Africa, Nigeria, Masini in Lagos
![]() ![]() ![]() |
Africa, Nigeria, Masini in Lagos
florin_el |
![]()
Post
#91
|
||
![]() The Expert Group: Members Posts: 114 Joined: 28 December 04 From: Iasi, Casablanca ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
- IS-05-FTY Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
|
|||
laur |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
QUOTE laur, s-a mai incalzit pe la Iasi? Cred ca e vremea sa mai vin si pe-acasa! Dupa o gramada de frig, cum eu nu stiu sa fi fost vre-odata, de pe la sfirsitul saptaminii s-a incalzit, chiar prea brusc, au fo si 10 - 12 gr., mai cu soare, mai cu ceata ca azi. Insa am inteles ca spre sfirsitul saptaminii iar mai vine frigul, sper nu cu -10...-15 gr. Te astept la un pahar de vorba. |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
florin_el |
![]()
Post
#93
|
![]() The Expert Group: Members Posts: 114 Joined: 28 December 04 From: Iasi, Casablanca ![]() |
Port Harcourt
Cunoscut mai ales ca fiind cel mai important oras din Estul Nigeriei, zona bogata in petrol. Locul unde majoritatea marilor companii petroliere au sediile operationale si evident toti contractorii implicati in explorare si extractie de petrol misuna. Orasul "miroase" a petrol, miroase a bani facuti peste noapte, nimic nu este cum ar trebui sa fie intr-o lume normala. Oamenii se privesc cu suspiciune, parca in permanenta o amenintare de pericol iminent pluteste. Evident, ca peste, tot cei smecheri au cuvintul. Cei "descurcareti", cei ce au reusit sa faca bani peste noapte sau sunt pregatiti "to die doing that". Prima data am ajuns in Port Harcourt in 2003 pentru o estimare in vederea roll-out pentru o retea CDMA. Asta consta de fapt in vizitarea tuturor siteurilor propuse in planul departamentului de RF si estimarea, conform cu desktop planningul a celei mai bune variante pentru reteaua de transmisiuni radio. Pe scurt inseamna ca am fost prin tot orasul. Ulterior am mai fost de mai multe ori, in ultima aventura am fost one-man-orchestra, adica am fost responsabil de mai tot ce implica un proiect: planning, logistica, project management, instalare, configurare, training pentru utilizatori, negocieri cu comunitatile: UN COSMAR PERSONAL. runwayph0ys.th.jpg Runway Port Harcourt La inceputul acestui ultim proiect am ajuns in Port Harcourt cu Virgin Nigeria, noua companie a lui Charles Bronson pe care nu stiu unde l-a mincat sa cumpere Nigeria Airways si sa vrea bani si din Africa de Vest. Frumos, servicii bune, avioane inchiriate de la Balkan Holiday (bulgari, cu echipaj bulgar, prima data cind am avut un respect deosebit pentru progresul englezei vorbite de mine a fost cind am auzit stewardesa anuntind decolarea - cumplit), aproape la timp, la security check nu mi-au gasit nici Leatherman-ul pe care il uitasem la curea... multumitor. In aeroport am luat un taxi, prima intilnire cu bravul Iyke (soferul taxiului, un om si jumatate... si la propriu si la figurat, un fel de Shrek, mare si inimos). Pe drum spre birouri, (in constructie la momentul respectiv), blocati fiind in trafic am vazut 2 pick-up Toyota. Primul era cu numere guvernamentale (in Nigeria placutele de inmatriculare guvernamentale au caractere verzi, cele pentru uz comercial - cum ar fi masinile de firma, taxiurile, camioane - au caractere rosii, cele diplomatice au fond rosu si caractere negre, cele particulare au caractere albastre iar cele de politie au caractere negre pe fond alb si includ: POLICE in partea de sus a numarului), iar a 2-a masina avea placute de politie. Sirene, girofaruri pe amindoua, se strecurau prin adunatura de masini blocate in trafic. Cind mai uit mai bine, in cea de-a 2-a masina, in bena pick-upului erau 4 politisti stind in picioare (inarmati pina-n dinti) peste incarcatura... din "incarcatura" se vedeau iesind miini si picoare de om.. cred ca erau 5-6 oameni morti acolo... Am inghetat... l-am intrebat pe sofer daca vede si el ce vad eu. Soferul, concentrat sa-l impinga pe unul ce voia sa ne ia fata de pe sosea imi raspunde indiferent ca "Tre sa fie ceva oameni morti, poate o fi fost vreun conflict cu comunitatile locale, poate sunt armed robbers, cine stie". N-am mai insistat... dar am simtit eu ca n-o sa am o noapte prea linistita. Era in perioada sezonului ploios in Nigeria. De fapt in orice perioada, in zonele de coasta mai ploua uneori... dar in seznul ploios aveam averse in fiecare zi. Toate siteurile unde aveam de lucru fiind in constructie n-aveam nici o sansa la beton, otel, piatra... totul era intr-o mocirla galbena de consistenta iaurtului la suprafata... Echipamentele au ajuns cu un camion din Lagos, cu doar 2 zile intirziere: camionul a avut un accident pe drum in care a pierdut un far, desi cu escorta inarmata, a fost oprit de nenumarate ori de comunitati (baietii de cartier), de puncte de control ale politiei, s-a stricat in alta parte... Pe sosea, din Lagos pina in Port Harcourt sunt in jur de 700 de km pe care i-a facut in aproape 2 zile si 2 nopti. Dupa nenumarate convorbiri telefonice am aflat ca ar trebui sa ajunga la