DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Africa, Nigeria, Masini in Lagos

radian
post 8 Jan 2006, 08:51
Post #61


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Ai un stil... Iti citesc posturile fara sa clipesc. Interesant tot ce spui.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kukuruz
post 10 Jan 2006, 15:55
Post #62


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 4 June 04
From: Bucuresti




E fascinant cum cineva poate sa-ti trezeasca interesul despre o tara de la capatul lumii despre nu stiai mai nimic - in afara, desigur, de ceea ce ai aflat din tonele de mail "spam nigerian", anume ca acolo apare din senin cate un mostenitor putred de bogat gata sa-ti dea tie pe ochi frumosi jumate din "assets at death" cu care s-a procopsit daca ii oferi contul tau bancar ca sa poata sifona din tara zecile de milioane de petro-dolari! smile.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 12 Jan 2006, 13:41
Post #63


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




Salutare,

@kukuruz: Si eu primesc mailuri dintr-astea. N-am niciodata timp macar sa le citesc. Unii insa au mai multa rabdare, le citesc si raspund mailurilor ca sa "demareze" transferul: e distractiv sa vezi o succesiune dintr-asta de mailuri la www.scamorama.com

Abia m-am intors din Asaba, asa ca o sa incerc sa va povestesc cite ceva despre oraselele astea.
Prima data cind am aflat ca trebuie sa merg in Asaba (in a 2-a jumatate a 2005) am incercat sa-mi fac temele si sa fac ceva cercetare, la ce ar trebui sa ma astept. Fiind in est nu puteam sa-mi fac prea mari sperante ca o sa fie o experienta prea placuta.

Prima bila neagra: nu este aeroport. Cele mai apropiate aeroporturi care au curse regulate din Lagos sunt Benin si Enugu, ambele la aprox. 100km distanta... deci ramine numai o solutie: calatoria cu masina. Fusesem in prealabil la Benin pe sosea asa ca, cel putin pina acolo stiam la ce sa ma astept. Police checkpoints la tot pasul, din cind in cind se mai uitau la actele masinii, permisul soferului, intrebau ce avem in portbagaj, intrebau daca avem sa le dam si noi ceva... acolo pentr-un suc.

Dupa Benin este o intersectie intre doua autostrazi, iesirea de pe autostrada pe care eram, respectiv intrarea pe cealata se face printr-o banda curbata destul de abrupt si marginita de tufisuri inalte. Din tufisuri au sarit vreo 6-7 baietani cu niste bete pline de cuie sa le puna la cauciucuri... Soferul luat prin surprindere a oprit. Eu ma cam resemnasem, am zis ca a sosit momentul sa ma despart de niste lucruri dragi, ma pregateam sa-mi scot cesul Casio Titanium de la minuta, si ma gindeam daca as putea sa ascund un telefon, sa le dau numai 1 din cele doua pe care le aveam prin buzunare... Eh... surpriza: baietii erau de la un Local Government si ne-au oprit ca au stiut ca aia e o masina de companie si am avea nevoie de ceva "permits" ca sa putem haladui asa pe drumurile ce trec prin jurisdictia lor. Aveam deja culese (prin experiente similare) "radio permit" (cam 30 usd, daca ai radio in masina), "National clearance" (cam 50 usd) si inca vreo 2 hirtii tiparite foarte pompos. Le-am scos si le-am aratat...le-au studiat cu atentie, au susotit un pic intre ei si a aparut unul cu o alta hirtie care chipurile e musai sa o avem: "Local Government Clearance" pe care am putea-o primi de la ei contra la numai 100 usd (15000 naira). Asta n-are nici o noima caci autostrazile sunt drumuri federale, adica sunt construite si administrate de guvernul federal al Nigeriei si n-au nici o treaba cu Local Govts. dar noi eram numai 5 si ei erau vreo 10 asa ca trebuia sa studiem indeaproape problema. Negocierea a durat mai mult de o ora, variind de la momente in care urlam toti unul la altul pina la momente cind eram prieteni si intelegeam de ce ei "trebuie sa se sacrifice si sa adune fonduri pentru guvernul local". Intre timp alte masini care treceau nu au oprit la cuiele lor, stiind ca sunt acolo treceau cit de repede se putea cu motoarele urlnind in trepte de viteza inferioare si astia nu prea aveau tupeu sa se arunce in fata lor. In cele din urma am platit cam 30 usd si ne-am ales cu o alta hirtie de pus la dosarul masinii, deja foarte voluminos.

dsc053703po.th.jpg
Masinuta mea, dimineata cind incarcam materialele si faceam planul pentru ziua respectiva.

Asaba este capitala la Delta State si este situata pe malul fluviului Niger. Pe partea cealalta de riu se gaseste Onitsha, capitala statului Anambra. Din povestile altora am aflat ca Asaba este un orasel linistit, cuminte, mai mult rezidential, in timp ce Onitsha este zona "business" si este foarte "rough". Proiectul pe care il aveam consta in instalarea a 4 legaruri radio consecutive, doar unul dinte site-uri era in Asaba, restul 3 erau in Onitsha dar am decis ca voi gasi un hotel in Asaba. Contractorii care lucrez m-au incurajat cum ca acum in Onitsha este mult mai sigur ca inainte. Inainte vreme se intimplau tot felul de crime, jafuri, furturi dar acum un grup local "face ordine", adica daca prinde pe cineva implicat intr-un jaf armat il va duce in zona in care locuieste, unde toata lumea il cunoaste si in cea mai mare intersectie il macelaresc si ii dau foc. Brrr. Incurajator, un fel de era Tepes la noi.

dsc053738lb.th.jpg
Podul dintre Asaba si Onitsha peste Niger River

In Asaba am gasit Grand Hotel. De departe cel mai bun hotel in care am stat pina acum. Intr-adevar, camera standard este aproape 200 USD dar, what the heck? compania plateste si n-am avut niciodata nici cea mai mica problema de buget, abia m-am apropiat de 30% din bugetul pe care l-am avut pentru fiecare proiect. Un spatiu imens (mi-a luat cam jumatate de ora sa fac turul hotelului pe jos), cu multe corpuri de cladiri pentru cazare, apartamentele "prezidentiale" sunt de fapt vilute complet izolate de restul hotelului. Piscina superba, garden bar (mese risipite intr-un cadru superb, live band aproape in fiecare seara), Sports Lounge (un bar inchis unde poti viziona un meci, juca biliard, scrabble, sah sau doar bea o bere la racoare), night club in cadrul hotelului pentru amatorii de zbintuiala... intr-un cuvint fain. Intr-un fel asa e un pic mai greu sa te dai dus de-acolo si sa iesi "out-there" unde orice se poate intimpla.

dsc054958ll.th.jpg
Imagine din camera la Grand Hotel

dsc054998oe.th.jpg
Imagine cu terenurile de tenis de la hotel si in plan departat Niger River

dsc055064oy.th.jpg
Piscina si una dintre mesele de la "Garden Bar"

