Suspensie Sport, Amortizoare de R18 pe Dacia Berlina
![]() ![]() ![]() |
Suspensie Sport, Amortizoare de R18 pe Dacia Berlina
IL-02-GTA |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 27 May 04 From: Slobozia ![]() |
|
||
-------------------- ....................
|
|||
Dodone |
![]()
Post
#2
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Eu am pus de Dacie pe R 18 .Am dus telescoapele la un atelier de reconditinat telescoape si mi-au mutat ei talerele cu sudura .Masoara cu atentie cursa tijelor telescoapelor spate pentru ca ,din cate imi amintesc eu, nu este aceeasi.
|
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
IL-02-GTA |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 27 May 04 From: Slobozia ![]() |
Dupa cum spuneam amortizoarele sunt pe GAZ asa ca e destul de complicat cu sudura direct pe amortizor(mai sunt si noi noute pe de-asupra),oricum merci ptr. sfatul legat de cursa celor de pe spate.....o sa le masor.Astept alte sugestii privind montarea celor de pe fata.
|
-------------------- ....................
|
|
Dodone |
![]()
Post
#4
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Sorry, n-am fost atent, dar daca-s pe gaz eu le-as vinde, pentru conditiile din Romania sunt mai fiabile cele pe ulei.Un cunoscut si-a pus pe un Passat din anii `90 telescoape,pe gaz, de firma, dupa catalog si a avut ca efect o suspensie f. rigida.S-au defectat in scurt timp si a revenit la cele pe ulei.
|
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
De ce sa muti talerul, cand poti sa tai arcul ? Unul cu spirele groase ar fi perfect. Asa se facea la raliuri, arcurile aveau 4-5 spire maxim
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
cristidb |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Dar de ce sa iei de r18 fara sa masori daca se potrivesc si sa nu iei de dacia?
![]() |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
IL-02-GTA |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 27 May 04 From: Slobozia ![]() |
SGM singurul arc pe care l-am gasit si are acelasi diametru cu cel de dacie si spira mai groasa cu 1mm in diametru si de asemenea este cu aproximativ 11cm mai scurt decat cel de dacie este de la Opel Omega diesel(nu mai stiu ce model) iar la magazin costa 3 mil. un arc si la dezmembrari nu am gasit.
Si cu toate astea tot nu e bine ptr ca masina mea fiind mai usoara nu exercita destula prsiune asupra arcului respectiv si in afara de faptul ca o sa-mi fac,creierii ciorba pe un drum mai denivelat risc sa-mi iasa si arcurile cu amortizoare cu tot prin contraaripi,din cauza vibratiilor permanente. Solutia la care m-am gandit eu ar fi urmatoarea:-arcuri de papuc diesel,bineinteles taiate ata cat trebuie,dar nici sa ramana doar 5 spire ptr. ca nu mai au nici o rezistenta,dar cum mut eu talerul macar 5 cm mai jos .........eu as avea o idee dar astept ceva mai ......ceva care s-a mai facut si a dat rezultate. Cristidb nu exista amortizoare de fata,pe gaz,ptr. Dacia Berlina,doar de spate si ce gasesti la noi sunt Bilstein facute la Sibiu(varza).Io p-ale mele le-am comandat in Belgia. |
-------------------- ....................
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
ma bag si eu in discutie pt ca am fost pasionat de problema suspensiei pt batrinele noastre Dacii.Problema de la care pleam este cat d emult vrem sa investim in imbunatatirea acestei suspensii,destul de slabutza dealtfel.Niste amortizoare de calitate,cu reglaj sport ar fi f bune,dar nu se mai fac pt sistemul asta vechi de pe berline,doar pt mcperson.Cele pe gaz din cate stiu eu sunt mult superioare,isi pastreaza caracteristicile la un drum lung.dar...prea multe gropi .Eu personal am facut urmatoarele:mi-am procurat amortizoare de tip vechi,demontabile.Am facut o cheie speciala pt piulita de sus,garnituri noi,etc.am vorbit la bilstein cu un proiectant si mi-a dat reglajul pt amortizoarele tip sport pt berlina.Asa ca sa vedeti cat am fost de nebun,am taiat un amortizor de fata nou noutz si i-am luat mecanismul interior.l-am modificat si l-am bagat in carcasa demontabila.Treaba e ca amortizoarele noi,au la pistonul interior un fel de segment dintr-o banda de teflon si f greu am gasit patru pistoane de acest tip.Mai conteaza f mult si lichidul,am pus lichid de mortizot de lufrifin,dar cei de la bilstein folosesc unul nemtesc.Normal ca simt f bine modificarile,masina e f stabila,cand pornesc nu se lasa pe spate,cand frinez nu se mai lasa mult in bot.am simtit diferenta f clar si fata de alte masini straine,renaul,citroen.Dezavantajele ar fi ca la gropi te zdruncina,se aud zgomote de la fizare superioara a amortizoarelor spate si cam atat.Ar fi indicate niste arcuri mai joase si f putin mai tari pe spate,dar sunt greu de potrivit asa la oha.Pot spune ca am studiat problema si daca vrei sa ai intradevar suspensie nu faci tampenii de nici un fel.E f greu sa faci cu bani putini imbunatatiri de calitate,chiar risti sa faci tampenii f mari daca nu te pricepi.Poit spune ca de ex bara stabilizatoare de 28-30 mm pe fata asa cum am citit pe aici ar face ca masina sa devina f subviratoare,iar cine a simtit odata efectul asta stie ca nu e de glumit.In plus ai avea un disconfort f mare,nu vorbe,cu adevarat devine suparator indiferent de drum,nu ma vb de drumurile de la noi.Ce ma preocupa de ex acum ar fi cum sa o las mai jos de spate,max 3 cm,cu niste arcuri adcvate,intarite max 20%.Solutia ar fi ca cei de la bilstein sa faca pe comanda asa ceva,pt ca amatori ar fi destui.Am vorbit personal acolo,am vorbit si la firma und ese fac barele antiruliu fata si spate,dar asta implica costuri la ei si nu au interes.Dar ar fi super elegant ca sa poti gasi un kit de suspensie sport de calitate facuta de fabricile de profil.sper ca nu am plictisit pe nimeni,aveam doar chef de scris.
