DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Motorul scutura .....

driverx
post 21 Jun 2004, 09:51
Post #1


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




De 3 zile din senin a aparut o problema la motor. Scutura rau la anumite turatii. Asa ca am spalat carbu (jiglere noi), reglat din nou aprinderea, astfel incat la relanti merge mult fara nici cea mai mica detonatie in toba si foarte rotund. DAR, pe la 2000 (aproximare dupa ureche) incepe sa scuture, clar nu mai merge in toate pistoanele. Am scos aprinderea tranzitorizata (iar reglat avans) si la fel face. Am verificat bujiile. Putin cam negre dat fiind ca motoru se da urat la ulei. Pe bujia 3 am gasit putin ulei sad.gif sad.gif sad.gif

In rest masina trage. Chiar bine pentru starea motorului. DAR, ce sa inteleg din toate astea? Mi sa dus un segment sau mai multi? Tin sa precizez ca cam pierde compresie. Daca scot furtunul din T sufla aer si la 10 cm distanta. La distanta asta doar o usoara adiere mai simti pe palma. Stiu ca e mare...dar ce sa cred?

Astept DOAR idei, nu am pretentii de rezolvari. Totusi vreau argumente solide, nu aberatii....

Multumesc anticipat...

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 21 Jun 2004, 12:25
Post #2


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Nimeni? Nimic? :?

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 21 Jun 2004, 12:57
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




carburatorul are sub clapeta de acceleratie niste orificii care asigura alimentarea motorului in zona turatiilor si a sarcinilor mici ( clapeta de acceleratie putin deschisa); in cazul in care ralantiul merge, la turatii / sarcini mari merge, defectul se localizeaza la aceste orificii din carburator; ptr, remediere este obligatorie demontarea carburatorului de pe galerie;


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 21 Jun 2004, 13:09
Post #4


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




OCEBE,

2000 e turatie mica la Dacie ? :shock: Acolo incepe sa mearga neregulat....cum stateam aplecat proptitcu mana pe carb ca sa accelerez...ma scutura de imi clantaneau dintii....si culmea ca nu constat...si urca, scade nivelu de vibratie, perioada e ca cam de 3 secunde, ca si cum are o scurta perioada cand merge in toate pistoanele....asta ma duce cu gandu la joc in lantu distributiei.....carbu a fost dat jos din cauza acestei probleme....sprayat cu solutie de curatat carburi....suflat cu pompa in toate orifiiciile in toate variantele (astupat gaur jigler suflat in alta gaura...etc)...are jiglere noi. Fix la fel se comporta si cu "noul" carb. Deci nam reparat nimic. Am schimbat capac delco, asigurat ca fisele sunt OK, aprinderea electronica OK....carbu zic ca e ok.

SI, am gasit ulei pe bujia 3 (acu 1 luna bujia 4 era neagra de tot..acuma sa zicem ca era OK)....tare mie frica ca motoru improasca cu ulei in camera de ardere si eu raman fara scanteie ca lumea in acele momente. Mie frica sa nu imi rup arborele cotit cu prostia asta...

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinp
post 21 Jun 2004, 13:40
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




incearca sa verifici si suportii (tampoanele) de la motor. nu cred ca ai probleme chiar asa mari cu motorul pt ca si mie imi tremura, tot in jur de 2000 ( se observa cand accelerez usor, cu masina pe loc), si de cand am observat prima data am facut si RK la motor, am curatat si carb, am schimbat si platina si bujii, si tot nu am scapat.
totusi nu am verificat suportii aia, asa ca nu stiu daca asta e cauza. e doar o idee


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 21 Jun 2004, 13:47
Post #6


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




calinp,

Ma gandisem si la faze dinastea, dar parca nici nu mai trage asa bine. Nu prea da in nas, dar nu prea mai trage. De fapt, dupa cum suna, parca zice ca nu are explozie in acele momente

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mewtwo
post 21 Jun 2004, 13:57
Post #7


LA LA LA TRA LA LA


Group: Members
Posts: 129
Joined: 21 April 04
From: Bucuresti




Vad ca ai verificat aproape tot ce se poate...cred ca la culbutori ar trebui sa mai arunci un ochi...si cand aveam motorul vechi parca nu-mi innegrea bujiile asa, de fapt daca le innegrea puneam la punct aprinderea si ...GATA ! De aia zic : daca ai facut aproape tot...vezi sa n-ai probleme cu inchiderea supapelor ...!!!
Bafta !