Daca vrei sa mergi in Onitsha trebuie sa traversezi podul peste Niger, imens, vechisor, doar cu 1 banda pe sens. Orice blocaj pe pod genereaza un trafic imens, poti sta blocat acolo si 3-4 ore in cazul unui accident sau daca se strica vreun camion sau autobuz. Dupa pod trebuie sa fii foarte atent caci te asteapta baietii de la "local government". Pina acum am scapat cu "brute force attack": cit duce in viteza 1, cauti un culoar printre camioanele si autobuzele mari care abia se misca, faza lunga si "god speed"... pina si ei stiu ca e bine de evitat sa stai in fata unei masini de aproape 2 tone care face manevre bruste stinga dreapta cu motorul de 3 litri turat pina pe rosu. Oricum experienta produce 1 kil de adrenalina si pentru pasageri. Si asa descoperi Onitsha: drumuri intortocheate, rupte, pline de gropi (prin unele locuri nu poti trece cu altceva decit 4x4), cladiri inghesuite, totul pare o piata imensa: orice e de vinzare, pretul e discutabil. Unele drumuri erau in constructie asa ca circulatia se facea pe devieri prin inima cartierelor, trafic, caldura insuportabila, aerul conditionat de pe masina a renuntat si el la lupta lasindu-ne sa traim mai mult din atmosfera locala cu geamurile jos.

dsc053775mw.th.jpg
Niger River

Intimplare din Onitsha:
Pe la ora prinzului ne intorceam de la un site si eram blocati in trafic, statie de autobuz, cumulat cu o sosea in reparatie, vecinatatea unei piete, o nebunie. Pierdusem orice speranta ca am putea sa ajungem in timp util la destinatie. La un moment dat aud niste tipete dinspre statia de autobuz si vad acolo un Wrangler obosit, decapotat, cu 2 baieti pe locurile din fata purtind niste batiste pe fata in genul mastilor banditilor din western-uri. In apropierea masinii un alt mascat prinsese o fata si o ameninta cu un cutit imens lipit de gitul ei. Si-apoi vad un alt baiat imbracat intr-un soi de uniforma kaki cu un soi de pusca de vinatoare indreptata spre fata si cel care o tinea ostatica. Repede-repede am ridicat geamurile sus... brr se parea ca ceva rau se va intimpla. Dupa alta scurta perioada de tipete si amenintari "soldatul" trage un foc de arma spre cel cu fata. Asta, in "slow motion" scapa cutitul, fata se arunca la pamint, se prinde cu miinile de fata si se prabuseste in genunchi. O alta impuscatura zguduie trupul mascatului care pica in cele din urma cu fata la pamint. In timpul asta noi ne faceam cit mai mici in spatele bordului la masina... 2 secunde dupa aia unul dintre baietii cu care lucrez ne arata la toti: "Ia priviti... ce e aia? Camera video??" Mda, intr-adevar, o camera video profesionala, pe trepied, cu echipaj de filmare era indreptata spre scena la tocmai asistasem.... smile.gif) Era UN FILM, se faceau doar filmari, probabil un filmulet buget redus care nu si-a permis sa angajeze atitia figuranti si vehicule sa arate ca o piata/statie de autobuz aglomerata. Am ris cu totii, un pic rusinati cita vreme incercam sa ne extragem de pe sub scaunele Hyundaiului. Halal curaj la noi dar.... "better safe than sorry". Dupa aia am realizat ca eram printre putinii care ne-am ascuns in masina, ceilalti, stiind de ce se intimpla se adunasera ciuruc in spatele camerei sa vada in premiera absoluta ultima productie cinematografica, chiar in timpul filmarilor.

Unul dintre cele 3 siteuri din Onitsha, este de fapt un pic in afara orasului, un cartier, de fapt un mic satuc pe virful unui deal. Total diferit de nebuneala din oras, lumea este mult mai calma, mai exista respect si ospitalitate. Banul nu este chiar Dumnezeu. Dupa ce am terminat munca un batrinel pe care doar il salutasem si-a trimis un nepot cu un bidon de 3 litri de palm-wine... vin de palmier. Acrisor, asemanator cu socata de pe la noi. Zic ei ca ar fi tare... haha, e evident ca nu au trait niciodata intr-un loc unde iarna e -20 de grade.

Ieri pe drumul de intoarcere spre Lagos (plecasem tirziu din Asaba caci abia la 2 PM am terminat un test de 24h si pina am semnat "acceptance documents" si ne-am strins miinile a mai durat putin) am condus eu initial si am tras putin de Skodita. Primii 300 de km i-am facut in 2 ore jumate cu viteze pina in 180kmph. Drumurile sunt relativ bune pe portiuni trebuie sa fii atent la depasiri caci cei pe care ii depasesti sunt cu adevarat imprevizibili. Marturie stau nenumaratele epave contorsionate si calcinate pe marginea drumului. Am ajuns intr-un loc unde era un satuc si un popas pentru camioane si normal putin trafic. Mergeam in spatele unui van cu geamuri fumurii, nu cu mai mult de 30kmph pe banda 2, banda 1 se misca mai incetisor. La un moment dat ala cu van-ul o pisca putin, forteaza si intra pe banda 1 si eu ma trezesc la citiva metri in spatele unei masini care era oprita pe banda 2. Nemaiavind loc sa ma bag pe cealata banda am frinat, oprind la 1 m de masina oprita fara probleme dar o roata din fara a prins ceva nisip si s-a blocat pe ultimul metru de frinare. Cind ma uit pe cealalta banda o masina de politie (un Pick-up Isuzu) plin cu politai. In prima secunda s-au uitat la mine si au zimbit mai apoi s-au gindit ca ar putea sa iasa ceva daca imi fac probleme si-au schimbat atitudinea. M-au blocat cu masina lor, unul dintre ei si-a luat pusca si s-a postat in fata masinii mele, altul a venit la geam c-o fata suparata facindu-mi semn sa deschid. Mi-a cerut permisul, l-a luat putin dezamagit cind a vazut ca intr-adevar aveam permis nigerian, apoi mi-a dat 2 oameni jos din masina, a pus alt politai inarmat pe locul din dreapta si mi-a spus sa-i urmez pina la "police station", la ei la sectie. (Aveam geamurile la Skoda lasate jos cit vorbisem cu ei dar AC-ul inca functiona. Politaiul din dreapta cind a simtit racoare de la fantele de ventilatie mi-a zis "Wind up", ridica geamurile... Numai de-al dracului i-am zis "Wind up for what?" si am oprit AC-ul... Nu mi-a mai zis nika pina la sectie.)
Ajungind la sectie mi-a cerut si hirtiile masinii, am intrat in cladire. O cladire mititica, neingrijita, fara usa, in prima camera un birou mare de lemn era singurul mobilier. O usa spre o alta camera purta inscriptia CELL. Nu parea sa aiba gratii sau alte incuietori solide.
Politaiul mi-a zis ca ma aresteaza pentru "reckless driving" si ca va trebui sa ma justific la tribunal. Au urmat mai bine de 5 minute de cearta timp in care restul politailor si-au luat pustile si au iesti afara zimbind, lasindu-l singur pe ala mai al dracu', eu m-am scuzat in timpul asta si m-am dus pina afara si mi-am cumparat tigari de la un chiosculet desi eram "acuzatul". Cind m-am intors inca era o galagie de nedescris, contractorii mei si cu soferul meu tipau la politai. La un moment dat politaiul a zis sa tacem cu totii, a venit la mine si mi-a dat permisul si actele masinii si mi-a zis: "I have to let you go. I don't think we have in Nigeria prosecution lawyers that can match the mouth of the guys you are working with, I have already a big headache! I will just caution you: drive safer!" (Trebuie sa-ti dau drumu; caci nu avem in Nigeria procurori care sa fie la fel de buni ca baietii cu care lucrezi. Deja am o durere infernala de cap. Doar te avertizez: condu mai cu grija).
Am inceput sa ridem cu totii, le-am cumparat cite o cola la politai si ne-am despartit prieteni. Ca un semn de buna credinta am lasat soferul sa conduca pina in Lagos.

dsc052624mj.th.jpg
Concluzia fiecarui proiect: 24h error free!


