O rabla, ...modificarea motorului standard
![]() ![]() |
O rabla, ...modificarea motorului standard
bucatzel |
![]()
Post
#301
|
||
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|||
St |
![]()
Post
#302
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.466 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Raspunsul unui inginer de instalatii:
Presiunea nu se va injumatatii ci debitul. Reductor de presiune ai putea pune in circuitul asta? Pompa cum va fi pozitionata fata de carburatoare? Mai jos/mai sus? Cu cat? Coturi ai? This post has been edited by St: 3 Sep 2009, 19:17 |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
MihaiD |
![]()
Post
#303
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 21 July 05 From: Ro ![]() |
Nu-i mai simplu sa-ti iei o pompa cu debit mare si un regulator de presiune ajustabil(unele au si loc pentru manometru)?
![]() This post has been edited by MihaiD: 3 Sep 2009, 21:12 |
--------------------
Renault
Megane R26
2008
- XX-xx-xxx
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#304
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Te c**i pe google skillz-urile tale.
QUOTE Am avut onoarea sa particip la proiectarea,realizarea, testarea si omologarea pompei de sistem Q. Pana acum doi ani am avut pe masina exemplarul 001, care dupa ce a avut un defect electric (dupa mai bine de 12 ani de folosinta) a fost reparata si echipeaza masina unui prieten care are si GPL. Pompa are urmatoarele caracteristici (citez din memorie): presiune de 350 mbari si debit (impus de CEZARA la omologare) de 58 l / ora.Blocul de supape este derivat dintr-unul de Oltcit la care s-a modificat diametrul supapelor si constructia lor :supape flotante (fara arc) din folie de poliamida). Pompa a fost montata pe batantul de baterie, avand in amonte si mai sus montat un filtru de motorina de ARO (cu cartus filtrant si vas decantor) si in aval o capacitate de linistire pt. protejarea cuiului poantou. Returul a fost anulat, pt ca pompa se opreste automat atunci cand se inchide poantoul (se atinge nivelul reglat in CNC) si porneste cand acesta (nivelul) scade. Avantaj ca nu mai ai grija returului infundat si a dezamorsarii circuitului de alimentare, porniri la rece usoare, reprize corecte. Luat de pe forum de la oltetari. uite si link. http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=747...d5063b42ec8c039 Acu' stiu ca e cam tarziu pentru tine... dar no, mai stii? Apropo... filtrul ala de motorina de aro pomenit de astia e demential. A fost pe dacia mea pana acu' doi ani, cand s-a gasit un gigel la un itp sa-l declare imporovizatie. Si dupa itp, o uitat taica-miu sa mi-l monteze la loc... Acu' l-am descoperit, ultima oara cand am fost acasa. l-am confiscat, mai trebuie numa' sa-l montez. Sper sa te lamureasca totusi cineva cum e cu presiunea aia. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
cristidb |
![]()
Post
#305
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Mama ei de fizica...
Presiunea statica intr-un fluid incompresibil e constanta. Lichidele sunt incompresibile. Adica in momentul in care cuiul poantou este inchis, benzina va avea aceeasi presiune in furtunurile care vin la carburatoare indiferent cate ramificatii faci. Am exclus aici posibilitatea ca unul dintre carburatoare sa fie la alta inaltime decat altul pentru ca nu ne intereseaza situatia asta. Pe tine te intereseaza ca pompa sa nu faca o presiune mai mare decat poate cuiul poantou sa suporte. Altfel nu mai inchide si nivelul nu ramane constant in carburator. O sa ai nevoie de un regulator de presiune, pe care il reglezi la presiunea suportata de carburatoare. Presiunea dinamica variaza dupa principiul lui Bernoulli, adica ingustand conducta creste viteza si scade presiunea. http://en.wikipedia.org/wiki/Bernoulli%27s_principle |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
cristidb |
![]()
Post
#306
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca se opreste singura cand se inchid cuiele. Se opreste cand presiunea depaseste valoarea maxima. Fa un test cand vine pompa sa vezi daca e asa. Nu prea merge pompa electrica pe carburator fara regulator de presiune.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
cristidb |
![]()
Post
#307
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
In cazul asta incearca fara. Daca merge ai scapat fara regulator de presiune.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
MihaiD |
![]()
Post
#308
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 21 July 05 From: Ro ![]() |
Eu nu inteleg ce-ai cu regulatoarele de presiune, ca nu costa o avere sau ceva...
