DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

11 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sistem electromagnetic în loc de platină!!

ShinyG
post 21 Feb 2004, 06:01
Post #1


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 5
Joined: 21 February 04




Ai o Berlina si vrei s-o modifici? Stii mici smecherii de crestere a puterii/stabilitatii/fiabilitatii!?!
Impartasestele cu ceilalti!

Ce am vazut io:
Distributie electromagnetica! Se inlocuieste vechea platina cu un sistem electromagnetic de fabricatie germana! (Asta ar fi un fel de chip tuning pt Berlina)
AVANTAJE:
O sincronizare mai buna intre momentul efectuarii aprinderii si ajungerea pistonului in punctul mort superior. Randamentul la turatii mari creste, consumul scade iar acceleratiile sunt mai rapide!!!
Am mers cu o Dacie 1300 dotat cu asa ceva! N-am masurat acceleratii sau putere dar pot spune ca masina e mult mai vioaie! Proprietaru' obisnuia sa mearga cu o viteza dee croaziera de aproximativ 120-130 kmh in treapta a 4a (era 1300 deci avea doar 4)! Nu pare mult da masina inca mai avea viata sa ajunga la 150! Si inca ceva: treptele le schimba pe la 4000 de ture!
Din pacate nu stiu numele firmei producatoare sau de unde se pot procura asa ceva la noi! Cum aflu cum va spun!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c1p0
post 21 Feb 2004, 08:23
Post #2


I find your lack of faith disturbing.


Group: Members
Posts: 160
Joined: 14 October 03
From: Bucuresti - Colentina




Mai multe descrieri?!?!?!!?!? Poate te intereseazi si afli!! :roll:
Ar fi interesant... Mai stie cineva de treaba asta?!?


--------------------
Dacia Logan dCI Ambition 2007
I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hawkeye
post 21 Feb 2004, 19:47
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 16 July 03




daca se aplica si la nova gt, atunci sunt si eu interesat


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragOn
post 21 Feb 2004, 20:47
Post #4


Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza)


Group: Members
Posts: 692
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Eu personal nu am auzit de așa ceva, da' aștept detalii!


--------------------
VOLKSWAGEN PASSAT TDi 131CP/2002 - B xx UEX
Never drive faster then your angel can fly !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
livicu'
post 21 Feb 2004, 20:57
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 10 February 04
From: Turnu Magurele,mai nou Bucuresti




si eu as fi amator da' n-am auzit de asa ceva


--------------------
Drinking and driving can be Letal so don't drink or don't drive !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
beby1300
post 21 Feb 2004, 23:05
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 19 November 03
From: Bucuresti




intradevar, motarea unei distributii care in loc de platina are sistem electronagnetic (cred ca este aceeasi chestie cu HALL), sau al unui sistem optic, duce la o temporizare ideala a intregului sistem de aprindere. nu mai apar erorile pe care le poate introduce un sistem mecanic cum este cel de la dacie.
personal am verificat azi avansul initial cu metoda dinamica (stroboscop) si linia de pe volant s-a stabilizat abia dupa 20 min. de mers in gol a motorului si nici atunci nu statea prea bine. cu un sistem optic sau cu efect hall asa ceva nu exista, ma refer la batzaiala semnului... adica la timingul de tot rahatul dat de platina.

toata chestia este f simpla:
in loc de platina se pun senzori hall sau optici iar producerea tensiunii de descarcare pe electrozii bujiei ramane pe umerii unui tranzistor de putere sau a unui convertor DC-DC care incarca un condensator. in aceste conditii scanteia va fi la timpul potrivit de puterea potrivita oricare ar fi conditiile de mediu sau tutatia motorului.
cat bine face chestia asta la masina este de discutat.... dar im mod sigur este un ajutor pentru motor.


--------------------
***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c1p0
post 22 Feb 2004, 00:59
Post #7


I find your lack of faith disturbing.