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacicuss
post 12 Jan 2006, 14:01
Post #64


Mare Vrajitor KKK


Group: Members
Posts: 299
Joined: 3 August 04
From: Poplaca




om bun, ma omori ! Fa ceva si posteaza mai des... biggrin.gif mai lasa munca..."e pentru negri"...kiddin'....


--------------------
VW Passat 1.9TDI - ww-00-XXX
A religious war is like children fighting over who has the strongest imaginary friend...
The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Surub
post 12 Jan 2006, 14:27
Post #65


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 31 December 04




Unchiu ,daca as citi in afara de "Harry Potter" plus lecturile obligatorii de la scoala si altceva , tare te-as ruga sa scrii o carte. Asa abia astept sa vii si sa iti desfaci tolba cu povesti la gura caloriferului .Si sa facem iarasi o gramada de nazbitii ! wub.gif


--------------------
DACIA SN CONFORT - IS 14 JAL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 12 Jan 2006, 15:02
Post #66


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Si acest ultim episod citit repede repede ca si toate celelalte de altfel.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vimar
post 12 Jan 2006, 20:18
Post #67


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 14 February 05
From: Iași




Spune-ne și nouă ce obiceiuri au, ce mănâncă, beau...
Mai au specialități din carne de om ?...brrrr, tre să fii curajos tare să mergi în țara aia...


--------------------
Dacia-Logan Laureate 1,4 mpi - IS-13-SP...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihail75
post 20 Jan 2006, 17:48
Post #68


mihail


Group: Members
Posts: 466
Joined: 12 October 03
From: Iasi




unul din cele mai bune topicuri, parca retrezeste in mine dorinta de a citi jurnale de calatorie (pasiune din copilarie).
apropo, in afara de cei din zona rezidentiala speciala (Victoria), in restul orasului Lagos sau in alte orase gasesti albi? ma refer la cei, gen americani din peace corps sau alti voluntari de toate natiile, care sa se aventureze pe acolo.
mai ca am inceput sa caut referinte despre nigeria. pina acum spuneam ca noi suntem "tara lui Papura voda" (personaj real, de altfel), dar parca acum m-am razgindit. Noi raminem campioni pe Europa. http://en.wikipedia.org/wiki/Nigeria


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.4 MPI - Is-YY-XXX
mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
J o h n n y
post 21 Jan 2006, 02:32
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 12 April 05
From: Cluj




De scrisorile nigeriene va mai amintiti? Au sufocat netul, ne umpleau casuta postala cu oferte care mai de care mai tentante....

Uite aici un model :



This post has been edited by Johnny_Bravo: 21 Jan 2006, 03:09


--------------------
Ford Focus 2 TDCI 2005 Ghia 109 CP
Simplicity is the ultimate sophistication!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaspersky
post 21 Jan 2006, 03:22
Post #70


maistru Zen


Group: Members
Posts: 1.063
Joined: 23 April 03
From: Cluj-Napoca




QUOTE(mihail75 @ 20 Jan 2006, 17:48)
apropo, in afara de cei din zona rezidentiala speciala (Victoria), in restul orasului Lagos sau in alte orase gasesti albi?
*


Din cite stiu mai are si Michelin niste fabricute pe acolo prin zona pe la Port Harcourt pe unde presteaza si ceva europeni!


--------------------
KIA Cee'd SW 1.6 GSL Base 2008
"Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 21 Jan 2006, 11:27
Post #71


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




QUOTE
Spune-ne și nouă ce obiceiuri au, ce mănâncă, beau...
Mai au specialități din carne de om ?...


@vimar: Traditii si credinte ciudate au, ciudate pentru noi caci si noi le-avem pe-ale noastre. Imi aduc aminte ca in satul bunicilor mei era o babuta care "descinta" cu carbuni incinsi deasupra carora bolborosea ceva rugaciuni de spuneai ca esti in "Exorcistul"; vineri 13, pisica neagra, nu te-ntoarce din drum, ghicitoare atotstiutoare si multe altele. Canibalismul insa cred ca e o chestie mai mult exagerata in ceea ce priveste Africa, exagerata de faptul ca stim asa de putin despre Africa si e mai usor sa etichetam tot continentul drept "salbatic". http://en.wikipedia.org/wiki/Cannibalism

Sunt o multime de feluri de mincare locale, mult mai picante decit cele cu care suntem noi obisnuiti. Nu prea se maninca porc, la musulmani e de inteles dar chiar si crestinii il evita caci este considerat animal murdar. Uneori se gaseste insa in supermarket. Yam (ne-preparat seamana cu un fel de sfecla mare, se curata, se fierbe si apoi se piseaza pina devine o pasta, seamana cu mamaliga de la noi doar ca este mai dulce), egussi (un fel de mincarica de legume si carne), moi-moi (seamana cu fasolea batuta), peste la gratar, suya (carne de vita taiata in feliute foarte subtiri, condimentata si pregatita la gratar - echivalentul micilor la noi, adica de obicei e un bun pretext pentru o bere rece), pui prajit cu orez sau cartofi prajiti sunt mincaruri foarte populare pe-aci. Sunt restaurante cu specific traditional unde preturile sunt relativ mari dar sunt si locuri unde 2-3 femei pregatesc mincarea "la vedere", au un anunt scris pe un carton "FOOD IS READY" si vind un prinz, inclusiv coca-cola cu echivalentul a 2 usd. Trebuie sa fii precaut totusi cu alimentele, febra tifoida si hepatita sunt doar citeva "condimente" pentru care nu vei fi taxat. Daca te plimbi prin tara cu masina vei observa numeroase popasuri unde opresc soferii de camion si autobuzele unde sunt o multime de "mini-canteen". Specialitatea unora este "bush-meat" - carne din tufisuri... animalutul seamana cu un iepure mare-mare cu coada lunga... facut la gratar e o delicatesa.
In general regula pentru expatriati este: "boil it, peel it or forget it!" adica nu minca ce nu poti curati de coaja sau nu poti fierbe. Ferindu-ma de toate astea, luind medicatie preventiva anti-malarie, mincind numai ce-mi pregateam eu, folosind numai apa imbuteliata am facut malarie si tifoida in acelasi timp la 3 luni dupa ce am ajuns in Nigeria.

Albi in Nigeria: din belsug si mai peste tot. Acum sunt multi expatriati care lucreaza in Telecomunicatii. Alcatel, Harris, Siemens, Ericsson, Huawei sunt toate prezente aici si isi aduc experti in echipamentele lor de peste tot din lume. In industria petroliera (Chevron, Shell, Mobil si sub-contractorii lor folosesc o multime de expatriati, cei mai multi in estul Nigeriei, regiunea bogata in petrol). Libanezii si indienii sunt cei cu afacerile maruntele (buticuri, supermarketuri, frizerii, cafenele, restaurante, shawarma... si sunt peste tot in Nigeria, in marile orase. Sunt multi care s-au stabilit in Nigeria de zeci de ani, sunt femei care sunt casatorite cu nigerieni si locuiesc aici de foarta multa vreme. Chinezii se pare ca invadeaza Africa din ce in ce mai mult. Sunt companii imense cu capital chinezesc care au investit enorm, fabrica orice: folii de aluminiu, acoperisuri, tabla, echipamente electrocasnica, ansambleaza motorete etc. etc. Cea mai mare companie de constructii din Nigeria, Julius Berger e germana, e compania care a construit majoritatea autostrazilor, podurile din Lagos, aeroporturi si nu in ultimul rind Abuja, capitala Nigeriei.

