Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
maho |
![]()
Post
#2131
|
||
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|||
bygy007 |
![]()
Post
#2132
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
in general este bine , un pic cam mult (se duce aproape de 14,7) incearca si cu releul electronic sa vezi valorile , daca sint tot la fel problema poate fi de la firul de alimenteaza releul citeste linkul 2 de la ( " sa presupunem ca alternatorul este bun")
This post has been edited by bygy007: 1 Feb 2014, 10:54 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#2133
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Colegii ti-au raspuns si ti-au dat sfaturi utile. Este clar ca releul electronic pe care il ai nu are fir de referinta, ca atare este util sa elimini caderile de tensiune ce intervin pe traseul alimentarii sale sau sa-l inlocuiesti cu ceva ce ai vazut in poza. Nu recomand sa te folosesti de releul mecanic decat in cazuri extreme (defectiuni). Daca optezi pentru eliminarea caderilor de tensiune cu un releu (banal = releu auto, din acela patrat care are 4 sau 5 papuci: 30 - 87 eventual si 87a si 85 - 86 = bobina, masa si actionarea cu + si care costa 5 lei). Firul(ele) rosu(ii) care vin de la contactul cu cheie (+15) la bobina de inductie si releul de incarcare il (le) conectezi la papucul 86 al releului, papucul 85 la masa, papucul 87 il conectezi la bobina si releul de incarcare iar papucul 30 il conectezi la borna + a alternatorului (surubul M6) printr-o siguranta tip "pe fir" de 10A
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
valex19 |
![]()
Post
#2134
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 5 January 13 From: ploiesti ph ![]() |
salut , din ce am citit eu pe aici despre alternatoare , relee, volmetre , etc tot intr-o ceatza totala sunt , dar o sa fiu scurt si la obiect
Am schimbat bateria la daciuta mea , caranda maxima 65 ah si informativ am pus si volmetru sa masor incarcarea , in relanti si turatie am o tensiune de 14.30 ( fara ni un consumator ) , de ceva timp cand comut faza lunga pe timp de noapte se opreste casetofonu o fractiune de secunda ,oare ce sa imbolnavit alternatorul sau releul de incarcare . multumesc |
--------------------
dacia
1310
1993
- PH78 KRI
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#2135
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
curata legaturile la masa de pe masina si bornele de la baterie
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
valex19 |
![]()
Post
#2136
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 5 January 13 From: ploiesti ph ![]() |
am cumparat un set de borne , sunt vopsite , acolo sa fie problema , o sa dau maine cu smilgher pe ele si pe tot ce tine de legaturi
|
--------------------
dacia
1310
1993
- PH78 KRI
|
|
nimeni01 |
![]()
Post
#2137
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 23 June 10 ![]() |
Salutare tuturor,
Am revenit, daca ma puteti ajuta in vederea montarii acelui releu cu 4 pini (model Sen ao Max-40A 12V RN1912) unde am pinii: 30 85 86 si 87, pentru ca nu am inteles bine si nu vreau sa fac vreo boacana, tocmai ce am cumparat acest releu de 9 lei + fir litat de 2,5 si acel releu de incarcare de Curtea de Arges cu acel fir de referinta. Va rog a-mi spune exact care fir trebuie pun pe fiecare pin si de unde sa il trag. Va multumesc mult pentru ajutor si O seara buna. |
--------------------
dacia
1310
1999
- b00xxx
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#2138
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Nu ai citit cu atentie ceea ce ti-am raspuns la #2124 si #2133. Am spus ca ORI folosesti un releu cu fir de referinta SAU exista si varianta eliminarii caderilor de tensiune printr-un circuit scurtat prin intermediul unui releu auto obisnuit. Acum, daca tot le-ai luat pe amandoua si te-ai bagat in cheltuiala, eu zic sa le folosesti macar si pentru faptul ca nu vei mai avea caderi de tensiune pe primarul bobinei de inductie (deci scanteia va fi mai buna). Faci asa:
1) Releul patrat: - Desfaci papucul cu fir rosu (de obicei sunt 2 fire prinse in acelasi papuc) de la borna + (sau 15, depinde ce scrie pe bobina ta) a bobinei de inductie si il conectezi la 86 releu; - 85 releu conectezi la masa (la tresa); - 87 releu conectezi la borna + (15) a bobinei de inductie; - 30 releu conectezi la surubul + alternator (surub M6). 2) Releul de incarcare: - Papucul + il conectezi la + (15) bobina inductie; - Partea metalica se prinde la surubul de masa impreuna cu tresa pe care ai cumparat-o; - Firul de referinta (subtire, rosu) il conectezi la + alternator (surub M6). Daca vrei sa fii mai riguros il prelungesti si il legi direct la borna + a bateriei; - borna DF o conectezi la excitatia alternatorului (carbunele de +). 3) celalalt capat al tresei achizitionata il conectezi la masa alternatorului (surubul M5). Spor la lucru ! This post has been edited by B17XGG: 8 Feb 2014, 19:06 |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
