Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburator dublucorp
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
danciusergiu84
sincronizarea se poate realiza usor dupa un exemplu pe care l-am vazut pe forumuri dedicate motociclistilor un fel de barometre cu lichid (4 la numar asezate pe un panou) conectate la talpa fiecarui carb.

metoda e cea mai simpla si eficienta, a fost prezentata pe acest forum... nu stiu daca nu cumva pe topicul lui Muttley: http://www.daciaclub.ro/O-rabla-t115419.html
Komissar
Da... e misto si cand ai ceasurile alea vacuumatice asezate in "baterie" biggrin.gif
Se poate face si cu un singur ceas vacuumatic mutat de la un carb la altul (asa am facut eu la masina mea) .

Mai exista niste scule foarte simple si folositoare:

de exemplu:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CORVAIR-and...=item3358eef933

(se pune pe carburator (merge si pe carb vertical si orizontal, doar ca trebuie rabatata coloana transparenta sa stea verticala) se regleaza din surubul central a.i. "plutitorul" din coloana sa stea la mijloc dup-aia se pune pe al doilea carburator si pe carburator se regleaza pozitia clapetei a.i. plutitorul de pe syncro-tool sa stea in aceiasi pozitie ca la primul carb) procedura se repeta pt. cate carburi e nevoie.

Acest dispozitiv este o replica a celui "oficial" folosit de VW in anii 60-70 pt. motoarele cu dubla carburatie
http://www.thesamba.com/vw/archives/manual...arbtuning/4.jpg
http://www.thesamba.com/vw/archives/manual...arbtuning/8.jpg


si mai exista "melcul" destul de folosit la nivel de hobby pe afara :
http://shop.hoffmann-speedster.com/catalog...roducts_id/5354
surube
rolleyes.gif Si va mai puteti inspira de aici
Komissar
Atasez si planurile unui dispozitiv de carburatoare gandit de un vecin de al meu, ce a avut un VW Typ3 dublu carb in tinerete.
Acest dispozitiv functioneaza pt. carburatoarele verticale.

Cu mentiunea ca in partea de sus, se afla un disc metalic ce nu a fost detaliat, ce culiseaza sus-jos, obturand sau nu traseul pe unde carburatorul isi trage aer. Acest disc metalic este controlat de surubul central si este vizibil din profil (ca o linie) in vederea de ansamblu.

Procedura de sincronizare este urmatoarea:

A. La relantiu

1. Se regleaza carburatoarele "dupa ureche" pana cand este posibila pornirea motorului si obtinerea unui relanti.
2. Se aduce motorul la o valoare de relanti dorita.
3. Se pune dispozitivul peste unul din carburatoare. Se regleaza din surubul central deschiderea discului obturant a.i. cursorul din tubul gradat sa fie pe undeva pe la mijloc.
Se memoreaza pozitia cursorului.
4. Se aseaza dispozitivul pe celalat carburator - se observa pozitia cursorului din tubul de plexiglass si se regleaza pozitia clapetei de acceleratie a.i. cursorul sa fie in aceiasi pozitie ca in cazul primului carburator. Carburatoarele sunt sincronizate.

5. Daca valoarea relanti-ului s-a schimbat, se regleaza din nou, dupa caz, din cele 2 carburatoare, dupa aceea se repeta operatiunea cu scula de sincronizare.

B. La turatia de lucru

La turatia de lucru a motorului sincronizarea se face similar cu cea de la relantiu, cu mentiunea ca in prealabil, fie cu ajutorul unui blocaj mecanic, sau al unui asistent, se blocheaza pedala de acceleratie (sau alt element al timoneriei) a.i. motorul sa fie la turatia de lucru ( ex: 3500 rpm, dar asta depinde de la caz la caz) .

