Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
bygy007 |
![]()
Post
#2221
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
thundercar |
![]()
Post
#2222
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 23 April 15 From: buzau ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 25 Mar 2014, 20:34) ![]() |
--------------------
dacia dacia audi
1310l 1310li A4
1999 2001 1995
|
|
maho |
![]()
Post
#2223
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Ari fi greu sa NU auzi cand se rupe cureaua, desi e preferabil sa vezi cand incepe sa se "franjureze", si s-o schimbi.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
pui de drac |
![]()
Post
#2224
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
bygy007, am scris si mai sus, cu o pagina in urma, am facut masuratoarea dupa cum ai zis mi-a afisat aparatul intr-adevar undeva in jur de 0,4-0,47 V
|
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2225
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai de acolo ai 15V , redu acel 0,4- 0,5 la 0,1 si vei avea 14,4
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
pui de drac |
![]()
Post
#2226
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
Multumesc frumos, dar daca ai putea sa-mi spui cum as reduce, prin ce metoda/legaturi as reusi, ar fi superb, ca sincer nu inteleg.
In plus, 14.4V incarcare la relanti fara nici un consumator pornit, nu e cam mult ? |
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#2227
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
Nu,nu e deloc mult,e fix cât îi trebuie acumulatorului!Plaja de tensiuni trebuie să fie între 13,9-14,4/14,5 maxim!Ca să nu mai ai cădere așa mare de tensiune pe fire poți fie să încerci înlocuirea contactului ,fie să măsori fiecare fir/papuc de plus sau minus ce are legătură cu releul de încărcare,fie să iei unul cu fir de referință.Dar din ce am văzut,tu deja ai unul și deci cred că trebuie să te axezi pe masă!Dacă ai masă deficitară e stop joc!Poți să schimbi 1000 de relee,tot așa va face....
![]() Ia un fir gros de masă de pe alternator și du-l la releu.Fiind cu fir de referință,acesta ar trebuii să”ignore”acea cădere de tensiune!O să revin și cu o poză explicativă.... <span class='edit'>21 Jun 2015, 03:26:</span> Booon.Deși s-a mai discutat de N-ori funcționarea și depanarea alternatorului și implicit a releului,văd că sunt destui care încă au dificultăți în a depana acest ”aparat”,de aceea mai încerc să reîmprospătez câteva idei de bază!Din punctul meu de vedere,alternatorul românesc este cel mai simplu posibil! ![]() Releele. Releele sau mai corect releele regulatoare de tensiune sunt de 2 feluri: -electromecanice2015_06_21_03.07.06.jpg ( Size: 1.56mb ) Number of downloads: 439 -electronice din care: *fără fir de referință2015_06_21_03.37.57.jpg ( Size: 1.53mb ) Number of downloads: 418 *cu fir de referință2015_06_21_03.38.23.jpg ( Size: 1.2mb ) Number of downloads: 394 Acel fir de referință are rolul de a prelua măsurătoarea direct de la alternator, nu prin contact/fire,unde de cele mai multe ori apar așa zisele ”căderi de tensiune”. ![]() Cel mecanic este singurul la care se poate umbla la reglaje.Aici și în poza încercuită cu roșu,se vede rozeta de unde se poate regla tensiunea 2015_06_21_03.11.42.jpg ( Size: 1.26mb ) Number of downloads: 395 ,prin tensionarea/detensionarea lamelei2015_06_21_03.12.09.jpg ( Size: 1.43mb ) Number of downloads: 375 .În niciun caz NU SE VA UMBLA la șuruburile indicate cu săgețile cu verde!2015_06_21_03.11.52.jpg ( Size: 1.11mb ) Number of downloads: 71 De asemenea se verifică vizual/cu aparatul de măsură dacă toate rezistențele sunt bune(cele 3 dedesubt2015_06_21_03.29.18.jpg ( Size: 1.64mb ) Number of downloads: 71 +1 din interior2015_06_21_03.29.26.jpg ( Size: 1.45mb ) Number of downloads: 50 )! De legat în circuit,se leagă așa: -borna cu șurub la papucul DF de pe portperii -borna tip ”papuc” + de la contact -carcasa releului la - Cel electronic este de multe ori cel mai precis deoarece nu este influențat de temperatură ca cel electromecanic.Cele mai întâlnite tipuri de relee românești sunt cele de CME2015_06_21_03.37.57.jpg ( Size: 1.53mb ) Number of downloads: 418 și cele de IPEE(Curtea de Argeș)2015_06_21_03.40.38.jpg ( Size: 1.31mb ) Number of downloads: 57 .Mai sunt și alte pocnitori,dar nici nu vreau să aud de ele.Personal,mi se pare cel mai bun cel de IPEE!Cel de CME este cu și fără fir de referință.Cel din urmă este numai cu.Ca și cel mai bun,pot spune că e și după cum îl nimerești,dar de cele mai multe ori s-a dovedit a fi mai bun cel de IPEE(părere personală). La alternator,se încep