afara minu 30 grade, pornire ioc...
![]() ![]() ![]() |
afara minu 30 grade, pornire ioc...
laurentiu.bruma |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 25 November 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- SV 08 GFW
|
|||
Ov |
![]()
Post
#2
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
poti sa incepi folosind cratima acolo unde este cazul (ex. s-o), apoi cobori cu bateria incarcata, o pui pe masina, dai la cheie si cel mai probabil o sa porneasca. Eventual scoti bujiile, urci cu ele, le arzi nitel pe aragaz, le cureti de depuneri, cobori cu ele caldute, le montezi si o sa constati ca-ti porneste la sfert.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#3
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Sau spray de pornire. Ii da aaaaripi.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
sweetboy89 |
![]()
Post
#4
|
![]() Dacia Logan Driver Group: Members Posts: 166 Joined: 27 October 08 From: Slobozia ![]() |
QUOTE(Ov @ 25 Jan 2010, 09:18) poti sa incepi folosind cratima acolo unde este cazul (ex. s-o), apoi cobori cu bateria incarcata, o pui pe masina, dai la cheie si cel mai probabil o sa porneasca. Eventual scoti bujiile, urci cu ele, le arzi nitel pe aragaz, le cureti de depuneri, cobori cu ele caldute, le montezi si o sa constati ca-ti porneste la sfert. uite un sfat util. la fel am patit si eu duminica de dimineata. pornire ioc. ma gandeam sa cumpar bujii noi dar acum ca am citit sfatul tau nu o sa mai iau. multam |
--------------------
DACIA
Logan
2010 Berlina Laureat
- IL-18-YFL Conduc Dacia Logan si sunt mai tare ca Van Damme !!!
|
|
laurentiu.bruma |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 25 November 09 ![]() |
multumesc foarte mult o sa incerc pe la ora 2 ca pana atunci... is la servici
|
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- SV 08 GFW
|
|
ciufulitul |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 January 10 ![]() |
salut din nou,aceeasi problema am avut-o si eu....din cauza frigului nu a mai pornit saraca,am recurs la forta,am agatat-o , am tras-o si intr-un final a pornit...apoi ,a doua zi iar a facut pe moarta....de atunci nu a mai pornit deloc.
am curatat bujiile,le-am ars la aragaz,am incarcat bateria pe redresor,cel mai tare mi-e frica sa nu fi sarit de la punct...nici nu se pune problema sa verific distributia acum la -16 grade,mai ales ca masina sta afara sub cerul liber. mentiune...acum un an si jumatate am schimbat arborele cotit,pompa de ulei,set cuzineti,cam tot ce e la partea inferioara a motorului,am pus numai piese noi pe ea, numai ca mecanicul care m-a ajutat cu distributia mi-a pus aprinderea pe pistonul 4, in loc de pistonul 1.daca s-a mai confruntat cineva cu problema asta,please help....un sfat ceva,ce influienta ar putea avea acest fapt asupra pornirii multumesc! |
--------------------
dacia
1310
1999 berlina
- hd-07-tkn
|
|
sobolan |
![]()
Post
#7
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
vizitatorul |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
QUOTE(sobolan @ 25 Jan 2010, 14:15) corect....pentru restul s-a inventat forumul pentru initiator...dupa ce faci toate cele indicate de ov(baterie-redresor-bujii-aragz)...inainte de a monta bujiile da o cheie lunga apoi monteaza-le bafta |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
dragoselu |
![]()
Post
#9
|
![]() SB-12-UST Group: Members Posts: 680 Joined: 5 November 06 From: Sibiu ![]() |
Prima operatie pe care am facut-o in dimineata asta la ora 4 ca sa pornesc masina: aminvartit de vreo 10 ori de paleta ventilatorului ca sa "rup" uleiul, socul tras la maximum, cheie, hal-hal (pe benzina), nimic, am mai dat o cheie si am comutat pe GPL, a pornit imediat si am turat-o in ciuda ca nu a pornit din prima...
