DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages  1 2 3 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Motor de R5 Alpine pe berlina, ...si alte imbunatatiri aferente

Muttley
post 20 Jun 2007, 09:35
Post #1


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Am cautat mult si bine o solutie de upgrade la motorul masinii mele. Am fost la un pas de a cumpara un motor Energy 1.4. Am renuntat insa din cauza performantelor oarecum slabe si a posibilitatilor de imbunatatire destul de limitate. Apoi am incercat mult timp sa gasesc unele piese de renault la recomandarea unui bun prieten, in vederea imbunatatirii motorului de Dacie. Fara rezultat insa. Intr-un sfarsit m-am fixat pe un motor Renault de cilindree mare. Dar amploarea operatiunilor de adaptare si mai ales perspectivele sumbre legate de omologare m-au facut sa renunt.
Pana la urma, cu ajutorul unui mare pasionat caruia-i multumesc cu aceasta ocazie am dat peste motorul din poze si l-am luat fara sa stau pe ganduri. Este un Alpine aspirat de 1400 cmc care va merge in masina cu un minim de modificari sper eu.

Motorul a stat bucati mult si bine in portbagajul masinii mele (lipsa de spatiu de depozitare aici in Buc unde ma aflu cu serviciul). Va suferi un proces de "reconditionare" si imbunatatire (1.6, etc) dar chestiile astea voi fi nevoit sa le fac in Iasi de vreme ce doar acolo am spatiul necesar unei asemenea operatiuni. Si cum timpul nu-mi prea permite multe, cel mai probabil ma voi apuca serios de el in concediu. Va spun toate astea deoarece pt cei interesati de acest topic, evolutia lucrarii va fi foaaarte lenta, so bare with me happy.gif

In viitorul apropiat, in functie si de buget voi incerca sa strang piesele necesare care nu sunt nici putine si nici ieftine. Multe vor trebui confectionate. Dupa ce am tot ma apuc de facut motorul, apoi ca operatiune separata urmeaza montarea / adaptarea lui pe masina.
Noul motor obliga si la unele modificari la frane, suspensie, roti, cutie. Cateva din ele sunt facute, altele urmeaza.

Pozele...




Attached thumbnail(s)
Imagine_0097.jpg ( Size: 146.74k ) Number of downloads: 2837
Imagine_0098.jpg ( Size: 136.04k ) Number of downloads: 3072


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 20 Jun 2007, 09:39
Post #2


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Eu credeam ca deja l-ai pus pe masina, daca ai dat buzna cu topicu'. biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 20 Jun 2007, 09:43
Post #3


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




A, nu.
Topicul l-am facut pt ca azi am deschis pt prima oara portbagajul si i-am facut 2 poze. Bun motiv, nu? icon_mrgreen.gif

La cum ma cunosc eu pe mine, nu m-ar mira sa fie gata abia prin toamna radmasa.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 20 Jun 2007, 09:45
Post #4


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




NU iti ajunge concediul, Decat daca ai vreo 1-2 luni biggrin.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 20 Jun 2007, 10:50
Post #5


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




smile.gif)))))))))))

ai o mare belea, motorul este turbo...... deci ai axa de 240 de grade.....nu de 280 cum are aspiratul.....o sa ai cuplu jos o sa fie un fel de diesel......

cum de mi-am dat seama ? ramane un secret........

bafta la reconditionat..........

mai am urmatoarele........ carburator dublu corp de r5 alpine turbu (cu tot cu galerii si tubulatura aferenta pentru turbo....)
chiulasa (cred ca mai exista evacuarea pe ea)
galerii de evacuare (de turbo)
volanta cu cititor (pentru o aprindere originala nu din aceea cu tot felul de scheme prin delcou )

daca mai are pistoanele originale de turbo ar fi bine sa le pastrezi (daca mai sunt bune si sa nu scoti biele de pe ele), pompa de ulei daca este ok si este cea de turbu ar fi bine sa o pui in noul motor, distributia nu o pune pe aia dubla daca mai exista.........in functie de ceea ce imi mai amintesc iti zic.....

This post has been edited by AAlpine1: 20 Jun 2007, 10:58


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 20 Jun 2007, 11:00
Post #6


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Ti-ai dat seama dupa distribuitor?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 20 Jun 2007, 11:03
Post #7


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




"Si-a dat seama" dupa baia de ulei banuiesc.

Nu, nu e turbo. Este si va continua sa fie cat se poate de aspirat.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 20 Jun 2007, 12:51
Post #8


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(Muttley @ 20 Jun 2007, 11:03)
"Si-a dat seama" dupa baia de ulei banuiesc.

Nu, nu e turbo. Este si va continua sa fie cat se poate de aspirat.
*



nu dupa baia de ulei sau distribuitor .......

ne zici dupa ce il desfaci si vezi ce pistoane are inauntru .... si masori si axa si ne zici cate grade are ......


