DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages « < 2 3 4 5 6 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Africa, Nigeria, Masini in Lagos

florin_el
post 21 Feb 2006, 17:29
Post #91


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




QUOTE(laur @ 20 Feb 2006, 10:42)
Uite si traducerea:
Protestatarii, extrem de violenti, au luat drept tinta comunitatea crestina din oras, incendiind si jefuind biserici si magazine. [...] mai multi musulmani au imobilizat un barbat, au turnat benzina peste el si i-au dat foc. Violente interconfesionale se inregistreaza periodic in Nigeria.
http://www.ziaruldeiasi.ro/national/05.ro.html
*



Mie mi se pare incredibil, cum am mai spus, ca oamenii aceia cuminiti, primitori pot sa faca asemenea lucruri. In nord, Kano, Kaduna, Maiduguri am fost intotdeauna foarte bine primit, oameni mai ospitalieri, mai cuminti n-am vazut niciunde in alta parte in Nigeria. De multe ori veneau si ma ajutau fara sa astepte nimic in schimb, doar ca erau interesati de ceea ce faceam. Intotdeauna abia puteam sa scap de copiii lor care mi se catarau in circa sau doreau doar sa ma atinga neincrezatori ca eram cu adevarat asa alb.

Mda, intr-adevar, e destul de bine ca pentru o perioada nu voi avea mare lucru de facut in nord, sunt destul de incintat cum arat intr-o singura bucata si nici ornamentele pe baza de cauciuc Pirelli nu ma atrag. Bucuros totusi ca am mai scapat odata caci n-au trecut nici doua saptamini de cind am fost "aproape", in Kano.

E de asteptat o replica in partea crestina a Nigeriei, de obicei asa se intimpla, si crestinii isi iau revansa cu aceeasi moneda. Treaba cu "intoarce celalalt obraz" nu e foarte populara prin zona asa ca "stay tuned", e de ajuns o singura scinteie ca sa se dezlantuie si-apoi se amplifica in "boule de neige".

Violentele legate de caricaturi cumulate cu atacuri asupra instalatiilor de petrol si rapirea consecutiva in zona de expatriati (in ianuarie au rapit 4 pe care ulterior i-au eliberat, acum au mai luat 9) arata ca atmosfera de pe-aici a devenit destul de instabila.

CNN - Niger Delta Attacks

Cred totusi ca pina la alegerile de anul viitor inca o sa mai fie relativa liniste. Abia apoi va trebui sa-si deschida CNN birou permanent pe-aci.

Abia m-am intors din Ibadan, plin de draci ca am avut ceva probleme cu un echipament. Drumul bun si nu prea aglomerat, soferul mi-a fost foarte fericit ca l-am lasat sa conduca, eu am fost ocupat sa fac ceva poze pe care le voi posta mai tirziu.

laur, s-a mai incalzit pe la Iasi? Cred ca e vremea sa mai vin si pe-acasa!


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laur
post 22 Feb 2006, 18:26
Post #92


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 8 July 02
From: Iasi




QUOTE
laur, s-a mai incalzit pe la Iasi? Cred ca e vremea sa mai vin si pe-acasa!

Dupa o gramada de frig, cum eu nu stiu sa fi fost vre-odata, de pe la sfirsitul saptaminii s-a incalzit, chiar prea brusc, au fo si 10 - 12 gr., mai cu soare, mai cu ceata ca azi. Insa am inteles ca spre sfirsitul saptaminii iar mai vine frigul, sper nu cu -10...-15 gr.
Te astept la un pahar de vorba.


--------------------
Peugeot 206 1,4 HDI - .
"parerea mea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 23 Feb 2006, 12:24
Post #93


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




Port Harcourt

Cunoscut mai ales ca fiind cel mai important oras din Estul Nigeriei, zona bogata in petrol. Locul unde majoritatea marilor companii petroliere au sediile operationale si evident toti contractorii implicati in explorare si extractie de petrol misuna. Orasul "miroase" a petrol, miroase a bani facuti peste noapte, nimic nu este cum ar trebui sa fie intr-o lume normala. Oamenii se privesc cu suspiciune, parca in permanenta o amenintare de pericol iminent pluteste. Evident, ca peste, tot cei smecheri au cuvintul. Cei "descurcareti", cei ce au reusit sa faca bani peste noapte sau sunt pregatiti "to die doing that".

Prima data am ajuns in Port Harcourt in 2003 pentru o estimare in vederea roll-out pentru o retea CDMA. Asta consta de fapt in vizitarea tuturor siteurilor propuse in planul departamentului de RF si estimarea, conform cu desktop planningul a celei mai bune variante pentru reteaua de transmisiuni radio. Pe scurt inseamna ca am fost prin tot orasul. Ulterior am mai fost de mai multe ori, in ultima aventura am fost one-man-orchestra, adica am fost responsabil de mai tot ce implica un proiect: planning, logistica, project management, instalare, configurare, training pentru utilizatori, negocieri cu comunitatile: UN COSMAR PERSONAL.

