DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> afara minu 30 grade, pornire ioc...

laurentiu.bruma
post 25 Jan 2010, 08:42
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 25 November 09




povestea incepe asa ... aseara la 12 am parcato toate bn si frumoase ... la ora 6 dimineata ioc pornire
dai la automat ioc... toarnai benzina in carburator ioc... deci 0 barat cred ca am si descarcat bateria deci ... ups ce pot sa ii fac so pornesc ? incarc bateria si apoi?


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - SV 08 GFW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 25 Jan 2010, 09:18
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.512
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




poti sa incepi folosind cratima acolo unde este cazul (ex. s-o), apoi cobori cu bateria incarcata, o pui pe masina, dai la cheie si cel mai probabil o sa porneasca. Eventual scoti bujiile, urci cu ele, le arzi nitel pe aragaz, le cureti de depuneri, cobori cu ele caldute, le montezi si o sa constati ca-ti porneste la sfert.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 25 Jan 2010, 09:23
Post #3


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.391
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Sau spray de pornire. Ii da aaaaripi.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sweetboy89
post 25 Jan 2010, 09:25
Post #4


Dacia Logan Driver


Group: Members
Posts: 166
Joined: 27 October 08
From: Slobozia




QUOTE(Ov @ 25 Jan 2010, 09:18)
poti sa incepi folosind cratima acolo unde este cazul (ex. s-o), apoi cobori cu bateria incarcata, o pui pe masina, dai la cheie si cel mai probabil o sa porneasca. Eventual scoti bujiile, urci cu ele, le arzi nitel pe aragaz, le cureti de depuneri, cobori cu ele caldute, le montezi si o sa constati ca-ti porneste la sfert.
*



uite un sfat util. la fel am patit si eu duminica de dimineata. pornire ioc. ma gandeam sa cumpar bujii noi dar acum ca am citit sfatul tau nu o sa mai iau. multam


--------------------
DACIA Logan 2010 Berlina Laureat - IL-18-YFL
Conduc Dacia Logan si sunt mai tare ca Van Damme !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laurentiu.bruma
post 25 Jan 2010, 09:40
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 25 November 09




multumesc foarte mult o sa incerc pe la ora 2 ca pana atunci... is la servici


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - SV 08 GFW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciufulitul
post 25 Jan 2010, 10:54
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 5 January 10




salut din nou,aceeasi problema am avut-o si eu....din cauza frigului nu a mai pornit saraca,am recurs la forta,am agatat-o , am tras-o si intr-un final a pornit...apoi ,a doua zi iar a facut pe moarta....de atunci nu a mai pornit deloc.
am curatat bujiile,le-am ars la aragaz,am incarcat bateria pe redresor,cel mai tare mi-e frica sa nu fi sarit de la punct...nici nu se pune problema sa verific distributia acum la -16 grade,mai ales ca masina sta afara sub cerul liber.
mentiune...acum un an si jumatate am schimbat arborele cotit,pompa de ulei,set cuzineti,cam tot ce e la partea inferioara a motorului,am pus numai piese noi pe ea, numai ca mecanicul care m-a ajutat cu distributia mi-a pus aprinderea pe pistonul 4, in loc de pistonul 1.daca s-a mai confruntat cineva cu problema asta,please help....un sfat ceva,ce influienta ar putea avea acest fapt asupra pornirii
multumesc!