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 20 Jun 2007, 12:55
Post #9


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Am s-o masor, sa vad cate grade RAC s-au pierdut din cele 280 tongue.gif

This post has been edited by Muttley: 20 Jun 2007, 13:02


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 20 Jun 2007, 17:23
Post #10


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Si eu sunt de parere ca a fost turbo dupa un anumit reper, nu AEW-ule ? wink.gif. Baia de ulei nu este de Alpine, este de gtt. Ruptor-distribuitorul este de atmosferic.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 20 Jun 2007, 18:15
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




mda... dupa pompa aia de benzina, care nu prea e unde ar trebui(adica nu e deloc in poza aia biggrin.gif ), corect?

daca ai axa de turbo, atunci e o mare problema.

This post has been edited by payty: 20 Jun 2007, 20:03


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 20 Jun 2007, 21:58
Post #12


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Pai il face turbo si scapa de probleme biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 21 Jun 2007, 01:26
Post #13


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Nu dupa faptul ca nu are pompa mi-am dat seama. Alpine-ul are o flansa care se leaga cu baia de ulei, pt a permite scurgerea mai rapida a uleiului de la axa ,in baie. Altul este reperul cheie wink.gif


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 Jun 2007, 07:11
Post #14


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(B-34-SGM @ 21 Jun 2007, 02:26)
Alpine-ul are o flansa care se leaga cu baia de ulei, pt a permite scurgerea mai rapida a uleiului de la axa ,in baie. Altul este reperul cheie wink.gif
*



Stiam bre Robert, m-am documentat, io-te tongue.gif

QUOTE(valisupernova @ 10 Feb 2005, 15:06)
Aceasta scurgere prin flansa pompei de benzina este folosita datorita faptului ca la acest tip de bloc motor, incinta din bloc aferenta axei cu came nu comunica cu baia de ulei ca la blocul Dacia, ci exista acel perete despartitor din turnarea blocului pt imbunatatirea ungerii camelor axei cu came(palierele axei se afla in circuitul de presiune nu se ung prin barbotaj), deci este necesara o scurgere rapida a uleiului pt intoarcerea acestuia in baie la turatii ridicate.
*



Si acu' zi iute care e reperu' cheie ca m-ati 'nebunit secretosilor care-mi sunteti happy.gif



--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 21 Jun 2007, 08:36
Post #15


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




reperu e secret .........

daca are pistoane de turbu eu zic sa il faci turbo....... costa mai mult dar e altceva......

da segemeule altui reperu biggrin.gif

am flansa de la pompa de benzina pentru turbo biggrin.gif



--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 21 Jun 2007, 12:35
Post #16


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Muttley...ramai pe pozitii, astia vor sa te termine psihic sa crezi ca cari motoru in portbagaj sute de km ... degeaba biggrin.gif Sau...vrei sa il bati pe SGM ? tongue.gif

This post has been edited by driverx: 21 Jun 2007, 13:03


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 Jun 2007, 12:56
Post #17


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




AAlpine, fara nici o suparare...

Pana acum ai intrat pe topic ca sa-mi spui ca am dat banii pe prostii si ca sa-mi vinzi piese ca, vezi Doamne, am mare nevoie de ele. De ce? Culmea, e SECRET!
Pot sa-ti spun ca acel fatidic "reper", pana una-alta se afla pe motorul meu! Nu stiu daca realizezi, da' e aiurea rau ce faci...

Deci daca vrei sa m-ajuti, fa-o, chiar va rog, si pe tine si pe Robert. Dar daca interventiile voastre se rezuma la aruncat intrigi si vanturat secrete, sincer, ma lipsesc. sleep.gif

Mersi


driverx, masina asta o fac pentru mine, e placerea mea si atat. N-am nevoie "sa bat" pe nimeni vreodata. In plus, motorul asta va fi doar ceva "sprinten", nimic spectaculos...
In ce-l priveste pe SGM, am avut placerea de a merge cu masina lui si imi permit sa cred ca nu va exista vreodata Dacie mai rapida ca a lui.

This post has been edited by Muttley: 21 Jun 2007, 13:05


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 21 Jun 2007, 13:04
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Uite ceva mai folositor:

This post has been edited by mihai1677: 21 Jun 2007, 13:11

Attached File(s)
Attached File  moteur.pdf ( 1018.83k ) Number of downloads: 407
Attached File  MRMOTC_E_.pdf ( 695.87k ) Number of downloads: 327


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 21 Jun 2007, 15:28
Post #19


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Desfa motorul, si vezi exact ce pistoane are. Oricum nu conteaza, ca il faci 1.6 orice ar fi. Recomand montarea unei injectii electronice cu MAP sensor, si a 4 corpuri de carburatoare orizontele, pt a te folosii de clapetele lor.
Sau clapete de BMW M, ori corpuri de carburator de motocicleta, vezi ce gasesti.

