Sistem electromagnetic în loc de platină!!
![]() ![]() ![]() |
Sistem electromagnetic în loc de platină!!
ShinyG |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Banned Posts: 5 Joined: 21 February 04 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
c1p0 |
![]()
Post
#2
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
Mai multe descrieri?!?!?!!?!? Poate te intereseazi si afli!! :roll:
Ar fi interesant... Mai stie cineva de treaba asta?!? |
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
hawkeye |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 16 July 03 ![]() |
daca se aplica si la nova gt, atunci sunt si eu interesat
|
-------------------- |
|
dragOn |
![]()
Post
#4
|
![]() Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza) Group: Members Posts: 692 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu personal nu am auzit de așa ceva, da' aștept detalii!
|
--------------------
VOLKSWAGEN
PASSAT
TDi 131CP/2002
- B xx UEX Never drive faster then your angel can fly !!!
|
|
livicu' |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 10 February 04 From: Turnu Magurele,mai nou Bucuresti ![]() |
si eu as fi amator da' n-am auzit de asa ceva
|
-------------------- Drinking and driving can be Letal so don't drink or don't drive !!
|
|
beby1300 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 19 November 03 From: Bucuresti ![]() |
intradevar, motarea unei distributii care in loc de platina are sistem electronagnetic (cred ca este aceeasi chestie cu HALL), sau al unui sistem optic, duce la o temporizare ideala a intregului sistem de aprindere. nu mai apar erorile pe care le poate introduce un sistem mecanic cum este cel de la dacie.
personal am verificat azi avansul initial cu metoda dinamica (stroboscop) si linia de pe volant s-a stabilizat abia dupa 20 min. de mers in gol a motorului si nici atunci nu statea prea bine. cu un sistem optic sau cu efect hall asa ceva nu exista, ma refer la batzaiala semnului... adica la timingul de tot rahatul dat de platina. toata chestia este f simpla: in loc de platina se pun senzori hall sau optici iar producerea tensiunii de descarcare pe electrozii bujiei ramane pe umerii unui tranzistor de putere sau a unui convertor DC-DC care incarca un condensator. in aceste conditii scanteia va fi la timpul potrivit de puterea potrivita oricare ar fi conditiile de mediu sau tutatia motorului. cat bine face chestia asta la masina este de discutat.... dar im mod sigur este un ajutor pentru motor. |
-------------------- ***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
|
|
c1p0 |
![]()
Post
#7
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
cred ca stiu pe cineva (un electrician) care imi aduc aminte ca m-a spus ca si-a facut asa ceva la masina lui. avea o lada parca. o sa dau de el si o sa il intreb si sper sa revin cu mai multe detalii.... :roll:
|
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
Maska |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu am gasit ceva interesant in legatura cu aprinderea insa atat. In primul rand ca nu ma pricep la mecanica si nu stiu cum as putea monta chestia asta desi ma pricep sa fac un montaj electronic. In al doilea rand, tipul care a pus schema pe site este un roman plecat in franta de multi ani si e cam blazat. I-am trimis un mail in care l-am intrebat daca are detalii in legatura cu montarea, senzorii, modificarea capacului delco-ului, etc. si mi-a raspuns, citez : "ceea ce vezi este tot". Acuma....ce sa spun, principiul functionarii motorului cu reactie il stie multa lume sau se poate invatza dar ca sa si faci un astfel de motor ai nevoie de mult mai multe lucruri. Asa ca nu-mi ramane decat sa va invit si pe voi sa vizitati site-ul si poate s-or gasi unii care sa priceapa intr-adevar despre ce e vorba. Daca dupa aceea or sa ne spuna si noua ar fi bashca.
http://perso.wanadoo.fr/leso/auto/aenodelco.htm |
--------------------
Citroen
C4 Coupe
2008
|
|
fred |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 26 September 02 From: Los Angeles ![]() |
Eu mi-am facut rost de o aprindere completa de pe un Ford (mi-a adus cineva din dezmembrari din Austria) si acum urmeaza sa incerc sa-l montez pe motorul meu de nova; tot ce trebuie facut este sa reusesc sa adaptez tija delcolului meu pe delcoul de Ford;
sa vina caldura si apoi mai vad; pana atunci va atasez si o poza cu smecheria asta; Attached thumbnail(s) delcou_ford.jpg ( Size: 59.41k ) Number of downloads: 1070 |
--------------------
Subaru
Impreza WRX Wagon
2002 ..:: Novatech tuning ::..
