DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages  1 2 3 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> FRANE LOGAN, eficienta franarii

Stavreschi
post 11 Nov 2005, 11:34
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 13 February 05
From: GALATI




Stiu ca s-a mai discutat dar, as vrea sa aud niste pareri mai recente !!!

Sunt complet nemultumit de cum franeaza masina, la orice frana cat de cat mai energica rotile se blocheaza excl.gif excl.gif La inceput am spus ca mi se pare mie, ca am franat prea tarziu, dar acum de cand este vremea rea si am nevoie sa opresc in situatii mai delicate, am patit-o foarte des.
Nu o sa incep cu amintiri din copilarie... dar conduc de peste 25 de ani si am mers cu multe tipuri de masini, dar o senzatie de nesiguranta mai mare nu am avut cu nici o masina.... Pur si simplu imi este frica sa accelerez un pic, deoarece in cazul unei franari bruste, masina se duce ca o sanie, indiferent de suprafata pe care rulez.
Daca ma duc la service o sa imi spuna fara tagada ca frana este foarte buna, conform testului de pe stand... nu cred ca standul poate sa imi spuna mie de ce se blocheaza rotile.


--------------------
dacia Logan 1,6 l GTI - Gl xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 11 Nov 2005, 11:48
Post #2


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Schimba anvelopele


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
13nov
post 11 Nov 2005, 11:49
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 260
Joined: 7 June 04
From: Bucuresti




Da, si eu am observat ca franele se comporta un pic cam ciudat in cazurile cand le soliciti mai mult. Problema apare la frane mai puternice cand intr-o prima faza de solicitare puternica apare un usor "fade" dupa care daca insisti urmeaza direct blocajul rotilor. Nu stiu daca acest "fade" usor este specific tuturor LGN-urilor, dar la al meu tocmai aceasta scadere in eficacitate in timpul franarilor te forteaza sa cresti efortul pe pedala si atunci urmeaza rapid blocarea rotilor.


--------------------
OPEL ASTRA GTC 1.9 CDTI 2008
Clio III 1.5 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 11 Nov 2005, 12:00
Post #4


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Nu e problema tehnica...!!! > se muta la Diverse....

Subscriu si eu la spusele lui Klaus, eficienta franarii depinde mut de calitatea si dimensiunile anvelopelor...


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreic
post 11 Nov 2005, 13:03
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 415
Joined: 18 January 05
From: Bucuresti




Stavreschi salut.
Ai observat bine aceasta problema. Cred ca este de la amortizoare, in sensul ca la franare pune botul prea tare in pamant si spatele nu mai franeaza. Slz de exemplu din acest pnct de vedere franeaza mult mai bine. Ar mai fi si problema discurilor neventilate, dar mai putin. Eu am anvelope Vredestien Quatrac 2 pe masina si eficienta franarii nu a crescut cu mai mult de 5%. Din spusele unor coforumisti se pare ca de la Laureate DCI apar si discurile ventilate. Cred ca singura solutie in cazul nostru ar fi inlocuitea totala a suspensiei cu una mai performanta.


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.6 mpi - B-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 11 Nov 2005, 14:37
Post #6


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Unde mai Andrei, la SLZ e mai buna frina? Cind ea este deja ridicata din fund in sus si la o frina mai intepenita...zici ca spatele pluteste.

Eu zic ca la Logan, frina e mai buna tocmai ca nu se ridica spatele asa de mult...dar ce spune initiatorul topicului e foarte adevarat. La o frinare brusca se duce sanie. Or fi si cauciucurile dar cred si sistemul de frinare este prost proiectat.

