O rabla, ...modificarea motorului standard
![]() ![]() |
O rabla, ...modificarea motorului standard
payty |
![]()
Post
#511
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|||
vali vtk |
![]()
Post
#512
|
![]() Membru cu trotineta Group: Members Posts: 221 Joined: 8 November 06 From: Braila ![]() |
ca sa rezolvi problema cu furtunul ala de la chelioasa cumpara unul de injectie si rezolvi problema
|
--------------------
DACIA
1300
1980
- BR-15-DNL
|
|
payty |
![]()
Post
#513
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
poate nu am citit eu cu atentie topicul sau poate nu am vazut bine dar -> tu ai astupat gaurile din chiulasa unde vin suruburile de prindere a galeriei la montajul de serie?
This post has been edited by payty: 13 Jan 2010, 22:19 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
payty |
![]()
Post
#514
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
sa nu traga aer fals.... trebuie avut grija ca din cate vad sunt cele de sus iar carburatoarele tind sa traga de galerie in jos, deci exact in punctul ala s-ar putea sa se departeze galeria de chiulasa.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
payty |
![]()
Post
#515
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
si eu tot asa ma gandeam cand aveam galeria de la tine: sa ii fac o tija cu un arc de supapa in capat care sa functioneze pe post de amortizor
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
ment |
![]()
Post
#516
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Teoretic rigid ar fi ok, dar o sa ai momente (desele sesiuni de reglaj prin care vei trece
![]() Acum imi dau seama cat de mult ai marit porturile de admisie daca ai ajuns la gaura aceea pt. prezon ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
Siconi |
![]()
Post
#517
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
La cat e de groasa flansa aia nu cred ca are cum sa fie elastica astfel incat sa traga carburile de flansa in jos si sa ia aer fals. Daca sunt stranse bine prezoanele, n-ai cum sa mai misti ceva acolo.
Cat despre cele 2 gauri pe care le-ai astupat, ma gandesc ca folosit o solutie bi-component gen Bizon sau Sika, special pentru metale si cu temperaturi de lucru de 300*C... un fel de sudura metalica. Ca sa nu-l tot nivelezi, umpleai gaura cu adeziv, puneai o bucatica de hartie pe post de capac si o tineai fixa acolo cu ajutorul flansei. In acest fel nu mai iesea afara nimic, nu se mai scurgea nimic si la urma hartia o dadeai jos prin orice metoda. Zic asta ca sa nu te mai chinui sa "o scoti la nivel" si sa curga. Bafta mai departe. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bucatzel |
![]()
Post
#518
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Muttley @ 14 Jan 2010, 23:06) Am impresia ca la primele 1300 se prindea de el si de perechea lui din partea cealalta un fel de traversa, un element de suspensie motor... Si eu auzisem de ceva jucarie care sa mai reduca din vibratiile motorului, dar nu tin minte sa fi vazut vreodata ceva acolo. M-am holbat prin cartea lui Mondiru si n-am vazut nimic prins acolo. Eu stiam ca e folosit ca si punct de agatare a motorului pentru "esctractie". Cf cu pozele de pe aici... nu pare a fi ceva nici pe alea vechi http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2183391 This post has been edited by Muttley: 8 Feb 2010, 21:44 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#519
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 14 Jan 2010, 23:06) Cine poate sa-mi spuna de ce intra 4 fire in mufa si are doar 2 contacte? ![]() Foarte probabil sa fi provenit de la un circuit cu mai multe mufe in paralel. Trebuie verificat cu un instrument de masura(multimetru), insa, in principiu cele patru fire sunt legate doua cate doua in mufa. Ceva in genul figurii de mai jos. mufa.jpg ( Size: 4.47k ) Number of downloads: 349 Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
argon |
![]()
Post
#520
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
e 15 ron un multimetru, il pui pe functia de masurat diode, si atingi intr-un capat si in celalalt, daca piuie are continuitate.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#521
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Ba, esti handicapat?
In primul rand multimetrul pe pozitia aia masoara continuitatea, poate fi un fir. E desenata dioda pt ca aceasta componenta electrica lasa curentul sa treaca doar intr-un singur sens si cu ala se verifica daca-i buna. Ce dracu-i de citit, stie orice copil de la clasa a 6-a in sus. Asa ca ia-ti un aparat de masura si pune mana si masoara. Cu becul iti mai trebuie si o sursa de curent care sa-l aprinda. Gandesti complex si total inutil. This post has been edited by vis-a-vis: 15 Jan 2010, 11:33 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#522
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Scuzati-ma ca va deranjez.... ca sa masori continuitatea unui fir, ii masori rezistenta (folosesti partea de ohmetru [pui selectorul in zona in care are simbolul de ohm, si pui sondele la un cap si la celalt al firului de masurat] )... daca e 0, firul e intreg, daca-i infinit, e intrerupt...
