DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

31 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Closed TopicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> O rabla, ...modificarea motorului standard

Ov
post 26 Jun 2008, 11:17
Post #61


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




io am o singura intrebare, la masina "originala" de ce pompa se pune cat mai aproape de rezervor ?

raspunsuri posibile:
1. temperatura de lucru mai mica langa rezervor decat lipita de motor
2. ii este mai usor sa "impinga" decat sa "traga" benzina

ia sa vedem ce iese smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 26 Jun 2008, 12:25
Post #62


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.375
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Habar nu am pe ce principiu e pompa asta (cu membrana, cu bile?) dar poate pentru a preveni cavitatia (vezi motivul 2)? Sau pentru amorsare mai usoara a pompei in caz de pana inteligentului.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 26 Jun 2008, 12:27
Post #63


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




1. felicitari Muttley.

2. eu as prinde pompa de lonjeron/contraaripa din motivele:
2a. mai putine vibratii (nu stii cit de sensibiloase-s "alea" electrice);
2b. mai putina caldura - aici se poate sa fie nevoie chiar de un scut termic (dar nu stim inca)

3. matele (intestinele, nu pisicile) alea o sa le pozezi cum se cuvine, nu?

Asta asa vazind cu ochi critic. Altfel mai spun o data - bravo.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 26 Jun 2008, 12:59
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




E mai bine pe linga rezervor din motivul ala: "impinge mai usor decit trage". Plus ca se amorseaza rapid. Ma rog, in timp iti recomand mutarea.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 26 Jun 2008, 13:16
Post #65


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




In cazul asta, vor fi de tras cel putin 2 fire (daca minus-ul se ia de la caroserie), de gasit o pozitie si construit suport pentru releu, filtru si pompa. Opel-urile ce au adoptat o solutie identica au un suport dedicat si firele gata trase; nici nu stiu daca la astea pompa e prin releu, dar cred ca nu.

In principiu, daca circuitul pana-n pompa e etans, as ramane tot la pozitionare pe contra-aripa sau lonjeron:
1. din comoditate
2. ptr ca ar fi o solutie mai putin invaziva
3. se poate interveni la ea usor in caz de probleme (inclusiv revenirea la pompa clasica).

Parerea mea!

O solutie similara a fost adoptata de cativa ani de alte persoane (pe Opel GT prevazut cu pompa mecanica si carburator) si n-am auzit sa se planga de probleme pana acum.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 26 Jun 2008, 14:43
Post #66


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Muttley:

sper sa nu te deranjeze daca-mi mai dau cu parerea cind si cind, uneori si (usor) critic.

Imi place sa cred ca in afara de toate criticile despre cabluri etc. ai citit si puntctele importante (alea despre "felicitari" hi hi).

Scut termic (daca va fi nevoie) - uite iti dau eu o idee: daca incape: o tabla pe doua eclise; acestea la rindul lor opot fi fixate bine-mersi pe suruburile de prindere a fostei pompe mecanice (care acum tin capacul). Nu ma bate wink.gif . La chestia cu scutul termic ma gindesc mai mult din pricina partilor electrice ale pompei (care mai genereaza si ele ceva caldura).

Despre suctiune: nu stiu daca s-a spus: eu as cauta sa amplasez pompa cit de jos si cit de spre in spate se poate. Motive:

In jos - reduci presiunea negativa (denumirea oficiala la pompe este NPSH pentru "net positive suction height" - nu stiu daca e un termen folosit si la astea auto, dar intelegi ce vreau sa spun ca-s sigur ca ai tras vreodata molan cu furtunul din butoi... daca nu, fa-o wink.gif )

Spre inapoi - regimul motorului e mai greu cind masina urca pante - in principiu e necesar mai mult combustiobil. Dar panta se reflecta asupra NPSH; cu cit pompa e mai inapoi, cresterea NPSH e mai mica. In orice caz influenta va fi mica (sau insesizabila), fiindca oricum pozitia e limitata constructiv. Dar daca ai de ales...

Si pina nu nu uit: succes!