Iar discurile ventilate...n-au nici o treaba, pentru cazul de fata.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 11 Nov 2005, 14:41
Post #7


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Am mai mentionat pe aici: eu cred ca este franarea prea asistata (cursa pedalei prea scurta)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 11 Nov 2005, 14:58
Post #8


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Verificati in primul rand presiunea in pneuri si respectati cele scrise pe marginea portierelor. Eu am ABS si n-am reusit sa derapez la frane insa in primele zile cand rotile aveau 2.7 - 2.8 atm. reuseam foarte usor sa plec cu scartait de roti si chiar in conditii normale. Mi-am facut presiunea corecta la roti si rezultatul s-a simtit imediat. Nu mai plec deloc cu scartait chiar daca fortez putin. Nu in toate cazurile cauciucurile sunt de vina, de cele mai multe ori dealerii sunt de vina ca lasa presiunea in pneuri cu care vin de pe trailer.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 11 Nov 2005, 15:20
Post #9


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




QUOTE(klaus @ 11 Nov 2005, 15:41)
Am mai mentionat pe aici: eu cred ca este franarea prea asistata (cursa pedalei prea scurta)
*



Exact Klaus. Nu e corelata cursa pedalei cu deplasarea pistonului de la etrier. Cel putin asa cred eu.... Era sa ma rastorn din cauza asta .....huh... si pe fondul unui fenomen ce nu mi-l pot explica nici in ziua de azi...aveam 110-120 si am piscat-o putin si ea s-a dus sanie cu scirtiituri si gume lasate pe asfalt...

Atunci aveam cam 2000 km, intre timp am mai incercat-o cu frinari bruste, voite, in locuri unde nu era trafic...si parca si-a mai dat drumul.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
99AIM
post 11 Nov 2005, 15:34
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 26 June 05





Subscriu si eu la cele spuse mai sus ,dar cel mai simplu se rezolva cu macar 2 Pirelli pe fata 195/65/15,eu era sa rad o baba dupa trecerea de pietoni,derapaj puternic la evitarea unui caine si tot asa pana am luat gumele astea.


--------------------
Clio III ph 1 Renault Fluence ph 2 1.6 dci - CT 99 xxx
Sufletele mari au intalnit intotdeauna opozitie din partea mintilor mediocre. (Albert Einstein)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zoso
post 11 Nov 2005, 15:41
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 24 October 04




eu am versiunea cu ABS, deci blocarea rotilor nu ar tb sa fie o problema; observ de la un timp totusi ca pneurile tind sa piarda aderenta ff repede si "intra" ABS; ca sa dau un exemplu concrest: zilele trecute, fran de la 35-40 km/h pentru ca se apropiau niste "cocoase" din alea pe care le pun pe langa trecerile de pietoni, carosabil putiin umed, dar nu era temperatura de inghet; ABS intra imediat, foarte nasol daca nu il aveam ...

cat despre pedala de frana, am observat problema cursei prea scurte cand i-am dat masina lui tata sa o conduca, el fiind obisnuit cu 1310. Invariabil ii dadea in bot la fiecare frana. mie personal nu mi se pare, dar inteleg de ce unii ar putea considera ca frana intra prea brusc.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 11 Nov 2005, 16:12
Post #12


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Întrebare: se poate regla cursa pedalei de frână, pentru ca forța de frânare să fie proporțională cu mișcarea pedalei?


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiusoft
post 11 Nov 2005, 16:30
Post #13


Membru de sub patura


Group: Members
Posts: 999
Joined: 3 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(DFA @ 11 Nov 2005, 17:12)
Întrebare: se poate regla cursa pedalei de frână, pentru ca forța de frânare să fie proporțională cu mișcarea pedalei?
*



Poate ca n-am inteles eu ce exact intrebi, dar asta-i la toate masinile. Apesi mai tare pe pedala, franeaza mai tare masina. Corect?


--------------------
Dacia Logan Ambitios 1.6MPI-8V promotia 2005
aici ar veni semnatura, nu?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 11 Nov 2005, 16:36
Post #14


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(ovidiusoft @ 11 Nov 2005, 17:30)
Poate ca n-am inteles eu ce exact intrebi, dar asta-i la toate masinile. Apesi mai tare pe pedala, franeaza mai tare masina. Corect?
*



smile.gif asta e la mintea cocoșului...