|
--------------------
Renault
Megane R26
2008
- XX-xx-xxx
|
|
cristidb |
![]()
Post
#309
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
http://www.injector.com/fuelregulators.php
Sunt dispozitive simple, limiteaza presiunea la o valoare fixa, reglabila sau dependenta de depresiunea din galerie. Tie iti trebuie unul reglabil. Astea sunt scumpe, dar gasesti si mai ieftine. This post has been edited by cristidb: 4 Sep 2009, 10:22 |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
MihaiD |
![]()
Post
#310
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 21 July 05 From: Ro ![]() |
Daca nu vrei sa iei noi, se gasesc si seccond la preturi de nimic(parca alea de Calibra erau reglabile). Tie ti-ar trebui doua bucati daca ai doua carburi.
|
--------------------
Renault
Megane R26
2008
- XX-xx-xxx
|
|
lucianac79 |
![]()
Post
#311
|
. Group: Members Posts: 153 Joined: 14 June 04 From: Roman,Iasi. ![]() |
Mutley te-ai gandit sa routezi alimentarea carburatoarelor prin spatele motorului? Mie mi se pare a fi o solutie mai eleganta.
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 2010
- .
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#312
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Pompa aia trebuie sa aiba presiune de la relanti pana la turatie maxima. Sa isi mentina presiunea si in consum. Zic si eu ...
This post has been edited by IRONICK: 4 Sep 2009, 11:18 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#313
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Muttley @ 4 Sep 2009, 07:31) FALS, presiunea e constanta si debitul jumatate. Dar, ce nu pricepi e asta: presiunea aia maximala e la debit nul, adica atunci cind pompa are refularea obturata, la debit maxim presiunea e TEORETIC zero, practic diferita de zero. Capisci? Adica atunci cind cuiele poanto is inchise presiunea pe conducte sau pe ele va fi aia Pmax (0.27 bar sau cit o fi). Avantajul mare la tione e debitul ala imens, care va putea alimenta chiar si 4 carburatoare umplindu-le "instantaneu" (adica in practica in timp foarte scurt). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#314
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Sau, pune un manometru pe ea si alimenteaz-o.
Ca sa afli ce presiune e necesara deschiderii fortate a cuielor e cam greu din calcule. Ar trebui sa afli forta care se aplica cuielor la Pmax (asta e usor daca ai diametrele orificiilor scaunelor supapelor poanto) dar, cel mai greu e sa afli forta arhimedica asupra plutitoarelor, masa plutitoarelor si (eventual, daca e cu pirghii ca la Carfil) raportul pirghiilor. De unde afli EXACT adincimea la care sint imersate plutitoarele? Ca atare, masoara efectiv presiunea la iesirea pompei si, evident, montajul si functionarea 'live" iti vor confirma sau infirma teoriile. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
popasan |
![]()
Post
#315
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 461 Joined: 17 September 06 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 3 Sep 2009, 21:17) Debitul e de 2.4 litri/minut, fata de pompa actuala ce furnizeaza 0.3 litri/minut si care limiteaza viteza masinii la aprox 155 - 160 km/h. Am mai facut eu calculul in trecut si anticipam ca voi fi limitat la un consum de 13l/100km, si spuneam atunci ca viteza maxima va fi-n jur de 150 la ora. Asa se si intampla. Revenind, pompa asta are debit enorm, de aproape 10 ori mai mare. Nu debitul e problema, ci presiunea. La R5 ALPINE - R5 ALPINE TURBO, pompa electrica Remplace pompe origine ( refoulante ou aspirante ) débit 130l/h - Pression 0.35bar . |
--------------------
DACIA
1410 Sport
1984 - No.281
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#316
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
camera aia e mai alba decat celelalte sau mi se pare?, oricum io zic ca chiulasa arata ceas;
si ceva oftopic rau......une-i jegu' de pe contraripi? |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
ment |
![]()
Post
#317
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Arata prea bine.. Dar se vede dezavantajul chiulasei de dacie, si a galeriei normale cu carfilul - diferenta dintre cum au mers cilindrii 1 cu 4 si 2 cu 3.
