Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburator dublucorp
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
DannY_SmekeruL
pentru bv-08-fgm in caz ca nu ai observat la mine e vorba de un motor de r5 alpine care e din fabrica cu carburator cu doua camere deci nu stiu ce sa zic in legatura cu distrusul motorului(mai depinde si cum mergi cu masina), eu spre exemplu mai mult de 100-110 nu merg decat cand sunt foarte grabit cu toate ca motorul poate duce si mai mult, si cu motorul de golf 2 diesel nu prea faci mare treaba deoarece in scurt timp se va distruge caroseria.
Payty am avut o tentativa sa decalibrez jiclorul dar am renuntat pentru ca mi-am dat seama ca mai rau stric decat sa realizez ceva.dar am facut alta treaba am desurubat un pic jiglerul de relanti si am facut din nou reglajele si spre surprinderea mea mergea mult mai prost asa ca mi-am adus aminte ca am scos un fel de garnitura care vine la baza carburatorului.am montat si respectiva garnitura si spre surprinderea mea acum merge frumos motorul si la relanti si pot pleca si usor cu ea de pe loc.Jiclorul de 47 nu il am in bucuresti e pe un alt carburator(de piese) care este la 100 km departare.cand ajung la tara o sa il pun pana atunci merg asa cu el si sper sa nu sara consumul mult ca il dau jos instantaneu biggrin.gif
hyena
vreau sa bag si eu jmecheria asta pe masina... am inteles ca e o treaba buna... cica si consumu ar fi mai mic daca nu ai picioru greu

carburatorul este unul Ozone de pe lada 1500
tmkrf
QUOTE(hyena @ 13 May 2010, 23:28)
vreau sa bag si eu jmecheria asta pe masina... am inteles ca e o treaba buna... cica si consumu ar fi mai mic daca nu ai picioru greu

carburatorul este unul Ozone de pe lada 1500
*


am si eu cateva bucati pe acasa exact idem ... in caz de te intereseaza ceva pentru carb sa ma anunti ..
hyena
o galerie tongue.gif
masina functiona in momentul demontarii deci ar cam trebui sa fie in regula

imi doream un Solex 21083-1107010 da nu am gasit pe nicaieri sad.gif
DannY_SmekeruL
galerie vezi ca vindea cinevape forumul vecin o galerie de dublu camera. spor la montare
hyena
merci omule ramand dator biggrin.gif

15 May 2010, 20:20:
imi poate spune cineva unde se duce furtunul care se leaga la stutul din imagine ?
payty
poate fi ori vacuum (desi e cam mare) ori pentru recuperatorul de gaze din carter.
hyena
m-am uitat pe net si cuca ar fi recuperatorul de gaze carter... intrebarea mea e unde il leg?

din cate am vazut cand l-am scos in carcasa de la filtru de aer mai vin 2 furtune unul mai gros si unul mai subtirel care era lasat sa atarne in jos pe langa motor
HUMMER H1
pt cine vrea un dublu corp dupa o dacie 1600 am eu unul tongue.gif
HondaD
un pret ceva? si daca sti cumva ce dimensiuni au camerele:d
Minel
Pt cine este interesat am si eu un WEBER 32 DRT , perfect functional , a fost si la mine pe masina .....

Poze ...[attachmentid=1627623035] [attachmentid=1627623034] [attachmentid=1627623036]
DannY_SmekeruL
cine mai e interesat de un carburator dublu corp care sa faca masina sa rupa asfaltul am si eu unul(weber 32/36dara6)
darkavenger183
Am urmarit suniectul cu carburatorul dublu corp pe dacie. A incercat cineva daca se potriveste galeria de dacia nova cu carburatorul dublu corp aferent pe dacie? (si de prederinta sa mai inchida si capota biggrin.gif)

si a 2-a intrebare(sper sa nu fie prea off topic): Se poate pune motorul de nova de 1,6 pe dacia cu motor de 1,4 (varianta cu palier marit, modelul post anul 1998)?
DannY_SmekeruL
se poate pune atat galeria de nova(doar admisia) + carburator dublu , dar si motorul de 1.6 nova pe dacie.scria si cu cateva pagini mai in urma de galerie:D
surube
biggrin.gif Cel mai bun carburator al rusilor cu corp dublu ieste Ozon 2107 ... am eu si are economizor electric si ceva in plus .. am dat 200 lei nou rolleyes.gif
G I M
S-au montat pe lada alea daca nu ma insel...
hyena
QUOTE(surube @ 20 May 2010, 08:56)
biggrin.gif Cel mai bun carburator al rusilor cu corp dublu ieste Ozon 2107 ... am eu si are economizor electric si ceva in plus .. am dat 200  lei nou  rolleyes.gif
*