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 26 Jun 2008, 15:47
Post #67


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Pompa-i cu membrana? Bad news (pentru mine)!
Am refuzat una de Lastun, mai ieftina, din acelasi motiv...
In fine... upgrade, in viitorul apropiat, la una pentru injectie, externa, rotativa, imperecheata cu regulatorul aferent. Iar asta, in caz de crapa, va deveni obiect de studiu.

M-a cam dezamagit vestea asta. Deh, si Damas-ul e masina ieftina... In plus, asiaticii mai si proiecteaza componentele la limita...

This post has been edited by emircea: 26 Jun 2008, 15:47


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hexer
post 26 Jun 2008, 17:25
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 5 December 06




La un lucru sa fi atent, lungimea, diametrul si calitatea teavei de legatura intre carb si pompa, mai ales ca spus ca ai cu membran.
Din fabrica asa sunt facute dimentsiunile incat sa fie sub presiune constanta, sa nu intre in depresiune cand membranul misca inapoi.

Mai e inca ceva, este un fel de regulator de benizina, care face dintr-o miscare pulzara una continua, ajuta foarte mult si este folosit in larg pe continetul batran.
http://www.fuelsystem.co.uk/regulators.htm


--------------------
Dacia 1100 1969 - CJ-04-ZNH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 26 Jun 2008, 17:36
Post #69


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Hexer:

imi pare rau ca trebuie sa intervin, dar te rog sa fii mai atent:
teava -> tevii (nu teavei) ;
o membrana, doua mambrane -> membranei, membranelor ;
pulsatorie (nu pulzara).





--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hexer
post 26 Jun 2008, 17:57
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 5 December 06




QUOTE(os @ 26 Jun 2008, 17:36)
Hexer:

imi pare rau ca trebuie sa intervin, dar te rog sa fii mai atent:
teava -> tevii (nu teavei) ;
o membrana, doua mambrane -> membranei, membranelor ;
pulsatorie (nu pulzara).
*




Mersi pentru corectie...in patru ani nu am apucat sa invat romana perfect si de 6 ani nu sunt in tara.


--------------------
Dacia 1100 1969 - CJ-04-ZNH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 26 Jun 2008, 18:24
Post #71


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




QUOTE(Hexer @ 26 Jun 2008, 17:25)
[...]un fel de regulator de benizina, care face dintr-o miscare pulzara una continua, ajuta foarte mult si este folosit in larg pe continetul batran.
http://www.fuelsystem.co.uk/regulators.htm
*


Au si retur? Nu sunt date tehnice disponibile pe pagina si presupun ca ai folosit, de vreme ce ai pus link-ul... Preturile (unele preturi, mai bine zis) par ok pentru Europa, dat fiind ca un regulator cu retur Mallory este pe la vreo 90$, plus alti 20 transport cu posta normala (in max. 2 saptamani ajunge) din State, iar acelasi produs este in EU 150 euro fara transport. Dar, dac-o fi sa upgrade, tot la Mallory apelez, ca l-am mai folosit, calea e deja batuta...

Uateva... Muttley, spor la treaba mai departe! Asta sa ne fie singura problema...

Btw... carbel-ul de Da-mash are retur incorporat... ma uitai mai-nainte pe manualul pus la dispozitie de Djasu.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hexer
post 26 Jun 2008, 19:24
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 5 December 06




QUOTE(emircea @ 26 Jun 2008, 18:24)
Au si retur? Nu sunt date tehnice disponibile pe pagina si presupun ca ai folosit, de vreme ce ai pus link-ul... Preturile (unele preturi, mai bine zis) par ok pentru Europa, dat fiind ca un regulator cu retur Mallory este pe la vreo 90$, plus alti 20 transport cu posta normala (in max. 2 saptamani ajunge) din State, iar acelasi produs este in EU 150 euro fara transport. Dar, dac-o fi sa upgrade, tot la Mallory apelez, ca l-am mai folosit, calea e deja batuta...

Uateva... Muttley, spor la treaba mai departe! Asta sa ne fie singura problema...

Btw... carbel-ul de Da-mash are retur incorporat... ma uitai mai-nainte pe manualul pus la dispozitie de Djasu.
*




Regulatorul nu are retur, are o simpla membrana de cauciuc care misca in functie de pulsarea benzinei care vine de la pompa. Uniformeaza asta, deci creaza un flux de carburant uniform, "uniformarea" asta se poate regla cu un surubelnita in mijlocul regulatoului.

cikk203_10.jpg

cikk203_3.jpg

cikk203_5.jpg


--------------------
Dacia 1100 1969 - CJ-04-ZNH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 26 Jun 2008, 19:24
Post #73


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@Hexer -> scuze. Contributiile sunt apreciate.



