Mici Intrebari -dar mai putin tehnice-, care nu merita topic separat
![]() ![]() ![]() |
Mici Intrebari -dar mai putin tehnice-, care nu merita topic separat
einstein1984 |
![]()
Post
#18481
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.397 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
yoncv |
![]()
Post
#18482
|
![]() Membru ochelarist Group: Members Posts: 439 Joined: 28 September 06 From: Craiova ![]() |
Știți cumva, e interzisă montarea de lumini ambientale pe bord și/sau uși dacă mașina nu e prevăzută cu așa ceva din fabrică?
|
--------------------
VW
Jetta
2017
- dj-17-???
|
|
dizzy |
![]()
Post
#18483
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.080 Joined: 11 February 04 ![]() |
QUOTE(Bicicleta galbena @ 4 Nov 2020, 18:42) Am luat eu mai de mult o licenta de office cu factura, de pe marketplace-ul unuia de renume local. Destul de subioasa faza, am cam avut morcov un an , pana a expirat. De atunci, nu mai bag din astea, sa fie numai de la vanzator oficial, cu carton sigilat, etc. Nu merita deranjul |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#18484
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.397 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
in interior pui ce lumini vrei, dar nu as pune pe bord ca se reflecta in parbriz, poate sub bord e mai ok.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#18485
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Din amintiri legislatia spunea ca e ilegala orice modificare a instalatiei electrice, nu doar luminoasa, dar e posibil sa ma insel.
Daca te apuci de modificari asigura-te ca legaturile sunt facute corect, firele sunt suficient de groase si obligatoriu treci improvizatia printr-o siguranta dimensionata corect. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#18486
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(tatabobu @ 22 Oct 2020, 14:20) Scotand toti ceilalti factori din ecuatia consumului (considerand anvelope diferite pe aceeasi masina, acelasi drum si exact aceleasi conditii), consumul mai mare poate fi dat doar de aderenta mai mare. QUOTE(einstein1984 @ 22 Oct 2020, 18:34) QUOTE(tatabobu @ 22 Oct 2020, 19:03) Poti sa elaborezi un pic? Cam ce ar putea sa mareasca rezistenta la rostogolire si in acelasi timp sa nu mareasca aderenta? QUOTE(einstein1984 @ 5 Nov 2020, 09:35) Eu inca astept raspuns la intrebarea originala, nu un exemplu subiectiv. |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#18487
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.468 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(tatabobu @ 22 Oct 2020, 20:03) Poti sa elaborezi un pic? Cam ce ar putea sa mareasca rezistenta la rostogolire si in acelasi timp sa nu mareasca aderenta? Nisip pe drum. Ala sigur. ![]() Sau cauciucuri de iarna purtate vara. Nici niste cauciucuri vag dezumflate (juma' de atmosfera, de ex) nu cred ca maresc aderenta, ca nu le lasa prea tare intaritura sa obtina o pata de contact mai mare, in timp ce rezistenta la rulare clar creste. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
os |
![]()
Post
#18488
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Cand o portiune din anvelopa calca pe drum, ea se deformeaza elastic. Cand paraseste contactul cu drumul, revine la forma initiala. Deformarea/revenirea nu sunt perfect elastice, ci cu histerezis. Acest histerezis consuma energie (adica: influenteaza consumul) si depinde, pentru o marime si o incarcare data, de materialul si de executia anvelopei (cauciuc, armaturi, vulcanizarea intre straturi etc).
De exemplu: Crescand presiunea in anvelope se reduce deformarea->se pierde mai putin in histerezis->consumul de carburant scade. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#18489
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.397 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
pai uita-te la etichetele tip UE de anvelope, mai toate care stau prost bine la aderenta nu stau f prost la consum si viceversa
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#18490
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 10 Nov 2020, 01:24) Nisip pe drum. Ala sigur. ![]() Sau cauciucuri de iarna purtate vara. Nici niste cauciucuri vag dezumflate (juma' de atmosfera, de ex) nu cred ca maresc aderenta, ca nu le lasa prea tare intaritura sa obtina o pata de contact mai mare, in timp ce rezistenta la rulare clar creste. Mareste si asta aderenta, cel mai usor vizibil pe nisip sau zapada proaspata. Sau intr-o panta foarte osoara, cu anvelopele dezumflate nu o mai ia la vale. Discutia initiala plecase de la "aceleasi conditii", ca acolo nu vad de unde din alta parte poate veni consum mai mare. Adica anvelopa A comparata cu B, aceeasi masina, aceeasi bucata de drum, aceleasi conditii meteo si aceleasi mizerii pe drum, acelasi sofer, aceleasi mizerii in portbagaj...ce sa mai, conditii identice, inclusiv aceeasi presiune in roti. Ce altceva inafara de aderenta mai mare poate da consum mai mare? Pana acum singurul raspuns care nu pica in modificat vreuna din conditiile initiale ar fi histerezisul anvelopei la deformari. Pe de alta parte, deformarile astea pe histerezisuri diferite produc modificari diferite ale petei de contact, care ar trebui sa duca tot la aderenta diferita. Nu stiu daca pierderea in comprimarea flancului anvelopei e macar cu un ordin de marime mai mare decat cea data de marirea petei de contact ca sa se poata ignora aderenta crescuta. |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
GBX |
![]()
Post
#18491
|
Membru autentic Group: Members Posts: 604 Joined: 26 May 13 From: aproape de Cluj ![]() |
Dacă iei în calcul doar automobilul, aderența este influențată de apăsarea la sol, pata de contact a pneului și compoziția sa. Apăsarea la sol nu e mereu aceeași, nu ține doar de masa autoturismului (cu tot cu ocupanți și bagaje) ci și de acțiunea aerului asupra caroseriei. Pata de contact este influențată de multe aspecte, de la presiunea în pneu, la construcția acestuia, armături, uzură, tipul de cauciuc utilizat, tipul "desenului" benzii de rulare etc.