--------------------
DACIA LOGAN Laureate
....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 21 Jun 2004, 13:57
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




ca sa-ti dai seama daca un cilindru lucreaza, scoate fisa de la bujia respectiva si urmareste mersul motorului;
da, la 2000 ture prin ele (orificii) circula combustibil si inca intr-o cantitate apreciabila; gandeste-te ca pentru a obtine 2000 ture nu trebuie sa apesi decat putin acceleratia; in aceste conditii, sub clapeta de acceleratie este o depresiune foarte mare care face ca sa fie supta benzina (si) prin jiglorul de ralanti dar mai ales prin acele orificii;
trecand de la teorie la practica, daca toate celelalte metode de a desfunda carburatorul au dat gres, o metoda BARBARA si FOARTE RISCANTA de a le desfunda este de a inversa fisele 2 cu 3, scos de pe carburator racordul de aer si pornit motorul pentru max. 10 sec.( asta cu inversatul fiselor n-o stiti de la mine :inger: );
daca ai convingerea ca totul in carburator este desfundat, uita de metoda asta! si indreapta-ti atentia asupra avansului vacuumatic; ori membrana este sparta ori orificiul de compensare situat sub stutul de racord al vacuumului este infundat (are cam 1mm diametru).


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 21 Jun 2004, 14:09
Post #9


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




OCEBE,

Multumesc pentru idei. intradevar, doar pentru FUN si cazuri diseprate e buna ideea ta cu bujiile inversate. Dar, thank you anyway, good to know.

Avansul lam verificat cu gura. Lucreaza...poate o idee lucreaza mai greu. Dar cred ca la un motor OK chiar daca il scoti de tot, motorul tot trebuie sa mearga cat de cat rotund, doar ca aprinderea nu va mai fi optima. Nu cred ca avansul vacumatic poate influenta (in rau) in halu asta.

Oricum, sunt un mare prost. 10x OCEBE pentru idea cu scosu fisei. Trebuia sa fac asta demult. Cand cobor la masina va fi primul lucru care il voi face.

mewtwo,
Si mie tare mie frica ca am probleme la partea de sincronizatu supapelor. Mai intainte ziceam de lant...poate intinzatorul sa gandit sa ma paraseasca. Sau dreq...mio fi puscat ceva la culbutori...ca de tzacanit, tzacana ca nu prea au fost reglati demult.

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Raptoe
post 21 Jun 2004, 17:34
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 15 April 04
From: Bucuresti




Deci nu stiu sigur poate aberez dar eu la 1300 aveam un furtun in care era o supapa mica in interioru lui si o mai schimbam din cand in cand ca se ducea naibi si tremura ca draq...e unu din furtunele care intra in T-eu din plastic din carburator daca nu ai schimbato deja bafta.......


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 21 Jun 2004, 21:20
Post #11


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Raptoe,

Tocmai a fost schimbat. Same shit. Incep sa ma satur de masina asta....

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Raptoe
post 22 Jun 2004, 07:17
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 15 April 04
From: Bucuresti




Auzi ai schimbat fisele? cu altel noi? eu mia-m pus acum cu silicon toate 5 (4+1) si parca merge mai prost :vmad: trepideaza motoru la relanti...cehesti parca sunt si mergeau bine cu capacu meu de delcou care e albastru...ele fiind tot albastrea dar o sa le pun pe alea vechi de dacie si daca merg mai bine or sa zboare pe garaj...BYE :evil:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
irinel75
post 22 Jun 2004, 08:13
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 284
Joined: 17 June 02
From: VASLUI




sal ,a bag si eu...platina??in ce stare este?capacul de delco?vezi sa nu aiba vreo fisura..


--------------------
RENAULT MEGANE 2 2006 - VS-58-KNX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 22 Jun 2004, 08:56
Post #14


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




irinel75,

Capac nou, platina nu conteaza ca am aprindere tranzistorizata....fisele au 4 luni. Mie frica sa nu fie iar bobina, desi atunci parca altfel ar trebui sa faca. De obicei da in nas la acceleratii cand bobina e pe duca.

