Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
![]() ![]() ![]() |
Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
klaus |
![]()
Post
#331
|
||
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|||
mario1980 |
![]()
Post
#332
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Buun, macar o parte a problemei mele a fost rezolvata. Am insistat pe antifoniul pentru esapament, pentru ca dupa ce-am cautat pe net, citisem pe un alt forum de un tip care cauta vopsea termoizolanta, sa-si vopseasca nu numai tobele dar chiar galeria de evacuare,si i s-a raspuns ca se gaseste asa ceva parca la Carrefour (sper ca am scris bine). Totusi am vazut cind eram mai mititel, parca la un Nissan Sunny, teava de legatura (atit mi-a ramas in minte) acoperita cu un strat gros de antifoniu, ca il zgiriase intr-un fier ceva. Deci, macar in sufletul meu, o raza de speranta...
Multumesc, Kaus. Nu la al tau m-am referit... Acum, ramine de vazut daca are vre-un efect modificarea masei catalizatorului, eventual a tobei mici, dar asta este detul de usor de facut. Daca nu o face nimeni pina atunci, o voi face eu intr-un viitor destul de indepartat. |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
rdesign |
![]()
Post
#333
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 25 December 04 From: Craiova ![]() |
@mario 1980 - Lasa esapamentul asa cum este. Prietenii stiu de ce.
Daca urmaresti de mai mult timp forumul asta, observai ca de fiecare data cand Klaus a facut o afirmatie, a facut-o in cunostinta de cauza si nu s-a hazardat sa spuna prostii, doar ca sa se afle in treaba. In cazul ce se dezbate aici,din nou el e bine informat si, in lumea actuala, cine detine informatia este lider. El stie despre esapamentul pe care eu l-am schimbat integral, facut la Borla.L-am informat telefonic chiar in ziua in care l-am facut, dupa ce am parcurs cu masina cam 150 km si i-am spus impresiile mele cat mai obiectiv posibil. Numai cuvinte de lauda despre cei de la Borla, modul de lucru, profesionalism, calitate a executiei etc., dar nici ei nu sunt vrajitori. Eu nu le-am cerut esapament de fuga ci unul silentios. Nu am vrut diametre mai mari la teava si tobe sport, iar ei au facut tot posibilul . Au pastrat diametrul tevii, dar cu perete mai gros decat cel original, ca sa nu vibreze, au montat prin sudura flexibil Bosal - tipul triplustratificat - au confectionat detenta (toba intermediara) tip stadion, dubla ca marime, si amortizor de zgomot (toba finala) cu 25%volum mai mare. Tobele sunt captusite pe interior cu vata metalica si minerala. Repet o lucrare exceptionala, executata in permanenta in fata mea. Nu are rost sa mai comentez asupra calitatii materialelor si executiei. Finalul este ca am castigat cateva procente de zgomot mai mic, atentie, dupa schimbarea intregului esapament cu unul complet nou, net superior calitativ. Concluzia finala - sub aspectul zgomotului - esapamentul de fabrica este optimul compromis. Orice castig de comfort acustic este minim si se face cu efort mare si cheltuiala pe masura. Acum referitor la "copilaria" de a antifona esapamentul, cat antifon vrei sa dai tu pe tobe, daca ale mele sunt pline integral cu cu vata minerala, cu rezultatul expus. Off topic : Ii sfatuiesc pe cei care doresc sa obtina performanta sa apeleze la un esapament nou, direct flow, de tipul expus. Personal, desi nu am urmarit performanta, ci silentiozitatea, am sesizat ca motorul trage mai bine si - stupoare - am consumul mai mic, cam cu 0,5 litri la suta. Celor care insa le vine sa modifice esapamentul pentru confort acustic, stati potoliti, aveti un esapament bun asa cum este. This post has been edited by rdesign: 6 Jul 2005, 20:06 |
--------------------
dacia
logan
- DJ 2810 Am facut atat de multe in viata incat nu stiu daca o sa ies la pensie popa sau medic ginecolog!