Asa ... despre "scam mail", scrisorile cu milioane de la mostenitori nigerieni... daca vrei sa va distrati putin: www.scamorama.com


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 21 Jan 2006, 12:17
Post #72


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Malarie si febra tifoida... Asta sa fie pretul pe care-l platesti pentru aventura ta africana?


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 21 Jan 2006, 16:04
Post #73


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




Pentru orice trebuie sa fie si un pret. Nu prea cred ca malaria si tifoida e pretul ca atunci ar fi o afacere prea buna smile.gif . Malaria e transmisa prin intepaturi de tintari de la persoana bolnava la una sanatoasa. Este o perioada de incubatie de aproximativ 7 zile dupa care incepi sa te simti slabit, ai o stare usoara febrila, nu esti 100% operational. Testul pentru malarie consta intr-o recoltare de singe din deget, doar o picatura, rezultatul ti-l da in 30 minute. Medicatia e la indemina oricui, sunt acum "doze soc" pe care le iei, cere odihna si repaos pentru 2-3 zile. Dupa aia esti "good as new". Deci per total scapi mai repede decit de o gripa. Tifoida se transmite prin apa infectata (alimente contaminate, fructe, legume), se trateaza cu antibiotice intr-o saptamina.

Am avut malarie de vreo 3 ori, tifoida de 2 ori, culmea este ca in ultimii 2 ani n-am mai avut nici una dintre ele.. parerea mea este ca intr-un fel sau altul corpul isi construieste, sau imbunatateste sistemul imunitar. Pericolul apare cind nu te cunosti prea bine, ai frecvent stari de slabiciune si crezi ca "o sa treaca". Daca nu te testezi din timp si bolile avanseaza de la un punct incolo intra intra in faze ireversibile sau macar foarte greu reversibile.

Alta problema referitoare la sistemul medical de aici, chiar si la clinicile VIP: daca te simti rau si NU E malarie sau tifoida atunci fugi... du-te undeva in Africa de Sud sau Europa si vezi ce e! E si o zicala pe aici: "If it is malaria take MALADRIN, if it's typhoid take antibiotics, if it is NOT malaria or typhoid TAKE KLM!"

La plecare din Romania pentru orice destinatie africana trebuie sa iti faci carnet de vaccinari: faci vaccin pentru febra galbena, hepatita A, iti recomanda tratament preventiv pentru malarie si tifoida. Carnetul de vaccinari e posibil sa fie cerut la plecare... mie nu mi l-au cerut niciodata.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
J o h n n y
post 23 Jan 2006, 22:24
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 12 April 05
From: Cluj





Florine, cum sunt vazuti yancheii pe acolo, e aceasi politica de pupat in dos si de plocoane ca in Romania? Sau exista niste sentimente mocnite anti-americane? Care este in general parerea bastinasilor vis-a-vis de politica externa a SUA si de "apucaturile" lor, in general?

Africa a insemnat pt ameticani o umilitoare infrangere in 1992 in Somalia, cand au fost nevoiti sa plece cu coada intre picioare din Mogadiscio....


--------------------
Ford Focus 2 TDCI 2005 Ghia 109 CP
Simplicity is the ultimate sophistication!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 23 Jan 2006, 22:40
Post #75


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




Eu iubesc pacea mondiala, curcubeele si pestisorii aurii... sunt niste chestiuni pe care prefer sa nu le discut cu baietii de pe-acilea... si nu prea ma bag nici in general. 1. Chestiuni religioase, ce-i mai bun ca ce? 2. Care e ultima distractie in Iraq si cine are dreptate.

Am un tricou, de altfel foarte fain si de foarte buna calitate cu steagul americii pe care il port numai in casa ca acum e echivalentul "bull's eye" peste tot. Dar asta nu datorita faptului ca americanii sunt uriti aici.

Diferenta se face mai simplu, intre alb si negru. E si un cintec foarte popular "Oyibo, I go chop your dollar" = "Om alb, o sa-ti pap dolarii" (pidgin english). De fapt se intimpla cam invers. Oyibo cam papa petrolul de pe-acilea. Moka, mai mult sau mai putin!


QUOTE
Africa a insemnat pt ameticani o umilitoare infrangere in 1992 in Somalia, cand au fost nevoiti sa plece cu coada intre picioare din Mogadiscio....


Nu-s prea tare in politica externa, iau cursuri pe CNN, chiar in momentul in care citeam postul tau era o stire cu peacekeepers din Guatemala care au fost lichidati in Congo.. si s-a mentionat si despre retragerea americanilor din Somalia.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 25 Jan 2006, 15:30
Post #76


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




Kano and Kaduna

Am sa povestesc citeva lucruri despre Kano si Kaduna in acelasi post. Ambele orase sunt in nordul Nigeriei, respectiv in zona predominant musulmana a tarii dar intre ele sunt diferente majore chiar daca distanta pe sosea este de mai putin de 200km.
Primele proiecte in afara Lagosului le-am avut in Kano si am fost placut surprins de ce am gasit acolo. Altii mi-au spus ca e normal ca oriunde ma duc sa fie mai bine caci Lagosul este de departe cel mai rau si periculos oras din Africa si prin puterea comparatiei oriunde altundeva va fi mai bine. Destul de bine organizat, infrastructura mai buna ca in Lagos, se respecta regulile de circulatie, drumurile sunt mai largi, marcate, intersectiile mai marisoare au sensuri giratorii cu prioritate pentru cei ce sunt deja inscrisi in sens. Kano este centrul comercial al nordului si e rezidenta pentru o mare parte a elitei din Nigeria.
De ce? Explicatii sunt multiple:
Nigeria este impartita din punct de vedere etnic in 3 (3 triburi majore): hausa, in nord, igbo in sud-est si yoruba in sud-vest. Mai sunt comunitati si triburi printre, mai marunte, dar chiar si restul arata intr-un fel sau altul apartenenta la unul dintre triburile mari.
Din timpurile mai vechi, de cind Nigeria a fost colonizata de portughezi si mai apoi de britanici (numiti, inca, "colonial masters", cu referire evident la vremurile respective) cei mai docili, dornici de educatie si de a avansa au fost cei din nord caci erau mai saraci si au inteles ca pentru a depasi conditia trebuie sa acumuleze cit mai mult. Astfel o mare parte din investitii in educatie si infrastructura au fost alocate pentru nordul Nigeriei. Trebuie sa recunosc ca, probabil si Sharia a ajutat la canalizarea majoritatii fondurilor spre scopurile carora le-au fost destinate. Nu prea poti conduce Ferrari cu o singura mina asa ca multi s-au abtinut de la strins bani pesonali pentru Ferrari si si-au pastrat ambele minute.
Prin anii '60 Nigeria si-a obtinut independenta. Imediat dupa, s-a descoperit si petrolul in sud estul tarii. Baietii din nord au inteles repede ca daca presedintele si/sau majoritatea guvernantilor vor fi din zona respectiva, cea mai bogata atunci astia ar putea sa opteze pentru o autonomie locala sau chiar separare si atunci dispare vaca de muls. Avind avantajul educatiei si probabil si ceva mai dezvoltat spirit machiavelic au pastrat (mai mult sau mai putin) la conducere omuleti din zona lor. Astfel au beneficiat si de programe de investitii substantiale. Si seful de la RAJAC la noi pune pe lista de prioritati schimbarea tevilor pe strada la el asa ca de ce ne-am mira ca cele mai bune autostrazi, semnalizare, canalizare se gaseste in cartierul presedintelui?!?

