Mai , nu cred, deoarece vreo 2 minute am reusit sa obtin un ralanti asa de stabil de fain , de invidiat chiar  .... icon_mrgreen.gif ( avea efect si surubul de amestec la functionarea ralantiului tot si apoi iar s-a dus de rapa .... wacko.gif  )

Ce este cel mai nasol la carbul asta dublu , ca daca ai nevoie sa umbli la jiclorul de ralanti de la prima camera ( ca doar ala iti tine ralantiul sa zic asa ) trebe sa dai jos tot carbul de pe masina ... dry.gif  ( suruburile de prindere a carbului pe galerie respectiv flansa , trec prin capac cat si prin corpul carburatorului ) 

Apoi iar a inceput sa o balbaie ,etc ... numai bine maine termin de fiert la el , si vreme sa fie sa apuc sa il montez, sa vedem ce zice ..... nedumerire.gif
*


Desfunda-l ca sigur e infundat relantiul iar cand era lasat la 1100 de ture musca din progresiune.
I-a sa fi avut tu doua corpuri duble biggrin.gif drt 32 ...
payty
@minel

Eu sincer, nu as incerca acea "ciorba de carburator". sa iti explic de ce: in principiu din cauza faptului ca spalarea se face cu apa si detergent de vase si pot ramane depuneri de calcar prin canale care nu se pot curata in niciun caz cu diluant, benzina, etc. mai bine il pui vreo cateva ore sa stea in solutie de curatat carburatoarele, apoi bagi cu o seringa sub presiune solutie din cea in care a stat carburatorul prin canale si atat. canalizatiile din carburator sunt destul de simple si de putin intortocheate, si nu cred ca e neaparat necesar sa il fierbi in apa ca sa iasa mizeria de acolo.

iti spun asta pt ca am reusit rezultate foarte bune pe carfilul de dacie. nu cred ca un dublu corp ar fi mai pretentios din pct de vedere al curatatului.


s-ar putea sa spuna unii ca nu se curata, dar poate au incercat cu benzina in loc de decarbusolv. e o mare diferenta intre ele. benzina nu curata aproape deloc, in schimb, decarbusolvul dizolva tot ce se poate in acel carburator (atentie sa la chestii de genul garnituri, saibe din plastic, etc).


dacia_gpg
Eu a-si merge pe 2 L de nitrodiluant si parleste totul in cale!
Minel
Bun azi l-am pus pe masina , am reusit sa il reglez si merge beton .... icon_mrgreen.gif

Concluzii :

-in ralanti merge suuuper ,( surubul de amestec se simte foarte bine , acum daca il strang de tot moare motorul , cum ar si trebui )

-in momentul cand scot furtunul de la vaccum nu se simte mai nimic .... huh.gif

-in sarcina treptele 1,2 3, pana in 5000 nu ezita deloc accelereaza foarte bine
dar treptele 4 si 5 undeva de la 3000 rpm incepe sa scuture si sa de-a in nas cum ar veni .... - parerea mea , nivel benzina prea mic

&feature=player_embedded

Am reusit sa adaptez si filtrul de aer existent doar ca numai pot sa ii pun acum tubul gofrat ... sad.gif si mai trebuie adaptat cablul de acceleratie ( este relativ simplu ) si cel de soc aici ii beleaua mai mare .... unsure.gif

Cablurile , furtunele si restul acareturilor sunt montate provizoriu , montarea definivita va fi facuta cat de curand posibil ..

[attachmentid=1627596356] [attachmentid=1627596357] ( calitatea pozelor nici nu o discut macar )
SB04AKI
asa minel , in sfarsit vad ca ai pus webberul pe masinuta si dupa sunet zici ca e un mustang smile.gif imi place cum suna is curios cum merge si sub forta masinuta. sa nu ma uiti si pe mine sa ma duci o tura cand is iara prin resita.
iuliano_smile
Eu zic ca ai gatuit cam mult si intrarea si iesirea din carb si de aia nu iti mai trage dupa treapta a 3a.

