DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> EGR

undemerg
post 21 Apr 2008, 21:35
Post #61


Fan Logan


Group: Members
Posts: 448
Joined: 15 February 05
From: Bucuresti




@tudorika13 - tu ce motor ai, euro3 sau euro4? ca din pdf-urile alea de le-ai postat, nu se leaga mai nimic cu ce-am vazut in motorul meu.

Din egr pleaca un tub catre turbina, iar spre motor pleaca acea conducta in forma de ?, corect?

Intrebarea este daca mai trebuie desfacut altceva inafara de cele 3 suruburi cu care e prins de motor. Ca nu am reusit deloc sa il desfac si fiind si plecat, iar problema fiind cu totul alta, nu am stat sa insist, ci am curatat cat am putut cu degetu din stratul ala gros de naclaiala si am prins totul la loc.
Oricum, dupa curatarea asta sumara se simte cate ceva la puterea motorului, cat si la zgomotul "de turbina", pe care nu-l mai auzeam de ceva vreme. Asa ca trebuie sa-l curat cat mai curand. Chestia cea mai ciudata este ca teava in forma de ? are foarte vagi urme de murdarie, desi egr-ul e imbacsit pana in panzele albe (sau negre)


--------------------
Renault Symbol I 2009 1.5DCI 84
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 21 Apr 2008, 23:05
Post #62


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(TIulian @ 14 Apr 2008, 10:11)
... ii dau pana la 4000 chiar si prin oras.. biggrin.gif
*


Nu rezolvi nimic daca-i dai 4000 in oras ! Treaba e ca macar o data, de doua ori pe luna sa mergi in afara localitatii si sa-i dai un 3000-3500 intr-un regim aproape stationar, sau, mai pe romaneste, sa mergi cu treapta a 3-a la o viteza ceva mai mare si pe o distanta de cel putin 5-7 km. Ideal ar fi sa prinzi A1/A2 si sa-i dai cat poate duce ...
Si asta nu numai pentru EGR ...

QUOTE(Lord Hades @ 15 Apr 2008, 20:49)
Odata si odata se va termina si petrolul sa vad eu atunci cum se mai distreaza unii biggrin.gif
*


Moaaaa' da' ce apocalipatic esti ...


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tudorika13
post 22 Apr 2008, 06:27
Post #63


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 24 February 08




QUOTE(undemerg @ 21 Apr 2008, 21:35)
@tudorika13 - tu ce motor ai, euro3 sau euro4? ca din pdf-urile alea de le-ai postat, nu se leaga mai nimic cu ce-am vazut in motorul meu.

Din egr pleaca un tub catre turbina, iar spre motor pleaca acea conducta in forma de ?, corect?

Intrebarea este daca mai trebuie desfacut altceva inafara de cele 3 suruburi cu care e prins de motor. Ca nu am reusit deloc sa il desfac si fiind si plecat, iar problema fiind cu totul alta, nu am stat sa insist, ci am curatat cat am putut cu degetu din stratul ala gros de naclaiala si am prins totul la loc.
Oricum, dupa curatarea asta sumara se simte cate ceva la puterea motorului, cat si la zgomotul "de turbina", pe care nu-l mai auzeam de ceva vreme. Asa ca trebuie sa-l curat cat mai curand. Chestia cea mai ciudata este ca teava in forma de ? are foarte vagi urme de murdarie, desi egr-ul e imbacsit pana in panzele albe (sau negre)
*



eu am motor euro 3; e corect ce ai scris; la mine a iesit udor egr-ul (doar cele trei suruburi desfacute) si teava in forma de ?;
spre dezamagirea mea, masina trage mai bine, dar de tremurat nu am scapat; astept sa treaca pastele sa ma duc cu ea iar in service sa vedem ce ar putea fi


--------------------
dacia logan laureate 1,5dci 2006, Laureate - bz 51 atu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TIulian
post 22 Apr 2008, 08:12
Post #64


Metode de seducție cu cărămida..


Group: Members
Posts: 197
Joined: 27 March 07




cristi.r, in fiecare weekend face cel putin 200km pe afara din bucuresti, si merge destul de mult in treptele 4-5 la peste 2500rpm; dupa cum am mai spus, 4000rpm in oras nu e nicidecum pentru intretinerea motorului - in treptele 1,2,3, dupa ~4000rpm, prinzi in cuplu treapta urmatoare, si deci accelerezi mai bine - dimineata, in drum spre serviciu merge la fix o "liniuta" (fara adversar).

PS : pentru cine se pregatea sa imi sara in cap : nu ii dau mai mult de 80km/h, si asta cand am unde.


