DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Frana Dacia berlina injectie

aslan
post 6 Oct 2014, 09:26
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 6 February 09




Salut,

M-am hotarat sa postez aici pentru ca inca nu am gasit solutie la problema mea.
Am o dacie berlina pe injectie fabricatie 2003 si am probleme cu sistemul de franare.
Initial,problema a aparut cand puneam frana si pedala se ducea la fund iar frana din parti ; am stat si am citit pe net si am gasit o posibila solutie: schimbarea garniturilor pompa frana .

1. Am schimbat setul de garnituri (dupa manual) si am remediat problema dar a aparut alta:
In mod normal cursa de franare la pedala e cam de 4 cm , daca merg 4-5 km in oras si apas frana mai des pedala se ridica iar cursa de franare ajunge undeva la sub 1 cm iar masina merge infranata (nu total dat se simte ca trage de parca am 500kg dupa mine) .

Am umblat prin service-uri si i-am facut aerisirea de vreo 4 ori problema sa pastrat.

2. M-am enervat si am cumparat o pompa de frana noua , am montat-o in service - i-am facut aerisirea la toate rotile in speranta sa problema sa remediat .
Ies de ziua mea la 30 km de oras , la intoarcere problema reapare , se ridica pedala si cursa de franare revine sub 1 cm si rotile se infraneaza ...
Trebuie sa trag masina pe dreapta , o opresc , o las 3 minute , apoi o repornesc si pedala revine la normal.

3. Zic : Hai sa schimb si repartitorul ca e vechi poate o fi de la el ; am schimbat repatitorul si problema se pastreaza .

Nu mai am solutii si nici bani cred ca am cheltuit vreo 380 lei cu tot cu manopera , piese si aerisiri repetate .


Un sfat sau o dau la rabla? .. pacat de masina ca are doar 39 mii km la bord.

Multumesc.


--------------------
Dacia Berlina Injectie 2003 - is-04-akw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 6 Oct 2014, 10:19
Post #2


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Pe la roti s-a umblat?


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aslan
post 6 Oct 2014, 15:23
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 6 February 09




QUOTE(tunderbird @ 6 Oct 2014, 10:19)
Pe la roti s-a umblat?
*


in ce sens ?

Aia din service au spus ca etrieri sunt ok ; sabotii de pe spate sunt ok - frani are , cand merge.

Se acumuleaza presiune undeva in pompa sau naiba sa o ia , o fi infundata vreo conducta de retur (daca e asa ceva) ?


--------------------
Dacia Berlina Injectie 2003 - is-04-akw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 6 Oct 2014, 15:30
Post #4


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara






--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aslan
post 6 Oct 2014, 16:13
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 6 February 09




Da , am preferat sa deschid unul nou , consum prea multa hartie ?
Am dat si eu search pe forum si nu am gasit ce ma intereseaza .

"Probleme cu franele ..merg rotiile infranate"

In afara de topicul de mai sus specificat de tine , si unde solutia a ramas "ca in tren" - adica nu a postat rezolvarea/nici daca sa remediat .. nici unul din cele enumerate de tine nu mi se aplica .

Si ma scuzi ca am indraznit sa te ofenzez dar la ce probleme am eu cu "roaba" mea , ale tale "palesc"; cred ca poti incerca sa ma suporti un pic , daca nu-s prea nesimtit .

Asa ca daca ai o solutie te rog posteaz-o daca nu lasa-ma in durerea mea .


--------------------
Dacia Berlina Injectie 2003 - is-04-akw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 6 Oct 2014, 16:28
Post #6


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE("Regulamentul")
2. cool.gif Este de dorit a se evita abaterea de la profilul sectiunilor acestui forum (topic nou, deschis intr-o sectiune neadecvata). In acest fel, informatiile vor sta corect sortate, iar moderatorii vor avea mai putin de munca. De asemenea, este obligatorie folosirea optiunii de cautare (search) pentru a vedea daca subiectul pe care doriti sa il dezbateti, sub forma initierii unui nou topic, nu a fost deja discutat.