Pe vremea aia lucram la un operator CDMA care era intr-un proces agresiv de expansiune. La momentul ala chiar lansam retele in 2 orase din nord, Kano si Maiduguri. Fiind primele alte orase (in afara de Lagos) in care lansam nu erau proceduri prea clare referitoare la transport intre orase, cazare, transport local etc. si se lucra cam in stilul urmator: luai ceva bani de la firma, calatoreai pe barba ta (iti organizai singur transportul local - masina inchiriata, taxi), iti cautai cazare (nu era o limita fixa dar se punea accent pe minimizarea costurilor asa ca era de apreciat sa gasesti ceva rezonabil) si apoi veneai la contabili cu restul de bani si cu chitantele ca sa-ti anuleze I.O.U (un document care chiar asa se cheama "I Owe You" - cind iei banii de la firma suma se trece pe documentul respectiv si semnezi pentru ei). Prima data am stat la Royal Tropicana Hotel, am fost intr-un grup mai mare printre care si CTO, CFO, baiatul patronului (care era si director comecial). Unii si-au jurat sa nu mai calce in Kano, nu le-a placut, pentru mine insa abia incepea seria de plimbari Lagos-Kano. Ulterior, in plimbarile de mai tirziu am gasit TAHIR Guest Palace. Hotelul unui libanez care este stablit de generatii in Kano: superb. De 2 ori mai scump decit Royal tropicana (cam 60-70 usd pe noapte) in schimb servicii super: Angajati politicosi si rapizi, mincarea bunisoara, 60-70 canale TV prin satelit (multe dintre ele cu subtitrare in araba dar nu m-a deranjat), foarte sigur. Din pacate de foarte multe ori plin.

Singura problema cu Kano este ca daca ai o zi libera (astepti ceva echipamente, astepti pe cineva pentru o intilnire sau in cazul meu la finalul proiectului trebuie sa rulez un test de 24h... NU ESTE NIMIC DE FACUT! Poti doar sta in hotel si sa te uiti la TV, ceea ce mi-e destul de greu, poti cauta un loc mai umbros dar si acolo vei suferi de caldura... nu e nimic, nimic.

La doar 200km in sud se gaseste Kaduna, un orasel care, desi in nord are populatia impartita cam jumatate-jumatate, crestini-musulmani. Chiar dupa primele rezultate a unei cautari pe google despre Nigeria veti vedea ca zona este recunoscuta pentru instabilitate in momentele cind apar conflicte pe motive religioase. Cu doar 2 ani in urma, urma sa se organizeze Miss World in Abuja, Nigeria si ca urmare a unei remarci intr-o prezentare (cum ca chiar si Mohammed ar fi fost de acord sa-si ia mai multe neveste daca ar fi vazut fetele de la miss) a iesit o batalie in care au murit peste 600 de oameni in Kaduna.

Stiind de asta mi-am cam facut griji inainte de a pleca in zona, griji pe care nu le-am vazut justificate odata ce am ajuns. Nu imi pot imagina oamenii aia omorindu-se unul pe altul, par toti cuminti, zimbitori, amabili. In nord este singurul loc in care cei din jur mi-au oferit asistenta ne-conditionat, doar fiind interesati in ceea ce faceam. Diferenta intre clasele sociale se face clar, nu este loc de dubiu, un portar, un camerist, un chelner nu va avea niciodata o atitudine aroganta, intotdeauna cu zimbetul pe buze, "Yes, Sir!", "No, Sir!", "Right away, Sir!"

A propos de obedienta: Parte a jobului meu este sa instalez echipamente radio. Antena si partea de exterior a echipamentului au greutati destul de mari (functie de tip si marimea antenei) de la 30kg pina la 200-300 kg (antena) si 30-50kg echipamentul de exterior. Astea trebuie instalate la inaltimea specificata de departamentul de planning. De obicei e vorba de inaltimi intre 30-60m.

In Kano eram fara echipa de contractori si a trebuit sa instalez un astfel de echipament pe turnul de la NITEL (echivalentul RomTelecom la noi). Am angajat ad-hoc niste baieti, am pus funia pe turn, prin scripete si am inceput sa ridicam echipamentul pina la inaltimea ceruta. Fiind destul de greu si baietii destul de anemici (erau 4) trebuiau sa sara 2 cite 2 pe fringhie si practic ridicarea era sub actiunea greutatii lor. Greu de explicat dar sper sa intelegeti: 2 tin funia, 2 sar cit pot se prind de funie si coboara sub actiunea greutatii lor, si tot asa. La un moment dat apare unul si ii cheama sa-i trimita sa cumpere ceva. Fara ezitare 3 dintre ei au dat drumul la funie, doar unul care era in saritura s-a agatat... Chestia distractiva este ca greutatea lui era mai mica decit greutatea echipamentului si a urcat, asa agatat pina pe la 3-4 metri inaltime. Am avut noroc ca eram aproape si am reusit sa-l prind inainte sa ajunga la 40 de m smile.gif .

In Kaduna prima data am stat la un hotel care apartine statului, unde evident conditiile nu sunt foarte bune, intretinerea proasta si atitudinea personalului "timpul trece, leafa merge" isi spun cuvintul. In camera pe usa, era un anunt ingrijorator. Ceva de genul: "Datorita greutatilor prin care trece populatia la momentul actual sunt unii care incearca sa obtina venituri prin jafuri sau furturi. Va sfatuim sa nu raspundeti la telefonul din camera daca nu asteptati vreun telefon, folositi toate sistemele de incuiere a camerii, nu lasati lucruri de valoare in camera, nu permiteti accesul in camera persoanelor necunoscute, nu va angajati in discutii cu persoane necunoscute in lobby-ul hotelului sau in parcare. Ingrijorator mai ales ca usa prezenta numeroase semne de fortare, se cunostea ca fusese sparta in repetate rinduri. Asta este, din fericire nimic nu s-a intimplat. Aveau in schimb la hotel o piscina superba, mai mare decit o piscina olimpica, cu trambulina si adincime maxima in mijloc de mai bine de 4 m. Au de asemenea un "garden bar", un spatiu verde generos, cu mese risipite printre copacei si tufisuri unde puteai sa stai la o bere sau sa maninci un gratar de pui sau suya. Mincarea in hotel era asa de proasta ca am mincat pui la gratar pe toata perioada sederii, fara gripa smile.gif.

Eram la "garden bar" intr-o seara la o bine-meritata bere rece si vine chelnerul la mine. Nu mi-a venit sa cred cind mi-a spus: "Sorry Sir to disturb you, would you like something else?" "No, I am still ok!" ii zic oarecum surprins caci de obicei eu il chemam daca voiam ceva, nu venea el sa ma intrebe... "Than is fine, I will be back in 10 minutes, I have to go and shit!"... "You have to go to WHAT?" "I need to go to the toilet!" repeta asta... Am izbucnit in ris..."Thanks for sharing that with me, well, good luck"... Sinceritatea lui m-a lasat masca!

In ultima vreme am gasit un alt hotel in Kaduna, apartine de NAF (Nigerian Air Force) si in permanenta ai 10 soldati inarmati pina-n dinti de paza. Chiar daca conditiile nu sunt bune si nici nu ai "garden bar" si piscina dormi mai bine chiar fara gratii la geamuri si usa "bullet proof".

