Mici Intrebari -dar mai putin tehnice-, care nu merita topic separat
![]() ![]() ![]() |
Mici Intrebari -dar mai putin tehnice-, care nu merita topic separat
Gil26 |
![]()
Post
#19651
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|||
bion |
![]()
Post
#19652
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Cine sapa groapa altuia sapa adanc.
Prostu care se scoala de dimineata cade in ea. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
Gil26 |
![]()
Post
#19653
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
....sapa, sapa, pana dai de...apa (sau deseuri radioactive
![]() |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
GIC |
![]()
Post
#19654
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 27 Jan 2022, 08:46) Data fiind cantitatea f mica raportata la enrgia produsa, le ingropi in mina lui radian mai la fund asa. QUOTE(radian @ 27 Jan 2022, 09:16) Stai linistit! Nu se ingroapa chestii din astea in zone in care pot ajunge in contact cu apa, oricat de bine ar fi sigilate. |
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
bion |
![]()
Post
#19655
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Radian este hidrofob
![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
radian |
![]()
Post
#19656
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Alcoolul nu este doar apa procesata?
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#19657
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.394 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
teoretic poate fi obtinut si din gaz metan
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dizzy |
![]()
Post
#19658
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
|
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
GBX |
![]()
Post
#19659
|
Membru autentic Group: Members Posts: 604 Joined: 26 May 13 From: aproape de Cluj ![]() |
De fapt e așa:
CH3-CH2+OH=(CH3-CH2)+OH=H+OH=H2O. ![]() |
--------------------
ex. Renault
19 Europa
1997
|
|
gibonu |
![]()
Post
#19660
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.191 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(Agrig @ 27 Jan 2022, 01:39) Colegul vorbea despre astea: https://en.wikipedia.org/wiki/Tokamak https://en.wikipedia.org/wiki/DEMOnstration_Power_Plant Nu renunta nimeni la energia nucleara, vine din urma! Parca de Gaulle spunea, prin anii '60, ceva de genul [citez din memorie] ''Cercetarori care cauta, gasim. Cercetarori care gasesc, cautam". Adica-i buna cercetarea dar si mai bine este sa ne bazam pe lucruri concrete. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
bgdrenault |
![]()
Post
#19661
|
![]() bgd Group: Members Posts: 3.520 Joined: 4 February 07 From: Piatra Neamt ![]() |
Ai facut prin metoda factorului comun sau cum?
intrebam vizavi de h20 This post has been edited by bgdrenault: 27 Jan 2022, 22:11 |
--------------------
Megane
Sedan 1,33 140 CP
2019 Intens
- XXX
|
|
Agrig |
![]()
Post
#19662
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.067 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Acolo nu-i vorba despre laserul de la Magurele...
Vor fi acele centrale bazate pe fuziune chiar daca noi nu pricepem ce si cum, pricep altii. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
gibonu |
![]()
Post
#19663
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.191 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(radian @ 27 Jan 2022, 10:10) Adevarul este ca minieritul cam peste tot in Europa este subventionat de stat. Adica este subventionat de toti cei care platesc impozite. Pentru ca nu se poate auto-sustine din carbunele vandut catre termocentrale. Imi place ca multa lume se isterizeaza ca centralele eoliene primesc subventii, insa foarte putini sunt derajati de subventia pentru minerit. --------------------------------------------------------- In alta ordine de idei, te rog, poti sa ne mai povestesti ceva din mina? Si anume: se lucreaza cu picamaerul, sa ia carbunele de jos cu "inima lui Stalin'' si se pune in vagonet [asta daca am inteles bine pana aici]. Intrebarea este cum se formeaza trenul de vagoneti? Presupun ca linia nu ajunge chiar in orice colt al galeriei. Multumesc. 28 Jan 2022, 00:23: QUOTE(einstein1984 @ 27 Jan 2022, 10:46) Data fiind cantitatea f mica raportata la enrgia produsa, le ingropi in mina lui radian mai la fund asa. OK. Si daca le ingropi in mina asta inseamna ca nu mai au nevoie de monitorizare? Se lasa acolo pur si simplu si aia e? Si daca este asa de simplu, din ce motiv Germania renunta la energia nucleara? 28 Jan 2022, 00:26: QUOTE(radian @ 27 Jan 2022, 11:16) Ingroapa-le unde vrei tu dar in vecinatatea mea... ![]() Hai ca nu-i chiar asa grava problema. Se pot aduce niste mineri in pwla goala care sa intoarca periodic deseurile radioactive cu furca, precum fanul. Ca sa nu putrezeasca. 28 Jan 2022, 00:29: QUOTE(Agrig @ 28 Jan 2022, 00:14) Vor fi acele centrale bazate pe fuziune chiar daca noi nu pricepem ce si cum, pricep altii. Asa sa fie. Dar azi nu le avem si trebuie sa ne descurcam cu ce avem disponibil. This post has been edited by gibonu: 27 Jan 2022, 22:29 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
radian |
![]()
Post
#19664
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Ingropatul desurilor radioactive in minele parasite a fost o gluma din partea lui Enstein si i-am raspuns in acelasi ton.