Zilele astea mi-am bagat si eu dejtele prin chiulasa, si am vazut diferenta mare intre porturile admisie/evacuare din mijloc si cele exterioare, motorul cere orizontalele ca sa mearga cu adevarat echilibrat ![]() Daca nu e secret, ce o sa faci cu tachetii ? Cu cat ii 'scurtezi' ? Ca nici eu nu stiu cat sa iau din ei. Ceva detalii despre axa aia ? Sper ca nu e dinaia grava cu "peste 300 de grade" ![]() Legat de pompa de alpine, ala avea un singur carburator, interesant ca pe Alpine A110, cu orizontale, era pompa mecanica (fara cama) aceeasi ca pe R12 ![]() Copy_of_100620091014.jpg ( Size: 118.96k ) Number of downloads: 528 This post has been edited by ment: 9 Sep 2009, 23:09 |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
cristidb |
![]()
Post
#318
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Foarte bine ca schimbi axul cu came. N-ar trebui sa afecteze fiabilitatea si e mutarea normala dupa cat te-ai chinuit sa pui orizontale. 10,3:1 pe motorul asta e cam mult. Nu pune benzina sub 98 in el dupa maririea raportului de compresie. Motoarele moderne au raport de compresie mare, dar au alta forma a camerei de ardere, senzori de detonatii...
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
payty |
![]()
Post
#319
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
daca iei din chiulasa, ai grija cat iei.
la 71 de mm inaltime chiulasa + garnitura de chiulasa nu mai poti regla deloc culbutorii, adica oricat ai desuruba, tot nu poti face supapele sa se inchida. practic ti-ar mai trebui cam 0.5 mm in plus ca sa le faci sa se inchida, plus inca un pic pt joc, si tot ai fi la limita. chestia e probata de mine cu o chiulasa care avea inaltimea asta. banuiesc ca nu esti dispus sa scurtezi tijele pt asta. daca iei din lateral, tot asa, cu grija. pe acolo exista un canal de apa, imi amintesc ca am dat o gaura pt teste intr-o chiulasa veche si peretele nu avea mai mult de 3-3.5 mm grosime. This post has been edited by Muttley: 8 Feb 2010, 19:53 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
ment |
![]()
Post
#320
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Din cate inteleg eu ce se intampla cand iei prea mult din chiulasa, ar trebui sa se rezolve prin distantiere la rampa culbutorilor (solutie propusa si de payty mai sus), cu inaltimea calculata.. Asa se rezolva in afara la masini mai grave de mult timp - "rocker shims" sau ceva cam asa..
QUOTE daca iei din lateral, tot asa, cu grija. pe acolo exista un canal de apa, imi amintesc ca am dat o gaura pt teste intr-o chiulasa veche si peretele nu avea mai mult de 3-3.5 mm grosime. La ce "lateral" va referiti mai exact ? ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
payty |
![]()
Post
#321
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
eu zic sa pui baie normala ca doar nu stai tot timpul pe serpentine sa ai nevoie de antival.