Timoneria dublu carb ar trebui sa aiba o posibilitate de reglare a deschiderii clapetei in sarcina, de obicei prin scurtarea sau lungirea unei tije de comanda sau a unui cablu.


user posted image

Uploaded with ImageShack.us

hyena
inca o incercare de data asta cu carburatorul lui MAD TOZ

trebuie rejetat deoarece pe 1,4 primeste prea multa benzina... dar mai intai am sa incerc sa fac un circuit care sa inlocuiasca AFRul de la lada deoarece electrovalva sta mereu deschisa (nu pacane)


uitati si un filmulet :
bartenders
Sugestie....incercati carburatoarele weber familia 32 dir....mi se par mai simple si mai usor de pus in functiune.

Atasat este o lista cu acestea impreuna cu jetarile in functie de model si masina.
crull
Salut!
Cine este binevoitor sa ma ajute cu 2-3 poze cu un carburator dublu corp carfil montat pe masina? Nu imi dau seama cum vin montate alimentarea vacumul, etc.

Am pus mana pe un carburator dublu corp carfil neumblat la reglaje, nemontat niciodata si vreau sa il montez pe masina (dacia 1310). Motorul este de 1600 cm3 si acum am carburator simplu de 1,4 , modificarea find facuta de primul propietar.
payty
am sa fac eu maine si postez.

e foarte ok carburatorul, in ciuda celor spuse pe forum. si in plus e o generatie mult mai noua decat cel monocorp.

crull
@payty poate ai timp azi (duminica) sa tragi 2-3 poze, sunt nedumerit si in privinta alimentarii, in momentul de fata pompa face retur si am inteles ca trebuie schimbat capul pompei de benzina si returul il face carburatorul.
djasu82
QUOTE(Komissar @ 3 Jan 2011, 12:58)
Da...  e misto si cand ai ceasurile alea vacuumatice asezate in "baterie" biggrin.gif
Se poate face si cu un singur ceas vacuumatic mutat de la un carb la altul (asa am facut eu la masina mea) .

Mai exista niste scule foarte simple si folositoare:

de exemplu:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CORVAIR-and...=item3358eef933

(se pune pe carburator (merge si pe carb vertical si orizontal, doar ca trebuie rabatata coloana transparenta sa stea verticala) se regleaza din surubul central a.i. "plutitorul" din coloana sa stea la mijloc dup-aia se pune pe al doilea carburator si pe carburator se regleaza pozitia clapetei a.i. plutitorul de pe syncro-tool sa stea in aceiasi pozitie ca la primul carb) procedura se repeta pt. cate carburi e nevoie.

Acest dispozitiv este o replica a celui "oficial" folosit de VW in anii 60-70 pt. motoarele cu dubla carburatie
http://www.thesamba.com/vw/archives/manual...arbtuning/4.jpg
http://www.thesamba.com/vw/archives/manual...arbtuning/8.jpg
si mai exista "melcul" destul de folosit la nivel de hobby pe afara :
http://shop.hoffmann-speedster.com/catalog...roducts_id/5354
*


Si bujia color tune care pi la punct perfect carbul.
hyena
QUOTE(crull @ 13 Feb 2011, 13:53)
@payty  poate ai timp azi (duminica) sa tragi 2-3 poze,  sunt nedumerit si in privinta alimentarii, in momentul de fata pompa face retur si am inteles ca trebuie schimbat capul pompei de benzina si returul il face carburatorul.
*




sau astupi returu de la carburator si lasi pompa asa cum este
payty
@crull

Am reusit sa fac pozele. Si eu m-am chinuit ceva pana l-am pus, desi aveam toate piesele, asa ca o sa incerc sa fiu cat mai explicit. Daca nu, poti sa imi dai PM oricand si iti mai dau lamuriri.


1. Pompa de benzina.

Poti sa o lasi si pe cea pe care o ai tu. Ii pui un furtun scurt cu un surub la capat, cum se vede in poza. Surubul ar fi bine sa fie din cel care nu are filet pana la capat, si il prinzi pt siguranta cu un colier, sa nu curga cumva. La fel, pui colier si in partea de langa pompa. Ideea e sa astupi returul din pompa. Mai exista si varianta sa iti pui pompa fara retur, dar sunt mai greu de gasit. Corpul superio arata identic, doar ca in locul stutului de retur e un dop.