Sincer Muttley, pe langa o dacie ca a ta nu strica sa ai un multimetru. Ca la nevoie mai poti masura si vreo tensiune cu el, pe cand cu becul tre' sa te legi in 3 directii ca sa mai ai si un curent care sa aprinda becu' ala nenorocit. L.E. Da, e corect. Dar decat sa tai firele alea (daca-s pereche), mai bine torsadeaza-le de la mufa pana la destinatie... ai sanse mai mici sa se duca naibii amandoua. This post has been edited by bucatzel: 15 Jan 2010, 11:52 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#523
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Merge și cu-n bec.
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Gaba |
![]()
Post
#524
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Acu dau si eu cu batul in balta.... dar ... daca pe 2 din fire e alimentarea motorului pompei si pe celelalte 2 e un intrerupator electric pentru momentul cand iti creste presiunea datorita cuiului ponton inchis (comanda orpirea pompei cind e plin carburatorul )? Parca ziceai ca e fara retur si regulator de presiune
![]() |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#525
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Muttley @ 15 Jan 2010, 11:59) Apoi daca tot vrei sa tai, io zic sa le tai pe amandoua si sa pui niste fire care sa mai respecte si ele un cod al culorilor. Da' asta deja ii chestie de finete, dupa ce ai convins magaoaia sa se comporte frumos. Nu te lua dupa dex, ca aia n-au vazut sarma in viata lor ![]() Asa arata fire torsadate. CAB_FU25_M.jpg ( Size: 51.57k ) Number of downloads: 1204 @Gaba. 1. nu e necesar... pompa se descurca singura cand sa se opreasca. 2. Cam ce poate sa faca intrerupatorul ala, in afara de-un scurtcircuit? |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Siconi |
![]()
Post
#526
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Daca tii la estetica mai mult si nu vrei sa le "matisezi" ulterior cu banda de izolat pe toata lungimea traseului lor (dand un aspect ingrijit), le poti scurta la maxim si le schimbi cu o pereche de fire care sa pastreze si un set de culori cu care sa stii oricand de la prima vedere care e legat la masa si care la PLUS. In electricitate, maro sau rosu inseamna PLUS, iar albastru sau negru... MINUS (masa).
Cat despre material, te-ai scos si de garnituri de rezerva. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
payty |
![]()
Post
#527
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
pui si tu o poza cu electroventilatorul ala?
vezi ca sensul marcat pe el e in ideea de a-l monta pe masina pt care e facut el, mai exact sa stii cum pui firele. el nu are nicio problema in a se invarti in orice sens (am mai auzit chestii din astea cum ca se arde, bla bla). e mai bine sa il pui in spate decat in fata pt ca in fata iti blocheaza fluxul de aer prin radiator pe cand in spate, chiar daca il pui, nu va fi complet lipit de radiator deci aerul va avea pe unde sa iasa. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
mad toz |
![]()
Post
#528
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 17 Jan 2010, 01:14) Am restrans azi chiulasa. Intervalul de strangere (acum vad, n-am avut informatia scrisa la masina) e 5.5 - 6.5 daNm. Aveam o dilema daca nu cumva ar merge sa strang mai mult din cauza rc-ului mare. Nu mai conteaza insa, am mers pe 6.5 si asa o las. Am vazut chiulasa stransa pana la 10 daNm si au rezistat suruburile fara probleme. |
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#529
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
QUOTE(payty @ 17 Jan 2010, 08:07) ..... e mai bine sa il pui in spate decat in fata pt ca in fata iti blocheaza fluxul de aer prin radiator pe cand in spate, chiar daca il pui, nu va fi complet lipit de radiator deci aerul va avea pe unde sa iasa. Ai dreptate cu blocatul fluxului de aer daca il pui in fata, dar daca ii schimbi sensul de rotatie, exista posibilitatea sa nu mai fie eficient din cauza formei palelor ventilatorului, care sunt gandite sa mearga intr-un anumit sens. |
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
Gaba |
![]()
Post
#530
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
La cit sunt de mici palele poti sa il lasi linistit numai pe asta , mai ales si daca are turatie mare (peste 2500rpm) findca restrictia de curgere a aerului e foarte mica chiar daca e oprit , in timp ce la turatie mare debitul este mai mult de cit potent (mai ales la ce forma are o paleta - se vede ca e facut sa creeze aceeasi presiune pe toata lungimea paletei) . Eventual poti pune termocupla dubla , iar pe contactul ce deschide mai repede pui o rezistenta de 100 ohmi (si wati multi
![]() |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#531
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Tunerii astia de la noi din cartier merg cu amestec bogat. Cica asta ar influenta temperatura. Amestecul sarac ar duce la supraincalzire.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#532
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Alternativ, poti s-o pui pe intrerupator, ca in afara de perioada verii nu prea cred ca o sa ai nevoie de doua ventilatoare. Adica, vara sa fie cuplata in paralel cu ventilatorul standard, iarna pe off.
