O rabla, ...modificarea motorului standard
![]() ![]() |
O rabla, ...modificarea motorului standard
mihai1677 |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|||
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
Bre muttley,da nu is cam lungi bre,supapele celea?
Unghiul de asezare pe scunul supapei va fi la fel sau se va modifica si acesta? |
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#93
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Muttley @ 2 Jul 2008, 22:35) [...] Asa ca trebuie electroeroziune. [...] Nu neaparat. Din cite stiu, s-ar putea si pe masina de rectificat rotund. Pentru canale ar trebui piatra ingusta (asta e mai greu de gasit) sau profilata cu diamant la ce-ti trebuie tie. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#94
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
1. Nu standardizata ci normata intern, adica producatorul motorului dicteaza asta dupa forma talerului, a culbutorului, etc.
Pt lamuriri vorbim pe messenger, e mult de povestit. 2. Din ce-mi amintesc e un canal cilindric racordat pentru tensiuni. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
Daca vei avea distanta mai mare de std,arcul supapei va fi mai comprimat.
Daca va fi mai mica este posibil sa bata culbutorul in talerul arcului. Asa ca atentie! La a doua intrebare nu stiu sa-ti raspund din carti,dar ai putea sa masori adancimea canalului si latimea lui.Cred ca ai putea sa iti dai seama avand cele doua cote. Ar fi fost frumos sa umblii si la unghiul de asezare. This post has been edited by ROBY 06-TFA: 3 Jul 2008, 13:04 |
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|
pcostica |
![]()
Post
#96
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
lungimea se poate realiza prin taiere cu discul abraziv,planeitatea prin rectificare plana(prinderea supapei se face de coada intr-un universal de strung pus pe masa magnetica a masinii)iar canalele se pot face la stung cu ajutorul placutelor widia amovible.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
bodel |
![]()
Post
#97
|
![]() rege`n tara orbilor Group: Members Posts: 217 Joined: 2 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Ohoooo, Muttley a trecut la fapte, felicitari pana acum o lucrare frumos realizata, foarte interesanta e aprinderea.Spor la treaba in continuare ca mai e de lucru.Vezi ID-ul de mesenger ptr galeria de admisie-evacuare.
|
--------------------
dacia
1410 Sport
1989
- B 25 RLR Low Rider Sport
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#98
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
acum fara suparare si sa deranjez pe cineva, dar la cati bani bagi intr-un motor de dacie intreb si eu ca necunoscut o sa tina ceva mai mult? merge dus in ture sa zicem 4500-5000 ? o sa tina macar cat unul de dsn? sunt curios daca e asa atunci merita cu varf si indesat .
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
mad toz |
![]()
Post
#99
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bogdan_90 @ 5 Jul 2008, 01:25) acum fara suparare si sa deranjez pe cineva, dar la cati bani bagi intr-un motor de dacie intreb si eu ca necunoscut o sa tina ceva mai mult? merge dus in ture sa zicem 4500-5000 ? o sa tina macar cat unul de dsn? sunt curios daca e asa atunci merita cu varf si indesat . Da ce credeti ca un motor de berlina standard nu depaseste 3500 rpm? ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#100
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
atunci ce pot sa fac e sa-ti urez bafta.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
payty |
![]()
Post
#101
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 5 Jul 2008, 00:51) chiar daca ai ceva uzura la bloc, se compenseaza cu faptul ca axa ta e absolut noua. la mine se cunostea diferenta in blocul de GTT intre axa aia si axa de alpine aspirat, pe care ai vazut-o si tu cat de bine arata. This post has been edited by Muttley: 2 Jul 2009, 11:28 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#102
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Cum Doamne iarta-ma ai calculat/masurat volumul?
This post has been edited by Muttley: 2 Jul 2009, 11:29 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Muratu |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 ![]() |
La volum ai adaugat cumva si garnitura de chiulasa, sau aia nu se pune cand calculezi raportul de compresie?
This post has been edited by Muratu: 5 Jul 2008, 22:37 |
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
Frumos. Arcurile de evacuare seamana cu ale mele, si mie mi-a pus la fel. Spor la treaba in continuare.
