Dacia introduce transmisia automata
![]() ![]() ![]() |
Dacia introduce transmisia automata
IRONICK |
![]()
Post
#151
|
||
![]() - Group: Members Posts: 22.605 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
||
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|||
os |
![]()
Post
#152
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@IRONICK: Nu la toate si/sau nu oricum.
Comentariu generic (nu numai) despre cutiile de viteze automate (sau BVA, ca sa-i fac pe plac d-lui furculision.. pardon sorin_f39) si off-topic din pacate numai aparent: Sunt insa sigur ca la asa natie de Alonso (nu Schumacher, ca ala nu pilota Renault) orice(*)-i sub <ceva care inca nu s-a inventat, dar la care sper ca se lucreaza> e prea putin/urit/prost. Nu-i de mirare ca lucrurile merg atit de bine. ---- (*) - a se insera dupa caz: masina, telefon mobil, filtru de aer, termopan, servicii in turism, pasta de dinti... [lista ramine deschisa]. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
IRONICK |
![]()
Post
#153
|
![]() - Group: Members Posts: 22.605 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Aia de Logan poate sa faca asta. Nu stiu daca s-a specificat pana acum, are 4 trepte.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
os |
![]()
Post
#154
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Bravo lor. Daca CV e cit de cit rezonabila (si n-am nici o indoiala ca va fi) lumea va descoperi rapid ca n-are nevoie sa manevreze "aia" decit extrem de rar - ceea ce duce indata la "de loc". Desigur asta e valabil pentru condicatorii auto ca mine, care n-au pretentii de piloti (de dragster) la semafor.
Zice asta unul care a mers mult atit cu [masini echipate cu] CV automate cit si cu din cele manuale. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
adip |
![]()
Post
#155
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
Parerea mea sincera e ca 95% din cei care blameaza automatele habar nu au despre ce vorbesc. Restul de 5% sunt pilotii.
|
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
miki |
![]()
Post
#156
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniēine Group: Members Posts: 1.222 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Nici macar aia nu au ''manuale" 100%!
Ci robotizate! nu cred ca Shumi sau Solberg ''calca ambreiajul" |
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniēine
Funken Kurbelwelle Uzun Araē! Değer Aŗılırsa |
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#157
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
fanii cutiei manuale sunt cei care vor sa detina controlul, sa nu se intample niciodata ca schimbarea de viteza sa fie atunci cand nu vrea soferul. Sunt sigur ca daca asta s-ar putea (si se poate) fara a fi nevoit sa folosesti pedala de ambreiaj nu ar fi nicio problema.
Pararea mea e ca viitorul e al cutiilor gen triptronic/steptronic. Edit: uite cum au in WRC Caracteristici tehnice Citroën C4 WRC Motor: cu turbo compresor, dezvoltat din motorul XU7JP4 Numar cilindri: 4 in linie Capacitate: 1.998 cmc Putere: 315 CP la 5.500 rpm Cuplu: 580 Nm la 2.750 rpm Transmisie: 4WD ambreiaj cu trei placi de carbon diferential mecanic pe fata si spate ā diferential central electronic cutie de viteze secventiala, cu 6 trepte, semi-automata Sistem de franare: asfalt (fata): discuri ventilate macadam (fata): discuri ventilate asfalt si macadam (spate): discuri ventilate Frana de mana hidraulica Bafta! This post has been edited by Andy_ACS: 3 Nov 2008, 12:26 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#158