runwayph0ys.th.jpg
Runway Port Harcourt


La inceputul acestui ultim proiect am ajuns in Port Harcourt cu Virgin Nigeria, noua companie a lui Charles Bronson pe care nu stiu unde l-a mincat sa cumpere Nigeria Airways si sa vrea bani si din Africa de Vest. Frumos, servicii bune, avioane inchiriate de la Balkan Holiday (bulgari, cu echipaj bulgar, prima data cind am avut un respect deosebit pentru progresul englezei vorbite de mine a fost cind am auzit stewardesa anuntind decolarea - cumplit), aproape la timp, la security check nu mi-au gasit nici Leatherman-ul pe care il uitasem la curea... multumitor. In aeroport am luat un taxi, prima intilnire cu bravul Iyke (soferul taxiului, un om si jumatate... si la propriu si la figurat, un fel de Shrek, mare si inimos). Pe drum spre birouri, (in constructie la momentul respectiv), blocati fiind in trafic am vazut 2 pick-up Toyota. Primul era cu numere guvernamentale (in Nigeria placutele de inmatriculare guvernamentale au caractere verzi, cele pentru uz comercial - cum ar fi masinile de firma, taxiurile, camioane - au caractere rosii, cele diplomatice au fond rosu si caractere negre, cele particulare au caractere albastre iar cele de politie au caractere negre pe fond alb si includ: POLICE in partea de sus a numarului), iar a 2-a masina avea placute de politie. Sirene, girofaruri pe amindoua, se strecurau prin adunatura de masini blocate in trafic. Cind mai uit mai bine, in cea de-a 2-a masina, in bena pick-upului erau 4 politisti stind in picioare (inarmati pina-n dinti) peste incarcatura... din "incarcatura" se vedeau iesind miini si picoare de om.. cred ca erau 5-6 oameni morti acolo... Am inghetat... l-am intrebat pe sofer daca vede si el ce vad eu. Soferul, concentrat sa-l impinga pe unul ce voia sa ne ia fata de pe sosea imi raspunde indiferent ca "Tre sa fie ceva oameni morti, poate o fi fost vreun conflict cu comunitatile locale, poate sunt armed robbers, cine stie". N-am mai insistat... dar am simtit eu ca n-o sa am o noapte prea linistita.

Era in perioada sezonului ploios in Nigeria. De fapt in orice perioada, in zonele de coasta mai ploua uneori... dar in seznul ploios aveam averse in fiecare zi. Toate siteurile unde aveam de lucru fiind in constructie n-aveam nici o sansa la beton, otel, piatra... totul era intr-o mocirla galbena de consistenta iaurtului la suprafata... Echipamentele au ajuns cu un camion din Lagos, cu doar 2 zile intirziere: camionul a avut un accident pe drum in care a pierdut un far, desi cu escorta inarmata, a fost oprit de nenumarate ori de comunitati (baietii de cartier), de puncte de control ale politiei, s-a stricat in alta parte... Pe sosea, din Lagos pina in Port Harcourt sunt in jur de 700 de km pe care i-a facut in aproape 2 zile si 2 nopti.
Dupa nenumarate convorbiri telefonice am aflat ca ar trebui sa ajunga la locul de depozitare in jur de ora 11 noaptea. M-am dus acolo, cu echipa sa le descarc si sa fac un fel de inventar sumar, cit se poate in mijlocul noptii si al noroaielor. Ajuns la switch am vazut cu usurare ca erau 2 MOPOL (mobile police) inarmati, de paza asa ca m-am gindit ca mare lucru n-are cum sa se intimple. Buuun, camionul intirzia (nici o surpriza aici) asa ca ne-am pus pe asteptat. Scurt timp dupa aia am descoperit ca amindoi baietii erau MORTI DE BETI, marturie stateau si 2 sticle de rom goale sub bancuta pe care stateau. Unul dintre ei s-a dus sa faca susu pe undeva, la intoarcere cel ce era "in post" intreaba sictirit "Who's that?" Ala nu catadicseste sa raspunda, vine si se aseaza linistit. De aci a plecat o discutie aprinsa referitor la procedurile politienesti: "Daca io iti zic sa te identifici asa trebe sa faci ca nu-mi ia mult sa-ti bag 2 gloante in tartacuta", "Ce bah, crezi ca ai tu timp sa-ti armezi vechitura ta inainte sa trag io-n tine?" zice celalalt..."Care vechitura bah, tu nu te uiti la pusca ta ca parca o tii in gunoi toata ziua"... (unul avea o pusca cu "pump action" - dintr-alea... shotgun, cum au politistii americani si celalalt un popular AK-47)... si de la una la alta au si ajuns sa-si demonstreze unul altuia care-i mai rapid in miscari. Deodata primul armeaza puscociul lui si BANG! trage un foc in aer... la nici o secunda alt BANG! de la celalalt. Shit! ma si pregateam sa ma arunc pe dupa masina cind amindoi au inceput sa rida betivaneste. M-am bagat si eu sa le explic ca uite, in alte locuri nu prea se poate sa tragi asa cu pusca... in Romania de exeplu, daca se trage un foc de arma trebuie justificare, explicatii, se face o ancheta in ceea ce priveste munitia lipsa, etc. Astia au inceput sa rida si mai tare... HAHA, ce idiotenie... alea cica sunt focuri de arma preventive, sa vada eventualii golani din zona ca sunt "armed and dangerous"... Aici a trebuit sa fiu de acord. Orsicare bea singur o sticla de rom si are asupra lui un AK-47 cu 30 de gloante in incarcator este un animal periculos.

niteltowershq0jj.th.jpg
NITEL Port Harcourt. In aproprierea turnului de la NITEL este si switchul operatorului pentru care am lucrat.

Aveam angajata o echipa de 3 contractori, cu care lucrez de altfel in ultimii 2 ani, baieti buni, isteti si cuminti care din fericire sunt si ei din est, igbo, asa ca vorbesc si limba din zona Port Harcourt. Nu ca lumea pe-acolo n-ar vorbi si intelege engleza dar de multe ori e bine de stiut si ce NU VOR ei ca tu sa intelegi, si de multe ori intr-o negociere conteaza sa te adresezi pe limba celui care are dreptul de decizie.

mtntower9fy.th.jpg
Sanitation Task Force... una dintre multele "autoritati". In planul indepartat turnul de la MTN.

Reteaua era contractata de Huawei (pentru cine nu stie e cel mai mare producator de echipamente de telecomunicatii - GSM si CDMA si multiplexoare din China si in ultima perioada vind peste tot in lume - au fost ceva procese cu CISCO care a gasit similaritati alarmante in echipamentele de retea chinezesti cu ruterele lor, citeva cu Ericsson - Huawei a angajat masiv staff de la Ericsson cind s-au pus astia pe disponibilizari si restructurari dar s-au rezolvat cu "settlements" in afara instantei asa ca toata lumea e fericita). Plin de chinezi care instalau echipamentele lor, non-vorbitori de engleza... nu stiu cum de pot sa se descurce, nici in viata de zi cu zi in Africa, nici cu jobul lor. De obicei la intilniri vin cite 5-10 chinezi din care numai 1 vorbeste o engleza relativ inteligibila. Spui ceva, ala traduce, apoi se cearta in chineza vreo 5 minute apoi "purtatorul de cuvint" returneaza concluzia dezbaterii lor private... si iar si iar. Nu stiu in ce conditii ajung ei in Nigeria dar VINDEAU ambalajele de la echipamentele pe care le instalau. Si eu le "valorific" dar intr-un alt mod, sunt foarte cautate caci sunt cutii de lemn, de buna calitate si prefer sa-l descoper pe cel mai rau din gasca si sa-l imbunez cu o cutie decit sa cistig 1-2 usd vinzind-o, zic eu ca viata mea si proiectul dus la bun sfirsit fac mai mult decit o bere.