locul de depozitare in jur de ora 11 noaptea. M-am dus acolo, cu echipa sa le descarc si sa fac un fel de inventar sumar, cit se poate in mijlocul noptii si al noroaielor. Ajuns la switch am vazut cu usurare ca erau 2 MOPOL (mobile police) inarmati, de paza asa ca m-am gindit ca mare lucru n-are cum sa se intimple. Buuun, camionul intirzia (nici o surpriza aici) asa ca ne-am pus pe asteptat. Scurt timp dupa aia am descoperit ca amindoi baietii erau MORTI DE BETI, marturie stateau si 2 sticle de rom goale sub bancuta pe care stateau. Unul dintre ei s-a dus sa faca susu pe undeva, la intoarcere cel ce era "in post" intreaba sictirit "Who's that?" Ala nu catadicseste sa raspunda, vine si se aseaza linistit. De aci a plecat o discutie aprinsa referitor la procedurile politienesti: "Daca io iti zic sa te identifici asa trebe sa faci ca nu-mi ia mult sa-ti bag 2 gloante in tartacuta", "Ce bah, crezi ca ai tu timp sa-ti armezi vechitura ta inainte sa trag io-n tine?" zice celalalt..."Care vechitura bah, tu nu te uiti la pusca ta ca parca o tii in gunoi toata ziua"... (unul avea o pusca cu "pump action" - dintr-alea... shotgun, cum au politistii americani si celalalt un popular AK-47)... si de la una la alta au si ajuns sa-si demonstreze unul altuia care-i mai rapid in miscari. Deodata primul armeaza puscociul lui si BANG! trage un foc in aer... la nici o secunda alt BANG! de la celalalt. Shit! ma si pregateam sa ma arunc pe dupa masina cind amindoi au inceput sa rida betivaneste. M-am bagat si eu sa le explic ca uite, in alte locuri nu prea se poate sa tragi asa cu pusca... in Romania de exeplu, daca se trage un foc de arma trebuie justificare, explicatii, se face o ancheta in ceea ce priveste munitia lipsa, etc. Astia au inceput sa rida si mai tare... HAHA, ce idiotenie... alea cica sunt focuri de arma preventive, sa vada eventualii golani din zona ca sunt "armed and dangerous"... Aici a trebuit sa fiu de acord. Orsicare bea singur o sticla de rom si are asupra lui un AK-47 cu 30 de gloante in incarcator este un animal periculos. niteltowershq0jj.th.jpg NITEL Port Harcourt. In aproprierea turnului de la NITEL este si switchul operatorului pentru care am lucrat. Aveam angajata o echipa de 3 contractori, cu care lucrez de altfel in ultimii 2 ani, baieti buni, isteti si cuminti care din fericire sunt si ei din est, igbo, asa ca vorbesc si limba din zona Port Harcourt. Nu ca lumea pe-acolo n-ar vorbi si intelege engleza dar de multe ori e bine de stiut si ce NU VOR ei ca tu sa intelegi, si de multe ori intr-o negociere conteaza sa te adresezi pe limba celui care are dreptul de decizie. mtntower9fy.th.jpg Sanitation Task Force... una dintre multele "autoritati". In planul indepartat turnul de la MTN. Reteaua era contractata de Huawei (pentru cine nu stie e cel mai mare producator de echipamente de telecomunicatii - GSM si CDMA si multiplexoare din China si in ultima perioada vind peste tot in lume - au fost ceva procese cu CISCO care a gasit similaritati alarmante in echipamentele de retea chinezesti cu ruterele lor, citeva cu Ericsson - Huawei a angajat masiv staff de la Ericsson cind s-au pus astia pe disponibilizari si restructurari dar s-au rezolvat cu "settlements" in afara instantei asa ca toata lumea e fericita). Plin de chinezi care instalau echipamentele lor, non-vorbitori de engleza... nu stiu cum de pot sa se descurce, nici in viata de zi cu zi in Africa, nici cu jobul lor. De obicei la intilniri vin cite 5-10 chinezi din care numai 1 vorbeste o engleza relativ inteligibila. Spui ceva, ala traduce, apoi se cearta in chineza vreo 5 minute apoi "purtatorul de cuvint" returneaza concluzia dezbaterii lor private... si iar si iar. Nu stiu in ce conditii ajung ei in Nigeria dar VINDEAU ambalajele de la echipamentele pe care le instalau. Si eu le "valorific" dar intr-un alt mod, sunt foarte cautate caci sunt cutii de lemn, de buna calitate si prefer sa-l descoper pe cel mai rau din gasca si sa-l imbunez cu o cutie decit sa cistig 1-2 usd vinzind-o, zic eu ca viata mea si proiectul dus la bun sfirsit fac mai mult decit o bere. Totul este controlat de comunitati in est. Sa spunem ca ti-ai cumparat teren pentru casa in zona. Fain frumos, platesti proprietarul, faci actele (atentie la tepe) si apoi vrei sa-ti construiesti si casa (turn de telecomunicatii, magazin, hala, adapost pentru gaini... orice)... Atunci apar comunitatile locale care iti explica ca desi ai platit pentru teren trebuie sa-i platesti si pe ei ca practic acum vrei sa faci si tu parte din "comunitatea" lor si ca in urma cu multa vreme practic terenul a fost al comunitatii si esti responsabil sa platesti o diferenta de pret datorita aprecierii terenului si lor... Daca nu vrei... vin 200 de oameni care-ti bat muncitorii, sparg si strica totul.. politia nu se baga caci se considera ca este o cerere... justificata. antena032rr.th.jpg Antena NERA .3 15Ghz. E instalata in Lagos, nu in PH. Eu aveam de instalat echipamentele radio (antena, outdoor unit, IF cable si partea de indoor). In mod normal si civilizat imi ia cam 6-7-8 