PS: Sa nu cumva sa umbli la surubul de la deschiderea camerei a 2a ca ai puso excl.gif .
payty
@minel

carburatoarele de genul asta au stutul deasupra nivelulul clapetei. mai exact, la relanti nu ai vacuum deloc. la carfil e sub clapeta. incearca sa legi furtunul de vacuum in locul celui de la servofrana si vei vedea diferenta. cum delcoul de dacie e conceput pt a doua varianta, ar trebui sa faci o derivatie de la servofrana ca sa legi vacuumul de la delcou.


probabil de aia si tremura motorul in treptele superioare, pt ca are sarcina mai mare care nu e compensata cum trebuie de avansul vacuumatic.
Minel
QUOTE(iuliano_smile @ 23 Feb 2010, 23:20)
Eu zic ca ai gatuit cam mult si intrarea si iesirea din carb si de aia nu iti mai trage dupa treapta a 3a.

PS: Sa nu cumva sa umbli la surubul de la deschiderea camerei a 2a ca ai puso excl.gif .
*



Cand a facut testul de "viteza" si turatie sa zic asa .. eram cu el chel fara flansa de deasupra ....
Si totusi cred ca nu citesti tot ce scriu si ....... hai sa ma repet "in sarcina treptele 1,2 3, pana in 5000 nu ezita deloc accelereaza foarte bine dar treptele 4 si 5 undeva de la 3000 rpm incepe sa scuture si sa de-a in nas cum ar veni .... - parerea mea , nivel benzina prea mic "

Nu umblu la surubul de la camera 2 ,doar la parghia care actioneaza camera 2 .

QUOTE(payty @ 24 Feb 2010, 01:32)
@minel

carburatoarele de genul asta au stutul deasupra nivelulul clapetei. mai exact, la relanti nu ai vacuum deloc. la carfil e sub clapeta. incearca sa legi furtunul de vacuum in locul celui de la servofrana si vei vedea diferenta. cum delcoul de dacie e conceput pt a doua varianta, ar trebui sa faci o derivatie de la servofrana ca sa legi vacuumul de la delcou.
probabil de aia si tremura motorul in treptele superioare, pt ca are sarcina mai mare care nu e compensata cum trebuie de avansul vacuumatic.
*



Am inteles ..... multumesc Payty , am remarcat si eu aspectul asta dar nu i-am acordat suficienta importanta si anume .... pe masura ce deschideam clapeta de acceleratie ( din surub ) se simtea din ce in ce mai mult la scoaterea furtunului lipsa vaccumului de la delcou ....

Pai in cazul asta ii relativ simplu , o sa ma leg la furtunul sistemului vaccumatic de comanda a voletelor ( avand bord CN ) cu un T la acel furtun si m-am scos ..... happy.gif
Bun atunci , stutul de la carburator:

1. sa il infund cu un furtun scurt de tot
2. sau sa il extrag de acolo si sa astup gaura cu chit metalic Loctite ....

Inca o data multumesc tare mult , m-ai salvat ...... blush.gif
payty
daca ai bord de CN, atunci e ideal sa il pui acolo unde zici. cred ca se potriveste direct pe acea derivatie.

cu stutul din carburator, indiferent ce ii faci, ideea e sa il astupi ca pe acolo trage aer fals dupa ce clapeta depaseste nivelul canalului aferent. de fapt nu e deasupra clapetei, ci exact acolo unde calca ea cand e motorul la relanti.

eu cred ca mai sanatos e un furtun scurt astupat la capat si asigurat cu un colier. in primul rand e reversibila transformarea si in al doilea rand nu se stie cum reactioneaza chestia aia de lipit la benzina, variatii de temperatura. in timp poate crapa, desi zic ei ca e pt lipit metale.

