O rabla, ...modificarea motorului standard
![]() ![]() |
O rabla, ...modificarea motorului standard
diaconuliviu |
![]()
Post
#421
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|||
br17rfg |
![]()
Post
#422
|
![]() be right back Group: Members Posts: 808 Joined: 11 November 07 ![]() |
Eu cred ca se referea la faptul ca se balbaie din cauza la axa.....
|
--------------------
DACIA
................
..................... to be or not to be...this is the question....
|
|
payty |
![]()
Post
#423
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 13 Oct 2009, 10:32) Da-l incolo atunci. Nu-l simte, ori nu-l simt eu, ca se balbaie ca toti dracii. Nu prea vad rostul supapei unisens, fiind depresiune din colectorul comun. Cand vor fi orizontale cu depresiune de pe un singur cilindru, da, pun supapa. Da' acum e degeaba. PS: caut garaj cu chirie in Pitesti! ![]() rostul supapei unisens e de a intarzia revenirea vacuumaticului la 0 cand ii scade depresiunea. ajuta la acceleratii mai bune din cate am vazut eu. oricum la cum vad ca se prezinta lucrurile cred ca vei avea de furca destul pt a pune acest motor la punct. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
argon |
![]()
Post
#424
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu e normala treaba asta? depinde ce intelegi prin 'abia se simte'.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
argon |
![]()
Post
#425
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
da, aia. La toate Daciile am observat ca daca scoti 1 sau 4 dardaie tot, daca scoti 2 sau 3 merge mult mai rotund, dar totusi se simte diferenta.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
payty |
![]()
Post
#426
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 14 Oct 2009, 19:40) da, aia. La toate Daciile am observat ca daca scoti 1 sau 4 dardaie tot, daca scoti 2 sau 3 merge mult mai rotund, dar totusi se simte diferenta. la mine nu era asa. culmea e ca era tocmai invers. adica cilindrul 1 nu avea influenta atat de mare, in schimb 2 si 3 aveau influenta mare. de 4 nu mai stiu exact care era situatia, desi mi se pare ca nici nu am incercat din cauza ca era greu de scos fisa din cauza suportului de alternator. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
payty |
![]()
Post
#427
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
da, cu monocorp.
era foarte ingrijit carburatorul, adica debavurat pe interior, rectificat difuzorul sa aiba si el forma de difuzor, nu de gaura data cu dalta cum e la carburatoarele de dacie, slefuit, montat UIS-> deci nu se punea problema de omogenizare proasta a amestecului. Aveam 6.2% consum pt motor de 1.6 deci era ok carburatorul. Fisele erau tesla in stare buna, deci nu am reusit niciodata sa imi explic fenomenul. Compresie aveam aproximativ egala pe toti cilindrii. cert e ca nu e ok pt ca ar trebui ca toti cilindrii sa contribuie cam la fel in furnizara puterii motorului. singura chestie la care ma pot gandi acum ar fi ca galeria de dacie papuc are in dreptul cilindrilor extremi un fel de "treapta" care nu stiu ce rol are, poate de omogenizare. s-ar putea ca asta sa faca in asa fel incat acei cilindri sa mearga mai prost, desi la turatie mica nu ar trebui sa se vada asta. incearca si la o turatie un pic mai mare si vezi ce se intampla. adica dai relantiul la vreo 2000 si apoi te apuci sa scoti fisele. e posibil sa se atenueze mult fenomenul. la mine asa se intampla. This post has been edited by payty: 15 Oct 2009, 07:27 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
ment |
![]()
Post
#428
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
QUOTE Sa n-aud de segmenti sau supape arse ca n-are cum. Ar mai fi axa asta noua, sa nu fie tocita si sa nu ai ridicare la aia 2, zic si eu.. Dar probabil ca ai intors-o si masurat-o pe toate partile inainte s-o montezi ![]() payty, Muttley are galeria standard din cate stiu, nu din aluminiu, deci nu are treptele alea. Sincer pentru "omogenizare" la turatii mici/medii pare mai ok galeria standard, are cotul mai dulce, nu direct ca la aia din aluminiu, si nici n-are treptele alea.. |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#429
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
schimba-le intre ele eventual si vezi daca se intampla ceva, sa nu cumperi noi degeaba
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
emircea |
![]()
Post
#430