Group: Members
Posts: 160
Joined: 14 October 03
From: Bucuresti - Colentina




cred ca stiu pe cineva (un electrician) care imi aduc aminte ca m-a spus ca si-a facut asa ceva la masina lui. avea o lada parca. o sa dau de el si o sa il intreb si sper sa revin cu mai multe detalii.... :roll:


--------------------
Dacia Logan dCI Ambition 2007
I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maska
post 23 Feb 2004, 11:13
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




Eu am gasit ceva interesant in legatura cu aprinderea insa atat. In primul rand ca nu ma pricep la mecanica si nu stiu cum as putea monta chestia asta desi ma pricep sa fac un montaj electronic. In al doilea rand, tipul care a pus schema pe site este un roman plecat in franta de multi ani si e cam blazat. I-am trimis un mail in care l-am intrebat daca are detalii in legatura cu montarea, senzorii, modificarea capacului delco-ului, etc. si mi-a raspuns, citez : "ceea ce vezi este tot". Acuma....ce sa spun, principiul functionarii motorului cu reactie il stie multa lume sau se poate invatza dar ca sa si faci un astfel de motor ai nevoie de mult mai multe lucruri. Asa ca nu-mi ramane decat sa va invit si pe voi sa vizitati site-ul si poate s-or gasi unii care sa priceapa intr-adevar despre ce e vorba. Daca dupa aceea or sa ne spuna si noua ar fi bashca.
http://perso.wanadoo.fr/leso/auto/aenodelco.htm


--------------------
Citroen C4 Coupe 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fred
post 23 Feb 2004, 11:22
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 26 September 02
From: Los Angeles




Eu mi-am facut rost de o aprindere completa de pe un Ford (mi-a adus cineva din dezmembrari din Austria) si acum urmeaza sa incerc sa-l montez pe motorul meu de nova; tot ce trebuie facut este sa reusesc sa adaptez tija delcolului meu pe delcoul de Ford;
sa vina caldura si apoi mai vad;
pana atunci va atasez si o poza cu smecheria asta;

Attached thumbnail(s)
delcou_ford.jpg ( Size: 59.41k ) Number of downloads: 1070


--------------------
Subaru Impreza WRX Wagon 2002
..:: Novatech tuning ::..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
van den plas
post 23 Feb 2004, 12:46
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 22 January 04
From: Bucuresti




Eu am montata o aprindere electronica care inlocuieste platina cu un sistem electromagnetic. Este o varianta intermediara intre aprinderea electronica simpla si aprinderea electronica integrala.( modificarea avansului se face tot centifugal si vacumatic). Amanunte gasiti, daca va intereseaza, in topicul "Probleme tehnice CLT - Montare aprindere electronica pe 1300"


--------------------
Ford Mondeo TDCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ShinyG
post 28 Feb 2004, 23:06
Post #11


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 5
Joined: 21 February 04




Am mai aflat doar fff putin:

1. Firma care producea chestiile astea e englezeasca! In '90 au venit la Dacia sa propuna o colaborare: urma sa monteze aprinderea electronica STANDARD pe berlina! Ai nostrii erau inca prea comunisti si au refuzat! Din pacate inca nu am aflat numele firmei, dar caut in continuare! Sorry!

2. Pana atunci aruncati cu privirea in articolu' asta in engleza despre cum sa modifici un Renault 12 (deci si o Dacie 1300)!!! E cam pe scurt da are niste idei bune in el! Merita citit!!!
-
http://www.abc.se/~katriina/r12tuning.htm
-


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 29 Feb 2004, 21:39
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




van der plas, unde gasesc si eu o aprindere de aia?


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 1 Mar 2004, 15:03
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




QUOTE

aruncati cu privirea in articolu' asta in engleza despre cum sa modifici un Renault 12 (deci si o Dacie 1300)!!! E cam pe scurt da are niste idei bune in el!

l-am citit, este interesant si contine niste idei de bun simt. Mi-a placut cea cu lustruitul caroseriei pentru imbunatatirea Cx-ului! Pacat ca e valabil doar ptr R12 nu si pentru D13xx (asta din cauza modului de realizare din fabrica a masinii, plina de lufturi, neetanseitati si cate si mai cate.....)


