FRANE LOGAN, eficienta franarii
![]() ![]() ![]() |
FRANE LOGAN, eficienta franarii
Stavreschi |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 13 February 05 From: GALATI ![]() |
|
||
--------------------
dacia Logan 1,6 l
GTI
- Gl xx xxx
|
|||
klaus |
![]()
Post
#2
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Schimba anvelopele
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
13nov |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 260 Joined: 7 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Da, si eu am observat ca franele se comporta un pic cam ciudat in cazurile cand le soliciti mai mult. Problema apare la frane mai puternice cand intr-o prima faza de solicitare puternica apare un usor "fade" dupa care daca insisti urmeaza direct blocajul rotilor. Nu stiu daca acest "fade" usor este specific tuturor LGN-urilor, dar la al meu tocmai aceasta scadere in eficacitate in timpul franarilor te forteaza sa cresti efortul pe pedala si atunci urmeaza rapid blocarea rotilor.
|
--------------------
OPEL
ASTRA GTC 1.9 CDTI
2008 Clio III 1.5 dci Privilege
|
|
AL |
![]()
Post
#4
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu e problema tehnica...!!! > se muta la Diverse....
Subscriu si eu la spusele lui Klaus, eficienta franarii depinde mut de calitatea si dimensiunile anvelopelor... |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
andreic |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Stavreschi salut.
Ai observat bine aceasta problema. Cred ca este de la amortizoare, in sensul ca la franare pune botul prea tare in pamant si spatele nu mai franeaza. Slz de exemplu din acest pnct de vedere franeaza mult mai bine. Ar mai fi si problema discurilor neventilate, dar mai putin. Eu am anvelope Vredestien Quatrac 2 pe masina si eficienta franarii nu a crescut cu mai mult de 5%. Din spusele unor coforumisti se pare ca de la Laureate DCI apar si discurile ventilate. Cred ca singura solutie in cazul nostru ar fi inlocuitea totala a suspensiei cu una mai performanta. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#6
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Unde mai Andrei, la SLZ e mai buna frina? Cind ea este deja ridicata din fund in sus si la o frina mai intepenita...zici ca spatele pluteste.
Eu zic ca la Logan, frina e mai buna tocmai ca nu se ridica spatele asa de mult...dar ce spune initiatorul topicului e foarte adevarat. La o frinare brusca se duce sanie. Or fi si cauciucurile dar cred si sistemul de frinare este prost proiectat. Iar discurile ventilate...n-au nici o treaba, pentru cazul de fata. |
--------------------
x
x
- x
|
|
klaus |
![]()
Post
#7
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Am mai mentionat pe aici: eu cred ca este franarea prea asistata (cursa pedalei prea scurta)
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#8
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Verificati in primul rand presiunea in pneuri si respectati cele scrise pe marginea portierelor. Eu am ABS si n-am reusit sa derapez la frane insa in primele zile cand rotile aveau 2.7 - 2.8 atm. reuseam foarte usor sa plec cu scartait de roti si chiar in conditii normale. Mi-am facut presiunea corecta la roti si rezultatul s-a simtit imediat. Nu mai plec deloc cu scartait chiar daca fortez putin. Nu in toate cazurile cauciucurile sunt de vina, de cele mai multe ori dealerii sunt de vina ca lasa presiunea in pneuri cu care vin de pe trailer.