Eu mă refeream la faptul că din fabrică frâna este reglată prea "tare", adică apeși puțin pe pedală și frânează tare, în loc să frâneze mai puțin. Ar trebui să frâneze tare atunci când efectuezi o cursă mai mare cu pedala de frână, nu o cursă mică.
La asta mă refeream când am pomenit de proporționalitate!


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ender644
post 11 Nov 2005, 16:43
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 14 September 05
From: Tecuci




Eu nu am ABS si am cauciucuri Kormoran. Ceea ce am observat este ca la o franare violenta se blocheaza foarte repede rotile de pe fata, iar cele din spate nu zic nimic, parca ar fi suspendate in aer (nu lasa absolut nici o urma). In plus, la franare tinde sa se blocheze mai ales roata din stanga fata. Am facut mai multe teste si nu am inteles inca ce se intampla pentru ca s-a intamplat sa se blocheze si amandoua o data , dar si roata din dreapta inaintea celei din stanga. Oricum, la roata din stanga e mai pronuntata chestia asta (cel putin asa mi se pare mie). M-am gandit ca franarea depinde si de starea carosabilului si poate ca de asta nu se blocheaza in acelasi timp rotile (difera aderenta), dar asta nu ma linisteste deloc. Inca ceva: la un moment dat prietena mea a plecat cu frana de mana trasa. Masina tragea un pic mai greu dar nu atat de greu incat sa-ti dai seama ca e frana de mana trasa. Nu stiu daca era trasa la maxim, sau mai putin, si nici nu am facut teste pana acum, dar ma gandesc serios sa fac. Daca as avea bani cu siguranta as lua un set de arcuri+amortizoare sport si niste cauciucuri mai bune. Cred ca asta ar schimba fundamental tinuta de drum si performanta franelor. Pana atunci prudenta ma scoate din toate belelele!


--------------------
Dacia Logan 1.4 Ambiance - gl xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos.avramescu
post 11 Nov 2005, 18:51
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 235
Joined: 6 May 05




Eu am ABS si cauciucuri Michelin, si nu ma plang de frane. Nu a intrat ABS-ul pe asfalt uscat, totusi nu am avut ocazia sa pun frana la blana la mai mult de 80 km/h.

Mi-a intrat in schimb pe ud, la o trecere de pietoni am observat ca cel din dreapta franeaza tare, am franat si eu mai brusc si m-am oprit foarte bine. Pe banda mea trecusera cu cisterna de spalat pe jos smile.gif


--------------------
Dacia Logan Ambition - B-64-TUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kurupt
post 11 Nov 2005, 18:54
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 282
Joined: 29 May 05




QUOTE
In plus, la franare tinde sa se blocheze mai ales roata din stanga fata. Am facut mai multe teste si nu am inteles inca ce se intampla pentru ca s-a intamplat sa se blocheze si amandoua o data , dar si roata din dreapta inaintea celei din stanga. Oricum, la roata din stanga e mai pronuntata chestia asta (cel putin asa mi se pare mie). M-am gandit ca franarea depinde si de starea carosabilului si poate ca de asta nu se blocheaza in acelasi timp rotile (difera aderenta), dar asta nu ma linisteste deloc.

Eu in locul tau as face un test pe un banc de frana [cele folosite de RAR] unde calculatorul ati arata cat la % este dezechilibrul intr-e partea dreapta si partea stanga. Daca bine stiu nu are voie sa fie mai mare de 10%, iar daca este mai mare ceri de la ei un document oficial si mergi frumos la service cu hartia sa rezolva problema.
Iar daca s-a circulat cu frana de mana trasa ar fi bine sa mergi la service sa verifice daca mai ai vaselina la rulmentii din spate, si starea sabotilori, pt ca e posibil sa ajunga vaselina si pe saboti si din cauza asta sa nu mai fie eficient frana din spate.


--------------------
Logan Ambiance - #####
--=-- The KING Of The Hill --=--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
drs007
post 11 Nov 2005, 19:11
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 18 July 05




de fiecare data cand a trebuit sa franez brusc sa nu calc vreun paisant, dupa ce s-au blocat rotile masina a luat-o spre stanga (invariabil) de ce oare trage stanga la franare brusca? ma poate lamuri cineva?