ore pentru un terminal. Acum a trebuit sa schimb foaia caci fiecare ora petrecuta pe site costa si este si riscant. Am ansamblat totul inca din depozit si apoi am atasat fiecaruia sarcini foarte precise referitor la ce vom face imediat dupa sosirea la site. Parca eram trupe de comando... Imediat cum opream masina , cum fiecare era foarte ocupat cu ce atributii aveam, in timpul asta eu si abuream baietii de prin zona (comunitatea), mai ii luam cu vorba, mai plateam pentru un rind de bere, mai dadeam un banut ... pina sa-si dea seama ce se intimpla deja eram la stadiul de impachetat sculele si plecat in tromba ![]() ![]() Recomand: Beverly Hills Hotel, Port Harcourt GRA, in spate la Everyday Supermarket. Aproape 100 usd/noapte ceea ce pentru est e rezonabil. Piscina, gym (pentru cei interesati... eu faceam mai bine de 200m x 2 escalada pe turnuri zilnic, nu-mi prea ardea de aparate si greutati) camere curatele, mincare comestibila, servicii de taxi/car-hire disponibile. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
- IS-05-FTY Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
|
|
VladG |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Salut, florin_el.
Ce povestesti tu seamana mai mult cu intamplari din Legiunea Straina, nu cu un job de zi cu zi. Te-ai gandit vreodata cum va fi sa lucrezi din nou intr-un birou, daca ar fi sa te intorci acasa? Crezi ca ai mai putea? Bafta si sa te descurci in continuare fara probleme acolo! |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
florin_el |
![]()
Post
#95
|
![]() The Expert Group: Members Posts: 114 Joined: 28 December 04 From: Iasi, Casablanca ![]() |
Sunt serios ingrijorat de perspectiva re-acomodarii la o viata normala.. Venind in Romania in vacanta am remarcat cu surpriza ca oamenii nu au sirma ghimpata si cioburi de sticla pe virfurile gardurilor ca sa fiu complet ingrozit in Norvegia si Olanda vazind ca oamenii NU SI-AU FACUT GARDURI LA CASE. Se pare ca din mai voi experimenta treaba asta, in continuare voi lucra pe proiecte in Africa dar bazat in Romania sau Norvegia... adica voi veni in tarile calde strict pe un anumit proiect, finalizarea cu succes a proiectului inseamna re-intoarcere la baza pina la urmatorul. Asta probabil va reprezenta echivalentul unui dus irlandez: fierbinte/rece... sper sa reprezinte o terapie buna de acomodare.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
- IS-05-FTY Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
|
|
aphophis |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
echipamentle alea dupa ce au fost instalate de cine sunt pazite? Se fura des?
|
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
florin_el |
![]()
Post
#97
|
![]() The Expert Group: Members Posts: 114 Joined: 28 December 04 From: Iasi, Casablanca ![]() |
Majoritatea sunt instalate in siteuri GSM si CDMA. Turnul de telecomunicatii si "shelterul", camera echipamentelor, sunt inconjurate cu gard, multe dintre ele au si cite o persoana pentru paza. Nu sunt super-pazite... cred ca ai putea comparate nivelul de securitate al echipamentelor de aici cu cel din Romania.
N-am auzit de nici un furt de echipamente instalate pina acum. Nu se fura la fel ca in Romania...adica sa-ti vina noaptea si sa se furiseze cu roata la masina sau cu gardul de la casa... Sunt mai mult jafuri... adica cei ce vor ceva de la tine prefera sa te confrunte. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
- IS-05-FTY Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
|
|
aphophis |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
poate si pentru ca nu au ce face cu echipamentle alea. Unde sa le vanda?
![]() |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
florin_el |
![]()
Post
#99
|
![]() The Expert Group: Members Posts: 114 Joined: 28 December 04 From: Iasi, Casablanca ![]() |
Din pacate unele din situatii aici in Nigeria sunt previzibile: Ma auto-citez: QUOTE E de asteptat o replica in partea crestina a Nigeriei, de obicei asa se intimpla, si crestinii isi iau revansa cu aceeasi moneda. Treaba cu "intoarce celalalt obraz" nu e foarte populara prin zona asa ca "stay tuned", e de ajuns o singura scinteie ca sa se dezlantuie si-apoi se amplifica in "boule de neige". Si asta e ce se intimpla saptamina asta: ONITSHA, Nigeria (Reuters) -- Christian youths burned the corpses of Muslims on Thursday on the streets of Onitsha in southeastern Nigeria, the city worst hit by religious riots that have killed at least 146 people across the country in five days. Christian mobs, seeking revenge for the killings of Christians in the north, attacked Muslims with cutlasses, destroyed their houses and torched mosques in two days of violence in Onitsha, where at least 93 people have died. CNN - Full Story |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
- IS-05-FTY Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
|
|
radian |
![]()
Post
#100
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Ce minuni a facut Shell prin Nigeria? Ziceau la stiri ca ar fi primit o amenda de 1,5 milarde USD pt. nu stiu cepoluare.