referitor la etansare, nu mai stiu exact dar imi aduc aminte ca in mod normal ar trebui sa mearga fara silicon si alte chestii. daca stam sa ne gandim cand a fost proiectat renault 12, nu cred ca era silicon pe vremea aia. cel mult poti pune niste vaselina, ca asa am vazut la unii desi s-ar putea sa fie si aia in plus. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#322
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
referitor la antival, nu-l mai pune, daca era necesar il puneau din fabrica, se gasea un destept sa adapteze daca-si justifica efectul;
Referitor la etansarea baii, eu zic sa-i pui toate garniturile inclusiv fasiile de pluta fara silicon. La mine am pus garnituri noi cu silicon, dar numai intre baie si garnitura am pus silicon, ca suprafata blocului e dreapta; cand am dat jos baia, siliconul nu pre era lipit ca lumea nici de baie, nici de garnitura (desi am degresat cu diluant inainte de aplicare), ba mai mult mai intra in baie si infunda sorbul pompei (scos personal fire de silicon). Ultreior am montat baia doar cu garnitura noua unsa cu vaselina si nu mai curge; in schimb la mine nu pot monta semiinele din cauza blocului cu capac de palier fara sant si a capacului de distributie "model nou", unde am pus doar silicon rosu si bineiinteles curge usor. urmeaza cat de curand sa revin asupra problemei care in mare parte se datoreaza noului bloc datorita caruia nu am o presiune de ungere excelenta (lagare ax cu came uzate, masurat cu subleru, cam 2 zecime peste nominal), a trebuit polizat cu flexu ca nu am putut monta electromotorul si nu in ultimul rand etansare proasta la baia de ulei ![]() |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Gaba |
![]()
Post
#323
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Aceeasi parere ... fara antival ... si cu garnituri fara silicon... am baie etansata cu silicon si urasc ce calitate proasta are siliconul acela... mi-a curs banzina de la pompa pe marginea blocului... si in acea zona siliconul s-a umflat ca ca un balon ... is curios cum arata pe interior daca am benzina in ulei...
|
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#324
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
se ia una bucata burghiu de 5, se rupe umarul nitului care tine piciorusul de Cu, se exmatriculeaza bucata ramasa, se ia alt papuc de Cu si se cositoreste in locul celuilalt. Poti incerca cu incredere, la mine functioneaza perfect.
....papuc dela nu ma intreba unde gasesti, eu am gasit prin garaj prin cutiute; se pot gasi la claxoane, la excitatie alternator, la bobine de inductie, la sonde vechi... |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Gaba |
![]()
Post
#325
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Legat de antival ... motorul are ungere prin barbotaj , deci nivelu de ulei nu e o suprafata plana ci o adevarata furtuna
![]() ![]() Oricum ideea e sa faci ce crezi tu ca o sa te faca sa dormi mai linistit |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#326
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Muttley @ 15 Sep 2009, 22:01) [...] Exclusa inlocuirea sondei, vreau aceleasi indicatii cu care m-am obisnuit de aproape 10 ani. Si cind ti s-o buli sonda aia ce faci? ![]() In rest, modul de reparare ti s-a explicat si e ok, da rezultate. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
lucianac79 |
![]()
Post
#327
|
. Group: Members Posts: 153 Joined: 14 June 04 From: Roman,Iasi. ![]() |
Pai sondele respective nu sunt identice? Eu parca asa tin minte, e cam mult timp de cand nu am mai avu treaba sa demontez un motor de dacie si nu mai sunt atat de sigur.
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 2010
- .
|
|
payty |
![]()
Post
#328
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
bre, dar tachetii aia sunt praf, nu asa...
de ce tii tu neaparat sa pui frantuzesti? in plus, dupa stiinta mea, tachetul nu e drept pe partea unde calca cama (nu mai stiu, are ori cavitate, ori e bombat foarte foarte putin - cel putin asa stiu ca e la unele masini, nu stiu la dacie cum o fi), pt a il ajuta sa se roteasca, daca tu il planezi atunci s-ar putea sa nu se mai roteasca cum trebuie. in plus, esti sigur ca iei drept din el, si ca fata pe care calca cama e perpendiculara pe cama? daca iei stramb, ce faci? |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#329
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
Pai daca il rectifici nu strici stratul de cementare?
This post has been edited by Muttley: 8 Feb 2010, 19:58 |
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#330
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
|
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:56 |