Minel
[B]Bun zis si facut .., am montat vacuumul la traseul de comanda a capsulelor ( bord CN ) am astupat acel stut si am marit nivelul de la 8 mm la 7,5 mm

Bun , dau cheie o ia greeeeu nedumerire.gif , fara soc ,( ma mir ca , Carfilu o lua la sfert fara soc la temperaturile de afara ... ) a balbaie un pic si in maxim 20 secunde am ralanti stabil la 650-700 ,

Fiind mandru de ce am realizat am zis sa ma duc sa vad cum se comporta in sarcina ,
- accelera la fel de constant ca si ieri in treptele 1,2,3 , iar a 4 pana in 3200 a tras fain de tot ( am prins un TIR in fata mea si masini cu duiumu de pe contrasens si numai am putut sa ii dau )
-ralantiul acela frumos s-a transformat la 1250 rpm cu surubul de la clapeta desurubat total .... blink.gif

Bun deja m-am ivit de o problema mare, ce am facut :

-surubul destrans la maxim a clapetei de aceeleratie , nici un rezultat tot 1250 rpm
-strans din surubul de amestec pana la o limita de functionare fara balbaieli in ralanti , undeva la 1150 rpm
-am scazut si din avans ( neatins pana acum ) am reusit sa il scad undeva la 900 rpm dar nu imi placea cum functiona ,era destul de stabil dar cu usoare variatii .....

Hai sa ii fac si o proba ,( sincer se comporta ca naiba ) , tragea acceptabil pana la o limita, apoi in treapta a 4 de la 3000 ture o scutura de numa , mai rau ca ieri ...ralantiul uneori il apuca sa fluctueze mai mult ...

De nervi am dat avansul cum era el initial , am dat si surubul de amestec cu era ieri initial si aveam undeva la 1300 ture ralanti .... wacko.gif

Dar motorul mergea fain de tot , tragea de numa , dar din pacate nervii si alte activitati m-au impiedicat sa vad cum se comporta in sarcina dupa 3000 rpm in treapta a 4 ....

Cam atat pt azi , mai vedem ce si cum maine , sper sa iasa okey, ca nu stiu daca ii mai ofer vreo sansa ..... dry.gif


-----------------------------------------------------------------------------------------------

Acum de dimineata , m-a omorat curiozitatea sa ma duc sa vad cum porneste la rece fara sa ii trag socul ( afara vreo 8 grade ) si mai sa omor bateria si nu alta .... si dat la sprituri de nebun ...... dry.gif a pornit asa de greeeeeeeu ...

Si nici in maxim 20 secunde ralanti stabil 800 , ma rog , sa vedem ce zice in sacina , o scot in afara, drumul gol si bun si i-am dat ... undeva la 4800 in treapta a 3 o scutura incet apoi la 3200 in treapta a 4 o scutura si pe masura ce vroiam sa accelerez o scutura si mai tare , in treapta 5 tot asa peste 3000 o scutura de nebuna ....

Ai , il desfac iar bucati sa vad ce si cum , iar nivelul in fac la 7 mm si om mai vedea ..... sleep.gif

L-am desfacut bucati si se pare ca , clapeta de acceleratie de la primul corp atingea in corpul carburatorului si din aceasta cauza nu se putea cobori turatia mai jos ....

Pacat ca ploua acum ca l-as fi pus pe masina , mai ramane sa ii fac nivelul la 7 mm si sa ii dai bice .....

P.S.

Si intrebarea ramane , de ce mama masii porneste greeeeu la rece fara soc ..... unsure.gif
Minel
'tui ca numai pot sa editez .... mad.gif

Intr-un final am dibuit-o cu ralantiul , cu clapeta de acceleratie complet inchisa si avansul lasat exact ca si cand aveam Carfilul , ralantiul meu undeva la 1200 rpm, atunci am redus din avans pana la 950 rpm si asta a fost ...

