Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
![]() ![]() ![]() |
Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
draculafly |
![]()
Post
#2131
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 25 March 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
logan kiss
2007
- b91 fad
|
|||
loganmpi16 |
![]()
Post
#2132
|
Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 31 March 09 From: Alexandria, ![]() |
Ce tip de burete ai folosit si ce grosime?
|
--------------------
Renault
Megane III Sport Tourer 1,5 dci 90hp
2011 Bussines
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2133
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
E atat de usor de aplicat, incat oricine poate verifica daca este adevarat sau nu. Ideea este ca eu am aplicat si niste folie bituminoasa mai demult pentru dampingul acelei suprafete. Pozele sunt prezentate intr-unul din posturile mele anterioare. Probabil o sa fac si niste masuratori, in masura in care o sa am timp.
De la ce am plecat: acum cateva zile, am facut niste masuratori live cu un program RTA, observand amplitudinea armonicelor motorului in functie de turatie. Pentru cine nu stie inca, frecventa aprinderii la motorul in 4 cilindri este data de relatia f=(rpm/60)*2, adica la 3000rpm corespunde frecventa de 100hz. Prezenta acestei armonice este absolut normala, dar ea nu trebuie sa se suprapuna cu frecventa altor subansamble, gen esapament, etc., pentru ca apare fenomenul de rezonanta. Initial am suspectat si prinderea esapamentului de caroserie, demontand pe rand cate un suport din cei 3 care sustin coloana de esapament si facand proba de drum. Nu am observat atunci nicio schimbare privind rezonanta de peste 3000 rpm. Sa revin la masuratoarea live: cum mergeam eu cu 2000rpm, nivelul armonicelor era in descrestere, asa cum este normal, armonica a doua fiind la un nivel, sa zicem, de -20db (atentie, relativ). Pe masura ce acceleram, aceasta armonica se deplasa in frecventa, ramanand la un nivel aproximativ constant. Pana ce am ajuns pe la 95-100hz (300rpm), unde nivelul acesteia a inceput sa creasca vertiginos, pana ce s-a ajuns la circa 130hz (3900rpm), de unde a inceput sa scada in nivel. Si asa am determinat eu precis problema, dar nu si cauza. Asta pana am facut experimentul descris un post mai sus, cel cu subwooferul. LE. Buretele este absolut normal (o fasie de aprox 1mp si grosime 2cm, facuta sul) este doar pentru a fi indesat BINE in spatiul dintre aripa si oala rotii spate; se poate folosi orice altceva. Atentie sa nu indoiti tabla. Pe viitor ma gandesc la o solutie gen traversa metalica. This post has been edited by dia_ph2: 11 Sep 2009, 13:07 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#2134
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Dar aerul din habitaclu mai are cum sa ajunga la gaurile de aerisire din portbagaj? Este foarte important sa existe un spatiu pe unde sa treaca aerul pentru a nu face condens ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2135
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Nu este decat o solutie temporara, pentru a vedea efectul. Pe partea cu busonul de alimentare se simte mult mai rigid montantul, abia se misca 1mm. Am mutat subwooferul si pe bancheta spate, tot acceasi miscare ampla o avea numai montantul C de pe partea soferului.
Am atasat si cateva poze, pentru edificare, cu mentiunea ca buretele nu prea se vede (din cauza pozitiei), dar am indicat cu o sageata locul unde este aplicat . Vine cam pe centrul nervurii care se vede din exterior. loc_aplicare.jpg ( Size: 57.69k ) Number of downloads: 2232 detaliu.jpg ( Size: 56.53k ) Number of downloads: 2445 burete.jpg ( Size: 202.91k ) Number of downloads: 2401 Buretele din poza este ce mi-a ramas, am mentionat ca am indesat cam 1mp. This post has been edited by dia_ph2: 11 Sep 2009, 13:33 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#2136
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
De multe ori solutia alfa ramane definitiva ...