m-am uitat net si am vazut ca si asta al meu are economizor... nu are nici o valva sau ceva electric.... al meu e 2105 daca gasesc alul la pretu asta imi mai iau unu
surube
biggrin.gif Daca vreti carburator dinasata ultimul racnet gasiti la rusi care vand piese de lada la bucur obor ... strada de langa mecanica fina vizavi de aversa in Bucuresti ... stiu asta ca eu fac parte si din lada club romania si merg la toate miscarile ladistilor in bucuresti si brasov smile.gif
hyena
imi zici si mie de unde iau un filtru de aer ? biggrin.gif
ghitza
de care filtru ?sport sau normal?
hyena
e sport... din ala rotund pt palarie
surube
rolleyes.gif Se gasete cartus filtrant la 10 lei tot la rusii din obor (aversa macanica fina ) .... eu il schimb anual si are capacitate mai mare de filtrare decat cel de dacie ..... si dacia logan are acelasi filtru wink.gif dar pretu de de 4 ori mai mare radmasa.gif

20 May 2010, 13:13:
biggrin.gif Numarul de telefon al tipului care vinde permanent piese lada din obor : Serghei _ 0722448062 rolleyes.gif
hyena
multumesc mult raman dator cu o bere
surube
[attachmentid=1627624711] rolleyes.gif Motor 1500cm si 75 CP .... asa arata un lup in blana de oaie radmasa.gif
hyena
nu mi-a reusit... am pus carburatorul pe masina dar nu imi tine relantiul... am facut o tura ieri dar nu trage cum trebuie iar in momentul in care pun frana se opreste motoru

asta ca sa nu mai vb de faptu ca nu se mai inchide capota daca pun filtru de aer... am sa ma duc cu el la carbotest poate rezolv ceva sad.gif
Alexpilu
salut ma poate ajuta si pe mine cineva cu o galerie de super nova .de 1.6 cu carburator dublucrop.. am carburatoru da nu stiu de unde sa fac rost de galerie ...
iuliano_smile
Stie cineva combinatia ideala de jiglere pentru a face masina sa fuga. Nu ma intereseaza consumul chiar deloc....vreau doar sa fuga rau.

Multumesc mult.
(atentie ca nu merg cu ea tare, dar cand bag pcioaru vreau sa simt cuplu si puterea la maxim)
andy_car
Pune-i jiclere de 1.4 si da-i amestec daca vrei sa ai demaraj dar si consum. Cel mai bine ii schimbi motorul cu unul care are mai multi caluti. Chiar daca ii vei pune carburator dublu corp diferenta este mica la Dacie( cu motorul original).
hyena
neah cu dublu corp progresiv din ala de lada se simte chiar bine cand o atingi... o copresie la motor si totul va fi ok... daca nu, VR6 si problema e ca si rezolvata
iuliano_smile
Am deja carb dublucorp in casa. Da vreau sal il reglez sa mearga cum vreau eu biggrin.gif.
Alexpilu
salut , daca imi cumpar carburator dublucorp si il montez pe motor de 1.4 se vede o diferenta multumesc
bv-08-fgm
Daca cauti pe forum vei gasi raspunsul...sa mai discutat de 'N' ori chestia asta.
Muttley
QUOTE(Alexpilu @ 8 Dec 2010, 23:21)
salut , daca imi cumpar carburator dublucorp si il montez pe motor de 1.4  se vede o diferenta multumesc
*