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Muttley @ 6 Oct 2009, 07:40) ....De ceva zile ma tot gandesc la o chestie propusa de payty mai demult pe forum, si anume un indicator de amestec. Postase el la vremea respectiva linkul asta. Apoi emircea a pus alt link in a carui poza apare un afisaj de AFR care deja mi-a captat RAU atentia[....] Transpusa ideea in cazul meu, toata povestea asta ar insemna NU doar o singura sonda lambda, softul si afisajul ci PATRU sonde, 4 afisaje. Adica o sonda si un display pentru fiecare cilindru / corp de carburator in parte. O singura sonda si pui 4 piulite cu posibilitatea de a fi astupate, cate una per galerie de evacuare (galerii individuale, lungi, sa nu treaca gazele dintr-una-n alta, daca vrei sa fii mai catolic decat papa).... O data reglat un corp de carburator, treci la urmatorul, ca ai posibilitatea de reglaje individuale. La carburatie vei folosi sonda doar pentru reglaje initiale, monitorizari si verificari periodice, n-ai cum sa folosesti semnalul pentru comanda amestecului decat daca treci pe injectie (am cochetat cu ideea... m-a oprit lipsa de $$$ si multa bataie de cap cu confectionarea galeriei). Sonda aia de la Innovative (am comandat-o si m-am jucat cu ea) nu are afisajul asa de precis, in schimb poti sa faci logging pe un laptop, sa vezi cum ai amestecul de-a lungul unei rulari. Primesti la kit sonda de banda larga (cu auto-incalzire), o piulita cu dop de astupare, controllerul, afisajul, cablu serial de interfata cu calculatorul si soft de logging. La versiuea asta loggingul ti-l face in functie de timp, nu de turatie, dar ti-e util sa stii ca in anumit moment ai amestec prea sarac. Ai, cred, si 2 iesiri programabile, cu care poti comanda o injectie primitiva, in care toate cele 4 injectoare descarca o singura data pe rotatie de motor, toate in acelasi moment (inclusiv motorul de 1,8/16V de la R19 functioneaza asa). Sonda am montat-o in piulita sudata pe o teava ce se poate infige in teava mea de esapament destul de strans. M-am asigurat ca esapamentul nu trage aer fals, sa-mi pacaleasca sonda. Sonda fiind cu incalzire incorporata, nu sunt obligat sa o pun imediat la iesirea din motor, sa fie incalzita de gazele de evacuare. Am facut montajul in asa fel ca sonda si restul harnasamentelor sa poata fi plimbate usor de la o masina la alta. Deoarece am observat o mica diferenta intre ce indica afisajul si ce indica calculatorul, n-am mai legat afisajul, iar probele le-am facut avand sotia sau un amic in dreapta cu laptop-ul in brate, eu urmarind in timp real indicatiile de pe comp, apoi analizand logging-ul la sfarsitul fiecarei ture. Exista la noi in Timisoara un fel de pista folosita ocazional de ACR la raliurile locale, care apartine de IVECO, relativ pustie la sfarsit de saptamana (zona industriala), unde am facut experimentele inainte de o verificare in conditii de trafic normal. Reglajele la carburator le-am facut in principal din suruburile de reglaj, ca solutie extrema umbland usor la nivelul CNC (n-a fost nevoie). Cand sonda indica valori de 0,9 lambda (usor bogat) sau 1 (optim), si motorul merge perfect; mi-a usurat enorm de mult munca, ca vad in ce directie se duc reglajele... La instalatia de GPL a fost mai multa bataie de cap, deoarece am carburator dublucorp cu deschidere mecanica la treapta a doua. Cand se deschide cea de-a doua treapta am un moment de saracire a amestecului (o poticnire in timpul accelerarii) n-am reusit sa trec peste ea, numai s-o minimizez cat de cat, si asta e din cauza raspunsului vaporizatorului. Sfat pentru aprindere si reglajele initiale: le faci in asa fel incat motorul sa nu se balbaie, sa mearga frumos, rotund, si, mai presus de toate, sa porneasca doar cu o singura fisa de bujie conectata (ajutat din acceleratie) la indiferent care dintre cilindri. De acolo pleci si incerci sa te joci cum se comporta mai departe. Ca fapt divers, usor off-topic: sa nu te puna sfantu' sa te insori si sa mai si stai impreuna cu soacra pana nu-ti termini treaba. In momentul de fata sunt bagat in datorii, platesc rate la o Octavia tour 1,8 tfsi, iar la cele 2 masini din semnatura nu le pot prevede vreo evolutie decat intr-un viitor foarte indepartat (gura nevasta+soacra asociata cu ceva gauri de rugina minore pe contra-aripa la dacie). This post has been edited by emircea: 15 Oct 2009, 11:12 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
ramon_1300 |
![]()
Post
#431
|
![]() Remus Group: Members Posts: 188 Joined: 4 June 06 From: Brasov ![]() |
e foarte bine, urmaresc cu interes topicul de ceva vreme
![]() This post has been edited by ramon_1300: 17 Oct 2009, 21:42 |
--------------------
dacia
1310
1984
- BV13OOR
|
|
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#432
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
Eu zic ca l-ai pus cu un dinte mai spre stanga cum te uiti in gaura blocului,bre!
Da,amu lasa-l ase! |
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|
ramon_1300 |
![]()
Post
#433
|
![]() Remus Group: Members Posts: 188 Joined: 4 June 06 From: Brasov ![]() |
daca era distributia sarita cu un dinte era si mai mult, observa ca axa intre fisele 1si 4 e perpendiculara pe axa arborelui, eu zic ca e perfect asa
|
--------------------
dacia
1310
1984
- BV13OOR
|
|
Gaba |
![]()
Post
#434
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Muttley fierb ca un must , zi domnule ce ai mai facut !
