DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

109 Pages « < 15 16 17 18 19 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina

argon
post 8 Oct 2007, 12:38
Post #481


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Reed @ 7 Oct 2007, 20:17)
Daca va luati dupa diversi "profesionisti" de pe aratura atunci veti utiliza 0W-20 pt ca CICA unge mai bine (la suflet probabil : ).
*




0w20 sunt foarte bune si foarte scumpe dar nu pentru Logan. La noi nici nu prea sunt masini ce folosesc asa ceva, d'aia nu o sa prea gasesti la magazine.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 8 Oct 2007, 12:51
Post #482


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Apropo slovacii baga in kia cee'd 5W20 in fabrica. Asta cat de scump este?

QUOTE
Dear sir,

Regarding your question on cee'd gasoline engine oil recommendation, we can not say this is the best since it is quite
different by temperature range and customer's driving style.

If you look up the owner's manual in page 8-5 (Page 5 in Chapter Cool, it has one table for SAE Viscosity related.

Of course low viscosity engine oil can help for better fuel consumption and decreasing engine operation noise but
it is quite expensive too.

For your reference, the cee'd engine oil from the Zilina factory is filled up with 5W-20 Viscosity in gasoline engine .

The best idea is discussing your local dealer and get the idea from them.

I hope this e-mail will be helpful.

Yours,

Andy Kim

Senior Manager
Sales Management Team
Kia Motors Slovakia s.r.o
Office : 421-41-515-4312
Mobile : 421-903-554-949
E-mail : andykim@kia.co.kr

Si ceva despre de ce se foloseste 0W20/5W20 in loc de 0W30/5W30: aici.
QUOTE
5W-20 or 0W-20 oil is a lighter viscosity than a 5W-30 oil and therefore has less internal engine frictional losses, or less drag on the crankshaft, pistons and valvetrain, which in turn promotes increased fuel economy. This increased fuel economy is virtually undetectable to the average motorist without the use of specialized engine monitoring and testing equipment under strictly controlled test track driving when compared to a 5W-30, 10W-30 or a 0W-30 viscosity motor oil.

Informatiile de mai sus sunt preluate de pe clubkia.ro.

This post has been edited by madhorsefuzzy: 8 Oct 2007, 14:04


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Oct 2007, 13:42
Post #483


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




motoarele de generatie noua functioneaza cu uleiuri mai putin vascoase. Ca unii pun la Logan w50 sau 60 nu-i nici o lauda, Saviemul si Raba functioneaza cu asemenea vascozitati. Sau motoarele turbo unde uleiul este foarte solicitat. In rest , duce doar la solicitare in plus a motorului, a pompei de ulei, si un consum de carburant mai mare.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 8 Oct 2007, 18:01
Post #484


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




Dacă se pune problema în felul ăsta aș vrea să mă lămuresc și eu un pic. Indicii de vâscozitate de dinaintea și de după W se referă la temperaturile extreme, adică 0W rezistă la o temperatură cât mai scăzută iar W60 rezistă la o temperatură cât mai ridicată. Buunnn ... acum în condiții normale de temperatură 0W40, 5W30, 5W40, 5W50, 10W40, 10W60 și alte combinații ar trebui să se comporte la fel. Corect? Diferența între ele apare la temperaturile extreme, mici sau mari, nu? Și atunci cum putem afirma că un ulei e mai gros sau mai subțire? Aaaa, la temperaturi extreme într-adevăr va exista o diferență între ele din punct de vedere al vâscozității, dar la temperatura normală ambientală (ca normal să luăm de exemplu intervalul 5 - 25 grade) și temperatura de regim a motorului exploatat normal nu există nici o diferență între ele, așa e?

Repet, în condiții normale, putem vorbi de ulei subțire sau gros?


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 8 Oct 2007, 18:29
Post #485


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Hai Reed, nu te bagi la o explicatie ?

Adrian78, da, putem vorbi de ulei subtire sau gros ! Insa, daca tot umbli la reputatia userilor, pot sa ma bag si eu in vorba ? Adica sa continui cu o explicatie la nelamurirea ta ? Nu de alta, dar n-as vrea sa-ti dau un raspuns care nu-ti va conveni ...

