DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Consumul real al motoarelor turbo pe benzina, - generatia moderna, "downsized"

RobertRO
post 15 Jun 2012, 06:15
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 20 December 11




In numarul 06/2012 al revistei Auto Motor si Sport am gasit trei articole care confirma o suspiciune mai veche de-a mea.

Anume, tind sa cred ca noua generatie de motoare turbo pe benzina cu capacitate cilindrica mica consuma in realitate sensibil mai mult decat valorile declarate in fisa tehnica a autoturismelor respective.

Spre exemplu, in revista mentionata:
- intr-un test cu un Citroen DS5 cu motor turbo cu 4 cilindri 1598 cmc, pe benzina, 200CP / 275 Nm, consumul mediu a fost de 10,2 l/100Km, fata de 6,7 l/100Km declarat de constructor;
- in alt test cu un Fiat Panda cu motor Twinair turbo cu 2 cilindri 875 cmc, pe benzina, 85 CP / 145 Nm, consumul mediu a fost de 6,9 l/100Km, fata de 4,2 l/100Km din fisa tehnica;
- in fine, un Opel Insignia Break 4x4 cu motor turbo cu 4 cilindri 1998 cmc, pe benzina, 220 CP / 350 Nm, consumul mediu a fost de peste 18 l/100Km (!) - iar exclusiv extraurban 12 l/100Km, fata de 9,1 l/100Km media anuntata.

Desigur, este important faptul ca media de consum declarata de constructori se determina in conditii standard de test (ECE), pe cand valorile medii obtinute de jurnalisti in teste au avut la baza alt ritm de utilizare al masinii.
Totusi, consumul in viata reala cred ca este mai apropiat de cel obtinut de jurnalisti.

Este foarte posibil ca noua generatie de motoare turbo pe benzina sa fie optimizata astfel incat in testele conform ECE sa se obtina valori foarte reduse ale consumului - si implicit ale emisiilor de CO2, criteriu major in politica actuala a Uniunii Europene, dar valorile reale de consum in utilizarea curenta sa fie sensibil mai mari.

Sunt convins ca noile motoare turbo vor fi mai eficiente decat echivalentele lor aspirate, dar economia de carburant nu pare a fi chiar atat de mare.

Daca unii dintre voi au experienta cu motoare moderne turbo benzina (incl. Renault 1.2 TCe, sau Ford EcoBoost), ii rog sa posteze feedback-ul lor.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 15 Jun 2012, 06:22
Post #2


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Mie-mi iese consum mai mic decit cel din fisa tehnica. Poate fiindca nu sint jurnslist.
Daca eram, incercam sa negociez ce consumuri trebuie sa iasa, inainte sa le public.
Revistele citate de tine sint recunoscute ca fiind pline de redactori profesionisti.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Jun 2012, 06:44
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Aici tine de naivitatea clientului, tre sa fii prost sa crezi ca un motor de 200 de cai consuma 6 %, chiar daca vine de o sursa de incredere, cum ar fi producatorul, ala-si face marketingu', ca n'ar avea clienti daca nu ar mintii.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 15 Jun 2012, 06:50
Post #4


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Motoarele ăstea consumă mult dom'le!


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 15 Jun 2012, 07:13
Post #5


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Cu citiva ani in urma am citit un sudiu neutru facut pe aceasta tema in Germania. Doar vreo doua modele au fost pe aproape de consumurile specificate. Cele mai multe aveau abateri de +5 - +15%. Un singur model s-a incadrat in ce scrie pe fisa.
Cei mai mincinosi erau nemtii.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Garett
post 15 Jun 2012, 07:20
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 4 June 05
From: Galati




Mie nici la Logan nu mi-a iesit vreodata consumul oficial! E clar ca un motor turbo n-are cum sa aiba un consum mai mic decat un motor aspirat echivalent, cat ar fi de performant.


--------------------
No Reno Forever
"Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 15 Jun 2012, 07:37
Post #7


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




QUOTE(Garett @ 15 Jun 2012, 08:20)
E clar ca un motor turbo n-are cum sa aiba un consum mai mic decat un motor aspirat echivalent, cat ar fi de performant.
*


De la Mr. Turbina nu ma asteptam la o astfel de bula. sleep.gif


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 15 Jun 2012, 08:31
Post #8


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(Garett @ 15 Jun 2012, 08:20)
E clar ca un motor turbo n-are cum sa aiba un consum mai mic decat un motor aspirat echivalent, cat ar fi de performant.
*


Hm... nedumerire.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 15 Jun 2012, 09:01
Post #9


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




coffee_spitsk.gif


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 15 Jun 2012, 09:36
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




pot spune din experienta ca G6 1.2 tfsi consuma la fel ca si fumaciosu' 1.9 tdi in afara localitatii caci urban consuma mai mult benzinarul


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 15 Jun 2012, 10:05
Post #11


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




Ala e motor TSI. tongue.gif Echivalentul lui e un motor de 1.6 (desi, dupa parerea mea, are cuplu si trage ca un motor de 1.8). Si 1.6-le papa, nu se joaca.