|
--------------------
ex. Renault
19 Europa
1997
|
|
maho |
![]()
Post
#18492
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Chiar si masa autoturismului e-n scadere, pe masura ce se consuma benzina.
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#18493
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.397 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
aderenta e diferita de rezistenta la rulare domnule, nu direct proportionale! MAsinile electrice au pneuri cu rezistenta la rulare redusa, dar tot au aderenta mai buna decat kormoranele.
Nu ma duc sa citesc cartea lu stoicescu ca sa-ti demonstrez asta, dar nici timp de Gillespie nu am. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#18494
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.468 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(tatabobu @ 10 Nov 2020, 11:12) Stai un pic. Aderenta mai mare inseamna ca nu pierzi din energia produsa de motor prin invartit de roti in gol, da' cam asta e singura legatura intre aderenta si consum. Rezistenta la rulare in schimb are legatura directa cu consumul. Si cum ziceam, cauciucuri de iarna purtate vara. Rezistenta la rulare mai mare decat la unul de vara, aderenta sensibil mai mica. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
GBX |
![]()
Post
#18495
|
Membru autentic Group: Members Posts: 604 Joined: 26 May 13 From: aproape de Cluj ![]() |
Aderența mai mare se obține, de regulă, când la nivel microscopic, contactul dintre anvelopă și sol este mare. La nivel macro, două pete de contact "aparent" identice pot diferi foarte mult. Pata de contact mai mare presupune forțe de rupere a contactului mai mari, ce se resimt în energia consumată pentru asta.
This post has been edited by GBX: 10 Nov 2020, 14:33 |
--------------------
ex. Renault
19 Europa
1997
|
|
Bicicleta galbena |
![]()
Post
#18496
|
![]() Sunt nembru, domnule! Group: Members Posts: 2.184 Joined: 29 January 13 From: Bucuresti ![]() |
Cum se cheama un 'petrolhead' al masinilor electrice?!??
![]() |
--------------------
Peugeot
407 1.8 16v
2005 , ex-Dacia Solenza 1.4 Mpi 2003 ______________
Nemțoaicele e tancuri. Japonezele nu se strică. Franțuzoaicele e proaste. Italiencele e cele mai proaste. |
|
paul_damian |
![]()
Post
#18497
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Mi-am zgariat bitza, si imi vine sa ma zgariu pe ochi eu pe mine, insami.
Cum repar? Culoarea, nu se vede bine in poza, e un fel de gri mat. Nu vreau sa lipesc un autocolant cu Kaufland. Vopseaua de retus auto tine? Vopsea dupa paletar nu face nimeni, ca la lavabila, presupun. Sau dau cu marker negru si asta e? IMG_20201123_223746.jpg ( Size: 169.72k ) Number of downloads: 192 |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
BN64FLO |
![]()
Post
#18498
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Faci vopsea auto, dupa paletar...mai bine faci vopsea si dai cu pensula de pictura, iese mai bine decat spray, parerea mea
|
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#18499
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Se face vopsea auto dupa paletar? N-am auzit...
Oricum nu voiam cu spray, cica sunt vopsele de retus la sticluta, cu pensulita atasata. Am folosit o data, dar n-a tinut. This post has been edited by paul_damian: 26 Nov 2020, 20:04 |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
maho |
![]()
Post
#18500
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Se face, dar nu cred ca "la sticluta" cat iti trebuie tie, ci la 0.75-1 l. Si costa.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
BN64FLO |
![]()
Post
#18501
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Se face dupa paletar...daca are ochi bun cine o prepara, o mai ajusteaza pe loc, daca nu o gaseste in paletar...daca nu se face in sticluta ca de oja, se face la suta de grame, nicidecum la 0.75 sau litru...cauta daca ai magazin Autolak in orasul tau, ei sigur te ajuta sau ceva gen policolor/3M
|
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
YRX |
![]()
Post
#18502
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.052 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Mai exact, ce e aia din poza? Ca nu ma prind...