Afirmi sau intrebi?
De cate ori ai dat corijenta la romana?
dacia_geo
Am avut si eu ca proiect sa imi schimb carbratorul cu unul dubluccorp de Lada dar nu am mai facut nimic ca nu mai am pe ce sa le pun. Am ramas cu 2 carburatoare pe cap si le dau oricui vrea. Daca intereseaza pe cineva am postat la bursa. Urmati linkul: http://www.daciaclub.ro/-VAND-carburatoare...da-t201193.html
BTL gordini
Cumpar jicloare, tuburi emulsie, etc, carb weber 40 sau 45 dcoe
Komissar
Ma bag si eu in discutie - nu am Dacie, dar am un VW 1600 din 1972 cu doua carburi de Dacie - si se misca f bine (masina este ca asta: http://de.academic.ru/pictures/dewiki/118/...erwehr-heck.jpg ) . A propos, carbul de Dacie este la origine un Weber ICT dupa care americanii sunt innebuniti.
Aici este un link cu niste CLONE de Weber ICT pt. Volkswagen vechi (broscuta, typ3 ca al meu sau "bus" ) - http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?Pr...ode=C13-43-7411 - acum, stau sa ma intreb : "ce mi-e clona chinezeasca de weber, ce mi-e clona romanesca ? " smile.gif

Dar sa revenim:

Uitandu-ma la motorul de Dacie, (si mai ales dupa ce am tras niste concluzii de la dubla carburatie mea) ma gandesc ca s-ar preta pe Dacia un setup cu 4 carburatoare Carfil identice - se poate chiar saracii amestecul la relanti si in sarcina un pic.
Ideea e urmatoarea:
- Traseul amestecului aer/benzina ar trebui sa fie cat mai scurt si mai drept pentru a obtine o eficienta maxima si un raspuns bun in reprizele de acceleratie.
Monocarburatia este o solutie "economica" ce realizeaza un compromis intre costuri de productie si performante, cu pierderi (voite) la capitolul performante si consum.
(de asemenea, in automobilele de serie se prefera un singur carburator datorita usurintei de a il regla si servisa - daca pt. unii a regla/ face sa mearga un singur carburator e greu sau imposibil , cum le-ar fi cu 2 sau mai multe ? biggrin.gif )
- In mod ideal este preferata carburatia "gaura la gaura" - adica un carburator pt. fiecare gaura de admisie. - acest lucru se poate realiza destul de usor pe Dacie, din cate vad.

Deci, se pot pune 4 carburatoare stock pe motorul 4 in linie de Dacia, iar rezultatul va fi o usoara crestere a puterii, un raspuns mai bun la acceleratie si in acelasi timp o scadere a consumului. ( ele nu vor fi fenomenale, pt. ca nu exista minuni, dar se vor simti) Desigur, daca se pun carburatoare mai mari decat stock atunci povestea cu consumul nu prea se mai aplica biggrin.gif , insa masina va deveni foarte interesanta.

Atasez pt. doritori si un "manual" solex de prin anii 60 pt. carburatie in general - sunt prezentate mai multe teorii privind diferitele modele de carburatoare, precum si niste formule de dimensionare a carburatoarelor (tub venturi si jiclere) in functie de cilindree si turatia motorului
http://oacdp.org/solex.html
schumi_86
Da intr-adevar ideea este interesanta cu 4 carburatoare dar trebuie luat in calcul si faptul ca ele trebuiesc reglate si sincronizate toate perfect adica fiecare sa aibe acelasi reglaj,jiglerele sa fie la toate aceleasi,noi.

Stiu un prieten care avea acum ceva timp pe o Dacie un motor de 1.6 de Renault si avea pe el 2 carburatoare de Dacie....facuse o improvizatie,nu erau perfect sincronizate,motorul mergea binisor dar nu asa cum trebuie....si totusi sa fim seriosi decat 4 carburatoare de Dacie mai bine 2 duble sau 4 porcusori tongue.gif
CT 06 THH
imi spune si mie cineva cu cat ar creste puterea daca pun un carburator dublu de oltcit cu galerie de dacia papuc pe un motor 1300 ?smile.gif
schumi_86
QUOTE(CT 06 THH @ 27 Dec 2010, 16:09)
imi spune si mie cineva cu cat ar creste puterea daca pun un carburator dublu de oltcit cu galerie de dacia papuc pe un motor 1300 ?smile.gif
*



Nu stiu sa-ti zic exact ce crestere de putere ai avea doar cu carburatorul schimbat,in schimb ce-ti pot spune este ca daca il schimbi te sfatuiesc sa pui unul de Nova de 1.6, este mult mai indicat decat unul de Oltcit,eu unul am asa pe masina de peste 1 an jumate si sunt f.multumit de cum merge si la consum daca nu-i dai talpa cu a 2-a camera ai acelasi consum ca si cu cel normal de Dacie. castigi reprize mai bune de accelerare,raspuns mult mai bun in sarcina si un plus de putere la actionarea celor 2 camere deodata.

