Logan cu ABS. Un pericol iarna?, mod de cuplare de te lasa fara frina--discutii
![]() ![]() ![]() |
Logan cu ABS. Un pericol iarna?, mod de cuplare de te lasa fara frina--discutii
adrianpsk |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia /logan
1300/ abs + 1.6 mpi
1972 recarosat 1990/.6.2007
|
|||
Reed |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
ABS-ul foloseste la pastrarea directiei la frinare prin faptul ca nu permite blocarea rotilor. Este folositor pe zapada , mizga si la viteze mari pe drum uscat sau cu apa; la viteze sub 25kmh pe drum uscat e un dezastru dar asta e.
In cazul tau deoarece ai cauciucuri de vara esti cel mai eficace patinator fara cirma deoarece sistemul ABS este debusolat complet si complet ineficace. Pune-ti cauciucuri de iarna si vei vedea o schimbare radicala. |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Pai abs-ul nu prea vad cum s-ar putea cupla prea repede. Intrarea lui in functiune se face atunci cand una din roti patineaza si actioneaza micsorand forta de franare pe acea roata pana cand nu mai patineaza.
Daca ai cauciucuri slabe normal ca tot timpul o sa ai abs cuplat. Acum nu dau nici eu cu parul.... e posibil sa ai o defectiune in sistem, dar in mod normal ar trebui sa franeze mult mai bine decat cele fara abs. Tata are un Logan chel, cu cauciucuri stock si a parcurs aprape 20k km cu ele, dar se comporta foarte bine. Incearca totusi sa schimbi cauciucurile cu unele de iarna, indiferent de marca. Alea de iarna nu numai ca au rizuri mai bune, dar influenteaza foarte mult compozitia lor. Eu pe Laguna cu cauciucuri Dunlop de vara nici nu mai puteam pleca de pe loc. Deveneau rigide si patinau si pe asfalt. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
Andrul |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru' Group: Members Posts: 208 Joined: 4 July 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Reed @ 2 Jan 2008, 21:52) la viteze sub 25kmh pe drum uscat e un dezastru dar asta e. ce dezastru la 25km/h? |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition
- B-XX-XXX
|
|
Reed |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
... la sub 25kmh ABS e ineficace si lungeste distanta de frinare cu ~15-20% (asta pe drumuri uscate) spun asta din date tehnice si din propria experienta cind am utilizat prima data o masina (actuala) cu ABS.
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
Andrul |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru' Group: Members Posts: 208 Joined: 4 July 07 From: Bucuresti ![]() |
Probabil ca da, dar aia 20% din spatiul de franare la 25km/h inseamna cativa centimetri.
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition
- B-XX-XXX
|
|
robbie_ro |
![]()
Post
#7
|
![]() ----------------------- Group: Members Posts: 464 Joined: 25 June 07 ![]() |
Detin un Logan Laureate Plus si pot sa spun ca ABS-ul se comporta excelent pe drum alunecos sau acoperit cu zapada. M-a ajutat sa evit destul de multe evenimente nedorite in ultima luna de zile, de cand carosabilul e acoperit cu zapada.
In orice caz, 1. comparabil cu un Logan Preferance (al cumnatului meu), franarea se face MULT mai in siguranta. Precizez ca ambele autovehicule sunt "incaltate" cu Continental ECOTRACK (cele din fabrica). 2. da, niste cauciucuri de iarna maresc aderenta pe zapada 3. la mine nu a fost cazul sa ma interesez despre asa ceva. Off topic: Incearca sa "tragi" de volan si sa actionezi frana de mana. Garantat obtii un derapaj... chiar si cu Mitsubishi ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2007, Laureate Plus
|
|
RIon |
![]()
Post
#8
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Doar modelele vechi de ABS (cred inainte de 2000) fac probleme la viteze mici... cred ca sistemul BOSCH de pe LGN e mai nou.
GUME DE IARNA ! |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
robbie_ro |
![]()
Post
#9
|
![]() ----------------------- Group: Members Posts: 464 Joined: 25 June 07 ![]() |
La 20Km/h nu cred ca cupleaza...m-am dus sanie pe gheata...