|
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#9
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
QUOTE(klaus @ 11 Nov 2005, 15:41) Exact Klaus. Nu e corelata cursa pedalei cu deplasarea pistonului de la etrier. Cel putin asa cred eu.... Era sa ma rastorn din cauza asta .....huh... si pe fondul unui fenomen ce nu mi-l pot explica nici in ziua de azi...aveam 110-120 si am piscat-o putin si ea s-a dus sanie cu scirtiituri si gume lasate pe asfalt... Atunci aveam cam 2000 km, intre timp am mai incercat-o cu frinari bruste, voite, in locuri unde nu era trafic...si parca si-a mai dat drumul. |
--------------------
x
x
- x
|
|
99AIM |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.134 Joined: 26 June 05 ![]() |
Subscriu si eu la cele spuse mai sus ,dar cel mai simplu se rezolva cu macar 2 Pirelli pe fata 195/65/15,eu era sa rad o baba dupa trecerea de pietoni,derapaj puternic la evitarea unui caine si tot asa pana am luat gumele astea. |
--------------------
Clio III ph 1
Renault Fluence ph 2
1.6 dci
- CT 99 xxx Sufletele mari au intalnit intotdeauna opozitie din partea mintilor mediocre. (Albert Einstein)
|
|
zoso |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 24 October 04 ![]() |
eu am versiunea cu ABS, deci blocarea rotilor nu ar tb sa fie o problema; observ de la un timp totusi ca pneurile tind sa piarda aderenta ff repede si "intra" ABS; ca sa dau un exemplu concrest: zilele trecute, fran de la 35-40 km/h pentru ca se apropiau niste "cocoase" din alea pe care le pun pe langa trecerile de pietoni, carosabil putiin umed, dar nu era temperatura de inghet; ABS intra imediat, foarte nasol daca nu il aveam ...
cat despre pedala de frana, am observat problema cursei prea scurte cand i-am dat masina lui tata sa o conduca, el fiind obisnuit cu 1310. Invariabil ii dadea in bot la fiecare frana. mie personal nu mi se pare, dar inteleg de ce unii ar putea considera ca frana intra prea brusc. |
-------------------- |
|
DFA |
![]() ![]()
Post
#12
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Întrebare: se poate regla cursa pedalei de frână, pentru ca forța de frânare să fie proporțională cu mișcarea pedalei?
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
DFA |
![]()
Post
#14
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(ovidiusoft @ 11 Nov 2005, 17:30) Poate ca n-am inteles eu ce exact intrebi, dar asta-i la toate masinile. Apesi mai tare pe pedala, franeaza mai tare masina. Corect? ![]() Eu mă refeream la faptul că din fabrică frâna este reglată prea "tare", adică apeși puțin pe pedală și frânează tare, în loc să frâneze mai puțin. Ar trebui să frâneze tare atunci când efectuezi o cursă mai mare cu pedala de frână, nu o cursă mică. La asta mă refeream când am pomenit de proporționalitate! |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
ender644 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 14 September 05 From: Tecuci ![]() |
Eu nu am ABS si am cauciucuri Kormoran. Ceea ce am observat este ca la o franare violenta se blocheaza foarte repede rotile de pe fata, iar cele din spate nu zic nimic, parca ar fi suspendate in aer (nu lasa absolut nici o urma). In plus, la franare tinde sa se blocheze mai ales roata din stanga fata. Am facut mai multe teste si nu am inteles inca ce se intampla pentru ca s-a intamplat sa se blocheze si amandoua o data , dar si roata din dreapta inaintea celei din stanga. Oricum, la roata din stanga e mai pronuntata chestia asta (cel putin asa mi se pare mie). M-am gandit ca franarea depinde si de starea carosabilului si poate ca de asta nu se blocheaza in acelasi timp rotile (difera aderenta), dar asta nu ma linisteste deloc. Inca ceva: la un moment dat prietena mea a plecat cu frana de mana trasa. Masina tragea un pic mai greu dar nu atat de greu incat sa-ti dai seama ca e frana de mana trasa. Nu stiu daca era trasa la maxim, sau mai putin, si nici nu am facut teste pana acum, dar ma gandesc serios sa fac. Daca as avea bani cu siguranta as lua un set de arcuri+amortizoare sport si niste cauciucuri mai bune. Cred ca asta ar schimba fundamental tinuta de drum si performanta franelor. Pana atunci prudenta ma scoate din toate belelele!
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Ambiance
- gl xx xxx
|
|
dragos.avramescu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
Eu am ABS si cauciucuri Michelin, si nu ma plang de frane. Nu a intrat ABS-ul pe asfalt uscat, totusi nu am avut ocazia sa pun frana la blana la mai mult de 80 km/h.