|
|
osirus |
![]()
Post
#334
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
Cred ca e cam costisitoare inlocuirea intregului traseu de evacuare cu toate ca asa cum il descrii tu are un zgomot mai redus.Daca se mai adauga la asta si o izolare fonica corespunzatoare(ceva in genul lui Klaus.....eu unul am mers cu masina lui si nu am sesizat nici un zgomot suspect sau mare)atunci masina va fi super silentioasa!Dar pentru un cost cit mai redus si o eficienta crescuta,eu unul cred ca numai varianta izolarii fonice e ideala!Cind o sa termin si eu(mai am podeaua)izolarea,o sa va zic si eu cum stau cu zgomotele.Deja se simte o diferenta fata de inainte dupa ce am izolat plafonul,usile si portbagajul. |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
Dsign |
![]()
Post
#335
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
azi am izolat plafonul si podeaua... am folosit 3 role de aluband, una de 20 cm si 2 de 15 cm latime, si izopren aluminizat, un sul luat din brico.
timp demontat+montat plafon= juma' de ora timp demontat+montat mocheta interioara(aici trebuie date scaunele jos, consola, etc)= 90 min. timp aplicare aluband+izopren pe plafon=2 ore timp aplicare aluband pe podea= 4 ore (am mai stat la cite o bere ca a fost prea cald azi.) nu am pus aluband-ul pina sub bord, am vrut sa vad mai intii daca da rezultate izolarea podelei si a tunelului central. vreau sa spun ca rezultatele sunt mai mult decit satisfacatoare, s-a redus la tacere zgomtul transmisiei, s-a redus considerabil zgo,otul motorului, dar saptamina viitoare voi aplica aluband pina sub bord, iar sub mocheta voi aplica niste pisla. urmeaza usile , unde voi insista pe spate, deoarece vreau sa montez difuzoare, ca la meganeII. daca doreste cineva poze, explicatii, etc. va ajut cu mare placere. multumesc inaintasilor mei (se cunosc ei) pentru sfaturile utile pe care le-au dat pe forum, ca altfel stateam 2 zile sa fac treaba asta... This post has been edited by Dsign: 7 Jul 2005, 00:34 |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
kostyq |
![]()
Post
#336
|
![]() President Group: Members Posts: 45 Joined: 22 April 05 ![]() |
Cel mai bine ar fi sa faci un topic nou la tutoriale cu tot cu poze si explicatii. Cred ca ar fi multi curiosi sa afle toata povestea. Si eu vreau sa ma apuc de chestia asta cum ajunge masina. Asteptam finalul cu pasla si usile....."si Fat-Frumos pleca calare pe Loganul sau si degeaba urla zmeul ca si-l antifonase bine"
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
|
|
klaus |
![]()
Post
#337
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu recomand lui dsign sa puna si pe zona pedalierului pana sub bord, ca o sa aiba si mai mult efect. De asemnea sa puna peste tot, inclusiv in jurul gaurii aleia de trece axul volan prin pedalier (eu acolo nu prea sunt de acord cu solutia aia de trecere insonoirzata cu burete, dar n-ai ce-i face. Treaba o sa fie suficient de naspa daca nu dai plansa de bord jos, dar te asigur eu ca se poate. Doar ca mie mi-a luat 1 ora ca sa pun la pasager, si cca 1,5 ore ca sa pun la sofer.