Totul este controlat de comunitati in est. Sa spunem ca ti-ai cumparat teren pentru casa in zona. Fain frumos, platesti proprietarul, faci actele (atentie la tepe) si apoi vrei sa-ti construiesti si casa (turn de telecomunicatii, magazin, hala, adapost pentru gaini... orice)... Atunci apar comunitatile locale care iti explica ca desi ai platit pentru teren trebuie sa-i platesti si pe ei ca practic acum vrei sa faci si tu parte din "comunitatea" lor si ca in urma cu multa vreme practic terenul a fost al comunitatii si esti responsabil sa platesti o diferenta de pret datorita aprecierii terenului si lor... Daca nu vrei... vin 200 de oameni care-ti bat muncitorii, sparg si strica totul.. politia nu se baga caci se considera ca este o cerere... justificata.

antena032rr.th.jpg
Antena NERA .3 15Ghz. E instalata in Lagos, nu in PH.

Eu aveam de instalat echipamentele radio (antena, outdoor unit, IF cable si partea de indoor). In mod normal si civilizat imi ia cam 6-7-8 ore pentru un terminal. Acum a trebuit sa schimb foaia caci fiecare ora petrecuta pe site costa si este si riscant. Am ansamblat totul inca din depozit si apoi am atasat fiecaruia sarcini foarte precise referitor la ce vom face imediat dupa sosirea la site. Parca eram trupe de comando... Imediat cum opream masina , cum fiecare era foarte ocupat cu ce atributii aveam, in timpul asta eu si abuream baietii de prin zona (comunitatea), mai ii luam cu vorba, mai plateam pentru un rind de bere, mai dadeam un banut ... pina sa-si dea seama ce se intimpla deja eram la stadiul de impachetat sculele si plecat in tromba smile.gif. Am avut putin noroc si de "puterea contrastului" pe care am si speculat-o smile.gif... la siteuri erau si chinezi care instalau echipamentele lor... care nu vorbesc nici o boaba de engleza daramite dialecte locale... Eu putin vorbesc si ceva de-ale lor si-am adoptat o atitudine "Te faci frate cu dracu pina iesi din Port Harcourt" asa ca am detensionat unele situatii... sensibile.

Recomand: Beverly Hills Hotel, Port Harcourt GRA, in spate la Everyday Supermarket. Aproape 100 usd/noapte ceea ce pentru est e rezonabil. Piscina, gym (pentru cei interesati... eu faceam mai bine de 200m x 2 escalada pe turnuri zilnic, nu-mi prea ardea de aparate si greutati) camere curatele, mincare comestibila, servicii de taxi/car-hire disponibile.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladG
post 23 Feb 2006, 14:15
Post #94


Membru preistoric


Group: Members
Posts: 2.397
Joined: 23 January 03
From: Bucuresti




Salut, florin_el.
Ce povestesti tu seamana mai mult cu intamplari din Legiunea Straina, nu cu un job de zi cu zi.
Te-ai gandit vreodata cum va fi sa lucrezi din nou intr-un birou, daca ar fi sa te intorci acasa? Crezi ca ai mai putea?

Bafta si sa te descurci in continuare fara probleme acolo!


--------------------
Ex Dacia SuperNova -- - --
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 23 Feb 2006, 18:46
Post #95


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




Sunt serios ingrijorat de perspectiva re-acomodarii la o viata normala.. Venind in Romania in vacanta am remarcat cu surpriza ca oamenii nu au sirma ghimpata si cioburi de sticla pe virfurile gardurilor ca sa fiu complet ingrozit in Norvegia si Olanda vazind ca oamenii NU SI-AU FACUT GARDURI LA CASE. Se pare ca din mai voi experimenta treaba asta, in continuare voi lucra pe proiecte in Africa dar bazat in Romania sau Norvegia... adica voi veni in tarile calde strict pe un anumit proiect, finalizarea cu succes a proiectului inseamna re-intoarcere la baza pina la urmatorul. Asta probabil va reprezenta echivalentul unui dus irlandez: fierbinte/rece... sper sa reprezinte o terapie buna de acomodare.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 24 Feb 2006, 02:27
Post #96


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.491
Joined: 14 January 06




echipamentle alea dupa ce au fost instalate de cine sunt pazite? Se fura des?


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 24 Feb 2006, 09:02
Post #97


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




Majoritatea sunt instalate in siteuri GSM si CDMA. Turnul de telecomunicatii si "shelterul", camera echipamentelor, sunt inconjurate cu gard, multe dintre ele au si cite o persoana pentru paza. Nu sunt super-pazite... cred ca ai putea comparate nivelul de securitate al echipamentelor de aici cu cel din Romania.

N-am auzit de nici un furt de echipamente instalate pina acum. Nu se fura la fel ca in Romania...adica sa-ti vina noaptea si sa se furiseze cu roata la masina sau cu gardul de la casa... Sunt mai mult jafuri... adica cei ce vor ceva de la tine prefera sa te confrunte.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 24 Feb 2006, 10:42
Post #98


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.491
Joined: 14 January 06




poate si pentru ca nu au ce face cu echipamentle alea. Unde sa le vanda? biggrin.gif


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 24 Feb 2006, 21:04
Post #99


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca





Din pacate unele din situatii aici in Nigeria sunt previzibile:

Ma auto-citez:

QUOTE
E de asteptat o replica in partea crestina a Nigeriei, de obicei asa se intimpla, si crestinii isi iau revansa cu aceeasi moneda. Treaba cu "intoarce celalalt obraz" nu e foarte populara prin zona asa ca "stay tuned", e de ajuns o singura scinteie ca sa se dezlantuie si-apoi se amplifica in "boule de neige".