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 22 Jun 2004, 20:16
Post #15


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Parerea mea este ca daca are ciclicitatea aceea de 3 secunde care ai sesizat-o - nu este de la ceva mecanic in sine, caci la 2000 de ture pe minut - motorul face suficiente 'cicluri' in cele 3 secude; problema ar fi vizibila imediat odata ce ai atins turatia care trebuie.

Decat daca nu e vre-o combinatie din asta malefica incat sa se sincronizeze mai multe defecte mecanice in acelasi timp din 3 in 3 secunde..

Investigeaza partea electrica - mie cel putin imi suna a scanteie aiurea..


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 22 Jun 2004, 21:07
Post #16


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Verifica daca nu cumva ai o tija stramba, si din 3 in 3 secunde, cand se invarte tija, culbutorul tine supapa deschisa. Si la mine facea la fel, pana nu am schimbat tija defecta


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 22 Jun 2004, 21:26
Post #17


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Pai tija aceea se misca de ~100 ori in cele 3 secunde la 2000rpms (cand scutura motorul..)

[2000rpm/60s] * 3 = 100rot


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 22 Jun 2004, 21:30
Post #18


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Era vorba de miscare de rotatie a tijei, nu de miscarea rectinie care impinge culbutorul


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitesorcerer12
post 23 Jun 2004, 00:34
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 667
Joined: 15 February 04
From: Bucuresti




si mie tot a scanteie aiurea imi suna1
mai ibncearca un capac delcou, un rotor, si incearca sa imprumuti un carb!

pompa de benzina baga??


--------------------
MEGANE BICORP 115 CP
RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 23 Jun 2004, 09:12
Post #20


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Si mie imi suna a problema de scanteie. Azi dimineata la o pornirre de pe loc (mergea aproape perfect relantiu) cand sa accelerez scutura ca dracu). Am lasat acceleratia (si ambraiaju) si am incercat din noua. A facut iar, dar mult mai slab, repetat operatiunea inca o data, a pornit foarte lin. Ma gandeam ca ar putea fi avansul centrifugal, ca tare ciudat fac. Daca o prin (in gol) la o anumita turatie ca merge neregulat, si dupa aia ii mai dau un scurt spritz, la o turatie putin mai mare, va merge bine...

Ar putea fi belit un arc de la centrifugal?

B-34-SGM,

Si eu tare mult ma gandeam ca ar fi pe acolo, sau chiar mai rau, ca miar umezi rau bujiile cu ulei, ca am gasit o bujie cu ulei pe ea. Sper sa nu am dreptate....

whitesorcerer12,
Carbu e spalat, jiglere noi. Capac delco nou. Rotorul, nu mam atins de el....

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pedro
post 23 Jun 2004, 10:00
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Garantat 100% raspunsul il gasesti in delcou


--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD Berlina
O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 23 Jun 2004, 10:08
Post #22


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Pedro,

De doua zile ma rog sa fie asta. Azi daca pot pleca mai devreme, il desfac tot si vad. Oare merita sa schimb rotorul...cat costa? ce sanse am sa fie mai naspa decat a meu actual?

Cum se scoate rotoru? Se scoate arcul ala spiraalat care acopera un boltz, scot boltu (sper sa pot, ca last time nu a vrut) si mai tre sa fac ceva?

10x

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 23 Jun 2004, 13:28
Post #23