De asemnea, eu cred ca o sa trec la etapa a doua, adica al doilea strat, ca am vazut ca se vorbeste prin tarile cu apa calda de o crestere importanta a eficientei insonorizarii (totusi, asa cu un strat rezultatele sunt suficeint de satisfacatoare, ceea ce vreau eu sa fac cu al doilea strat tine mai mult de bibileala). Si cred ca am sa inlocuiec pasla pe care am montat-o, care nu da rezultate exceptionale, cu mocheta cauciucata, pusa cu cauciucul in sus, vreo 2 straturi. Recomandarea mea personala este totusi de 2 straturi de aluband pe tunelul median si in imediata lui vecinatate. In usi eu recomand montara unor straturi pe tabla exterioara, oarece straturi pe tabla interioara, si montara unui burete de saltele (se gaseste la magazinele de tapiterie in diverse grosimi si suficient de ieftin - vreo 15 RON 2mp de grosime 2-3 cm) intre plasticul interior si tabla usii, pentru a elimina din vibratiile boxei (recomand cu ocazia asta si montarea unei folii antiumezeala pe usa - se gaseste plastic la metru, sau asa cum am facut eu, dintr-un sac de plastic taiat (ca la DSN ca sa fie mai clar), pentru a nu sta buretele ala imbibat cu apa. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Dsign |
![]()
Post
#338
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
am o mare problema (de fapt mai multe): cum fac sa pun aluband pe pedalier pina sub bord, dau pisla aia jos? ca mie mi se pare cam subreda ... cred ca pe tunelul median ar mai merge un strat de aluband, insa pe podea merge bine si pisla. Si asa, aseara nu mai stiam sa conduc, turam motorul ca la balamuc fiindca nu-l auzeam
![]() ce ai facut la doapele de parafina (alea ovale, nu stiu exact cum le zice) eu am taiat de jur imprejurul lor, dar nu am dezlipit aluband-ul de acolo, am facut doar asa un semn... ![]() ![]() edit: in usile din spate nu cred ca merge bagat burete asa cum zici , fiindca vreau sa pun difuzoare acolo. desi cred ca pot decupa buretele in jurul difuzorului... vreau sa montez difuzorul in zona "cotierei"... ce zici, merge? This post has been edited by Dsign: 7 Jul 2005, 09:47 |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
klaus |
![]()
Post
#339
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pasla aia cu cauciuc e suficient de rezistenta, stai linistit. desfaci "capacele" care o tin (prin desurubare) si tragi de ea fara probleme. Mai greu cu tinutul ei, ca are tendinta de a reveni la loc.
Doapele de parafina, avand in vedere experienta mea anterioara de pe DSN unde nu am umblat deloc la ele in aproape 3 ani, le-am acoperit fara remuscari. Ref. la difuzoare: daca vrei sa le prinzi de tabla, trebuie sa vezi daca trece macaraua cu geamul. Daca vrei sa le prinzi de plasticul cotierei, parerea mea ca e cam subred pentru asa ceva (dar loc in el este gramada, ca nu are padding ca la sofer) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Alecs_TGA |
![]()
Post
#340
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 778 Joined: 31 January 05 ![]() |
dsign niste poze??? am gasit la brico store pasla de pus pe sub parchet de 5,5 mm grosime la pretul de 60.000 lei mp!! ce parere aveti??
scrie pe ea ca e pt izolatii fonice, izolatii termice?? ce grosime are pasla folosita de tine (voi)?? |
--------------------
Dacia LOGAN
Laureate
- XXX BUCURESTI
|
|
klaus |
![]()
Post
#341
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pasla de pus sub parchet?
Nu burete sau polistiren extrudat? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Alecs_TGA |
![]()
Post
#342
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 778 Joined: 31 January 05 ![]() |
din cate am vazut eu in poza din revista era PASLA si arata a fi presata!! adica erau panouri!!
|
--------------------
Dacia LOGAN
Laureate
- XXX BUCURESTI
|
|
Dsign |
![]()
Post
#343
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
despre difuri in usile spate: am sa le montez pe tabla, dar cu niste inele de lemn ca distantiere, tocmai sa nu ating geamul...totul e sa desfac usa sa vad ce e acolo si... sa iau difurile
![]() poze o sa pun miine |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
osirus |
![]()
Post
#344
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
Mai e cam subtire ce ai vazut tu.Eu pentru podea am de ~3 cm(klaus a vazut-o)si parca tot as fi vrut mai groasa,dar nu am gasit! |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
rdesign |
![]()
Post
#345
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 25 December 04 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
dacia
logan
- DJ 2810 Am facut atat de multe in viata incat nu stiu daca o sa ies la pensie popa sau medic ginecolog!
