Greva la DACIA, greva de avertisment
![]() ![]() ![]() |
Greva la DACIA, greva de avertisment
raqzvan |
![]()
Post
#511
|
||
![]() gute Laune war Trumpf Group: Members Posts: 514 Joined: 21 September 06 From: Constanta, Romania ![]() |
|
||
--------------------
Geely
Logan
Laureate 1.6MPI 2006 Austin Powers: Allow myself to introduce... myself.
|
|||
paul_damian |
![]()
Post
#512
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Tare mi-e ca domnu' Cost Cutter nu vine "ia sa ma duc pana in Romania sa vad ce se intampla acolo" ci " 'le mama lor, ma duc sa rezolv problema ASA!"...
Inteleg ca Renault n-ar prea vrea sa renunte la fabrica de aici - la urma urmei e in UE cu toate avantajele ce decurg de aici, dar oare ce-i opreste sa umple fabrica de chinezii si indienii de care vorbea domnu' bulan mai sus? |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
ssilviu |
![]()
Post
#513
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(raqzvan @ 10 Apr 2008, 01:45) Daca era mai ieftin cu roboti fii sigur ca fabrica aia era complet automatizata din start. 1. "incetinirea ritmului de inlocuire al angajatilor plecati" - e o prostie. Dacia are nevoie de noi angajati, dovada stau anunturile puse pe mijloacele de tarnsport. Pai inainte nu era mai ieftin. Daca vor fi insa obligati sa dea salariile alea marite, se poate sa fie mai ieftin cu roboti. Si la fel, angajarile alea se doreau a fi facute cu salariile de pana acum. Daca va fi insa un salariu mai mare, atunci nu va mai fi nevoie de oameni, pentru ca vor fi inlocuiti cu roboti ![]() QUOTE Marți seara, tribunalul din Pitești a declarat LEGALĂ greva sindicatului de la uzina Dacia - grevă care a ajuns deja în a treia săptămână de desfășurare. Decizia tribunalului i-a luat prin surprindere pe oficialii Dacia, care, prin Mihai Acsinte, directorul juridic executiv Dacia, au declarat că "această decizie o considerăm ilegală, fiind contrară doctrinei și jurisprudenței române în ceea ce privește conflictele de muncă". Totodată, Dacia va depune în cel mai scurt timp un recurs împotriva acestei decizii, considerată "o decizie populistă, pentru marele public". Ion Iordache a declarat, în numele greviștilor, că nu acceptă altă ofertă în afara creșterii salariale de 550 RON, motivând că "este o creștere normală în raport cu creșterea prețurilor din România, deoarece prețurile sunt europene, însă nu și salariile". Greviștii acuză conducerea română că vrea să profite de nivelul scăzut de trai al muncitorilor, în condițiile în care Dacia a adus cel mai mare profit pentru Renault în ultima perioadă. E de plans. Hopeless. |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
tarzy |
![]()
Post
#514
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(raqzvan @ 10 Apr 2008, 00:45) .................... 2. Sunt operatiuni pe care un robot nu le poate face sau e mai ieftin sa le faca nea Ghita de la Mioveni. Daca era mai ieftin cu roboti fii sigur ca fabrica aia era complet automatizata din start. ................ pai ... una e ca muncitorul sa primeasca maxim 200 Euro si cu totul altceva sa primeasca minim 300 .... probabil ca intre astea 2 valori este punctul critic de unde se poate trece la automatizare sau sa se ramana la "manual" presiunea ptr salarii mai mari a crescut in timp ce costurile ptr achizitia de "automate" au ramas fixe sau chiar au scazut. daca nu ar fi fost mai ieftin cu muncitori ... pur si simplu nu ar fi deschis fabrica in Romania ... ar fi "dezvoltat" in Franta QUOTE(paul_damian @ 10 Apr 2008, 00:47) ........ Inteleg ca Renault n-ar prea vrea sa renunte la fabrica de aici - la urma urmei e in UE cu toate avantajele ce decurg de aici, dar oare ce-i opreste sa umple fabrica de chinezii si indienii de care vorbea domnu' bulan mai sus? pai ... codul muncii, opinia publica, experienta cu magrebienii din Franta solutia "imigranti" implica si dezavantaje |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
BOG |
![]()
Post
#515
|
![]() Riders on the Storm Group: Moderatori Posts: 1.364 Joined: 16 August 05 From: Bucuresti/Botosani ![]() |
|
--------------------
Reno
M 2.1/CD
2005/1.6 16 V
- B xx BOG Ce este adevarul?, a aruncat sfidator Pilat din Pont, dar nu a asteptat raspunsul! (Bacon)
|
|
vornin |
![]()
Post
#516
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 3 April 08 ![]() |
Bai eu nu inteleg un lucru. Vad ca aici nu prea se vorbeste de cat li s-a oferit sindicalistilor. E vorba de 400 de lei, 80% din cat au cerut initial. Mie nu mi se pare rau deloc. Sa fim seriosi si realisti. Tare mi-e ca or sa plece astia de la Renault, mai ales si dupa ce a hotarat instanta.