--------------------
Logan abs plus 1,4 Logan abs plus+ AC 1,4 (fosta Ambiance vanduta) 2007 abs plus + AC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kurupt
post 11 Nov 2005, 19:25
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 282
Joined: 29 May 05




QUOTE
de ce oare trage stanga la franare brusca?

Dezechilibru intre partea stanga si dreapta, adica pe o parte frana prinde mai bine, iar pe celalalta parte mai slab, sau poate fi si din cauza pneurilori, verifica presiunea rotilori.


--------------------
Logan Ambiance - #####
--=-- The KING Of The Hill --=--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ender644
post 11 Nov 2005, 20:04
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 14 September 05
From: Tecuci




QUOTE
Eu in locul tau as face un test pe un banc de frana [cele folosite de RAR] unde calculatorul ati arata cat la % este dezechilibrul intr-e partea dreapta si partea stanga. Daca bine stiu nu are voie sa fie mai mare de 10%, iar daca este mai mare ceri de la ei un document oficial si mergi frumos la service cu hartia sa rezolva problema.
Iar daca s-a circulat cu frana de mana trasa ar fi bine sa mergi la service sa verifice daca mai ai vaselina la rulmentii din spate, si starea sabotilori, pt ca e posibil sa ajunga vaselina si pe saboti si din cauza asta sa nu mai fie eficient frana din spate.


Si eu m-as indrepta catre un astfel de test insa nu prea stiu unde as putea sa-l fac si cam cat m-ar costa. Nu ar fi mai bine totusi sa merg la dealer?

QUOTE
Dezechilibru intre partea stanga si dreapta, adica pe o parte frana prinde mai bine, iar pe celalalta parte mai slab, sau poate fi si din cauza pneurilori, verifica presiunea rotilori.


Si eu m-am gandit la chestia asta cand am observat problema si presiunea era 2,2 bar fata si tot 2,2 bar spate. Am modificat-o pe cea din fata (2 bar) si nu s-a schimbat nimic. Normal ar fi sa traga intr-o parte daca nu sunt egale presiunile in pneurile dreapta - stanga.


--------------------
Dacia Logan 1.4 Ambiance - gl xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B 45 GAO
post 11 Nov 2005, 21:35
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 2 September 05




Cauciucurile standard sunt din start o problema!Am pus odata frana brusca de la 100 si mi-a ramas juma' de cauciuc pe drum.Imediat a inceput sa-mi bata super tare roata (asta pentru ca era partata de la aceea frana).Sa pui niste amortizoare sport ?Pentru ce ?Nu sunt destul de tari astea?Daca e, le inlocuim cu o bara de fier si le lipim de caroserie!Asta nu prea e o optiune(zic eu).Poate ar trebuii inlocuite placutele cu unele mai calitatative.Stiu pe cineva care a reuit sa puna pe o Supernova unele bosh si se vedea diferenta.


--------------------
DACIA Logan 1,4/ SEAT Leon 1,6 16V/ TOYOTA Aygo 68CP - B 45 GAO
Te tin franele sa ne tragem?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stavreschi
post 11 Nov 2005, 22:57
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 13 February 05
From: GALATI




Mai oameni buni !
Cei cu ABS nu pot avea problema asta... asta este menirea ABSului(sistemului antiblocare a rotilor rolleyes.gif !!).... ca de aia v-a costat masina ceva mai mult decat celelalte !!!
Nu cred ca schimbarea cauciucurilor rezolva problema. Eu ma plang de blocarea usoara (f. usoara !!) a rotilor. Daca e asa ca sa fiu sincer ultima mea masina Dacia Nova GTi a avut numai Montana si cand franam, masina ingheta de ajungeam cu capul aprope in parbriz. Cu Kormoran astea de acum sau daca as pune altele mai scumpe, nu vad cum as putea impiedica blocarea rotilor.
Senzatia mea la franare este ca apas, parca prea violent pe frana, dar daca apas mai usor, nu se intampla nimic, si masina nu se franeaza de loc. S-ar putea ca explicatia sa fie cu acea cursa scuirta a pedalei de frana... si daca este asa e defect de proiectare excl.gif ohmy.gif excl.gif
A mai intrebat cineva... nu se poate schimba aceasta distanta a cursei de franare ????