--------------------
dacia 1310 1999 berlina - hd-07-tkn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 25 Jan 2010, 14:15
Post #7


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(einstein1984 @ 25 Jan 2010, 10:23)
Sau spray de pornire. Ii da aaaaripi.
*




nu mai da sfaturi in lipsa de cunostinta...ala nici la diesel nu e bun desi ptr el a fost inventat...
o dacie ok porneste si la -32...daca nu credeti v-arat masina mea din 98....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vizitatorul
post 25 Jan 2010, 17:48
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 10 May 09




QUOTE(sobolan @ 25 Jan 2010, 14:15)

o dacie ok porneste si la -32...daca nu credeti v-arat masina mea din 98....
*


corect....pentru restul s-a inventat forumul

pentru initiator...dupa ce faci toate cele indicate de ov(baterie-redresor-bujii-aragz)...inainte de a monta bujiile da o cheie lunga apoi monteaza-le
bafta


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - B453SCU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragoselu
post 25 Jan 2010, 17:54
Post #9


SB-12-UST


Group: Members
Posts: 680
Joined: 5 November 06
From: Sibiu




Prima operatie pe care am facut-o in dimineata asta la ora 4 ca sa pornesc masina: aminvartit de vreo 10 ori de paleta ventilatorului ca sa "rup" uleiul, socul tras la maximum, cheie, hal-hal (pe benzina), nimic, am mai dat o cheie si am comutat pe GPL, a pornit imediat si am turat-o in ciuda ca nu a pornit din prima... blush.gif


--------------------
Volkswagen Passat TDI 1996 - GL-11-UST
[SIZE=14]Nicio masa fara usturoi![/SIZE]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 25 Jan 2010, 18:03
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Unul din motivele pentru care nu porneste pe timp geros este socul , daca clapeta nu inchide complet foarte rar porneste , ce am observat la multi ca nu au acel arculet micut (cel in genul aceluia de pix dar cam jumatate ca lungime) si din cauza asta nu inchide perfect capleta si nu porneste stiu asta ca sarise o data si la masina lui tata si trebuia sa tin cu mana ca sa porneasca .E bine sa verificati si aspectul asta .In rest daca motorul este reglat bine iar bujiile nu au mai mult de 20.000km ar trebui sa porneasca.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vizitatorul
post 25 Jan 2010, 18:23
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 10 May 09




QUOTE(CGDBZ @ 25 Jan 2010, 18:03)
Unul din motivele pentru care nu porneste pe timp geros este socul , daca clapeta nu inchide complet foarte rar porneste ......
*


imi dai voie sa-l consider un raspuns aici ?

This post has been edited by vizitatorul: 25 Jan 2010, 18:25


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - B453SCU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciufulitul
post 25 Jan 2010, 19:39
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 5 January 10




ok,socul tras, pe gpl nu porneste nici pe timp bun adica peste 5 grade cu plus.....mie nu mi-a pornit niciodata cu socul tras decat pe benzina....a mai patit cineva ca mine????


--------------------
dacia 1310 1999 berlina - hd-07-tkn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragoselu
post 25 Jan 2010, 19:51
Post #13


SB-12-UST


Group: Members
Posts: 680
Joined: 5 November 06
From: Sibiu




Rectific: socul pus la loc inainte de a muta butonul pe GPL...


--------------------
Volkswagen Passat TDI 1996 - GL-11-UST
[SIZE=14]Nicio masa fara usturoi![/SIZE]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 25 Jan 2010, 20:05
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




QUOTE(ciufulitul @ 25 Jan 2010, 19:39)
ok,socul tras, pe gpl nu porneste nici pe timp bun adica peste 5 grade cu plus.....mie nu mi-a pornit niciodata cu socul tras decat pe benzina....a mai patit cineva ca mine????
*



Verifica aprinderea (fise, bujii etc..), regleaza instalatia gpl asa cum trebuie (gasesti pe forum), monteaza o aprindere electronica, si modifica parghia dintre clapeta de soc si acceleratie, astfel incat sa actioneze acceleratia imediat ce actionezi socul. Tragi socul la jumate, pui contactul, astepti 2-3 secunde si cheie. Eu asta am facut si o pornesc direct pe gpl pana la circa -5 grade celsius. Bineinteles, e necesar ca bateria si electromotorul sa fie ok.