|
--------------------
mercedes
s550
2007
- B69CVA
|
|
klaus |
![]()
Post
#517
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vornin @ 10 Apr 2008, 09:19) Eu as recomanda o atentie mai sporita, ca atunci ai sa si vezi niste chestii: QUOTE(RSV @ 9 Apr 2008, 15:34) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
marksman |
![]()
Post
#518
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.703 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Am zis ca ma abtin sa scriu pe topicul asta dar nu mai pot.
Stiind cum e treaba cu sindicatele si liderii lor (prin prisma experientei tatalui meu), totusi, angajatii Dacia au dreptate. Inflatia a crescut, profitul firmei a crescut, dar salariile sunt de mizerie. Stiti ca multe produse sunt mai scumpe in Romania decat in Franta? (Laptele e un exemplu). Combustibilii sunt la pretul din UE. Mancarea e scumpa si proasta. Si orice ai face, ca dai la rindea sau strangi suruburi ori faci software sau project management, daca esti cu burta goala si nu stii cum platesti maine intretinerea iti piere tot "avantul patriotic" si munca pe care o faci e de cacao, cu rezultate la fel de maro si pentru angajator. Cat despre francezi, ar trebui sa vedeti cum se inghesuie sa vina in Romania ca "expati", cu salariul din Franta + diurna + masina de serviciu (+ apartament de serviciu, daca sunt sefi mari). Am editat This post has been edited by Illusi0n: 10 Apr 2008, 08:47 |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Nick Ușor
|
|
AlexC |
![]()
Post
#519
|
![]() Vrum Vruuum Group: Members Posts: 1.651 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Cu cat aduci mai multi, cu atat este mai ieftin/avantajos sa aduci chinezi/indieni. Dacia are si acum cred camine pentru muncitori iar daca nu are se construiesc in max. 2 luni. Un indian va lucra mult mai ieftin si silitor (sunt oameni foarte procedurali), fara drept de asociere si greva, fara scandal si pe bani mai putini.
Sper totusi sa nu se ajunga acolo, caci atunci lumea va iesi in strada ca le fura indienii painea de la gura, insa nu o sa compare deloc cu situatiile curente din Italia, Franta, Germania unde muncitorii romani lasa pe drumuri familii germane. Edit: illusion, tu daca ai merge la spalatorie si ala ti-ar zice ca brusc vrea cu 80% mai multi bani pentru ca s-a scumpit benzina, tu la ce te gandesti prima oara? La legatura dintre pretul benzinei si munca efectiva de spalat al masinii sau la costurile lunare pe care le are ala de da cu futunul acolo? In plus, care a fost marele strateg, geniu care a zis ca muncitorii sau angajatii trebuie platiti in functie de profitul firmei? Daca problema este pretul la lapte, de ce nu picheteaza lumea firmele producatoare de lapte? Pentru benzina, de ce nu se fac mitinguri la guvern? De ce ar trebui sa fie vinovata de asta conducerea firmei care te plateste? This post has been edited by AlexC: 10 Apr 2008, 09:01 |
--------------------
Renault
Laguna III Privilege
2.0dci CVA 150CP Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
|
|
BOG |
![]()
Post
#520
|
![]() Riders on the Storm Group: Moderatori Posts: 1.364 Joined: 16 August 05 From: Bucuresti/Botosani ![]() |
Eh..se pare ca se intampla si proteste la fabricile de lapte...
