Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
marian_eleonor |
![]()
Post
#2191
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 9 February 13 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#2192
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cum adica
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
maho |
![]()
Post
#2193
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(marian_eleonor @ 18 Apr 2014, 20:28) Firul verde (DF) la borna DF a releului (surub + piulita), firul rosu la +ul releului (lamela pt. papuc), firul rosu (mai subtire) al releului electronic la + alternator (surub+ piulita M8), si evident, lamele releului la masa (pe aripa). |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
tinker |
![]()
Post
#2194
|
![]() gradinar,lingvist, filosof Group: Members Posts: 221 Joined: 22 July 12 ![]() |
sunt la fel carbunii si diodele la alternatoru de 36 A si cel de 50 A?
|
--------------------
Dacia
1310 Ti
2000/berlina
- 123 nu iau droguri,eu sunt droguri
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2195
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cert este ca difera statorul , cea mai buna punte este cea cu diode mari (ra 220)
This post has been edited by bygy007: 3 Jun 2014, 14:12 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#2196
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(maho @ 23 Apr 2014, 16:59) Firul verde (DF) la borna DF a releului (surub + piulita), firul rosu [COLOR=red] contact la +ul releului (lamela pt. papuc), firul rosu (mai subtire) al releului electronic la + alternator (surub+ piulita M[COLOR=red]6), si evident, lamele releului la masa (pe aripa). ... daca nu s-au schimbat între timp suruburile de "+" ale diodelor la M8 , eu le stiu de o viata M6 la "+" si M5 la "-" ... ai uitat sa precizezi ceea ce-i mai important - tresa de la "-" alternator , prinsa ferm la baza releului , nu pe orice surub al caroseriei ! |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
mini tehnicus |
![]()
Post
#2197
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 12 September 11 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 3 Jun 2014, 14:12) Salut bygy007, am vazut ca ai cunostinte despre alternator, diode, etc. Am un alternator cu probleme, si as dori sa ma ajuti cu un sfat, cum pot sa-l modific sa nu mai arda diodele. Sorin 0723 259 223, multumesc. This post has been edited by mini tehnicus: 25 Mar 2015, 22:41 |
--------------------
Dacia
1310
1995
|
|
razvan32 |
![]()
Post
#2198
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
|
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#2199
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
mult mai bune,poti sa faci aparat de sudura cu ele
![]() |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2200
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(mini tehnicus @ 25 Mar 2015, 22:40) Salut bygy007, am vazut ca ai cunostinte despre alternator, diode, etc. Am un alternator cu probleme, si as dori sa ma ajuti cu un sfat, cum pot sa-l modific sa nu mai arda diodele. Sorin 0723 259 223, multumesc. schimbi puntea cu una care arata asa 28 Mar 2015, 23:46: QUOTE(razvan32 @ 28 Mar 2015, 21:15) are tensiunea de strapungere mai mare This post has been edited by bygy007: 28 Mar 2015, 23:46 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mini tehnicus |
![]()
Post
#2201
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 12 September 11 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 28 Mar 2015, 23:42) schimbi puntea cu una care arata asa <span class='edit'>28 Mar 2015, 23:46:</span> are tensiunea de strapungere mai mare Multumesc bygy007 pentru raspuns, daca poti sa-mi lasi nr. de tel. sa vorbim ti-as fi recunoscator. La mine este vorba despre altceva si anume; am un Opel Astra H 1.7 CDTI si la acest model producatorul a dat gres la cel mai grav mod, in sensul ca se ard diodele permanent. Asta din cauza mai multor factori; amplasarea lui pe masina, montarea unei pompe de vacum pe alternator si nu in ultimul rand subdimensionarea lui in ceea ce priveste amperajul. Eu in 2012 am incercat sa il modific, i-am schimbat diodele de putere si dimensiuni mai mari si am marit si radiatorul de racire al diodelor, cu toate astea m-a tinut 2 ani respectiv 18oooKm. Reparatia lui iese din discutie pentru simplu fapt ca acest model de alternator se repara numai cu piese chinezesti (Mobiletron, Cargo, Unipoint). Asa arata alternatorul meu. Daca ma poti ajuta cumva iti multumesc, o zi buna. Attached thumbnail(s) DSC_0039.jpg ( Size: 1.11mb ) Number of downloads: 291 LRA02876_3.jpg ( Size: 35.62k ) Number of downloads: 288 |
--------------------
Dacia
1310
1995
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2202
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ce anume se arde puntea principala sau cea secundara , la ce curent rezista o dioda , (ce specificatii are?)
