DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

31 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Closed TopicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> O rabla, ...modificarea motorului standard

mihai1677
post 1 Jul 2008, 10:02
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Pentru Hexer link: http://www.daciaclub.ro/CDI-sau-TCI-t94440...ml#entry1370052
Este identica partea de comanda. Lipseste CDi am lasat o aprindere normala electronica TCi, tocmai ca nu sarim de 7000 rot.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ROBY 06-TFA
post 2 Jul 2008, 23:03
Post #92


Membru autentic


Group: Members
Posts: 652
Joined: 9 April 05
From: BRASOV




Bre muttley,da nu is cam lungi bre,supapele celea?
Unghiul de asezare pe scunul supapei va fi la fel sau se va modifica si acesta?


--------------------
dacia 1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000 1988/2007/1986 - bv 06 tfa/bv xx ara/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 3 Jul 2008, 07:54
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Muttley @ 2 Jul 2008, 22:35)
[...] Asa ca trebuie electroeroziune. [...]

Nu neaparat. Din cite stiu, s-ar putea si pe masina de rectificat rotund. Pentru canale ar trebui piatra ingusta (asta e mai greu de gasit) sau profilata cu diamant la ce-ti trebuie tie.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 3 Jul 2008, 08:31
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




1. Nu standardizata ci normata intern, adica producatorul motorului dicteaza asta dupa forma talerului, a culbutorului, etc.
Pt lamuriri vorbim pe messenger, e mult de povestit.
2. Din ce-mi amintesc e un canal cilindric racordat pentru tensiuni.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ROBY 06-TFA
post 3 Jul 2008, 13:02
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 652
Joined: 9 April 05
From: BRASOV




Daca vei avea distanta mai mare de std,arcul supapei va fi mai comprimat.
Daca va fi mai mica este posibil sa bata culbutorul in talerul arcului.
Asa ca atentie!
La a doua intrebare nu stiu sa-ti raspund din carti,dar ai putea sa masori adancimea canalului si latimea lui.Cred ca ai putea sa iti dai seama avand cele doua cote.
Ar fi fost frumos sa umblii si la unghiul de asezare.

This post has been edited by ROBY 06-TFA: 3 Jul 2008, 13:04


--------------------
dacia 1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000 1988/2007/1986 - bv 06 tfa/bv xx ara/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 3 Jul 2008, 22:16
Post #96


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




lungimea se poate realiza prin taiere cu discul abraziv,planeitatea prin rectificare plana(prinderea supapei se face de coada intr-un universal de strung pus pe masa magnetica a masinii)iar canalele se pot face la stung cu ajutorul placutelor widia amovible.
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodel
post 4 Jul 2008, 19:47
Post #97


rege`n tara orbilor


Group: Members
Posts: 217
Joined: 2 April 04
From: Bucuresti




Ohoooo, Muttley a trecut la fapte, felicitari pana acum o lucrare frumos realizata, foarte interesanta e aprinderea.Spor la treaba in continuare ca mai e de lucru.Vezi ID-ul de mesenger ptr galeria de admisie-evacuare.


--------------------
dacia 1410 Sport 1989 - B 25 RLR
Low Rider Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 5 Jul 2008, 00:25
Post #98


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.467
Joined: 16 January 08




acum fara suparare si sa deranjez pe cineva, dar la cati bani bagi intr-un motor de dacie intreb si eu ca necunoscut o sa tina ceva mai mult? merge dus in ture sa zicem 4500-5000 ? o sa tina macar cat unul de dsn? sunt curios daca e asa atunci merita cu varf si indesat .


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 5 Jul 2008, 00:54
Post #99


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(bogdan_90 @ 5 Jul 2008, 01:25)
acum fara suparare si sa deranjez pe cineva, dar la cati bani bagi intr-un motor de dacie intreb si eu ca necunoscut o sa tina ceva mai mult? merge dus in ture sa zicem 4500-5000 ? o sa tina macar cat unul de dsn? sunt curios daca e asa atunci merita cu varf si indesat .
*


Da ce credeti ca un motor de berlina standard nu depaseste 3500 rpm? ph34r.gif .Orice motor bine pus la punct urca lejer la 5000 rpm,chiar si 5500. wink.gif


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 5 Jul 2008, 00:57
Post #100


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.467
Joined: 16 January 08




atunci ce pot sa fac e sa-ti urez bafta.


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 5 Jul 2008, 20:23
Post #101


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(Muttley @ 5 Jul 2008, 00:51)
Inca nu stiu in ce stare se afla blocul motor, care e uzura la lagarele axei cu came, etc.
*




chiar daca ai ceva uzura la bloc, se compenseaza cu faptul ca axa ta e absolut noua. la mine se cunostea diferenta in blocul de GTT intre axa aia si axa de alpine aspirat, pe care ai vazut-o si tu cat de bine arata.

This post has been edited by Muttley: 2 Jul 2009, 11:28


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 5 Jul 2008, 22:03
Post #102


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Cum Doamne iarta-ma ai calculat/masurat volumul?