Avantajul daca o pui in fata ar fi ca poti sa il pui pe dreapta radiatorului. Din ce vad eu, ventilatorul tau iti acopera mai mult partea stanga. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
payty |
![]()
Post
#533
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
la cealalta dacie aveam ventilatorul in fata. elicea era la distanta de vreo 2 cm de radiator.
daca puneam mana pe radiator in spate, unde era motorul, era tot rece, avea doar o "insula" calda cam cat palma, sau ceva mai mare. corespundea exact cu mijlocul elicei, unde e cercul ala de sustinere. asta e echivalent cu o micsorare a suprafetei radiatorului deoarece acea suprafata calda nu se raceste niciodata eficient. de asta am zis de montat in spate, acuma faci cum vrei , eu doar ti-am zis ce am observat eu. This post has been edited by Muttley: 8 Feb 2010, 21:47 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Siconi |
![]()
Post
#534
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Frumoasa lucrare. Intreb insa: coliere nu pui la furtunele de benzina? Sa nu cumva sa ai surprize in timp...
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Club12TRS |
![]()
Post
#535
|
![]() Coupe Maniac Group: Members Posts: 300 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Salut.
Ti-am citit topicul, te felicit si te admir pt rabdare si pasiune. Am sesizat si micile dileme vis a vis de pompa electrica de Damas. Noi am montat asa ceva pe zeci de Oltcit-uri cu motoare comprimate si cu rampa de 2 carburatoare dublu-corp bi-camerale de Alfa Romeo 33 - Webber IDF sau Dellorto-. Pompele au fost montate in compartimentul motor si n-au facut nazuri la temperatura - se stie ca in compartimentul-motor de Oltcit este temperatura mai ridicata decat la Dacia. Asa ca las-o cu incredere in compartimentul motor, dar foloseste furtune adecvate, nu de Dacia si musai coliere. Cat despre plafonare, n-au fost probleme nici la 6500 rpm. Poti monta 50 de carburatoare cat casa, daca reglezi debitul de benzina pt un motor de 1.3, cazul Oltcitului, motorul nu va consuma benzina in nestire, chiar scade consumul. Daca-i dai prea multa benzina se ineaca, merge prost si n-ai facut nimic. Asa ca sunt convins ca pompa isi va face treaba. Mult noroc si succes cu motorul! This post has been edited by Club12TRS: 20 Jan 2010, 20:54 |
--------------------
Alfa 145T.Spark /
Citroen Saxo /
Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS
- B xx xxx
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#536
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai ce treaba are debitul scazut la 11V si ceva? Ala va fi doar sa amorseze carbelitoarele si sunt destul de sigur ca va fi suficient pentru asta. Debite mari ai in sarcina cu motorul pornit deci, unde ai 14,4 V. Probleme ar aparea doar daca vrei sa lergi din baterie, fara alternator dar si acolo ar trebui sa se descurce la turatii si sarcini mici.
In cate secunde amorseaza carburatoarele la debitul ala? |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#537
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Sau iei curent de la alta masina, ca sa fii sigur ca nu scade tensiunea cand intra pompa in functiune. MA rog, asta depinde si de cati amperi ia pompa si cati poate da redresorul.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#538
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Scuza-mi armetica, dar....
presupunand ca la 150 km/h ai un consum al naibii de nesimtit de 20%. => 20 litri in 40 de minute => consum de 0.5 litri pe minut. Asta inseamna ca si cu debitul ala de 0.6 mai are timp si sa ia cate-o pauza. Unde sunt eu mai curios cum se pune problema e in sarcini "alternative", unde consumul e mai mare. Ca pe vremea cand imi mai aruncam ochiul pe computerul de bord, am ochit si consumuri nu-chiar-atat-de-instant de 40%. De exemplu la urcat deal cu plecare de pe loc. L.E. Si sa nu uitam ca la 150 alternatorul ala deja se intreaba cum ar putea sa te curenteze un pic, ca are de unde ![]() This post has been edited by bucatzel: 21 Jan 2010, 10:58 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#539
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pune mana si impinge-o afara.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
sobolan |
![]()
Post
#540
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(Muttley @ 17 Jan 2010, 01:14) Am restrans azi chiulasa. Intervalul de strangere (acum vad, n-am avut informatia scrisa la masina) e 5.5 - 6.5 daNm. Aveam o dilema daca nu cumva ar merge sa strang mai mult din cauza rc-ului mare. Nu mai conteaza insa, am mers pe 6.5 si asa o las. Edit: clar, sunt cu vaca... cred ca da ![]() cuplu...merge si mai mult..eu le strangeam la 9,5 si nu mai umblam acolo dupa 500km cum fac unii... nu te-ai lasat vad...la cati bani ai bagat in rabla iti luai un e230 din 93 macar ...asa cred ....imi place perseverenta ta si succes mai drace ![]() ![]() This post has been edited by sobolan: 22 Jan 2010, 01:10 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 12:10 |