--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 26 Jun 2008, 20:48
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




Domnu' inteleg ca aceste minunate activitati le desfasori la mine; atunci vezi ca varnisuri termocontractile, benzi izoliere, etc.sunt la doar cativa metri de tine prin harababura din sculele mele(in mod normal ar trebui sa fie o cutie de carton pe ultimul raft din care se vede iesind o parte dintr-un pistol de lipit).
Daca ai nevoie de asa ceva pana ma intorc eu cere si tu p-acolo si ti se va da.



--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79_BMS
post 26 Jun 2008, 22:33
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 29 October 06




daca te hotarasti sa te tavalesti pe sub masina , nu fi tontut si du-te la la vulcanizare in fata (Alin sau Puiu),explica-le situatia si urc-o pe elevator.

am uitat : daca nu te descurci cu varnisurile intreab-o pe sora-mea (sa-ti dea din alea cu rasina ca sunt mai bune)

This post has been edited by 79_BMS: 26 Jun 2008, 22:36


--------------------
Dacia Logan 2006/Laureate 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 27 Jun 2008, 01:05
Post #76


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




QUOTE(Hexer @ 26 Jun 2008, 19:24)
Regulatorul nu are retur, are o simpla membrana de cauciuc care misca in functie de pulsarea benzinei care vine de la pompa. [...]
*


Nenea, acea membrana cu arculet gatuie portul de iesire in functie de presiunea de la intrare. Adica:

1. pompa baga prea putin: din regulator, spre carburator, portul sta bine - merci deschis;

2. pompa baga prea mult: daca s-a depasit taria arcului cu surub, portul de iesire se stranguleaza, ca un fel de cui poantou. Ideea e ca presiunea de la iesire sa nu depaseasca o anumita valoare, reglabila din surub.
O chestie asemanatoare ai pe furtunul dintre butelie si aragaz, numai ca ala e calibrat din fabrica, nu e reglabil.

Regulatorul cu retur: in functie de presiunea de la intrare, deschide mai mult sau mai putin returul, ca presiunea din circuit sa se pastreze la valoare constanta.
Cele cu retur sunt considerate cele mai bune din gama lor, daca cumva pompa da o presiune mai mare decat cea reglata, nu lucreaza fortata.

Regulatorul atenueaza si pulsatiile, dar nu asta e principalul rol.
De pe wikipedia: <Pressure regulators don't simply stop flow when the source pressure is too high. Rather, they react to the pressure on their output side, and close when the pressure in the plumbing reaches the designated level. Should the pressure come down (for example, if someone were to open a faucet), the valve then opens and allows flow until the plumbing pressure goes back up (such as when the faucet is closed).>


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 27 Jun 2008, 08:41
Post #77


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(Muttley @ 26 Jun 2008, 22:15)
Ma deranjeaza un singur lucru... Capatul tevii de cupru ce vine de la rezervor e f aproape de pompa. Din cauza asta, filtrul sta ca naiba, fara el ar fi perfect. Ar fi doua solutii... Ori sa mut teava mai in fata (prefer sa nu) ori sa incerc montarea unui filtru in spate, la rezervor, unde incepe teava. Pana nu ma bag sub ea sa vad nu stiu daca e loc.
*



din suflet iti recomand un filtru de benzina de berlina injectata care se monteaza fix sub masina, langa rezervor.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 27 Jun 2008, 09:14
Post #78


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Daca nu este returul, singurele probleme ce ar putea sa apara ar fi:

1. pompa sa lucreze fortat, insemnand ca la un moment dat sa crape membrana (sau ceva valve) inainte de termen.
Acelasi lucru l-ai obtine si daca ai monta regulator de presiune fara retur intre pompa si carburator, de genul celui pozat de Hexer.
In orice caz, fiind cu membrana pompa, aceasta va ceda la un moment dat si in functionarea normala, deci sa spun exact cat ar fi diferenta intre cele 2 regimuri, ca interval de utilizare, n-as fi in stare. Presupun ca in functionarea normala membrana ar trebui sa tina ~ cat cea de la pompa mecanica.

