Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
paul_p |
![]()
Post
#2161
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
|
||
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|||
alinworm |
![]()
Post
#2162
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
la un rotor se pot inlocui bucsele de bronz? sunt ff uzate
Attached thumbnail(s) Rotor_alternator_Matiz.jpg ( Size: 64.92k ) Number of downloads: 529 |
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#2163
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
de se pot inlocui
la un atelier specializat pe reparatii alternatoare,dar costu operatiei se va apropia de pretu unui rotor nou |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2164
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
se numeste colector si daca mai are carne se poate strunji sau inlocui dar mai greu si pretentios
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
alinworm |
![]()
Post
#2165
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
se schimba f usor, am cumparat un inel colector pt valeo , am scos rulmentul , taiat cu o panza de bonfaier si scos inelul colector vechi. Am batut usor cu capatul unei surubelnite noul inel colector, lipituri la baza si gata.....
Rotorul am vazut ca are in jur de 3.8 Ohm si in manualul de reparatii scrie ca trebuie sa aibe intre 2.6-2.8 , apar ceva probleme dc nu e conform? Ma gandeam sa nu mai schimb carbunii , acum fiind si colectorul nou si nu sunt chiar atat de uzati. This post has been edited by alinworm: 5 Mar 2014, 10:32 Attached thumbnail(s) Inel_colector_Valeo_703592.jpg ( Size: 11.58k ) Number of downloads: 481 |
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2166
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ai masurat cu perii sau direct pe colector?
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
alinworm |
![]()
Post
#2167
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
Pe inelul colector am masurat!!, am schimbat si carbunii, rulment capac (6203) , rulment rotor (6002) , 2 diode din cele 3 pe negativ.(erau batute pe capac) Cele 2 diode au valori un pic diferite de cea de a 3. Sper sa nu am probleme cu statorul.
Acum mai ramane sa il montez pe masina sa vad cum incarca. This post has been edited by alinworm: 6 Mar 2014, 08:11 |
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2168
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca e diferenta mare mai bine o schimbi si pe a 3-a , aia in curind se va duce , pe aparat digital parca da in jur de 200 iar daca diferenta e pina in 50 merge dar nu mai mare
rezistenta e ok la alternator |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dacia98 |
![]()
Post
#2169
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 25 February 11 ![]() |
Salut baieti,
Am si eu o intrebare in legatura cu alternatorul de Dacia. Am un UTB 650 la care in alternator probabil mi s-a dus o dioda sau mai multe fiindca dupa ceva timp nu mi-a mai incarcat suficient accumulatorul.(pornea foarte greu si la cald.)Asa ca avut una de dacie pe care stiam 100% ca e buna. Toate bune si frumase cand am vrut sa-l montez pe tractor am vazut ca totul este identic cu esxceptia unei fire.La alternatorul de tractor mai iese un fir si este marcat cu litera C. La dacie asta nu e si am conectat fara. Ciudat este ca incarca foarte bine si fara acest fir. Poate sa ma ajute cineva? Ce inseamna oare firul acela? Multumesc anticipat. |
--------------------
Dacia
dacia
98 berlina
- -----------------
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2170
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ai cumva turometru? mai functioneaza?
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#2171
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(dacia98 @ 23 Mar 2014, 19:24) Salut baieti, Am si eu o intrebare in legatura cu alternatorul de Dacia. Am un UTB 650 ... Ciudat este ca incarca foarte bine si fara acest fir. Poate sa ma ajute cineva? Ce inseamna oare firul acela? Multumesc anticipat. Partea ciudata este ca nu ti-ai dat seama ca instalatia tractorului este varza . ![]() Daca ar fi in stare buna , cind pui contactul se aprinde un bec rosu in bord - bec ce ar trebui sa se stinga cînd ai pornit motorul si are functia de indicare a functionarii alternatorului .Acest bec primeste tensiune de la un releu din bord , comanda releului este data de firul conectat la "C" alternator. Surubul "C" este conectat la firul central al înfasurarii în stea a statorului , la Dacie nu exista ptr. ca erau foarte putine cu stator in stea - majoritatea aveau stator in triunghi . Deci , functioneaza perfect încarcarea - doar ca nu-ti indica în bord ( cum era si pîna acum , daca simptomele ca nu incarca erau doar faptul ca nu pornea la cald ...) |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
dacia98 |
![]()
Post
#2172
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 25 February 11 ![]() |
Pai releul de care vorbesti tu poate este dusa ca de mult nu-mi se mai aprinde becul G . Chiar astazi am umblat la instalatie si mi-am dat seama ca firul C poate fii pentru indicarea incarcarii.(adica fara motorul pornit cu cheia pusa in contact trebuie sa-mi se aprinda.)