![]() |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
klaus |
![]()
Post
#2137
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
O mai zic inca o data (chiar daca acum mai rezumata): loganul nu are nevoie de solutii scumpe prin diverse locuri (suporti motor, esapamente complexe etc), ci de o antifonare rezonabila, in zonele esentiale. Dupa antifonare si eliminarea unor zgomote aerodinamice, restul sunt nesemnificative.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
GBi |
![]()
Post
#2138
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 12 August 06 ![]() |
asa arata pe interior montantul C si cele 2 placi bituminoase minuscule puse de ingineri de la Daciaaa
![]() Attached thumbnail(s) montant_c_Logan__Custom_.jpg ( Size: 150.44k ) Number of downloads: 2428 montant_c_Logan1__Custom_.jpg ( Size: 180.57k ) Number of downloads: 2524 |
--------------------
Daciaaa
Golan :))
KissFM 1.6 08 / ex. Laureate 1.4 04 Tot ce e bun tre' sa dispara !
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#2139
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
De montantul B nu zice nimeni nimic? De obicei la ala se poarta montarea unui dop din burete pentru a nu urca zgomotul din prag. Pentru rezultate mai bune este necesara si lipirea de pasla pe interior. La nivelul urechii ies niste zgomote prin gaurile de la centura ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2140
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
QUOTE(klaus @ 11 Sep 2009, 16:41) O mai zic inca o data (chiar daca acum mai rezumata): loganul nu are nevoie de solutii scumpe prin diverse locuri (suporti motor, esapamente complexe etc), ci de o antifonare rezonabila, in zonele esentiale. Dupa antifonare si eliminarea unor zgomote aerodinamice, restul sunt nesemnificative. Haide mai Klaus, ca tu ai avut motorul 1.6, cel cu toba intermediara cu absorbtie, nu caricatura de pe 1.4. Sa fi vazut atunci ce te plangeai de esapament. Mi-e mi-e si rusine sa stau cu AC pornit la ralanti in preajma unor pietoni... Uitati aici un studiu extrem de interesant, practic, despre cum se elimina booming-ul la un Audi A4 Avant: ![]() Este vorba de atasarea unor greutati (2-4kg) in structura. Ar trebui sa experimentam si noi asa ceva. |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
valerica1 |
![]()
Post
#2141
|
![]() Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 5 June 09 ![]() |
e vorba de 2 teste unul de impact hammer adica excitarea /lovirea cu un ciocan a structuri si inregistrarea modului de propagarea vibratiilor si zgomotelor si
testul de rulare dau dinamic cu masurare a frecventelor joase uitate la twingo in partea drepta sa vezi greutatea langa far This post has been edited by valerica1: 14 Sep 2009, 09:00 |
--------------------
sandero
2009
diverse
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2142
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
De ce nu faci chiar tu valerica1 testul ala cu ciocanul? La cum ti-a tremurat mana pe desen, s-ar putea sa-ti iasa o mandrete de masina. De altfel, Tu esti simbolul incoerentei.
Lasand off-topicul la o parte, mai atasez ceva interesant, un studiu practic tot despre booming: ![]() |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#2143
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Alte masini cu greutati ..Mondeo, Prius, ..
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2144
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
valerica1 |
![]()
Post
#2145
|
![]() Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 5 June 09 ![]() |
QUOTE(dia_ph2 @ 14 Sep 2009, 09:16) De ce nu faci chiar tu valerica1 testul ala cu ciocanul? La cum ti-a tremurat mana pe desen, s-ar putea sa-ti iasa o mandrete de masina. De altfel, Tu esti simbolul incoerentei. Lasand off-topicul la o parte, mai atasez ceva interesant, un studiu practic tot despre booming: ![]() daca ai stii cum se propaga vibratiile nu ai mai zice ca mi-a tremurat mana ( vb in necunostiinta de cauza) eu doar am spus ce ai postat tu , nu inteleg de ce te enervezi??? uite ciocan de masurare uite accelerometru lipit pe o structura This post has been edited by valerica1: 14 Sep 2009, 11:27 |
--------------------
sandero
2009
diverse
|
|
klaus |
![]()
Post
#2146
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dia_ph2 @ 14 Sep 2009, 07:28) Este vorba de atasarea unor greutati (2-4kg) in structura. Ar trebui sa experimentam si noi asa ceva. QUOTE(IRONICK @ 14 Sep 2009, 10:16) Daca mi-aduc bine aminte, mondeo are chiar vreo 6 kile de masa inertiala pe subcadru de rulare fata. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#2147
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Daca iti aduci bine aminte are 2320 grame, este imbracata in silicon, iar carcasa este din aluminiu ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
YRX |
![]()
Post
#2148
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca are 6 kile si e sub puntea fata, la Logan se numeste scut
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#2149
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
![]() Prius o are una sub abs in stanga la sofer, alta pe lonjeron drepta chiar langa far, alte doua pe la prinderea basculei anti-rotire, This post has been edited by IRONICK: 14 Sep 2009, 12:07 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
valerica1 |
![]()
Post
#2150
|
![]() Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 5 June 09 ![]() |
masuratori cu ciocanul de vibratii ale structurii
uite cum se testeaza zgomotul This post has been edited by valerica1: 14 Sep 2009, 13:32 |
--------------------
sandero
2009
diverse
|
|
klaus |
![]()
Post
#2151
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ce-mi plac mie documentele astea cu masuratori, cu laude la adresa lor si a echipamentelor cu care au fost facute dar cu aplicabilitate zero barat...