Sistemul ABS de pe Logan stiu ca se utilizeaza si pe Laguna 2 (mea culpa daca nu stiu bine..). |
--------------------
Dacia
Logan
2007, Laureate Plus
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#10
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Pedala de frână nu se apasă "ca înecatul", indiferent că ai sau nu ABS... Săraca electronică încerca din răsputeri să corecteze presiunea din sistem...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#11
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Nu va mai cumparati mai masini "destepte" daca habar nu aveti cum sa le folositi. O sa scoata astia de la Dacia si abs-ul, la fel cum au scos cu ci-ul.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
robbie_ro |
![]()
Post
#12
|
![]() ----------------------- Group: Members Posts: 464 Joined: 25 June 07 ![]() |
..... si butonul cu impuls.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007, Laureate Plus
|
|
RIon |
![]()
Post
#13
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Frate, nu speria lumea
![]() Cumparati si invatati, ca e mai lejer...insa: GUME DE IARNA VA ROG! |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Reed |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Iau ce s-a scris mai sus ca pe o gluma. Daca NU ai gume de iarna ABS-ul e ineficient pe zapada sau gheata. Sub 25kmh e iar ineficient dar sigur ca ati uitat primele senzatii si acum cind v-ati obisnuit tindeti sa le negati. Chiar si ABS-urile de ultima generatie sunt ineficace la viteza mica deoarece sunt pe acelasi principiu. Doar decuplarea lui ar putea fi eficace. Astea sunt fapte nu povestiri de incepator...
This post has been edited by Reed: 2 Jan 2008, 22:34 |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#15
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ca să nu mai vorbești aiurea, află că ABS-ul se autodezactivează sub o anumită viteză, altfel nu s-ar mai opri mașina niciodată...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
zodrac |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(adrianpsk @ 2 Jan 2008, 22:43) am coboritvaceeasi panta ce un jeep de la renel - mitsubishisi.. a oprit cum am vrut cu cauciucuri de vara roase si am fortat derapajul dar nik ala avea abs adevarat acolo a intepenit dupa al doilea cariit de abs Eu cred ca nu l-ai testat exact in aceleasi conditii ca si Loganul. Numai din diferenta de masa (inertie) si tot trebuia sa frineze mai greu masina de teren. Din experienta mea eu zic ca daca nu ai fi avut ABS in conditiile pe care le zici tu faceai piruete pana ieseai de pe sosea. Au fost multe topicuri pe aici pe tema ABS-ului si eu zic ca o concluzie ca acesta te ajuta da nu face minuni. Vrei sa circuli iarna in conditii grele i-ati cauciucuri de iarna si circula prudent, ca nici mama sistmelor nu te ajuta daca ai viteza prea mare. This post has been edited by zodrac: 2 Jan 2008, 22:41 |
--------------------
*
*
* Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
|
|
RIon |
![]()
Post
#17
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Catalinule, nu mai fii suparat; daca tot zici asta (parca situ si eu ceva) fa niste sapaturi si posteaza argumentatia...astept cu mult interes!!
merci |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#18
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Comparația cu jeepul nu e obiectivă, forța de frecare este direct proporțională cu greutatea...
Nu sunt gropar să sap, și nici nu ascult ordine, în meseria mea le dau... Prin urmare, cine vrea să se documenteze trebuie să aibă măcar bunăvoința să caute. Cine nu, să asculte folclor... This post has been edited by Catalin Marinarul: 2 Jan 2008, 22:42 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Reed |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
catalin marinarul, faptul ca faci flame (interzis) e probabil o stare de spirit. Pune si tu un link catre o documentatie in care sa SCRIE ca ABS-u se decupleaza ???? (de unde stie el asta) la viteze mici (fapt TOTAL neprobabil) [t ca eu iti pun unul din care sa mai inveti cite ceva: abc despre masini si mai pun unul despre de toate.
Eu zic totusi sa cititi din documentatia TEHNICA la care aveti linkurile si apoi sa faceti misto. M-am straduit intodeauna sa dau raspunsuri documentate nu sa ma dau in barci. This post has been edited by Reed: 2 Jan 2008, 22:49 |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Cătălin, lasă-l că nu are rost. Auzi Reed, citește-ți articolele: If you look at the statistics for crashes, a large percentage of them are "fender benders" - low-speed impacts that only do a little damage and so slow that the vehicle occupants are in no danger; less than 15mph normally. I'll give you one guess what the typical "minimum activation speed" is for ABS. That's right. Your average ABS system is useless much below 15mph. Seriously. Try it yourself. Find an empty road on a slight downhill grade - even better if its on a dewy morning. Run your ABS-equipped car up to about 15mph and jam on the brakes as hard as you can. The car will skid to a stop and the ABS system will remain totally silent.
This post has been edited by liviu2004: 2 Jan 2008, 22:54 |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
zodrac |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 2 Jan 2008, 23:17) Nu va mai cumparati mai masini "destepte" daca habar nu aveti cum sa le folositi. O sa scoata astia de la Dacia si abs-ul, la fel cum au scos cu ci-ul. L-ar fi scos ei daca nu era normativa europeana ![]() Acuma ma gindesc si eu ca indiferent de experientle noastre proprii si personale statistic este dovedit ca ABS-ul precum si airbag-ul scad numarul de decese provocate de accidentele rutiere, ca altfel nu le-ar fi facut nimeni obligatorii. |
--------------------
*
*
* Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
|
|
RIon |
![]()
Post
#22
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Catalin, si eu dau ordine...