nimeni01 |
![]()
Post
#2139
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 23 June 10 ![]() |
Salut,
Multumesc pentru ajutorul oferit, insa sa ma scuzi daca iti spun ca nu am inteles ce este acest numar 15 despre care vorbesti. "1) Releul patrat: - Desfaci papucul cu fir rosu (de obicei sunt 2 fire prinse in acelasi papuc) de la borna + (sau 15, depinde ce scrie pe bobina ta) a bobinei de inductie si il conectezi la 86 releu;" Acest releu patrat pe care l-am cumparat cu 9 lei este unul fara fire, doar pinii/piciorusele unde vor intra papucii firelor care vor duce fiecare in locul mentionat de tine reply-ul trecut. De aceea iti spun ca nu am inteles despre care fir rosu de la borna + vorbesti. Borna de la baterie sau de la bobina de inductie cumva? Sau acest 15, la ce te referi cand spui 15? Imi poti spune te rog daca contactul cheie (vreun fir de la contactul cheie) are vreo legatura cu acest releu de incarcare in prezent? Te rog sa ma scuzi, insa poate sunt eu m-ai greu de cap, ori nu te-ai exprimat incat sqa perceapa si cel mai nefericit novice. Multumesc inca odata si sa ai o seara cat mai placuta. This post has been edited by nimeni01: 8 Feb 2014, 22:49 |
--------------------
dacia
1310
1999
- b00xxx
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#2140
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(nimeni01 @ 8 Feb 2014, 21:45) Salut, ...Acest releu patrat pe care l-am cumparat cu 9 lei este unul fara fire, doar pinii/piciorusele unde vor intra papucii firelor care vor duce fiecare in locul mentionat de tine reply-ul trecut. De aceea iti spun ca nu am inteles despre care fir rosu de la borna + vorbesti. Borna de la baterie sau de la bobina de inductie cumva? Sau acest 15, la ce te referi cand spui 15? Imi poti spune te rog daca contactul cheie (vreun fir de la contactul cheie) are vreo legatura cu acest releu de incarcare in prezent?... mda ... am sa-ti raspund eu este vorba de firul rosu care vine direct de la contact la borna "15" a bobinei de inductie si continua la papucul "+" sau "15" al releului de incarcare - acest fir este notat standard in schemele auto cu 15 fiind un circuit ce primeste tensiune doar cu contactul pus ( 30 va fi + permanent in toate schemele , 31 masa , 54 frina , 58 pozitia samd. ) Daca in loc de "Desfaci papucul cu fir rosu (de obicei sunt 2 fire prinse in acelasi papuc) de la borna + (sau 15, depinde ce scrie pe bobina ta) a bobinei de inductie ..." ar fi scris "scoti papucul cu fir rosu (de obicei sunt 2 fire prinse in acelasi papuc)... si il conectezi la papucul 86 " poate ai fi inteles mai usor dar acest fapt nu este valabil decit la bobinele cu papuci - bobinele mai noi au surub M4 cu piulita si desigur papucul corespunzator in instalatie are gaura , n-o sa reusesti sa-l conectezi direct la papucul releului patrat .Dibujo.JPG ( Size: 44.29k ) Number of downloads: 371 |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
nimeni01 |
![]()
Post
#2141
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 23 June 10 ![]() |
Buna dimineata la toata lumea,
Sa traiti 1000 de ani. Am un prieten care este mecanic, desface tot si rezolva tot, insa partea asta cu acest releu de protectie si avantajul releului de incarcare prin acel fir de referinta, cat si acele detalii legate de releul de incarcare mecanic find folosit numai in cazuri extreme, chiar nu stia. De aceea dupa ani si ani la rand de probleme legate de acest releu de incarcare, prin inlocuirea lui cu aproape toate marcile existente pe piata, atat mecanic cat si electronic, pentru modelul masinii mele (dacia 1310L '99 carburatie zambet Iliescu cu bord CN si cateva lucruri la roti spate de brek), am apelat la voi, cei care a-ti trecut prin aceste probleme asa cum trec si eu acum, in speranta inpartasirii rezolvarii ei. Daca la randul voi putea ajuta pe cineva cu date/detalii exacte asupra unor probleme intampinate si rezolvate in mod corect (nu prin improvizatii) pe acest forum, cu siguranta o voi face neconditionat in caz contrar voi ramane in umbra urmarind evolutia rezolvarii ei, daca aceea problema face si obiectul interesului meu, si aici fac referire la daca problema tine de modelul/marca mea de masina. O zi placuta tuturor si sa auzim numai de bine si inca odata multumesc pentru timpul acordat. |
--------------------
dacia
1310
1999
- b00xxx
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2142
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
si ce rol are releul ala daca regulatorul are fir de referinta?