Social si economic vorbind eu zic ca au perfecta dreptate muncitorii de la Dacia... Aducerea de mana de lucru ieftina din China, India si alte tari de astea....e utopica pentru ca inclusiv noi, Romania, avem deja un mare deficit de mana de lucru calificata....repet..calificata.....sint buni indienii la lopata probabil..... |
--------------------
Reno
M 2.1/CD
2005/1.6 16 V
- B xx BOG Ce este adevarul?, a aruncat sfidator Pilat din Pont, dar nu a asteptat raspunsul! (Bacon)
|
|
argon |
![]()
Post
#521
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#522
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
E usor de vorbit, dar asta nu inseamna automat ca patronatul nu vrea sa plateasca bine. Ci pur si simplu nu poate. E un cerc vicios.
Atunci cand ai cheltuieli la nivelul celor din Vest sau mai sus, fiscalitate mai mare, acces mai slab la credite, concurenta neloiala si probleme cu forta de munca nu ai cum sa evoluezi si nici cum sa te impui in fata unei concurente de afara de exemplu. Daca nu ai cum sa evoluezi nu ai cum sa fii mai eficient. Si daca nu esti mai eficient. Daca nu esti mai eficient nu iti poti permite sa angajezi pe salarii mai mari. Asta inseamna ca ai probleme cu forta de munca si cercul se reia. Din el nu poti iesi decat printr-un management si marketing performant, care sa exploateze mai bine slabiciunile pietei. Iar asta cei din conducere o pot face doar. Pentru ca la nivelul de angajati nu am intalnit pe nimeni pana acum care sa zica "hai domne sa punem maine sa muncim, chiar daca mai facem ore suplimnetare, ca ne ajutam firma si in viitor o sa ne fie mai bine". Pe dracu. La ora 16 nu stiu cum sa sparga poarta mai repede dupa o zi de taiat frunza la caini. This post has been edited by ssilviu: 10 Apr 2008, 09:33 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
BOG |
![]()
Post
#523
|
![]() Riders on the Storm Group: Moderatori Posts: 1.364 Joined: 16 August 05 From: Bucuresti/Botosani ![]() |
Pai AlexC tre' sa-ti dea raspunsul....el e expertul se vede..
|
--------------------
Reno
M 2.1/CD
2005/1.6 16 V
- B xx BOG Ce este adevarul?, a aruncat sfidator Pilat din Pont, dar nu a asteptat raspunsul! (Bacon)
|
|
vornin |
![]()
Post
#524
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 3 April 08 ![]() |
QUOTE(klaus @ 10 Apr 2008, 08:42) Ok, poate nu am fost atent, sorry. in orice caz oferta este buna, in comparatie cu salariile de pe piata romaneasca. Aici cred ca AlexC are mare dreptate. Pe la inceputul anului, daca nu ma insel, a fost mare valva peste tot, cand vreo 2 firme din tara au hotarat sa importe forta de munca din China si au si facut-o deja. Primii muncitori straini au ajuns in tara prin luna februarie. In fond chinezii cer mult mai putin chiar si decat romanii. In timp ce deficitul de forta de munca creste la noi in tara, angajatorii incearca sa il acopere. Deoarece economia tarii nu permite salarii mari, firmele recurg la alte solutii. Cum sunt chinezii, indienii, etc. Este o foarte mare sansa sa se intample asa si la Dacia, sau chiar sa inlocuiasca muncitorii cu roboti. Este un trend care a inceput sa ia amploare in Romania. Nici nu aveti idee cati oameni au fost inlocuiti cu tehnologia moderna. |
--------------------
mercedes
s550
2007
- B69CVA
|
|
IsNa |
![]()
Post
#525
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Intr-o economie libera (de care toti spunem ca vrem, desi nu stim ce vorbim, ca de obicei), slariile nu se stabilesc in functie de pretul laptelui si nici in functie de profitul firmei, ci in functie de "pretul pietei", piata muncii in cazul de fata. Spun din nou: daca acesti muncitori merita (citeste VALOREAZA) mai multi bani, atunci ii pot gasi la alte firme, ca-s (deocamdata) puzderie de investitii in Romania.