|
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
micu |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 65 Joined: 24 December 04 ![]() |
cel mai simplu 2 buc amortizoare monroe gaz de dacie + 2 buc arcuri de BMW E36 toate de fata = suspensie sport pe dacie => tested ,pe spate not tested
|
--------------------
dacia
1300
- tm 06 pmz
|
|
mpa |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 31 May 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
BK 1999
- B - 77 - XXX
|
|
micu |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 65 Joined: 24 December 04 ![]() |
amortizoarele nu stiu dar arc nou 2,5 mil buc dar merita se lasa si masina de bot mai jos si am si genti pe 14" si 185 /60 si distanta de la roata la aripa e de 1,5 cm maxim si nu atinge nimic pe spate nu am incercat inca
|
--------------------
dacia
1300
- tm 06 pmz
|
|
mpa |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 31 May 05 ![]() |
QUOTE(micu @ 4 Jun 2005, 11:26) amortizoarele nu stiu dar arc nou 2,5 mil buc dar merita se lasa si masina de bot mai jos si am si genti pe 14" si 185 /60 si distanta de la roata la aripa e de 1,5 cm maxim si nu atinge nimic pe spate nu am incercat inca La mine nu o sa mearga ca vreau sa pun gentzi pe 16" cauciuc cu talon mic ce e drept!! Are cineva alta solutie la aceasta problema?? |
--------------------
Dacia
BK 1999
- B - 77 - XXX
|
|
cristidb |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Si la ce crezi ca o sa te ajute cauciucurile pe 16"?
4 roti cum vrei tu pe 16 cu talon ingust costa cat toata masina si ai toate sansele sa le spargi in prima groapa mai serioasa. Parerea unanima e ca pe berlina sau nova 14" e dimensiunea maxima care merita pusa. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
mpa |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 31 May 05 ![]() |
Am avut gentzi de Solenza cu talon mare puse pe BK. Daca pun de 16" cu talon mic o sa fie doar un pic mai mari.
Motive arata bine Stabilitate mai buna din cauza latimii mai mari a rotii > incerc sa tin calutii la sol Pret : undeva pe la 600 Euro asta e cam a 4 a parte din costul masinii ![]() |
--------------------
Dacia
BK 1999
- B - 77 - XXX
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
cum iti par amortizoarele pe gaz monroe?Cum simti masina?Daca poti descrie putin,plz.Legat de jentile de 14,15,16...dupa umila mea parere...de 16 nici nu poate fi vorba,iar 15 e un maxim.Daca nu tinem cont doar de aspect,ce avantaje apar?O mai mare stabilitate laterala in curbe asta la viteze f mari.Sunt multe de zis,oricum pretul unor cauciucuri cu "talon ingust" este substantial mai mare.
|
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
mpa |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 31 May 05 ![]() |
Nu am suspensie pusa pe masina. Abia am terminat de investit in motor.