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
florin_el |
![]()
Post
#101
|
![]() The Expert Group: Members Posts: 114 Joined: 28 December 04 From: Iasi, Casablanca ![]() |
![]() In est rapirile sunt destul de frecvente, mai ales cele de expatriati. Cele din "oil industry" ajung si la CNN ca sunt asociate de nume sonore: Shell, Mobil, etc. dar sunt multe alte companii care opereaza in zona si folosesc expatriati: telecom, constructii, manufacturing, etc. Am intrebat si eu ce o sa mi se intimple daca o sa vina baietii rai si o sa ma ia si pe mine de pe site. Mi s-a explicat ca treaba merge cam asa: membrii unor comunitati te rapesc sub un motiv sau altul... ca ai poluat zona, ca nu s-au platit toate taxele la "local government" sau la una din autoritatile locale, pun o recompensa pe capul tau... 100k-200k usd si te depoziteaza la vreun hotel local pe care-l controleaza ei. Partea misto este ca in hotel ti se ofera orice vrei: cea mai buna camera, mincare excelenta, TV, aer-conditionat, acces la piscina, gym... tot ce e la dispozitie. Cind vine compania sa negocieze eliberarea, tot ce ai consumat in hotel se vor adauga la recompensa, costuri de intretinere suplimentare... |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
- IS-05-FTY Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
|
|
aphophis |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
destepti baietii
![]() ![]() Scuze pt ironie, dar nu m-am putut abtine ![]() |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
florin_el |
![]()
Post
#103
|
![]() The Expert Group: Members Posts: 114 Joined: 28 December 04 From: Iasi, Casablanca ![]() |
@aphophis: nici un motiv pentru scuze... daca nu as fi luat situatia exact in acelasi fel, adica ironic si in gluma, n-as fi rezistat aici nici 2 saptamini.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
- IS-05-FTY Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
|
|
mrobert |
![]()
Post
#104
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 6 February 06 ![]() |
Wow!
Asa lectura misto nu am mai citit de ani buni! |
--------------------
Opel
Tigra
- CJ-25-EXS -
|
|
radian |
![]()
Post
#105
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Florine, nu ne mai povestesti nimic?
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
steph |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 775 Joined: 18 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Sper ca are cine sa ne mai povesteasca
![]() |
--------------------
Toyota
Yaris
TS
- Bucuresti
|
|
Tropy |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 10 August 05 From: Bucuresti ![]() |
WOW !!!
nu am decat un cuvant de spus: EXTRAORDINAR ! am citit TOT topicul pana acum ... florin_el ... ai grija de tine, tata ... ![]() LE : acum vad ca ultimul lui post e pe 25 februarie ... sper sa fii in regula ![]() This post has been edited by Tropy: 13 Mar 2006, 14:15 |
--------------------
Dacia
Berlina
- GUZ
|
|
lucian79 |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 11 September 05 From: O R A D E A ![]() |
E ok .. ieri era pe forum
![]() |
--------------------
pejos
confort
2006 feel free ..... feel FIAT
|
|
radian |
![]()
Post
#109
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Care-i treaba cu eclipsa de soare? Cica s-ar lasa cu lupte grele intre triburi, ca vin oamenii rai din tribul rival si vor sa fure soarele...
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
florin_el |
![]()
Post
#110
|
![]() The Expert Group: Members Posts: 114 Joined: 28 December 04 From: Iasi, Casablanca ![]() |
Inca-s intr-o bucata... si ma stabilizez si psihic caci count-down timer-ul de pe desktop a inceput sa se apropie de "mai putin de o luna" pina la data vacantei.
@radian Asta nu prea mai stiu... s-au schimbat multe... nu cred ca mai sunt multe comunitati in asa izolate... acum totul e pe bani, chiar si manipularea religioasa tot pe criterii financiare se face... si asta nu e numai in Africa. Lumea, chiar si in zonele rurale are access la informatie, telefonie, panouri solare, telefoane cu camera, masini 4x4... Baza educationala precara poate inca sa genereze caractere ca Ezekiel, fostul meu sofer care credea ca direle de la avioanele cu reactie sunt semne divine dar devin din ce in ce mai rare. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
- IS-05-FTY Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
|
|
florin_el |
![]()
Post
#111
|
![]() The Expert Group: Members Posts: 114 Joined: 28 December 04 From: Iasi, Casablanca ![]() |
Imi pare rau ca am disparut pentru o vreme, abia am avut vreme sa mai intru pe net sa vad vestile proaste (mail) si sa ma uit dupa motorete (tare as mai vrea una la vara, in Romania). Am is fost plecat citeva zile in Ibadan si ieri abia m-am intors din Port Harcourt. Am mai postat despre Port Harcourt...un fel de rezumat al mai multor plimbari pe-acolo. Aici insa e strict pentru ultimile 2 zile petrecute in zona...