am gasit de 50A (DD-1063 )sau de 70A (DD-1090) tu de care ai? ai PM |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mini tehnicus |
![]()
Post
#2203
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 12 September 11 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 29 Mar 2015, 22:59) ce anume se arde puntea principala sau cea secundara , la ce curent rezista o dioda , (ce specificatii are?) am gasit de 50A (DD-1063 )sau de 70A (DD-1090) tu de care ai? ai PM Iti multumesc pentru raspuns, zilele astea am fost ocupat si nu am avut timp sa te sun, te sun maine daca poti sa raspunzi bine, daca nu mai incerc. Alternatorul meu avea diode model Hitachi pe care scria Z5F (55A) din cate stiu eu. Diodele noi montate proveneau de pe o punte cumparata noua pentru alternator Bosch de 120A, cod punte BOSCH F00M133246, diodele le am la garaj si pot lua codul de pe ele. In 2012 am facut un tutorial despre modificare, credeam ca am rezolvat-o, dar... a tinut doar 2 ani-18000Km. http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=107924 Multumesc. ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1995
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2204
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
miine sint 2 , deci ma poti suna intre 11 si 12 30 nuci o pb , poti suna si dupa , daca vad nr te sun eu cind am posibilitate si discutam
am citit si eu despre alternatoarele de opel ca sint cu probleme si la toate cade puntea dar banuiesc ca problema ar fi totusi de la diode , oricum daca as reface puntea as cauta mai mari de 55 astea sint cam la limita This post has been edited by bygy007: 31 Mar 2015, 22:44 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Daacia97 |
![]() ![]()
Post
#2205
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 5 February 15 ![]() |
Salutare..De curand mi-am schimbat bateria si imi incarca 15.1. A doua zi mi-am luat un releu (cu fir de referinta) si am rezolvat problema. Acum imi incarca prea putin, vreo 13.9 la relanti iar cu faruri vreo 13.7 in turatii iar la relanti 13.2. Am schimbat alternatorul + am curatat toate contactele posibile si tot aceeasi treaba
![]() This post has been edited by Daacia97: 9 May 2015, 21:51 |
--------------------
dacia
dacia
1998
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2206
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
recomandarea mea este sa verifici tot , detalii aici
This post has been edited by bygy007: 9 May 2015, 22:35 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
val2011 |
![]()
Post
#2207
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
posibil contactul, daca te gandesti cat stai cu masina la relanti inca mai poti merge asa.
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
pui de drac |
![]()
Post
#2208
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
Salutare, am si eu o curiozitate:
Am luat la puricat alternatorul meu de 36A si am schimbat tot in el, am masurat, totul in regula, ca la carte, pus inapoi, fulie normala. Am releu de incarcare electronic, FARA fir de referinta. Atat cu releul vechi cat si cu unul nou, tensiunea care o obtin la bornele bacteriei e de 15.1 V la relanti, fara nici un consumator aprins. Tensiunea masurata intre borna B+ si carcasa alternatorului este de 15.2V. A trebuit sa aprind toate 4 farurile si ventilatorul ca sa imi scada tensiunea undeva la vreo 13,8V la relanti. Indicatorul din bord imi sta in zona hasurata a partii albe, undeva in partea stanga spre zona rosie de -. Sa zicem ca ignoram ce masoara imbecilul de milivoltmetru din bord, cum fac sa reduc tensiunea? Aveti vreo idee de unde apare aceasta tensiune atat de mare? Masurat la 2000 de rotatii, creste de la 15,1 la 15,25-15,3 V masurat la bornele bateriei, fara nici un alt consumator pornit. |
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2209
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
incearca cu alt releu de preferinta cu fir de referinta, intre borna + a releului si borna + a bateriei trebuie sa ai 0,6-0,7V si de acolo sint probleme
This post has been edited by bygy007: 16 Jun 2015, 17:54 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
pui de drac |
![]()
Post
#2210
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
Multumesc in avans de raspuns, banuiala mea e cam aceeasi, ca releele sunt la furat. Mi se pare curios cum amandoua imi dau aproape aceleasi valori, desi unul e cine stie de cand, si unul e nou nout. In fine, am sa mai cumpar un alt releu, poate gasesc alt producator, si daca nici asa nu merge, am sa caut unul "mecanic".
Nu prea inteleg cum zici tu sa masor intre + releu si + borna ? Sa pun multimetrul cu un cate un cablu la fiecare? |
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
cris06 |
![]()
Post
#2211
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
0,6 - 0,7 V reprezinta caderea de tensiune pe cablaj. Adica: cu testerul + pe borna + baterie si cu testerul - pe sasiu (masa caroserie), respectiv tester + la borna + a releului si tester - la sasiu. Vezi diferenta intre cele 2 masuratori. Incearca si un alt aparat de masura.
|
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
pui de drac |
![]()
Post
#2212
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
Multumesc cris06, masuratoarea de care zici tu am facut-o si nu-mi da decat 0,1 V diferenta.
|
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2213
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
o tasta pe borna + a bateriei si una pe borna + a releului (aia cu papuc)
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
pui de drac |
![]()
Post
#2214
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
Multumesc bygy007, am facut masuratoarea acum 5 minute, cu multimetru reglat pe scara de CC, treapta 20V si mi-a afisat aparatul intr-adevar undeva in jur de 0,4-0,47 V.