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yhattori
post 15 Jun 2012, 10:23
Post #12


*


Group: Members
Posts: 522
Joined: 18 August 09




QUOTE(cdadan @ 15 Jun 2012, 07:37)
De la Mr. Turbina nu ma asteptam la o astfel de bula.  sleep.gif
*



nu e bula, e doar exprimare d-aia improprie provenita de la forumisti care nu despica firul in patru.

gen "banda" cind se vorbeste de debit de date, samd


--------------------
* * *
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 15 Jun 2012, 10:26
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




Dane mai degraba 1,4 16v.

1,6 il compati cu 1,4 tsi


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 15 Jun 2012, 10:34
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Nu prea ai ce compara intre un 1.6 aspirat si un 1.4 turbo. 1.2 tsi dpdv putere se poate compara cu 1.6 aspirat, dar dpdv cuplu se apropie de valorile unui 2.0 aspirat (cum spune si Dan).. Un 1.4 tsi are cuplu de 240Nm(sau 200Nm in versiunea de 122CP) ...


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 15 Jun 2012, 10:40
Post #15


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




QUOTE(b76bgaarh @ 15 Jun 2012, 11:26)
Dane mai degraba 1,4 16v.
*


Arhi, eu am condus TSI-ul ala mic. Bate la fundul gol orice 1.6 aspirat vrei tu (ford, reno, opel etc). Trage de rupe. blush.gif


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 15 Jun 2012, 10:43
Post #16


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursureşti Vale




QUOTE(cdadan @ 15 Jun 2012, 11:40)
Arhi, eu am condus TSI-ul ala mic.
*


Pă ce masină?


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Ţuţea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 15 Jun 2012, 10:46
Post #17


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




Un golf 6.


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 15 Jun 2012, 11:16
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(cdadan @ 15 Jun 2012, 10:40)
Arhi, eu am condus TSI-ul ala mic. Bate la fundul gol orice 1.6 aspirat vrei tu (ford, reno, opel etc). Trage de rupe.  blush.gif
*




Corect. La 175Nm cuplu maxim intre 1550rpm si 4100rpm nici nu are cum sa fie altfel... icon_mrgreen.gif

L.E. Un grafic cuplu 1.2tsi vs 1.6 mpi VW

This post has been edited by PaulT: 15 Jun 2012, 11:23

Attached thumbnail(s)
1.2tsi.jpg ( Size: 177.79k ) Number of downloads: 1661


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 15 Jun 2012, 11:21
Post #19


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.483
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Babaieti, ce-ar fi sa comparati doua motoare de acelasi caracteristici. Adica doua care sa aiba putere si cuplu asemanatoare, si sa foe puse pe masini de greutati asemanatoare.

Oricum, io am un mic dubiu ca ar iesi consumuri mai mici cu turboseniile.

Pana la urma, problema consumului e o problema de eficienta motorului.

Ca sa deplasezi o masina de o tona din A in B, ai nevoie de o energie X. ceea ce inseamna ca ai nevoie de o cantitate de energie Y din benzina, care inmultita cu randamentul motorului n sa dea X.

Or io tare ma indoiesc ca n turbo e semnificativ mai mare decat n aspirat.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Garett
post 15 Jun 2012, 11:44
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 4 June 05
From: Galati




QUOTE(cdadan @ 15 Jun 2012, 07:37)
De la Mr. Turbina nu ma asteptam la o astfel de bula.  sleep.gif
*


1. Nick-ul meu n-are legatura cu turbina omonima... wink.gif
2. Pe "incercatelea", m-am dat si cu 1.2 TSI de 105 si cu 1.4 si de 122 si de 150/160 mai nou. In toate cazurile consumul a fost peste cel "oficial", iar "bula" e imprumutata de la un amic "skodar" posesor de 1.2 TSI dupa ce a avut 1.6. Era chiar sictirit ca nu i-a scazut consumul.


--------------------
No Reno Forever
"Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 15 Jun 2012, 12:10
Post #21


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




1.6 mpi de la VAG consuma ca o vaca. Intre cele doua motoare crede-ma, nu exista termen de comparatie. Pentru acelasi consum, amicul tau probabil ca a schimbat dramatic stilul de condus.


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Garett
post 15 Jun 2012, 12:33
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 4 June 05
From: Galati




Ce inseamna "ca o vaca"? Amicul respectiv zicea ceva de 10-11 in oras in ambele cazuri. Poanta e ca mie ambele motoare mi se par slabe pentru cat de mare e Octavia. Singura "turbaciune" care mi-a placut a fost 1.4/160 de pe Tigul nou, in schimb la ala consumul instantaneu afisat, pe aceeasi strada si la aceeasi viteza era cu vreo 40-50% decat dulapul din dotare. Da, stiu ca nu-i relevant instantaneul dar mi s-a parut cam putin promitatoare perspectiva. Apropo, habar n-am: se poate pune gpl pe un TSI? Intreb serios nu e bascalie!