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 1 Mar 2004, 15:19
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




da nu vi se par dificil de pus in practica ideile ale?spoiler pe acoperis, etc??si asta n-ar fi cel mai bun exemplu..


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 1 Mar 2004, 15:24
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




unele idei sunt relativ usor de realizat cum ar fi de ex. saibele sub arcurile de la supape( exemplul asta e dat la plesneala ca e primul care mi-a venit in minte)


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 1 Mar 2004, 16:19
Post #16


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Mai, toti avem Dacii care le folosim zii de zii.. Kitchuri cu nu stiu ce eleroane si alte prostii nu merita, decat doar sa va delecteze ochiu vostru fara gust

Ce merita la o Dacie e lucrat la chiulasa....ALT carburator....aprindere full electronica....bara antiruliu tare, telescoape bune.

La tablarie...eliminat chestii care pot mari rezistenta de inaintare, lustruire....

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 1 Mar 2004, 19:38
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




daca as intelege cum, as baga si eu niste saibe de alea..desi tachetii cam stiu sa ii reglez singur, mi-e totusi teama sa fac treaba asta!!ocebe, tu ai de gand sa incerci ceva de pe acolo?cam ce??


driver x, tu ai alt carb?ai de gand sa il schimbi?da si tu o retzeta!!


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 1 Mar 2004, 20:01
Post #18


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




whitesorcerer12,

Alt carb nu am, dar as vrea. Stim cu totii ca "calitati" are Carfilu asta. Pe forum se vehicula ideea cu carbu de Golf....nu stiu ce probleme ar interveni.

Am aprindere tranzistorizata, dar as vrea aprindere electronica. Altceva nu merita sa manaresti pe Dacie...

Daca am face un studiu..ai vedea ca mai toti care vor/au dacii tunate le zboara capu una doua la chiulasa facuta nu stiu cum si alte aberatii..dar ei nu au carb ca lumea, aprindere ca lumea, ulei ca lumea.....toate astea nici macar nu scurteaza viata motorului...ci chiar ar putea sa o lungeasca

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 1 Mar 2004, 23:53
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




asa este , ai dreptate...faza cu carbul de golf am vazut-o si eu...am intrebat insa pe la cateva de dezmembrari si se uitau aia patrat la mine apoi ii lua rasul...intrebau cine m-a prostit sa pun carb de golf pe dacie..nu zic ca aveau dreptate, dar totusi!!asa ca ma lasa pagubas de carb, poate fac insa ceva cu aprinderea aia, sa vedem!merita sa ncerc un milion pt faza asta, nu?


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 2 Mar 2004, 00:16
Post #20


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Ahhh....mucosii...ce tot rad de noi? Ei stau si fac "combinatii" si poate nici o Dacie ca lumea nu au. Eu am avut o tendativa de schimbare a carbului anu trecut. Am mers la dezmembrari si se uitau ca la prosti ca eu am cerut ceva Carb Weber, nu conta de care, dar unu care sa fi fost pe un Renault si sa fie compabitil cu galeria la Dacie.

M-au tratat ca porcii, am ales un carb (singuru care nu era dublu corp) si am cerut un pret...zice 900k lei...mia picat fata...iam zis sa o lase moale si sa zica alt pret....zice 800k...Mi-am bagat picioru in el si am plecat repede. Ulterior am aflat ca italinu..patronu e mare smecher

Auzi...900k lei pentru un carb efectiv smuls de pe masina....furtunele nu erau scoase...ci TAIATE la repezeala...se vedea pe ele
900K lei...si am gasit pentru un preten cab de Fiat Regata cu 400k lei...arata super....piesele se miscau bine...

OK. Dupa atata poveste....iti zic un lucru....nu te lasa...ia un shubler..masoara distantele, cere carburi la dezmembrari...daca intreaba ce vrei sa faci cu ele...le zici atata...experimente...

bagamiash picioru in macaronari si taranoi prosti. Stiu doar sa rupa masini, dar sa faca ceva ca lumea, sau sa dea idei bune, nus in stare, ba mai mult...au curaju sa rada de tine....

