O rabla, ...modificarea motorului standard
![]() ![]() |
O rabla, ...modificarea motorului standard
ramon_1300 |
![]()
Post
#121
|
||
![]() Remus Group: Members Posts: 188 Joined: 4 June 06 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1984
- BV13OOR
|
|||
ramon_1300 |
![]()
Post
#122
|
![]() Remus Group: Members Posts: 188 Joined: 4 June 06 From: Brasov ![]() |
e un 4-2-1 fortat, eu iti propun sa mergi cu 2 tevi de 30-35 pana langa cutie cat iti permite spatiu
|
--------------------
dacia
1310
1984
- BV13OOR
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#123
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Am inteles in sfirsit care era problema ta cu galeria asta. Banuiesc ca se putea face ceva dar nu stiu daca merita, in sfirsit, acuma e depasita faza. De la ce masina e galeria asta?
Referitor la confectionarea din teava, e drept acolo exista niste unghiuri cam abrupte, dar se poate indoi teava daca chiar e nevoie. Si se poate si evaza daca e nevoie. E drept pare mai dificil dar nu e. Trebuie insa experienta. Turnarea e varianta ieftina (si destul de buna in majoritatea cazurilor), ideea mea cu tevile a aparut din cauza ca te-am vazut muncind atita ca sa folosesti galeria aia care avea numai probleme. Eu am trecut prin acelasi lucru cu galeria de BMW dar in cele din urma am renuntat pentru ca am gasit o glerie originala pentru masina mea, asa ca n-avea sens sa ma apuc eu sa reinventez roata. Dar vezi tu, galeria pe care am gasit-o eu se potriveste perfect, n-am avut nimic de facut la ea. Referitor la carburatorul tau, e ceva in neregula acolo. Eu insa n-as fi frezat corpul carburatorului ci as fi confectionat o noua timonerie. In felul asta carburatorul ramine intact. Asa cum ai facut tu, valoarea carburatorului a devenit brusc zero. Nu mai poate fi refolosit pentru alte aplicatii daca vei voi sa-l vinzi dupa experienta asta. Din poza ta, piesele arata corect comparate cu carburatoarele mele pe care le-am luat cu mina mea de pe masina lor originala. brida de sincronizare a fost modificata la mine (am facut alta) pentru ca la BMW carburatoarele stau mai aproape unul de celalalt. Brida originala e pastrata in caz ca carburatoarele ajung de vinzare. Piulitele de M8 cu pas de 1mm se vind pe aicea, dar nu sunt chiar banale. Cauta o Alfa GTV cu carburatoarele alea (banuiesc ca pentru prezoanele pe care sta carburatorul iti trebuie, ca le luasi de la alfa, iti trebuiesc piulitele cu pricina) si acolo le gasesti. Daca esti disperat pot sa-ti cumpar eu si sa-ti trimit dar nu ma intreba cit costa ca nu stiu. O idee ar fi sa inlocuiesti prezoanele cu pricina (care au filet de 8 cu pas de 1,25 pe o parte si 8 cu 1mm pe partea cealalta cu prezoane cu filet de 8 cu 1,25 pe toata lungimea. Daca ai noroc poti sa gasesti piulitele astea la pivotii inferiori la BMW 2002 sau seria NK dar numai daca au avut pivotii originali inlocuiti (pivotii originali au altfel de piulite). This post has been edited by Gheorghedracu: 18 Jul 2008, 04:26 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
emircea |
![]()
Post
#124
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Muttley @ 17 Jul 2008, 21:43) [...]am vorbit cu cineva care lucreaza la o firma care face piese din cauciuc. Sper sa-mi aduca la timp niste cauciuc rezistent la temperaturi mari si benzina[...] [...]siliconul de baie o fi rezistent la benzina?[...] Siliconul de baie nu prea este rezistent la benzina. Ca sa nu risti, pune din faimosul Viktor Reinz intr-un recipient, lasa-l sa se usuce, apoi toarna peste el benzina. Nu stiu nici eu cum e cu asta, dar iti garantez ca Den Braven si Bison se distrug. Temperaturile (daca nu intentionezi sa folosesti cauciucul la evacuare) nu sunt foarte mari; chiar daca piesele sunt in vecinatatea galeriei de evacuare, n-ar trebui sa depaseasca 90 de grade. La asa ceva, daca n-ai de ales, rezista cauciucul ce se folosea la camere de roti. Bafta si da-i pornire! This post has been edited by emircea: 18 Jul 2008, 08:39 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