This post has been edited by Lunaticul: 25 Jan 2010, 20:07


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 25 Jan 2010, 20:42
Post #15


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




pe GPL nu se trage socul wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 25 Jan 2010, 22:09
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




depinde daca intrarea gazului se face sub clapeta de soc (gaura in carburator) porneste cu socul tras (trage mai mult gaz)
daca are difuzor (piesa aia cu gaurele deasupra clapetei de soc )slabe sanse , daca socul e tras la maxim , se trage cam 1/3

This post has been edited by bygy007: 25 Jan 2010, 22:10


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 25 Jan 2010, 22:10
Post #17


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




corect...de are difuzor pe gpl dai fara soc...

This post has been edited by sobolan: 25 Jan 2010, 22:11


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danut 69-71
post 25 Jan 2010, 22:15
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.933
Joined: 26 January 07
From: SUCEAVA




QUOTE(laurentiu.bruma @ 25 Jan 2010, 10:42)
povestea incepe asa ... aseara la 12 am parcato toate bn si frumoase ... la ora 6 dimineata ioc pornire
dai la automat ioc... toarnai benzina in carburator ioc... deci 0 barat cred ca am si descarcat bateria deci ... ups ce pot sa ii fac so pornesc ? incarc bateria si apoi?
*


Dacia mea a pornit dinimeata la a-2-a cheie si tot -29 de grade erau . Daca urmezi sfaturile lui OV vei avea castig de cauza .


--------------------
Colectionar Dacia 1300 - 0744/555816
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 25 Jan 2010, 22:20
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




A mea nu porneste nici moarta daca-i trag socul la maxim.
Calc de 2-3 ori acceleratia, pun contactul, trag socul pana se aprinde martorul din bord, dupa care il imping cat sa se stinga, apoi invart cheia si porneste imediat.
Dupa vreo doua minute il imping de tot. O mai ajut in sarcina cate putin.
Am bujii relativ noi, aprindere electronica, fise tot de maxim un an, bateria vad ca duce, desi a facut doi ani in decembrie ( Caranda de 55Ah ) si am avut unele probleme cu ea. S-au rezolvat printr-o incarcare de 48 de ore cu ajutorul unui redresor. Probabil a fost subincarcata din fabrica pentru ca data de fabricatie era foarte recenta cand am cumparat-o.

This post has been edited by cristio_79: 25 Jan 2010, 22:24


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the fast and furious
post 26 Jan 2010, 00:16
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 3 October 06
From: Bucuresti




Si a mea a facut figuri pt prima data in iarna asta . Am pornit ieri pe la orele 14.30 , dupa repertoriul traditional de vreo 2 chei false, a pornit fara probleme numai ca motorul a stat la relentiu dupa mult timp si dupa ce am mers vreo 3 km cu socu tras si cu vreo 3-4 oriri de motor pe la semafoare, relantiu fluctuant si neregulat.
Ce am oservat este ca la pornire pedala de aqcceleratie era foarte tare si socu parca putin intepenit, m-am uitat putin la clapeta acc de la carb se misca .
La servici mi-am facut drum pe la ea, ama dat filtru de aer sport jos, m-am uitat in carb , totu parea ok , nici muci nu prea erau pe furtunele alea din T, am scos jiglorul de relanti si l-am curatat si la ora 22 cand am plecat a pornit si a mers normal.
Sper ca maine sa nu mai apara astfel de probleme.

This post has been edited by the fast and furious: 26 Jan 2010, 00:16


--------------------
Dacia / Opel - Berlina / Astra Classic - 1999 / 2006 - B -- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laurentiu.bruma
post 26 Jan 2010, 07:12
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 25 November 09




se pare ca nu mai porneste iarasi .... aseara pe la ora 5 o pornit dupa ce mi-a dat curent cineva am mers vreo 100 km s-a incarcat bateria si.. dupa ce am curatat bujiile a pornit... acum dimineata iau bateria din casa o pun si dua sa pornesc electromotorul invarte dar nu porneste ... oare vroia iarasi bujii arse la aragaz:-? off ma omoara


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - SV 08 GFW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_gpg
post 26 Jan 2010, 08:48
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 2 November 07
From: POCREACA




La inceputul sezonului rece este recomandat schimbarea bujiilor,platina,capac delco. Fisele sa fie siliconice, o aprindere electronica "babana", electromotor fara scurtcircuit la spire rotor, carbuni OK, Ulei 10-15 W, garantez pornire "beton".