2. sa-ti creasca consumul deoarece se inunda carburatorul - nu este cazul, pompa nu baga mai mult decat inchide cuiul poantou.

3. sa forteze in cuiul poantou, facandu-l sa inchida mai des, scotandu-l din uz inainte de termen - iarasi putin probabil.

Pe scurt, daca n-ai retur, lojica-mi zice ca ar ceda ceva mai repede membrana pompei.

De aia, daca am ocazia si $, investesc in pompa rotativa (cat mai ieftina, de la un dezmembrari de Opel) + regulator reglabil. Pompa rotativa, protejata de mizerii cu un filtru bun, schimbat la timp, si cu benzina-n rezervor tot timpul, te cam tine cat masina.

L.E.: Cam asa arata regulatorul Mallory, montat pe opel. Pompa si filtrul sunt sub masina, langa rezervor:
DSC05436.JPG ( Size: 1.34mb ) Number of downloads: 2271

DSC05438.JPG ( Size: 1.34mb ) Number of downloads: 2425
- furtunelul lasat liber se leaga in caz de supraalimentare, extra combustibil proportional cu presiunea din galerie.

This post has been edited by emircea: 27 Jun 2008, 09:27


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 27 Jun 2008, 11:26
Post #79


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Pana se monteaza l'allumage, sa-i faci, te rog, ceva foto si da niste detalii de achizitie. Suna interesant.
Daca e cea de la Gotronic, nu e nevoie, ca-i un intreg topic pe tema asta.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 27 Jun 2008, 23:55
Post #80


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Astazi, in fine, mi-am facut si eu de lucru cu pompa.

Partea proasta e ca m-a mancat... in partile moi si, tot proband pompa, am alimentat-o invers, sa vad ce se intampla. Pe scurt: are o ditai dioda de protectie, in interior, pe care-am reusit s-o strapung: 1N5408. Noroc ca am avut una printre piese... si acum pompa e iar functionala.

Cu toata tevatura... am demontat doar pompa mecanica si am facut cablajul pentru cea electrica.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Jun 2008, 21:12
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(os @ 26 Jun 2008, 14:43)
Muttley:
[...]  ca-s sigur ca ai tras vreodata molan cu furtunul din butoi... daca nu, fa-o wink.gif )
[...]

Nuuuuuuuuuuuu, ca se imbataaaaaaaaaaaaaaaa si pune pompa pe dos.

QUOTE(Muttley @ 26 Jun 2008, 21:15)
  Capatul tevii de cupru ce vine de la rezervor e f aproape de pompa. Din cauza asta, filtrul sta ca naiba, fara el ar fi perfect. Ar fi doua solutii... Ori sa mut teava mai in fata (prefer sa nu) ori sa incerc montarea unui filtru in spate, la rezervor, unde incepe teava.


Filtrul l-ai pus in spate; cu filtrul ala de unica folosinta mai era o solutie: sa-l pui imediat linga conducta si statea "in sus"-asta e mai mult pt altii care vor sa puna si n-au bani de filtru de "injectate"
QUOTE(emircea @ 27 Jun 2008, 23:55)
[...] Pe scurt: are o ditai dioda de protectie, in interior, pe care-am reusit s-o strapung: 1N5408. [...]

http://www.datasheetcatalog.com/datasheets.../4/1N5408.shtml
E de 1000V tensiune inversa dar numai 3A in sens direct. Dioda e montata "antiparalel" pentru ruperea virfurilor (pompa are un contat care se deschide cind membrana e comprimata la pres maxima, care genereaza scintei de rupere). Alimentind pompa invers tu ai alimentat dioda in sens direct, a depasit 3A si s-a ars.



@Matli tongue.gif
post #166 - ala seamana cu un delco IPRS, senzorul lui se alimenteaza la 12V, intre iesirea senzorului si montajul ala PIT se leaga un rezistor de 560 ohm-1K, dupa care se pune un zenner de 4V7-5V1, stie Dragos ce si cum.
Senzorul lureaza exact ca platina, nu are nevoie de inversare (tot pt Dragos), desi e bine de verificat practic, "vanele" alea clopot is cu fereastra mica si cu "plin" mic, care lureaza pe dos.