kta |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 485 Joined: 1 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 18 Jul 2008, 06:12) Piulitele de M8 cu pas de 1mm se vind pe aicea, dar nu sunt chiar banale. Cauta o Alfa GTV cu carburatoarele alea (banuiesc ca pentru prezoanele pe care sta carburatorul iti trebuie, ca le luasi de la alfa, iti trebuiesc piulitele cu pricina) si acolo le gasesti. N-o sa gaseasca in veci o Alfa GTV aici ![]() N-am inteles faza cu flansele pe care le-ai gasit si dup-aia le-ai taiat. Au devenit doua romburi puse unul peste altul. Asta puteai sa construiesti si tu. La faza cu parghiile care loveau in carb, vezi sa nu le fi pus aiurea. Trebuia sa incerci sa pui sistemul la celalalt carb. Par ele identice (carburatoarele), dar nu sunt. This post has been edited by kta: 18 Jul 2008, 08:55 |
--------------------
=================
=================
==================
- --------- Seat Altea 2006
|
|
emircea |
![]()
Post
#126
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Muttley @ 18 Jul 2008, 09:07) [...]siliconul vreau sa-l folosesc la interiorul bridelor. Acolo este un tronson scurt in care diametrul e mai mare, ceva de ordinul 45mm fata de 40 in rest. Vreau sa umplu golul cu silicon. Furtunul dinter pompa de apa si radiator, cel superior, nu ajunge la 45 mm? are peretii grosi. Mai curand te orientezi spre o bucata de furtun de genul asta decat spre silicon. Parerea mea! Despre piulite, intreaba meseriasii la care-ai apelat daca nu-ti pot face un set. Daca nu, taie prezoanele alea daca nu intra in gaura filetata sau, dupa caz, largeste gaurile, alte filetele si pune suruburi de 10, cu lungimea de care ai nevoie. Bafta si treci mai departe! Si mai repede, ca ne grabim... ![]() ![]() Sau, varianta 2: faci tu bride, tot din aluminiu, la acelasi frezor cu flansa galerie-chiuloasa, cum trebuie si cu prezoane de care vrei. Daca te grabesti, dureaza cateva zile. This post has been edited by emircea: 19 Jul 2008, 08:44 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#127
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
incearca sa inlocuiesti prezoanele cu unele cu filet cu pas normal (1,25mm) sau pune surburi scurte cu cap imbus sau cum le ziceti voi la care poti sa ajungi cu o cheie cu bila la capat.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#128
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#129
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Nu rezolvi nimic daca folosesti saibe rigide sub suruburile de prindere ale carburatoarelor. O singura garnitura dinaia e destul pentru fiecare cuplaj, nu e nevoie pe ambele parti. Garniturile MISAB merg pe acest principiu. Acolo primesti niste siabe cu o parte groasa de cauciuc care vine sub piulita de fixare, partea de metal spre piulita, partea cu cauciuc spre carburator.
Si tie nu de socuri trebuie sa-ti fie frica ci de spumarea benzinei in carburator care e garantata daca n-ai garnituri elastice (stiu ca sunt unii care vor spune ca la ei nu se intimpla, dar asta e o curiozitate a naturii). |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#130
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Cauciucul ala, e cumva Viton?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Ben et Seb |
![]()
Post
#131
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 19 July 08 ![]() |
C'est vraiment un bon travail ça bravo !
tes brides pour les carburateurs sont magnifique, tu te débrouilles vraiment bien !! c'est quoi comme carburateur ? c'est impressionnant comme tu as réussi à adapter l'admission pour ton moteur... en France ce type d'admission coûte une fortune... Bon courage pour la suite !! BeN et SeB |
--------------------
Renault /Nissan
4L/CLIO/ GT Turbo/ 350Z
1983
|
|
emircea |
![]()
Post
#132
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Jiglerele de la carb-uri sunt ce trebuie? Adica, pentru motor de 1400?