Cand eu ziceam ca nu prea se gasesc pe net documente practice... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#2152
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
lasa-l mai si pe el sa simta bine ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
valerica1 |
![]()
Post
#2153
|
![]() Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 5 June 09 ![]() |
QUOTE(klaus @ 14 Sep 2009, 14:53) Ce-mi plac mie documentele astea cu masuratori, cu laude la adresa lor si a echipamentelor cu care au fost facute dar cu aplicabilitate zero barat... Cand eu ziceam ca nu prea se gasesc pe net documente practice... pentru mine si tine si cei care nu au fabrica lor poate pentru marii constructori sunt luate ff in serios |
--------------------
sandero
2009
diverse
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2154
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
QUOTE(klaus @ 14 Sep 2009, 15:53) Se gasesc si documente practice, trebuiesc doar cautate; mura-n gura nu exista nicaieri, dar'mite studiu de caz asupra Loganulului. Lumea insa nu prea percuteaza, pentru ca nu este interesata de studierea problemei, ci de o solutie gratuita, cu aplicabilitate imediata. Acest document ![]() chiar este foarte practic (alaturi de cele 2 anterioare). Mai practic si mai similar de atat nu poate fi decat solutia gratuita. PS. Observ ca lumea descarca poze cu ciocanul lui valerica, mai mult decat cele mai practice documente cu putinta, gasite cu truda de catre fraieri. This post has been edited by dia_ph2: 15 Sep 2009, 07:54 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
loganmpi16 |
![]()
Post
#2155
|
Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 31 March 09 From: Alexandria, ![]() |
IRONICK, ne arati si noua niste foto cu garnitura dintre bord si parbriz? Ar merge cumva buretele in care vine un parbriz nou (cel de pe margine de protectie)?
This post has been edited by loganmpi16: 15 Sep 2009, 13:21 |
--------------------
Renault
Megane III Sport Tourer 1,5 dci 90hp
2011 Bussines
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2156
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
In legatura cu esapamentul motorului 1.6/8v, se pare ca m-am inselat in privinta zgomotului. Tocmai am ascultat unul cu AC pornit si face aproape la fel ca si la motorul 1.4 (pufaie). Si chiar avea toba intermediara mai mare, dar presupun ca este tot goala (formeaza o camera de expansiune, cu atenuare in functie de frecventa, dar cu minime si maxime pronuntate).