This post has been edited by cristi.r: 8 Oct 2007, 18:32


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Oct 2007, 18:52
Post #486


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Adrian78 @ 8 Oct 2007, 18:01)
Indicii de vâscozitate de dinaintea și de după W se referă la temperaturile extreme, adică 0W rezistă la o temperatură cât mai scăzută iar W60 rezistă la o temperatură cât mai ridicată.
*




Nu prea au cifrele alea treaba cu temperatura externa, ci se refera la numarul de secunde necesare unei cantitati de 50 ml de ulei sa curga dintr-un aparat numit vascozimetru la o temperatura predefinita.

Uleiul 0w nu curge in 0 secunde ci se comporta ca un 5w, cu precizarea ca-si pastreaza proprietatile de vascozitate la o temperatura mai scazuta decat 5w. Practic, la -10 grade si peste e la fel de vascos ca si 5w, dar la -30 de grade va fi mai putin vascos, ceea ce inseamna ca la climatul nostru se comporta la fel, deci nu "strica" motorul cum am mai auzit pe unii, din contra e mai bun, datorita calitatii aditivilor din el. Pretul spune tot, bun si ieftin nu exista.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 8 Oct 2007, 21:16
Post #487


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Despre modul de atribuire a indicelui dinaintea lui w (ce vine de la Winter) si de dupa cratima exista destule detalii pe net asa ca nu dezvolt.
In ceea ce priveste comportamentul uleiurilor la temperatura normala??? (la ce te referi? -la 25grd? sau la temperatura NORMALA de regim de cca.90grd?) acesta difera functie de plaja aleasa (pt. uleiurile multigrad)si astfel un ulei 0W-20 (ca tot s-a pomenit pe aici despre el, acesta NU poate fi folosit in motoarele uzuale -intre care si cel de pe Lgn- deoarece NU asigura ungere suficienta pentru acestea) nu va avea aceeasi viscozitate ca un 10W-40 (de ex.) in NICI un punct din intervalul termic de functionare.
Presiunea in sistemul de ungere NU poate sa creasca INSTANTANEU la 1-3bari asa ca stingerea "instantanee" a becului de pe bord NU inseamna ca ai deodata o ungere eficienta. Pentru aceasta s-au inventat diverse solutii de creeare a unor rezervoare de ulei la presiune care este injectat in sistem la pornire.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 8 Oct 2007, 21:49
Post #488


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




argon
Din ce spui tu, deși ai luat ca exemplu doar primul indice, cel de dinaintea lui W, teoria mea e corectă, adică în condiții normale NU există ulei subțire sau gros, diferența apărând doar la limitele minimă și maximă.

reed
Exact ... condiții normale de temperatură exterioară (5 - 25 grade) și temperatură normală de regim a motorului. Să lăsam deoparte cazul lui 0W20 și să concluzionăm pentru cele mai des folosite (de ex. 0W40, 5W30, 5W40, 5W50, 10W40).


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 9 Oct 2007, 14:43
Post #489


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




NICIUNUL din uleiurile enumerate de tine NU au in ACELASI punct termic aceeasi viscozitate pt ca aditivii folositi pt a da acea plaja de multigrad specifica determina comportamente diferite. Eventual spre temperaturile EXTREME cite unele sa se comporte relativ asemanator. (a se vedea fisele tehnice -specificatiile- date de producator).


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 9 Oct 2007, 17:22
Post #490


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




Ce spui tu este exact invers de cum ar tebui să fie ... adică la 20 grade afară și 90 grade temperatură motor uleiurile enumerate mai sus au vâscozități diferite dar, de exemplu, spre -10 grade temperatură exterioară, la pornire, sau - extrema cealaltă - temperatură exterioară 35-40 grade (la umbră smile.gif ), motor forjat sau la relanti în blocaj, uleiurile enumerate vor avea vâscozități apropiate? E normal așa ceva? Așa se întâmplă?


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 9 Oct 2007, 20:54
Post #491


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




smile.gif ma refeream la cele la care MACAR unul din indici coincid... pentru celelalte, in marea majoritate, curbele temperatura/vascozitete nu se intersecteaza.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 9 Oct 2007, 22:59
Post #492


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




Măi ... noi vorbim dar nu ne înțelegem ...

Cel puțin eu nu înțeleg nimic din ce vrei să spui ... încearcă să citești ultimele mele posturi și să îți spui punctul de vedere în ceea ce privește noțiunea de ulei subțire sau gros ... repet ... eu zic că NU se poate vorbi de ulei subțire sau gros în condiții normale de exploatare (temperatură aer, regim normal motor), lucru confirmat și de argon. Tu ce zici?