Muuult mai bine acum in est, cind stii foarte bine la ce te poti astepta, cind stii "the rules of engagement". Acum, dupa destula vreme de cind lucrez cu aceiasi contractori si au inceput sa stie ce au de facut, chiar si in conditii de lucru... tensionate, am mai mult timp sa ma "joc". Sa ma joc... e un fel de-a spune caci ce-mi place de fapt este sa vad care sunt reactiile oamenilor in anumite conditii. Acum in PH am avut doar un proiectel micut, sa instalez doar un link radio pentru interconectarea operatorului la un provider de comunicatii prin satelit... tot un link SDH, STM-1, split mount. Am primit confirmarea ca echipamentele au ajuns prin curier din Lagos in Port Harcourt simbata seara, avind in vedere ca duminica era musai sa ma duc la plaja a ramas ca data de plecare luni. Zis si facut, luni dimineata am luat banu' de drum de la firma (drum, hotel, contractori, fond de supravietuire... in total vreo 2000 usd... sa nu spuneti la nimeni ca umblu dupa mine cu sume dintr-astea cash prin Nigeria ca mi s-ar putea intimpla tot felul de evenimente nefericite), am tipat oleaca la sofer ca i-a luat jumate de ora sa puna benzina in masina (i-ar fi luat mai putin dar cred ca a durat mult sa se hotarasca care ar fi partea lui dintr-un plin de benzina) si-apoi la aeroport. Baietii cu care lucrez m-asteptau deja in fata terminalului sa m-ajute la bagaje... scule, fringhie, scripete si alte masinarii. Acum aeroportul are si un scanner pentru bagajele de cala... nu stiu sigur daca scannerul mergea...poate era functionala doar banda transportoare din burta luni caci nu ne-a intrebat nimeni nimic despre ce ar putea fi in bagaje... si mea culpa, aveam si o butelie micuta cu gaz pentru masinaria pe care o folosesc la tuburile termoconstrictoare. Am intrat in aeroport la 9:20 dimineata, la 9:30 era primul zbort spre Port Harcourt... am intrebat de bilete... inca mai erau, le-am si cumparat... am trecut de security check-in pacalindu-i inca odata cu bricheta, m-am saturat sa le las toate brichetele pe care le cumpar si acum avea si un BIC pe care am dat mai bine de un usd ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
- IS-05-FTY Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
|
|
florin_el |
![]()
Post
#112
|
![]() The Expert Group: Members Posts: 114 Joined: 28 December 04 From: Iasi, Casablanca ![]() |
Imi place 737, mi se pare ca spatiul pentru fiecare pasager este mai generos decit la 727 si e asa... scumpel, scurt si burtos. Dupa alergatura din aeroport cind trebuie sa fii cu ochii in 4 dupa bagaje, bilete, eu ii am in grija si pe baietii mei care din dorinta de a fi cit mai ascultatori le fac pe toate pe dos, e super bine sa ajungi in avion si sa te relaxezi... Pilotul ne-a avertizat inainte de decolare ca vom avea parte de turbulente, normale in perioada asta de trecere de la sezon secetos la cel ploios, nici o problema caci n-am apucat sa maninc nimic de-aseara, scurt timp dupa aia... "Cabin crew, please take your seats for takeoff" si motoarele incep sa urle impingind hadurghia din ce in ce mai repede... In citeva secunde deja zgiltiala a incetat, suntem "airborne". Biziitul mecanismului de la flapsurile care se retrag si huruitul trenului de aterizare care intra in burta confirma ca nu suntem in pericol imediat de aterizare de urgenta ![]() Am reusit sa si ies nevatamat din avion, un autobuz ne cara cei 500m pina la intrarea in zona de asteptare a bagajelor. Sunt bucuros ca am reusit sa-mi salvez bricheta in Lagos si pot sa ma bucur de primul Lights repede dupa zbor. In timp ce contractorii imi asteptam bagajele am iesit sa ma orientez dupa ceva transport pina in oras... acum ca suntem familiari cu zona am despre cine sa intreb, mai precis as vrea sa-l gasesc pe Iyke, soferul de taxi cu care am lucrat pentru proiectul din octombrie... "Iyke, is he around?" il intreb pe ala care se apropie de mine sa-mi ofere taxi... Privirea lui nelamurita ma face sa cred ca n-am folosit numele care trebuie..."I'm looking for Sharp-Sharp!" imi aduc eu aminte de "pseudonimul artistic" al soferului... Toti ii spun Sharp-Sharp caci se pare ca e mai istet decit restul!..."Sharp-Sharp don go now-now" ([...] tocmai a plecat), imi rapsunde ala in pidgin english... Ata este... ghinion, intreb cit face pina in oras, aflu ca ar fi vorba de 5000 naira acum (echiv. 35 usd), data trecuta am platit doar 4000 asa ca incerc sa negociez... numai ca nu prea am chef nici sa astept, nici sa ma cert cu nimeni...e abia 11 si ziua de lucru practic abia a inceput pentru noi. Baietii ajung cu bagajele, le inghesuie in portbagajul unui batrin Peugeot 505. Soferul, un smecheras imbracat in costum traditional (pantaloni largi din bumbac si o camasa lunga la aceeasi culoare) cu niste ochelari de soare semitransparenti imensi, isi plateste taxa de 200 naira la iesirea din parcarea de taxiuri si se lanseaza intr-o cursa de depasire a tot pe misca pe sosea inspre oras. In citeva luni strada de la aeroport spre oras si-a schimbat infatisarea... Mare parte din lucrarile de asfaltare s-au terminat si soseaua e intr-adevar superba, de ambele parti ale drumului sunt stilpi de iluminat cu panouri solare, care am inteles ofera iluminare pina dupa miezul noptii, mijlocul (spatiul de demarcatie pentru sensurile de mers) este rezervat pentru stilpii de iluminat cu metode conventionale... care din pacate