Daca intr-adevar vrei sa se simta ceva mai poti sa umbli si la altele cum am facut eu la mine,o toba schimbata(eventual anulata si cea intermediara),chiuloasa planata,slefuite bine si marite canalele de admisie si evacuare,o aprindere cu senzor,un filtru de aer sport,un electroventilator.
CT 06 THH
am spus carb de oltcit pentru ca stiam ca sunt asemanatoare (oricum inca nu il am si cred ca o sa cumpar unu de nova) in rest exact modificarile astea vreau sa le fac si eu pe masina mea..evacuarea si filtrul le am. Poate imi spui si mie unde ti-ai facut chiulasa ca de mult incerc sa mi-o fac si eu da nu stiu pe nimeni in cta care sa ma ajute
hyena
daca aveti filtre dalea "sport" puteti sa le scoateti va fi exact acelasi lucru smile.gif
CT 06 THH
stiu sunt constient ca nu au nici un efect:D
schumi_86
Un flitru sport pe motoare de cilindree mica sunt si eu constient ca nu iti da cp in plus dar te ajuta in alte moduri,trage aerul mult mai usor si fara sa mai treaca printr-o gramada de coturi ca la carcasa de filtru de aer normala.

@CT 06 THH uite id-ul meu "budy_schumi",da-mi add si vb.acolo,iti dau detalii;)
hyena
pai exact ca si cum ai merge fara filtru... si filtrare zero... dar gata cu offtopicul exista un topic pe care sa discutat si rasdiscutata problema cu filtrele de aer sport eu unul imi astept comanda de la FILCOR post-336-1110552489.gif
khael1001
QUOTE(Komissar @ 25 Dec 2010, 22:43)
Ma bag si eu in discutie - nu am Dacie, dar am un VW 1600 din 1972 cu doua carburi de Dacie -  si se misca f bine  (masina este ca asta:  http://de.academic.ru/pictures/dewiki/118/...erwehr-heck.jpg ) .  A propos, carbul de Dacie este la origine un Weber ICT dupa care americanii sunt innebuniti.
Aici este un link cu niste CLONE de Weber ICT pt. Volkswagen vechi (broscuta, typ3 ca al meu sau "bus"  ) -  http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?Pr...ode=C13-43-7411  - acum, stau sa ma intreb : "ce mi-e clona chinezeasca de weber, ce mi-e clona romanesca ? " smile.gif

Dar sa revenim:

Uitandu-ma la motorul de Dacie, (si mai ales dupa ce am tras niste concluzii de la dubla carburatie mea) ma gandesc ca s-ar preta pe Dacia un setup cu 4 carburatoare Carfil identice - se poate chiar saracii amestecul la relanti si in sarcina un pic.
Ideea e urmatoarea:
- Traseul amestecului aer/benzina ar trebui sa fie cat mai scurt si mai drept pentru a obtine o eficienta maxima si un raspuns bun in reprizele de acceleratie.
Monocarburatia este o solutie "economica" ce realizeaza un compromis intre costuri de productie si performante,  cu pierderi (voite) la capitolul performante si consum.
(de asemenea, in automobilele de serie se prefera un singur carburator datorita usurintei de a il regla si servisa - daca pt. unii a regla/ face sa mearga un singur carburator e greu sau imposibil , cum le-ar fi cu 2 sau mai multe ? biggrin.gif  )
- In mod ideal este preferata carburatia "gaura la gaura" - adica un carburator pt. fiecare gaura de admisie.  - acest lucru se poate realiza destul de usor pe Dacie, din cate vad.

Deci, se pot pune 4 carburatoare stock pe motorul 4 in linie de Dacia, iar rezultatul va fi o usoara crestere a puterii, un raspuns mai bun la acceleratie si in acelasi timp o scadere a consumului. ( ele nu vor fi fenomenale, pt. ca nu exista minuni, dar se vor simti)  Desigur, daca se pun carburatoare mai mari decat stock atunci povestea cu consumul nu prea se mai aplica biggrin.gif ,  insa masina va deveni foarte interesanta.