Mi-a intrat in schimb pe ud, la o trecere de pietoni am observat ca cel din dreapta franeaza tare, am franat si eu mai brusc si m-am oprit foarte bine. Pe banda mea trecusera cu cisterna de spalat pe jos ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
kurupt |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
QUOTE In plus, la franare tinde sa se blocheze mai ales roata din stanga fata. Am facut mai multe teste si nu am inteles inca ce se intampla pentru ca s-a intamplat sa se blocheze si amandoua o data , dar si roata din dreapta inaintea celei din stanga. Oricum, la roata din stanga e mai pronuntata chestia asta (cel putin asa mi se pare mie). M-am gandit ca franarea depinde si de starea carosabilului si poate ca de asta nu se blocheaza in acelasi timp rotile (difera aderenta), dar asta nu ma linisteste deloc. Eu in locul tau as face un test pe un banc de frana [cele folosite de RAR] unde calculatorul ati arata cat la % este dezechilibrul intr-e partea dreapta si partea stanga. Daca bine stiu nu are voie sa fie mai mare de 10%, iar daca este mai mare ceri de la ei un document oficial si mergi frumos la service cu hartia sa rezolva problema. Iar daca s-a circulat cu frana de mana trasa ar fi bine sa mergi la service sa verifice daca mai ai vaselina la rulmentii din spate, si starea sabotilori, pt ca e posibil sa ajunga vaselina si pe saboti si din cauza asta sa nu mai fie eficient frana din spate. |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
drs007 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 18 July 05 ![]() |
de fiecare data cand a trebuit sa franez brusc sa nu calc vreun paisant, dupa ce s-au blocat rotile masina a luat-o spre stanga (invariabil) de ce oare trage stanga la franare brusca? ma poate lamuri cineva?
|
--------------------
Logan abs plus 1,4
Logan abs plus+ AC 1,4 (fosta Ambiance vanduta)
2007 abs plus + AC
|
|
kurupt |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
QUOTE de ce oare trage stanga la franare brusca? Dezechilibru intre partea stanga si dreapta, adica pe o parte frana prinde mai bine, iar pe celalalta parte mai slab, sau poate fi si din cauza pneurilori, verifica presiunea rotilori. |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
ender644 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 14 September 05 From: Tecuci ![]() |
QUOTE Eu in locul tau as face un test pe un banc de frana [cele folosite de RAR] unde calculatorul ati arata cat la % este dezechilibrul intr-e partea dreapta si partea stanga. Daca bine stiu nu are voie sa fie mai mare de 10%, iar daca este mai mare ceri de la ei un document oficial si mergi frumos la service cu hartia sa rezolva problema. Iar daca s-a circulat cu frana de mana trasa ar fi bine sa mergi la service sa verifice daca mai ai vaselina la rulmentii din spate, si starea sabotilori, pt ca e posibil sa ajunga vaselina si pe saboti si din cauza asta sa nu mai fie eficient frana din spate. Si eu m-as indrepta catre un astfel de test insa nu prea stiu unde as putea sa-l fac si cam cat m-ar costa. Nu ar fi mai bine totusi sa merg la dealer? QUOTE Dezechilibru intre partea stanga si dreapta, adica pe o parte frana prinde mai bine, iar pe celalalta parte mai slab, sau poate fi si din cauza pneurilori, verifica presiunea rotilori. Si eu m-am gandit la chestia asta cand am observat problema si presiunea era 2,2 bar fata si tot 2,2 bar spate. Am modificat-o pe cea din fata (2 bar) si nu s-a schimbat nimic. Normal ar fi sa traga intr-o parte daca nu sunt egale presiunile in pneurile dreapta - stanga. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Ambiance
- gl xx xxx
|
|
B 45 GAO |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 2 September 05 ![]() |
Cauciucurile standard sunt din start o problema!Am pus odata frana brusca de la 100 si mi-a ramas juma' de cauciuc pe drum.Imediat a inceput sa-mi bata super tare roata (asta pentru ca era partata de la aceea frana).Sa pui niste amortizoare sport ?Pentru ce ?Nu sunt destul de tari astea?Daca e, le inlocuim cu o bara de fier si le lipim de caroserie!Asta nu prea e o optiune(zic eu).Poate ar trebuii inlocuite placutele cu unele mai calitatative.Stiu pe cineva care a reuit sa puna pe o Supernova unele bosh si se vedea diferenta.
|
--------------------
DACIA Logan 1,4/
SEAT Leon 1,6 16V/
TOYOTA Aygo 68CP
- B 45 GAO Te tin franele sa ne tragem?
|
|
Stavreschi |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 13 February 05 From: GALATI ![]() |
Mai oameni buni !