2. Vacuumul de la carburator trebuie montat cum vezi in poza 2. Celalalt stut are un dop. Mare atentie la acel distantier de ebonita care se pune sub carburator. In primul rand neaparat sa il ai, pt ca altfel se incalzeste carburatorul de la galerie si merge motorul nasol.

Apoi, vezi ca acel distantier trebuie pus intr-o anumita pozitie. El are o "catare" dar n-am stiut sa o folosesc. Ideea e sa ai grija ca gaurile din el sa vina exact sub cele doua corpuri ale carburatorului.

El are si o gaura mai mica care are rolul de a pune vacuumul de la galerie in legatura cu stutul in care trebuie pus furtunelul de la delcou.

Daca pui aiurea acest distantier se intampla doua lucruri nasoale:
- Corpurile carburatorului nu vor mai fi aliniate cu aceste gauri ->dardaie motorul la relanti.
- Nu vei avea deloc vacuum la delcou -> avans vacuumatic 0 -> motorul merge rau.

3. In poza 3 e furtunul de apa care vine de la chiulasa si merge la surubul de aerisire. Am zis sa pun si aceasta poza deoarece daca ai carburator simplu, in mod sigur n-ai acel furtun. E bine sa faci rost de unul in caz ca vrei sa pui carburatorul dublu.


4. Alimentarea carburatorului.

Aici nu mai stiu exact care e turul si care returul. In orice caz, pe capac, in dreptul unuia din stuturi ai o sageata care indica ori iesire, ori intrare. Prin eliminare, celalalt stut corespunde la ce a ramas (ori tur, ori retur).

Turul il montezi la turul pompei de benzina, iar returul la conducta de retur ramasa libera dupa ce ai scos returul de la pompa (pct 1).




In rest, pe cealalta parte, mai e o capsula care e conectata la un stut de vacuum din talpa carburatorului (am uitat sa o pozez si pe aia), dar daca ai carburatorul, ar trebui sa fie si furtunul pus.

Mare atentie ca acest carburator are si o electrovalva de relanti (e pe partea cu fltrul de aer). Aceasta electrovalva se leaga printr-un papuc cu fir la (+) pe bobina de inductie.

A, si sper ca ai gatul ala de conectare la filtrul de aer, si neaparat carcasa de filtru de plastic, cea ovala, pt ca altfel nu incape in locas din cauza galeriei.

Spor!
crull
Da am tot ce trebuie, carburatorul este complet, distantier de ebonita, gatul de lebada, carcasa filtrului de aer este aceea de plastic ovala, galeria este de 1600 .
Furtunul care vine de la chiuloasa la aerisitor este intrerupt , am pus acea placa care incalzeste carburatorul monocorp, am sa iau un furtun dintr-o bucata. Electrovalva de relanti chiar nu stiam unde sa o leg. Sper sa ma descurc cu pozitia distantierului de ebonita.
Multumesc de ajutor , poate gasesc ceva timp saptamana asta si il montez.
hyena
@payty poti sa imi spui daca electrovalva aia lucreaza intr-un fel sau pur si simplu deschide circutitul cand pui contactu ?
payty
doar deschide circuitul. e pusa acolo ca sa se inchida si sa previna intrarea benzinei in motor dupa oprirea lui.
hyena
am inteles e acolo de dragu de a ne complica smile.gif) credeam ca are vre-un rol mai interesant
G I M
Crull poti pune dop la chiulasa si scoti si "T", mai scapi de furtune.
Hyena pai are un rol destul de important electrovalva aia, daca se blocheaza nu mai sta la relanti smile.gif
Payty ce fel de "gat de lebada" ai montat la carburatorul ala? Poti face o poza? Parca mi s-a facut dor de carburatorul ala dublu, cand se va incalzi afara il pun pe masina pentru cateva ture.
hyena
Nu, daca avea eebio mi se parea o jmecherie electrovalva aia... asa mi se pare chiar inutila puteau sa gaseasca alta solutie electrica
payty
@Neagu Ionut.
Se vede in poze gatul de lebada. Oricum nu e decat un singur model.
G I M
Eu nu am vazut pana acu gat de lebaga pentru carburator dublu corp, daia te intrebam ca si eu as avea nevoie.
hyena
ai incercat magazinele de piese auto?
G I M
Da, nu am gasit decat pentru monocorp.
schumi_86
Mai incearca pe la magazine,poti gasii pe la cele gen mai mici...sau poate gasesti pe la cineva,nu este nici un service de carburatoare pe acolo? poti gasi acolo eventual.
crull
Am ajuns in impas, carburatorului meu ii lipseste o componenta, habar nu am cum se numeste sau ce rol are. Piesa de care ma refer e incercuita in poza.
G I M
Ala e un dashpot ( un amortizor al clapetei de acceleratie). Mege si fara el.
payty
QUOTE(crull @ 11 Mar 2011, 12:26)
Am ajuns in impas, carburatorului meu ii lipseste o componenta, habar nu am cum se numeste sau ce rol are. Piesa de care ma refer e incercuita in poza.
*