Exista mai multe metode de exploatare a carbunilor. Cea mai eficienta ar fi cea mecanizata. Dar nu orice depozit natural permite mecanizare. Este nevoie ca acesta sa aiba niste dimensiuni minime. Combina miniera, actionata hidraulic, cel mai frecvent insa pneumatic, exclus electric, cel putin in Valea Jiului, pe motiv de grizu, deci combina "rascheteaza"suprafata zacamantului pe o anumita adancime. Maruntul il incarca fie direct pe transportorul cu racleti, care il deverseraza pe urmatorul transportor, si tot asa mai departe, pana il deverseaza in silozul subteran de unde, gravitational, si la partea inferioara a silozului exista alte mecanisme (culbutori) care il incarca in vagoneti de mina. Daca exista galerie de coasta (lucrare miniera orizontala care are iesire la lumina zilei) se transporta cu vagnoetii mai departe pe fluxul tehnologic: spalare, separatie (se separa carbunele de steril), preparatie Ultimile trei etape constituie o uzina separata, separatia propriu zisa: carbunele este transportat pe o banda transportoare cu o viteza mica si manual (de regula femei) aleg sterilul si il indeparteaza de pe banda. Daca nu exista galerii de coasta, in Valea Jiului, nu prea sunt, atunci aducerea la zi a carbunilor se face cu instalatiile de transport pe verticala. Skip cu chibla sau cu colivia. Chibla este un recipient mare, in care se incarca carbunele de pe banda sau din vagoneti, si apoi este tras de skip la sprafata. Sau vaonetii sunt incarcati in colivie (lift subteran)si scosi la suprafata. In tot acest flux tehnologic si in special la incarcarea carbunelui "raschetat" de combina si la gura de deversare in siloz se intampla frecvent "caramboluri" adica cantitatea de carbune creste brusc si depaseste capacitatea de transport. Atunci decolmatarea instalatiilor se face cu "inima lui Stalin". Daca combina nu asigura descarcarea direct pe banda, atunci intra in rol incarcatoarele. Ca principiu de functionare sunt un fel de excavatoare. Un vagonet de mina mai mare in partea frontala o cupa cu care incarca carbunele si il arunca peste cap in cuva vagonetului. Evident, utilajul este destul de rudimentar si ia doar grosul. Restul se face manual cu lopata. Este foarte importanta ca tot carbunele maruntit sa fie complet adunat, odata faramitat in contact cu oxigenul intr-un timp nu foarte lung se autoaprinde si daca isi baga dracul coada si mai este o concentratie "optima" de amestec de gaz metan si praf de carbune (grizu) tragedia e garantata 100%. Daca depozitul natural de carbune are multe intercalatii de steril sau nu este suficient de mare sa justifice economic toate lucrarile anexe (deloc putine si nici ieftine) de punere in functie a combinei, se recurge la exploatarea manuala. Adica fie cu tarnacopul si picamerul, apoi maruntul se transporta la suprafata pe flucul descris mai sus, fie cu explozivi prin puscare controlata. Fie combinat. Cu picamerul se "bat" gauri in zacamant care se umplu cu exploziv si se initeaza puscarea. Dimensiunile gaurilor, schema de amplasare a lor si cantiatea de explziv astfel sa permita obtienrea unei explozii controlate is niste chestiuni destul de complicate... Dupa puscare se adun maruntul apoi cu tarnacopul si picamerul se continua exploatarea pe portiune de zacamant fisurat de socul exploziei. O problema serioasa o reprezinta armarea. Locul ramas gol in urma exploatarii carbunilor trebuie armat urgent ca rocile din jurul zacamantului sunt instabile si appar surparile care provoaca multe accidente in subteran. De aici si povestile cu sobolanii de mina care sunt animalele de casa ale minerilor. Ei au extrasimt care le permite sa simta vibratille din roca, vibratii imperceptible omului. Si fug. Dau semanlul de alarma ca urmeaza surparea. Lasi totul si fugi cat te tin picioarele. Nu ai de unde sa stii care va fi amploarea surparii. Picamerul, tarnacopul si "inima lui Stalin" din pacate inca sunt sculele de baza ale minerilor. Fac precizarea, din exterior toti care lucreaza in subteran sunt mineri, dar