nu prea functioneaza... dar oricum arata bine caci, incredibil, inca stau toti in pozitie verticala si aliniati. Intram in oras, drumul spre Garrison (o zona din Port Harcourt aproape de GRA - Government Residential Area, Garrison este zona unde este situat NITEL si implicit toate celelalte switch-uri ale operatorilor care au nevoie de interconectare cu reteaua nationala de telefonie... inclusiv switchul operatorului pentru care lucram), trece printr-o unitate militara. Accesul pe drumul respectiv care taie unitatea militara in 2 este permis numai in timpul zilei (6AM-6PM) si este folosit de multi caci este si mai scurt si foarte rar apar blocaje de circulatie pe-acolo. Soldatii de pe-acolo pot fi foarte convingatori in impunerea respectarii unor reguli de circulatie. De la iesirea din unitatea militara mai aveam doar 1-2km pe un express pina la destinatie. Cind sa iesim vedem ca traficul incetineste caci la poarta erau 2 soldati care se uitau in fiecare masina dupa ceva... Cind am ajuns noi la rind au pus amindoi armele in pozitie de tragere si le-au armat spre noi, unul dintre ei ne-a facut semn sa iesim din rind si sa parcam. Instant am vazut citeva firisoare de transpiratie iesind de pe teasta proaspat rasa a soferului in timp ce asta bilbia ceva intrbator spre soldat... Dupa inca un urlet foarte convingator: "PARK THE FUCKING CAR!" a realizat ca mai bine face ce i se cere, macar sa intirzie momentul cind va lua un pat de pusca in plina figura. Armata este frecvent prezenta pe strazi in Nigeria, peste tot sunt check-pointuri ale armatei, unele sunt mixte: armata-politie, armata-MOPOL (mobile police), armata-airforce deoarece este recunoscut ca sunt mai bine inarmati si pot aborda mai hotarit anumite situatii... delicate. Felul in care le abordeaza NU este deloc delicat. NU faceti greseala sa suparati vreun soldat. Sunt cazuri in care politia a arestat soldati pentru diverse ofense si s-au trezit cu batalion la usa de i-au batut pina i-au zapacit, le-au dat foc la sectia de politie, am vazut soldati batind diversi pina i-au lasat lati pentru mai nimica toata, a fost un caz in care unul a impuscat un okada-man (dintr-asta care face taxi cu motoreta) pentru ca i-a zgiriat masina in trafic si apoi a incercat sa scape cu fuga.... asa ca parerea mea este ca trebuie sa fii prudent la orice intilnire cu armata in Nigeria. Daca politia ii face ceva ai cai de ... atac... poti sa te duci la sectia de politie sa raportezi ca a fost unul care te-a agresat, sau te estorcat pe strada, te-a arestat pe nedrept, sau cine stie ce ti-a mai facut... In schimb daca un soldat te lasa lat... nu poti face mai nimic... nimeni nu-ti va da vreodata acces intr-o unitate militara sa identifici sau sa acuzi agresorul... ca la "marines", "Toti pentru unul si unul pentru toti". Situatia fiind incordata am inceput sa ma intreb si eu... oare soferul o sa o incaseze sau era rindul meu sa o iau pe cocoasa? "IT IS NOT THAT ONE... IT'S THE OTHER ONE BEHIND"... se aude o voce de pe undeva de pe margine... Uuufffffff! Am rasuflat usurati... Soldatul ne-a facut semn sa iesim pe poarta unitatii militare, concentrindu-si atentia asupra unei Honda Civic din spatele nostru... I-a luat soferului citeva secunde pretioase sa-si aduca aminte cum se baga intr-a-ntiia... era deja ud de transpiratie, chiar si pe mine simteam cum ma stringe camasa ... That was close again! Scurt timp dupa aia am ajuns la Switch, intimpinati caldurosi de security de la poarta care se pare ca si-aminteau cu placere de noi. Aveau si de ce ca mai intotdeauna le-am lasat cite ceva. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
- IS-05-FTY Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
|
|
florin_el |
![]()
Post
#113
|
![]() The Expert Group: Members Posts: 114 Joined: 28 December 04 From: Iasi, Casablanca ![]() |
La munca... deja e tirziu si tare n-as vrea sa stau prea mult in Port Harcourt, nu e in lista oraselor mele preferate. Am descoperit si echipamentele impachetate si pline de etichete de la curier... si ne-am si apucat de treaba. Am aruncat o privire la echipamentele noastre deja instalate. Aratau super, nici o alarma vizibila, calmul din camera echipamentelor acompaniat doar de biziitul miilor de coolere din interiorul masinariilor era linisitor. Am ansamblat partea de exterior a echipamentelor, le-am cuplat la antene, am sortat restul materialelor, am instalat in totalitate terminalul care era alocat pentru site-ul unde eram. Pe la 3 am gasit pe unul care avea mai multe informatii despre site-ul unde trebuia sa instalam si celalat terminal asa ca ne-am imbarcat in HI-LUX-ul operatorului si am purces la cercetat. Ajunsi la sediul companiei unde trebuia sa facem instalarea am cerut sa vorbim cu cel responsabil de job. Ni s-a comunicat ca persoana noastra de contact nu e momentan in firma dar ca cineva il inlocuieste si ne va primi in scurt timp. Dupa ce am facut anticamera vreo 20 de minute, in cele din urma seful ala a binevoit sa ne primeasca. Asaaaaa... acum asta e doar parerea mea. Baiatul avea tot ce-i trebe unui manager EXCEPTIND intelegerea a ceea ce se intimpla si puterea de decizie. Avea pantaloni calcati, camasa, cravata, pantofi lustruiti...dar NICI O IDEE A CEEA CE TREBUIE SA FACA. Si din motive obiective exact tipul asta de oameni nu mi-s simpatici deloc. Ne-am facut prezentarile si apoi