Intr-o zi eram in virful unui turn in Kaduna, intr-o zona "low cost, low income", adica mai amarita si la un moment dat vad vreo 100 de oameni alergind pe altii. Cei vinati erau politisti si fugeau de rupeau pamintul. Vazind batalia, spirite incinse imi si faceam planul cum o sa dorm noaptea la inaltime, pina se linistesc. Mi-am si adus aminte atunci de un baiat care a fost prins in mijlocul unor probleme cu comunitatile din estul Nigeriei si a stat citeva zile bune in virful unui turn de 100 m pina cind s-au potolit si l-au lasat in pace.
Jos, soferul de taxi cu care venisem privea impasibil, ca la cinema evenimentele in curs de desfasurare. Din fericire au aparut ceva "negociatori" si in mai putin de o ora problema se rezolvase. Am coborit si eu atunci desi treaba mi-o terminasem de ceva vreme smile.gif.

Better safe than sorry.

Hm, cautind o poza-doua sa ilustrez ce spun mi-am dat seama ca nu prea am multe poze din Kano. Bine de stiut caci saptamina viitoare, miercuri trebuie sa mai fac o tura prin zona sa-mi completez arhiva foto. Daca merge totul bine, o sa si postez citeva cind ma intorc. Daca nu... o sa aflati la stiri. radmasa.gif



--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 25 Jan 2006, 15:39
Post #77


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca





Si inainte de a pleca inapoi pe "plantatie", ca tot am vazut ca ieri in Iasi erau -24 de grade pun si o poza de duminica de la plaja.

elekobeach2rj.th.jpg

Pustiulica e asistentul meu, mai am putin si o sa-i termin trainingul de limba engleza ca sa-l pot trimite sa-mi ia si mie o bere rece.

Bafta si spor!


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 25 Jan 2006, 17:02
Post #78


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Faina faza cu ospatarul. Daca tot trebuie sa astepti 10 minute dupa el, macar sa stii ca lipsa lui este justificata...


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihail75
post 25 Jan 2006, 17:13
Post #79


mihail


Group: Members
Posts: 466
Joined: 12 October 03
From: Iasi




cam citi km. de autostrada sunt in total in nigeria? exista undeva pe web o harta a lor?


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.4 MPI - Is-YY-XXX
mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 25 Jan 2006, 17:22
Post #80


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




total: 194,394 km
paved: 60,068 km (including 1,194 km of expressways)
unpaved: 134,326 km (1999 est.)

sursa CIA
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/ni.html

arata bine cu 1,194 km de autostrada, preoblema este ca autostrazile sunt oarecum neterminate: nu au semnalizare, benzi de urgenta, parapeturi, semnalizare in curbe, limitari de viteza in potiunile periculoase, nu sunt semnalizate iesirile/intrarile, practic sunt drumuri asfaltate 2 benzi pe sens, sensurile separate prin spatiu verde si/sau bariera de beton.

Harta, cred ca cea mai in detaliu pe care o poti gasi este in Encarta World Atlas.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 3 Feb 2006, 12:35
Post #81


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Nu ne mai povestesti nimica? Ne-ai tezit apetitul si acum ne lasi in asteptare?


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 3 Feb 2006, 15:23
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Vad ca nu sunt singurul nerabdator sa citeasca aventuri din Nigeria. biggrin.gif


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 3 Feb 2006, 15:47
Post #83


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.521
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




se pare ca nu cititi cu destula atentie, uitati ce zice omul:

QUOTE(florin_el @ 25 Jan 2006, 15:30)
saptamina viitoare, miercuri trebuie sa mai fac o tura prin zona sa-mi completez arhiva foto. Daca merge totul bine, o sa si postez citeva cind ma intorc. Daca nu... o sa aflati la stiri.  radmasa.gif
*




deci mai aveti nitica rabdare wink.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 13 Feb 2006, 18:16
Post #84


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




Am ajuns in Kano pe 9 februarie 2006 cu IRS. Se pare ca este singura linie aeriana care inca mai zboara spre Kano, restul se pare ca au fost suspendate sau cine stie, poate nu mai au avioane.
Cam asa arata Kano de sus... desert in timpul sezonului uscat:

kanolaplecaredesus1st.th.jpg

Aeroportul era plin de pelegrini ce s-au intors din Hajj, cele 4 747 de la Kabo Airline (cea mai mare linie aeriana care face drumuri pentru pelerinajul anual) tronau maiestuoase pe tarmac alaturi de un alt 747 de la logistic airline, probabil altul care vrea o parte din profituri. Unul dintre 747 se pare ca este folosit exclusiv pentru piese de schimb... e complet descompletat si motoarele arata jalnic, depozitate alaturi de monstru. Mi se pare destul de greu pentru un pilot sa zboare o huiduma dintr-asta (experienta de FS2004), mai ales ca dupa cum arata probabil nici jumatate din sisteme nu-i functioneaza.

747stricatmotoare0ck.th.jpg

Pachete de bagaje, infasurate in plasa de fringhie erau pe tarmac, cumparaturile pelegrinilor probabil.

bagajelepelerinilor2up.th.jpg

Scurt timp dupa ce mi-am cules bagajele de la "Sosiri" am gasit si un TAXI, un Mercedes Cobra mai batriior decit mine, intr-o stare impecabila inca (cred ca mai buna decit a mea, ce inseamna intretinerea de calitate, poate trebuie sa schimb si eu tipul de ulei... poate trec de pe Heineken pe Corona).

carhirekanobenz2ec.th.jpg

CALD... cumplit de cald... cald este si in Lagos dar aici e si USCAT... in permanenta iti simti buzele uscate, iti simti efortul de a respira. Harmattan (vintul ce bate din nord, dinspre Sahara in sezonul secetos) este inca puternic, abia daca este vizibilitate de 500m in oras din cauza prafului din aer. Avioanele au nevoie si ziua in amiaza mare de luminile de pista de noapte aprinse. Sper macar sa nu devina mai rau inainte de pecarea mea spre Lagos... in urma cu un an am stat 3 zile in Kano asteptind un zbor spre Lagos. Culmea este ca avioanele veneau... dar nu puteau ateriza asa ca se intorceau ori spre Lagos, ori spre Abuja. Asa este si mai frustrant.. sa fii in aeroport sa-ti auzi salvarea biziind pe deasupra citeva minute si apoi sa se indeparteze spre sud.

zonaindezvoltare7oq.th.jpg
Zona in dezvoltare mai pe la periferia orasului.

soseainkano5gy.th.jpg
Sosea in oras. Mini-taxiurile cu 3 roti sunt prezente si in Kano. Nu la fel de populare ca motoretele obisnuite.

Imediat dupa sosire am primit si avertizare referitor la ceva stare volatila in Kano din cauza "caricaturilor", steaguri ale Danemarcei arse, ceva amenintari, proteste de mai mica intensitate. Era ceva scandal si impotriva femeilor care folosesc motorete drept taxi... cica asa ar fi prea aproape de alt barbat.

femeiepeachaba9td.th.jpg

Desi roman, lucrez pentru o companie norvegiana si cred ca trebuie sa fiu precaut caci pina sa-mi verifice cineva care STIE sa citeasca pasaportul... s-ar putea sa nu mai fie cu adevarat necesar. Pe deasupra a mai trebuit sa renunt si la cel mai popular fel de mincare al meu cind sunt in deplasare, pui caci chipurile si aici au ajuns gainile sa protesteze impotriva consumului exagerat si se sinucid in masa. Gripa aviara a ajuns si in Nigeria.

Noroc de hotel bun. Tahir Guest Palace desi putin mai scump (aproape 100 usd/noapte acum) ramine la fel de comfortabil, primitor si uscat... fara bere.