This post has been edited by Muttley: 2 Jul 2009, 11:29


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muratu
post 5 Jul 2008, 22:36
Post #103


Membru autentic


Group: Members
Posts: 505
Joined: 25 June 06




La volum ai adaugat cumva si garnitura de chiulasa, sau aia nu se pune cand calculezi raportul de compresie?

This post has been edited by Muratu: 5 Jul 2008, 22:37


--------------------
Daewoo Hyundai Tico Accent 0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI - B-##-JSP B-##-SAK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGM.MYKE
post 7 Jul 2008, 06:20
Post #104


Membru cu gargauni la cap


Group: Members
Posts: 584
Joined: 10 August 05
From: Stuttgart




Frumos. Arcurile de evacuare seamana cu ale mele, si mie mi-a pus la fel. Spor la treaba in continuare. 053.gif


--------------------
Honda Integra TypeR 1999_1.8 190CP
Stiu putin, dar vreau mai mult.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 7 Jul 2008, 07:16
Post #105


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Raportul de comprimare o sa-l afli mai precis cand e motorul montat si strans. Asa ca poate merita sa scarifici un set de prezoane si o garnitura de chiulasa ca sa faci asta inainte de a le pune pe alea bune.


This post has been edited by einstein1984: 7 Jul 2008, 07:41


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 7 Jul 2008, 07:46
Post #106


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pai cum masori raportul de comprimare cu motor inchis?
Vaselina pe marginea pistonului dus la PMI, chiulasa stransa si benzina bagata cu biureta pe gaura bujiei. E drept insa ca atunci cand am vazuta asta facuta, motorul avea camera de ardere emisferica si deci gaura de bujie sus, incat se putea umple toata camera de ardere, banuiesc ca la dacie asta ar putea fi o problema. Sau varianta B, mai putin precisa, cu compresmetru.
Am editat mai sus," Respect"!


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 7 Jul 2008, 17:35
Post #107


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Super fain! Chiulasa ta ma face sa salivez...
Daca mai am vreo interventie la a mea in viitorul relativ apropiat, stiu de unde sa ma documentez. Mai ales ca am gasit in TM si atelierul care schimba ghiduri, scaune si planeaza de nota 10.

Spor la treaba in continuare!!!

P.S. La calculul raportului volumetric sper ca te-ai gandit ca volumul corespunzator garniturii e un cilindru... nu? Si ca pistonul, la PMS, mai are ~1mm pana la nivelul blocului? Dar astea le vezi tu inainte de montare.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 8 Jul 2008, 10:29
Post #108


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




QUOTE(Muttley @ 7 Jul 2008, 17:55)
[...]Capul pistonului la punctul mort interior se afla-n acelasi plan cu fata superioara a blocului. La orice motor e asa, fara exceptie.
*


Sa faci poze cand asamblezi motorul, ca eu am fost prea plin de ulei ca sa manjesc aparatul si n-am de la momentul respectiv. Poate memoria ma inseala, nu-i exclus.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGM.MYKE
post 8 Jul 2008, 13:49
Post #109


Membru cu gargauni la cap


Group: Members
Posts: 584
Joined: 10 August 05
From: Stuttgart




Daca vrei sa iti urce peste nivelul blocului iti pui pistoane ca ale mele, adica de Setcar de curse cu 0,5mm mai inalte. smile.gif


--------------------
Honda Integra TypeR 1999_1.8 190CP
Stiu putin, dar vreau mai mult.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 9 Jul 2008, 07:20
Post #110


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(Muttley @ 7 Jul 2008, 07:53)
Raport de comprimare mai mic inseamna cuplu mai bun la turatii joase, fiabilitate mai mare, riscuri mai mici, mai putine pretentii dpdv benzina. Astea toate teoretic vorbind. Ca practic cred c-abia se simte diferenta. In plus, pot oricand sa mai iau din chiulasa. Invers mai greu smile.gif




aicea gresesti. din cate stiu eu , cu RC mai mare, ai cuplu mai mare pe toata plaja de turatii, de unde rezulta dupa mintea mea , ca la rC mai mic, e invers, corect?
Ce ai castigat e o sansa mai mica de detonatii, ceea ce nu are cum sa dauneze. ce zici tu are treaba cu axa cu came, nu cu RC.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 9 Jul 2008, 08:17
Post #111


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Daca am inteles eu bine, ai arbore cu came nou nout. Vezi ca umbla zvonul ca pentru asta ai nevoie de o procedura de rodaj mai aparte (pornit si turat la 2000 rpm vreo 20 de minute).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 9 Jul 2008, 09:52
Post #112


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Nu, dar pot pune un link:
http://www.pumaracing.co.uk/cam1.htm


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 9 Jul 2008, 11:44
Post #113


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Nu pune vaselina grafitata... A pus un coleg in cutia de viteza la o dacie, si dupa cateva luni i-a crapat. Cand a desfacut-o, vaselina era depusa pe peretii cutiei si s-a ingrosat si cu uleiul din cutie, practic tot uleiul era ingrosat pe pereti, impreuna cu vaselina.