--------------------
Dacia 1300 1816 SLR
Cum să îți recucerești prietena, după ce i-ai pronunțat din greșeală numele pe râgâitură..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
undemerg
post 22 Apr 2008, 18:22
Post #65


Fan Logan


Group: Members
Posts: 448
Joined: 15 February 05
From: Bucuresti




mai am o intrebare:
cum ai reusit sa prinzi tubul la iesirea din turbina? ca la mine asta a fost si motivul pt. care am desfacut pe-acolo in week-end, imi sarise respectivul tub (cel care duce din turbina in egr). M-am chinuit o gramada sa il fixez la loc, dar nu mi-a iesit f. bine, inca mai da un pic de aer pe langa. problema la mine e ca tubul respectiv se loveste in egr cand ar trebui sa se "pupe" cu iesirea din turbina. e vre-o smecherie pe care ar trebui s-o stiu ca sa-l pot fixa bine?
apropos, care e ordinea de prindere, intai tubul din turbina, si apoi egr, sau invers? poate aici gresesc, eu am incercat sa fixez tubul cu egr-ul montat. dar din ce am vazut nu stiu daca mai ai acces la suruburile egr-ului cand e tubul fixat bine

This post has been edited by undemerg: 22 Apr 2008, 18:23


--------------------
Renault Symbol I 2009 1.5DCI 84
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tudorika13
post 24 Apr 2008, 13:01
Post #66


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 24 February 08




QUOTE(undemerg @ 22 Apr 2008, 18:22)
mai am o intrebare:
cum ai reusit sa prinzi tubul la iesirea din turbina? ca la mine asta a fost si motivul pt. care am desfacut pe-acolo in week-end, imi sarise respectivul tub (cel care duce din turbina in egr). M-am chinuit o gramada sa il fixez la loc, dar nu mi-a iesit f. bine, inca mai da un pic de aer pe langa. problema la mine e ca tubul respectiv se loveste in egr cand ar trebui sa se "pupe" cu iesirea din turbina. e vre-o smecherie pe care ar trebui s-o stiu ca sa-l pot fixa bine?
apropos, care e ordinea de prindere, intai tubul din turbina, si apoi egr, sau invers? poate aici gresesc, eu am incercat sa fixez tubul cu egr-ul montat. dar din ce am vazut nu stiu daca mai ai acces la suruburile egr-ului cand e tubul fixat bine
*




l-am fortzat,m-am kinuit; ordine:intai egr si apoi tub


--------------------
dacia logan laureate 1,5dci 2006, Laureate - bz 51 atu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C O S T I
post 17 May 2008, 06:38
Post #67


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 7 February 08




pana la urma ai rezolvat cu acele vibratii tudorica?
si eu am curatat EGR-ul si degeaba

This post has been edited by C O S T I: 17 May 2008, 06:40


--------------------
dacia logan 2006-laureat dci
[B]dacia[/B][U]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tudorika13
post 18 May 2008, 09:05
Post #68


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 24 February 08




QUOTE(C O S T I @ 17 May 2008, 06:38)
pana la urma ai rezolvat cu acele vibratii tudorica?
si eu am curatat EGR-ul si degeaba
*




parca nu mai vibreaza asa tare ca inainte; ii bag motorina premium diesel de la omv si un aditiv in ea.....si talpa pe unde pot, nu o iert deloc


--------------------
dacia logan laureate 1,5dci 2006, Laureate - bz 51 atu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
undemerg
post 1 Jul 2008, 12:46
Post #69


Fan Logan


Group: Members
Posts: 448
Joined: 15 February 05
From: Bucuresti




ma poate ajuta cineva urgent cu o informatie?

cum se desface tubul acela de culoare aramaie, care duce de sub egr spre blocul motor? e un tub metalic, cu burduf pentru indoire. are un clips ceva, dar e foarte in spate si nu reusesc sa vad cum se declipseaza. am nevoie urgent de raspuns, ca sunt cu masina desfacuta si joi trebuie sa plec din oras.

multumesc


--------------------
Renault Symbol I 2009 1.5DCI 84
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bulldog
post 1 Jul 2008, 12:58
Post #70


"Nembru"


Group: Members
Posts: 566
Joined: 6 February 08
From: Cluj-Napoca




Uite aici un tutorial cu poze, daca nu te lamuresti, poti sa ii pui intrebari initiatorului:

http://www.daciaclub.ro/Curatare-EGR-si-co...na-t116892.html


--------------------
Bicicleta, RATUC, Taxi
Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
undemerg
post 1 Jul 2008, 13:13
Post #71


Fan Logan


Group: Members
Posts: 448
Joined: 15 February 05
From: Bucuresti




mersi mult de link. din pacate, pentru ca studiez problema de mai multa vreme, n-am mai sperat sa apara noutati si n-am mai dat search. sa-mi fie rusine wink.gif


--------------------
Renault Symbol I 2009 1.5DCI 84
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 1 Jul 2008, 18:56
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




Furtunul flexibil se prinde de EGR cap la cap dacă pot să mă exprim așa. Se ia o șurubelniță, se înfinge în locul de unire a colierului și se trage în afară buza de prindere. Clema se va desface ușor iar furtunul poate rămâne în poziția în care e.