Am cumparat astazi inca un releu regulator, cu gandul ca poate primu a fost bolnav, l-am montat si iarasi am verificat toate conexiunile, am insistat la toate sa faca bine contact, am strans mai bine toate cosele. Rezultatul masurat la bornele bateriei m-a dat pe spate: 19,8V. Am montat imediat releele vechi pe care le aveam, am ramas la o valoare mai mare acum, anume 15,7. Reeditez, poate sunt bolnav, poate mi-a scapat ceva, poate am gresit si nu am fost atent: va arat legaturile numerotate pe fiecare piesa in parte. Poate mi-a scapat ceva: Sa o luam in ordine numerica: 1=Legatura facuta intre papucul carbunelui de pe alternator si papucul cu surub de pe releu. 2=Masa, releul este strans foarte bine cu un surub M6 de caroserie, cu saibe grover, tabla fiind curatata de vopsea sau rugina. Legatura la masa a alternatorului s-a refacut printr-un cablu litat de 3 mm sectiune, legata in final la acelas surub M6 cu releul. 3=Aici am ceva dubii, este un papuc care vine original din instalatia masinii, un cablu ce vine dintr-un trunchi matisat impreuna cu cele doua fire din instalatie care se leaga pe borna 4 a alternatorului. Eu l-am gasit montat pe masina pe vechiul releu in pozitia 3. (Daca ma puteti ajuta cu vreo informatie cum sa verific acest fir, de unde vine si ce ar trebui sa vina pe el, multumesc) 4=Legatura la plus facuta intre firul rosu cu cosa a releului si borna + a alternatorului unde vin 2 cabluri groase din instalatia masinii, ambele cositorite intr-o singura cosa, asemanator cu ce se vede in poza cu alternatorul. Condensatorul de deparazitare este identic in aceeasi pozitie pe alternator. In afara de releu care mi-a dat de gandit ca-s proaste de noi faptul ca am pus altul si a crescut tensiunea atat mie cat si masinii, nu mai banuiesc decat acel fir cu papuc care vine din instalatia originala a masinii. Attached thumbnail(s) Image000.jpg ( Size: 330.22k ) Number of downloads: 154 47130677_1_644x461_vand_alternator_dacia_1310_carburatie_bucuresti.jpg ( Size: 53.29k ) Number of downloads: 155 |
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2215
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
releul din prima poza firul ala rosu cu papuc se leaga la borna unde vin cele doua fire rosu si albastru din cea de-a doua poza , banuiesc ca tresa de masa ai folosit-o pe cea din poza a doua de pe alternator
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
pui de drac |
![]()
Post
#2216
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
Daca te uiti atent in poze, sunt notate cu nr 4 cele doua pozitii de care vorbesti, prin urmare le-am legat corect.
Tresa de masa a disparut o data cu trecerea in proprietatea mea asa ca i-am legat un cablu litat gros de 3 mm in sectiune. Ar trebui sa ii fie de-ajuns, mai ales ca borna de - a alternatorului isi face masa si prin carcasa mai departe pe blocul motor, etc.. |
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#2217
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
Trage un cablu intre alternator si caroserie , si un cablu intre caroserie si sasiu , la aro stam foarte prost cu masa
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2218
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
prima poza nu se deschide , se vede negru , daca zici ca tresa are sectiunea de 3mm si nu este ca cea din a doua poza inlocuieste-o cu una corespunzatoare 3mm e putin ca sectiune prin tresa aia isi ia minusul absolut tot , mai putin electromotorul, de fapt minusul de caroserie este luat prin tresa apoi motor si cablul de la electromotor
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
pui de drac |
![]()
Post
#2219
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
Mai incercam o data cu poza:
Si acum noutati: Cu bornele scoase, bateria are 14.1 V Cu contactul luat, pe firul care vine din contact am 0V Cu contactul pus, pe firul care vine din contact scos din releu si masurat in aer am 13.5V Cu contactul pus, pe firul care vine din contact, pus la releu, am 12.5V Cu motorul pornit, totul cablat, masurat intre firul care vine din contact pus pe releu si masa am 15.1V. Vi se pare normal? Am sa caut o tresa sa leg mai bine masa aia. Attached thumbnail(s) Image000.jpg ( Size: 60.06k ) Number of downloads: 110 |
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
pcostica |
![]()
Post
#2220
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
o baterie încărcată are la borne 12.6V! Schimbă aparatul de măsură.
Baftă! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 12:53 |