![]() |
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#105
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Raportul de comprimare o sa-l afli mai precis cand e motorul montat si strans. Asa ca poate merita sa scarifici un set de prezoane si o garnitura de chiulasa ca sa faci asta inainte de a le pune pe alea bune.
This post has been edited by einstein1984: 7 Jul 2008, 07:41 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#106
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai cum masori raportul de comprimare cu motor inchis?
Vaselina pe marginea pistonului dus la PMI, chiulasa stransa si benzina bagata cu biureta pe gaura bujiei. E drept insa ca atunci cand am vazuta asta facuta, motorul avea camera de ardere emisferica si deci gaura de bujie sus, incat se putea umple toata camera de ardere, banuiesc ca la dacie asta ar putea fi o problema. Sau varianta B, mai putin precisa, cu compresmetru. Am editat mai sus," Respect"! |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
emircea |
![]()
Post
#107
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Super fain! Chiulasa ta ma face sa salivez...
Daca mai am vreo interventie la a mea in viitorul relativ apropiat, stiu de unde sa ma documentez. Mai ales ca am gasit in TM si atelierul care schimba ghiduri, scaune si planeaza de nota 10. Spor la treaba in continuare!!! P.S. La calculul raportului volumetric sper ca te-ai gandit ca volumul corespunzator garniturii e un cilindru... nu? Si ca pistonul, la PMS, mai are ~1mm pana la nivelul blocului? Dar astea le vezi tu inainte de montare. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
emircea |
![]()
Post
#108
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Muttley @ 7 Jul 2008, 17:55) [...]Capul pistonului la punctul mort interior se afla-n acelasi plan cu fata superioara a blocului. La orice motor e asa, fara exceptie. Sa faci poze cand asamblezi motorul, ca eu am fost prea plin de ulei ca sa manjesc aparatul si n-am de la momentul respectiv. Poate memoria ma inseala, nu-i exclus. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
Daca vrei sa iti urce peste nivelul blocului iti pui pistoane ca ale mele, adica de Setcar de curse cu 0,5mm mai inalte.
![]() |
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
payty |
![]()
Post
#110
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 7 Jul 2008, 07:53) Raport de comprimare mai mic inseamna cuplu mai bun la turatii joase, fiabilitate mai mare, riscuri mai mici, mai putine pretentii dpdv benzina. Astea toate teoretic vorbind. Ca practic cred c-abia se simte diferenta. In plus, pot oricand sa mai iau din chiulasa. Invers mai greu ![]() aicea gresesti. din cate stiu eu , cu RC mai mare, ai cuplu mai mare pe toata plaja de turatii, de unde rezulta dupa mintea mea , ca la rC mai mic, e invers, corect? Ce ai castigat e o sansa mai mica de detonatii, ceea ce nu are cum sa dauneze. ce zici tu are treaba cu axa cu came, nu cu RC. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#111
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca am inteles eu bine, ai arbore cu came nou nout. Vezi ca umbla zvonul ca pentru asta ai nevoie de o procedura de rodaj mai aparte (pornit si turat la 2000 rpm vreo 20 de minute).
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#112
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu, dar pot pune un link:
http://www.pumaracing.co.uk/cam1.htm |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
emircea |
![]()
Post
#113
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Nu pune vaselina grafitata... A pus un coleg in cutia de viteza la o dacie, si dupa cateva luni i-a crapat. Cand a desfacut-o, vaselina era depusa pe peretii cutiei si s-a ingrosat si cu uleiul din cutie, practic tot uleiul era ingrosat pe pereti, impreuna cu vaselina.