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.461 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(miki @ 3 Nov 2008, 13:19) Domnu Alexandrescu, va zic eu ca Solberg calca ambreiajul, la plecarea de pe loc. Shumi il avea pe padele, in spatele volanului. Andy acs, secventiala de curse (Sadev, Xtrack, Ricardo) e o manuala robotizata mai inteligent, practic ruda buna cu o cutie de motocicleta. Aia nu schimba niciodata singura, si nici nu o face in flux de putere ca o automata obisnuita (a se citi ca automata nu intrerupe nici o milisecunda fluxul de putere la roata). Exista si cutii secventiale fara electronica si actuatoare, controlate pur manual cu un cilindru cu came. O discutie interesanta pe tema asta poti gasi aici. Dacia mai are mult pana sa ajunga la genul asta de performante. This post has been edited by einstein1984: 3 Nov 2008, 12:38 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
adip |
![]()
Post
#159
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 3 Nov 2008, 21:24) fanii cutiei manuale sunt cei care vor sa detina controlul, sa nu se intample niciodata ca schimbarea de viteza sa fie atunci cand nu vrea soferul Corect Andy, dar cred ca te referi tocmai la acei 5% dintre fanii cutiei manuale care stiu cu ce se mananca sofatul. Restul vorbesc din auzite sau in urma unei experiente proprii insuficiente. |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
VladG |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(os @ 3 Nov 2008, 13:52) ... lumea va descoperi rapid ca n-are nevoie sa manevreze "aia" decit extrem de rar - ceea ce duce indata la "de loc"... Corect. Primii 200 km pe automata i-am facut pe modul manual, ca nu puteam/stiam/eram obisnuit altfel. Apoi am realizat ca se poate foarte bine si pe automat si e mult mai comod. Acum o mai folosesc pe manul doar cand imi place sa "ma dau" pe serpentine, iar pe automat mi-ar ramane intr-o treapta superioara atunci cand eu as vrea sa am turatie. Cutia automata iti cere ceva timp sa te obisnuiesti cu ea, deci un drive test nu cred ca ajuta prea mult, insa apoi nu prea-ti mai vine sa renunti la ea. ![]() |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
sqryn |
![]()
Post
#161
|
![]() Clio rulezzz Group: Members Posts: 736 Joined: 2 February 06 From: München ![]() |
cutia automata din punct de vedere al confortului este clar peste cea manuala. mai ales la traficul din bucuresti unde trebuie sa mesteci in cutie din 10 in 10 secunde, calcat ambreiaj si alte prostii. plus ca nici macar nu mai trebuie sa calci acceleratia ca sa te misti de pe loc, ridici un pic piciorul de pe frana si mergi inaninte aia 0,5 m la semafor.
prima experienta pe cutie automata a fost un pic cam ciudata, mereu incercam sa calc ambreiajul cand mutam in mod drive ![]() a fost si reversul cand am incercat sa bag in 1-a la clio fara sa apas ambreiajul si ma miram de ce nu intra. |
--------------------
RENAULT
Clio II Bicorp Phase1 1.4 8v
Alize/1999
- B-xx-xxx Clio II Bicorp Phase1 Alize, 1.4 8V 75cp - sept.99
Opel Astra H 1.9 CDTI DPF 120cp - iun 2005 |
|
os |
![]()
Post
#162
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
VladG - in functie de modelul masinii/cutiei, poti s-o determini pe aceasta din urma sa retrogradeze si daca faci o manevra scurta si energica a pedalei de acceleratie. Pe vremea masinilor cu carburator se zicea ca "dai un sprit". Ai incearcat miscarea asta? Avantaj: miinile ramin pe volan, ochii(*) ramin pe sosea.