|
|
van den plas |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 22 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am montata o aprindere electronica care inlocuieste platina cu un sistem electromagnetic. Este o varianta intermediara intre aprinderea electronica simpla si aprinderea electronica integrala.( modificarea avansului se face tot centifugal si vacumatic). Amanunte gasiti, daca va intereseaza, in topicul "Probleme tehnice CLT - Montare aprindere electronica pe 1300"
|
--------------------
Ford
Mondeo
TDCI
|
|
ShinyG |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 5 Joined: 21 February 04 ![]() |
Am mai aflat doar fff putin:
1. Firma care producea chestiile astea e englezeasca! In '90 au venit la Dacia sa propuna o colaborare: urma sa monteze aprinderea electronica STANDARD pe berlina! Ai nostrii erau inca prea comunisti si au refuzat! Din pacate inca nu am aflat numele firmei, dar caut in continuare! Sorry! 2. Pana atunci aruncati cu privirea in articolu' asta in engleza despre cum sa modifici un Renault 12 (deci si o Dacie 1300)!!! E cam pe scurt da are niste idei bune in el! Merita citit!!! - http://www.abc.se/~katriina/r12tuning.htm - |
-------------------- |
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
van der plas, unde gasesc si eu o aprindere de aia?
|
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
OCEBE |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
QUOTE aruncati cu privirea in articolu' asta in engleza despre cum sa modifici un Renault 12 (deci si o Dacie 1300)!!! E cam pe scurt da are niste idei bune in el! l-am citit, este interesant si contine niste idei de bun simt. Mi-a placut cea cu lustruitul caroseriei pentru imbunatatirea Cx-ului! Pacat ca e valabil doar ptr R12 nu si pentru D13xx (asta din cauza modului de realizare din fabrica a masinii, plina de lufturi, neetanseitati si cate si mai cate.....) |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
da nu vi se par dificil de pus in practica ideile ale?spoiler pe acoperis, etc??si asta n-ar fi cel mai bun exemplu..
|
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
OCEBE |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
unele idei sunt relativ usor de realizat cum ar fi de ex. saibele sub arcurile de la supape( exemplul asta e dat la plesneala ca e primul care mi-a venit in minte)
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
driverx |
![]()
Post
#16
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Mai, toti avem Dacii care le folosim zii de zii.. Kitchuri cu nu stiu ce eleroane si alte prostii nu merita, decat doar sa va delecteze ochiu vostru fara gust
Ce merita la o Dacie e lucrat la chiulasa....ALT carburator....aprindere full electronica....bara antiruliu tare, telescoape bune. La tablarie...eliminat chestii care pot mari rezistenta de inaintare, lustruire.... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
daca as intelege cum, as baga si eu niste saibe de alea..desi tachetii cam stiu sa ii reglez singur, mi-e totusi teama sa fac treaba asta!!ocebe, tu ai de gand sa incerci ceva de pe acolo?cam ce??
driver x, tu ai alt carb?ai de gand sa il schimbi?da si tu o retzeta!! |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
driverx |
![]()
Post
#18
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
whitesorcerer12,
Alt carb nu am, dar as vrea. Stim cu totii ca "calitati" are Carfilu asta. Pe forum se vehicula ideea cu carbu de Golf....nu stiu ce probleme ar interveni. Am aprindere tranzistorizata, dar as vrea aprindere electronica. Altceva nu merita sa manaresti pe Dacie... Daca am face un studiu..ai vedea ca mai toti care vor/au dacii tunate le zboara capu una doua la chiulasa facuta nu stiu cum si alte aberatii..dar ei nu au carb ca lumea, aprindere ca lumea, ulei ca lumea.....toate astea nici macar nu scurteaza viata motorului...ci chiar ar putea sa o lungeasca :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
asa este , ai dreptate...faza cu carbul de golf am vazut-o si eu...am intrebat insa pe la cateva de dezmembrari si se uitau aia patrat la mine apoi ii lua rasul...intrebau cine m-a prostit sa pun carb de golf pe dacie..nu zic ca aveau dreptate, dar totusi!!asa ca ma lasa pagubas de carb, poate fac insa ceva cu aprinderea aia, sa vedem!merita sa ncerc un milion pt faza asta, nu?
|
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
driverx |
![]()
Post
#20
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Ahhh....mucosii...ce tot rad de noi? Ei stau si fac "combinatii" si poate nici o Dacie ca lumea nu au. Eu am avut o tendativa de schimbare a carbului anu trecut. Am mers la dezmembrari si se uitau ca la prosti ca eu am cerut ceva Carb Weber, nu conta de care, dar unu care sa fi fost pe un Renault si sa fie compabitil cu galeria la Dacie.
