DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

706 Pages « < 615 616 617 618 619 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Mici Intrebari -dar mai putin tehnice-, care nu merita topic separat

einstein1984
post 5 Nov 2020, 09:35
Post #18481


fan Dacia


Group: Members
Posts: 19.997
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(tatabobu @ 22 Oct 2020, 20:03)
Poti sa elaborezi un pic? Cam ce ar putea sa mareasca rezistenta la rostogolire si in acelasi timp sa nu mareasca aderenta?
*


Anvelopele kormoran nu scadeau consumul fata de michelin, dar aderenta sigur nu aveau.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yoncv
post 6 Nov 2020, 14:26
Post #18482


Membru ochelarist


Group: Members
Posts: 428
Joined: 28 September 06
From: Craiova




Știți cumva, e interzisă montarea de lumini ambientale pe bord și/sau uși dacă mașina nu e prevăzută cu așa ceva din fabrică?


--------------------
VW Jetta 2017 - dj-17-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 6 Nov 2020, 14:32
Post #18483


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 4.781
Joined: 11 February 04




QUOTE(Bicicleta galbena @ 4 Nov 2020, 18:42)
Care-i treaba cu licentele alea de Win la 10-15 euroi?
Platesc si-mi vine seria pe mail, sau kum?
*



Am luat eu mai de mult o licenta de office cu factura, de pe marketplace-ul unuia de renume local.
Destul de subioasa faza, am cam avut morcov un an , pana a expirat.
De atunci, nu mai bag din astea, sa fie numai de la vanzator oficial, cu carton sigilat, etc.
Nu merita deranjul


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 6 Nov 2020, 15:23
Post #18484


fan Dacia


Group: Members
Posts: 19.997
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




in interior pui ce lumini vrei, dar nu as pune pe bord ca se reflecta in parbriz, poate sub bord e mai ok.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 6 Nov 2020, 18:14
Post #18485


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Din amintiri legislatia spunea ca e ilegala orice modificare a instalatiei electrice, nu doar luminoasa, dar e posibil sa ma insel.
Daca te apuci de modificari asigura-te ca legaturile sunt facute corect, firele sunt suficient de groase si obligatoriu treci improvizatia printr-o siguranta dimensionata corect.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 9 Nov 2020, 21:34
Post #18486


membru


Group: Members
Posts: 4.553
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(tatabobu @ 22 Oct 2020, 14:20)
Scotand toti ceilalti factori din ecuatia consumului (considerand anvelope diferite pe aceeasi masina, acelasi drum si exact aceleasi conditii), consumul mai mare poate fi dat doar de aderenta mai mare.
*




QUOTE(einstein1984 @ 22 Oct 2020, 18:34)
ma scuzat, rezstenta la rulare nu genereaza neaparat si aderenta.
*




QUOTE(tatabobu @ 22 Oct 2020, 19:03)
Poti sa elaborezi un pic? Cam ce ar putea sa mareasca rezistenta la rostogolire si in acelasi timp sa nu mareasca aderenta?
*




QUOTE(einstein1984 @ 5 Nov 2020, 09:35)
Anvelopele kormoran nu scadeau consumul fata de michelin, dar aderenta sigur nu aveau.
*



Eu inca astept raspuns la intrebarea originala, nu un exemplu subiectiv.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 10 Nov 2020, 01:24
Post #18487


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.241
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(tatabobu @ 22 Oct 2020, 20:03)
Poti sa elaborezi un pic? Cam ce ar putea sa mareasca rezistenta la rostogolire si in acelasi timp sa nu mareasca aderenta?
*



Nisip pe drum. Ala sigur. icon_mrgreen.gif
Sau cauciucuri de iarna purtate vara.
Nici niste cauciucuri vag dezumflate (juma' de atmosfera, de ex) nu cred ca maresc aderenta, ca nu le lasa prea tare intaritura sa obtina o pata de contact mai mare, in timp ce rezistenta la rulare clar creste.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 10 Nov 2020, 02:11
Post #18488


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Cand o portiune din anvelopa calca pe drum, ea se deformeaza elastic. Cand paraseste contactul cu drumul, revine la forma initiala. Deformarea/revenirea nu sunt perfect elastice, ci cu histerezis. Acest histerezis consuma energie (adica: influenteaza consumul) si depinde, pentru o marime si o incarcare data, de materialul si de executia anvelopei (cauciuc, armaturi, vulcanizarea intre straturi etc).