teorectic chestia aia ar trebui sa franeze clapeta de acceleratie ca sa nu se mai inchida brusc. practic e o porcarie ca de multe ori ramane motorul turat din cauza ca e facuta prost.
merge foarte bine si fara.
crull
Aha m- am linistit, am dat o cheie astazi a pornit , statea turata pe la 3500 ture, am oprit motoru sa ma uit la carburator si dupa aia nu mai aveam curent (am ascultat radio cat am facut transplantul), apoi a venit seara, las pe maine.
Cablu de acceleratie nu prea se potriveste, e mai scurt , am facut eu o adaptare pana imi iau un cablu, insa cablul de la soclu e prea scurt , nu ajunge pe partea cealalta.

Multumesc inca odata pentru ajutor.


payty
pai e clar ca trage pe undeva aer fals.

ori pe sub el (ai pus garnituri de hartie si sub acea cala de ebonita si deasupra?) ori pe la vreunul din stuturile alea de vacuum (sunt vreo 3).

Vezi ca mai are o capsul pe partea cealalta fata de cum e poza asta de am pus-o eu, care e conectata tot la vacuum cu un furtun scurt si din cate mi-am dat eu seama actioneaza cumva pentru deschiderea clapetei de soc. Cand e motorul de relanti, ea are un ax metalic care iese din ea si care ar trebui sa fie tras in interiorul capsulei din cauza vacuumului. Daca nu il trage, inseamna ca ia aer fals pe acolo.
crull
Merge bine capsula aia, garnituri am pus si sub placa de eboinita si deasupra.

Clapeta de aer de la a doua camera nu etansaza bine la revenirea acceleratiei, inchide bine doar daca fortez putin. Carburatorul a fost tinut la naftalina, cred ca trebuie sa scot axul clapetei de aer sa il curat si poate va culisa mai elegant.
payty
mare grija ca la carburatoarele astea clapeta de la corpul 2 e reglata foarte fin in asa fel incat sa se inchida perfect. mai bine incerci sa torni niste solutie de spalat carburatoare in lagarele axului si apoi niste ulei, dupa ce se curata. Eu am stricat un carburator din asta dublu ca n-am mai reusit sa pun la loc clapeta cum trebuie.

schumi_86
QUOTE(payty @ 11 Mar 2011, 21:33)
mare grija ca la carburatoarele astea clapeta de la corpul 2 e reglata foarte fin in asa fel incat sa se inchida perfect. mai bine incerci sa torni niste solutie de spalat carburatoare in lagarele axului si apoi niste ulei, dupa ce se curata. Eu am stricat un carburator din asta dublu ca n-am mai reusit sa pun la loc clapeta cum trebuie.
*