Vineri, a 2-a zi am inceput in forta, stiam ca trebuie sa terminam cit mai mult din treaba pina la ora 13:00 caci atunci sunt rugaciunile de vineri. Inca prefer sa citesc instructiuni de folosire pentru Loganelul pe care nu l-am mai folosit de aproape 5 luni decit sa ajung vedeta internationala la CNN.
Dar cum socoteala de-acasa rareori se potriveste cu cea din tirg abia la 1 fara 5 minute coboram de pe un turn la vreo 10 km distanta de "green zone" dupa ce aliniasem linkul radio la care am lucrat toata dimineata. Soferul si echipa deja incarcasera venerabilul Mercedes eram gata de evadare. Totul bine si frumos, strada larga, viteza, oamenii din jur pareau linistiti si cuminciori pina cind.... deodata dupa o curba usoare vedem ca express-way e blocat cit se vede cu ochiul.. pe ambele sensuri. (Nu ca am fi putut intoarce caci sensurile sunt separate de o bordura de beton tip bariera anti-blast de aproape 1 m). Inapoi... no way. In cele citeva secunde cit mi-a trebuit sa-mi dau seama ce se-ntimpla aveam si in spatele nostru 7-8 rinduri de masini oprite. Soferi, pasageri, trecatori treceau pe marginea drumului, cei ce aveau la indemina covorasele de rugaciune le intindeau, intr-un megafon indepartat immam-ul indeamna la rugaciune. In araba si hausa... nu inteleg nici una din astea doua, nici macar nu am idee ce spune sa-mi dau seama daca e un ton neutru sau agresiv. Soferul nostru isi ia crucifixul atirnat la oglinda cu o miscare experta si il pune in torpedou, verific si eu daca cruciulita cadou de la surioara mea e ascunsa sub tricou ma si uit urit la unul din baietii cu care lucrez caci ostentativ avea un crucifix din aur etalat pe deasupra tricoului... Cu o privire vinovata il face si el nevazut. Dupa alte citeva momente am realizat ca suntem singurii care mai stau in masina... toti restul erau prosternati spre Mecca pe marginea bulevardului. Ce e de facut?!? Sa mergem si noi in rind cu toti ... mda, ce idee grozava.... chiar daca-s putin bronzat cred ca tot as atrage suficient de multa atentie cit sa fac rost de "camasa portocalie" ad-hoc daca macar unul ar considera asta ca fiind un gest lipsit de respect.

mosque6jx.th.jpg
Una dintre multele moschei din Kano.

Am hotarit sa parasim masina in care stateam ca niste muste-n borcan, sa trecem pe partea opusa a strazii, ceva mai departe de multime. Zis-si facut. Am lasat-o descuiata, ca toate restul masinilor parasite in mijlocul drumului, inauntru fiind si rucsacul meu cu laptopul, aproape 1000 usd in moneda locala, GPS, camera digitala si toate cablurile care trebuie sa le cari intr-o "wireless world". Cu o singura privire am estimat inaltimea gardului de caramida de pe marginea resectiva de sosea... cam 2 metri jumate fara sirma ghimpata sau cioburi de sticla pe virf, rezonabil de escaladat in citeva miscari. Oarecum amuzat am realizat ca toti faceam acelasi lucru, masuram pe tacute gardul din priviri. Zona de pe linga gard, am realizat curind din cauza odorii ca era folosita drept toaleta publica... chiar publica avind in vedere ca era pe marginea unei sosele aglomerate de intrare in oras... Dar culmea... mirosul patrunzator chiar parea rezonabil avind in vedere ca zona ne oferea cel putin 50m "head start" in caz ca situatia trece de la "ingrijorator" la "HOT". Nu sunt chiar asa de fricos pe cit pare dar, estimind realist am realizat ca in caz ca la 1000 de oameni li se pune pata pe ceva nu te mai scapa nimeni... nici MOPOL (MObile POLice, un fel de trupe speciale ale politiei locale), nici UN, nici macar Dumnezeu... mai ales ca nici nu e zona lui pe-acolo. Asa ca m-am simtit putin recomfortat de amintirea bancului ca "Nu stiu ei sa bata cit stiu eu sa fug" la momentul respectiv.

N-a durat mult... toata actiunea... dupa 10-15 minute, abia terminasem tigara care estompa putin mirosul de rahat si am si vazut pagageri si soferi revenind la masini, motoare pornite , cei mai grabiti si mai norocosi fiind in capetele coloanelor deja s-au pus in miscare. Masina noastra era in mijlocul blocajului inca, incet incet si in zona respectiva a inceput lumea sa se miste, unii chiar aveau dificultati ocolind-o asa ca am decis sa ne intoarcem si sa ne incercam norocul. Un alt non-musulman ratacit intrase in vorba cu noi si ne incuraja prieteneste cu povestiri de la ultima data cind au fost probleme pe motive religioase, cezariene facute pe marginea drumului cu macetele, colegi de servici si prieteni macelarindu-se, mutilari si "stonning", bataile cu pietre pentru necredinciosi. L-am luat si pe el in masina caci nu prea ii mai dadea ghes inima sa se urce in acelasi autobuz cu care venise pina acolo.

In cele din urma am ajuns cu bine la destinatie, am respirat usurati cind portile grele ale companiei pentru care lucram am zdranganit incuindu-se in spatele nostru. Restul echipei ne astepta ingrijorata... abia atunci am realizat ca ambelor telefoane pe care le car cu mine li se terminase bateria. Eh, atita paguba... pe cine sa fi sunat in caz de belea? Pe Cel de Sus? Sa fac o rezervare?

Mai aveam inca o zi de aventuri prin desert asa ca in scurt timp am tras heblu... We could call it a day. Tahir din nou, hmmm ce ar mai fi mers o bere rece. A trebuit sa ma multumesc numai cu finala din Egipt. Apropos... un alt lucru bun legat cu a trai citiva ani departe de-acasa este ca ai mai multe echipe nationale favorite de urmarit in capionatele mondiale. Din pacate de pare ca nu m-am mutat in tara care trebuie caci si Romania si Nigeria au ratat calificarea la mondialele 2006. Se pare ca va trebui cu totii sa asteptam un campionat interesant: 2010.
Simbata a fost liniste si pace in Kano, se pare ca totul a fost ok la rugaciuni si n-a inceput inca jihadul. CU-atit mai bine caci aveam o multime de ite de descurcat... sau, cum imi place mie sa spun inca mai aveam o gramada de piese de la puzzle nepuse la locul lor. Unele dintre ele se pareau ca-s si lipsa asa ca va trebui sa le fabricam.