Cei cu ABS nu pot avea problema asta... asta este menirea ABSului(sistemului antiblocare a rotilor ![]() Nu cred ca schimbarea cauciucurilor rezolva problema. Eu ma plang de blocarea usoara (f. usoara !!) a rotilor. Daca e asa ca sa fiu sincer ultima mea masina Dacia Nova GTi a avut numai Montana si cand franam, masina ingheta de ajungeam cu capul aprope in parbriz. Cu Kormoran astea de acum sau daca as pune altele mai scumpe, nu vad cum as putea impiedica blocarea rotilor. Senzatia mea la franare este ca apas, parca prea violent pe frana, dar daca apas mai usor, nu se intampla nimic, si masina nu se franeaza de loc. S-ar putea ca explicatia sa fie cu acea cursa scuirta a pedalei de frana... si daca este asa e defect de proiectare ![]() ![]() ![]() A mai intrebat cineva... nu se poate schimba aceasta distanta a cursei de franare ???? |
--------------------
dacia Logan 1,6 l
GTI
- Gl xx xxx
|
|
asybo2002 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 13 October 04 From: Bucuresti ![]() |
ma alatur si eu colegilor de suferinta si pot spune ca franarea e execrabila...majoritatea oamenilor care vin la dauna imi spun ca le taie cineva fata sau franeza brusc si ei desi vad din timp nu au ce face apasa pedala si pur si simplu nu mai au ce face...la inceput nu credeam dar acum inclin sa-i cred, eu insumi am fost pus in situatii din care doar norocul m-a scapat si poate stapanirea de sine in sensul ca nu franez pana la capat o las si franez iar fac un fel de ABS dar e greu sa te concentrezi cand ai un asemenea eveniment...pur si simplu franarea e foarte proasta si asta chiar pe asfalt curat. Ce am observat eu e ca tine, si cred ca aici e problema, de repartizarea fata spate a franarii...cand sunt incarcat: prieteni, nevasta, bagaje etc franeaza excelent si asta inclusiv iarna...dar cand sunt doar eu sau si cu pasager fata e jale...nu vrea sa lansez o panica generala dar de ceva vreme sincer imi e frica sa mai merg cu masina peste o anumita viteza care usor usor am ajuns sa o scad zilnic...poate se poate face totusi ceva...astept revizia de 15 mii si cine stie...
|
--------------------
DACIA
Duster 4x4, 1.5 dCi
2010 Laureate
- B "Merge si asa" ... Drama sau inventivitate !?
|
|
ICET |
![]()
Post
#24
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Ba eu zic ca mare importanta o are si calitatea pneurilor.Am simtit asta pe pielea mea,dupa ce am inlocuit cauciucurile originale(montana) cu michelin.Inainte nu exista sa nu simt prezenta abs-ului la o franare mai brusca,acum nu l-am mai simtit decat o data si asta pe o portiune cu ceva pietris si am ~500 km cu noile pneuri,ca sa nu mai zic ca aste altfel si zgomotul de rulare. |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
andreic |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 11 Nov 2005, 15:37) Unde mai Andrei, la SLZ e mai buna frina? Iar discurile ventilate...n-au nici o treaba, pentru cazul de fata. Salut. Crede-ma ca nu te mint. SLZ sotiei franeaza mai bine decat loganul meu, este mai stabila. LGN a fost testat pt frane, deci nu este nici o problema. S-ar putea ca ce spune Klaus sa fie adevarat intrucat exista o diferenta de cursa la pedalale celor doua, Adica la SLZ cursa este mai mare. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|
dacian20 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 14 December 04 ![]() |
eu mi-am distru fata la logan din cazua franelor ieri. am pus frana la 70km/h si masina mea s-a dus asa 15-20 de metri pana a lovit o dacie papuc. acuma tre sa stau pe tusa dar primul lucru pe care il faca la masina dupa ce mi-o repar ii cumpar cauciucuri calumea.