Oricum va multumesc. Inca o intrebare:Litera C este scrisa pe carcasa alternatorului dar fara surub.Doar o gaura este. Se poate pune acolo surubul respectiv pentru ca o sa iau un releu nou(releu in bord) si ca sa-mi arate incarcarea? Alternatoul de dacie are 25 A? 25 Mar 2014, 18:38: QUOTE(bygy007 @ 24 Mar 2014, 00:09) Tractorul are turometru mecanic si nu mai am cablul de antrenare.Este asa de cand am luat-o. This post has been edited by dacia98: 25 Mar 2014, 18:38 |
--------------------
Dacia
dacia
98 berlina
- -----------------
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2173
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
numai daca statorul arata asa
This post has been edited by bygy007: 25 Mar 2014, 20:34 Attached thumbnail(s) 246521517_3431932_1000_1000.jpg ( Size: 80.6k ) Number of downloads: 355 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
alinworm |
![]()
Post
#2174
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
am verificat alternatorul pe masina si incarca f bine, cu bateria descarcata nu scadea sub 14.2V. am facut treaba buna
![]() |
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#2175
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(dacia98 @ 25 Mar 2014, 17:34) ... Inca o intrebare:Litera C este scrisa pe carcasa alternatorului dar fara surub.Doar o gaura este. Se poate pune acolo surubul respectiv pentru ca o sa iau un releu nou(releu in bord) si ca sa-mi arate incarcarea? Alternatoul de dacie are 25 A? ... Daca ai stator ca cel postat de @bygy007 si pui surub in gaura aceea , sper cä-l treci prin bucsile izolatoare originale sa nu facä contact la masä - altfel präjesti diode si statorul ... 36 A stiam eu ... |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
dacia98 |
![]()
Post
#2176
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 25 February 11 ![]() |
QUOTE(mecanick_maverick @ 26 Mar 2014, 02:24) Daca ai stator ca cel postat de @bygy007 si pui surub in gaura aceea , sper cä-l treci prin bucsile izolatoare originale sa nu facä contact la masä - altfel präjesti diode si statorul ... 36 A stiam eu ... Trebuie dasfacut alternatorul sau doar insurubez si gata? |
--------------------
Dacia
dacia
98 berlina
- -----------------
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2177
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
si legi un fir de unde se intilnesc cele 3 bobine si il scoti la surub
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#2178
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(dacia98 @ 26 Mar 2014, 19:16) ... aici chiar ca m-ai pierdut , sä insurubezi ce ? si mai ales unde ? Sfatul meu - nu te bäga cä nu ai sanse , roagä pe cineva care întelege sa-l prepare - e päcat sä strici un alternator bun , sau mai simplu îl duci pe cel original sä-i schimbe diodele . Ce releu ai de gînd sa-i pui în bord ptr. bec ? ai verificat daca are releu si daca e bun ? |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
dacia98 |
![]()
Post
#2179
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 25 February 11 ![]() |
QUOTE(mecanick_maverick @ 27 Mar 2014, 01:57) ... aici chiar ca m-ai pierdut , sä insurubezi ce ? si mai ales unde ? Sfatul meu - nu te bäga cä nu ai sanse , roagä pe cineva care întelege sa-l prepare - e päcat sä strici un alternator bun , sau mai simplu îl duci pe cel original sä-i schimbe diodele . Ce releu ai de gînd sa-i pui în bord ptr. bec ? ai verificat daca are releu si daca e bun ? Gata.Problema s-a rezolvat. Astazi am fost la un electrician care mi-a reparat vechiul alternator. Am luat un releu nou, si am montat eu.Dupa ce am montat alternatorul si am pus contactul becul s-a aprins. Dupa pornire vad ca se stinge. Deci ma bucur foarte mult. Si ai dreptate.M-am uitat mai bine si chiar nu este nici un filet acolo la C sa pui surubul. Dar nu este un lucru cine stie ce complicat. Oricum va multumesc. |
--------------------
Dacia
dacia
98 berlina
- -----------------
|
|
marian_eleonor |
![]()
Post
#2180
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 9 February 13 From: Brasov ![]() |
Va Salut cine ma poate ajuta si pe mine cu o problema la alternator se incalzeste firul acela rosu care vine pe surubu de 10 pana se inroseste si iese fum din el si daca puteti sa imi spuneti cum vine legat releu de incarcare imi lipseste un fir sau nu il gasesc eu
Attached thumbnail(s) 059.jpg ( Size: 380.07k ) Number of downloads: 271 060.jpg ( Size: 328.11k ) Number of downloads: 285 061.jpg ( Size: 333.91k ) Number of downloads: 101 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
val2011 |
![]()
Post
#2181
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
firul acela gros se duce la blocul de lumini.