timp de 5 minute ne-a explicat ca la copii idioti ca firma lui are proceduri care trebuie respectate, ca nu a primit nici un ordin de lucru, ca trebuie sa contacteze Lagosul si ca NU vom putea face nimic in ziua respectiva... moment in care am intervenit politicos: "I really do not understand what the fuck is going on here. You are providing a service for this operator and you DO NOT want to interconnect?!? What is this CONTACT LAGOS issue?? Don't you have a GSM phone? If you do not have credit...you are welcome...use mine, if you do not have the number of your boss, I will get it for you. If you have no clue of what's going on close the fucking shop and go home!" A facut niste ochi cit cepele, era in evidenta confuzie, a ramas mut. Am format numarul directorului tehnic de la firma la care lucra ala si i-am explicat care-i treaba, i-am dat apoi telefonul apoi baiatului... a stat in telefon mai bine de 5 minute spunind regulat "Yes, Sir!", "No, Sir!", "Of course, Sir!", "No problem, Sir!", "I understand, Sir!"... si uite asa, pina la 6 seara am reusit sa termin instalarea... si sa-mi mai fac un prieten in Port Harcourt. Dupa ce am lasat toate sculele la switch ne-am vazut fiecare de treburile noastre... era deja aproape 8 si inca nu aveam cazare. Stiam hotelul dar era o sansa mare ca in hotelul unde am mai stat sa nu fie locuri si atunci trebuia sa incep iar sa descopar roata. Contractorilor le-am dat "out-of-station allowance", o suma pe care ne-am inteles sa o primeasca zilnic pentru proiectele care sunt in afara Lagosului... adica unde au nevoie de cazare si au si plecat sa-si caute un loc adecvat la banii aia si-apoi am inceput sa ma uit dupa ceva mijloc de locomotie pina la hotel. Se parea ca baietii cu motoretele-taxi nu prea erau interesati sa transporte "oniocha" (white man in igbo - limba folosita in est) asa ca am stat citeva minute in mijlocul strazii cu rucsacul pe umar... pina a aparut o masina alba, curatica, fara nici un insemn si nepictata ca taxiurile.... soferul m-a intrebat daca poate sa ma duca undeva. M-am uitat putin la el... cit se putea vedea prin intuneric si mi-am dat seama ca e cam jumate cit mine asa ca l-am intrebat daca stie unde e Beverly Hills hotel. Nu stia dar i-am explicat... si am plecat la drum... Scurt timp dupa aia am ajuns la hotel, i-am dat mai mult la "taxi" decit ma intelesesem initial... ca mi-a explica ca el intelesese ca ar fi in alta parte destinatie, undeva mai aproape ... si mi-era deja lehamite sa ma mai iau de el... eram si la 2 pasi de un dus fierbinte... ceva de mincare... si o bere rece-rece... mda ... se pare ca si in ziua aia ratasem mesele importante. Am lenevit aproape 1 ora la barul de pe marginea piscinei combinind berea "STAR" cu "MALTINA" (o bautura dulceaga din malt, non-alcolica) ca sa gasesc proportia perfecta pentru cea mai mare asemanare cu "Silva" bruna de-acasa. N-am gasit-o... dar voi mai incerca! A 2-a zi am aliniat antenele si am facut testul, semnat actele. Dupa masa am si ajuns la aeroport unde am aflat ca avionul cu care planuiam sa mergem spre Lagos n-a venit in ziua respectiva, zborul a fost anulat. Asa ca am luat bilete pentru zborul urmator si ne-am pus pe asteptat ... de la 2 la 4 jumatate cind in cele din urma masinaria a binevoit sa aterizeze... Asteptarea mi-a prins bine caci asa aproape am terminat si eu "Codul lui da Vinci"... si-asa e plin CNN-ul de scandaluri legate de el asa ca am vrut si eu sa vaz care e treaba... Misto carte... o recomand... nu pentru actiunea politista, adica si pentru asta caci actiunea o transforma intr-o carte din seria "Biserica pentru to(n)ti!" Ajuns in Lagos... aceeasi senzatie de "acasa", cit de ciudat pare am ajuns sa indragesc orasul, e ciudat ce face obisnuinta. Gabriel, soferul, m-a intimpinat in aeroport facindu-mi poze cu NOUL LUI TELEFON CU CAMERA, nou... pentru el, caci nu mai era nou demultisor... I-am laudat jucaria... sa nu-i stric bucuria, i-am zis totusi sa nu mai dea bani pe nimic pina nu ma intreaba si pe mine. Desi african... e naiv si are prea multa incredere in oameni, cum naiba sa platesti aproape 100 usd pe un Siemens care face poze aproape la fel de bine cit pot face eu portrete. Cam asa arata un mini proiectel in Nigeria pentru instalari in telecom. Acum... asta e din experienta mea, companiile mai mare din zona au intr-adevar servicii de protocol, de logistica... cineva te asteapta la aeroport, cineva se ocupa de bagaje, cineva selecteaza si-ti aduce contractorii la site, cineva iti aranjeaza cazare, sunt oameni care se ocupa de probleme de "comunitati", sunt "security advisers" si alti multi trepadusi care-si iau partea din placinta intr-un proiect. Am fost implicat si in proiecte dintr-astea si va pot garanta ca un job care in mod normal ar lua 2 zile cu "one-man-orchestra" poate dura saptamini in sir pina se aliniaza toate "planetele" si conjuctura e favorabila.... si devine plictisitor. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
- IS-05-FTY Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
|
|
mrobert |
![]()
Post
#114
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 6 February 06 ![]() |
@florin_el : Chiar te invidiez pentru aventurile tale. Desi multi se infioara cand aud de Nigeria sau alte tari din aceiasi grupa ...parerea mea este ca viata este prea plictisitoare daca "nu se intampla nimic".
