O rabla, ...modificarea motorului standard
![]() ![]() |
O rabla, ...modificarea motorului standard
vali vtk |
![]()
Post
#451
|
||
![]() Membru cu trotineta Group: Members Posts: 221 Joined: 8 November 06 From: Braila ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1300
1980
- BR-15-DNL
|
|||
iuliano_smile |
![]()
Post
#452
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Super
![]() Abia astept sa vedem ce bestie iese dupa aceea. |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
driverx |
![]()
Post
#453
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 5 Dec 2009, 17:55) ... Anyway, masina merge ca un dos, relantiul e instabil si ridicat si, cel mai deranjant (foarte deranjant chiar), in frana de motor, pe la 1800-1600 rpm incep smuciturile violente, cu sunet de pinioane busite prin cutie. Am incercat pe drum nenumarate reglaje de aprindere si carburatie, fara rezultat insa. "Driveability-ul" bestiei este semnificativ alterat astfel. Nu se mai poate cobori o panta in frana de motor in treapta 4 sau 5 intre 1000 si 2000 rpm de exemplu, ci trebuie coborata in treapta 3, cu pedala de acceleratie usor apasata si turatia ridicata. Fantastic de aiurea. ... WELCOME to the club ![]() ![]() ![]() Ti-am zis io, dar n-ai vrut sa ma crezi. Eu am muncit un an sa scap de problema, tu ai muncit aproape un an sa ai un comportament la fel de infect ca la Lancer ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Minel |
![]()
Post
#454
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Am studiat un pic poza si sper sa ma insel , este cumva o fisura acolo .....
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#455
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 5 Dec 2009, 17:55) Din mai multe motive: - aveam deja piesele: set motor de 1.6, carburatoare, galerie admisie, axa cu came; - parerea mea despre supraalimentarea cu compresor mecanic nu e una foarte buna. Asta pentru ca variatia presiunii depinde doar de turatie (nu si de sarcina ca la turbo-suflanta), pentru ca se foloseste de puterea motorului pentru a functiona (nu de energia cinetica si termica care oricum se iroseste a gazelor de evacuare, in cazul turbo-suflantei). Considerand ca alternativa pentru mine ar fi fost turbo-suflanta, ajung la: - cuplul unui motor turbo e cam ridicat, iar caroseria (standard) de Dacie nu prea e ce trebuie; - ar fi trebuit sa-l fac 1.4, cum decomprimarea la 1.6 e cam problematica; - cel mai prohibitiv aspect: calitatea pieselor disponibile pentru acest motor, in consecinta fiabilitatea. Poate intr-un viitor oarecare, o supraalimentare usoara, desi ma cam foarte indoiesc. De ce nu incerci turbinele de diesel, unde actioneaza ca turbina cu geometrie variabila. Uite aici explica cum functioneaza acest tip de turbina, si zis ca este destul de decent pentru cea ce vrei tu. Adica cuplu laturatie mica. |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#456
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
tu vrei sa reuseasca el ce abia a reusit porsche?
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
Minel |
![]()
Post
#457
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Muttley @ 6 Dec 2009, 01:12) Minel, da, asa pare ![]() Voi vedea dupa frezare, rectificare si polizarea sudurilor ce mai vrea galeria aia de la mine. Mai mult ca sigur o reincarcare cu sudura dupa executarea sanfrenelor in acele zone unde se observa lipsa de material in afara de ce ti-am arat eu ..... |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
payty |
![]()
Post
#458
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
daca pui mana pe o axa care a fost pe un motor de 1600 incearca sa o masori intr-un fel. macar ridicarea maxima daca nu si gradele.