Da, regulamentul pe care l-ai acceptat cand te-ai inscris pe forum. Si daca dai de un topic in care se discuta problema ta, iti postezi problema acolo, in continuare.

Si in ambele topic-uri bolduite de mine mai sus sunt destule intrebari daca a, b, sau c sunt in stare ok.
Ar fi o treaba sa faci o lista cu raspunsuri la intrebarile alea, daca niste amarate de frane n-au fost rezolvate dupa mai multe plimbari la mecanici, si schimb de pompa + repartitor. Sau no, poate preferi s-o luam de la zero de fiecare data cand are cineva o problema. Daca tot nu se consuma hartie...

This post has been edited by bucatzel: 6 Oct 2014, 16:29


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ChrisSs
post 7 Oct 2014, 10:49
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 9 December 12
From: Arad




Exact aceeasi problema am avut si eu, doar ca la mine a aparut dupa ce am schimbat servofrana cu una noua de ASAM, orice as fii facut nu era padala buna.
Daca reglam servofrana cum se face in mod normal primele 4-5 pedale de frana erau ok si dupa incepea sa mearga infranata masina, daca faceam ca tine sa o las cateva minute oprita iar erau bune primele 4-5 frane.
Daca te hotarasti sa schimbi servofrana cauta una veche de AUTONOVA, sunt cele mai bune.
Bafta! smile.gif


--------------------
Dacia 1310 Break 2004 CLi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iuli
post 12 Oct 2014, 18:06
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 271
Joined: 15 November 08




infiletati o tura doua surubul de la tija servofranei care ataca pompa de frana si scapati de problema


--------------------
dacia dacia 88/1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 14 Oct 2014, 08:21
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




daca merge infranata, probabil sunt etrierii de vina. Pistonul nu se retrage cand ridici piciorul de pe frana.


In mod normal pistonul trebuie sa se poata misca usor, daca tragi de el. Daca e intepenit, atunci aici e problema.

Pt asta, ii dai jos, pompezi usor, fara sa scoti furtunul, pana iese pistonul aproape de tot.


Scoti garnitura din interior, cureti cu atentie canalul in care sta garnitura (asta e partea ce mai importanta, pt ca etrierul se oxideaza si oxidul ala nu mai permite garniturii sa stea cum trebuie).

Apoi cu smirghel fin cureti pistonul de rugina si alte mizerii, evident, pe partea unde intra in contact cu garnitura.

Montezi garnitura, cu atentie sa vina cum trebuie in canal, dai cu lichid de frana pe piston si in interiorul etrierului, apoi bafi pistonul la loc cu grija sa nu ciupesti garnitura, eventual rotind usor de el pe masura ce impingi.


Dupa ce intra in locul lui, ar trebui sa se miste destul de usor. Montezi etrierul, aerisesti si drum bun.

This post has been edited by payty: 14 Oct 2014, 08:22


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 17 Oct 2014, 08:28
Post #10


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.510
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




alte cauze mai ciudate pot fi:
1. blocarea rotilor din fata: racorduri imbatranite care acumuleaza resturi de cauciuc in interior
2. blocarea rotilor din spate: taler slabit de punte

cu toate astea eu cred ca pompa are in continuare o problema


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct_71_ccl
post 17 Oct 2014, 10:20
Post #11


ct_71_ccl


Group: Members
Posts: 195
Joined: 3 February 07
From: constanta




domnilor,

prbl respectiva este din tija servo!
omul a spus ca a facut aerisiri repetate.daca era vreuna infrinata masina mergea greu de la inceput!a zis clar:dupa km efectuati se infrineaza-o las putin si plec iar.solutia este scrisa mai sus de cineva-se strige capul axului servo o tura.normal are 9mm.e si o schema pe net1
slt!


