DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

31 Pages « < 13 14 15 16 17 > »  
Closed TopicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> O rabla, ...modificarea motorului standard

diaconuliviu
post 13 Oct 2009, 12:39
Post #421


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Muttley @ 13 Oct 2009, 10:32)
[...]Nu-l simte, ori nu-l simt eu, ca se balbaie ca toti dracii.
[...]


Adica? Se bilbiie cind pui vacuumaticul? Cu ce avans pe PIC? Cu "0"? Daca da, verifica ce avans ai cu vacuumaticul pus, in principiu, la delcoul de dacia nu prea are voie sa sara de 13-15 grade, fereastra aia limiteaza cam la 15 grade maxim.
Vrei mai putin? Arc mai tare sau tija mai infiletata sau o minisaiba..etc.
Apoi, verifica si amestecul la relanti, poate de acolo se bilbiie.

This post has been edited by diaconuliviu: 13 Oct 2009, 12:42


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
br17rfg
post 13 Oct 2009, 12:44
Post #422


be right back


Group: Members
Posts: 808
Joined: 11 November 07




Eu cred ca se referea la faptul ca se balbaie din cauza la axa.....


--------------------
DACIA ................ .....................
to be or not to be...this is the question....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 13 Oct 2009, 17:54
Post #423


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(Muttley @ 13 Oct 2009, 10:32)
Da-l incolo atunci. Nu-l simte, ori nu-l simt eu, ca se balbaie ca toti dracii.
Nu prea vad rostul supapei unisens, fiind depresiune din colectorul comun. Cand vor fi orizontale cu depresiune de pe un singur cilindru, da, pun supapa. Da' acum e degeaba.

PS: caut garaj cu chirie in Pitesti!  laugh.gif
*



rostul supapei unisens e de a intarzia revenirea vacuumaticului la 0 cand ii scade depresiunea. ajuta la acceleratii mai bune din cate am vazut eu. oricum la cum vad ca se prezinta lucrurile cred ca vei avea de furca destul pt a pune acest motor la punct.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Oct 2009, 19:35
Post #424


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu e normala treaba asta? depinde ce intelegi prin 'abia se simte'.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Oct 2009, 19:40
Post #425


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




da, aia. La toate Daciile am observat ca daca scoti 1 sau 4 dardaie tot, daca scoti 2 sau 3 merge mult mai rotund, dar totusi se simte diferenta.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 14 Oct 2009, 20:21
Post #426


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 14 Oct 2009, 19:40)
da, aia.  La toate Daciile am observat ca daca scoti 1 sau 4 dardaie tot, daca scoti 2 sau 3 merge mult mai rotund, dar totusi se simte diferenta.
*




la mine nu era asa. culmea e ca era tocmai invers. adica cilindrul 1 nu avea influenta atat de mare, in schimb 2 si 3 aveau influenta mare. de 4 nu mai stiu exact care era situatia, desi mi se pare ca nici nu am incercat din cauza ca era greu de scos fisa din cauza suportului de alternator.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 15 Oct 2009, 07:22
Post #427


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




da, cu monocorp.

era foarte ingrijit carburatorul, adica debavurat pe interior, rectificat difuzorul sa aiba si el forma de difuzor, nu de gaura data cu dalta cum e la carburatoarele de dacie, slefuit, montat UIS-> deci nu se punea problema de omogenizare proasta a amestecului. Aveam 6.2% consum pt motor de 1.6 deci era ok carburatorul. Fisele erau tesla in stare buna, deci nu am reusit niciodata sa imi explic fenomenul. Compresie aveam aproximativ egala pe toti cilindrii.


cert e ca nu e ok pt ca ar trebui ca toti cilindrii sa contribuie cam la fel in furnizara puterii motorului. singura chestie la care ma pot gandi acum ar fi ca galeria de dacie papuc are in dreptul cilindrilor extremi un fel de "treapta" care nu stiu ce rol are, poate de omogenizare. s-ar putea ca asta sa faca in asa fel incat acei cilindri sa mearga mai prost, desi la turatie mica nu ar trebui sa se vada asta.

incearca si la o turatie un pic mai mare si vezi ce se intampla. adica dai relantiul la vreo 2000 si apoi te apuci sa scoti fisele. e posibil sa se atenueze mult fenomenul. la mine asa se intampla.

This post has been edited by payty: 15 Oct 2009, 07:27


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ment
post 15 Oct 2009, 08:32
Post #428


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 12 June 08
From: Bucuresti, Diham - Morarilor




QUOTE
Sa n-aud de segmenti sau supape arse ca n-are cum.