Pt comprimare, se poate incarca pistonul cu aluminiu cativa mm, apoi prelucrat mecanic. icon_mrgreen.gif

Robert SGM iti recomanda urmatorul motor :

Attached thumbnail(s)
SP_A0612.jpg ( Size: 66.89k ) Number of downloads: 2857
SP_A0608.jpg ( Size: 59.06k ) Number of downloads: 2404
SP_A0615.jpg ( Size: 77.45k ) Number of downloads: 2458


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 21 Jun 2007, 16:29
Post #20


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(Muttley @ 21 Jun 2007, 12:56)
AAlpine, fara nici o suparare...

Pana acum ai intrat pe topic ca sa-mi spui ca am dat banii pe prostii si ca sa-mi vinzi piese ca, vezi Doamne, am mare nevoie de ele. De ce? Culmea, e SECRET!
Pot sa-ti spun ca acel fatidic "reper", pana una-alta se afla pe motorul meu! Nu stiu daca realizezi, da' e aiurea rau ce faci...

Deci daca vrei sa m-ajuti, fa-o, chiar va rog, si pe tine si pe Robert. Dar daca interventiile voastre se rezuma la aruncat intrigi si vanturat secrete, sincer, ma lipsesc.  sleep.gif

*




unde am spus ca ai dat banii pe prostii ????????????????????????
am vrut sa iti spun ce piese mai am daca ai nevoie de ceva.......( nu le-am dat la alti pentru ca nu stiau ce sa faca cu ele) dar tu esti baiat destept si te descurci.... eu ti-am dat niste sfaturi.....



--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 21 Jun 2007, 21:59
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




felicitari muttley pentru achizitia facuta si multa bafta la urcat motorul pe masina.
daca ai nevoie de ajutor, hai pana in calarasi ca e aproape.


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 22 Jun 2007, 20:51
Post #22


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Robert, va ramane carburatie in prima faza.

Imi pare rau sa spun insa ca topicul va intra la naftalina pentru ceva timp.

Abia azi am apucat sa ma uit ceva mai atent la motor si am constatat ca la modu-n care vreau sa-l fac si sa-l bibilesc eu imi trebuie timp. Foarte mult timp pe care momentan nu-l am din pacate sad.gif





--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ROBY 06-TFA
post 28 Jun 2007, 19:10
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 652
Joined: 9 April 05
From: BRASOV




Nu ma pot abtine sa nu il felicit pe Daniel pentru achizitie!Cam riscant spatiul de depozitare,dar nu mai conteaza!
Chiar daca iti va lua ceva timp montarea lui pe" Frumoasa Moldovei" smile.gif sunt sigur ca va merita!Si,un mic sfat:nu iti sacrifica tot concediul cu fierul!Vorbesc din experienta.Fa usor ce poti si nu te grabi ca daca o vei desface acasica la tine iti spun sigur ca te vei intoarce la capitala cu trenul.Demonteaza-l, vezi ce poti face si cand e gata de montare atunci te apuci de treaba.Cel mai bine ar fi sa iti cauti un garaj de inchiriat la capitala. Cred ca ne vom ocupa amandoi de motoare in acelasi timp.Supertare!! biggrin.gif


--------------------
dacia 1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000 1988/2007/1986 - bv 06 tfa/bv xx ara/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2007, 07:29
Post #24


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Mersi Robert. Motorul se afla-n Iasi de saptamana trecuta. Chiria in bucuresti e exclusa, nu realizezi ce cheltuieli implica!
Si voi sacrifica bucuros concediul, ca mi-a mancat zilele si noptile motorul asta smile.gif .
Oricum e planificata, la inceputul lui august ma izbesc tare in el.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 29 Jun 2007, 09:06
Post #25


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




vis-a-vis de afirmatia ca motorul este turbo urmatoarele sunt reperele :

blocul motor si capacul de la motor....


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2007, 11:59
Post #26


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




imbratisare.gif

Blocul, baia si pompa de ulei sunt de gtt. De capac am aflat si eu azi, de la chili. happy.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 29 Jun 2007, 14:05
Post #27


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




de la?


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2007, 14:20
Post #28


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




radmasa.gif


Pe tine nu te ascult niciodata serios. Daca zici ceva, mai intai trebuie sa verific. icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 29 Jun 2007, 14:28
Post #29


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




muttley poti soptii asa si mie cat $$$ ai dat pe motor ? icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jun 2007, 14:44
Post #30


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Un raspuns la intrebarea asta ar genera o groaza de reactii care nu si-ar avea rostul. In plus, suma de bani pe care am dat-o pe motor e doar o mica parte din investitia totala. Urmeaza arbore, set, anexe, maruntisuri. Ma apuca groaza numai cand ma gandesc.

Deci ma abtin pt moment. La sfarsit, dupa ce e pe masina revenim.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages  1 2 3 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd May 2025 - 19:18
Forum Renault