de fapt doar cei care lucreaza direct in frontal sunt mineri restul is lacatusi, electricieni, semnalisti la fiecare capat de banda, putari si inca cateva specializari, care expun "doar" la riscul muncin subteran. Dar cei care cu adevarat fac o munca fizica bruta si foarte intensa sunt doar minerii. Teoretic, acestia sunt cei expusi la uzura fizica prematura care a condus la pensionarea la 45 de ani. Dar, de acest avantaj al pensionarii anticipate beneficiaza toti cei care au intrare in subteran, si care la 45 de ani, la pensionare, sunt verzi ca brazii. Mai exista si vagoneti pentru transportul personalului la locurie de munca mai indepartate. Am un amic, a fost mecanic de locomotiva in subteran. Incarca vagonetii in colivie. Mecanicul coliviei, din varfului turnului de la suprafata, are un panou care ii permite sa stie cu mare precizie pozitia vagonetului si un cod de semnale acustice, (semnaillistii) care dau verde la ridicarea coliviei. Odata, inainte de '89, mecanicul de la suprafata, el stie din ce motive, a oprit colivia prea sus, nu la rampa galeriei. Amicul nu a fost atent la randul lui si aimpins vagonetii in jompul putului. Jompul este partea inferioara a putului, are rol tehnologic si de regula este indundat cu ape de mina. Amicul la mustata a avut timp sa sara din locomotiva. S-au dus in jump si vagonetii si locomotiva. Acolo sunt si acum... A fost anchetat de securitate, era c.acat la cwr rau de tot. In final a fost declarat accident de munca si nu eroare umana. Din istoria minieritului, inainte de aparatia locomitvelor de mina vagonetii erau tractati de magarusi sau cai. Bietele animale erau bagate de tinere in mina, si mai ieseau la batranete cand nu mai aveau putere sa traga. Avea grajdurile amenajate in subteran. Cele mai multe animale cand ajungea la "pensionare" erau oarbe. Pentru emanatiile de metan,imprevizibile, azi sunt detectoare care monitorizeaza permanent mediul din subteran si transmit la suprafata valorile masurate la un dispecerat. In caz de creste a concentratiei si comanda automat abandonarea locului de munca. Insa, e o practica curenta fortati sa scoata cat mai mult carbune, minerii acopera capetele de detectie cu salopeta si ajung la dipscerat masuratori evident eronate. Pe la inceputurle minieritului, acum un secol si jumatate, cand mergea spre locul de munca cel din fata, omul de sacrificiu, purta o prajina lunga de cativa metri care la capat avea un lampas cu flacara deschisa. Daca flacara incepea sa palpaie era alarma de metan. De regula era prea tarziu... Detalii mai multe, si evident mai bine documentate tehnic, totusi, efectiv in mina am lucrat doar in primul an de stagiatura, le poti gasi la Muzeul Minieritului din Petrosani. |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#19665
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.394 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu o stiam pe aia cu colivia cu canar luata in subteran, ala pica lat ai devreme decat ar fi deranjat pe om gazele. Sau ala pica de la aer viciat, nu de la metan?
P.S. si pentru centrale atomice trebuie bani de la stat, dar numai capital la constructie, nu de operare. Deci multi bani odata (8 sau 10 ani cat dureaza constructia) la inceput, |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
GBX |
![]()
Post
#19666
|
Membru autentic Group: Members Posts: 604 Joined: 26 May 13 From: aproape de Cluj ![]() |
|
--------------------
ex. Renault
19 Europa
1997
|
|
radian |
![]()
Post
#19667
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Si metoda cu canari a fost folosita intr-o vreme.
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
bion |
![]()
Post
#19668
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
I-au mancat
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
radian |
![]()
Post
#19669
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Un minerache care haleste la supliment jumatate de kg de slanina si jumatate de metru de carnati ce dracu sa mance dintr-un canar?