De exemplu: Crescand presiunea in anvelope se reduce deformarea->se pierde mai putin in histerezis->consumul de carburant scade.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 10 Nov 2020, 08:06
Post #18489


fan Dacia


Group: Members
Posts: 19.997
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




pai uita-te la etichetele tip UE de anvelope, mai toate care stau prost bine la aderenta nu stau f prost la consum si viceversa


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 10 Nov 2020, 10:12
Post #18490


membru


Group: Members
Posts: 4.553
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(bucatzel @ 10 Nov 2020, 01:24)
Nisip pe drum. Ala sigur.  icon_mrgreen.gif
Sau cauciucuri de iarna purtate vara.
Nici niste cauciucuri vag dezumflate (juma' de atmosfera, de ex) nu cred ca maresc aderenta, ca nu le lasa prea tare intaritura sa obtina o pata de contact mai mare, in timp ce rezistenta la rulare clar creste.
*


Mareste si asta aderenta, cel mai usor vizibil pe nisip sau zapada proaspata. Sau intr-o panta foarte osoara, cu anvelopele dezumflate nu o mai ia la vale.
Discutia initiala plecase de la "aceleasi conditii", ca acolo nu vad de unde din alta parte poate veni consum mai mare. Adica anvelopa A comparata cu B, aceeasi masina, aceeasi bucata de drum, aceleasi conditii meteo si aceleasi mizerii pe drum, acelasi sofer, aceleasi mizerii in portbagaj...ce sa mai, conditii identice, inclusiv aceeasi presiune in roti. Ce altceva inafara de aderenta mai mare poate da consum mai mare? Pana acum singurul raspuns care nu pica in modificat vreuna din conditiile initiale ar fi histerezisul anvelopei la deformari. Pe de alta parte, deformarile astea pe histerezisuri diferite produc modificari diferite ale petei de contact, care ar trebui sa duca tot la aderenta diferita. Nu stiu daca pierderea in comprimarea flancului anvelopei e macar cu un ordin de marime mai mare decat cea data de marirea petei de contact ca sa se poata ignora aderenta crescuta.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GBX
post 10 Nov 2020, 10:23
Post #18491


Membru autentic


Group: Members
Posts: 581
Joined: 26 May 13
From: aproape de Cluj




Dacă iei în calcul doar automobilul, aderența este influențată de apăsarea la sol, pata de contact a pneului și compoziția sa. Apăsarea la sol nu e mereu aceeași, nu ține doar de masa autoturismului (cu tot cu ocupanți și bagaje) ci și de acțiunea aerului asupra caroseriei. Pata de contact este influențată de multe aspecte, de la presiunea în pneu, la construcția acestuia, armături, uzură, tipul de cauciuc utilizat, tipul "desenului" benzii de rulare etc.


--------------------
ex. Renault 19 Europa 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 10 Nov 2020, 10:48
Post #18492


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.097
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Chiar si masa autoturismului e-n scadere, pe masura ce se consuma benzina. tongue.gif


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 10 Nov 2020, 11:41
Post #18493


fan Dacia


Group: Members
Posts: 19.997
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




aderenta e diferita de rezistenta la rulare domnule, nu direct proportionale! MAsinile electrice au pneuri cu rezistenta la rulare redusa, dar tot au aderenta mai buna decat kormoranele.
Nu ma duc sa citesc cartea lu stoicescu ca sa-ti demonstrez asta, dar nici timp de Gillespie nu am.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 10 Nov 2020, 11:55
Post #18494


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.241
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(tatabobu @ 10 Nov 2020, 11:12)
Ce altceva inafara de aderenta mai mare poate da consum mai mare?
*




Stai un pic. Aderenta mai mare inseamna ca nu pierzi din energia produsa de motor prin invartit de roti in gol, da' cam asta e singura legatura intre aderenta si consum.

Rezistenta la rulare in schimb are legatura directa cu consumul.