Sindicatele si grevele pot fi o solutie intr-o economie stagnanta sau in recesiune, cand nu sunt locuri de munca, si patronii pot profita de lipsa de alternative a angajatilor. Dar asta NU este cazul Romaniei de azi. Stiu bine cum e piata fortei de munca in Romania azi, fie ca cauti oameni cu pregatire, fie fara. Sindicate si greve nu au ce cauta in Romania de azi! In multe regiuni trebuie doar sa scapi o vorba ca esti interesat sa-ti schimbi jobul, si te suna recruiter-ii acasa! Dupa cum bine zice AlexC, toata tarasenia asta se va intoarce impotriva muncitorilor, ca va sti Dacia sa nu se mai bazeze pe ei. Si isi vor vedea fetele plictisite inlocuite incet-incet cu roboti sau muncitori straini (daca nu chnezi, atunci poate bulgari sau sarbi), si multe activitati subcontractate la firme mult prea mici pt. a avea miscari sindicale (s-acolo sa vezi calareala dup-aia). Vom invata sa muncim, sau vom muri de foame, cu toti mieii si morcovii de pe mosia de la tara! |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
marksman |
![]()
Post
#526
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.703 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
@AlexC: exemplul pe care il dai tu cu spalatoria mi se pare deplasat. Daca ala considera ca veniturile sale nu sunt suficiente are dreptul sa mareasca pretul pe care il cere pentru serviciul prestat.
Dacia-Renault nu e societate de binefacere, dar nici muncitorii nu sunt sclavi. Cand tu prestezi munca ta zi de zi si la finalul lunii ti se da un salariu in bataie de joc, spune-mi ce interes mai ai sa muncesti stiind ca eforturile pe care le faci nu sunt apreciate. Mai mult, vine unul care a citit o carte de psihologie si acum e mare HR manager si iti spune ca situatia e grea, ca sunt vremuri grele pentru firma si ca nu se pot face mariri de salariu, dar cei din conducere isi primesc in continuare bonusurile, isi pastreaza avantajele si ce sa vezi, mai primesc si o marire pentru "gestionarea eficienta a situatiei de criza". Stii ca in Franta se ajusteaza salariile cu inflatia? Chiar daca marirea nu acopera 100% inflatia, se face o ajustare. De ce la ei se poate, dar la noi nu? Si nici companiile nu se pot baza la infinit pe relocari si pe forta de munca ieftina. Daca noi, in Romania, ne bazam doar pe faptul ca avem forta de munca ieftina, pe termen lung o sa pierdem. @IsNa: uita-te mai atent la situatia Dacia si o sa vezi ca in regiunea Pitesti detine oarecum un monopol. E o zona "monoindustriala", unde totul are legatura cu constructia de masini. Asa a fost si pe vremea Odiosului, cand in jud. Hunedoara erau orase monoindustriale sau ma rog, totul se invartea in jurul industriei miniere si a prelucrarii metalelor. Si dupa ce totul a luat-o razna, orasele alea au murit. Ca n-au fost alternative, de aia. Lumea a plecat la lucru in strainatate. This post has been edited by Illusi0n: 10 Apr 2008, 09:35 |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Nick Ușor
|
|
aphophis |
![]()
Post
#527
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
pai de maririle alea nu sindicatul trebuia sa aiba grija sa le ceara, sa nu semneze ca primarul (caci am inteles ca ei au semnat contractul colectiv in numele muncitorilor)? Nu stiu de ce intotdeauna in astfel de situatii e vinovat ala care trebuie sa dea dar nu da, nu ala care ar trebui sa primeasca,dar nu cere
![]() |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#528
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(Illusi0n @ 10 Apr 2008, 10:31) @IsNa: uita-te mai atent la situatia Dacia si o sa vezi ca in regiunea Pitesti detine oarecum un monopol Ce usor se flutura termenul asta. Fara ca unii sa fi citit macar definita lui vreodata...dar macar e trendy... |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
klaus |
![]()
Post
#529
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Bine mai, e oligopol, acu e bine?