Acum o balbaie uneori in cam toate treptele de viteza.... si la viteze mai mari o scutura de dracii o iau .. wacko.gif

Mai ramane de rezolvat 2 puncte :

- de ce intrerupe in sarcina ... ( pompa de benzina o exclud , merge perfect, fara probleme cu carfilu si pana la 140 km/h )
- pornirea greoaie rau la rece ( bun , fara soc , dar totusi , Carfilul o ia la sfert dupa 3 pedale , ) la asta pot sa dau o mie de pedale ca degeaba ... o ia greeeeu

Souuu .... nedumerire.gif
nelu_1985
presimt ca urmeaza o lunga sesiune de comunicari stiintifice cu carbulitoru'...
argon
QUOTE(Minel @ 25 Feb 2010, 19:55)
- pornirea greoaie rau la rece ( bun , fara soc , dar totusi , Carfilul o ia la sfert dupa 3 pedale , )  la asta pot sa dau o mie de pedale ca degeaba ...  o ia greeeeu

Souuu .... nedumerire.gif
*




ai incercat cu platina clasica, macar sa elimini o cauza?
Minel
QUOTE(argon @ 25 Feb 2010, 21:54)
ai incercat cu platina clasica, macar sa elimini o cauza?
*



Mai , nu am incercat cu platina clasica , ma gandesc in felul urmator , daca la Carfil cu aprinderea exact cum este porneste la sfert indiferent de vreme ( dupa ultimele reglaje ) ca atare de aceea nici nu m-am luat de aprindere .....

Daca cu un carburator porneste perfect si cu unul nu la rece , tu nu ai umbla numai la carburator ....? huh.gif
Muttley
Ai marit nivelul prea mult. Nu-mi pare normal ca dupa 20 secunde, sa stea singura la un relanti de 700.
Minel
QUOTE(Muttley @ 25 Feb 2010, 22:31)
Ai marit nivelul prea mult. Nu-mi pare normal ca dupa 20 secunde, sa stea singura la un relanti de 700.
*



Nivelul l-am marit in speranta de a nu-mi mai da "in nas " in treptele 4 si 5 , dar se pare ca nu este de acolo si normal ca o sa il refac la loc , 8 mm .

Nu mi-s in clar cu avansul vaccumatic , eu am preluat vaccumul ( la capsula am arc de pompa de benzina ) de la comanda de climatizare , in lipsa de altceva ....

Intrebarea mea ar fi , daca vaccumul luat de acolo are acelasi efect ca si cel luat de exemplu in cazul Carfil-ului din locul destinat vaccumului ..?

Ma gandesc ca vaccumul de la climatizare ii luat din galerie iar cel de la carburator ii aproape de clapeta de acceleratie .... nu poate si asta sa imi afecteze functionarea motorului in sarcina la viteze mai mari ?
Muttley
Scuturatul = amestec sarac. Cu alte cuvinte aer fals. Ia pofteste de verifica flansa aia dintre galerie si carburator.
Parerea mea ar fi sa nu te legi de aprindere.

Sau... pur principial, se deschide a 2-a camera la anumite sarcini (banuiesc ca e cu actionare vacuumatica), astfel marindu-se debitul de aer, dar benzina nu vine. De aici scuturaturile in trepte superioare.
payty
vacuumul e acelasi intr-un volum dat, deci nu conteaza ca il iei din furtunul de servo sau din alta parte atata vreme cat comunica cu galeria in mod direct.

alta chestie e ca ar trebui sa reglezi pe rand cele doua elemente: aprinderea si carburatia. Problema e ca simptomele pe care le are motorul tau de a trepida la o anumita turatie pot fi si de la una si de la alta.

si mai e o chestie: turatia mare de relanti,daca o faci mai mica micsorand avansul, nu faci decat sa inrautatesti randamentul motorului la alte turatii. regleaza avansul exact ca la carte, lasa-l asa ca o referinta (stii ca ala e in mod sigur bine) si apoi umbla doar la carburator, pt ca de la el e ceva, din moment ce pe el l-ai schimbat si cu carfilul mergea.