Si cum ziceam, cauciucuri de iarna purtate vara. Rezistenta la rulare mai mare decat la unul de vara, aderenta sensibil mai mica.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GBX
post 10 Nov 2020, 12:16
Post #18495


Membru autentic


Group: Members
Posts: 581
Joined: 26 May 13
From: aproape de Cluj




Aderența mai mare se obține, de regulă, când la nivel microscopic, contactul dintre anvelopă și sol este mare. La nivel macro, două pete de contact "aparent" identice pot diferi foarte mult. Pata de contact mai mare presupune forțe de rupere a contactului mai mari, ce se resimt în energia consumată pentru asta.

This post has been edited by GBX: 10 Nov 2020, 14:33


--------------------
ex. Renault 19 Europa 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bicicleta galbena
post 10 Nov 2020, 20:35
Post #18496


Sunt nembru, domnule!


Group: Members
Posts: 2.071
Joined: 29 January 13
From: Bucuresti




Cum se cheama un 'petrolhead' al masinilor electrice?!?? huh.gif



--------------------
Peugeot 407 1.8 16v 2005 , ex-Dacia Solenza 1.4 Mpi 2003
____________________________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 26 Nov 2020, 19:30
Post #18497


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




Mi-am zgariat bitza, si imi vine sa ma zgariu pe ochi eu pe mine, insami.

Cum repar? Culoarea, nu se vede bine in poza, e un fel de gri mat. Nu vreau sa lipesc un autocolant cu Kaufland. Vopseaua de retus auto tine? Vopsea dupa paletar nu face nimeni, ca la lavabila, presupun. Sau dau cu marker negru si asta e?
IMG_20201123_223746.jpg ( Size: 169.72k ) Number of downloads: 192


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BN64FLO
post 26 Nov 2020, 19:42
Post #18498


Membru autentic


Group: Members
Posts: 669
Joined: 23 April 12
From: Bistrita




Faci vopsea auto, dupa paletar...mai bine faci vopsea si dai cu pensula de pictura, iese mai bine decat spray, parerea mea


--------------------
Dacia 1310 TX/Li 1986/1999 - BN 02 PZA/BN 64 FLO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 26 Nov 2020, 20:03
Post #18499


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




Se face vopsea auto dupa paletar? N-am auzit...

Oricum nu voiam cu spray, cica sunt vopsele de retus la sticluta, cu pensulita atasata. Am folosit o data, dar n-a tinut.

This post has been edited by paul_damian: 26 Nov 2020, 20:04


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 26 Nov 2020, 20:46
Post #18500


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.097
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Se face, dar nu cred ca "la sticluta" cat iti trebuie tie, ci la 0.75-1 l. Si costa.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BN64FLO
post 26 Nov 2020, 21:25
Post #18501


Membru autentic


Group: Members
Posts: 669
Joined: 23 April 12
From: Bistrita




Se face dupa paletar...daca are ochi bun cine o prepara, o mai ajusteaza pe loc, daca nu o gaseste in paletar...daca nu se face in sticluta ca de oja, se face la suta de grame, nicidecum la 0.75 sau litru...cauta daca ai magazin Autolak in orasul tau, ei sigur te ajuta sau ceva gen policolor/3M


--------------------
Dacia 1310 TX/Li 1986/1999 - BN 02 PZA/BN 64 FLO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 26 Nov 2020, 21:55
Post #18502


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.752
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Mai exact, ce e aia din poza? Ca nu ma prind...
Daca e bicicleta s-ar putea sa existe un cod de culoare si la ea, cel mai probabil din catalogul RAL.
Se poate prepara, e vreo 20 de lei / 100 ml.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 26 Nov 2020, 23:17
Post #18503


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




@YRX: bicicleta, am scris deasupra la poza.

Multumesc pentru raspunsuri. Deci se poate face o cantitate de 100ml pe undeva. Ok, o sa caut.