![]() This post has been edited by Gaba: 20 Oct 2009, 13:26 |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
ment |
![]()
Post
#435
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Problema mare cu vremea asta si garajele. Noi ne-am strans cativa ne gandeam sa inchiriam o hala, am fost astaseara in recunoastere prin niste zone industriale dezafectate ale Bucurestiului sa zicem asa, maine ma duc sa intreb de preturi
![]() Incearca si tu ceva de genu daca nu gasesti garaj, mai multi, vreo 4-5 cu masini mai 'modificate' si la care tre sa lucrati iarna, sa inchiriati o hala pe undeva. Sau ca ultima masura posteaza pe 4tuning, exista destula comunitate in Pitesti poate te adaposteste cineva ![]() Si ca sa pun si o intrebare ontopic, cu galeria de admisie noua ce idei ai ? Ma gandesc doar la portare pentru carburatoare / chiulasa ta, eventual "texturizarea" galeriei.. |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
payty |
![]()
Post
#436
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
deci, Muttley, vezi ca daca nu faci motorul ala, fanii vor fi atata de dezamagiti, incat s-ar putea sa iei bataie pe strada daca te prinde vreunul caruia i-ai inselat asteptarile
![]() |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#437
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu sunt primu'!
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
driverx |
![]()
Post
#438
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Eu sunt al doilea. Si nu mai are ce sa treaca de Valea Oltului. Si data viitoare cand merg la Bucuresti (si s-ar putea sa merg in curand) ii duc masina la REMAT.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#439
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Break, 1310 tip Canada, etc...
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
payty |
![]()
Post
#440
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
pai daca ai alta care se potriveste, de ce nu o montezi pe aia direct?
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#441
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
La 1310Li gatul rezervorului este intrerupt si intercalata o bucata de tub de cauciuc, asa am eu pe a mea.
|
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
Merced |
![]()
Post
#442
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
De ce nu mi-ai zis codu' pompei de benzina sa vedem daca ti-o aducea amicu' ala al meu mai repede?
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
payty |
![]()
Post
#443
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
carburatorul standard e insuficient pt 1.6, dar eu zic ca pana acum a fost ok sa faci teste cu el pt aprindere.
eu remarcam la mine ca accelera mai repede cand apasam jumatate pedala, decat cand eram cu pedala la maxim, ceea ce ma duce cu gandul ca la deschidere maxima nu mai asigura suficienta benzina. sub 2000 de rpm cum iti merge motorul? e mort, sau poti merge pe strada asa? relantiul la cat il tii ca sa stea normal (la cald ma refer)? This post has been edited by payty: 25 Oct 2009, 10:04 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
driverx |
![]()
Post
#444
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
driverx |
![]()
Post
#445
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Primesc chiar un SMS.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Gaba |
![]()
Post
#446
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Must... Muttley, must... iara am bulbuci ... nu ai mai facut chiar nimic ? macar zi si tu sa nu mai imi fac sperate pana la anu ca o sa vad un film cu versiunea finala
![]() |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
driverx |
![]()
Post
#447
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Teoretic a facut un rodaj sambata. Stiu ca vroia sa plece, dar nu sunt sigur daca s-a mai pornit, sau daca totusi a inceput drumul, daca l-a facut/terminat cu rabla sau pe jos ...
9 Nov 2009, 15:37: Mda, Din pacate trebuie sa va anunt ca Matlee a primit cadoo din nou....niste ban (fara i la sfarsit). Pana scapa el de suspend o sa dispara si ultimele urme de tabla de pe beteleu. Adica din 4-5 decembrie 2009. This post has been edited by driverx: 9 Nov 2009, 15:37 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#448
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Mutley, avansul scris de tine este rac sau la delcou? Daca e rac, parerea mea este:
![]() Se pare ca este mai vasneata acuma, dar cred ca totusi ai avans prea mare in turatie. Doar ca proba, incearca sa mai micsorezi avansul. |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
danmi |
![]()
Post
#449
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 23 October 06 ![]() |
Tot respectul pentru tine si pasiunea ta, Muttley. Am citit acest topic si nu m-am putut abtine sa nu ridic spranceana de admiratie. Ma bucur sa vad ca mai sunt pasionati, in acest domeniu, care impartasesc din experiente si altora.
Tine-o tot asa, nu abandona. Suntem multi care isi traiesc pasiunea prin cei ca tine. PS. Totusi nu inteleg de ce nu ai optat pentru supraalimentare cu compresor mecanic care iti oferea exact ce aveai nevoie, adica cuplu si putere la turatii mici. |
--------------------
dacia
supernova
2002
- bc04vbc
|
|
Merced |
![]()
Post
#450
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
E banat si o sa intarzie raspunsul vreo doua saptamani. Oricum de cate ori s-a sucit pana acum, nu-i exclus sa faca pana la urma nici ce sugerezi tu. ♠
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 15:53 |