--------------------
No Reno Forever
"Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 15 Jun 2012, 12:34
Post #23


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.483
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Si io as fi curios cum naiba faci Stratified Injection cu gaz biggrin.gif


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 15 Jun 2012, 12:36
Post #24


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




O faci nestratificata, in galerie, ca la MPI-uri. Probabil downgradezi putin performantele.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 15 Jun 2012, 12:39
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




QUOTE(PaulT @ 15 Jun 2012, 10:34)
Nu prea ai ce compara intre un 1.6 aspirat si un 1.4 turbo. 1.2 tsi dpdv putere se poate compara cu 1.6 aspirat, dar dpdv cuplu se apropie de valorile unui 2.0 aspirat (cum spune si Dan).. Un 1.4 tsi are cuplu de 240Nm(sau 200Nm in versiunea de 122CP) ...
*




QUOTE(cdadan @ 15 Jun 2012, 10:40)
Arhi, eu am condus TSI-ul ala mic. Bate la fundul gol orice 1.6 aspirat vrei tu (ford, reno, opel etc). Trage de rupe.  blush.gif
*




http://www.autobild.de/videos/video-golf-m...30-3457292.html

http://www.autobild.de/artikel/golf-focus-...st-3461756.html


ba baieti, nu stiu ce experienta de teste aveti voi, da la nemtalaii astia 1,6 aspirat GDI comparat cu 1,4 tsi de pe golf da cam tot pe acolo. astfel ambele ajung la 100 in aproximativ 10 secunde, iar ala aspirat consuma in testarea lor chiar mai putin. acum daca voi il conduceti ca pe diesel pe ala aspirat... da nu are nici o sansa dar daca il duci in ture sunt cam pe acolo.

daca vorbiti de panarama de 1,6 de pe golf, ala nu e motor sa fie comparat nici macar cu cel de pe megan ca iese cu mult in urma, ca sa nu zic ca iese mai slab decat ala de dacie 1,6 16v.

si ca tot vorbea colegu ca difera mult consumurile in teste fata de producator, aici o masina echipata cu motorul ala GDI are o diferenta de doar 4,6 % Hyundai Veloster 1.6 GDI Premium (140 PS) • Verbrauch laut Hersteller: 6,5 l S/100 km; Testverbrauch: 6,8 l/100 km;

http://www.autobild.de/artikel/sprit-verbr...ch-1129421.html

uitasem sa pun primul link.

This post has been edited by b76bgaarh: 15 Jun 2012, 12:51


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Shush
post 15 Jun 2012, 12:47
Post #26


٩(×̯×)۶


Group: Members
Posts: 2.117
Joined: 30 January 07
From: Brasov




QUOTE(cdadan @ 15 Jun 2012, 12:10)
1.6 mpi de la VAG consuma ca o vaca.
*



Confirm sad.gif


--------------------
Seat Leon 2008 Reference 1.6 - Bv-29-Trei Litere
Yamaha YZF-R125 2009 - Bv-88-Aceleasi Trei Litere
ex Dacia Logan 2005 Laureate 1.4
If a vegetarian eats vegetables, what does a humanitarian eat ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 15 Jun 2012, 12:48
Post #27


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Cit consuma o vaca? blink.gif


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 15 Jun 2012, 13:04
Post #28


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.483
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Cam 10 baloti la hectar 04.gif


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 15 Jun 2012, 13:06
Post #29


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




QUOTE(Garett @ 15 Jun 2012, 13:33)
Ce inseamna "ca o vaca"? Amicul respectiv zicea ceva de 10-11 in oras in ambele cazuri.
*


Ai auzit de spritmonitor, nu? Cred ca rezultatele de acolo sunt in afara oricaror suspiciuni.
Golf 6 cu 1.6 mpi medie 7,86 link
Golf 6 cu 1.2 tsi (105 cai) medie 6,69 link

Aceeasi masina, diferenta de consum e de aproape 20%. Se pune?

This post has been edited by cdadan: 15 Jun 2012, 13:07


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Shush
post 15 Jun 2012, 13:13
Post #30


٩(×̯×)۶


Group: Members
Posts: 2.117
Joined: 30 January 07
From: Brasov




QUOTE(cdadan @ 15 Jun 2012, 13:06)
Golf 6 cu 1.6 mpi medie 7,86  link
*



Aia e o minciuna biggrin.gif


--------------------
Seat Leon 2008 Reference 1.6 - Bv-29-Trei Litere
Yamaha YZF-R125 2009 - Bv-88-Aceleasi Trei Litere
ex Dacia Logan 2005 Laureate 1.4
If a vegetarian eats vegetables, what does a humanitarian eat ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st May 2025 - 10:53
Forum Renault