This post has been edited by dacian20: 12 Nov 2005, 00:58 Attached thumbnail(s) IMG_00080.jpg ( Size: 104.32k ) Number of downloads: 532 |
--------------------
dacia
logan 1.4 laureat
- lgn xxx
|
|
kurupt |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
Acum fara suparare, in afara de o masina de Formula 1, nu stiu ce masina se opreste de la 70km/h pe o distanta de 15-20m, mai ales daca ai pneurile Kormoran sau Montana pe masina
![]() ![]() |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
george_slz |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Aveam si eu probleme cu franatul, aveam senzatia ca nu tine ceva. Necazul provenea din reglajul prost al franei spate. Dupa un reglaj simplu, gen strans cablul franei de mana, voi puteti sa faceti ceva mai destept, trageti 1-2-3 dinti frana de mana si testati daca e de la asta sau nu, totul a devenit cel putin ok, astfel incat la noul efectuat ITP la RAR am avut eficienta frana spate 93% si dezechibru roti punte spate doar 17%, a si ieri era sa ma lipesc de o cucoana cu golf 5 , pe care cred ca o impresionase unu cu passatu si i-a luat un pic fata femeii. "Noroc" ca toata lumea din jurul meu a avut ABS si eu ficati ca sa opresc la timp....fara scartait de roti....nu stiu cum e la voi, dar la SLZ pare mai buna situatia.
A si voi astia cu ABS, conduceti si voi mai elegant asa, nu smuciti ca toata distractia va costa 6 ore la politie si ceva zile in service! |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
bendix |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.005 Joined: 10 November 04 From: Timisoara.RO ![]() |
Eu am condus mult timp dacia 1310, dar am mai condus si dacia nova. Ma refer la condus timp mai indelungat, caci ocazional am condus si alte autoturisme. Confirm ca la Logan este tendinta de blocare mai rapida a rotilor.
Nu as da sfaturi tehnice (in afara de schimbatul rotilor) caci nu ma pricep. Sfatul meu este unul de sofat. Mergeti undeva pe o sosea libera si incercati franari bruste incercand din rasputeri sa nu blocati rotile. Astfel veti stii sa apreciati distantele si vitezele sigure ale masinii voastre. (Bineinteles, pentru cei cu ABS nu e cazul) |
--------------------
Dacia
Logan
Ambiance - 2005
- TM10### , alb arctic In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
|
|
ender644 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 14 September 05 From: Tecuci ![]() |
QUOTE Sa pui niste amortizoare sport ?Pentru ce ?Nu sunt destul de tari astea?Daca e, le inlocuim cu o bara de fier si le lipim de caroserie!Asta nu prea e o optiune(zic eu). Pai cum pentru ce?? Ca sa nu mai stau cu emotii daca pun o frana mai brusca?? Problema suspensiei actuale este ca e prea moale, de aceea la o frana se transfera foarte mult din masa masinii pe puntea fata si rotile din spate pierd aderenta. La mine nici macar nu se simte ca ar frana si cu alea. Pe de alta parte, daca ar frana eficace si cu rotile din spate nu s-ar mai produce asa repede blocarea rotilor, deoarece efortul ar fi preluat de 4 roti in loc de 2, cum se intampla acum. Stiu ca fizica elementara spune ca forta de frecare nu depinde de suprafata de contact, dar nu cred ca lucrurile sunt asa de simple aici. QUOTE Nu cred ca schimbarea cauciucurilor rezolva problema. Eu ma plang de blocarea usoara (f. usoara !!) a rotilor. Daca e asa ca sa fiu sincer ultima mea masina Dacia Nova GTi a avut numai Montana si cand franam, masina ingheta de ajungeam cu capul aprope in parbriz. Ba eu cred ca este o solutie si asta. Kormoranele astea, cel putin pe asfalt umed sunt moarte sigura. Pierd extraordinar de usor aderenta. Poate ai fi avut tu montane, dar nu cred ca Montana produce un singur tip de anvelope sau anvelope care sa aiba aceleasi caracteristici. Si cu siguranta nu ai avut Montana M 801 Allseason ca nu merg pe nova ta! ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Ambiance
- gl xx xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st June 2025 - 02:05 |