faptul ca nu poti da relantiul mai jos inseamna ori aer fals pe undeva, ori faptul ca si carburatorul asta are un by-pass pe undeva cum am patit eu la un weber 32 DARA 40 de renault fuego la care din cauza asta nu puteam regla deloc relantiul mai jos de 1200-1300 rpm.

by-pass-ul se refera la un circuit care trece pe langa corpul principal al carburatorului (un canal) prin care trage un fel de aer fals si oricat ai inchide clapeta, tot ramane pe acolo un loc pe unde intra aer. canalul ala de regula e facut pt aspiratia vaporilor de ulei la relanti, ca sa nu se mai faca mizerie in carburator si de regula e calibrat in functie de capacitatea motorului. daca iei cum am facut eu un carburator de pe un motor de 2litri si il pui pe 1600 din cauza acelui canal nu se va putea regla in veci relantiul decat astupandu-l sau punand un jiclor mai mic.

Minel
QUOTE(payty @ 25 Feb 2010, 23:01)
vacuumul e acelasi intr-un volum dat, deci nu conteaza ca il iei din furtunul de servo sau din alta parte atata vreme cat comunica cu galeria in mod direct.

alta chestie e ca ar trebui sa reglezi pe rand cele doua elemente: aprinderea si carburatia. Problema e ca simptomele pe care le are motorul tau de a trepida la o anumita turatie pot fi si de la una si de la alta.

si mai e o chestie: turatia mare de relanti,daca o faci mai mica micsorand avansul, nu faci decat sa inrautatesti randamentul motorului la alte turatii. regleaza avansul exact ca la carte, lasa-l asa ca o referinta (stii ca ala e in mod sigur bine) si apoi umbla doar la carburator, pt ca de la el e ceva, din moment ce pe el l-ai schimbat si cu carfilul mergea.
faptul ca nu poti da relantiul mai jos inseamna ori aer fals pe undeva, ori faptul ca si carburatorul asta are un by-pass pe undeva cum am patit eu la un weber 32 DARA 40 de renault fuego la care din cauza asta nu puteam regla deloc relantiul mai jos de 1200-1300 rpm.

by-pass-ul se refera la un circuit care trece pe langa corpul principal al carburatorului (un canal) prin care trage un fel de aer fals si oricat ai inchide clapeta, tot ramane pe acolo un loc pe unde intra aer. canalul ala de regula e facut pt aspiratia vaporilor de ulei la relanti, ca sa nu se mai faca mizerie in carburator si de regula e calibrat in functie de capacitatea motorului. daca iei cum am facut eu un carburator de pe un motor de 2litri si il pui pe 1600 din cauza acelui canal nu se va putea regla in veci relantiul decat astupandu-l sau punand un jiclor mai mic.
*



Bun atunci , refac avansul cum era pt Carfil si functiona perfect motorul .
Carburatorul asta nu are nici un canal pt recirculare a vaporilor de ulei iar capacitatea motorului de pe care l-am luat este de 1397 cmc ( motor C2J ) ca si cel de 1,4 al meu , tocmai de aceea l-am si luat ....


Intr-adevar carbul acesta are 2 diuze calibrate pt vaccumul de la capsula de la soc si cel de la circuitul de imbogatire suplimentara la cea de-a 2 camera cand se ajunge la o turatie mare in ultimele trepte ...( aproape de viteza maxima ) [attachmentid=1627596974]

O sa reverific etanseitatea carburatorului pe flansa cat dar eu ma gandeam si la diuza calibrata a sa de 1,5 mm cum scrie si in carte ..... cand o astup total scade turatia la ralanti undeva la 900 rpm si motorul ruleaza perfect ..... rolleyes.gif



QUOTE(Muttley @ 25 Feb 2010, 22:57)
Scuturatul = amestec sarac. Cu alte cuvinte aer fals. Ia pofteste de verifica flansa aia dintre galerie si carburator.
Parerea mea ar fi sa nu te legi de aprindere.