la "bolidul" meu se pare ca axa standard de 1600 merge mai bine decat cea de TS. motorul e mai puternic decat vechiul, cu axa de TS, desi celalalt avea si RC o idee mai mare si chiulasa modificata cat de cat la canale. masina se simte ca trage bine pana pe la 3000 rpm. celalat motor in jur de 2600 incepea sa piarda din cuplu. e foarte posibil sa difere axele de 1600 de restul, desi nu sunt foarte sigur. e doar o presupunere bazata pe modul in care se comporta motorul pe care il am acum. am avut una singura, de pe vechiul motor de 1600 dar fiind in stare jalnica am aruncat-o si am inlocuit-o cu cea de TS inainte sa o compar cu altceva, macar vizual. in cartea lui Mondiru nu e mentionata nicio diferenta, dar am gasit si alte lucruri neadevarate acolo, asa ca e posibil sa nu fie corect. This post has been edited by payty: 6 Dec 2009, 16:11 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
emircea |
![]()
Post
#459
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(payty @ 6 Dec 2009, 16:04) daca pui mana pe o axa care a fost pe un motor de 1600 incearca sa o masori intr-un fel. macar ridicarea maxima daca nu si gradele. [...]in cartea lui Mondiru nu e mentionata nicio diferenta, dar am gasit si alte lucruri neadevarate acolo, asa ca e posibil sa nu fie corect. Axele la 1300, 1400 si 1600 sunt identice. Si aici vorbesc de cele de serie. Am auzit ca s-ar fi gasit si unele de Nova un pic mai intepate, dar alea deja nu mai sunt de serie. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
payty |
![]()
Post
#460
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
pai relevanta e in cazul in care vrei sa pui la loc axa de TS, ca asa ziceai intr-un post mai sus.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
emircea |
![]()
Post
#461
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Muttley @ 9 Dec 2009, 18:42) [...]A, da, si mi-am mai comandat o pompa de benzina, aparent mult mai adecvata nevoilor de presiune ale carburatoarelor si mai potrivita pretentiilor mele de montaj (compartiment motor, nu langa rezervor): link. [...] Dupa cum se prezinta, pare a fi cu membrana si seamana cu aia de Damas. Daca tot ai Facet-ul, nu stiu ce te mai complici cu aia. Din cauza regulatorului? Apropos de regulator, pe la instalatiile hidraulice si de aer comprimat exista o asa numita 'supapa de refulare'. Se alege un model care sa deschida pe la 0,6 bari, rezistent la benzina (sunt unele cu piston, nu cu membrana) si se inseriaza pe retur. Intre tur, carburator si retur poate sa ramana un simplu T, iar presiunea in zona aia nu va depasi 0,6 bari (sau la cat e reglata supapa sa deschida). |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
emircea |
![]()
Post
#462
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Ok, m-ai convins cu pompele, n-am avut habar de recomandarile de montare.
Nu vreau neaparat sa polemizez si sa insist mai mult decat trebuie pe subiectul asta, ci doar sa lamuresc niste confuzii care pot sa fie de ajutor si altora - dar din amintiri (parca si prin Mondiru era scris ceva) cuiul poantou inchide pana pe la 0,7 bar; mi se parea de bun simt si safe acel 0,6. Atentie, debitul pompei e dat la diametrul tubulaturii de la intrare si iesire; daca restul conductelor nu respecta acest diametru, nu va mai fi acelasi debit. Fain sistemul de recirculare, in mod sigur nu dupa aspect, ci dupa functionalitate l-ai ales. Apropos de aceasta recirculare... Ajutandu-mi diversi amici, cu motoare mai mult sau mai putin varza, am observat ca le dau mai usor de cap reglajelor daca o anulez. La final am ajuns sa aleg cel mai bun compromis si in multe cazuri departe de o functionare 'normala'. Chiar de la un ulei mai prost poti sa ai gaze de carter, chiar daca motorul este cat de cat in parametri. Nu se poate oarecum limita efectul lor, pana la un anumit moment dat? |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Hexer |
![]()
Post
#463
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 06 ![]() |
acumo montez si eu un asemenea rezervor, dar cu o mica exceptie, unde lasi jos cand se umpla eu bag inapoi in baia de ule, mai bine zis peste nicelul de ulei, astfel pot elimina "presiunea" direct din carter si astfel curgerea uleiului inapoi din chiulasa spre baia nu mai areproblema.