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
nimeni01 |
![]()
Post
#2143
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 23 June 10 ![]() |
Salutari inca odata,
Din ce observ eu nu este diferenta intre ceea ce a spus bygy007 si schema lui mecanick_maverick, decat acel fir de referinta, pe care il voi conecta exact cum a spus bygy007 la + alternator. Corect? Ma duc cu tovarasul asta mecanic sa-l monteze si revin cu detali de la locul faptei. O zi buna. This post has been edited by nimeni01: 9 Feb 2014, 12:18 |
--------------------
dacia
1310
1999
- b00xxx
|
|
giuscam |
![]()
Post
#2144
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 4 January 14 ![]() |
De ce spuneti domnilor ca releu mecanic nu e bun ca se foloseste numai in caz de urgente.Eu am releu mecanic l-am reglat foarte usor la 14,2 la relanti si in turatii nu mi se ridica mai mult de 14,4 cu consumatori, iar in relanti cu consumatori nu scade sub13,9. Am incercat pe masina inaintea releului mecanic si 2 releie electronice cu fir de referinta, unu imi scotea 17 v la relanti iar celalalt 13,5 la relanti , asa ca m-am lamurit. Am aflat ca sunt relee electr. cu reglaj, am inteles ca alea sunt bune daca gasesc imi iau unu
|
--------------------
dacia
berlina
1999
- vs 03 vlk
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#2145
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
E greu ... Ma dau batut.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
giuscam |
![]()
Post
#2146
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 4 January 14 ![]() |
Ce vrei sa spui , ca mint , sau ce
|
--------------------
dacia
berlina
1999
- vs 03 vlk
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#2147
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
... nu dom-le , cred ca se refera la postul meu , unde incercam sa explic babeste chestia cu 15-le si se pare ca am interpretat gresit explicatia cu "Desfaci papucul cu fir rosu (de obicei sunt 2 fire prinse in acelasi papuc) de la borna + " ...
Dibujo_02.JPG ( Size: 44.57k ) Number of downloads: 317 cred ca asta era sensul la ceea ce voia sa spuna ![]() Cit despre releul "mecanic " atit de blamat pe aici , eu il reglam ( doar cind era nevoie ) si mergea incarcarea struna - la imensa majoritate a masinilor ce-mi treceau prin mina , de obicei problema cea mai mare era masa (tresa ) dintre caroserie si motor ... si da , releul patrat in schema postata de mine anterior foloseste la eliminarea eventualelor " caderi de tensiune prin circuitul de contact pe primarul bobinei de inductie (deci scanteia va fi mai buna)" independent de faptul ca releul de incarcare are sau nu fir de referinta ![]() ... dupa citirea inca o data a posturilor de pe pagina anterioara ( in special 2129 ) ma vad obligat sa repet - cu riscul de a fi considerat pisalog ![]() In cazul folosirii a 2 relee de incarcare - nu simultan ![]() Necesitatea unei mase suplimentare o poate confirma o masuratare cu multimetrul . This post has been edited by mecanick_maverick: 10 Feb 2014, 00:32 |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
autom |
![]()
Post
#2148
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Este ca la medic treaba cu forumul. Iti da un tratament si o cura de inrtetinere, pacientul nu o foloseste. Medicul asteapta raspunsul medicatiei sa gandeasca alta schema de tratament. Nu are raspuns si de aceea se lasa pagubas sau da la plesneala alt tratament, neinteresat de consecinte.