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 27 Nov 2020, 21:11
Post #18504


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




La mine in targ sunt vreo 3 "laboratoare" unde se prepara aproape ce culoare vrei. Cantitate minima 100 grame. E 30-40 de lei suta de grame in functie de culoare.
Daca nu stii codul de culoare se pot lua cartelele cu mostre si se cauta pana gasesti echivalent.
Daca e vopsea mata in schimb ai sanse mari sa te trimita la plimbare. Si in poza eu parca mata o vad pe aia.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 27 Nov 2020, 21:15
Post #18505


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




3 - 4 magazine de piese auto care prepara vopsea la comanda sunt doar la mine-n sat, la voi cu siguranta sunt mult mai multe.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BN64FLO
post 27 Nov 2020, 21:18
Post #18506


Membru autentic


Group: Members
Posts: 669
Joined: 23 April 12
From: Bistrita




QUOTE(bmwh548 @ 27 Nov 2020, 21:11)
La mine in targ sunt vreo 3 "laboratoare" unde se prepara aproape ce culoare vrei. Cantitate minima 100 grame. E 30-40 de lei suta de grame in functie de culoare.
Daca nu stii codul de culoare se pot lua cartelele cu mostre si se cauta pana gasesti echivalent.
Daca e vopsea mata in schimb ai sanse mari sa te trimita la plimbare. Si in poza eu parca mata o vad pe aia.
*


Vopseaua metalizata se face doar mata, luciul se da din lac...doar vopseaua nemetalizata se poate face direct lucioasa, dar si aia se poate face cu lac peste, adica nelucioasa, monocomponenta, si dai lac mat peste...nu e nicio filosofie in plus la vopsea mata fata de lucioasa


--------------------
Dacia 1310 TX/Li 1986/1999 - BN 02 PZA/BN 64 FLO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yoncv
post 27 Nov 2020, 21:20
Post #18507


Membru ochelarist


Group: Members
Posts: 428
Joined: 28 September 06
From: Craiova




Nu doar asta, dar au un aparat cu care măsoară exact nuanța de culoare și apoi o prepară automat, nu trebuie să știi codul. Eu am cumpărat odată doar 50 ml, aveam nevoie pentru retuș la o zgârietură.


--------------------
VW Jetta 2017 - dj-17-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BN64FLO
post 27 Nov 2020, 21:24
Post #18508


Membru autentic


Group: Members
Posts: 669
Joined: 23 April 12
From: Bistrita




Aparatul ala e un mare fâs...merge la unele nuante, pe altele nu le calculeaza ok si oricum rezultatul masurat il aproximeaza cu un cod...iti dau un exemplu, gri sobolan de bmw, am mers cu element sa citeasca codul, masina e 2010, a citit un cod care exista dupa 2014...mi-a facut-o aproape mov...paletarul si experienta celui care fac vopseaua is sfinte


--------------------
Dacia 1310 TX/Li 1986/1999 - BN 02 PZA/BN 64 FLO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 27 Nov 2020, 23:12
Post #18509


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




QUOTE(BN64FLO @ 27 Nov 2020, 21:18)
Vopseaua metalizata se face doar mata, luciul se da din lac...doar vopseaua nemetalizata se poate face direct lucioasa, dar si aia se poate face cu lac peste, adica nelucioasa, monocomponenta, si dai lac mat peste...nu e nicio filosofie in plus la vopsea mata fata de lucioasa
*



Colaborez cu ei de vreo doi ani cred. TOATE vopselele sunt mate daca nu se adauga lac in componenta. Diferenta e ca vopseaua care e "special" mata are un agent de matuire in componenta ceea ce o face sa fie imposibil de aplicat corespunzator altfel decat cu un pistol cu duza mare. Aia de care spun eu e extrem de vascoasa spre deosebire de vopseaua "acrilica" normala.

@radian: cu siguranta sunt mai multe, eu zic de cei pe care ii stiu si care se complica sa colaboreze si cu persoane fizice care vor cantitati minuscule de vopsea. Unii nu vor sa-si bata capul.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 27 Nov 2020, 23:18
Post #18510


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




Da, vopseaua e mata. Un gri petrol mat.

In targ nu avem magazine decat de lavabile la comanda. La o vopsitorie auto m-au trimis la plimbare, nu fac 100ml.

Cand s-o redeschide carantina poate ajung la Sibiu, in orasele mari or fi.

Sau dau cu un marker negru si gata huh.gif


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
706 Pages « < 615 616 617 618 619 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th May 2024 - 15:42
Forum Renault