This post has been edited by diaconuliviu: 28 Jun 2008, 21:22


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Jun 2008, 21:34
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




http://www.datasheetcatalog.com/datasheets.../1/HKZ121.shtml

Daca senzorul tau e ala, HKZ121, el va lucra cu "vana" ta(acel clopot) exact ca un TLE atacat de un magnet, adica e necesara inversarea. Trimite-i delcoul lui Dragos sa verifice.

This post has been edited by diaconuliviu: 28 Jun 2008, 21:35


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Jun 2008, 21:45
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




OKIDOKI, ma sunati (mai mult el) si ne explicam.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ROBY 06-TFA
post 28 Jun 2008, 22:04
Post #84


Membru autentic


Group: Members
Posts: 652
Joined: 9 April 05
From: BRASOV




Bravo domnu!frumoasa lucrarea.
Un singur lucru vreau sa zic:va face fata pompa la carburatoarele tale,dar la sarcini mici si medii.La sarcini mari va merge ,dar nu 100% din puterea motorului.Mai exact vei fi sa zicem limitat la o anumita turatie.
Vorbesc din experienta unui fost navigator care mai avea o atributie in plus:aceea de a porni a doua pompa cand era cazul.
Opel-ul Manta care l-ai vazut la VTM tot doua pompe de joasa presiune avea,porneau amandoua odata si alimentau doua dellorto de 40 la 2000cmc.
Sa vi tu la VTM la BV si sa nu ma suni mai?
Rusinica emotionat.gif tongue.gif
Scuze de post-336-1110552475.gif


--------------------
dacia 1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000 1988/2007/1986 - bv 06 tfa/bv xx ara/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 29 Jun 2008, 13:35
Post #85


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




QUOTE(diaconuliviu @ 28 Jun 2008, 21:12)
[...]E de 1000V tensiune inversa dar numai 3A in sens direct. Dioda e montata "antiparalel" pentru ruperea virfurilor (pompa are un contat care se deschide cind membrana e comprimata la pres maxima, care genereaza scintei de rupere). Alimentind pompa invers tu ai alimentat dioda in sens direct, a depasit 3A si s-a ars.[...]
*


Am pus pompa pe dos, obisnit cu cele rotative, care se invart invers la alimentare inversa - sa vad daca cumva se inverseaza si la asta sensul de curgere (stiu, n-am gandit prea mult; eram cu ea in mana, in fata bateriei...). De dioda am aflat dupa ce am desfacut-o, cand am constatat ca nu mai functioneaza. Nu avea nici un fel de instructiuni atasate, so... noroc ca am putut s-o pun pe picioare, sa nu arunc 130 lei la gunoi. Inauntru constructia e mult mai simpla decat imi imaginam, are intr-adevar niste contacte care se desfac la cursa maxima a tijei, intrerupand alimentarea solenoidului si facilitand revenirea.

Am terminat azi-noapte montajul si i-am facut o proba. Cand CNC e plina, pompa se opreste; din cauza presiunii, membrana e tinuta a.i. pastreaza contactele desfacute. Deci nu baga de nebuna si nu lucreaza fortat; membrana nu va ceda mai repede fata de functionarea cu retur.

Voi mai reveni cu niste poze, dupa ce le dau jos din aparat. Intre timp, spor la treaba Muttley!!!

L.E., sa nu uit: Roby, Manta are conductele de benzina ~de 2 ori mai mari in diametrul interior decat la Dacia... Nu cumva cu 2 pompe va fi o gatuire de debit din cauza conductei? Se poate masura; lojica zice ca debitul de benzina la 2 pompe, pe o conducta ok, ar trebui sa fie dublu fata de una singura.
In orice caz, daca se opteaza pentru 2 pompe, pot functiona amandoua, bine merci, cate una per carburator, din aceeasi comanda, in paralel pe acelasi releu, numai ca siguranta trebuie pusa ca pentru amandoua. Creste putin numai consumul electric. Nu trebue butoane separate de comanda sau cine stie ce montaj ca a 2-a sa intre peste anumita turatie, din cauza ca se opresc singure cand inchide cuiul poantou.