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 10 Oct 2007, 00:56
Post #493


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




QUOTE(Adrian78 @ 9 Oct 2007, 22:59)
NU se poate vorbi de ulei subțire sau gros în condiții normale de exploatare (temperatură aer, regim normal motor), lucru confirmat și de argon.
*



ba da, la 100 de grade, aproximativ temperatura la care ajunge uleiul difera destul de mult vascozitatea in functie de al doilea indice... primul indice este semnificativ la temperaturi mult sub 0 grade, nicidecum la exploatare in RO.. intrati pe site la Elf, spre exemplu, acolo exista specificatiile fiecarui ulei in parte, cu tot cu vascozitatea la diferite temperaturi.. tocmai asta spunea argon, conteaza cel de-al doilea indice, care este valabil la regimul de functionare al motorului.. cand motorul este rece, vascozitatea unui 0W nu e mult diferita de cea a unui 10W la 0 grade, sa zicem, si oricum e foarte mare si poate asigura foarte bine ungerea unui motor care inca nu s-a incalzit.. uite, mai concret, un 0W40 la 40 de grade (motor rece vara) este muuuuuuuuult mai vascos decat un 10W50 la 90-100 de grade (adica temperatura maxima la care ajunge uleiul dupa ceva timp de mers).


--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 10 Oct 2007, 10:52
Post #494


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




QUOTE(nambanidealtceva @ 10 Oct 2007, 01:56)
... uite, mai concret, un 0W40 la 40 de grade (motor rece vara) este muuuuuuuuult mai vascos decat un 10W50 la 90-100 de grade (adica temperatura maxima la care ajunge uleiul dupa ceva timp de mers).
*


Băi să dea naiba ... ori sunt eu greu de cap ori încercați voi să mă aburiți ... cum să compari un 0W40 la rece cu un 10W50 la cald? Mi se pare aiurea comparația asta ... (normal că e mai vâscos) ... wacko.gif


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 10 Oct 2007, 14:45
Post #495


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Bine, hai sa discutam "pe concret" cu niste date (fisele sunt de la Castrol, dar putem sa tragem o concluzie generala)

SAE Grade------------------0W-30---5W-20---5W-30---5W-40---5W-50---10W-30---10W-40---20W-50
Viscosity@
100° C,cst ASTM D-445-----12.1-----9.0-------9.7--------14.0------17.4------10.1------13.2------19.7
210° F, SUS ASTM D-2161--66.8-----55.8------58.2------74--------87.6------59.6------70.9-------97.2

Low Temperature
Cranking Viscosity,
cP max ASTM D-5293----6200@-35--6600@-30--6600@-30--6600@-30--6600@-30--7000@-25--7000@-25--9500@-15
Pumping Viscosity,
cP max ASTM D-4684----60000@-40--60000@-35--40000@-35--60000@-35--60000@-35--50000@-30--60000@-30--60000@-20

Deci, avem vascozitate la cald (100grC sau 210grF, nu conteaza, facem doar comparatie in aceleasi conditii) si vascozitate la rece.
Dupa cum se observa la 100grC indicele de vascozitate cel mai mare il are (logic nu?) 20W50 (19,7) si cel mai scazut (si mai logic!) 5W20 (9,0). Intre ele variaza mai mult sau mai putin liniar. Se poate observa ca indicele lui 0W30 este mai mare decat cel al lui 5W30 si 10W30 cu toate ca fac parte din aceeasi categorie-w30. Acest lucru se datoreaza aditivilor folositi, tehnologiei etc. (cine stie mai exact, sa explice).

La rece indicele este exprimat la diverse temperaturi la cere poate merge respectivul ulei (observati ca 20w50 este dat la -15grC sau -20grC, ar fi ilogic sa-l dea la -40grC, nu?). Observati ca cele din clasa 5w au aceiasi temperatura de masura si acelasi indice. 0W are un indice mai mic la temperatura mai scazuta iar 10W are indice mai mare la temperatura mai mare.
Studiati tabelul (scuze de aspect, dar nu stiu sa fac tabele in html) si trageti concluziile de rigoare.
Cat despre masuratori la diferite temperaturi (de ex 50, 75, 150 grC) eu nu am gasit, dar logica mi-ar spune ca lucrurile stau cam la fel, adica decalajele intre uleiuri s-ar cam mentine.