--------------------
dacia Logan 1,6 l GTI - Gl xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asybo2002
post 11 Nov 2005, 23:16
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 13 October 04
From: Bucuresti




ma alatur si eu colegilor de suferinta si pot spune ca franarea e execrabila...majoritatea oamenilor care vin la dauna imi spun ca le taie cineva fata sau franeza brusc si ei desi vad din timp nu au ce face apasa pedala si pur si simplu nu mai au ce face...la inceput nu credeam dar acum inclin sa-i cred, eu insumi am fost pus in situatii din care doar norocul m-a scapat si poate stapanirea de sine in sensul ca nu franez pana la capat o las si franez iar fac un fel de ABS dar e greu sa te concentrezi cand ai un asemenea eveniment...pur si simplu franarea e foarte proasta si asta chiar pe asfalt curat. Ce am observat eu e ca tine, si cred ca aici e problema, de repartizarea fata spate a franarii...cand sunt incarcat: prieteni, nevasta, bagaje etc franeaza excelent si asta inclusiv iarna...dar cand sunt doar eu sau si cu pasager fata e jale...nu vrea sa lansez o panica generala dar de ceva vreme sincer imi e frica sa mai merg cu masina peste o anumita viteza care usor usor am ajuns sa o scad zilnic...poate se poate face totusi ceva...astept revizia de 15 mii si cine stie...


--------------------
DACIA Duster 4x4, 1.5 dCi 2010 Laureate - B
"Merge si asa" ... Drama sau inventivitate !?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ICET
post 11 Nov 2005, 23:17
Post #24


O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine??


Group: Members
Posts: 750
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti





Ba eu zic ca mare importanta o are si calitatea pneurilor.Am simtit asta pe pielea mea,dupa ce am inlocuit cauciucurile originale(montana) cu michelin.Inainte nu exista sa nu simt prezenta abs-ului la o franare mai brusca,acum nu l-am mai simtit decat o data si asta pe o portiune cu ceva pietris si am ~500 km cu noile pneuri,ca sa nu mai zic ca aste altfel si zgomotul de rulare.


--------------------
FIAT Grande Punto 2006 - B 07 CHE
StarGuide Sg-43-ds

Marbella M-5010 defect

Membru Frigotehnist.STELIST pe viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreic
post 12 Nov 2005, 00:03
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 415
Joined: 18 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(bomicabomic @ 11 Nov 2005, 15:37)
Unde mai Andrei, la SLZ e mai buna frina?
Iar discurile ventilate...n-au nici o treaba, pentru cazul de fata.
*


Salut. Crede-ma ca nu te mint. SLZ sotiei franeaza mai bine decat loganul meu, este mai stabila. LGN a fost testat pt frane, deci nu este nici o problema. S-ar putea ca ce spune Klaus sa fie adevarat intrucat exista o diferenta de cursa la pedalale celor doua, Adica la SLZ cursa este mai mare.


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.6 mpi - B-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacian20
post 12 Nov 2005, 00:48
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 14 December 04




eu mi-am distru fata la logan din cazua franelor ieri. am pus frana la 70km/h si masina mea s-a dus asa 15-20 de metri pana a lovit o dacie papuc. acuma tre sa stau pe tusa dar primul lucru pe care il faca la masina dupa ce mi-o repar ii cumpar cauciucuri calumea.

This post has been edited by dacian20: 12 Nov 2005, 00:58

Attached thumbnail(s)
IMG_00080.jpg ( Size: 104.32k ) Number of downloads: 532


--------------------
dacia logan 1.4 laureat - lgn xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kurupt
post 12 Nov 2005, 07:43
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 282
Joined: 29 May 05




Acum fara suparare, in afara de o masina de Formula 1, nu stiu ce masina se opreste de la 70km/h pe o distanta de 15-20m, mai ales daca ai pneurile Kormoran sau Montana pe masina sad.gif care pierd repede aderenta sad.gif .