Spor la treaba, toate cele bune, si te mai asteptam cu relatari ![]() |
--------------------
Opel
Tigra
- CJ-25-EXS -
|
|
florin_el |
![]()
Post
#115
|
![]() The Expert Group: Members Posts: 114 Joined: 28 December 04 From: Iasi, Casablanca ![]() |
Nu e rau aici... asta ca parere medie... pe parcursul a 4 ani dar totul e cu "ups and downs"... adica sunt zile cind ma intreb ce altceva as putea sa-mi doresc... si sunt altele cind ma intreb "What the heck I'm doing here?"... E drept ca in fiecare zi se intimpla cite ceva... chiar daca nu vad glontul la AK-47 prin teava... de exemple in urma cu citeva nopti am auzit ceva utilaje grele lucrind ore in sir in fata casei. Mi-era prea lene sa ma deplasez pina la poarta si din moment ce aia de la security n-au sunat am zis ca nu se intimpla nica grav.
Dimineata cind sa ies din curte... SURPRIZA... soseaua nu mai era. S-au apucat de reparat soseaua omitind sa informeze pe cei ce locuiau pe strada. Unde fusese asfaltul era doar o gaura cu nisip... noroc ca am fost inspirat sa vin seara cu 4x4... a trebuit sa storc tot ce poate masinuta ca sa ies la liman... Si, in continuare, inca se lucreaza acolo si am cit se poate de mult fun bagindu-mi masina in curte si iesind cu ea dimineata... Chiar am inceput sa ma descurc binisor, si am intotdeauna audienta publicul trecator care ma aplauda cind reusesc sa trec de nisipurile miscatoare... |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
- IS-05-FTY Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
|
|
dessi |
![]()
Post
#116
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 25 November 05 ![]() |
Oh, Florine cat ai scris ! Abia acum am revenit aici pe forum si stau de o gramada de vreme sa te citesc, am pierdut somnul din cauza ta
![]() ![]() ![]() |
--------------------
none
none
- none
|
|
florin_el |
![]()
Post
#117
|
![]() The Expert Group: Members Posts: 114 Joined: 28 December 04 From: Iasi, Casablanca ![]() |
Salut Dessi,
Daca vii in Lagos cu Oga vei deveni automat "Madam di Madam"... Te asteptam cu drag la Cactus, simbata la 4 si la Chocolat Royal, la inghetata, duminica. Asta pina in mai... caci vine vacantaaaaaaaaa! |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
- IS-05-FTY Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
|
|
BlaueCorsa |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru cu Prafuitor Group: Members Posts: 1.097 Joined: 6 October 03 From: Socola Tower, Iasi ![]() |
Salut Florin,
iti citesc aventurile cu mare placere (ai putea scoate o carte... ![]() Am vazut ca, mai nou, esti vedeta (pp ca de tine era vorba in revista liceului pe care l-am absolvit si eu)... Mult noroc in continuare, spor la munca si ai grija! |
--------------------
Dacia / Renault
Duster / Captur
2018 Confort / 2015 Authentique Mon amour, tu es la lumière de mes jours...
sans numéro! sans numéro! sans numéro! |
|
burliu |
![]()
Post
#119
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 11 September 03 ![]() |
a aratat la tv ca a fost darimata de vint o cadire cu 22 etaje sper ca nu ai patit nimic!
|
--------------------
.
.
.
|
|
florin_el |
![]()
Post
#120
|
![]() The Expert Group: Members Posts: 114 Joined: 28 December 04 From: Iasi, Casablanca ![]() |
![]() Cladirea se pare ca a luat foc cu citeva zile in urma, probabil structura de rezistenta a fost afectata si apoi a hotarit sa renunte la lupta cu gravitatia. Focuri la cladirile de birouri din Lagos sunt destul de frecvente... si provin din diverse cauze: instalatii electrice improvizate, neglijenta, aparatura defecta si... dorinta unor indivizi de a avea un "fresh start", fara o arhiva incomoda de justificat! |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
- IS-05-FTY Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 01:36 |