LE

Intervalele de clasificare pentru gradele SAE sunt:

VISCOSITY @ 100deg C
SAE GR....RANGE (cST)
5............3.80---*
10..........4.10---*
20..........5.60----9.29
30..........9.30---12.49
40........12.50---16.29
50........16.30---21.89
60........21.90---26.09

This post has been edited by YRX: 10 Oct 2007, 15:10


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 10 Oct 2007, 17:34
Post #496


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




A nu se confunda indicele de vascozitate cu vascozitatea... indicele de vascozitate exprima diferenta de vascozitate la temperaturi extreme; un ulei cu grad mare de vascozitate (0W40) isi va mentine fluiditatea la rece si vascozitatea la cald.. un 0w40 are deci indice de vascozitate mai mare decat un 10w40, in conditiile in care vascozitatea la 100 de grade va fi cam la fel.

Am facut comparatia respectiva (un 10W50 la cald cu un 0w40 la rece) ca sa exemplific faptul ca nu are importanta indicele de dinainte de w la temperaturi normale.. nu inseamna ca e subtire la rece si iti strica motorul, pentru ca oricum e gros in comparatie cu uleiul cald.. inseamna doar ca mai este inca fluid la temperaturi mici gen Siberia..

Deja am complicat explicatia.. sa trag mai bine o concluzie: In Romania, la temperaturi mai mari de -20 de grade, 0, 5, 10 W 40 sunt la fel de bune.. diferentele constau doar in mentinerea in timp a proprietatilor, in functie de procentul de sintetic...

Personal, in ultramodernul motor de dacie berlina folosesc 10W40.. dar am folosit o vreme si 5W50.. faptul ca am ajuns la 130k cu motorul original fara fum, fara pierderi de ulei, cred ca spune multe... pai Loganul, care are un motor cu 30 de ani mai tanar pe bune ar trebui sa mearga 250k fara probleme si cu 0, si cu 5, si cu 10W40

This post has been edited by nambanidealtceva: 10 Oct 2007, 17:41


--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cbogdy
post 10 Oct 2007, 18:14
Post #497


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 23 January 06




Mda... si concluzia; si sper ca am terminat definitiv, ca am citit aceleasi chestii de 100 de ori:

Pentru Romania este indicat 5W40 si 10W40 fara nici o problema.
Cine vrea sa-si bage altceva in masina este LIBERRRR!!!!!
Ca am innebunit de cand citesc pe acest topic.
Fratilor, aveti Veyron, SLR, Ferrari, Lamborghini de va agitati si intrati asa tare in detali tehnice?
Vorba unui prieten de-al meu din Fr, bai.. febra asta e la inceput ca dupa ce te saturi de ea, constati ca toate uleiurile de firma isi fac la fel de bine treaba, numai de indicativul de pe bidon sa ti cont (ma refer la W-uri si 5-10-15 cu 30-40-50).

Bafta si spor la cearta!


--------------------
Dacia Logan 2006-1.5DCi65Cp berlina, 2009-1.5DCi85Cp MCV - HD***** tot HD*****
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 10 Oct 2007, 18:43
Post #498


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




smile.gif buna concluzie; cam empirica dar suficient de clara: folositi uleiurile recomandate de producatorul motorului si va fi ok, folositi "fineturi" si veti avea surprize nu tocmai placute. Parerea mea.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 10 Oct 2007, 20:12
Post #499


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(cbogdy @ 10 Oct 2007, 18:14)
...
Fratilor, aveti Veyron, SLR, Ferrari, Lamborghini de va agitati si intrati asa tare in detali tehnice?
...
*

Nu cred, au doar timp liber. Si asta e ieftin, aproape gratis.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 10 Oct 2007, 23:14
Post #500


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




Asta vi se pare topic prea lung de frecat menta? Sa vedeti topicul de pe CLT legat de ulei...


--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 11 Oct 2007, 12:21
Post #501


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




Buuunnn ... m-am lămurit. Deci putem afirma că un ulei este subțire sau gros numai la temperatura de regim a motorului (să zicem aproape de cele 100 grade din tabel). Așadar ... observ o diferență de vâscozitate (ceea ce este și normal) între 5W30 și 5W40. M-am oprit asupra acestor 2 tipuri de uleiuri deoarece pentru 0W nu cred că este cazul la noi în țară iar la W50 nu m-aș băga datorită faptului că producătorul recomandă pentru acest motor 5W30 sau 10W40, nu zice nimic de W50 ... sau se poate folosi fără probleme și ăsta !?