Ar mai fi axa asta noua, sa nu fie tocita si sa nu ai ridicare la aia 2, zic si eu.. Dar probabil ca ai intors-o si masurat-o pe toate partile inainte s-o montezi blush.gif.

payty, Muttley are galeria standard din cate stiu, nu din aluminiu, deci nu are treptele alea. Sincer pentru "omogenizare" la turatii mici/medii pare mai ok galeria standard, are cotul mai dulce, nu direct ca la aia din aluminiu, si nici n-are treptele alea..


--------------------
Dacia 1310 1989
unu.trei dat pe ulei :D..

1984 Golf Mk2 GTi 1.8
2007 Kia C'eed 1.6 CRDi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 15 Oct 2009, 08:56
Post #429


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




schimba-le intre ele eventual si vezi daca se intampla ceva, sa nu cumperi noi degeaba


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 15 Oct 2009, 10:54
Post #430


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




QUOTE(Muttley @ 6 Oct 2009, 07:40)
....De ceva zile ma tot gandesc la o chestie propusa de payty mai demult pe forum, si anume un indicator de amestec. Postase el la vremea respectiva linkul asta.
Apoi emircea a pus alt link in a carui poza apare un afisaj de AFR care deja mi-a captat RAU atentia[....]
Transpusa ideea in cazul meu, toata povestea asta ar insemna NU doar o singura sonda lambda, softul si afisajul ci PATRU sonde, 4 afisaje. Adica o sonda si un display pentru fiecare cilindru / corp de carburator in parte.
*



O singura sonda si pui 4 piulite cu posibilitatea de a fi astupate, cate una per galerie de evacuare (galerii individuale, lungi, sa nu treaca gazele dintr-una-n alta, daca vrei sa fii mai catolic decat papa).... O data reglat un corp de carburator, treci la urmatorul, ca ai posibilitatea de reglaje individuale. La carburatie vei folosi sonda doar pentru reglaje initiale, monitorizari si verificari periodice, n-ai cum sa folosesti semnalul pentru comanda amestecului decat daca treci pe injectie (am cochetat cu ideea... m-a oprit lipsa de $$$ si multa bataie de cap cu confectionarea galeriei). Sonda aia de la Innovative (am comandat-o si m-am jucat cu ea) nu are afisajul asa de precis, in schimb poti sa faci logging pe un laptop, sa vezi cum ai amestecul de-a lungul unei rulari. Primesti la kit sonda de banda larga (cu auto-incalzire), o piulita cu dop de astupare, controllerul, afisajul, cablu serial de interfata cu calculatorul si soft de logging. La versiuea asta loggingul ti-l face in functie de timp, nu de turatie, dar ti-e util sa stii ca in anumit moment ai amestec prea sarac. Ai, cred, si 2 iesiri programabile, cu care poti comanda o injectie primitiva, in care toate cele 4 injectoare descarca o singura data pe rotatie de motor, toate in acelasi moment (inclusiv motorul de 1,8/16V de la R19 functioneaza asa).

Sonda am montat-o in piulita sudata pe o teava ce se poate infige in teava mea de esapament destul de strans. M-am asigurat ca esapamentul nu trage aer fals, sa-mi pacaleasca sonda. Sonda fiind cu incalzire incorporata, nu sunt obligat sa o pun imediat la iesirea din motor, sa fie incalzita de gazele de evacuare. Am facut montajul in asa fel ca sonda si restul harnasamentelor sa poata fi plimbate usor de la o masina la alta.

Deoarece am observat o mica diferenta intre ce indica afisajul si ce indica calculatorul, n-am mai legat afisajul, iar probele le-am facut avand sotia sau un amic in dreapta cu laptop-ul in brate, eu urmarind in timp real indicatiile de pe comp, apoi analizand logging-ul la sfarsitul fiecarei ture. Exista la noi in Timisoara un fel de pista folosita ocazional de ACR la raliurile locale, care apartine de IVECO, relativ pustie la sfarsit de saptamana (zona industriala), unde am facut experimentele inainte de o verificare in conditii de trafic normal.

Reglajele la carburator le-am facut in principal din suruburile de reglaj, ca solutie extrema umbland usor la nivelul CNC (n-a fost nevoie). Cand sonda indica valori de 0,9 lambda (usor bogat) sau 1 (optim), si motorul merge perfect; mi-a usurat enorm de mult munca, ca vad in ce directie se duc reglajele...