M-au tratat ca porcii, am ales un carb (singuru care nu era dublu corp) si am cerut un pret...zice 900k lei...mia picat fata...iam zis sa o lase moale si sa zica alt pret....zice 800k...Mi-am bagat picioru in el si am plecat repede. Ulterior am aflat ca italinu..patronu e mare smecher Auzi...900k lei pentru un carb efectiv smuls de pe masina....furtunele nu erau scoase...ci TAIATE la repezeala...se vedea pe ele 900K lei...si am gasit pentru un preten cab de Fiat Regata cu 400k lei...arata super....piesele se miscau bine... OK. Dupa atata poveste....iti zic un lucru....nu te lasa...ia un shubler..masoara distantele, cere carburi la dezmembrari...daca intreaba ce vrei sa faci cu ele...le zici atata...experimente... bagamiash picioru in macaronari si taranoi prosti. Stiu doar sa rupa masini, dar sa faca ceva ca lumea, sau sa dea idei bune, nus in stare, ba mai mult...au curaju sa rada de tine.... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
ptr. whitesor......
sincer sa fiu m-as baga sa experimentez cate ceva pe masina; pe de alta parte, tot surubarind pana in prezent la ea, am ajuns la un compromis intre fiabilitate- consum- performante care ma satisface si traiesc cu senzatia ca orice modificare as face in continuare, stric acest compromis; oricum, nu m-as baga pe imbunatatiri care tin de mersul la turatii inalte ptr. ca n-am obiceiul sa sar de 4000-4500 rot/ min |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
ADIK CE DISTANTE SA MASOR?SURUBURILE DE PRINDERE, DIAMETRUL GALERIEI?SI SA FIE MONOCORP OBLIGAT?LA CE SA MA MAI UIT?...
PT OCEBE:4500????NU ESTE ENORM/CE MODIFICARI AI IN PREZENT? |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
by the way, desi e putin off topic iar....carb de 1400 pe 1300 face ceva?dar daca ii bag doar jiglere de 1400?merita?ctreste mult consumul??creste ceva la demaraj?ati facut careva?
|
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
Ov |
![]()
Post
#24
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
pai io stiu ca sunt la fel carb-urile de 1300 si 1400, doar jiglerele digera
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
categoric nu sunt la fel!!
ce putin o diferenta exista si aia este marimea difuzorului!! si as baga mana in foc ca mai sunt si altele! bun, si daca pun jiglere de 1,4 ai idee ce se intampla? |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
OCEBE |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
printre alte diferente (in afara de denumire):
difuzor pentru 1300 de 25 mm ,difuzor ptr 1400 de 27mm ; jiclor principal 1300 de 135, ptr 1400 de 145 (au fost la inceput si de 155) diferente in comportamentul masinii se simt si asta ptr. ca la fiecare aspiratie intra mai mult amestec in cilindri si deci ai o oarecare crestere de putere; daca pui jicloare de 1400 pe un carburator de 1300 imbogatesti amestecul si nu obtii mare lucru decat o ipotetica "voiciune" |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
ptr whitesor....
am zis ca N-am obiceiul sa sar de 4000-4500 ture si asta se intampla in trepte inferioare cand vreau un demaraj mai viguros. modificarile principale sunt: delco si carb de 1400 (carb-ul de nevoie, ca ala vechi tragea aer fals pe la axul acceleratiei si n-am avut ce-i face); inlocuit ventilatorul de la radiator cu electroventilator; aprindere electronica care pe langa alte avantaje contribuie si la reducerea consumului; economizor electronic de benzina; chiulasa rabotata (am trecut de cota de reparatie, si de aici a rezultat si nevoia unui alt delco); inlocuit cutie viteze cu alta cu 5 trepte (tot de nevoie, cea originala a sucombat) usurarea masinii de tot ce caram degeaba (cred ca erau vreo 50 de kile) |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
bine, am inteles...insa ce diferente sunt intre un delco de 1400 si unul de 1300??
asta chiar se simte pe bune?? poate am sa incerc un carb de 1400 |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
OCEBE |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
cel de la D1400 are alta curba a avansurilor fata de cel de 1300; si eu am aflat lucrul asta reletiv tarziu cand nu ma mai intelegeam cu ala vechi dupa ce-am rabotat chiulasa, cu toate ca inainte n-aveam nici o treaba cu el ( faptul ca am modificat compresia prin rabotarea chiulasei duce la necesitatea adaptarii avansului).
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
bun, am inteles..dar eu merge sa pun unul?
se va simti in mod pozitiv??? |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:49 |