Daca e bicicleta s-ar putea sa existe un cod de culoare si la ea, cel mai probabil din catalogul RAL. Se poate prepara, e vreo 20 de lei / 100 ml. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#18503
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
@YRX: bicicleta, am scris deasupra la poza.
Multumesc pentru raspunsuri. Deci se poate face o cantitate de 100ml pe undeva. Ok, o sa caut. |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
bmwh548 |
![]()
Post
#18504
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
La mine in targ sunt vreo 3 "laboratoare" unde se prepara aproape ce culoare vrei. Cantitate minima 100 grame. E 30-40 de lei suta de grame in functie de culoare.
Daca nu stii codul de culoare se pot lua cartelele cu mostre si se cauta pana gasesti echivalent. Daca e vopsea mata in schimb ai sanse mari sa te trimita la plimbare. Si in poza eu parca mata o vad pe aia. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
radian |
![]()
Post
#18505
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
3 - 4 magazine de piese auto care prepara vopsea la comanda sunt doar la mine-n sat, la voi cu siguranta sunt mult mai multe.
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
BN64FLO |
![]()
Post
#18506
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
QUOTE(bmwh548 @ 27 Nov 2020, 21:11) La mine in targ sunt vreo 3 "laboratoare" unde se prepara aproape ce culoare vrei. Cantitate minima 100 grame. E 30-40 de lei suta de grame in functie de culoare. Daca nu stii codul de culoare se pot lua cartelele cu mostre si se cauta pana gasesti echivalent. Daca e vopsea mata in schimb ai sanse mari sa te trimita la plimbare. Si in poza eu parca mata o vad pe aia. Vopseaua metalizata se face doar mata, luciul se da din lac...doar vopseaua nemetalizata se poate face direct lucioasa, dar si aia se poate face cu lac peste, adica nelucioasa, monocomponenta, si dai lac mat peste...nu e nicio filosofie in plus la vopsea mata fata de lucioasa |
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
yoncv |
![]()
Post
#18507
|
![]() Membru ochelarist Group: Members Posts: 439 Joined: 28 September 06 From: Craiova ![]() |
Nu doar asta, dar au un aparat cu care măsoară exact nuanța de culoare și apoi o prepară automat, nu trebuie să știi codul. Eu am cumpărat odată doar 50 ml, aveam nevoie pentru retuș la o zgârietură.
|
--------------------
VW
Jetta
2017
- dj-17-???
|
|
BN64FLO |
![]()
Post
#18508
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Aparatul ala e un mare fâs...merge la unele nuante, pe altele nu le calculeaza ok si oricum rezultatul masurat il aproximeaza cu un cod...iti dau un exemplu, gri sobolan de bmw, am mers cu element sa citeasca codul, masina e 2010, a citit un cod care exista dupa 2014...mi-a facut-o aproape mov...paletarul si experienta celui care fac vopseaua is sfinte
|
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#18509
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
QUOTE(BN64FLO @ 27 Nov 2020, 21:18) Vopseaua metalizata se face doar mata, luciul se da din lac...doar vopseaua nemetalizata se poate face direct lucioasa, dar si aia se poate face cu lac peste, adica nelucioasa, monocomponenta, si dai lac mat peste...nu e nicio filosofie in plus la vopsea mata fata de lucioasa Colaborez cu ei de vreo doi ani cred. TOATE vopselele sunt mate daca nu se adauga lac in componenta. Diferenta e ca vopseaua care e "special" mata are un agent de matuire in componenta ceea ce o face sa fie imposibil de aplicat corespunzator altfel decat cu un pistol cu duza mare. Aia de care spun eu e extrem de vascoasa spre deosebire de vopseaua "acrilica" normala. @radian: cu siguranta sunt mai multe, eu zic de cei pe care ii stiu si care se complica sa colaboreze si cu persoane fizice care vor cantitati minuscule de vopsea. Unii nu vor sa-si bata capul. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#18510
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Da, vopseaua e mata. Un gri petrol mat.
In targ nu avem magazine decat de lavabile la comanda. La o vopsitorie auto m-au trimis la plimbare, nu fac 100ml. Cand s-o redeschide carantina poate ajung la Sibiu, in orasele mari or fi. Sau dau cu un marker negru si gata ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th May 2025 - 06:26 |