Si asta e ce se intimpla saptamina asta:

ONITSHA, Nigeria (Reuters) -- Christian youths burned the corpses of Muslims on Thursday on the streets of Onitsha in southeastern Nigeria, the city worst hit by religious riots that have killed at least 146 people across the country in five days.

Christian mobs, seeking revenge for the killings of Christians in the north, attacked Muslims with cutlasses, destroyed their houses and torched mosques in two days of violence in Onitsha, where at least 93 people have died.

CNN - Full Story


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 25 Feb 2006, 06:57
Post #100


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Ce minuni a facut Shell prin Nigeria? Ziceau la stiri ca ar fi primit o amenda de 1,5 milarde USD pt. nu stiu cepoluare.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 25 Feb 2006, 10:23
Post #101


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




smile.gif Treaba functioneaza cam asa: Vin baietii rai si dau cu bomba la teava de petrol, teava e dintr-aia care transporta 'sdemii de barili de petrol pe ora... pina opresc astia pompele de umple de petrol un km patrat... Si-apoi baietii rai cer despagubiri de milioane de usd pentru poluare. Shell si restul mai scapa cite un pic, mai pompeaza putin, aia mai rapesc cite unul, se mai plateste o recompensa, le da drumul... treaba merge inainte.

In est rapirile sunt destul de frecvente, mai ales cele de expatriati. Cele din "oil industry" ajung si la CNN ca sunt asociate de nume sonore: Shell, Mobil, etc. dar sunt multe alte companii care opereaza in zona si folosesc expatriati: telecom, constructii, manufacturing, etc.

Am intrebat si eu ce o sa mi se intimple daca o sa vina baietii rai si o sa ma ia si pe mine de pe site. Mi s-a explicat ca treaba merge cam asa: membrii unor comunitati te rapesc sub un motiv sau altul... ca ai poluat zona, ca nu s-au platit toate taxele la "local government" sau la una din autoritatile locale, pun o recompensa pe capul tau... 100k-200k usd si te depoziteaza la vreun hotel local pe care-l controleaza ei. Partea misto este ca in hotel ti se ofera orice vrei: cea mai buna camera, mincare excelenta, TV, aer-conditionat, acces la piscina, gym... tot ce e la dispozitie. Cind vine compania sa negocieze eliberarea, tot ce ai consumat in hotel se vor adauga la recompensa, costuri de intretinere suplimentare...


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 25 Feb 2006, 12:15
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.491
Joined: 14 January 06




destepti baietii radmasa.gif Asta inseamna maximizarea profiturilor si oferirea a unei game cat mai mare de servicii . Oare la 2 sau mai multe persoane dau discount? smile.gif

Scuze pt ironie, dar nu m-am putut abtine icon_mrgreen.gif Sper ca florin_el sa ma ierte


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 25 Feb 2006, 12:58
Post #103


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




@aphophis: nici un motiv pentru scuze... daca nu as fi luat situatia exact in acelasi fel, adica ironic si in gluma, n-as fi rezistat aici nici 2 saptamini.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mrobert
post 26 Feb 2006, 12:17
Post #104


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 6 February 06




Wow!
Asa lectura misto nu am mai citit de ani buni!


--------------------
Opel Tigra - CJ-25-EXS
-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 10 Mar 2006, 07:51
Post #105


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Florine, nu ne mai povestesti nimic?


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
steph
post 10 Mar 2006, 19:08
Post #106


Membru autentic


Group: Members
Posts: 775
Joined: 18 July 03
From: Bucuresti




Sper ca are cine sa ne mai povesteasca biggrin.gif


--------------------
Toyota Yaris TS - Bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tropy
post 13 Mar 2006, 14:13
Post #107


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 10 August 05
From: Bucuresti




WOW !!!

nu am decat un cuvant de spus: EXTRAORDINAR ! am citit TOT topicul pana acum ...
florin_el ... ai grija de tine, tata ... smile.gif mai vrem sa ne scrii ...

LE : acum vad ca ultimul lui post e pe 25 februarie ... sper sa fii in regula sad.gif

This post has been edited by Tropy: 13 Mar 2006, 14:15


--------------------
Dacia Berlina - GUZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian79
post 13 Mar 2006, 16:50
Post #108


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 11 September 05
From: O R A D E A




E ok .. ieri era pe forum smile.gif


--------------------
pejos confort 2006
feel free ..... feel FIAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 15 Mar 2006, 08:26
Post #109


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Care-i treaba cu eclipsa de soare? Cica s-ar lasa cu lupte grele intre triburi, ca vin oamenii rai din tribul rival si vor sa fure soarele...


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 17 Mar 2006, 12:19
Post #110


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




Inca-s intr-o bucata... si ma stabilizez si psihic caci count-down timer-ul de pe desktop a inceput sa se apropie de "mai putin de o luna" pina la data vacantei.

@radian

Asta nu prea mai stiu... s-au schimbat multe... nu cred ca mai sunt multe comunitati in asa izolate... acum totul e pe bani, chiar si manipularea religioasa tot pe criterii financiare se face... si asta nu e numai in Africa. Lumea, chiar si in zonele rurale are access la informatie, telefonie, panouri solare, telefoane cu camera, masini 4x4... Baza educationala precara poate inca sa genereze caractere ca Ezekiel, fostul meu sofer care credea ca direle de la avioanele cu reactie sunt semne divine dar devin din ce in ce mai rare.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 17 Mar 2006, 12:20
Post #111


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




Imi pare rau ca am disparut pentru o vreme, abia am avut vreme sa mai intru pe net sa vad vestile proaste (mail) si sa ma uit dupa motorete (tare as mai vrea una la vara, in Romania). Am is fost plecat citeva zile in Ibadan si ieri abia m-am intors din Port Harcourt. Am mai postat despre Port Harcourt...un fel de rezumat al mai multor plimbari pe-acolo. Aici insa e strict pentru ultimile 2 zile petrecute in zona...