This post has been edited by emircea: 29 Jun 2008, 13:57


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 29 Jun 2008, 19:57
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(djasu82 @ 28 Jun 2008, 22:16)
Nu citeste nimic acea roata dor intrerupe fluxul de la un magnet pozitionat aproape de cama . Pare prea mare jucaria mai bine se folosea senzorul gotronic.
*


E exact model IPRS care a copiat un Bosch (deci au fost folosite mult inaintea IPRS solutiile). Magnetul nu e "aproape de cama" ci e IN SENZOR...e senzor clona Bosch.

@emircea: acele contacte folosesc si la oprirea pompei dar si la FUNCTIONAREA ei, exact ca un CLAXON.

This post has been edited by diaconuliviu: 29 Jun 2008, 20:01


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGM.MYKE
post 30 Jun 2008, 09:28
Post #87


Membru cu gargauni la cap


Group: Members
Posts: 584
Joined: 10 August 05
From: Stuttgart




Subscriu la necesitatea unei aprinderi de genul asta. In afara de alimentarea separata a cilindrilor, in rest am cam aceeasi poveste si deja vad efectele neplacute ale lipsei acestei jucarii.


--------------------
Honda Integra TypeR 1999_1.8 190CP
Stiu putin, dar vreau mai mult.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hexer
post 1 Jul 2008, 03:27
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 5 December 06




QUOTE(Muttley @ 30 Jun 2008, 08:26)
Reamintesc necesitatea acestei aprinderi:
- 1.6
- alt arbore cu came
- raport de comprimare mare
- alimentare individuala cilindri.
Asadar motorul va fi foarte "amestecat", iar aceste caracteristici vor avea fiecare-n parte influenta asupra avansului, astfel incat o aprindere clasica eficienta ar fi fost (cred) imposibil de realizat.
*




Aici vreau sa scriu ca la Lada VFTS (modelul de rally) motorul era modificat foarte mult, pana la ultimul de taliu si din 1.6 au scos peste 150 cai in regim de curse si avea aprindere cu platina (peste 6500-7000 ai probleme, de geaba dublezi arcurile de acolo). In anii 90 au pus intrerupator tip hall (din golf in general) care e ok si la turatii mari, puterea a crescut poate cu 5-10 cai, asta fiindca nu mai aveau limita de turatie ca inainte. Cu electronica 99% original nu prea ai limite, cel putin nu asta e principalul.
Concluzia ia fiacare dintre voi.

In ultmii ani au pus injectie programabila in toaltilate si bobine separate pentru fiacare bujie, dar astea lucreaza in functie de turatie si pozitia pedalei de acceleratie, ce e foarte importanta, asta fece diferenta, asta inseamna ca electronica stie cat de mult vrei sa "forjezi" motorul la fiecare turatie, prin asta se face o harta 3D.


Eventual imi poti explica cam cum functioneaza al vostru, asi fi interesant.


--------------------
Dacia 1100 1969 - CJ-04-ZNH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hexer
post 1 Jul 2008, 09:24
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 5 December 06




pai puterea maxima la ce turatie e dezvoltat depinde in primul rand de axa cu came, in schimb motorul dacie seamana foarte bine cu cea de Lada cam in toate parametrii, numai ca aia e OHC si cursa de piston si mai mare.

Daca veri, uitete pe specificatiile de VFTS, unde arborele, bielele sunt originale, si totusi reziste pana la 8-9000, avend in vedere ca la mijlocul cursei pistonul are viteza mai mare decat la F1...interesan.

Spor la treaba si astept ceva explicatii despre electronica smile.gif


--------------------
Dacia 1100 1969 - CJ-04-ZNH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 1 Jul 2008, 10:02
Post #90


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.375
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Viteza e mare, insa acceleratiile sunt mai mici (cursa dubla fata de F1), si acceleratiile sunt alea care rup biele.Motorul de lada e proiectat de Fiat, si ei stiu sa faca motoare de turatie.
Pentru piesele pe care le are Muttley in motor, mi se pare o idee buna. Ai de gand sa rafinezi curbele de avans pe un dinamometru?

This post has been edited by einstein1984: 1 Jul 2008, 10:05


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
31 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 13:40
Forum Renault