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
bion |
![]()
Post
#19670
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Aperitiv
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
dizzy |
![]()
Post
#19671
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Și când râgâie, ies pene pe gura , ca în desene animate.
|
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Bicicleta galbena |
![]()
Post
#19672
|
![]() Sunt nembru, domnule! Group: Members Posts: 2.184 Joined: 29 January 13 From: Bucuresti ![]() |
Mi se pare mie sau proportia reclamelor farma+suplimente alimentare a crescut de la 40% la vreo 80%, anul asta? Nu mai vezi aproape nimic altceva...
|
--------------------
Peugeot
407 1.8 16v
2005 , ex-Dacia Solenza 1.4 Mpi 2003 ______________
Nemțoaicele e tancuri. Japonezele nu se strică. Franțuzoaicele e proaste. Italiencele e cele mai proaste. |
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#19673
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
Pai..pe strada..mai vezi altceva in afara de farmacii si cazinouri?
|
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#19674
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Banci, pacanele, amanet si mega-image.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
dizzy |
![]()
Post
#19675
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Plus covrigarii și haine zsehajcanoi
|
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
gibonu |
![]()
Post
#19676
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.191 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(radian @ 28 Jan 2022, 09:21) Picamerul, tarnacopul si "inima lui Stalin" din pacate inca sunt sculele de baza ale minerilor. Mirarea mea persista. Care mai este rostul continuarii exploatarii huilei in Vale, avand in vedere conditiile extrem de grele in care lucreaza minerii, riscurilor la care se expun zilnic, imposibilitatii de automatizare, etc? Plus faptul ca mineritul este peste tot subventionat in Europa. Adica nu se poate autosustine. In alta ordine de idei, ca sa revenim in mina, te rog, poti sa ne spui mai multe despre salvatori? Sunt precum pompierii din oras, adica stau tot timpul pregatiti sa intervina? |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
wolfin |
![]()
Post
#19677
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.803 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Salvatorii nu sunt tot mineri?
|
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
radian |
![]()
Post
#19678
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Munca in subteran presupune efort fizic mare. Mediul de lucru este unul periculos. Am mai spus, eu am lucrat cca. un an de zile in subteran cand am terminat facultatea. Evident. ca inginer nu se punea problema de efort fizic ci doar de mediul de lucru. Cand mergeam la baie dupa sut, si in gaura cwrului eram negru de la praful de carbune. Fara nici o exagerare.
Acuma daca ar trebuie sau nu continuata exploatarea carbunilor, sunt argumente pro si contra. Tabara contra a cam castigat jocul. Pare greu de crezut, dar majoritatea lucratorilor din subteran sunt mandrii de munca lor. Practica aceasta meserie de generatii, din tata-n fiu. Pana una alta, nevoia de carbune este mare. Salvatorii mineri, sunt cei, de regula, cu o conditie fizica foarte buna, tot lucratori in subteran. Fac o zi pe saptamana antrenamente destul de dure. Au sporuri consistente la salar si evident la pensie. Ca orice schema din industria de stat si aici sunt foarte multe cazuri de salvatori care sunt salvatori doar cu numele, ca sa beneficieze de avantaje. Dar lasand oportunistii de o parte, cei care chiar sunt salvatori, merita tot respectul. In situatii de criza fac minuni. In caz de explozie, timp de 3 zile exista riscul major ca explozia sa se repete. grizu are o marja de concentratie in care face bum. Emisiile de metan sunt necontrolabile. De regula, dupa ce se produce prima explozie emanatiile de metan continua. Concentratia depaseste limita superioara de explozie, de la care grizu doar arde. Dar, cu ajutorul sistemului de ventilatie, grizu este eliminat, si se intmpla frecvent ca, concentratia sa reajunga in plaja de explozie, conditiile ideale pentru o noua explozie, substanta exploziva exista, oxigenul exista, sursa de initiere exista (focul provocat de prima explozie). De aceea, in caz de explozie timp de trei zile doar salvatorii au voie sa intre in zona afectata sa caute supravietuitori si sa recupereze cadavrele. Este o regula care se aplica de cand exista minieritul. In caz de interventie, inainte sa intre in misiune de salvare, primesc o doza consistenta de alcool. Altfel este putin probabil sa nu cedeze psihic, cand