Am analizat si armonicile motorului de 1.4 pentru a vedea contributia acestora la zgomotul total, analiza care s-a facut cu ajutorul unui microfon plasat pe scaunul soferului, la nivelul capului. Fara AC sau radio, accelerare progresiva in intervalul 2000-5000rpm. Mentionez ca semnalul a fost prelucrat A-weighted, deoarece urechea percepe diferit sunetele in functie de frecventa, iar acest tip de analiza exprima cel mai bine ceea ce aude urechea. Inregistrarea este aceasta: ![]() Pe baza acesteia, am extras amplitudinea armonicelor motorului pentru diverse turatii: 2400/2700: 2400.jpg ( Size: 108.38k ) Number of downloads: 875 2700.jpg ( Size: 110.08k ) Number of downloads: 290 3000/3400: 3000.jpg ( Size: 100.71k ) Number of downloads: 265 3400.jpg ( Size: 103.76k ) Number of downloads: 254 3600/3800: 3600.jpg ( Size: 108.64k ) Number of downloads: 251 3800.jpg ( Size: 105.24k ) Number of downloads: 59 4200/4300: 4200.jpg ( Size: 102.66k ) Number of downloads: 53 4300.jpg ( Size: 103.66k ) Number of downloads: 44 4500/4700: 4500.jpg ( Size: 101.19k ) Number of downloads: 36 4700.jpg ( Size: 103.71k ) Number of downloads: 33 4800/5000: 4800.jpg ( Size: 104.11k ) Number of downloads: 36 5000.jpg ( Size: 103.78k ) Number of downloads: 37 In graficele urmatoare, se observa variatia armonicelor in functie de turatie: 2th/3th: 2th.jpg ( Size: 85.68k ) Number of downloads: 75 3th.jpg ( Size: 83.77k ) Number of downloads: 80 4th/4.5th: 4th.jpg ( Size: 91.69k ) Number of downloads: 66 4.5th.jpg ( Size: 88.98k ) Number of downloads: 49 5th/6th: 5th.jpg ( Size: 86.17k ) Number of downloads: 52 6th.jpg ( Size: 92.19k ) Number of downloads: 55 8th: 8th.jpg ( Size: 86.88k ) Number of downloads: 61 Pentru rezonanta de la 3000rpm, responsabile sunt armonicile 2/4/6. Mai multe interpretari altadata, acum am obosit dupa cateva ore de prelucrari, in lipsa de echipamente si programe specializate. Sunt convins ca nu intereseaza pe nimeni (de pe acest forum) aceste grafice, dar sunt foarte folositoare pentru oricine ar vrea sa se adanceasca in aprofundarea fenomenului. Oricum, "o sa vina" klaus cateva posturi mai incolo, sa spuna ca sunt "zero barat" (copyrighted) aceste masuratori. This post has been edited by dia_ph2: 17 Sep 2009, 10:02 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
valerica1 |
![]()
Post
#2157
|
![]() Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 5 June 09 ![]() |
tu ori lucrezi la dacia ori ai ceva legaturi cu cei de acolo
ce program folosesti This post has been edited by valerica1: 17 Sep 2009, 12:50 |
--------------------
sandero
2009
diverse
|
|
klaus |
![]()
Post
#2158
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ce zic eu si ce intelege lumea...
dia_ph2, eu am zis asa: QUOTE(klaus @ 14 Sep 2009, 15:53) Ce-mi plac mie documentele astea cu masuratori, cu laude la adresa lor si a echipamentelor cu care au fost facute Daca tu ai pus documente de RECLAMA la diverse aparaturi in care se lauda ca pot masura frecventa de oscilatie a penei de crocodil cand zboara pe deasupra alpilor, atunci m-am refeit acolo la tine.Insa eu ziceam de documentele ce cu emfaza le prezinta userul valerica1, si care sunt zero barat. Ceea ce ai facut tu (si apreciez munca, ca e migaloasa) nu numai ca e interesanta, dar e si utila, pentru ca evidentiaza in mod clar zona ce trebuie insonorizata, si anume de frecvente intre 80 si 160 hz, pe de o parte (mai greu de insonorizat) si pe cea de pe la 350-430 hz De la aceste masuratori deja se poate trece la realizarea unei insonorizari mai putin empirice si mai mult tehnice, cu materiale si solutii dedicate respectivelor frecvente. Masuratorile prezentate indica, in opinia mea, de ce Renault foloseste buretii ca insonorizanti si mai putin pasla. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dia_ph2 |
![]()
Post
#2159
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 29 September 08 From: Targoviste ![]() |
Nu uitati ca am facut o masuratoare A-weighted (gasiti explicatia in materialul pdf postat de mine), deci nivelul armonicelor in intervalul 100-200hz este mai mare fizic decat in intervalul 300-450hz, dar urechea se pare ca percepe dbA.
Asa arata curba A-weighted: a_weigh.jpg ( Size: 91.57k ) Number of downloads: 123 |
--------------------
Dacia
Logan ph2, 1.4mpi
2008, Laureate, Abs
|
|
valerica1 |
![]()
Post
#2160
|
![]() Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 5 June 09 ![]() |
QUOTE(klaus @ 17 Sep 2009, 13:06) sunt zero barat pentru tine ca nu intelegi nimic din ele(nu ma refer la poze ,dar poate nici alea nu le intelegi) daca asemenea documente sunt zero barat ma dezamagesti domnule klaus cosmin vezi mai jos ce inseamna procesare de tip A sau B weithing sau overall level This post has been edited by valerica1: 17 Sep 2009, 15:21 |
--------------------
sandero
2009
diverse
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 01:03 |