La instalatia de GPL a fost mai multa bataie de cap, deoarece am carburator dublucorp cu deschidere mecanica la treapta a doua. Cand se deschide cea de-a doua treapta am un moment de saracire a amestecului (o poticnire in timpul accelerarii) n-am reusit sa trec peste ea, numai s-o minimizez cat de cat, si asta e din cauza raspunsului vaporizatorului.

Sfat pentru aprindere si reglajele initiale: le faci in asa fel incat motorul sa nu se balbaie, sa mearga frumos, rotund, si, mai presus de toate, sa porneasca doar cu o singura fisa de bujie conectata (ajutat din acceleratie) la indiferent care dintre cilindri. De acolo pleci si incerci sa te joci cum se comporta mai departe.

Ca fapt divers, usor off-topic: sa nu te puna sfantu' sa te insori si sa mai si stai impreuna cu soacra pana nu-ti termini treaba. In momentul de fata sunt bagat in datorii, platesc rate la o Octavia tour 1,8 tfsi, iar la cele 2 masini din semnatura nu le pot prevede vreo evolutie decat intr-un viitor foarte indepartat (gura nevasta+soacra asociata cu ceva gauri de rugina minore pe contra-aripa la dacie).

This post has been edited by emircea: 15 Oct 2009, 11:12


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramon_1300
post 17 Oct 2009, 21:40
Post #431


Remus


Group: Members
Posts: 188
Joined: 4 June 06
From: Brasov




e foarte bine, urmaresc cu interes topicul de ceva vreme lurk0000.gif

This post has been edited by ramon_1300: 17 Oct 2009, 21:42


--------------------
dacia 1310 1984 - BV13OOR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ROBY 06-TFA
post 17 Oct 2009, 21:56
Post #432


Membru autentic


Group: Members
Posts: 652
Joined: 9 April 05
From: BRASOV




Eu zic ca l-ai pus cu un dinte mai spre stanga cum te uiti in gaura blocului,bre!
Da,amu lasa-l ase!


--------------------
dacia 1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000 1988/2007/1986 - bv 06 tfa/bv xx ara/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramon_1300
post 17 Oct 2009, 22:37
Post #433


Remus


Group: Members
Posts: 188
Joined: 4 June 06
From: Brasov




daca era distributia sarita cu un dinte era si mai mult, observa ca axa intre fisele 1si 4 e perpendiculara pe axa arborelui, eu zic ca e perfect asa


--------------------
dacia 1310 1984 - BV13OOR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 20 Oct 2009, 13:25
Post #434


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




Muttley fierb ca un must , zi domnule ce ai mai facut ! smile.gif

This post has been edited by Gaba: 20 Oct 2009, 13:26


--------------------
ex:dacia 1310 97' Dacia 1310 - MS xx xxx
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ment
post 20 Oct 2009, 22:05
Post #435


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 12 June 08
From: Bucuresti, Diham - Morarilor




Problema mare cu vremea asta si garajele. Noi ne-am strans cativa ne gandeam sa inchiriam o hala, am fost astaseara in recunoastere prin niste zone industriale dezafectate ale Bucurestiului sa zicem asa, maine ma duc sa intreb de preturi biggrin.gif, desi tare imi miroase ca o sa ceara peste cat putem da...

Incearca si tu ceva de genu daca nu gasesti garaj, mai multi, vreo 4-5 cu masini mai 'modificate' si la care tre sa lucrati iarna, sa inchiriati o hala pe undeva. Sau ca ultima masura posteaza pe 4tuning, exista destula comunitate in Pitesti poate te adaposteste cineva unsure.gif.

Si ca sa pun si o intrebare ontopic, cu galeria de admisie noua ce idei ai ? Ma gandesc doar la portare pentru carburatoare / chiulasa ta, eventual "texturizarea" galeriei..


--------------------
Dacia 1310 1989
unu.trei dat pe ulei :D..

1984 Golf Mk2 GTi 1.8
2007 Kia C'eed 1.6 CRDi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 23 Oct 2009, 07:24
Post #436


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




deci, Muttley, vezi ca daca nu faci motorul ala, fanii vor fi atata de dezamagiti, incat s-ar putea sa iei bataie pe strada daca te prinde vreunul caruia i-ai inselat asteptarile smile.gif



--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 23 Oct 2009, 08:46
Post #437


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Eu sunt primu'! boxing.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 23 Oct 2009, 09:41
Post #438


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Eu sunt al doilea. Si nu mai are ce sa treaca de Valea Oltului. Si data viitoare cand merg la Bucuresti (si s-ar putea sa merg in curand) ii duc masina la REMAT.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 23 Oct 2009, 10:33
Post #439


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Break, 1310 tip Canada, etc...