Mai bine nu te risca, pune doar ulei de motor din belsug la montare, chiar daca lucrurile pot sta altfel in motor decat la cutie.
Inainte de pornire, amorsezi manual pompa de ulei, invartind motorul cu bujiile scoase, sa fie mai usor, pana vezi uleiul ca a urcat in rampa de culbutori (capacul de la culbutori scos).

L.E.: Fortele sunt mai mici la rotirea cu mana si daca sunt probleme, simti de la asamblare. Practic, eu cand am pus cuzinetii si semi-inelele la arborele cotit, am uns totul din belsug cu ulei, am strans progresiv, uniform, si pana sa ajung sa le strang toate suruburile de palier la cuplu, am tot rotit de arbore, sa vad daca nu tine pe undeva.
La fel am procedat si cand am montat capacele de bielela (camasile erau toate asigurate de bloc, cu surub cu saiba lata, sa nu se plimbe si sa distruga garniturile de etansare).
Chiuloasa am plantat-o dupa ce am pus blocul motor pe masina; pentru ca a trecut ceva timp, inainte de a o monta (camasile tot blocate cu suruburi) am pus niste ulei la pistoane, pe langa segmenti si am rotit pana am vazut ca urca uleiul in rampa.
A, da, inainte de a planta chiuloasa am introdus ~2,5l de ulei de motor sa amorsez pompa si sa umplu filtrul, restul turnandu-l dupa ce am strans chiuloasa la cuplu.

This post has been edited by emircea: 9 Jul 2008, 14:49


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 9 Jul 2008, 14:12
Post #114


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Exact, pune ulei obisnuit pe came si pe tacheti (exact cum am mentionat si mai devreme, ca si acolo e cupla de frecare). Apoi invartit manual ca sa vezi ca totul se misca cum trebuie.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 9 Jul 2008, 18:45
Post #115


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.467
Joined: 16 January 08




abia astept sa-ti termini dracia si cum eu sunt din pitesti banuiesc ca o sa ne intalnim si imi arati si mie bijuteria.


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 10 Jul 2008, 23:05
Post #116


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.467
Joined: 16 January 08




cand trebuie sa-l termini? mai ai mult? ca deja nici eu nu mai am rabdare sa-l aud cum suna.


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 11 Jul 2008, 09:24
Post #117


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Nu inteleg... scriai la #219 ca ai potrivit flansa pe chiuloasa (si a fost ok), respectiv galeria dupa flansa, iar la astea n-ai observat sa fie probleme.
Au aparut problemele cand le-ai pus pe toate 3 impreuna, sau cum?


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 12 Jul 2008, 16:55
Post #118


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




N-am inteles de loc un lucru, de ce iti trebuie flansa aia intre chiulasa si galeria de admisie?


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 17 Jul 2008, 09:48
Post #119


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Cind o sa gasesti ceea ce trebuie o sa te crucesti cit costa, dar cine poate sti? (ma refer la tampoanele elastice) Alea care le-ai gasit tu sunt de Alfa Romeo GTV, si nu merg pentru ca galeria ei este altfel deict ce ai facut tu acolo. Serios vorbind, cele de R12G sau R8G sunt mai scumpe ca aurul.

Dar tot n-am inteles daca tot ai muncit atita la galerie de ce n-ai pus-o direct fara flansa aia care o sa aduca carburatoarele mai aproape de aripa decit e nevoie, mai ales cind o sa ai tampoane flexibile la carburator.

Si daca tot ai muncit atita, eu as fi incercat sa fac galeria de la zero. Se vede ca ai acces la ceva masinarii si cred ca facuta de tine de la zero iesea mai bine si mai frumos decit munca aia titanica menita toata a salva o piesa care nu se potriveste!

This post has been edited by Gheorghedracu: 17 Jul 2008, 09:49


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 17 Jul 2008, 16:17
Post #120


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Nu, nu trbeuie indoit nimic, trebuie taiat oblic frumos (stiu ca nu e usor) si intr-adevar sudat si rectificat. Dar avantajul este ca pornesti de la zero cu teava de aluminiu frumos neteda la interior, fara defecte de turnare, samd. daca chiar e nevoie poti indoi teava sa tai unde vrei ca sa ramii cu cit iti trebuie si folosesti bucata aia.

Topicul afcut de mine era cu bridele de G la s/h. Nu stiu cu cit s-a terminat licitatia, dar stiu unele care s-au vindut cu 199 de euro pe ebay. Ma tot gindesc la cele de Gordini pentru ca sunt singurele simetrice, nu identice (gindeste-te la imaginea in oglinda). Cele de Alfa sunt identice, nu oglindite, motiv pentru care prinderrea pe galerie e diferita la gitul din drepata al unui carburator de cea de la gitul din stinga. Incearca sa pui doua pe carburatoarele tale si o sa vezi ce spun. Am avut aceeasi problema incercind sa folosesc tipul respectiv de bride la un BMW si a trebuit s afac si eu o flansa de adaptare. Mai exista insa solutia sa folosesti garnituri MISAB care trec direct din carburator in galerie, dar am impresia ca la tine nu se potrivesc suruburile.

Tot nu inteleg care e problema exact cu galeria de nu intra direct pe chiulasa.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
31 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 19:54
Forum Renault