Sau... pur principial, se deschide a 2-a camera la anumite sarcini (banuiesc ca e cu actionare vacuumatica), astfel marindu-se debitul de aer, dar benzina nu vine. De aici scuturaturile in trepte superioare.
*




Actionarea la cea de-a 2 camera se face mecanic prin intermediul unei tije de comanda ( sa zic asa )

Chestie interesanta , in treptele superioare , a 4-a si a 5-a cand trece de 3000 scutura ,pana in turatia respectiva nu are nimic , accelereaza constant si okey ( cea de-a 2 camera deschide undeva la 4500 ture , dar se poate regla sa deshida mai devreme ) ...
Muttley
Stai c-ai zapacit-o. Nu poate fi cu actionare mecanica a doua camera dar sa se deschida la 4500 ture.
Daca e pur mecanica, se deschide si la 1000 rpm daca o calci la blana.
Minel
Uite aici ....[attachmentid=1627596967] se vede cam nasol dar aceea este tija care comanda cea de-a 2 camera .....
Muttley
Ma mir.
Nu ma mai bag, nu ma pricep blush.gif
krapcarasu
QUOTE(payty @ 26 Feb 2010, 00:01)
vacuumul e acelasi intr-un volum dat, deci nu conteaza ca il iei din furtunul de servo sau din alta parte atata vreme cat comunica cu galeria in mod direct.

*


nu e chiar asa, la carfil cum e pozitionata gaura pt av vacuumatic? exact sub clapeta, acolo vacuumul scade la deschiderea ei
Daca legi la galerie ca pt servo ai vacuum slab la pornire si si puternic in turatie
payty
@minel - nu cumva canalul incercuit din poza, cel de sus, are un corespondent in corpul superior al carburatorului? urmareste unde merge, ca s-ar putea sa iasa sus undeva si sa nu fie pt imbogatire al socului. s-ar putea sa fie chiar acel by-pass de care ziceam eu.

sau poate e si una, si alta, nu stiu ce sa zic.

Ma gandesc ca daca atunci cand il astupi ai turatie de relanti corecta, poate pe acolo trage aer in plus. e clar ca trage pe undea aer daca chiar cand inchizi de tot clapeta el tot ramane turat.


Minel
QUOTE(payty @ 26 Feb 2010, 07:25)
@minel - nu cumva canalul incercuit din poza, cel de sus, are un corespondent in corpul superior al carburatorului? urmareste unde merge, ca s-ar putea sa iasa sus undeva si sa nu fie pt imbogatire al socului. s-ar putea sa fie chiar acel by-pass de care ziceam eu.

sau poate e si una, si alta, nu stiu ce sa zic.

Ma gandesc ca daca atunci cand il astupi ai turatie de relanti corecta, poate pe acolo trage aer in plus. e clar ca trage pe undea aer daca chiar cand inchizi de tot clapeta el tot ramane turat.
*



Canalul din poza comunica cu un canal din capacul superior al carburatorului care este de la vaccumul capsulei vaccumatice care actioneaza asupra clapetei de soc in momentul pornirii motorului !