Cum afecteză 5W30 și 5W40 motorul? La 5W30 vâscozitatea este mai mică la temperatura de regim. Acest lucru este benefic pentru motor? Ungerea se face corespunzător? Probabil în acest caz va apărea și un consum un pic mai mic ... Bineînțeles că nu o să fie diferențe mari dar totuși ... 1% ... 5% ... 10% ...

Timp liber foarte mult cred că au cei de pe la Cafenea ... sau cei care joacă Triburile ... un pic avem și cei de pe aici că altfel n-am mai intra deloc, nu?


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 11 Oct 2007, 14:29
Post #502


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Bai, hai sa ne intelegem un pic ce vascozitate (vascozitati) de ulei recomanda Dacia pentru Logan MPI (sa intelegem care este "uleiul recomandat").
La mine in carnetul de intretinere la pagina 17 este un grafic pe care zice asa:
-de la -20grC la infinit avem 10W30, 10W40, 10W50
-de la -25grC la infinit avem 5W30, 5W40, 5W50
-de la -30grC la infinit avem 0W30, 0W40

Deci, Dacia zice ca putem utiliza de la 0W30 la 10W50 si in intervalul asta este "uleiul recomandat".
Acu' pentru conditiile climaterice din Romania (temperatura medie exterioara), cel putin in Sud (cazul Bucurestiului, care ma intereseaza) ne incadram lejer in 5W. Poate la Miercurea Ciuc, sau la munte avem iarna si temperaturi sub -25grC, cei ce locuiesc acolo ar trebui sa utilizeze 0W pentru linistea lor sufleteasca (iarna, in special, se intelege). Oricum, cine vrea sa foloseasca 0W in loc de 5W, n-are decat, nu se strica nimic.
Mai gree este cu temperatura maxima (adica aia "de vara"), nici un producator de ulei nu spune ca W30 merge pana la x grC, W40 pana la y grC etc. Singura recomandare temperatura / vascozitate la cald am gasit-o intr-un manual Haynes - Modern engine tuning, care zice cam asa:

pana la 15grC W30
pana la 30grC W40
pana la 45grC W50

Vara am avut si temperaturi de peste 40grC (si asta la umbra, masurat meteorologic, stiti voi cum) deci la nivelul asfaltului au fost mult mai multe.
Masuratoarea vascozitatii de care vorbeam mai sus se face la 100grC (temp uleiului), in motoare poate ajunge la mult mai mult (de ex 150grC), evident ca si vascozitatea va scadea fata de valoarea de la 100grC.
Intrebarea care se pune este care ar fi valoarea minima sub care nu se mai poate vorbi de ungere pentru un anumit motor?(intrebati si voi la Dacia! icon_mrgreen.gif )
Importanta este si schimbarea uleiului la timp. Uleiul se contamineaza cu diferite porcarii, pierde din cantitatea aditivilor (care se descompun) si se subtiaza (deci nu se ingroasa, da?), asa ca de la w40 se poate ajunge la w20 (ca vascozitate).

Va pun in atasament un grafic de schimbare ulei la americani in functie de parcurs si temperatura, e destul de interesant

Copy_of_new_3.jpg ( Size: 48.28k ) Number of downloads: 395


Si daca va plictisiti de topic-ul despre ulei haide-ti sa continuam la "huse de Logan", "stutz de esapament de logan", sau "vreau sa pun Hemi pe Logan, stie cineva daca se potriveste fara sa modific nimic?"


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 11 Oct 2007, 16:29
Post #503


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




Foarte frumos răspunsul, interesant tabelul.

Eu am fost derutat de pag. 2 din instrucțiunile de utilizare unde se prezintă tipurile de ulei pentru motor, cutie de viteze și direcția asistată. Dar la o nouă analiză am constatat că de fapt aia e doar o reclamă și ceea ce citisem despre calitatea uleiurilor (în carnetul meu la pag. 10) nu băgasem suficient la cap.

În contextul a ceea ce spui tu m-am reorientat spre 5W50, despre care am întrebat eu ceva mai înainte de ce nu este ales în detrimentul lui 0W40, dar nu mi-a răspuns nimeni.