La montaj e mai greu, m-am chinuit putin cu un clește.


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
undemerg
post 1 Jul 2008, 19:55
Post #73


Fan Logan


Group: Members
Posts: 448
Joined: 15 February 05
From: Bucuresti




acuma zici... smile.gif de 3 ore ma chinui si nu am reusit. mai incerc maine


--------------------
Renault Symbol I 2009 1.5DCI 84
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 1 Jul 2008, 21:13
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




Ți-am răspuns la PM de la prânz. wacko.gif

La colier e un cârlig care îl tragi în afară cu o șurubelniță. În 3 secunde îl desfaci.

This post has been edited by liviu2004: 1 Jul 2008, 21:14


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
undemerg
post 1 Jul 2008, 21:21
Post #75


Fan Logan


Group: Members
Posts: 448
Joined: 15 February 05
From: Bucuresti




da, numai ca eu eram deja la masina, oricum, am zis in gluma, si ma refeream la partea cu prinsul, nu cu scosul.
acuma problema la mine e ca acel carlig, cand l-am tras cu surubelnita, a avut tendinta de a se rupe si a si reusit. asa ca acum am de cautat un colier din-ala interesant si nu prea am idee unde gasesc. si maine am nevoie de masina... ufff. da cand ma gandesc cat imi cereau in service pentru rezolvat problema, imi apare un zambet involuntar smile.gif



This post has been edited by undemerg: 1 Jul 2008, 21:22


--------------------
Renault Symbol I 2009 1.5DCI 84
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 2 Jul 2008, 10:32
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




QUOTE(undemerg @ 1 Jul 2008, 22:21)
cand l-am tras cu surubelnita, a avut tendinta de a se rupe si a si reusit.
*



blink.gif


Am apucat cu surubelnita de carligul din poza. Acolo unde e sageata rosie. Baga zoom. A iesit usor. img0635ti8hh2.th.jpg

Tare mi-e teama ca o sa gasesti greu acel colier.


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
undemerg
post 2 Jul 2008, 17:35
Post #77


Fan Logan


Group: Members
Posts: 448
Joined: 15 February 05
From: Bucuresti




intr-un final vin victorios si spun: faceti toti curatarea asta, chiar se simte. si la consum, si la demaraj, si la zgomot. E un chin groaznic, dar merita.
Multumesc tuturor pentru ajutor!

This post has been edited by undemerg: 2 Jul 2008, 17:35


--------------------
Renault Symbol I 2009 1.5DCI 84
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
undemerg
post 25 Sep 2008, 12:45
Post #78


Fan Logan


Group: Members
Posts: 448
Joined: 15 February 05
From: Bucuresti




Intr-un final cred ca am descoperit cauza acestor vibratii tampite:
Este vorba despre bieleta cadru motor, care la mine era facuta praf, si batea fier pe fier, prinderea motorului in traversa caroseriei. De aici si vibratiile deranjante. Ce-i drept, inca n-am probat-o, dar 99% de acolo e, m-am speriat cand am vazut cauciucul ala terminat.
Deci egr-ul nu prea avea treaba, dar tot e bine ca l-am curatat

Revin peste vre-o 2-3 ore cand o iau din service, sa va spun daca mai face.

This post has been edited by undemerg: 25 Sep 2008, 12:46


--------------------
Renault Symbol I 2009 1.5DCI 84
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
undemerg
post 26 Sep 2008, 14:40
Post #79


Fan Logan


Group: Members
Posts: 448
Joined: 15 February 05
From: Bucuresti




Rezultate: motorul intr-adevar, mai are ceva probleme, tot mai are trepidatiile respective, dar sunt aproape insesizabile de cand am schimbat bieleta respectiva. Aproape ca nu m-ar mai deranja, daca nu ar fi intrebarea de la ce face asa...


--------------------
Renault Symbol I 2009 1.5DCI 84
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 26 Sep 2008, 14:44
Post #80


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




Bieleta anti-rasturnare?


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tudorika13
post 26 Sep 2008, 14:50
Post #81


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 24 February 08




QUOTE(undemerg @ 26 Sep 2008, 14:40)
Rezultate: motorul intr-adevar, mai are ceva probleme, tot mai are trepidatiile respective, dar sunt aproape insesizabile de cand am schimbat bieleta respectiva. Aproape ca nu m-ar mai deranja, daca nu ar fi intrebarea de la ce face asa...
*




cat te-a costat inlocuirea?