![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
argon |
![]()
Post
#530
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 10 Apr 2008, 09:24) E usor de vorbit, dar asta nu inseamna automat ca patronatul nu vrea sa plateasca bine. Ci pur si simplu nu poate. E un cerc vicios. atunci sa-si ia jucariile si sa plece acasa, sau sa fabrice chibrituri poate se descurca mai bine. Nu poti sa faci masini fara mana de lucru calificata, iar mana de lucru calificata nu poti sa ai la salarii de mizerie. Simplu. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#531
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
klaus
Acest lucru se intampla in jurul oricarei fabrici de masini. argon o astfel de atitudine nu ajuta pe nimeni din tara asta. Din punctul meu de vedere pot sa plece. Si sa ramana muncitorii in strada cu chilotii rupti in cur ca invatare de minte. Dar mi-ar placea sa ramana iar sindicatele sa ceara cresteri salariale cu moderatie pentru ca vom avea cu totii numai de castigat. This post has been edited by ssilviu: 10 Apr 2008, 09:49 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
marksman |
![]()
Post
#532
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.703 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 10 Apr 2008, 10:46) [...] Dar mi-ar placea sa ramana iar sindicatele sa ceara cresteri salariale cu moderatie pentru ca vom avea cu totii numai de castigat. Subscriu. Firma trebuie sa faca profit, dar nu se poate sa-si bata joc de muncitori, iar sindicatele trebuie sa reprezinte interesele muncitorilor. Modul in care o fac la noi este... hmmm... necorespunzator. |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Nick Ușor
|
|
sorin_f39 |
![]()
Post
#533
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
Deja cred ca sindicatul exagereaza. Suma oferita de Renault este un compromis care, din punctul meu de vedere, privind din exterior, mi se pare OK. Dar poate e vorba si de altceva....
|
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
Dynamique 1.6 16V (2007)
- GL I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
argon |
![]()
Post
#534
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Acum o vreme unii lucratori de la Ford erau impuscati ca-si cereau drepturile, acum, dupa 100 de ani nu-i impusca dar la fel isi bate joc de ei...firma e diferita..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sorin_f39 |
![]()
Post
#535
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
Ford nu va rupe gura targului din punct de vedere al salariilor, insa cred ca o parte dintre muncitorii de la Dacia vor migra catre americani.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
Dynamique 1.6 16V (2007)
- GL I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
wo_name |
![]()
Post
#536
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 August 04 From: Timisoara ![]() |
Tot o dati in sus cu muncitori din alte tari(China, India), dar ati uitat ca si chinezoaicele au facut greva si au amenintat ca pleaca acasa?