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 23 Oct 2009, 18:37
Post #440


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




pai daca ai alta care se potriveste, de ce nu o montezi pe aia direct?



--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGM.MYKE
post 23 Oct 2009, 20:51
Post #441


Membru cu gargauni la cap


Group: Members
Posts: 584
Joined: 10 August 05
From: Stuttgart




La 1310Li gatul rezervorului este intrerupt si intercalata o bucata de tub de cauciuc, asa am eu pe a mea.


--------------------
Honda Integra TypeR 1999_1.8 190CP
Stiu putin, dar vreau mai mult.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 25 Oct 2009, 09:37
Post #442


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




De ce nu mi-ai zis codu' pompei de benzina sa vedem daca ti-o aducea amicu' ala al meu mai repede?


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 25 Oct 2009, 10:02
Post #443


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




carburatorul standard e insuficient pt 1.6, dar eu zic ca pana acum a fost ok sa faci teste cu el pt aprindere.

eu remarcam la mine ca accelera mai repede cand apasam jumatate pedala, decat cand eram cu pedala la maxim, ceea ce ma duce cu gandul ca la deschidere maxima nu mai asigura suficienta benzina.


sub 2000 de rpm cum iti merge motorul? e mort, sau poti merge pe strada asa? relantiul la cat il tii ca sa stea normal (la cald ma refer)?

This post has been edited by payty: 25 Oct 2009, 10:04


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 25 Oct 2009, 11:25
Post #444


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(Muttley @ 25 Oct 2009, 12:01)
....
Relantiul la cald e multumitor pe la 1100 - 1200 rpm.
....
*



O sa te trimiti tu singur in origini dupa vreo 3-6 luni. O sa vezi tu.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 25 Oct 2009, 12:02
Post #445


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Primesc chiar un SMS.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaba
post 9 Nov 2009, 15:16
Post #446


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 11 April 06




Must... Muttley, must... iara am bulbuci ... nu ai mai facut chiar nimic ? macar zi si tu sa nu mai imi fac sperate pana la anu ca o sa vad un film cu versiunea finala smile.gif


--------------------
ex:dacia 1310 97' Dacia 1310 - MS xx xxx
Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 9 Nov 2009, 15:19
Post #447


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Teoretic a facut un rodaj sambata. Stiu ca vroia sa plece, dar nu sunt sigur daca s-a mai pornit, sau daca totusi a inceput drumul, daca l-a facut/terminat cu rabla sau pe jos ...

9 Nov 2009, 15:37:
Mda,

Din pacate trebuie sa va anunt ca Matlee a primit cadoo din nou....niste ban (fara i la sfarsit). Pana scapa el de suspend o sa dispara si ultimele urme de tabla de pe beteleu. Adica din 4-5 decembrie 2009.

This post has been edited by driverx: 9 Nov 2009, 15:37


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 10 Nov 2009, 10:34
Post #448


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Mutley, avansul scris de tine este rac sau la delcou? Daca e rac, parerea mea este: blink.gif .
Se pare ca este mai vasneata acuma, dar cred ca totusi ai avans prea mare in turatie. Doar ca proba, incearca sa mai micsorezi avansul.


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danmi
post 13 Nov 2009, 17:08
Post #449


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 23 October 06




Tot respectul pentru tine si pasiunea ta, Muttley. Am citit acest topic si nu m-am putut abtine sa nu ridic spranceana de admiratie. Ma bucur sa vad ca mai sunt pasionati, in acest domeniu, care impartasesc din experiente si altora.
Tine-o tot asa, nu abandona. Suntem multi care isi traiesc pasiunea prin cei ca tine.

PS. Totusi nu inteleg de ce nu ai optat pentru supraalimentare cu compresor mecanic care iti oferea exact ce aveai nevoie, adica cuplu si putere la turatii mici.


--------------------
dacia supernova 2002 - bc04vbc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 13 Nov 2009, 17:20
Post #450


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




E banat si o sa intarzie raspunsul vreo doua saptamani. Oricum de cate ori s-a sucit pana acum, nu-i exclus sa faca pana la urma nici ce sugerezi tu. ♠


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
31 Pages « < 13 14 15 16 17 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 15:53
Forum Renault