![]() |
--------------------
Volkswagen
Passat TDI
1996
- GL-11-UST [SIZE=14]Nicio masa fara usturoi![/SIZE]
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Unul din motivele pentru care nu porneste pe timp geros este socul , daca clapeta nu inchide complet foarte rar porneste , ce am observat la multi ca nu au acel arculet micut (cel in genul aceluia de pix dar cam jumatate ca lungime) si din cauza asta nu inchide perfect capleta si nu porneste stiu asta ca sarise o data si la masina lui tata si trebuia sa tin cu mana ca sa porneasca .E bine sa verificati si aspectul asta .In rest daca motorul este reglat bine iar bujiile nu au mai mult de 20.000km ar trebui sa porneasca.
|
--------------------
-
-
-
|
|
vizitatorul |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
QUOTE(CGDBZ @ 25 Jan 2010, 18:03) Unul din motivele pentru care nu porneste pe timp geros este socul , daca clapeta nu inchide complet foarte rar porneste ...... imi dai voie sa-l consider un raspuns aici ? This post has been edited by vizitatorul: 25 Jan 2010, 18:25 |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
ciufulitul |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 January 10 ![]() |
ok,socul tras, pe gpl nu porneste nici pe timp bun adica peste 5 grade cu plus.....mie nu mi-a pornit niciodata cu socul tras decat pe benzina....a mai patit cineva ca mine????
|
--------------------
dacia
1310
1999 berlina
- hd-07-tkn
|
|
dragoselu |
![]()
Post
#13
|
![]() SB-12-UST Group: Members Posts: 680 Joined: 5 November 06 From: Sibiu ![]() |
Rectific: socul pus la loc inainte de a muta butonul pe GPL...
|
--------------------
Volkswagen
Passat TDI
1996
- GL-11-UST [SIZE=14]Nicio masa fara usturoi![/SIZE]
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
QUOTE(ciufulitul @ 25 Jan 2010, 19:39) ok,socul tras, pe gpl nu porneste nici pe timp bun adica peste 5 grade cu plus.....mie nu mi-a pornit niciodata cu socul tras decat pe benzina....a mai patit cineva ca mine???? Verifica aprinderea (fise, bujii etc..), regleaza instalatia gpl asa cum trebuie (gasesti pe forum), monteaza o aprindere electronica, si modifica parghia dintre clapeta de soc si acceleratie, astfel incat sa actioneze acceleratia imediat ce actionezi socul. Tragi socul la jumate, pui contactul, astepti 2-3 secunde si cheie. Eu asta am facut si o pornesc direct pe gpl pana la circa -5 grade celsius. Bineinteles, e necesar ca bateria si electromotorul sa fie ok. This post has been edited by Lunaticul: 25 Jan 2010, 20:07 |
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
baranga |
![]()
Post
#15
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
pe GPL nu se trage socul
![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
depinde daca intrarea gazului se face sub clapeta de soc (gaura in carburator) porneste cu socul tras (trage mai mult gaz)
daca are difuzor (piesa aia cu gaurele deasupra clapetei de soc )slabe sanse , daca socul e tras la maxim , se trage cam 1/3 This post has been edited by bygy007: 25 Jan 2010, 22:10 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sobolan |
![]()
Post
#17
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
corect...de are difuzor pe gpl dai fara soc...
This post has been edited by sobolan: 25 Jan 2010, 22:11 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
QUOTE(laurentiu.bruma @ 25 Jan 2010, 10:42) povestea incepe asa ... aseara la 12 am parcato toate bn si frumoase ... la ora 6 dimineata ioc pornire dai la automat ioc... toarnai benzina in carburator ioc... deci 0 barat cred ca am si descarcat bateria deci ... ups ce pot sa ii fac so pornesc ? incarc bateria si apoi? Dacia mea a pornit dinimeata la a-2-a cheie si tot -29 de grade erau . Daca urmezi sfaturile lui OV vei avea castig de cauza . |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
A mea nu porneste nici moarta daca-i trag socul la maxim.
Calc de 2-3 ori acceleratia, pun contactul, trag socul pana se aprinde martorul din bord, dupa care il imping cat sa se stinga, apoi invart cheia si porneste imediat. Dupa vreo doua minute il imping de tot. O mai ajut in sarcina cate putin. Am bujii relativ noi, aprindere electronica, fise tot de maxim un an, bateria vad ca duce, desi a facut doi ani in decembrie ( Caranda de 55Ah ) si am avut unele probleme cu ea. S-au rezolvat printr-o incarcare de 48 de ore cu ajutorul unui redresor. Probabil a fost subincarcata din fabrica pentru ca data de fabricatie era foarte recenta cand am cumparat-o. This post has been edited by cristio_79: 25 Jan 2010, 22:24 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
the fast and furious |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Si a mea a facut figuri pt prima data in iarna asta . Am pornit ieri pe la orele 14.30 , dupa repertoriul traditional de vreo 2 chei false, a pornit fara probleme numai ca motorul a stat la relentiu dupa mult timp si dupa ce am mers vreo 3 km cu socu tras si cu vreo 3-4 oriri de motor pe la semafoare, relantiu fluctuant si neregulat.