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#2182
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Prietene nu te vad bine cu firul ala, ai un scurt "sanatos" de iti topeste izolatia la firul ala, e foarte gros.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2183
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cel mai probabil probleme la puntea din alternator , alta explicatie nu gasesc
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
paul_p |
![]()
Post
#2184
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
|
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2185
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca ai cel putin cite o dioda strapunsa pe fiecare ramura se poate
<span class='edit'>14 Apr 2014, 15:37:</span> sau izolatorul compromis de la + sau radiatorul pe ramura de + care atinge de carcasa This post has been edited by bygy007: 14 Apr 2014, 14:38 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
DJ-55-AMC |
![]()
Post
#2186
|
Membru autentic Group: Members Posts: 542 Joined: 22 December 12 From: Craiova ![]() |
Daca puntea din alternator e in scurt nu ar fi trebuit sa se topeasca/ incinga firul albastru care vine de la baterie? Daca se topeste cel rosu care se duce la blocul de lumini eu sunt de parere ca scurtul este undeva in habitaclu.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- DJ-55-AMC
|
|
paul_p |
![]()
Post
#2187
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 14 Apr 2014, 15:37) daca ai cel putin cite o dioda strapunsa pe fiecare ramura se poate <span class='edit'>14 Apr 2014, 15:37:</span> sau izolatorul compromis de la + sau radiatorul pe ramura de + care atinge de carcasa Ar fi asa doar daca s-ar injecta cumva curent dinspre comutatorul de lumini catre alternator, si iesirea alternatorului ar fi in scurt. Altfel, indiferent ce defect ar avea alternatorul, nu ar avea cum sa creasca curentul prin cablul rosu (daca nu e un scurt inspre comutatorul de lumini). Interesant este ca in poza nu prea se vede cablul de plus dintre alternator si acumulator (firul albastru care se vede pare a fi legatura de masa). Oricum, dupa ce se vede in poze, instalatia electrica e cam praf. This post has been edited by paul_p: 14 Apr 2014, 18:40 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
marian_eleonor |
![]()
Post
#2188
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 9 February 13 From: Brasov ![]() |
Am schimbat alternatoru si nu se mai incalzeste firu deci el a fost de vin cat despre firu albastru nu exista deloc stiu ca la vechile daci erau doua fire unu rosu si unul albastru la asta nu e e doar firu ala rosu care la jumatea instalatiei are o ramificare care merge la baterie si rest isi continua drumul pana la blocu de laumini inca o mica problema ar mai fi nu stiu cum vine legat corect releul de incarcar dupa cateva minute de mers incepe sa fiarba bateria pana rasufla , da carect firul ala albastru ce e legat la - alternatorului e de la o instalatie veche si pus de mine masa intre alternator si caroserie a da masina e din 2004
Va Multumesc pentru ajutor This post has been edited by marian_eleonor: 14 Apr 2014, 20:16 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
val2011 |
![]()
Post
#2189
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
cumpara unul electronic si nu o sa mai ai probleme
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
paul_p |
![]()
Post
#2190
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Pai electronic are.
|
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 12:58 |