Muuult mai bine acum in est, cind stii foarte bine la ce te poti astepta, cind stii "the rules of engagement". Acum, dupa destula vreme de cind lucrez cu aceiasi contractori si au inceput sa stie ce au de facut, chiar si in conditii de lucru... tensionate, am mai mult timp sa ma "joc". Sa ma joc... e un fel de-a spune caci ce-mi place de fapt este sa vad care sunt reactiile oamenilor in anumite conditii. Acum in PH am avut doar un proiectel micut, sa instalez doar un link radio pentru interconectarea operatorului la un provider de comunicatii prin satelit... tot un link SDH, STM-1, split mount. Am primit confirmarea ca echipamentele au ajuns prin curier din Lagos in Port Harcourt simbata seara, avind in vedere ca duminica era musai sa ma duc la plaja a ramas ca data de plecare luni. Zis si facut, luni dimineata am luat banu' de drum de la firma (drum, hotel, contractori, fond de supravietuire... in total vreo 2000 usd... sa nu spuneti la nimeni ca umblu dupa mine cu sume dintr-astea cash prin Nigeria ca mi s-ar putea intimpla tot felul de evenimente nefericite), am tipat oleaca la sofer ca i-a luat jumate de ora sa puna benzina in masina (i-ar fi luat mai putin dar cred ca a durat mult sa se hotarasca care ar fi partea lui dintr-un plin de benzina) si-apoi la aeroport.


Baietii cu care lucrez m-asteptau deja in fata terminalului sa m-ajute la bagaje... scule, fringhie, scripete si alte masinarii. Acum aeroportul are si un scanner pentru bagajele de cala... nu stiu sigur daca scannerul mergea...poate era functionala doar banda transportoare din burta luni caci nu ne-a intrebat nimeni nimic despre ce ar putea fi in bagaje... si mea culpa, aveam si o butelie micuta cu gaz pentru masinaria pe care o folosesc la tuburile termoconstrictoare. Am intrat in aeroport la 9:20 dimineata, la 9:30 era primul zbort spre Port Harcourt... am intrebat de bilete... inca mai erau, le-am si cumparat... am trecut de security check-in pacalindu-i inca odata cu bricheta, m-am saturat sa le las toate brichetele pe care le cumpar si acum avea si un BIC pe care am dat mai bine de un usd smile.gif. Chiar inainte de a trece pe-acolo am rasuflat usurat...printr-o minune imi adusesem aminte sa pun Leatherman-ul in bagajul de cala, nu ca n-as fi avut sanse sa-l iau in cabina dar aveam sanse sa mi-l si ia... si asa cum nici ulciorul nu merge de multe ori la apa nici Leatherman nu trece de multe ori prin scannerele din aeroporturi. Repede pe tarmac, inca un gospodar ne scaneaza pentru metale cu un scaner portabil, identificam bagajele care stau aliniate linga usa compartimentului de cargo (trebuie identificate de pasageri inainte de a fi incarcate in avion) si... uraaa, am ajuns pe locurile noastre. Telefon sa confirm ca acusi plec, de cind s-au mucit ultimile 2 avioane in Nigeria acum am instructiuni de la nevasta sa o sun inainte de decolare si imediat dupa touch-down la care ma conformez.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 17 Mar 2006, 12:21
Post #112


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca





Imi place 737, mi se pare ca spatiul pentru fiecare pasager este mai generos decit la 727 si e asa... scumpel, scurt si burtos. Dupa alergatura din aeroport cind trebuie sa fii cu ochii in 4 dupa bagaje, bilete, eu ii am in grija si pe baietii mei care din dorinta de a fi cit mai ascultatori le fac pe toate pe dos, e super bine sa ajungi in avion si sa te relaxezi... Pilotul ne-a avertizat inainte de decolare ca vom avea parte de turbulente, normale in perioada asta de trecere de la sezon secetos la cel ploios, nici o problema caci n-am apucat sa maninc nimic de-aseara, scurt timp dupa aia... "Cabin crew, please take your seats for takeoff" si motoarele incep sa urle impingind hadurghia din ce in ce mai repede... In citeva secunde deja zgiltiala a incetat, suntem "airborne". Biziitul mecanismului de la flapsurile care se retrag si huruitul trenului de aterizare care intra in burta confirma ca nu suntem in pericol imediat de aterizare de urgenta smile.gif. M-am distrat putin uitindu-ma la un baietas, probabil la prima lui calatorie cu avionul, care isi facea poze singurel cu o camera digitala, stresind pe vecinii lui de scaun cu blituri in ochi... si-apoi am si atipit, pierzind in felul asta gogoasa si sucul sau cana de cafea de care as fi avut parte. M-am trezit la anuntul ca: "We've started our initial descent to Port Harcourt airport and you are advised to take your seat and fasten your seat belt for landing!". Superba aterizarea, primul soc din tot procesul a fost cind deflectoarele de la motoare au pus jeturile de "reverse thrust". Am auzit de curind ca trebuie sa fii foarte idiot sa aplauzi la sfirsitul filmului la cinema sau la aterizarea avionului... La cinema n-am fost tentat sa aplaud dar dupa o aterizare ca asta parca as face-o! "You are welcome to Port Harcourt International Airport, our flight terminates here, enjoy your stay and thank you for flying with us"... sunt cuvintele cu care nebunia incepe... Toata lumea arunca centurile de siguranta, se inghesuie pe culoar, bin-urile de bagaje sunt deschise, daca stai pe-aproape ai mari sanse sa iei in cap vreo geanta a carui greutate a fost subevaluata... In cele din urma si avionul se opreste in fata terminalului in zumzetul sunetelor "Nokia" ale telefoanelor care se deschid.