cu verificatul periile colectoare(cărbunii),colectorul(inelele de cupru de pe rotor)2015_06_21_03.56.28.jpg ( Size: 1.24mb ) Number of downloads: 59 ,diodele și statorul2015_06_21_03.56.58.jpg ( Size: 1.55mb ) Number of downloads: 71 . Dacă colectorul are șanțuri,fie se strunjește,fie se ia la șmirghel. Diodele sunt de 3 tipuri: -Ra220/225(cele mai bune/sfinte în opinia mea)2015_06_21_03.51.26.jpg ( Size: 1.18mb ) Number of downloads: 65 -40/45 pt22015_06_21_03.51.48.jpg ( Size: 1.31mb ) Number of downloads: 70 -60 pt22015_06_21_03.52.01.jpg ( Size: 1.43mb ) Number of downloads: 62 (proaste amândouă) Acestea se verifică/măsoară cu ajutorul unui ohmetru.Regula este ca o diodă să conducă într-un sens,nu și în celălalt iar în lipsa unui aparat de măsură se pot verifica și cu un bec de 2W/12V înseriat cu acumulatorul vehiculului!La multimetru,valoarea corectă (aproximativă,diferă de la diodă la alta) este între 490 și 6-700 de ohmi. Statorul și rotorul(cum ar trebui să arate)2015_06_21_03.56.58.jpg ( Size: 1.55mb ) Number of downloads: 71 2015_06_21_03.56.03.jpg ( Size: 1.11mb ) Number of downloads: 40 . Statorul se măsoară punând bornele aparatului direct pe periile colectoare.Acesta trebuie să indice între 3,6-5ohmi.Valorile cele mai corecte sunt cele cuprinse în intervalul 4,2-4,4-4,6 ohmi. De menționat că există două tipuri de statoare și anume:stea(36A tipul vechi)și triunghi(50/55A tipul ”nou”).Acestea trebuie să indice o valoare de 0.7-1 ohm pe înfășurare.De asemenea trebuie verificat și dacă bobinajul dă la masă! Rotoare sunt tot de 2 feluri,singura deosebire fiind la filet.Modelul vechi are pasul mărunt,iar cel ”nou” are pasul mai rar. Pt. o funcționare corectă,verificați ca,căderea de tensiune pe fire să nu fie mai mare de 0,2V.Întotdeauna asigurați-vă că aveți masă bună între alternator și releu! Ca și sfat,recomand adaptarea unei fulii de Oltcit pt. mărirea turației alternatorului.La relanti va suporta mai bine eventualii consumatori suplimentari..... ATENȚIE!Niciodată nu puneți borna DF la masă! Dacă mai trebuie ceva completat,vă rog să o faceți! ![]() ![]() Sper că vreodată,cuiva îi va fi de folos acest post! ![]() This post has been edited by Chelariu Adrian: 21 Jun 2015, 04:31 |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
payty |
![]()
Post
#2228
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu urmatoarea problema cu incarcarea bateriei.
Cu sau fara consumatori porniti (faruri, etc) la turatie mai mare, peste 2800 rpm, acul de la ceasul din bord se duce catre (-), in stanga pana la limita zonei rosii a scalei. Uneori chiar si trece pe rosu. Daca las la relanti motorul, sau merg incet, sub 2500, se duce catre mijlocul scalei, prin zona pe unde ar trebui sa stea. Ce am constatat, iarna, cand bateria e mai descarcata, dupa pornire de la rece, acul de la bord se duce mai mult catre (+), apoi revine spre mijloc. Mentionez ca dacia este 2002 pe injectie, releul este (probabil) cu fir de referinta, dar nu sunt sigur, trebuie sa ma uit. E vreo problema cu asta, si daca da, care ar fi cauza, ce ar trebui schimbat? Am mers astazi 450 de km in conditiile astea cu mare teama sa nu se descarce de tot bateria si sa raman in drum. Masina fiind pe injectie, depinde mult de baterie (pompa de benzina, calculator de injectie, etc). Inca n-am apucat sa fac masuratori ale tensiunii de incarcare. Sper sa reusesc maine. Partea ciudata e ca atunci cand merg prin oras, deci turatii mai mici, incarca bateria corect, cel putin dupa ceasul din bord. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
torquemada |
![]()
Post
#2229
|
![]() torquemada Group: Members Posts: 1.902 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
La 1310 cu injecție releul regulator e inclus în alternator, deci se impune o revizie.
|
--------------------
DACIA
Logan II
2012 / 0.9 TCe Laureate
- B-xxx-xxx Există două feluri de oameni:
1 - Cei care pot extrapola din date incomplete |
|
bygy007 |
![]()
Post
#2230
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
la punerea contactului inainte sa pornesti nu ai un bec aprins cu bateria iar dupa citeva secunde de la pornirea motorului se stinge?
daca ai si este stins in functionare nu pilpiie sau se aprinde atunci e ok , dar nu ar strica o masuratoare cu un aparat de masura , daca vrei sa ai controlul vizual al tensiunii din baterie in timpul mersului recomand un voltmetru auto , nu te lua niciodata dupa cel din bord este imprecis |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
payty |
![]()
Post
#2231
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
am alternator clasic, cu releu extern.