|
|
osirus |
![]()
Post
#346
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
Normal
![]() ps.ai rezolvat problema? This post has been edited by osirus: 7 Jul 2005, 22:09 |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
Dsign |
![]()
Post
#347
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
klaus, spuneai undeva ceva de insonorizarea bordului. m-am gindit si eu la asa ceva, dar ma cam sperie plansa aia asa mare, nu-mi prea vine sa o dau jos... cam ce solutii ar fi? pisla sau aluband sau ambele?
citeva poze cu aluband-ul si cu podeaua masinii mele in timpul lucrului. ps: nu era terminat inca, peste tunelul central au mai venit apoi niste bucati intregi de aluband. peste rezervor nu am pus inca. pps: ignorati cirpa de la schimbator, are si ea un rol anume in tot procesul asta de antifonare... ![]() This post has been edited by Dsign: 8 Jul 2005, 10:23 Attached thumbnail(s) Picture_003.jpg ( Size: 398.78k ) Number of downloads: 11172 Picture_004.jpg ( Size: 312.26k ) Number of downloads: 9812 Picture_008.jpg ( Size: 374.79k ) Number of downloads: 10783 Picture_011.jpg ( Size: 458.03k ) Number of downloads: 7532 Picture_012.jpg ( Size: 481.15k ) Number of downloads: 9648 |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
lungan |
![]()
Post
#348
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 961 Joined: 28 May 05 From: Focsani ![]() |
Vreau si eu sa-mi izolez podeaua, si nu stiu ce materiale sa folosesc. As pune o pasla de vreo 2 cm grosime. Oare nu e prea subtire stratul izolant aplicat de Dsign?? Din poze mie nu mi se pare a avea mai mult de 5 mm.
Am tot citit ce s-a folosit pentru izolare si toata lumea zice ca a obtinut rezultate bune. Chiar nu stiu ce sa folosesc. D-le Klaus, poate ma ajutati cu un sfat ... ![]() |
--------------------
M3 - Kia Sportage
- Fiesta ST-Line Hybrid
2021 Drive carefully!
|
|
adiya |
![]()
Post
#349
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Imi poti spune si mie cat aluband ai luat pentru podea? Eventual si un pret.
Merci. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
Codrin |
![]()
Post
#350
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
2 role de 20cm si una de 10cm latime ajung. estimativ 1.700.000
|
--------------------
Mazda
.
.
|
|
Dsign |
![]()
Post
#351
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
s-a facut operatiunea in we la unul din membrii acestui forum. Asa cum a zis kar'mac, am folosit 2 role aluband de 20 cm si un ade 10 cm, pt plafon si pt podea. pe podea au fost aplicate 2 straturi in zona tunelului central.
peste aluband am asezat pisla de 2 cm grosime si a trebuit sa ajustez polistirenul de sub pedala de acceleratie. pret aluband: aprox 1 700 000 pret pisla (2mx 1.5 m) : 500 000 izopren: aprox 150 000 |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
Ghost |
![]()
Post
#352
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 March 05 ![]() |
Ai folosit foehn industrial pentru aplicarea alu-band?
|
--------------------
Dacia
Logan Preference 1.6
- - "Vae Victus!"
"You should take help when offered. But I found that help offered when not needed is usually no help at all..." Kain |
|
Codrin |
![]()
Post
#353
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
nu s-a folosit foehn. alubandul are adeziv pe o parte, se dezlipeste folia protectoare si se aplica.
|
--------------------
Mazda
.