--------------------
dacia logan laureate 1,5dci 2006, Laureate - bz 51 atu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
undemerg
post 26 Sep 2008, 14:59
Post #82


Fan Logan


Group: Members
Posts: 448
Joined: 15 February 05
From: Bucuresti




@Ironick - nu cred ca aia, e vorba de bieleta de sustinere a motorului, cea prin care se prinde motorul de cadrul motor, undeva sub masina, langa parghia de actionare a cutiei de viteze, cea care vine din masina. nu stiu cat de bine m-am exprimat, sper ca ai inteles smile.gif

@tudorika13 - 107.66 ron piesa, + ceva la manopera, nush exact cat, cred ca sub 1 ora. asta e pretul de service, cred ca poti s-o gasesti si mai ieftina, dar nu cred ca merita efortul, pentru 1-2 sute de mii si semne de intrebare privind calitatea...


--------------------
Renault Symbol I 2009 1.5DCI 84
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 26 Sep 2008, 15:20
Post #83


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




Daca este aia de sub masina, asa se numeste. Aia nu prinde motorul, ci il impiedica sa se dea peste cap. Motorul este sustinut in cei doi suporti de sus, unu langa cureaua de accesorii si altul la cutia de viteze. Este suspensie pendulara.


This post has been edited by IRONICK: 26 Sep 2008, 15:22


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
undemerg
post 26 Sep 2008, 17:45
Post #84


Fan Logan


Group: Members
Posts: 448
Joined: 15 February 05
From: Bucuresti




ma rog, da, eu intelesesem anti-rasturnare a masinii si ma gandeam la bielete antiruliu, ca au oarecum legatura..

This post has been edited by undemerg: 26 Sep 2008, 17:46


--------------------
Renault Symbol I 2009 1.5DCI 84
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacialoganmcv
post 30 Sep 2008, 22:00
Post #85


Membru incepator


Group: Members
Posts: 522
Joined: 9 July 08




apropo de EGR, eu va sfatuiesc sa scoateti mufa de la vana si v-ati rezolvat toate problemele (putere, consum, fum negru la esapament, slabe smucituri in mers, etc)... intr-adevar probabil o sa va apara dupa un timp acel martorul luminos in bord (MIL) dar o sa observati ca daca mufati la loc EGR-ul, dupa aprox vreo 5 cuplari-decuplari ale contactului, acel MIL vi se va stinge.....si cum la noi la ITP nu se verifica NOx-ul, n-o sa aveti nici o problema.

This post has been edited by Loganel_AG: 30 Sep 2008, 22:00


--------------------
Dacia / Logan MCV / 2006 / Preference / Gris platine
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 30 Sep 2008, 22:02
Post #86


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Așa crezi tu... De temperatura în camera de ardere, și rolul EGR vis-a-vis de asta ce poți spune? Că de moralitate și spirit civic nu are rost să vorbim...

This post has been edited by MAERSK: 30 Sep 2008, 22:03


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacialoganmcv
post 30 Sep 2008, 22:18
Post #87


Membru incepator


Group: Members
Posts: 522
Joined: 9 July 08




Deci:
1. temperatura in camera de ardere va scadea
2. motorul va aspira numai aer proaspat si nu aer proaspat+fum => putere mai mare (cel mai bun exemplu: e mai bine sa urci 4 etaje si sa respiri aer proaspat sau e mai bine sa urci 4 etaje si sa respiri fumul de tigara de pe casa scarii?)
3. Randament motorului va creste => consum mai mic de combustibil
4. rolul vanei EGR (exhaust gas recirculation) este acela de a reintroduce in motor gaze arse pentru reducerea NOx-ului

http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation

e ca mine sau nu? unsure.gif



This post has been edited by Loganel_AG: 30 Sep 2008, 22:50


--------------------
Dacia / Logan MCV / 2006 / Preference / Gris platine
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 30 Sep 2008, 22:29
Post #88


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




1. Fals.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacialoganmcv
post 30 Sep 2008, 22:50
Post #89


Membru incepator


Group: Members
Posts: 522
Joined: 9 July 08




de ce: "1. Fals."? deci tu spui ca temperatura amestecului aer proaspat - gaze arse este mai mica decat temperatura aerului proaspat? explica-mi si mie ca nu-nteleg.... mellow.gif


--------------------
Dacia / Logan MCV / 2006 / Preference / Gris platine
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 30 Sep 2008, 22:59
Post #90


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Când decuplezi EGR temperatura în camera de ardere crește considerabil. De ce? Pentru că amestecul motorină - aer va dezvolta o temperatură mai mare, de acolo și puterea de care vorbești.

Temperatura gazelor recirculate e neglijabilă aici.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th May 2025 - 16:25
Forum Renault