--------------------
Logan Ambiance - #####
--=-- The KING Of The Hill --=--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 12 Nov 2005, 08:27
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Aveam si eu probleme cu franatul, aveam senzatia ca nu tine ceva. Necazul provenea din reglajul prost al franei spate. Dupa un reglaj simplu, gen strans cablul franei de mana, voi puteti sa faceti ceva mai destept, trageti 1-2-3 dinti frana de mana si testati daca e de la asta sau nu, totul a devenit cel putin ok, astfel incat la noul efectuat ITP la RAR am avut eficienta frana spate 93% si dezechibru roti punte spate doar 17%, a si ieri era sa ma lipesc de o cucoana cu golf 5 , pe care cred ca o impresionase unu cu passatu si i-a luat un pic fata femeii. "Noroc" ca toata lumea din jurul meu a avut ABS si eu ficati ca sa opresc la timp....fara scartait de roti....nu stiu cum e la voi, dar la SLZ pare mai buna situatia.

A si voi astia cu ABS, conduceti si voi mai elegant asa, nu smuciti ca toata distractia va costa 6 ore la politie si ceva zile in service!




--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bendix
post 12 Nov 2005, 08:43
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.005
Joined: 10 November 04
From: Timisoara.RO




Eu am condus mult timp dacia 1310, dar am mai condus si dacia nova. Ma refer la condus timp mai indelungat, caci ocazional am condus si alte autoturisme. Confirm ca la Logan este tendinta de blocare mai rapida a rotilor.

Nu as da sfaturi tehnice (in afara de schimbatul rotilor) caci nu ma pricep. Sfatul meu este unul de sofat. Mergeti undeva pe o sosea libera si incercati franari bruste incercand din rasputeri sa nu blocati rotile. Astfel veti stii sa apreciati distantele si vitezele sigure ale masinii voastre.
(Bineinteles, pentru cei cu ABS nu e cazul)


--------------------
Dacia Logan Ambiance - 2005 - TM10### , alb arctic
In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ender644
post 12 Nov 2005, 09:20
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 14 September 05
From: Tecuci




QUOTE
Sa pui niste amortizoare sport ?Pentru ce ?Nu sunt destul de tari astea?Daca e, le inlocuim cu o bara de fier si le lipim de caroserie!Asta nu prea e o optiune(zic eu).


Pai cum pentru ce?? Ca sa nu mai stau cu emotii daca pun o frana mai brusca?? Problema suspensiei actuale este ca e prea moale, de aceea la o frana se transfera foarte mult din masa masinii pe puntea fata si rotile din spate pierd aderenta. La mine nici macar nu se simte ca ar frana si cu alea. Pe de alta parte, daca ar frana eficace si cu rotile din spate nu s-ar mai produce asa repede blocarea rotilor, deoarece efortul ar fi preluat de 4 roti in loc de 2, cum se intampla acum. Stiu ca fizica elementara spune ca forta de frecare nu depinde de suprafata de contact, dar nu cred ca lucrurile sunt asa de simple aici.

QUOTE
Nu cred ca schimbarea cauciucurilor rezolva problema. Eu ma plang de blocarea usoara (f. usoara !!) a rotilor. Daca e asa ca sa fiu sincer ultima mea masina Dacia Nova GTi a avut numai Montana si cand franam, masina ingheta de ajungeam cu capul aprope in parbriz.


Ba eu cred ca este o solutie si asta. Kormoranele astea, cel putin pe asfalt umed sunt moarte sigura. Pierd extraordinar de usor aderenta. Poate ai fi avut tu montane, dar nu cred ca Montana produce un singur tip de anvelope sau anvelope care sa aiba aceleasi caracteristici. Si cu siguranta nu ai avut Montana M 801 Allseason ca nu merg pe nova ta! tongue.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 Ambiance - gl xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
9 Pages  1 2 3 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st June 2025 - 02:05
Forum Renault