Urmeaza sa mai bag o transa de bani tot acolo. Apoi vin franele. Suspensia si ajungem si la roti. Maximul de gentzi puse pe berlina si vazute de mine live erau niste 17" talon mic * 40 cred si cu 235 latimea -> deci loc este, ce e drept trebuie "mici" modificari |
--------------------
Dacia
BK 1999
- B - 77 - XXX
|
|
raptordivx |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 26 November 04 From: Suceava ![]() |
Trebuie sa imi iau 4 amortizoare pana lunea viitoare ca dau masina jos de pe butuci si trebuie sa le schimb vreau sa va intreb pe cei care ati avut mai multe tipuri de care ma sfatuiti sa iau. Eu circul mai mult pe asfalt fara gropi si chestii dure as vrea ceva moale care sa nu huhurducaie masina (in caz de denivelare), si sa se aseze frumos pe sosea. Merci anticipat.
|
--------------------
Renault
Laguna
1999 / 1.6 16v / concorde
- SV-10-SIS Vreau LAGUNA 2 :D
|
|
IL-02-GTA |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 27 May 04 From: Slobozia ![]() |
Imi cer scuze ca raspund asa de tarziu dar la un moment dat am fost chiar dezamagit ptr. ca zile intregi nimeni nu avea nimic de zis vis-a-vis de aceasta problema iar putinele sugestii primite la inceput erau ceva de genul...las-o balta.Oricum multumesc ptr. sfaturi .....si apropo am vorbit si eu la Bilstein si m-am lovit de acelasi raspuns...Va putem oferi doar cea ce gasiti in magazine!!!!!Amortizoare Monroe de fata,pe gaz ptr. berlina eu nu am gasit si anyway m-am hotarat ce o sa fac.Am proiectat singur un sistem ptr. a lasa talerul amortizorului mai jos iar arcuri o sa-i pun de papuc diesel taiate la dimensiunea ideala si o sa-i pun si o bara stabilizatoare tot de papuc diesel.
|
-------------------- ....................
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#19
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Mai bine tai talerul si ii lasi numai un guler,faci o alta piesa care mareste adincimea talerului si o prinzi cu suruburi de guler,asta daca nu vrei sa golesti amortizoarele pt a le suda...daca le golesti poti sa faci ce vrei cu ele,sa le sudezi talerul mai jos,sa le sudezi un manson filetat cu taler reglabil etc.
|
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
IL-02-GTA |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 27 May 04 From: Slobozia ![]() |
QUOTE(Ciumonk @ 15 Jun 2005, 21:44) Mai bine tai talerul si ii lasi numai un guler,faci o alta piesa care mareste adincimea talerului si o prinzi cu suruburi de guler,asta daca nu vrei sa golesti amortizoarele pt a le suda...daca le golesti poti sa faci ce vrei cu ele,sa le sudezi talerul mai jos,sa le sudezi un manson filetat cu taler reglabil etc. Exact asta era solutia la care m-am gandit si eu,sa tai talerul si sa-i las un guler apoi vin cu o piesa care sa mareascaadancimea iar talerul de dacie o sa-l pun pe un manson filetat care sa se prinda de piesa respectiva ,astfel pot modifica garda masinii la sol cu cativa cm. in plus sau in minus.Amortizoarele nu pot sa le golesc ptr. ca sunt pe GAZ. |
-------------------- ....................
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#21
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Scuze nu am observat ca sunt pe gaz...
|
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
leo_bem |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 20 June 05 ![]() |
cine vrea suspensie sport v-as putea acorda niste asistenta
|
--------------------
dacia
1310
- BEM GOD is a DJ
|
|
leo_bem |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 20 June 05 ![]() |
si chiar pot sa reconditionez amortizoare pe placul fiecaruia, de la normale pana la super sport
|
--------------------
dacia
1310
- BEM GOD is a DJ
|
|
IL-02-GTA |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 27 May 04 From: Slobozia ![]() |
|
-------------------- ....................
|
|
leo_bem |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 20 June 05 ![]() |
teoretic 100% este posibil, practic 95% este posibil
|
--------------------
dacia
1310
- BEM GOD is a DJ
|
|
leo_bem |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 20 June 05 ![]() |
deci totul este posibil
|
--------------------
dacia
1310
- BEM GOD is a DJ
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#27
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Omule eu nu stiu cum modifici tu amortizoarele pe gaz...dar noah....ce gaz au?Azot?Argon?Ceva inert....
|
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
leo_bem |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 20 June 05 ![]() |
dupa cum spuneam totul este posibil, deci amortizoarele pe gas vor deveni amortizoare pe ulei si chiar mai bune
|
--------------------
dacia
1310
- BEM GOD is a DJ
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#29
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Pentru asta trebuie sa le schimbi duze,supape etc...mai bine iti cumperi niste rahaturi pe ulei si le transformi....sa fim seriosi,cine isi cumpara amortizoare pe gaz si le transforma in amortizoare cu "oloi"?
|
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
padual |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA ![]() |
am citi pe aici pe forum ca ar ajuta la tinuta de drum sa pui pe spate la Berlina arcuri de Break(tot de spate firesc). Acum citesc ca si cele de Papuc ar fi bune. Poate sa imi explice cinvea ce modifica defapt in tinuta de drum aceste arcuri ca nu prea pricep?Va rog mult?Care ce schimba , cam asta as vrea sa imi spuneti si mie!
|
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
2006 E | 1999
- CT-89-PAD|TX-6273-TX Doamne ajuta!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 14:08 |