Au avut asigurat casa, masa si salar de 200 USD, au facut greva si le-au fost marite salarile. De ce? Ce muncitor roman ar mai fi venit in fabrica respectiva pe un salar sa zicem de 300 USD, l-ar fi spus: "Chinezii au avut aia si aia, si v-au dat peste nas, noi vrem de 2, 3 sau mai de mai multe ori salarul lor". Credeti ca aducand muncitori din alte tari la salarii mici e o rezolvare? Daca o dau in bara cu muncitorii straini pe cine mai aduc in fabrica? Se mai vorbeste si despre mutarea productie mai la est, din cate stiu fabrica Solectron din Timisoara a incercat asa ceva acum cativa ani, au inceput sa faca reducere de personal si au inceput productia in China. S-a renuntat datorita calitatii slabe a muncii prestate de chinezi, numarul rebuturilor foarte mare. This post has been edited by wo_name: 10 Apr 2008, 10:36 |
--------------------
Dacia
Logan MCV Laureate 1.6 8v
2011
- TM ?? ??? Parerea mea ...
|
|
Ruiz |
![]()
Post
#537
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 11 October 05 ![]() |
Miza pusa in joc e mult mai mare decit se crede.Nu este vorba doar de Uzina aici. In regiune sunt si alte citeva firme mari care se vor afla in negocieri si rezultatul acestora depinde intr-o mare masura de ce se intimpla la uzina. Iar Sindicatele stiu asta foarte bine...Muncitorii de la uzina sunt folositi in acest moment ca o masa de manevra de catre BNS care extinde astfel presiunea asupra patronatelor din zona. Urmariti ce se va intimpla in zona dupa incheierea grevei de la uzina
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2005 Megane II Sedan 1,6 115CP 2005
Confort Expression - Beige Angora |
|
ssilviu |
![]()
Post
#538
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(Illusi0n @ 10 Apr 2008, 11:16) Subscriu. Firma trebuie sa faca profit, dar nu se poate sa-si bata joc de muncitori, iar sindicatele trebuie sa reprezinte interesele muncitorilor. Modul in care o fac la noi este... hmmm... necorespunzator. Aici e loc doar de interpretari. Eu consider ca muncitorii merita un salariu mai mare (pentru ca muncesc la fel de mult ca un muncitor de spania) dar acesta nu se justifica. Deci dpdv social/moral un salariu mai mare este meritat, dar dpdv economic nu este justificat. E o mica diferenta de nuanta intre meritat si justificat. Si din pacate, pentru muncitori, in economia de piata conteaza justificarea. Evident ca exista loc de manevra pentru sindicalisti. Numai ca trebuie folosit cu cap. Dar ei nu prea dau dovada de asa ceva. De aceea mi se pare extrem de puerila justificarea sindicalistilor pentru cresterea salariilor: ca au crescut preturile. Daca veneau cu niste calcule financiare complexe din care sa rezulte ca Renault are bani sa le mareasca salariile asa de mult atunci cresteau in ochii mei. Asa ... demagogie ieftina .. Pana una alta o tabara afirma ca Renault are bani suficienti, cealalta ca nu are, dar nici una din ele nu are date precise pe care sa se bazeze. Evident, una dintre ele are date mai putin precise decat cealalta ![]() This post has been edited by ssilviu: 10 Apr 2008, 11:38 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
tribunul |
![]()
Post
#539
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 10 Apr 2008, 09:24) Din el nu poti iesi decat printr-un management si marketing performant, care sa exploateze mai bine slabiciunile pietei. Iar asta cei din conducere o pot face doar. Pentru ca la nivelul de angajati nu am intalnit pe nimeni pana acum care sa zica "hai domne sa punem maine sa muncim, chiar daca mai facem ore suplimnetare, ca ne ajutam firma si in viitor o sa ne fie mai bine". Pe dracu. La ora 16 nu stiu cum sa sparga poarta mai repede dupa o zi de taiat frunza la caini. Crezi ca acolo unde firma observa si recompenseaza eforturile angajatilor, mai sunt angajatii nepasatori? |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
ssilviu |
![]()
Post
#540
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Pentru a primi o recompensa primul pas trebuie facut de angajat. Nu am intalnit asa ceva pana acum
![]() ![]() This post has been edited by ssilviu: 10 Apr 2008, 11:47 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th June 2025 - 12:18 |