La multe masini e o problema la turatii mari, mai ales daca e si turbo, eliminarea presiunii din motor, cateaodat daca mergi la turatii mari indelungat chiulasa pus si simplu se umpla cu ulei, sa vazut de multe ori. La un BMW dupa cateva ture pe ciruit rezervorul era plin de ulei (cam jumat de litru). iar gazele asi lasa afara, sa nu intre inapiu in motor |
--------------------
Dacia
1100
1969
- CJ-04-ZNH
|
|
Minel |
![]()
Post
#464
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Sa nu o iei drept carcoteala dar sper ca acolo este doar mizerie ...
![]() Apropo , mai ai de munca la ea nu gluma , ajustare , refacere gauri , etc ..... This post has been edited by Minel: 14 Dec 2009, 21:32 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
emircea |
![]()
Post
#465
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Muttley @ 11 Dec 2009, 21:52) "Ajutandu-mi diversi amici, cu motoare mai mult sau mai putin varza, am observat ca le dau mai usor de cap reglajelor daca o anulez. La final am ajuns sa aleg cel mai bun compromis si in multe cazuri departe de o functionare 'normala'. Ce compromis si ce functionare normala? Daca anulam recircularea gazelor de carter in carburator, reuseam sa fac reglaje excelente si fara batai de cap prea mari. Fara anulare, cel mai bun reglaj e departe rau de un mers rotund, frumos... QUOTE(Muttley @ 11 Dec 2009, 21:52) Chiar de la un ulei mai prost poti sa ai gaze de carter, chiar daca motorul este cat de cat in parametri. Nu se poate oarecum limita efectul lor, pana la un anumit moment dat?" Efectul cui sa-l limitez? Efectul gazelor de carter. Nu ai numai vapori de benzina acolo, ci si gaze rezultate in urma arderi uleiului la motoare care nu sunt tocmai in parametri. In afara de furtunul ala care scoate gazele de carter sub masina, si cu care nu ma impac, nu sunt si alte metode? Separatorul de ulei decanteaza vaporii de ulei, dar nu are nici un efect asupra altor gaze care mai sunt pe-acolo... |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Hexer |
![]()
Post
#466
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 06 ![]() |
Asta e emulzie, daca bagi un pic de apa in ulei si dai cu mixer o sa fie exact la fel.
Mod normal nu se formeaza numia daca ai prolema cu garnitara sau crapat chiulasa, in rest numai daca colbutorii fac spuma din ulei, iar in acest caz nu ajuta |
--------------------
Dacia
1100
1969
- CJ-04-ZNH
|
|
CodeXS |
![]()
Post
#467
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
Muttley scriai undeva de imbunatatirea ungerii zonei ax culbutori, culbutori dar nu mai gasesc cu "searchu" nicicum. Fii bun si mai da odata public modificarile facute in sensul asta.
This post has been edited by CodeXS: 17 Dec 2009, 23:08 |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
CodeXS |
![]()
Post
#468
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
Imi pare rau, inseamna ca am citit pe alt topic, si mai rau imi pare ca nu fac copy-paste la chestiile care le gasesc interesante. Cea cu tachetii o stiam am citit si rascitit si eu pagina aceea in cautarea unor parti "comestibile" si de "bun gust".
Merci oricum Muttley, si sa ai timp sa iti faci modificarile sa poata "grohãi" corect motorul. (rampa mea e tot renault, da, cu tije mai scurte si mai grosute) This post has been edited by CodeXS: 17 Dec 2009, 23:29 |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
emircea |
![]()
Post
#469
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Matli, te urmaresc... foarte curios de ce va iesi, si cred ca nu sunt singurul. Abia astept continuarea.