Am reusit sa si ies nevatamat din avion, un autobuz ne cara cei 500m pina la intrarea in zona de asteptare a bagajelor. Sunt bucuros ca am reusit sa-mi salvez bricheta in Lagos si pot sa ma bucur de primul Lights repede dupa zbor. In timp ce contractorii imi asteptam bagajele am iesit sa ma orientez dupa ceva transport pina in oras... acum ca suntem familiari cu zona am despre cine sa intreb, mai precis as vrea sa-l gasesc pe Iyke, soferul de taxi cu care am lucrat pentru proiectul din octombrie... "Iyke, is he around?" il intreb pe ala care se apropie de mine sa-mi ofere taxi... Privirea lui nelamurita ma face sa cred ca n-am folosit numele care trebuie..."I'm looking for Sharp-Sharp!" imi aduc eu aminte de "pseudonimul artistic" al soferului... Toti ii spun Sharp-Sharp caci se pare ca e mai istet decit restul!..."Sharp-Sharp don go now-now" ([...] tocmai a plecat), imi rapsunde ala in pidgin english... Ata este... ghinion, intreb cit face pina in oras, aflu ca ar fi vorba de 5000 naira acum (echiv. 35 usd), data trecuta am platit doar 4000 asa ca incerc sa negociez... numai ca nu prea am chef nici sa astept, nici sa ma cert cu nimeni...e abia 11 si ziua de lucru practic abia a inceput pentru noi. Baietii ajung cu bagajele, le inghesuie in portbagajul unui batrin Peugeot 505. Soferul, un smecheras imbracat in costum traditional (pantaloni largi din bumbac si o camasa lunga la aceeasi culoare) cu niste ochelari de soare semitransparenti imensi, isi plateste taxa de 200 naira la iesirea din parcarea de taxiuri si se lanseaza intr-o cursa de depasire a tot pe misca pe sosea inspre oras. In citeva luni strada de la aeroport spre oras si-a schimbat infatisarea... Mare parte din lucrarile de asfaltare s-au terminat si soseaua e intr-adevar superba, de ambele parti ale drumului sunt stilpi de iluminat cu panouri solare, care am inteles ofera iluminare pina dupa miezul noptii, mijlocul (spatiul de demarcatie pentru sensurile de mers) este rezervat pentru stilpii de iluminat cu metode conventionale... care din pacate nu prea functioneaza... dar oricum arata bine caci, incredibil, inca stau toti in pozitie verticala si aliniati. Intram in oras, drumul spre Garrison (o zona din Port Harcourt aproape de GRA - Government Residential Area, Garrison este zona unde este situat NITEL si implicit toate celelalte switch-uri ale operatorilor care au nevoie de interconectare cu reteaua nationala de telefonie... inclusiv switchul operatorului pentru care lucram), trece printr-o unitate militara. Accesul pe drumul respectiv care taie unitatea militara in 2 este permis numai in timpul zilei (6AM-6PM) si este folosit de multi caci este si mai scurt si foarte rar apar blocaje de circulatie pe-acolo. Soldatii de pe-acolo pot fi foarte convingatori in impunerea respectarii unor reguli de circulatie. De la iesirea din unitatea militara mai aveam doar 1-2km pe un express pina la destinatie. Cind sa iesim vedem ca traficul incetineste caci la poarta erau 2 soldati care se uitau in fiecare masina dupa ceva... Cind am ajuns noi la rind au pus amindoi armele in pozitie de tragere si le-au armat spre noi, unul dintre ei ne-a facut semn sa iesim din rind si sa parcam. Instant am vazut citeva firisoare de transpiratie iesind de pe teasta proaspat rasa a soferului in timp ce asta bilbia ceva intrbator spre soldat... Dupa inca un urlet foarte convingator: "PARK THE FUCKING CAR!" a realizat ca mai bine face ce i se cere, macar sa intirzie momentul cind va lua un pat de pusca in plina figura. Armata este frecvent prezenta pe strazi in Nigeria, peste tot sunt check-pointuri ale armatei, unele sunt mixte: armata-politie, armata-MOPOL (mobile police), armata-airforce deoarece este recunoscut ca sunt mai bine inarmati si pot aborda mai hotarit anumite situatii... delicate. Felul in care le abordeaza NU este deloc delicat. NU faceti greseala sa suparati vreun soldat. Sunt cazuri in care politia a arestat soldati pentru diverse ofense si s-au trezit cu batalion la usa de i-au batut pina i-au zapacit, le-au dat foc la sectia de politie, am vazut soldati batind diversi pina i-au lasat lati pentru mai nimica toata, a fost un caz in care unul a impuscat un okada-man (dintr-asta care face taxi cu motoreta) pentru ca i-a zgiriat masina in trafic si apoi a incercat sa scape cu fuga.... asa ca parerea mea este ca trebuie sa fii prudent la orice intilnire cu armata in Nigeria. Daca politia ii face ceva ai cai de ... atac... poti sa te duci la sectia de politie sa raportezi ca a fost unul care te-a agresat, sau te estorcat pe strada, te-a arestat pe nedrept, sau cine stie ce ti-a mai facut... In schimb daca un soldat te lasa lat... nu poti face mai nimic... nimeni nu-ti va da vreodata acces intr-o unitate militara sa identifici sau sa acuzi agresorul... ca la "marines", "Toti pentru unul si unul pentru toti". Situatia fiind incordata am inceput sa ma intreb si eu... oare soferul o sa o incaseze sau era rindul meu sa o iau pe cocoasa?
"IT IS NOT THAT ONE... IT'S THE OTHER ONE BEHIND"... se aude o voce de pe undeva de pe margine... Uuufffffff! Am rasuflat usurati... Soldatul ne-a facut semn sa iesim pe poarta unitatii militare, concentrindu-si atentia asupra unei Honda Civic din spatele nostru... I-a luat soferului citeva secunde pretioase sa-si aduca aminte cum se baga intr-a-ntiia... era deja ud de transpiratie, chiar si pe mine simteam cum ma stringe camasa ... That was close again! Scurt timp dupa aia am ajuns la Switch, intimpinati caldurosi de security de la poarta care se pare ca si-aminteau cu placere de noi. Aveau si de ce ca mai intotdeauna le-am lasat cite ceva.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 17 Mar 2006, 12:22
Post #113