.
|
|
collinro2 |
![]()
Post
#354
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi ![]() |
Poate ne spune proprietarul pislei de 2cm grosime cum se comporta acustic masina acuma. Ar fi interesant.
Si cred ca mult mai interesant ar fi o masurare obiectiva a nivelului de zgomot in habitaclu inainte si dupa insonorizarea podelei. Cu un decibelmetru sau cum naiba se cheama un aparat din asta. Asa am scapa de aprecierile pur subiective gen "s-a diminuat zgomotul cu 15, 20 sau 30%". This post has been edited by collinro2: 11 Jul 2005, 07:47 |
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
fion98 |
![]()
Post
#355
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 9 September 03 From: Bucuresti ![]() |
O influenta benefica este dar nu as putea spune cu siguranta cu cat a scazut nivelul zgomotului in habitaclu. Pentru asta pun la dispozitia masina celui care vrea sa masoare nivelul zgomotului. In paralel poate masura si la o masina neantifonata, dupa care se trag concluziile de rigoare.
Ceea ce am observat insa (intrucat este diferenta mare) este izolarea termica a plafonului (strat de aluband _ folie izoprenica). Acum la treapta 1 se face muuuuuult mai repede racoare inauntru si se poate merge lejer doar pe aceasta treapta. Inainte foloseam treapta 2 (si ocazional 3) a ventilatorului. Multumesc pe aceasta cale lui Dan (Dsign) ![]() |
--------------------
Dacia
LOGAN
- IL-xx-DIO --
|
|
onobeka |
![]()
Post
#356
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 11 July 05 ![]() |
Salut. Ma intereseaza si pe mine aluband-ul. Stiu de mai mult timp de existenta lui insa nu reusesc sa-l gasesc in brasov. Din cate stiu este folie de aluminiu cu strat de bitum. Trebuie sa fie numai bun pentru izolarea usilor si eliminarea vibratiilor din tabla. Ma intereseaza pentru instalatia de sunet.
Va rog sa ma ajutati.: Unde as putea gasi? Care este scopul initial al acestui produs? sa stiu sa intreb/caut la magazin/stand specific. Ce am gasit in bricostore: banda de 4cm x 10m bituminoasa, insa fara folia de aluminiu ~50 RON, insa asta ce ati folosit voi mi se pare o idee mult mai buna. Multumesc. |
--------------------
dacia
1310
- bvxxxxx
|
|
Gabi |
![]()
Post
#357
|
![]() Preacuvincios moderator Group: Members Posts: 591 Joined: 25 July 03 From: Bucuresti ![]() |
@onobeka: daca citeai mai sus vedeai ca aluband-ul este de la firma Denbraven .
|
--------------------
Renault
Megane 2 bicorp
2004 - 1.5 dci Conf Exp
- XXXXXXX
|
|
klaus |
![]()
Post
#358
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
In sensul ca au ditamai reprezentanta in brasov. (Brasov: Str. Zambilelor, nr. 6, Tel / Fax.: +40(268) 317.820; E-mail: denbravenbv@xnet.ro).
Pt. collinro2: Ca proprietar de pasla ( ![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
onobeka |
![]()
Post
#359
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 11 July 05 ![]() |
Ok, multumesc de info baietzi. O sa trec pe la reprezentanta sa vad. Sper sa vanda si la bucata. De obicei se mira cand vine vorba de un material de constructie folosit in alt scop cand vrei sa cumperi la bucata
![]() Am incercat sa le scriu email insa nu mai e valida adresa. Ati folosit folia si pentru boxe? Mie pentru asta imi trebuie, pentru ca imi vibreaza panourile la bass mai puternic. Din ce imi dau seama din pozele lui dsign aluband arata exact da dynamat-ul si este mult mai ieftin. |
--------------------
dacia
1310
- bvxxxxx
|
|
Dsign |
![]()
Post
#360
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
pai este exact acelasi lucru ca si dynamatul... este foarte bun pentru difuzoare.
|
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th June 2025 - 14:10 |