Urmeaza sfaturile lui "payty" in legatura cu clapeta 2 ca are dreptate,mai bine nu o desface,am si eu acelasi carburator pe masina dar l-am reglat la un service specializat in carburaoare.
crull
Am urmat sfaturile lui payty, insa fara rezultatat, l -am curatat cu decarbosolv apoi am bagat in lagare ulei de transofmator dar nimic, clapeta de la adoaua camera refuza sa se inchida , inchide ea dar trebuie fortata un pic. Am pornit masina azi , cu a doaua clapeta inchisa manual, porneste mult mai bine la rece decat cu carburatorul monocorp , sta undeva pe la 1000 rpm relantiul, asta fara reglaje, dar persista rpoblema clapetei a doua , daca acelerez mai mult e actionata clapeta a doua si nu mai revine natural la pozitia inchis.

L am lasat peste noapte in decarbosolv, poate poate...
Deja caut alt carburator, sper sa si gasesc, era o vreme in care toata lumea le arunca , acum multi le cauta.
bv-08-fgm
Care are sa-mi dea si mie distanta intre gauri la o galerie de papuc(carb dublu corp) sa vad daca se merita sa modific smile.gif

Asa arata partea de la carb dublucorp ce il am.
payty
daca e weber carburatorul tau, merge sa dai alte gauri in galerie. am facut eu asta.

bv-08-fgm
Nu e weber,deaia am intrebat distanta intre gauri la unu normal,sa vad daca se merita sau nu sa-l montez.
G I M
La carburatorul dublu corp de papuc/nova: 75mm cu 80 mm, distanta masurata din centrul gaurilor.
bv-08-fgm
Mersi Ionut,o sa vad ce rezolv dupa pasti.
Al meu are 45mm/80mm
Cateva poze wub.gif
crull
Salut !
Azi am montat carburatorul dublucorp pe masina (dacia berlina 1,6) ,dupa ce in prealabil a fost curatat. Functioneaza ff bine, nici nu am umblat la reglaje (progresiune si amestec), porneste la prima cheie la rece wub.gif , cu fostul carburator monocorp de 1,4 pana o porneam imi crestea barba.

Cablu de acceleratie e cam scurt, sta intins la maxim iar cablul de la soclu nici nu ajunge.
Ce fel de cabluri trebuie sa cer vanzatorului ? De nova ? Daca le zic de berlina 1,6 zic ca nu exista. 182.gif
BlackAlien
ma scuzati ca ma bag in discutie, dar solicit ajutorul vostru pentru a gasi un surub de reglaj pentru carburator weber de pe renault 25.
poze cu obiectu cu pricina
iuliano_smile
Ala e surubul de reglaj al amestecului la relanti.
payty
nu ti-as recomanda sa montezi acel carburator. am avut si eu pe masina, pe motorul de 1600 cmc.


e greu de reglat si dupa cum vad, probabil e de pe un motor mare, ceea ce inseamna ca nu prea se va potrivi pe motorul de dacie.


in plus, are comanda clapetei invers fata de cum se poate monta la dacie adica, cablul de acceleratie ar trebui sa impinga in loc sa traga ceea ce face destul de grea adaptarea.
crull
Nu stie nimeni ce fel de caburi trebuie sa cumpar? Asta de acceleratie ar merge desi e intins la maxim insa soclu nu ajunge pe partea cealalta la carburator.
payty
cablul de 1.6 are la capat o bucata de metal turnata, ca si la cel de 1.4, doar ca e foarte scurta. s-ar putea sa mearga foarte bine si cel de dacie cu injectie.

BlackAlien
QUOTE(iuliano_smile @ 9 May 2011, 23:05)
Ala e surubul de reglaj al amestecului la relanti.
*



ba nu e ala.