Azi de curiozitate am scos bujiile, mirarea mea fiind ca se prezentau deosebit de bine caramizii toate tinad cont ca in proportie de 60 % mai mult statea la ralanti si incercam diferite reglaje si modificari ... icon_mrgreen.gif

djasu82
Ce carb ciudat cum de nu i se da de cap ... , iti sta intredeschisa si clepata nr 2 ? Daca da acolo poate fi buba o sa trag si eu un ochii pe doc.
za_kristake
Am si eu o nelamurire si postez aici pt a nu mai deschide alt topic.
Am o pompa electrica de benzina, dar pe masina precedenta pompa a fost montata langa roata spate(langa rezervor), asa ca intrebarea mea este...pot sa o montez langa motor sau e facut numai sa impinga nu sa si traga
DannY_SmekeruL
am si eu o problema mai veche cu un carburator weber 32/36dara 6 montat pe un motor de r5 alpine.Asta iarna nu imi statea la relanti motoru cu acest carburator, dupa multe chinuri ajunsesem sa ii tin relantiul la 1000 RPM la cald dar la rece abea pornea, asa ca l-am dat jos si am pus carfilul la loc.In weekend l-am gasit prin garaj si am zis sa mai incerc cateva teste cu el.inainte de toate l-am desfacut curatat si verificat.Toate bune si frumoase ,dau jos carfilul cu tot cu flansa si montez weber-ul, dupa terminarea operatiuni pornesc motoru, spre surprinderea mea a pornit la prima cheie dar fum negru pe evacuare, umblu la surubu de amestec putin la aer si motoru statea la relanti de 900 si fara fum negru nici in turatie nici la relanti. zis si facut scot masina din curte si merg 20 m si incepe sa se balbaie ca si cum as fi ramas fara benzina.Cobor ma uit la motor nimic in neregula, dar iau surubelnita si desfac surubu de relanti(era infundat), il curat pornesc motoru , mergea ca inainte, dau sa plec de pe loc nu mai vroia sa plece motoru dadea sa se opreasca , incer diferite reglaje nimic.o imping inapoi in curte dau jos carburatoru de pe masina
il suflu cu compresoru si il pun din nou, a pornit la prima cheie relanti stabil la 900 plecare de pe loc fara probleme, urca foarte bine in ture.Las masina asa si ma duc in casa sa ma schimb, urma sa plec spre bucuresti.Merg 20 km fara probleme (urcat in ture peste 5000) nu aveam nici o problema cand deodata simt ca nu mai are forta motoru si orice reglaje ias face tot nu ii dau de cap.de la ce ar putea fii?
kog
poti incerca sa cureti rezervorul si traseul de alimentare
DannY_SmekeruL
sunt curatate de saptamana trecuta cand am dat jos rezervorul pentru a fi cositorit.
cred ca e din carburator ceva deoarece surbu de amestec pot sa il strang la maxim sau sa il las aproape desfacut ca degeaba nu simte,iar surubu de aer e strans la maxim
za_kristake
nu se blocheaza plutitorul?
DannY_SmekeruL
nu se blocheaza. am pregatit carburatorul pentru o ciorba de carburici, dar astept pana maine dimineata cand pleca sormeala munca sa nu imi dea cu el in cap biggrin.gif si dupa sa vad ce se intampla.
PS: Astazi am spalat carburatorul si reglat la rece (surubu de amestec 4-5 rotati, surubu de aer 3 rotati).Spre uimirea mea a pornit la sfert de cheie dupa ce l-am montat, relantiul stabil la 950 RPM dar atunci cand vreau sa plec de pe loc moare motoru, pot pleca cu ea de pe loc decat daca o turez la 1500-2000 RPM, dar dupa ce am plecat de pe loc se tureaza uniform si pana la 7000 rpm in treptele 1,2,3(nu mai aveam sa ii mai dau), bujiile sunt caramizi, de la ce ar putea sa fie?
Astept pareri.
Multumesc
za_kristake
pai daca moare sub 1500 de ture ...nu e amestecul prea sarac?
iuliano_smile
Ma gandesc sa nul fi gatuit prea rau, sau cand la asamblat sa incurce jiglerele intre ele. Ia si tu o cartulie cu specificatiile tehnice si vezi daca jiglerele sunt corecte ca dimensiune si ca loc.
Paulorossi
QUOTE(DannY_SmekeruL @ 10 May 2010, 20:45)
nu se blocheaza. am pregatit carburatorul pentru o ciorba de carburici, dar astept pana maine dimineata cand pleca sormeala munca sa nu imi dea cu el in cap biggrin.gif si dupa sa vad ce se intampla.
PS: Astazi am spalat carburatorul si reglat la rece (surubu de amestec 4-5 rotati, surubu de aer 3 rotati).Spre uimirea mea a pornit la sfert de cheie dupa ce l-am montat, relantiul stabil la 950 RPM dar atunci cand vreau sa plec de pe loc moare motoru, pot pleca cu ea de pe loc decat daca o turez la 1500-2000 RPM, dar dupa ce am plecat de pe loc se tureaza uniform si pana la 7000 rpm in treptele 1,2,3(nu mai aveam sa ii mai dau), bujiile sunt caramizi, de la ce ar putea sa fie?
Astept pareri.
Multumesc
*