Am masurat azi tensiunea. Indicatorul de bord e corect. Dupa vreo 5 minute te functionare la 2800-3000 rpm, tensiunea a scazut la 12.2V, deci probabil alternatorul nu incarca nimic. Ciudat e ca daca o las la relanti, revine la 13.8 - 14.1 V. Doar in turatie nu incarca. Daca bateria se incarca complet, ce se intampla? Tot 13.8V ar trebui sa arate? Noroc ca am baterie de 80A, ca altfel cred ca ramaneam pe drum. Ce ar trebui sa verific? Releul de incarcare sau alternatorul (diode)? This post has been edited by payty: 16 Aug 2015, 08:05 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
pcostica |
![]()
Post
#2232
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
schimba releul cu unul cu fir de referinta.
Bafta! This post has been edited by pcostica: 16 Aug 2015, 08:18 Attached thumbnail(s) releu_tensiune_cu_fir_de_referinta.jpg ( Size: 56.4k ) Number of downloads: 54 |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
payty |
![]()
Post
#2233
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
am schimbat releu, se intampla fix la fel.
alte pareri? |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2234
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
vezi intre baterie si alternator cablul mai subtire pui o tasta pe + baterie si una pe surubil de + al alternatorului , trebuie sa fie maxim 0,1-0,2 V
acelasi luru faci si intre carcasa alernatorului si caroseria masinii , aceleasi valori , vezi in special tresa de masa de la alternator la caroserie |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
razvan_78 |
![]()
Post
#2235
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 ![]() |
Va salut.Ieri mam trezit ca sa oprit supernova in mers dau la cheie bateria moarta......am bagat volmetru in bricheta imi indica 9.Am schimbat alternatorul si acum imi arata cu motorul oprit 12.9 si pornit la relantii 13-13.2.Este ok? mentionez ca in momentul cand accelerez creste tensiunea este normal?adica inseamna ca acum incarca?nu a sarit turata de 13.5.multumesc
|
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2236
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai ai bateria descarcata este normal incarc-o la redresor si dupa aia masoara
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
razvan_78 |
![]()
Post
#2237
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 ![]() |
maine fac un drum de 50 km trebuie sasi revina nu?ma refeream ca daca creste cand accelerez e ok?
|
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2238
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cam putin.. , e ca si cum ai pune-o la redresor 1 ora , eu am avut una la icarcat , cu 6V pe ea si a stat 36h
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
razvan_78 |
![]()
Post
#2239
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 ![]() |
daca creste tensiunea cand acelerezi e ok nu?
|
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
val2011 |
![]()
Post
#2240
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
nu sunt bune de nimic volmetrele astea auto, nu indica bine, poate tie iti incarca, cel mai bine cu un volmetru bun direct pe baterie
This post has been edited by val2011: 3 Sep 2015, 21:19 |
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
razvan_78 |
![]()
Post
#2241
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 ![]() |
Deci revin:am probat dupa un drum de 60 de km si nepornita dupa 24 de ore: deci inainte de pornire avea 12.5.dupa pornire intre 13.90-14.20 si cu farurile aprinse. Am observat cand pornesc si aeroterma la maxim scade undeva la 12.5.Mentionez ca am probat cu volmetru din acela la bricheta.Este bine?
|
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2242
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
aia 12,5 este la relanti sau turat? daca este la relanti iar turat la 2000 ture se duce in 14 e ok
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
val2011 |
![]()
Post
#2243
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
pune volmetrul asta auto direct pe bornele bateriei si da drumul la aeroterma la max
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
razvan_78 |
![]()
Post
#2244
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 ![]() |
12.5 la relanti turat era aprope de 13
6 Sep 2015, 16:50: nu pot pune volmetru pe baterie pentru ca este acela de bricheta This post has been edited by razvan_78: 6 Sep 2015, 16:50 |
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2245
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai nu este bine , in conditiile astea masoara asa
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
razvan_78 |
![]()
Post
#2246
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 ![]() |
e ceva ciudat cand pornesc aeroterma face , in rest merge perfect vam zis nam nici volmetru decat dala la bricheta, ma gandesc ca inca si bateria nui incarcata la capacitate maxima deoarece vam spus a fost descarcata de tot
This post has been edited by razvan_78: 7 Sep 2015, 04:08 |
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2247
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
iei 20 -30 lei si iei cel mai ieftin aparat de masura digital si masori cu el
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
razvan_78 |
![]()
Post
#2248
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 ![]() |
ciudat este ca face numai cand dau drumu la aeroterma in rest cu farurile baga normal
|
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2249
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
poti avea o singura dioda la punte intrerupta si pot apare asemenea fenomene masuratoarea aia er fi concludenta
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
razvan_78 |
![]()
Post
#2250
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 ![]() |
am inteles
7 Sep 2015, 21:45: o mai tin un an jumate asa ca treag de asta sper sa ma mai duca atat, si asa aeroterma o folosesc doar treapta 1 si numai pe timp de iarna This post has been edited by razvan_78: 7 Sep 2015, 21:45 |
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 05:12 |