Scuze de offtopic! |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
tinker |
![]()
Post
#2149
|
![]() gradinar,lingvist, filosof Group: Members Posts: 221 Joined: 22 July 12 ![]() |
o intrebare scurta,mi a ramas electromorul blocat pe pornit si mi a consumat bateria,am pus o pe redresor si i am pus si un bec in serie sa nu incarce prea mult pt ca mi s a defectat multimetrul,becu ala ar trebui sa straluceasca mai intens sau mai putin cand bateria e incarcata aproape la 14.5 V?
|
--------------------
Dacia
1310 Ti
2000/berlina
- 123 nu iau droguri,eu sunt droguri
|
|
val2011 |
![]()
Post
#2150
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
pai daca tensiunea creste, normal ca o sa se aprinda mai mult.
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
paul_p |
![]()
Post
#2151
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Pe masura ce se incarca, tensiunea pe baterie creste, deci diferenta de potential dintre incarcator si baterie scade, ca urmare scade curentul de incarcare si in consecinta becul inseriat cu acumulatorul se aprinde mai slab.
@tinker: Ce bec ai pus? This post has been edited by paul_p: 16 Feb 2014, 16:23 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2152
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(tinker @ 16 Feb 2014, 15:42) o intrebare scurta,mi a ramas electromorul blocat pe pornit si mi a consumat bateria,am pus o pe redresor si i am pus si un bec in serie sa nu incarce prea mult pt ca mi s a defectat multimetrul,becu ala ar trebui sa straluceasca mai intens sau mai putin cand bateria e incarcata aproape la 14.5 V? ce tensiune ai pe redresor in gol ? |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
tinker |
![]()
Post
#2153
|
![]() gradinar,lingvist, filosof Group: Members Posts: 221 Joined: 22 July 12 ![]() |
am pus un bec de 12 v cu un filament,nu stiu ce tensiune are ca mi arata eronat multimetru
This post has been edited by tinker: 16 Feb 2014, 17:56 |
--------------------
Dacia
1310 Ti
2000/berlina
- 123 nu iau droguri,eu sunt droguri
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#2154
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(tinker @ 16 Feb 2014, 16:07) ![]() Incearca si tu sa fi mai specific - becuri de 12V cu un filament ai la masina de la 1,2 W cele din bord , 5 W pozitie ,5 - 10 W sofit plafoniera 21 W semnalizare - ceata ... 55 W Proiectoare H3 , 55 - 60 W H1 si H7 faruri ... poate fi oricare din astea dar rezultatul ( timpul de incarcare ) difera imens . |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
marculescu |
![]()
Post
#2155
|
Membru autentic Group: Validating DaciaClub Posts: 3.202 Joined: 19 September 11 ![]() |
Ar trebui sa ai pe redresor 12,4-12,6 Volti .
Redresoarele bune ( nu China) incarca max 6Ah |
--------------------
dacia
solenza
2004
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#2156
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
sunt unele la care se regleaza electronic incarcarea
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
tinker |
![]()
Post
#2157
|
![]() gradinar,lingvist, filosof Group: Members Posts: 221 Joined: 22 July 12 ![]() |
am pus un stop de luneta (carcasa,legaturi,bec) cu un bec mai putin obisnuit fara dulie de metal si nu prea am cum de unde sa aflu mai multe date,redresorul are 5 ah
|
--------------------
Dacia
1310 Ti
2000/berlina
- 123 nu iau droguri,eu sunt droguri
|
|
ChrisSs |
![]()
Post
#2158
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 December 12 From: Arad ![]() |
QUOTE(tinker @ 16 Feb 2014, 19:02) am pus un stop de luneta (carcasa,legaturi,bec) cu un bec mai putin obisnuit fara dulie de metal si nu prea am cum de unde sa aflu mai multe date,redresorul are 5 ah w5w-t10.jpg Asta e? Daca da e W5W (denumirea) si dupa cum sugereaza si numele are 5W. In general e folosit la pozitii in faruri la straineze. |
--------------------
Dacia
1310 Break
2004 CLi
|
|
tinker |
![]()
Post
#2159
|
![]() gradinar,lingvist, filosof Group: Members Posts: 221 Joined: 22 July 12 ![]() |
QUOTE(ChrisSs @ 16 Feb 2014, 19:37) w5w-t10.jpg Asta e? Daca da e W5W (denumirea) si dupa cum sugereaza si numele are 5W. In general e folosit la pozitii in faruri la straineze. ala e |
--------------------
Dacia
1310 Ti
2000/berlina
- 123 nu iau droguri,eu sunt droguri
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2160
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai ala e cam mic , daca nu stii tensiunea pune de far , poti pune de la 18V minim pina la 24 cu ala nu faci nimic
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:49 |