--------------------
dacia,renault logan,clio 1,2 16 v - 2011;1,6 16 v - 2009 - ct 72 ccl,ct 71 ccl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan1985
post 17 Oct 2014, 18:49
Post #12


membru...unic


Group: Members
Posts: 2.046
Joined: 18 May 11
From: bucuresti




QUOTE(ct_71_ccl @ 17 Oct 2014, 11:20)
domnilor,

prbl respectiva este din tija servo!
omul a spus ca a facut aerisiri repetate.daca era vreuna infrinata masina mergea greu de la inceput!a zis clar:dupa km efectuati se infrineaza-o las putin si plec iar.solutia este scrisa mai sus de cineva-se strige capul axului servo o tura.normal are 9mm.e si o schema pe net1
slt!
*


subscriu,la ce afirma colegul(am trecut prin aceasta situatie acum cativa ani).


--------------------
Dacia/Delta 1410/1310/L/MLS 1996/1988 - B 91 RZN/B 191 RZN
decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_gpg
post 17 Oct 2014, 19:52
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 2 November 07
From: POCREACA




Se va schimba lichidul de frana.


--------------------
dacia DACIA 2000 , 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 19 Oct 2014, 09:52
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Ce treaba are lichidul ? Apa nu ar face la fel, sau tuica? Daca mai sus, doi spun la fel, inseamna ca aia e! Tija de la servo sta lipita de primul piston al pompei si la vibratii in mers, pompeaza marunt, pana franeaza, dar nu mai mult decat greutatea pedalei o poate face. Deci, ori deglezi piulita din capul tijei de la servo, in asa fel incat sa stea departata de piston, ori testezi cu seva distantiere intre pompa si servo, sa vezi daca mai face asta. Alegi doua seibi subtiri, de maxim 1mm, si le bagi intre pompa si servo, ca s-o departezi putin. Pune si la peda, arcul care-l are din constructie. La pompa care ai schimbat-o ( dupa cum am inteles eu, se ducea usor la fund, la podea), nu erau de vina garniturile. Exista asa un fix al celor mandrii de ei, cu "schimba garniturile" , iar la servis, ai nimerit chiar la unii din astia, care din pacate, numai asa sunt prin astfel de servicii. Pistoanele au niste supape mici in diametru, care daca s-au ciupit sau prin presare a prins ceva ce s-a lipit intre partile de etansare, scapa lichidul inapoi. E simplu sa faci proba "la limba" sa vezi de scapa. Apoi, in timp, "coditele" lor se uzeaza in asa fel, incat la revenire nu mai sunt actionate de splinturile ce le-ai vazut si scos, prin locul unde sta prins vasul. Coditele se pot reactiva, daca pilesti usor pe langa ele, pana raman in afara , macar o jumatate de mm. Deci, solutia la pompa care ai renuntat la ea, era sa schimbi pistoanele (daca nu stiai sa le repari chiar si la supape, unde umblai prin scoaterea acelui capac gaurit ca o sita ). Ori de cate ori schimbi pompa, e obligatoriu sa reglezi tija (piulita merge foarte greu, pentru a nu se misca in timpul sctiunii ei).


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_gpg
post 19 Oct 2014, 18:05
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 2 November 07
From: POCREACA




Ai vazut garnituri umflate de la lichidul de frana de Guzu chim? Eu da!


--------------------
dacia DACIA 2000 , 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aslan
post 2 Dec 2014, 16:09
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 6 February 09




salut , scuze am uitat sa mai postez rezultatul.

Chipurile trebuia reglat nus ce tija de la pedala - a reglat-o un mecanic si merge ok .

PS.

http://vindecoder.eu/check-vin/UU1R1171143376341


Poate sa-mi spuna cineva daca masina este euro 2 sau 3 ?

Are catalizator si e pe injectie .


--------------------
Dacia Berlina Injectie 2003 - is-04-akw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex81
post 2 Dec 2014, 19:15
Post #17


Dacia Driver...


Group: Members
Posts: 27
Joined: 11 January 13
From: Timisoara




Este euro 2.


This post has been edited by alex81: 2 Dec 2014, 19:16


--------------------
Dacia 1310 LI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aslan
post 3 Dec 2014, 14:00
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 6 February 09




Euro 2 ... trist moment pentru mine....
Multumesc tuturor pentru solutiile postate .
Topic inchis.


--------------------
Dacia Berlina Injectie 2003 - is-04-akw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th May 2025 - 17:30
Forum Renault