Adu-ti aminte topicul meu, cu o 'conserva' de carburator pentru un motor de 1900 cmc, pus pe 1600, nu reuseam sa dam relantiul sub 1500 rpm. Felicitari, spor la treaba si sa-i dai de cap odata! P.S. Galeria de admisie arata acum a sculptura abstracta... ![]() |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#133
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Dupa taiat, sudat frezat polisat galeriile, facut placi, flanse, bride, suruburi piulite la nenorocirea aia de galerie de admisie, cred ca te scuteai de multe probleme daca adaptai niste traductori de la o injectie de benzina (chiar de spernova) si te scuteai de muuuulta munca. Oameni sa ajusteze softul se gasesc, piese idem, si ramanea sa faci doar niste galerii din admisie, care puteau fi si din teava de pvc.
Tot respectul! |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#134
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ralantiul nu e influentat si de lipsa colectorului de evacuare?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
emircea |
![]()
Post
#135
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Stai asa... daca ai nivel mare in cnc, daca nu-si ia si aerul corespunzator, n-are de unde sa se tureze atat.
Da o pornire si astupa cu palmele admisia de aer, sa vezi ce se intampla (daca n-ai destule palme, mai ceri ajutoare). Ar trebui in mod normal sa se opreasca motorul, daca nu-si trage aer de prin alte parti. Spor la treaba, fa-o sa mearga! |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Bravo neica, rezolva cu carburile, lasa aprinderea in pace e ok cum e.
Astept cu nerabdare sa faci si motorul, si sa vin in vizita de lucru. |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
mgi1400 |
![]()
Post
#137
|
Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 1 January 05 ![]() |
daca nu ai aer fals sunt desincronizate carburatoarele
|
--------------------
dacia/peugeot/fiat
/// sport/406/punto
*
|
|
driverx |
![]()
Post
#138
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Ba, repet. Rabla mergea cat de cat bine pana ai pus mana pe carburi. Cauta problema in zona aia. Ti-am mai zis....
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
argon |
![]()
Post
#139
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cristidb |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Verifica inca o data jicloarele, si mai ales circuitul de relanti.
Attached File(s) ![]() |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
verde57 |
![]()
Post
#141
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane ![]() |
Nu se compara nici o injectie standard cu 2 doua carburi Dellorto DHLA sau Weber DCOE.
This post has been edited by verde57: 22 Jul 2008, 17:26 |
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#142
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Ai verificat ca clapetele astupa ultima gaura de la progresie cind sunt inchise? Vezi ca e posibil ca sa ai o gaura de progresie neastupata chiar daca celelalte sunt. Cite gauri de progresie au carburatoarele, 3 sau 5? (nu e nevoie sa le desfaci, poti sa desfaci doar suruburile alea mari din spate verticale si afli). Cu ocazia asta vezi si daca clapeta se inchide in spatele lor sau ba.
This post has been edited by Gheorghedracu: 22 Jul 2008, 17:31 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
payty |
![]()
Post
#143
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
exact chestia asta mi s-a intamplat mie cu un weber de r18 pe care l-am montat pe vechiul motor. era de motor de 1.6 deci nu se pune problema de setari ale carburatorului. cand il porneam, statea la 2000-2500 rpm.
bine, la mine cred totusi ca era aer fals pentru ca eliminasem tot mecanismul de soc automat si cred ca nu am astupat cum trebuie toate gaurile. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#144
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
Dupa cum ai spus si tu "teoretic"intr-adevaar este!
Ai fost criminal cu jetul! ![]() Vai de ochisorii tai in momentul acela! ![]() Respecte si bafta! A...si rodajul fa-l totusi cu carfil-ul. |
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|
emircea |
![]()
Post
#145
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Intr-adevar, fa rodajul cu carfilu'. Sa fii sigur ca nu fortezi prea tare motorul, din intamplare... nu ca ai fi un vitezoman.