Hexer, 'maioneza' aia se formeaza preponderent in anotimpul rece, din cauza condensului. Daca nu faci cel putin 2 schimburi de ulei/an, de preferat inainte si dupa anotimpul rece (nu toti facem kilometrii corespunzatori schimbului), nu prea ai sanse sa scapi de ea. This post has been edited by emircea: 18 Dec 2009, 09:57 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
am. |
![]()
Post
#470
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 7 March 09 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
ceva frumos
Attached thumbnail(s) 4038052477_efffb34dd2_b.jpg ( Size: 435.52k ) Number of downloads: 620 4038817898_0329a75ebc_b.jpg ( Size: 446.46k ) Number of downloads: 506 4038822396_0fd35ede63_b.jpg ( Size: 409.89k ) Number of downloads: 485 |
--------------------
sacia
130
1967
- 1-b-2867
|
|
payty |
![]()
Post
#471
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
razavandadalau |
![]()
Post
#472
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 18 December 09 ![]() |
Va salut,
Am o curizitate in minte. A reusit cineva sa mentine activ calculatorul de pe motorele cu injectie monopunct de pe Dacia, asta dupa ce a fost desfinatata injectia? Spre exemplu a fost inlocuita cu carburatoare orizontale Dellorto. A incercat cineva sa desfinteze delcoul? Sa il ilocuiasca cu o aprindere electronica? Multumesc. |
--------------------
Dacia
Break
1995
|
|
Hexer |
![]()
Post
#473
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 06 ![]() |
Intrebare...de ce nu ai facut o galerie de la 0 ?
Te tot schinui cu asta, cu fel de fel de flanse si sudat de n-ori. Sunt masini de rally la care galeria e facut din inox si merg usor peste 100 cai/litru |
--------------------
Dacia
1100
1969
- CJ-04-ZNH
|
|
payty |
![]()
Post
#474
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
la cat de scurte sunt tevile, crede-ma ca n uiti va iesi din teava asa cum crezi tu. va fi ceva cum e in poza. nu ai unde sa mai si indoi tevile alea in unghi.
la un moment dat am vrut si eu sa fac o galerie din asta folosind niste reductii si cam asa ar fi iesit. This post has been edited by payty: 19 Dec 2009, 20:33 Attached thumbnail(s) 1.JPG ( Size: 8.81k ) Number of downloads: 1214 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#475
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Muttley dar de ce nu tai capatul la un unghi calculat, astfel iincat sa iti iasa asaindex.jpeg ( Size: 24.09k )
Number of downloads: 1129
. Ma gandesc caeste mult mai bine decat tevile cu coturile alea prea ascutite. La asta ai cel putin 2, dar nu sunt asa de ascutite, si ar curge amestecul mai lin. Si scz ca ti-am luat pozaca sa o modific ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#476
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Daca mai descoperi ceva la galeria aia(eu sper sa NU, ca sa hranesti si tu corect armasarii aia cu o iapa de valoare;) ), eu zik sa o abandonezi si sa construiesti una din tevi de inox. Uiteo pe a lu SGM
|
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#477
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Pe langa asta, stiam ca cu cat e mai lunga teava cu atat se face amestecu mai bine si te ajuta la turatii mici, iar cu cat e mai scurta te ajuta in turatii inalte.
Tog pe cineva sa confirme sau sa infirme ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#478
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Confirm...
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Hexer |
![]()
Post
#479
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 06 ![]() |
Eu am gasit teava din aluminium cu pareti de 10mm, diam interior 35mm, asfel poti face cum vrei, dupa care un pic de portat si e ca cel turnat...sau mai bun.
Numai partea spre carburatore trebue sa faci, caci flansa spre motor e dat daca tai de pe unul orig, asa am facem una pentru un lada turbo. Pe langa asta, stiam ca cu cat e mai lunga teava cu atat se face amestecu mai bine si te ajuta la turatii mici, iar cu cat e mai scurta te ajuta in turatii inalte. Tog pe cineva sa confirme sau sa infirme biggrin.gif . Daca e lung nu creste performanta la turatii mici din cauza amestecului, ci din natura. Exemplu cum ar fi la motoare mai noi cu lungimi varaibile, dar tot direct inainte de supapa e injectia. Lungimea conteaza, dar ca si airflow, ide e ceea ce ai scris mai sus. dar nu vreau sa intru in detalii...ar fi cateva pagini morala: lung -> trage de jos, scurt ->merge in ture ma bine. This post has been edited by Hexer: 20 Dec 2009, 12:19 |
--------------------
Dacia
1100
1969
- CJ-04-ZNH
|
|
emircea |
![]()
Post
#480
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Matli, la garajul ala ai si rafturi numai bune de umplut cu piese. Daca ai si-o sursa de caldura si e cat de cat izolat...nu pot decat sa-ti doresc spor la treaba!
|
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 13:53 |