Insa aici este un FORUM! Daca esti suparat, te rog sa te abtii! Scuze de offtopic! Si inca ceva: la 30kmh VWGolf la pe care il conduceam am simtit ABS-ul la o frana brusca pe macadam. This post has been edited by RIon: 2 Jan 2008, 22:52 |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
edturcanu |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 9 December 07 ![]() |
normal
depinde dp cu greutatea (prin normala la suprafata) dar si de caracteristicile materialelor in contact (acel miu). La noi una este constanta (calitatea drumului) iar variabila vine de la caucioace |
--------------------
Dacia
logan
2005laureate 1.4
- b79tzo Phantom of Aiur
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#24
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Cu ce linkuri vine să se dea profesor... N-ai descoperit America, aceste linkuri le-ai aflat de pe forum...
![]() Faptul că îți corectez fabulele nu se numește flame. ABS-ul este foarte eficient, ca dealtfel orice sistem electronic de asistență, montat pe automobile, cu condiția să fie folosit corect. ABS-ul nu suplinește creierul. Cine apasă pedala să o scoată prin podea, după părerea mea, nici nu merită să se oprească... ca altă dată să nu mai conducă... ![]() This post has been edited by Catalin Marinarul: 2 Jan 2008, 22:54 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Reed, mă repet, habar n-ai ce scrie în linkurile tale.
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
RIon |
![]()
Post
#26
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Sunt de acord cu ce spui tu, insa nu ai demonstrat ca nu actioneaza la viteze mici.
Nici tu nu esti cel mai mare profesor sa corectezi, nici moderator. ![]() Daca aveti ceva cu REED, faceti REPORT sau desfasurati discutia in MP, deja e prea mare offtopicul ![]() This post has been edited by RIon: 2 Jan 2008, 22:58 |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Lasa ca am demonstrat eu. Din linkurile alea.
This post has been edited by liviu2004: 2 Jan 2008, 22:57 |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
Reed |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Voi , cei 2 tinerei de mai sus, deoarece faceti flame FARA obiect un moderator ar trebui sa va tempereze.
Sistemele electronice de asistenta tind sa inlocuiasca decizia umana facind ca tot mai multi sa se bazeze pe existenta lor si sa PRODUCA astfel accidente (in tara noastra mai ales). Extensia unui simt e una dar inlocuirea gindirii e alta, asta ar trebui sa dea de gindit dar si marketingul e bun la ceva. Automobilul electric a aparut inaintea celui cu petrol dar acesta din urma s-a dezvoltat din ratiuni economice. In ceea ce priveste lincurile de mai sus sunt pe forum (nu aici le-am gasit) in PRINCIPAL citate de mine si fiti siguri la am citit materialele inainte sa le propun. |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Atunci te rog argumenteaza faptul ca acolo scrie ca ABS este inactiv sub 15 mph si tu afirmi ca nu e asa.
@ reed Pune si tu un link catre o documentatie in care sa SCRIE ca ABS-u se decupleaza ???? (de unde stie el asta) la viteze mici (fapt TOTAL neprobabil) [t ca eu iti pun unul din care sa mai inveti cite ceva: abc despre masini si mai pun unul despre de toate. Eu zic totusi sa cititi din documentatia TEHNICA la care aveti linkurile si apoi sa faceti misto. Multumesc. This post has been edited by liviu2004: 2 Jan 2008, 23:06 |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
Reed |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
din carbibles:
"So why the negativity, Chris? My bone of contention with ABS is not so much to do with the technology as the placebo effect is has on drivers. ABS is widely misunderstood and if you ask most drivers, they'll tell you that ABS helps them to stop more quickly, and as I illustrated above, in certain conditions this is true. But even the most well-trained driver is going to be subject to panic in an emergency, and more often than not, will lock their arms on the steering wheel bracing for the coming impact. Once you do this, you're no longer steering so the ABS is trying to give you control over your car but you're not taking advantage of it. Given that this is the most natural human instinct, people accept this as "the way of crashes" but somehow believe that if they have ABS, they'll be able to stop before they get to the point of impact, and that's simply not true. I believe too many people think ABS gives them a license to drive faster, because they mistakenly believe that it will get them out of any situation. It's yet another technical placebo that has been put into vehicles which is making the standard of driving worse. The more gadgets and "driver aids" that get put into a car, the worse the drivers become because they live in a rose-spectacled world where they believe that it's the car's responsibility to get them out of any sticky situation that might arise. It bothers me so much I have a "rant" page dedicated to it here : Nanny Cars. " no comment Si cititi si mai sus si mai jos in pagina... This post has been edited by Reed: 2 Jan 2008, 23:08 |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 17:35 |