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Se schimba usor axul de la delco, dar iti spun eu ca il schimbi degeaba, nu are treaba.Daca ai doar o bujie neagra, clar e de la supape,avand in vedere ca ai schimbat cam tot ce se putea la aprindere.
Daca era de la ax, afecta toate bujiile, nu doar una, corect?
Sper sa fie de la reglajul culbutorilor sa fie prea stransi,ca se rezolva relativ usor. Se intampla urmatoarea treaba cand e o tija stramba : ori e distanta prea mare intre culbutor si coada supapei,ori prea mica, depinde cum se invarte tija. Se rezolva lasand jocul un pic mai mare daca nu vrei sa schimbi tija,dupa aceea invarti cu mana tija si vezi daca lera se strange sau nu.
Unde lera e cel mai mult stransa, acolo reglezi valoarea optima (0.15 sau 0.20 la rece,dupa cel putin 2 ore de la oprire!!!).Cand o invarti, jocul o sa fie mai mare, si o sa se auda bataie in mers, dar macar nu stau supapele deschise.
Oricum pt 60 mii, mai bine schimbi tija defecta.
Alta posibilitate e sa nu inchida bine supapa, si trebuie data chiuloasa jos si rectificata :cry:
Si eu am avut aceeasi problema, ba mai rau, lasasem prea mic jocul pe admisie,si nu am tinut cond de ovalitatea tijelor
Tinea supapele deschise, iar cand acceleram dadea rateuri in carburator,toate 4 bujii erau negre.Mi-a luat ceva timp pana m-am prins care era cauza. Din greseli inveti! :mrgreen:


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 23 Jun 2004, 13:36
Post #24


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




B-34-SGM,

Cam toate is negre, pe unu am gasit chiar ulei sad.gif

Sper ca nu e in motor cauza...sper...ca inca singur nu am desfacut partea de sus de la motor, si sincer, am o frica. Cu tatal meu acasa in Oradea era usor, aici sunt complet singur. Doar inconjurat de o gradama de mecanici ...pardon...pseudo mecanici.

Este aici un thread in care se explica clar si corect cum se regleaza culbutorii?

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mewtwo
post 23 Jun 2004, 13:40
Post #25


LA LA LA TRA LA LA


Group: Members
Posts: 129
Joined: 21 April 04
From: Bucuresti




Stiu ca e off topic, dar asa ca poveste sa stie omul : ce-ai patit tu se intampla frecvent la ...LADA ; poate ai vazut stand in spatele unei LADA ca atunci cand accelereaza iese un fum albastru...pana nu-i umbli la supape (+schimbat semeringuri la supape) nu scapi de fum si de mers prost ; la tine trebuie sa fi cam tot la fel, ia aminte la SGM !!! si poate daca esti in bani ii schimbi si semeringurile...
Bafta !


--------------------
DACIA LOGAN Laureate
....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 23 Jun 2004, 13:41
Post #26


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Dap, e la sectiunea de tutoriale unul destul de bun - dar vezi sa iei in considerare si ce zice sgm cu invartitul tijei.


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 23 Jun 2004, 13:41
Post #27


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Da, e pe undeva unde se explica cum se regleaza culbutorii. In afara de metoda clasica, trebuie sa tii cond de uzuri si de ovalitatea tijelor, de aia ti-am spus sa le invarti.
Daca nu s-a umblat la culbutori de curand, nu prea are cum sa fie prea stransi.
Cati km ai de cand nu ai rectificat chiuloasa, poate nu inchid bine supapele?


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 23 Jun 2004, 13:41
Post #28


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




B-34-SGM,

Eu ma gandisem la altceva....ca s-ar fi dus intinzatorul de la lant. Ar fi greu de verificat daca dau jos radiatorul? Ca pe bune, in fiecare zi altfel se comporta, ba uneori chiar dispare problema. Nu e constanta deloc in comportamentu asta ciudat....

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 23 Jun 2004, 13:44
Post #29


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




B-34-SGM,

Chiulasa nu a fost niciodata rectigficata. Motorul e orignal, neumblat in el. Are 79k km. Tijele lea scos o data tatal meu, si sigur lea pus in alta ordine. Partea proasta e ca culbutorii nu au mai fost reglati de vreo 11k km. Si tzacane motoru, dar nu foarte tare....2-3 culbutori sigur fac zgomot.

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 23 Jun 2004, 13:47
Post #30


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




mewtwo,

in 3 sapt sper sa fac motorul, dar pana atunci am nevoie de masina, si nam chef sa o rup toata. Mie si groaza ca o sapt voi sta fara ea. Inca nam mecanic pe care sa ma bazez. AM fost la unu la care teoretic mas duce sami faca motorul, dar asta in afara ca mia descoperit lipsa duza la gaze, nu mia rezolvat problema cu scuturatu. Nu stiu daca nu ar trebui sa inteleg din asta ca NU la el tre sami fac motorul.....dar la cine? biggrin.gif

:shock:


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 15:34
Forum Renault