Mai bine nu te risca, pune doar ulei de motor din belsug la montare, chiar daca lucrurile pot sta altfel in motor decat la cutie. Inainte de pornire, amorsezi manual pompa de ulei, invartind motorul cu bujiile scoase, sa fie mai usor, pana vezi uleiul ca a urcat in rampa de culbutori (capacul de la culbutori scos). L.E.: Fortele sunt mai mici la rotirea cu mana si daca sunt probleme, simti de la asamblare. Practic, eu cand am pus cuzinetii si semi-inelele la arborele cotit, am uns totul din belsug cu ulei, am strans progresiv, uniform, si pana sa ajung sa le strang toate suruburile de palier la cuplu, am tot rotit de arbore, sa vad daca nu tine pe undeva. La fel am procedat si cand am montat capacele de bielela (camasile erau toate asigurate de bloc, cu surub cu saiba lata, sa nu se plimbe si sa distruga garniturile de etansare). Chiuloasa am plantat-o dupa ce am pus blocul motor pe masina; pentru ca a trecut ceva timp, inainte de a o monta (camasile tot blocate cu suruburi) am pus niste ulei la pistoane, pe langa segmenti si am rotit pana am vazut ca urca uleiul in rampa. A, da, inainte de a planta chiuloasa am introdus ~2,5l de ulei de motor sa amorsez pompa si sa umplu filtrul, restul turnandu-l dupa ce am strans chiuloasa la cuplu. This post has been edited by emircea: 9 Jul 2008, 14:49 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#114
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Exact, pune ulei obisnuit pe came si pe tacheti (exact cum am mentionat si mai devreme, ca si acolo e cupla de frecare). Apoi invartit manual ca sa vezi ca totul se misca cum trebuie.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#115
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
abia astept sa-ti termini dracia si cum eu sunt din pitesti banuiesc ca o sa ne intalnim si imi arati si mie bijuteria.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#116
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
cand trebuie sa-l termini? mai ai mult? ca deja nici eu nu mai am rabdare sa-l aud cum suna.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
emircea |
![]()
Post
#117
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Nu inteleg... scriai la #219 ca ai potrivit flansa pe chiuloasa (si a fost ok), respectiv galeria dupa flansa, iar la astea n-ai observat sa fie probleme.
Au aparut problemele cand le-ai pus pe toate 3 impreuna, sau cum? |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#118
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
N-am inteles de loc un lucru, de ce iti trebuie flansa aia intre chiulasa si galeria de admisie?
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#119
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Cind o sa gasesti ceea ce trebuie o sa te crucesti cit costa, dar cine poate sti? (ma refer la tampoanele elastice) Alea care le-ai gasit tu sunt de Alfa Romeo GTV, si nu merg pentru ca galeria ei este altfel deict ce ai facut tu acolo. Serios vorbind, cele de R12G sau R8G sunt mai scumpe ca aurul.
Dar tot n-am inteles daca tot ai muncit atita la galerie de ce n-ai pus-o direct fara flansa aia care o sa aduca carburatoarele mai aproape de aripa decit e nevoie, mai ales cind o sa ai tampoane flexibile la carburator. Si daca tot ai muncit atita, eu as fi incercat sa fac galeria de la zero. Se vede ca ai acces la ceva masinarii si cred ca facuta de tine de la zero iesea mai bine si mai frumos decit munca aia titanica menita toata a salva o piesa care nu se potriveste! This post has been edited by Gheorghedracu: 17 Jul 2008, 09:49 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#120
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Nu, nu trbeuie indoit nimic, trebuie taiat oblic frumos (stiu ca nu e usor) si intr-adevar sudat si rectificat. Dar avantajul este ca pornesti de la zero cu teava de aluminiu frumos neteda la interior, fara defecte de turnare, samd. daca chiar e nevoie poti indoi teava sa tai unde vrei ca sa ramii cu cit iti trebuie si folosesti bucata aia.
Topicul afcut de mine era cu bridele de G la s/h. Nu stiu cu cit s-a terminat licitatia, dar stiu unele care s-au vindut cu 199 de euro pe ebay. Ma tot gindesc la cele de Gordini pentru ca sunt singurele simetrice, nu identice (gindeste-te la imaginea in oglinda). Cele de Alfa sunt identice, nu oglindite, motiv pentru care prinderrea pe galerie e diferita la gitul din drepata al unui carburator de cea de la gitul din stinga. Incearca sa pui doua pe carburatoarele tale si o sa vezi ce spun. Am avut aceeasi problema incercind sa folosesc tipul respectiv de bride la un BMW si a trebuit s afac si eu o flansa de adaptare. Mai exista insa solutia sa folosesti garnituri MISAB care trec direct din carburator in galerie, dar am impresia ca la tine nu se potrivesc suruburile. Tot nu inteleg care e problema exact cu galeria de nu intra direct pe chiulasa. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:54 |