Bafta mai departe!!!! |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#146
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Chestia cu suprapunerea gaurilor de admisie trebuie rezolvata prima (mi se pare chiar prostie ideea de a folosi garnitura cu pricina fara sa gindesti ca va fi o problema).
Daca in continuare suspectezi amestec sarac fa rost de o sticluta cu pulverizator (din cele ieftine de plastic cu care se stroepsc florile sa zicem) si cu motorul mergind, pulverizeaza un pic de benzina inspre gurile carburatoarelor si vezi ce se intimpla. This post has been edited by Gheorghedracu: 23 Jul 2008, 05:21 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#147
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Stai usor, Harap Alb! Tocma imi amintii inca un detaliu. Vezi ca mecanismul de soc la carburatoarele astea lucreaza diferit. Functioneaza corect? Ai verificat?
Carburatoarele sunt simple, reglarea lor nu e. Nu's ce o-ti fi discutat voi dar carburatoare orizontale pe admisii siameze (cum sunt cele de la Dacie) s-au folosit dar cu adaptoare speciale. O sa ma uit din nou in carte (lene mare) si o sa vaz ce si cum, dar in orice caz admisiile trebuie separate. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#148
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
matley am vreo 3 intrebari:
1. Cam ce consumi te astepti la 2 carburatoare? 2. poti sa ma rezolvi si pe mine cu o galerie asemanatoare ? 3. Pana la urma cum montez si eu weber-urile mele 1 sau 2 ? apropos am facut rost de alte supape (tot mai lungi ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#149
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
daca le regleaza si jeteaza corespunzator o sa aibe consum mai mic decat cu IRMA
This post has been edited by ArtVandelay: 23 Jul 2008, 20:35 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#150
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Sase gauri de progresie inseamna ultima generatie de carburatoare d-astea. Clapetele ar trebui sa aiba doua degajari in fata dinspre motor ca sa deschida mai devreme progresia. Trebuie verificat de asemenea ca progresia se deschide simultan pe toate patru giturile (daca ai vreun ax de clapeta torsionat, esti terminat).
Scoate panarama aia de scotch brite d-acolo pina nu se exfoliaza si trece prin motor toata. daca chiar vrei cev ape post de filtru fa rost de filtru de evacuare (antialergic) pentru aspiratoarele moderne si foloseste-l. Spalatorul ala de vase e bun sa raschetezi cilindrii pe interior cu el, ca sa nu vorbim de ce poate sa faca la pasajele de ungere daca ajunge in ele. Daca ai probleme in sarcina medie, trebuie sa te gindesti la emulsoare si nivelul in CNC (astea sunt legate dar nu univoc). Alegerea corecta a unui emulsor e o arta neagra, d-aia am spus mai sus ca carburatoarele sunt simplu de inteles dar greu de reglat. Nici nu-mi trecuse prin cap ca o chestie elementara ca astuparea completa a progresiei ti-a scapat, am zis-o asa ca sa fim siguri ca acoperim toate posibilitatile. Daca vrei filtre ca lumea in cele din urma va trebui sa te gindesti la ceva serios. Consumul masinii nu va fi mic daca nu umbli la jetarile pompei (deversorul si returul spre CNC, si se poate modifica si cursa membranei), caci pompa de acceleratie are debitul incomparabil mai mare decit cea de la un carburator normal (am impresia ca ai aflat destul de direct chestia asta), deci orice apasare pe acceleratie scuipa cantitati industriale de benzina in motor, si de acolo o sa ai consumul matusalemic (mai ales ca motorul nu poate sa arda tot, fa o proba si vezi cit fum negru scoti). In regim de sarcina normala, motorul isi ia cit are nevoie, nu mai mult. Deocamdata ai remarcat beneficiul principal al carburatoarelor astora si anume curgerea libera (motorul nu mai se "asfixiaza" in sarcina). Reglajul fin al carburatoarelor insa incepe de la alegerea venturi-urilor si gitului auxiliar. Nu am adus vorba pentru ca sunt greu de gasit si scumpe. Daca poti insa, de acolo incepi. This post has been edited by Gheorghedracu: 24 Jul 2008, 04:59 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:57 |