QUOTE(payty @ 10 May 2011, 08:09)
nu ti-as recomanda sa montezi acel carburator. am avut si eu pe masina, pe motorul de 1600 cmc.
e greu de reglat si dupa cum vad, probabil e de pe un motor mare, ceea ce inseamna ca nu prea se va potrivi pe motorul de dacie.
in plus, are comanda clapetei invers fata de cum se poate monta la dacie adica, cablul de acceleratie ar trebui sa impinga in loc sa traga ceea ce face destul de grea adaptarea.
*



surubul de reglaj al amestecului la relanti este pus in coltul talpei carburatorului.

ca in "schita" din camera 2 pleaca un canal in jos pana in talpa comunicand cu surubul acesta, unde se mai afla si un canal care face legatura cu prima camera, ( acest canal fiind construit in pata calda.

carburatorul a fost montat pe motor de 1.4 de dacie, si a mers foarte bine, dar din pacate surubul sa hotarat sa paraseasca carburatorul in timpul unei curse undeva pe aeroportul din tulcea! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

deci... are cineva?
Ky_Cristian
Vreau sa imi montez si eu carburator de nova pe berlina. Am si carburatorul, am si galeria. Carburatorul este acum in curs de reconditionare si m-ar ajuta foarte tare niste documentatie despre el. Aveti asa ceva? Am cautat si degeaba, nu am gasit nimic.
G I M
Cauta pe oltcit.ro, iti explica acolo in mare, eu am manualul de reparatie dar nu zice cine stie ce despre el acolo.
Ky_Cristian
Mare lucru nu am gasit despre carburator acolo. Adica explica, dar nu ca pentru aia care habar n-au ce si cum.
L-am demontat si curatat, mai am sa ii cumpar garnitura dintre capac si corp, si pe cea dintre corp si galerie. Singura problema este ca am de cautat, ca la magazinele de pe Gageni, pentru cei care stiu zona, carburatorul dublu este de mult disparut. Pentru reglaje o sa ma duc la cel de la care l-am luat, un om de nota 20.

Legat de montaj, as avea o intrebare: cu returul de la carburator ce sa fac? Am pompa cu tur si retur. Solutia ar fi ori sa infund returul de la pompa/carb, ori sa le unesc intr-un teu si sa se duca amandoua inapoi in rezervor.

Aa, mi-am mai adus aminte de ceva. Cel care mi-a dat carburatorul, mi-a dat si o flansa pentru gaz, pentru dublucorp. Cea din poza. Insa nu incape in gatul ala de lebada. Mai demult am gasit pe la remat una pentru monocorp. Daca as monta-o pe aceea, dar la inceputul gatului de lebada, adica spre filtru, nu deasupra carburatorului, distanta mai mare ar influenta mersul? Ar aparea o pauza intre apasarea pedalei si accelerarea propriu-zisa? Intreb asta deoarece la masina de pe care am luat-o era pusa chiar in filtrul de aer, inainte de racordul ala de cauciuc. Deci si mai departe.

Astept parerea voastra. Multumesc.[attachmentid=1627723103]
payty
daca montezi flansa de monocorp, in mod sigur nu vei putea etansa bine in asa fel incat tot aerul tras de motor sa treaca prin ea. in consecinta dozarea gazului nu va fi corecta. In plus, gatui motorul de tot ,pentru ca el va trage aer printr-un orificiu mult mai mic.


daca vrei si gpl, monteaza flansa pe care ai pus-o in poza de mai sus.

vezi ca la cele de monocorp, se dadea o gaura in gatul de lebada ca sa scoti stutul. poata trebuie sa faci la fel si la ce ai tu.

sau poti monta unul monocorp, pentru ca probabil nu te intereseaza puterea motorului prea mult (pe gpl oricum scade).
Ky_Cristian
Ma intereseaza puterea motorului, insa doar pe benzina. Pe gpl nu prea ma intereseaza cum trage, pentru ca in coada la semafor nu conteaza daca am 62 de cai sau 200. Dar cand merg pe benzina, ori de cate ori am bani pentru un asa lux biggrin.gif , vreau sa simt cum trage.
Flansa asta de dublucorp nu prea incape din cauza constructiei ei, nu din cauza stutului, ca am incercat intai fara el. Dar caut o metoda sa o indes acolo in gatul ala de lebada.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.