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 2 Mar 2004, 07:16
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




ptr. whitesor......
sincer sa fiu m-as baga sa experimentez cate ceva pe masina; pe de alta parte, tot surubarind pana in prezent la ea, am ajuns la un compromis intre fiabilitate- consum- performante care ma satisface si traiesc cu senzatia ca orice modificare as face in continuare, stric acest compromis; oricum, nu m-as baga pe imbunatatiri care tin de mersul la turatii inalte ptr. ca n-am obiceiul sa sar de 4000-4500 rot/ min


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 2 Mar 2004, 13:52
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




ADIK CE DISTANTE SA MASOR?SURUBURILE DE PRINDERE, DIAMETRUL GALERIEI?SI SA FIE MONOCORP OBLIGAT?LA CE SA MA MAI UIT?...


PT OCEBE:4500????NU ESTE ENORM/CE MODIFICARI AI IN PREZENT?


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 2 Mar 2004, 14:04
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




by the way, desi e putin off topic iar....carb de 1400 pe 1300 face ceva?dar daca ii bag doar jiglere de 1400?merita?ctreste mult consumul??creste ceva la demaraj?ati facut careva?


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 2 Mar 2004, 14:37
Post #24


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.512
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




pai io stiu ca sunt la fel carb-urile de 1300 si 1400, doar jiglerele digera


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 2 Mar 2004, 14:50
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




categoric nu sunt la fel!!
ce putin o diferenta exista si aia este marimea difuzorului!!
si as baga mana in foc ca mai sunt si altele!
bun, si daca pun jiglere de 1,4 ai idee ce se intampla?


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 2 Mar 2004, 15:18
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




printre alte diferente (in afara de denumire):
difuzor pentru 1300 de 25 mm ,difuzor ptr 1400 de 27mm ;
jiclor principal 1300 de 135, ptr 1400 de 145 (au fost la inceput si de 155)
diferente in comportamentul masinii se simt si asta ptr. ca la fiecare aspiratie intra mai mult amestec in cilindri si deci ai o oarecare crestere de putere;
daca pui jicloare de 1400 pe un carburator de 1300 imbogatesti amestecul si nu obtii mare lucru decat o ipotetica "voiciune"


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 2 Mar 2004, 15:29
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




ptr whitesor....
am zis ca N-am obiceiul sa sar de 4000-4500 ture si asta se intampla in trepte inferioare cand vreau un demaraj mai viguros.
modificarile principale sunt:
delco si carb de 1400 (carb-ul de nevoie, ca ala vechi tragea aer fals pe la axul acceleratiei si n-am avut ce-i face);
inlocuit ventilatorul de la radiator cu electroventilator;
aprindere electronica care pe langa alte avantaje contribuie si la reducerea consumului;
economizor electronic de benzina;
chiulasa rabotata (am trecut de cota de reparatie, si de aici a rezultat si nevoia unui alt delco);
inlocuit cutie viteze cu alta cu 5 trepte (tot de nevoie, cea originala a sucombat)
usurarea masinii de tot ce caram degeaba (cred ca erau vreo 50 de kile)


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 2 Mar 2004, 15:39
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




bine, am inteles...insa ce diferente sunt intre un delco de 1400 si unul de 1300??
asta chiar se simte pe bune??
poate am sa incerc un carb de 1400


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 2 Mar 2004, 15:48
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




cel de la D1400 are alta curba a avansurilor fata de cel de 1300; si eu am aflat lucrul asta reletiv tarziu cand nu ma mai intelegeam cu ala vechi dupa ce-am rabotat chiulasa, cu toate ca inainte n-aveam nici o treaba cu el ( faptul ca am modificat compresia prin rabotarea chiulasei duce la necesitatea adaptarii avansului).


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 2 Mar 2004, 19:54
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




bun, am inteles..dar eu merge sa pun unul?
se va simti in mod pozitiv???


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 22:25
Forum Renault