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca





La munca... deja e tirziu si tare n-as vrea sa stau prea mult in Port Harcourt, nu e in lista oraselor mele preferate. Am descoperit si echipamentele impachetate si pline de etichete de la curier... si ne-am si apucat de treaba. Am aruncat o privire la echipamentele noastre deja instalate. Aratau super, nici o alarma vizibila, calmul din camera echipamentelor acompaniat doar de biziitul miilor de coolere din interiorul masinariilor era linisitor. Am ansamblat partea de exterior a echipamentelor, le-am cuplat la antene, am sortat restul materialelor, am instalat in totalitate terminalul care era alocat pentru site-ul unde eram. Pe la 3 am gasit pe unul care avea mai multe informatii despre site-ul unde trebuia sa instalam si celalat terminal asa ca ne-am imbarcat in HI-LUX-ul operatorului si am purces la cercetat. Ajunsi la sediul companiei unde trebuia sa facem instalarea am cerut sa vorbim cu cel responsabil de job. Ni s-a comunicat ca persoana noastra de contact nu e momentan in firma dar ca cineva il inlocuieste si ne va primi in scurt timp. Dupa ce am facut anticamera vreo 20 de minute, in cele din urma seful ala a binevoit sa ne primeasca. Asaaaaa... acum asta e doar parerea mea. Baiatul avea tot ce-i trebe unui manager EXCEPTIND intelegerea a ceea ce se intimpla si puterea de decizie. Avea pantaloni calcati, camasa, cravata, pantofi lustruiti...dar NICI O IDEE A CEEA CE TREBUIE SA FACA. Si din motive obiective exact tipul asta de oameni nu mi-s simpatici deloc. Ne-am facut prezentarile si apoi timp de 5 minute ne-a explicat ca la copii idioti ca firma lui are proceduri care trebuie respectate, ca nu a primit nici un ordin de lucru, ca trebuie sa contacteze Lagosul si ca NU vom putea face nimic in ziua respectiva... moment in care am intervenit politicos: "I really do not understand what the fuck is going on here. You are providing a service for this operator and you DO NOT want to interconnect?!? What is this CONTACT LAGOS issue?? Don't you have a GSM phone? If you do not have credit...you are welcome...use mine, if you do not have the number of your boss, I will get it for you. If you have no clue of what's going on close the fucking shop and go home!" A facut niste ochi cit cepele, era in evidenta confuzie, a ramas mut. Am format numarul directorului tehnic de la firma la care lucra ala si i-am explicat care-i treaba, i-am dat apoi telefonul apoi baiatului... a stat in telefon mai bine de 5 minute spunind regulat "Yes, Sir!", "No, Sir!", "Of course, Sir!", "No problem, Sir!", "I understand, Sir!"... si uite asa, pina la 6 seara am reusit sa termin instalarea... si sa-mi mai fac un prieten in Port Harcourt.


Dupa ce am lasat toate sculele la switch ne-am vazut fiecare de treburile noastre... era deja aproape 8 si inca nu aveam cazare. Stiam hotelul dar era o sansa mare ca in hotelul unde am mai stat sa nu fie locuri si atunci trebuia sa incep iar sa descopar roata. Contractorilor le-am dat "out-of-station allowance", o suma pe care ne-am inteles sa o primeasca zilnic pentru proiectele care sunt in afara Lagosului... adica unde au nevoie de cazare si au si plecat sa-si caute un loc adecvat la banii aia si-apoi am inceput sa ma uit dupa ceva mijloc de locomotie pina la hotel. Se parea ca baietii cu motoretele-taxi nu prea erau interesati sa transporte "oniocha" (white man in igbo - limba folosita in est) asa ca am stat citeva minute in mijlocul strazii cu rucsacul pe umar... pina a aparut o masina alba, curatica, fara nici un insemn si nepictata ca taxiurile.... soferul m-a intrebat daca poate sa ma duca undeva. M-am uitat putin la el... cit se putea vedea prin intuneric si mi-am dat seama ca e cam jumate cit mine asa ca l-am intrebat daca stie unde e Beverly Hills hotel. Nu stia dar i-am explicat... si am plecat la drum... Scurt timp dupa aia am ajuns la hotel, i-am dat mai mult la "taxi" decit ma intelesesem initial... ca mi-a explica ca el intelesese ca ar fi in alta parte destinatie, undeva mai aproape ... si mi-era deja lehamite sa ma mai iau de el... eram si la 2 pasi de un dus fierbinte... ceva de mincare... si o bere rece-rece... mda ... se pare ca si in ziua aia ratasem mesele importante. Am lenevit aproape 1 ora la barul de pe marginea piscinei combinind berea "STAR" cu "MALTINA" (o bautura dulceaga din malt, non-alcolica) ca sa gasesc proportia perfecta pentru cea mai mare asemanare cu "Silva" bruna de-acasa. N-am gasit-o... dar voi mai incerca!


A 2-a zi am aliniat antenele si am facut testul, semnat actele. Dupa masa am si ajuns la aeroport unde am aflat ca avionul cu care planuiam sa mergem spre Lagos n-a venit in ziua respectiva, zborul a fost anulat. Asa ca am luat bilete pentru zborul urmator si ne-am pus pe asteptat ... de la 2 la 4 jumatate cind in cele din urma masinaria a binevoit sa aterizeze... Asteptarea mi-a prins bine caci asa aproape am terminat si eu "Codul lui da Vinci"... si-asa e plin CNN-ul de scandaluri legate de el asa ca am vrut si eu sa vaz care e treaba... Misto carte... o recomand... nu pentru actiunea politista, adica si pentru asta caci actiunea o transforma intr-o carte din seria "Biserica pentru to(n)ti!"



Ajuns in Lagos... aceeasi senzatie de "acasa", cit de ciudat pare am ajuns sa indragesc orasul, e ciudat ce face obisnuinta. Gabriel, soferul, m-a intimpinat in aeroport facindu-mi poze cu NOUL LUI TELEFON CU CAMERA, nou... pentru el, caci nu mai era nou demultisor... I-am laudat jucaria... sa nu-i stric bucuria, i-am zis totusi sa nu mai dea bani pe nimic pina nu ma intreaba si pe mine. Desi african... e naiv si are prea multa incredere in oameni, cum naiba sa platesti aproape 100 usd pe un Siemens care face poze aproape la fel de bine cit pot face eu portrete.