Cind lipseste una-alta trebuie sa merg la cumparaturi. Uneori daca am nevoie de-un surub, un adaptor, o cheie sau un patent trebuie sa trec si pe la magazinul de suruburi.
magazinuldesuruburi5bp.th.jpg

Peste tot locul se creaza glume, ironii sarcasme la adresa vecinilor. De la scara mica, vecinul de pe palier, satul vecin, comunitatea cea mai apropiata. Moldovenii au oltenii ca staruri pentru bancurile lor, oltenii au ardelenii, ardelenii ii au pe moldoveni si combinatiile continua in ceea ce ne priveste pe noi. Exact la fel e si pe-aci. Yoruba comenteaza stilul igbo, igbo pe hausa etc. etc. Baietii cu care lucrez fiind igbo la fiecare 2 propozitii se leaga de hausa... intr-un mod amuzant, ne-agresiv: ca nu vorbesc bine engleza, ca is zgirciti (de fapt is saraci, oamenii de rind prefera sa vina din Kano pina in Lagos in spatele la vreu trailer platind 300-500 naira decit sa plateasca 3000-4000 la "luxurious bus", autocarele care fac drumurile lungi), ca vremea e cumplita in nord. Dimineata au venit cu povesti de la hotelul unde stau: ca tintarii sunt mari cit mustele si ca tintarilor din Kano Baygon si Raid li se par doar deodorante... nici de cum substante ucigase. Ca dimineata au inghetat de frig (au fost cam 20 de grade pina pe la ora 10 cind s-a trecut brusc la 40)... Cred ca cel mai usor mod in care poti sa incepi sa intelegi oameni cu culturi complet diferite, din regiuni indepartate de ceea ce consideram noi familiar este sa fac, unde este posibil, analogii cu ceea ce stim, cu ceea ce consideram cunoscut. Reactiile de mai tirziu ale "subiectilor" pot confirma sau infirma o ipoteza sau alta ... asa, incet, incet putem sa punem pe fiecare intr-un tipar care ne este cit de cit "familiar".

End of part one (mi-a dat ca: I posted more images than I am allowed to)


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 13 Feb 2006, 18:19
Post #85


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




Part two

Parerea mea este ca singurele provocari din vietile noastre sunt "primul pas din drum, chiar dintr-un drum de 1000 de mile" si "teama de necunoscut". Evident ca incercind sa elimini "necunoscutul" creezi stresul, construitul ipotezelor, demolarea celor nerealiste, cercetare... dar in unele cazuri oamenii stresati pot fi mai longevivi decit cei fara griji.

Si fructele ajuta. Tocmai a ajus camionul cu portocale:
camionulcuportocale8wo.th.jpg
Trebuie lasate numai 2 saptamini si apoi amestecul distilat de 2 ori smile.gif

Dupa 4 zile de arsita si uscaciune cumplita, cu buzele crapate si cu plaminii plini de nisip din Sahara eram gata de plecare,hirtiile semnate, proiectul complet si cel mai important si toate datele despre retea ordonate pentru urmatoarea faza. Imi aduc aminte de primele jocuri pe computer pe care l-am vazut: era o idiotenie in care trebuia sa pilotezi o nava spatiala cargo si trebuia sa administrezi si incarcatura. Aveai un fond de inceput cu care puteai sa cumperi ce credeai ca se cauta la destinatia pe care ti-o fixai: minereu, bijuterii, mincare etc. etc. Decolai si apoi zburai prin spatiu minute bune si plictisitoare, fara nica de facut... pina ajungeai la planeta destinatie... acolo trebuia sa patrunzi in "docuri" printr-o fanta dreptunghiulara infernal de mica cu o o viteza destul de mare ca sa nu-ti fie afectata traiectoria de "gravitatia" planetei in jurul careia "docul" orbita... 90% din cazuri dadeam de buza fantei masinaria... super frustrant sa stai treci printr-o asteptare interminabila pentru citeva secunde de adrenalina de care din cele mai multe ori iesi dezamagit. Sincer sa fiu cam asa imi imaginez un job la stat ... nine-fiver... te plictisesti toata luna asteptind salarul de la sfirsit... care niciodata nu este de-ajuns.


Incheiere: si in Nigeria sunt oameni care protesteaza in tacere impotriva tendintei "de consum"... sunt unii care nu-si cumpara Hummer si Navigator si lasa benzinariile sa ajunga la faliment. O initiativa de laudat!

noneedforoil8fl.th.jpg

Si daca e musai sa utilizezi utilaje de putere sa transporti lucruri cu greutate poti sa te multumesti si cu putini cai putere:

nemutamincasanoua3xd.th.jpg

O fi Lagosul in top 5 pentru "The world's worst cities" dar de-atita vreme tot ca ajungind acasa ma simt cind vad acoperisurile cunoscute cu secunde inainte de aterizare. Oare o sa reuseasca si de data asta sa nu-l dea de pamint... prea tare?

backhomelagosdesus2kv.th.jpg

O seara buna. Sper sa nu-mi iau ban pentru posturi consecutive blink.gif


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burliu
post 13 Feb 2006, 21:17
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 11 September 03




esti tare! nu cred ca multi dintre noi ar rezista la munca si stresul de acolo...


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 13 Feb 2006, 22:06
Post #87


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Ca de obicei, interesant si haios.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fbatran
post 14 Feb 2006, 10:26
Post #88


Membru


Group: Members
Posts: 181
Joined: 13 March 03
From: Timisoara




peste ani si ani, cand o fi gata jurnalu nigerian, sa ne dai de stire ... vreau si io un exemplar din carte ... bravos


--------------------
Dacia si Audi LGN si mai nou A4 2005 - BFO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kukuruz
post 19 Feb 2006, 11:44
Post #89


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 4 June 04
From: Bucuresti




QUOTE
MAIDUGURI, Nigeria - Nigerian Muslims protesting caricatures of the Prophet Muhammad attacked Christians and burned churches on Saturday, killing at least 15 people in the deadliest confrontation yet in the whirlwind of Muslim anger over the drawings.

Thousands of rioters burned 15 churches in Maiduguri in a three-hour rampage before troops and police reinforcements restored order [...] security forces arrested dozens of people in the city about 1,000 miles northeast of the capital, Lagos.

[...] protesters attacked and looted shops owned by minority Christians, most of them with origins in the country's south. "Most of the dead were Christians beaten to death on the streets by the rioters." Witnesses said three children and a priest were among those killed.

But Nigeria has been spared much of the violence seen elsewhere in the world, though lawmakers in the heavily Muslim state of Kano burned Danish and Norwegian flags and barred Danish companies from bidding on a major construction project. Kano lawmakers also called on the state's 5 million people to boycott Danish goods.

Nigeria, with a population of more than 130 million, is roughly divided between a predominantly Muslim north and a mainly Christian south.

sursa: AssociatedPress, YahooNews, 19.02.2006

Ai grija ce faci acolo in vremurile astea de restriste, florinele, sa nu cumva sa te gandesti sa te duci la Maiduguri.
Taie de tot Kano de pe lista ta de deplasari, hombre!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laur
post 20 Feb 2006, 11:42
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 8 July 02
From: Iasi




Uite si traducerea:
Violentele musulmane ca reactie la caricaturile Profetului Mahomed aparute in presa europeana continua. Simbata Nigeria a fost insingerata de proteste extrem de violente, soldate cu cel putin 16 decese, dintre care 15 in orasul Maiduguri. Potrivit martorilor oculari, violentele din Maiduguri, capitala statului Borno, au izbucnit in momentul in care politia a facut uz de gaze lacrimogene pentru dispersarea manifestantilor, reuniti la apelul unei organizatii islamice, in aceasta zona a tarii cu populatie majoritar musulmana. Protestatarii, extrem de violenti, au luat drept tinta comunitatea crestina din oras, incendiind si jefuind biserici si magazine. 115 persoane au fost arestate si 11 biserici au fost incendiate. Printre persoanele ucise in Nigeria figureaza trei copii si un preot catolic, au declarat martori oculari. Potrivit Sky News, mai multi musulmani au imobilizat un barbat, au turnat benzina peste el si i-au dat foc. Violente interconfesionale se inregistreaza periodic in Nigeria.
http://www.ziaruldeiasi.ro/national/05.ro.html


--------------------
Peugeot 206 1,4 HDI - .
"parerea mea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st June 2025 - 02:11
Forum Renault