Probabil se saraceste amestecul cand apesi pedala de acceleratie.Incearca sa cresti cu 1-2 mm nivelul in cnc.
DannY_SmekeruL
i-am dat cat de cat de cap la nesuferit, am mai desfacut putin jiglerul de relanti si l-am mai reglat cat de cat, acum merge cat de cat bine, cand ajung acasa ii dau o cheie sa vad daca mai merge.Jiglerele sunt ale lui si sunt puse bine ca le-am notat pe fiecare unde vine, decat un singur jigler nu e al lui, cel de relanti(carburatorul avea jigler de 47 si eu i-am pus jigler de 42).
payty
pai vezi ca de la jiclorul de relanti este.

el asigura benzina atat pentru relanti cat si pentru progresiune (regimul intermediar pana intra in functiune centratorul de amestec).

tu exact in faza asta ai probleme. mai bine ii pui jiclor de 50 (cat e si la dacie de altfel) si eventual mai umbli la nivelul benzinei daca ti se pare ca da prea multa benzina.

DannY_SmekeruL
merci payty pentru sfat, jiclor de 50 pentru relanti nu am de unde sa fac rost deoarece este diferit fata de cel de dacie, in cel mai rau caz il maresc pe asta care il am sau alta varianta il las putin desurubat si nu il mai decalibrez.
Muttley
Sunt strunguri fine, care pot face diuze de centrale termice.
Parerea mea-i sa-ti faci unul de la zero, asta ca sa nu-l strici pe cel care-l ai deja.
bv-08-fgm
fratilor e prea mare bataia de cap cu un carburator dublu corp tinand cont ca nu rezista motorul;
P.S. am avut carburator dublu corp de nissan bluebird model anii 86,lam luat dupa un motor de 2.0 ,iam facut flanse lam montat lam reglat pe banc,sincer de mers mergea binisor da vreau sa zic ca in 3 luni am reusit sa termin motorul cu acel carburator deeoarece nu suporta solicitarile depuse,acuma lam dat jos si miam facut rost de flanse si vreau sa pun un motor de Golf II de 1.6,o sa revin cand e gata sa vad ce poate ca am avut de GolfII de 1.4 diesel si am ajuns la conclluzia ca e cam greu pentru caroseria de dacie:(
payty
QUOTE(DannY_SmekeruL @ 13 May 2010, 12:29)
merci payty pentru sfat, jiclor de 50 pentru relanti nu am de unde sa fac rost deoarece este diferit fata de cel de dacie, in cel mai rau caz il maresc pe asta care il am sau alta varianta  il las putin desurubat si nu il mai decalibrez.
*




aoleu, nu incerca cu cuie si alte instrumente de precizie smile.gif.

nici cu desurubatul nu e mare realizare, pt ca n-ai niciun control al benzinei. mai bine il pui pe ala de 47 si faci nivelul mai mare in CNC un pic, micsorand distanta intre plutitor si capac, atunci cand reglezi inaltimea plutitorului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.