trebuie sa recupereze maini, picioare, alte parti ale corpului, rupt in bucatele, de socul exploziei. Au fost cazuri, si nu putine cand decedatii, la morga, au fost recunoscuti de apartinatori, dupa ceasul de la mana, verigheta, sau alte elemente de acest gen. La mina se poarta un sistem de supraveghere, poate e un pic pretenios spus, de supraveghere. La angajare, fiecare lucrator in subteran primeste o marca. Un banut de tabla pe care este stantat un numar matricol. Inainte de intrarea in mina, minerul merge la lamparie, preda marca si primeste lampa portabila. La iesirea din schimb preda lampa si primeste inapoi marca. Daca dupa terminarea schimbului raman marci neridicate de la lamparie se da alarma.Cineva a ramas in subteran, cel mai probabil a suferit un accident. Trusa de salvare este un rucsac din tabla cu echipamentul de prim ajutor. Greu al dracului. Imi povestea un amic, fost salvator, a fost de multe ori in situatia, cand dupa recuperarea vreunui accidentat prins de surpare, cu oasele rupte dar inca in viata, cand trebuia sa mearga taras prin galeriile intrate in tensiune (adica sectiunea mult diminuata) pe ranit il lega cu funie de piciorul sau, al salvatorului, si avansa taras, Cu mainile impinge inainte trusa de salvare iar pe ranit il tragea dupa el. Adevarul este ca daca n-ai consumat o doza consistenta de alcool inainte, e putin probabil sa te tina balamalele sa faci o astfel de munca. In plus, ca salvator, pemanent trebuie sa fii disponibil, in caz de nevoie esti chemat la interventie. In urma nu cu multi ani, a fost explozie la mina Petrila. Dupa prima explozie, actiunea de salvare urma sa fie coordonata de inginerul sef protectia muncii pe combinatul minier. La intrarea in mina, acesta (fost sportiv de performanta, atlet, cu multiple premii internationale sub culorile clubului Steaua) a cedat nervos, a inceput sa planga ca un copil. A facut atac de panica. Coordonarea echipei de salvare a fost preluata de seful salvatorilor pe combinat. Il cunosc bine, este leat cu mine, si acesta sportiv, a jucat rugby multi ani de zile. Problema era, ca acesta nu prea avea voie fiindca era implicat emotional. Fratele lui tot inginer, era adjunctul seful de sector si a fost prins de explozie. El a coborat in mina motivat de dorinta de a-si gasi fratele. L-a gasit, mort. Problema este ca si-a fortat norocul, misiunea de salvare a lungit-o prea mult din dorinta de a-si gasi fratele. In astfel de situatii, la prima interventie se cauta supravieturi. Apoi dupa ce trece riscul de noi explozii se caut decedatii. In prima explozie au murit, parca, 7 oameni. Echipa de salvare a fost surprinsa de a doua explozie si au mai murit 6 salvatori. Inclusiv amicul s-a ales cu o rana urata de tot la cap. Dupa, Basescu personal l-a chemat la Cotroceni si l-a decorat pentru eroism. Daca n-ar fi fost motivat emotinal, ar fi ordonat retragerea echipei de salvatori si nu ar mai fi fost victime la a doua explzoie... A mai fost o explozie, urata rau, la mina Livezeni in noiembrie 1980. 53 de decedati si multi grav raniti. Dintre victime multi erau militari in termen, la ultimul sut... Se purta pe atunci. Detasamentele de munca pentru militarii in termen. Saracii, erau trimisi sa faca muncile cele mai grele. A doua zi, o echipa de experti de la INSEMEX a fost fortata de Securitate sa intre in subteran sa faca expertiza tehnica. S-a produs a doua explzie si toata crema INSEMEXului de atunci a murit. Norocul tatalui meu a fost ca era plecat in delegatie, nu era in localitate, altfel ar fi facut si el parte din echipa de experti luata cu japca de Securitate si dusa la moarte iresponsabil de niste cretini carora nu le-a pasat de cele mai elementare normative de securitate. |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
axabrt |
![]()
Post
#19679
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.978 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
Plus că acum cărbunele fiind mai ieftin decât gazele s ar putea redeschide minele
This post has been edited by axabrt: 1 Feb 2022, 15:16 |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#19680
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.394 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
N-auzi ca odata inchise oha, mai bine faci alta? Plus ca sunt ieftini carbunii ca in afara de siderurgie nu ii foloseste nimeni. Si aia se uita la hidrogen pentru productia de fonta.
daca pui costuri cu redeschis mina, pensii, asigurari sanatate, filtre termocentrala, certificate evrzi pt offset emisiid e co2 sa vezi ce se duce rentabilitatea. This post has been edited by einstein1984: 1 Feb 2022, 15:42 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 02:09 |