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 11 Oct 2007, 16:34
Post #504


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




cand facem un topic la cafenea cu " cu ce ulei de masaj sa imi rasfat loganul ? "


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 11 Oct 2007, 16:37
Post #505


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Pai graficul ala este interesant, cum spui tu, insa nu e relevant ! Poate doar "Nota" este mai la obiect.


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IulianP
post 11 Oct 2007, 17:06
Post #506


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 28 October 05




Adrian78, vezi ca mai zicea lumea ca a ales 5w50, posturi #479 si #480 si altele mai inainte.
Opinia mea: 5w50 100% sintetic poate fi o buna optiune, avand de ex in vedere canicula de aprox o luna de vara trecuta. Iar de acum inainte vine iarna, 5-ul dinainte de w fiind probabil ceva mai protector cu motorul la pornirile la rece decat un ulei clasic cu indice 10. In plus, un sintetic e superior unui mineral sau unui semisintetic; in interiorul categoriilor diferentele dintre firmele serioase sunt probabil infime.
In rest trebuie evitat stresul, uzura motorului tine in proportie mai mare de modul de exploatare/utilizare a lui de cel aflat intre tetiera si volan.

Drive safe (for your engine)


--------------------
Dacia Logan 1.6 Ambition - B 02 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 11 Oct 2007, 17:12
Post #507


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




Am reținut ce ați spus voi ... însă sunt mult mai mulți cei care folosesc 0W40 decât 5W50 ... pe aici și pe la topicurile despre revizii (nu am stat să număr efectiv) ... de la ei așteptam un răspuns ... mi se pare că e mult mai avantajos un 5W50 decât un 0W40 și parcă e și mai ieftin.


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Braveheart
post 11 Oct 2007, 18:29
Post #508


Membru autentic


Group: Members
Posts: 285
Joined: 12 May 07
From: BT







QUOTE(han_1.6 mpi @ 11 Oct 2007, 16:34)
cand facem un topic la cafenea cu " cu ce  ulei de masaj sa imi rasfat loganul ? "
*



radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif touche !!

QUOTE(Adrian78 @ 11 Oct 2007, 16:29)

În contextul a ceea ce spui tu m-am reorientat spre 5W50, despre care am întrebat eu ceva mai înainte de ce nu este ales în detrimentul lui 0W40, dar nu mi-a răspuns nimeni.
*



welcome to za club hombre..adicatelea si mandelu are 5w50 (aral) si e mai mult decat ok..ce sa mai zic, 0w40 e mult mai scump si chiar nu cred ca merita loganelul "ceai" din asta, unii ar zice ca si 5w50 e putin prea mult pt caruta nationala, dar cel putin in cazul meu, cu porniri f. dese si trasee scurte in oras + poluare & stuff am zis ca merita..sa nu ma ieftinesc la faina si sa fiu scump la tarate. Bafta multa !


--------------------
Dacia Logan 1,6 MPI 2006 Laureat
The answer my friend is blowing in the wind
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 12 Oct 2007, 14:25
Post #509


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




smile.gif in conditiile unor dese porniri la "rece" cu trasee scurte pe care motorul nu poate ajunge la temp. de regim, uleiul se va polua mult mai mult cu produse acide, apa de condens si benzina/motorina ce scapa in primele momente in carter datorita neetanseitatii segmentilor, dar de la asta la a pune un ulei dedicat motoarelor de turatie (xW-50[60]) este totusi o cale lunga.
Pentru conditiile climaterice ale tarii noaste recomandat este uleiul 10W-40 (pt. motorul de Lgn pina la 1,6 16V- la asta e bun 5W-40) asta deoarece motorul este de conceptie 1988 (cu imbunatatiri progresive dar NU de esenta) dar daca voi vreti sa auziti cum motorul merge ca o rasnita puteti sa va aventurati si la 0[5]W-30. Enjoy.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 12 Oct 2007, 14:29
Post #510


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




ok. si atunci de ce dacia recomanda 5w30 sau 5w 40? la mien in cartea masinii asa e recemonadat.

edit: am pus 0w40 si nu mi se pare ca suna a rasnita...sau mai bine spus ca ar avea probleme. sau sunetul de rasnita apare in timp ?


si stiam ca uleiul trebuie sa fie compatibil cu normele acea a3b3b4 parca... iar pe eticheta acestui ulei erau trecute acele norme.

This post has been edited by han_1.6 mpi: 12 Oct 2007, 14:50


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
109 Pages « < 15 16 17 18 19 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 07:00
Forum Renault