--------------------
dacia DACIA 2000 , 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea2006x
post 26 Jan 2010, 11:46
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 18 October 08




Si eu am probleme se pare cu bateria. Daca o tin in casa noaptea , dimineata porneste la prima , a 2 a cheie oricat de frig ar fi , daca o las pe masina abia invarte si nu porneste(doar iarna sunt probleme,bateria este Rombat calciu 66 ah si are deja cam 3 1/2 ani).Ceva sfaturi sa nu ma mai trambalez mereu cu bateria ?
P.S. Momentan nu sunt $ pt baterie noua.


--------------------
dacia 1310 dacia 1310 1995 - b-44-bax
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 26 Jan 2010, 11:49
Post #24


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




aprindere electronica cu senzor ai?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laurentiu.bruma
post 26 Jan 2010, 12:18
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 25 November 09




da este o aprindere gotronic cu senzor


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - SV 08 GFW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 26 Jan 2010, 12:21
Post #26


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




1.in ce stare e bateria?
2>bujii/fise/bobina/capac delco/rotor
3.starea de uzura a motorului.

ce bujii ai?
eu recomand Eyquem a 12 c 42 s.

This post has been edited by ydaniel: 26 Jan 2010, 12:22


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 26 Jan 2010, 12:24
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Daca abia invarte nu ai ce sa-i mai faci decat ca pana acum , o iei in casa , daca nu alta noua . Nu degeaba se spune ca trebuie schimbat lichidul de frana la doi ani , azi la vreo -26 de grade dupa prima frana mia mers infranata vre-un km , sper sa nu busesc pompa sau vre-o garnitura ca pe gerurile astea nu-mi arde sa repar pe la masina.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laurentiu.bruma
post 26 Jan 2010, 12:37
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 25 November 09




spray-ul ala de pornire e bun de ceva?


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - SV 08 GFW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 26 Jan 2010, 12:39
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




La benzina nu ai ce face cu el .


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul-tm
post 26 Jan 2010, 12:54
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 25 August 09
From: Timisoara




Salutare.Am si eu o nelamuriere. Clapeta de sus de la carburator, cand socu nu e tras cum trebuie sa stea clapeta aceea?
La mine in poza cand nu tras socu sta la 90 grade, e bine? Atasez poza.
Imi zice un prieten ca trebuie sa stea un pic inclinata, chiar daca nu e tras socu.
Referitor la motoru de dacie, porneste si la -25,-30.Dar daca nu reglata calumea, obligatoriu elv.Oricum e prea mult -30 pentru o dacie pe carburatie, zic eu. La temperat-uri prea joase, se pot sparge garniturile de la cilindri, se pot bloca cilindri,etrieri.

In timisoara au fost -12grade luni dimineata, masina o tin intr-un sopru.Am pornito si a mers 7 min in relantiu cu socu, iam impins socu apa era la 40 grade, mergea bine in relantiu. Am scoso din curte, cat sa inchid poarta, o murit motoru cand o dat de frig.
Pe drum era unu oprit in fata mea si am incetinit si o murit iara motoru cu apa la 60 de grade. Cand apa a ajuns la 80 de grade nu am mai avut treaba.
Si au fost doar - 12. Daca erau -25 nu plecam cu masina de acasa biggrin.gif

Attached thumbnail(s)
DSC00558.JPG ( Size: 761.66k ) Number of downloads: 708
DSC00557.JPG ( Size: 815.59k ) Number of downloads: 780


--------------------
opel astra f-cc 1996 - TM-23-GZV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 22:36
Forum Renault