Atasez pt. doritori si un "manual" solex de prin anii 60 pt. carburatie in general - sunt prezentate mai multe teorii privind diferitele modele de carburatoare, precum si niste formule de dimensionare a carburatoarelor (tub venturi si jiclere) in functie de cilindree si turatia motorului 
http://oacdp.org/solex.html
*



Din ce zice el problema ar fii ca nu ai unde sa pui 4 carfiluri pe un traseu cat mai scurt (mai lung e posibil dar o sa scada raspunusul lor si muncesti degeaba), abia am inghesuit 2- alta aceleratie asta pe 1.3 consumul in schimb scade la mers linistit iar reglarea lor e deja arta pe care trebuie sa o repeti in functie de anotimp. Asa merge de vreo 3 ani iar de 1 an ma tin sa fac alta pentru 2 dublucorp dar lenea e cucoana mare. Apropo VW 1600 a detinut si familia mea, chiar 2 dar erau in 4 usi.[attachmentid=1627684734] [attachmentid=1627684735]
Komissar
khael1001 -> probabil ca familia ta a avut un Volkswagen 411 sau 412 (ele au fost SI in 4 usi, din generatia "racit cu aer" )
411:
http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/69_411_swedish.php
http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/72411sedan_wagon.php

sau 412:
http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/73412s.php


Motorul era de 1.7 si unele erau pe injectie. Boxer 1,7 , un fel de "evolutie" a motorului clasic de VW , mult mai bun. 1600 nu au avut aceste modele.
Per total masinile alea erau mult mai avansate dpdv tehnic decat celelalte VW-uri si mult mai rare.
Celelalte modele Typ1 ( Broscuta) , Typ2 (Bus-ul ) si Typ3-ul ( ca al meu ) au fost NUMAI in 2 usi.
Felicitari.



Legat de cvadrupla carburatie - cred ca ar merge (adica, ar avea loc ) daca carburatoarele ar fi intoarse cu 90 grade, cu camera de nivel constant spre exteriorul masinii.
Oricum, felicitari si pt. setup-ul cu 2 carburatoare.



A propos: La Stromberg-uri s-a gandit cineva ?



PS: La Multi Ani!
khael1001
Ai dreptate acuma mi-am amintit ca aveau 2 usi ca imi aduc aminte de scaunele rabatabile.
Iar legat de carburatoarele daca ar fi intoarse cu 90 grade, cu camera de nivel constant spre exteriorul masinii nu ar creste riscul de a se ramane fara alimentare la deal nu stiu sigur acuma cat de tare le influenteaza cele 90 grade, ceva ar trebui sa conteze.
Komissar
Pe VW broasca am un carburator de Dacie montat la 90 grade si nu e nici o problema. Mai am un amic cu un VW Bus (anii 70 ) cu motor de 1600 care tot asa are un carb de Dacie si totul e ok.
Amandoi am facut si drumuri la munte (deci am urcat pante) cu masinile si nu a parut sa infuenteze chestia asta.
payty
spatiu suficient pt 4 carburatoare nu prea e la dacie si in plus trebuie facuta alta carcasa pt filtrul de aer si alt sistem de actionare a clapetelor. In plus, reglarea e o mare problema.

Dar o chestie foarte buna e ca elimina problema galeriei de admisie care este foarte prost conceputa la dacie, indiferent de optiune - 2 sau 4 carburatoare.

Cea pt dublu corp in primul rand ca are coturi de 90 de grade. La mine tot timpul cei doi cilindri din mijloc merg cu amestec mai bogat decat cei din extremitati.
Komissar
Da.. asta ar fi un avantaj al carburatiei cvadruple - posibilitatea reglarii individuale a amestecului pt. fiecare cilindru.
Daca s-ar monta carburatoarele intoarse cu c.n.c. spre exteriorul masinii "timoneria" ar fi usor de realizat, zic eu, printr-un fir de otel ce ar trece prin toate tijele de actionare de la carburatoare, legate "in serie" .


Mai ramane problema sincronizarii,desigur - dar de asta n-ai cum sa scapi biggrin.gif

Filtrul de aer bineinteles ca trebuie schimbat, in cazul asta.
Eventual cu filtre individuale conice , sau stil "vintage" :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Vintage-Loo...=item3363bf7e2a
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.