Cam asa arata un mini proiectel in Nigeria pentru instalari in telecom. Acum... asta e din experienta mea, companiile mai mare din zona au intr-adevar servicii de protocol, de logistica... cineva te asteapta la aeroport, cineva se ocupa de bagaje, cineva selecteaza si-ti aduce contractorii la site, cineva iti aranjeaza cazare, sunt oameni care se ocupa de probleme de "comunitati", sunt "security advisers" si alti multi trepadusi care-si iau partea din placinta intr-un proiect. Am fost implicat si in proiecte dintr-astea si va pot garanta ca un job care in mod normal ar lua 2 zile cu "one-man-orchestra" poate dura saptamini in sir pina se aliniaza toate "planetele" si conjuctura e favorabila.... si devine plictisitor.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mrobert
post 17 Mar 2006, 12:44
Post #114


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 6 February 06




@florin_el : Chiar te invidiez pentru aventurile tale. Desi multi se infioara cand aud de Nigeria sau alte tari din aceiasi grupa ...parerea mea este ca viata este prea plictisitoare daca "nu se intampla nimic".

Spor la treaba, toate cele bune, si te mai asteptam cu relatari smile.gif


--------------------
Opel Tigra - CJ-25-EXS
-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 17 Mar 2006, 13:43
Post #115


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




Nu e rau aici... asta ca parere medie... pe parcursul a 4 ani dar totul e cu "ups and downs"... adica sunt zile cind ma intreb ce altceva as putea sa-mi doresc... si sunt altele cind ma intreb "What the heck I'm doing here?"... E drept ca in fiecare zi se intimpla cite ceva... chiar daca nu vad glontul la AK-47 prin teava... de exemple in urma cu citeva nopti am auzit ceva utilaje grele lucrind ore in sir in fata casei. Mi-era prea lene sa ma deplasez pina la poarta si din moment ce aia de la security n-au sunat am zis ca nu se intimpla nica grav.

Dimineata cind sa ies din curte... SURPRIZA... soseaua nu mai era. S-au apucat de reparat soseaua omitind sa informeze pe cei ce locuiau pe strada. Unde fusese asfaltul era doar o gaura cu nisip... noroc ca am fost inspirat sa vin seara cu 4x4... a trebuit sa storc tot ce poate masinuta ca sa ies la liman... Si, in continuare, inca se lucreaza acolo si am cit se poate de mult fun bagindu-mi masina in curte si iesind cu ea dimineata... Chiar am inceput sa ma descurc binisor, si am intotdeauna audienta publicul trecator care ma aplauda cind reusesc sa trec de nisipurile miscatoare...


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dessi
post 22 Mar 2006, 09:01
Post #116


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 25 November 05




Oh, Florine cat ai scris ! Abia acum am revenit aici pe forum si stau de o gramada de vreme sa te citesc, am pierdut somnul din cauza ta smile.gif Eu sper sa ma duca si pe mine Baby Oga wink.gif in Lagos , ca mi-am facut asa un fix sa ajung acolo. S-a dus o zapacita de curand , dupa un student nigerian ce s-a intors acasa, inca n-am apucat sa vorbesc cu ea sa vad exact cum am fost, dar cica ei i-a placut. Cred ca eu sunt urmatoarea zapacita, sa vezi cand o sa te sun disperata ca am ramas blocata in trafic lol . Am vazut ca au stock exchange in Lagos , musai sa lucrez acolo si sa fac jurnalul unei economiste in Africa radmasa.gif Bafta multa si ai grija de tine !


--------------------
none none - none
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 22 Mar 2006, 14:46
Post #117


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




Salut Dessi,

Daca vii in Lagos cu Oga vei deveni automat "Madam di Madam"... Te asteptam cu drag la Cactus, simbata la 4 si la Chocolat Royal, la inghetata, duminica. Asta pina in mai... caci vine vacantaaaaaaaaa!


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BlaueCorsa
post 22 Mar 2006, 21:08
Post #118


Membru cu Prafuitor


Group: Members
Posts: 1.097
Joined: 6 October 03
From: Socola Tower, Iasi




Salut Florin,

iti citesc aventurile cu mare placere (ai putea scoate o carte... biggrin.gif ), dar fara invidie (era sa ajung si eu pe-acolo, tot cu probleme de serviciu. Am avut noroc si am ajuns intai in Vietnam, apoi in Cipru, si acum in Turcia) .

Am vazut ca, mai nou, esti vedeta (pp ca de tine era vorba in revista liceului pe care l-am absolvit si eu)...

Mult noroc in continuare, spor la munca si ai grija!


--------------------
Dacia / Renault Duster / Captur 2018 Confort / 2015 Authentique
Mon amour, tu es la lumière de mes jours...
sans numéro! sans numéro! sans numéro!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burliu
post 23 Mar 2006, 07:27
Post #119


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 11 September 03




a aratat la tv ca a fost darimata de vint o cadire cu 22 etaje sper ca nu ai patit nimic!


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 23 Mar 2006, 10:30
Post #120


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




wacko.gif wow!... Ai dreptate, am cautat si eu pe net si am vazut pe CNN ca a picat o bucata din casa aia... In Lagos, incepind cu marti, pina simbata nu se circula/nu se lucreaza pentru ca este recensamintul populatiei... (stiti voi cum e treaba cu alegerile de la anu', trebuie calculate cite postere trebuie in fiecare zona) asa ca eu ma bucur de zile libere... relativ libere caci mi-am gasit de surubarit pe-acasa. Vint/furtuna in Lagos... asta nu se intimpla pe-aci. Nu sunt furtuni, nu sunt uragane, nu sunt cutremure, nu este iarna...PARADIS.

Cladirea se pare ca a luat foc cu citeva zile in urma, probabil structura de rezistenta a fost afectata si apoi a hotarit sa renunte la lupta cu gravitatia. Focuri la cladirile de birouri din Lagos sunt destul de frecvente... si provin din diverse cauze: instalatii electrice improvizate, neglijenta, aparatura defecta si... dorinta unor indivizi de a avea un "fresh start", fara o arhiva incomoda de justificat!


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages « < 2 3 4 5 6 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 01:36
Forum Renault