Ce am oservat este ca la pornire pedala de aqcceleratie era foarte tare si socu parca putin intepenit, m-am uitat putin la clapeta acc de la carb se misca . La servici mi-am facut drum pe la ea, ama dat filtru de aer sport jos, m-am uitat in carb , totu parea ok , nici muci nu prea erau pe furtunele alea din T, am scos jiglorul de relanti si l-am curatat si la ora 22 cand am plecat a pornit si a mers normal. Sper ca maine sa nu mai apara astfel de probleme. This post has been edited by the fast and furious: 26 Jan 2010, 00:16 |
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|
laurentiu.bruma |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 25 November 09 ![]() |
se pare ca nu mai porneste iarasi .... aseara pe la ora 5 o pornit dupa ce mi-a dat curent cineva am mers vreo 100 km s-a incarcat bateria si.. dupa ce am curatat bujiile a pornit... acum dimineata iau bateria din casa o pun si dua sa pornesc electromotorul invarte dar nu porneste ... oare vroia iarasi bujii arse la aragaz:-? off ma omoara
|
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- SV 08 GFW
|
|
dacia_gpg |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 2 November 07 From: POCREACA ![]() |
La inceputul sezonului rece este recomandat schimbarea bujiilor,platina,capac delco. Fisele sa fie siliconice, o aprindere electronica "babana", electromotor fara scurtcircuit la spire rotor, carbuni OK, Ulei 10-15 W, garantez pornire "beton".
|
--------------------
dacia
DACIA 2000 ,
2000
|
|
mircea2006x |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 18 October 08 ![]() |
Si eu am probleme se pare cu bateria. Daca o tin in casa noaptea , dimineata porneste la prima , a 2 a cheie oricat de frig ar fi , daca o las pe masina abia invarte si nu porneste(doar iarna sunt probleme,bateria este Rombat calciu 66 ah si are deja cam 3 1/2 ani).Ceva sfaturi sa nu ma mai trambalez mereu cu bateria ?
P.S. Momentan nu sunt $ pt baterie noua. |
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
1995
- b-44-bax
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#24
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
aprindere electronica cu senzor ai?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
laurentiu.bruma |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 25 November 09 ![]() |
da este o aprindere gotronic cu senzor
|
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- SV 08 GFW
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#26
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
1.in ce stare e bateria?
2>bujii/fise/bobina/capac delco/rotor 3.starea de uzura a motorului. ce bujii ai? eu recomand Eyquem a 12 c 42 s. This post has been edited by ydaniel: 26 Jan 2010, 12:22 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
CGDBZ |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Daca abia invarte nu ai ce sa-i mai faci decat ca pana acum , o iei in casa , daca nu alta noua . Nu degeaba se spune ca trebuie schimbat lichidul de frana la doi ani , azi la vreo -26 de grade dupa prima frana mia mers infranata vre-un km , sper sa nu busesc pompa sau vre-o garnitura ca pe gerurile astea nu-mi arde sa repar pe la masina.
|
--------------------
-
-
-
|
|
laurentiu.bruma |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 25 November 09 ![]() |
spray-ul ala de pornire e bun de ceva?
|
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- SV 08 GFW
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
La benzina nu ai ce face cu el .
|
--------------------
-
-
-
|
|
paul-tm |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
Salutare.Am si eu o nelamuriere. Clapeta de sus de la carburator, cand socu nu e tras cum trebuie sa stea clapeta aceea?
La mine in poza cand nu tras socu sta la 90 grade, e bine? Atasez poza. Imi zice un prieten ca trebuie sa stea un pic inclinata, chiar daca nu e tras socu. Referitor la motoru de dacie, porneste si la -25,-30.Dar daca nu reglata calumea, obligatoriu elv.Oricum e prea mult -30 pentru o dacie pe carburatie, zic eu. La temperat-uri prea joase, se pot sparge garniturile de la cilindri, se pot bloca cilindri,etrieri. In timisoara au fost -12grade luni dimineata, masina o tin intr-un sopru.Am pornito si a mers 7 min in relantiu cu socu, iam impins socu apa era la 40 grade, mergea bine in relantiu. Am scoso din curte, cat sa inchid poarta, o murit motoru cand o dat de frig. Pe drum era unu oprit in fata mea si am incetinit si o murit iara motoru cu apa la 60 de grade. Cand apa a ajuns la 80 de grade nu am mai avut treaba. Si au fost doar - 12. Daca erau -25 nu plecam cu masina de acasa ![]() Attached thumbnail(s) DSC00558.JPG ( Size: 761.66k ) Number of downloads: 708 DSC00557.JPG ( Size: 815.59k ) Number of downloads: 780 |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 23:50 |