--- (*) precizare, ca iar se ia de mine dom' furculision: desigur am folosit aici cuvintul "ochii" in sens figurat. Ceea ce trebuie inteles nu e ca globii oculari cad pe carosabil si ramin acolo, ci ca privirea poate ramine focalizata asupra soselei si asupra traficului. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#163
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: Bucureŗti ![]() |
QUOTE(EinarN @ 2 Nov 2008, 22:30) De cīnd a fost inventat, datorita LENII ca nu carecumva sa apese nenea soferu vreun butonas ca face varice sau īntindere de muschi īn buricul degetului ![]() ![]() ![]() Pai da ... dar aerul conditionat functioneaza indiferent daca ai tu Clima sau nu ! Poti sa opresti si clima sa mearga numai pe ventilator , NU trebuie sa mearga non-stop ! Parerea ta e cam eronata ... climatronul face parte strict din categoria "confort" ! |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
miki |
![]()
Post
#164
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniēine Group: Members Posts: 1.222 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniēine
Funken Kurbelwelle Uzun Araē! Değer Aŗılırsa |
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#165
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
QUOTE(os @ 3 Nov 2008, 13:21) VladG - in functie de modelul masinii/cutiei, poti s-o determini pe aceasta din urma sa retrogradeze si daca faci o manevra scurta si energica a pedalei de acceleratie. Pe vremea masinilor cu carburator se zicea ca "dai un sprit". Ai incearcat miscarea asta? Avantaj: miinile ramin pe volan, ochii(*) ramin pe sosea. --- (*) precizare, ca iar se ia de mine dom' furculision: desigur am folosit aici cuvintul "ochii" in sens figurat. Ceea ce trebuie inteles nu e ca globii oculari cad pe carosabil si ramin acolo, ci ca privirea poate ramine focalizata asupra soselei si asupra traficului. Niciodata cand schimb viteza la cutia manuala nu ma uit catre schimbator, asa ca si la manuala "ochii(*) ramin pe sosea". La automata ai dreptate cu kick-downul, schimba in treapta inferioara, dar dupa ce ridici piciorul de pe acceleratie si o calci finut iar sare in superioara si un ai facut nimic. Ca sa iti ramana in inferioara trebuie sa o calci mai vartos decat inainte. (nu stiu alea mai noi si destepte cum fac, dar ce am condus eu asa facea). Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
os |
![]()
Post
#166
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Andy_ACS: nu e vorba de kick-down.
E vorba de altceva: de destula vreme, CV automata face statistici asaupra comportamentului conducatorului (in special numarul, amploarea si viteza apasarii pe pedala de acceleratie, in corespondenta cu viteza de deplasare) si isi modifica reactiile. Ceea ce se simte este ca CV se comporta uneori sportiv (cu schimbari la turatii mari) si alteori "batrineste". Prin manevra pe care am sugerat-o eu li se transmite informatia "vreau mai sportiv". De exemplu poti sa faci manevra imediat inainte de a te angaja intr-o depasire - sau cum zice colegul inainte de a iesi dintr-o curba. Intr-adevar daca ai s-o lasi in pace CV revine la mersul mai economic - dar face asta abia dupa citeva secunde. Acest timp este de regula suficient pentru inceperea manevrei pregatite: angajarea in depasire, ori iesirea dintr-un viraj. Un comentariu asupra schimbarii de viteze fara sa privesti spre maneta: sigur ca asa se face. Totusi, maneta de comanda la CV automata are aici doua dezavantaje majore: 1. iti pierzi obisnuinta s-o manevrezi, caci nu pilotezi tot timpul (eu cel putin majoritatea timpului "ma transport") si 2. nu are treptele delimitate asa bine ca la maneta undei CV manuale. Doresc sa precizez: pentru "joaca", si eu prfer o CV manuala. Pentru viata de zi cu zi, prefer o automata rezonabila/buna. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#167
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.461 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(miki @ 3 Nov 2008, 14:27) Ambreiajul e folosit doar ca sa poata cupla treapta 1, restul schimbarilor se fac cu ambreiajul cuplat si oprind aprinderea pentru a descarca angrenajul si a permite schimbarea treptei. Deci forta de tractiune este intrerupta pentru o perioada scurta de timp. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
VladG |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(os @ 3 Nov 2008, 15:21) VladG - in functie de modelul masinii/cutiei, poti s-o determini pe aceasta din urma sa retrogradeze si daca faci o manevra scurta si energica a pedalei de acceleratie. Pe vremea masinilor cu carburator se zicea ca "dai un sprit". Ai incearcat miscarea asta? Avantaj: miinile ramin pe volan, ochii(*) ramin pe sosea. Da, asa se comporta si cutia pe care o are masina mea (steptronic, 6 trepte) isi adapteaza reactiile in functie de cum conduc, iar la depasiri chiar folosesc "spritul' ala. Insa nu prea poti face manevra recomandata de tine pe serpentine, unde daca mergi mai sportiv treci direct din frana in acceleratie, pentru ca atunci cand slabesc frana as vrea deja sa pot accelera si daca fac manevra recomandata, tocmai atunci in loc sa accelerez astept sa faca schimbarea treptei. (nu coduc cu ambele picioare, caz in care s-ar putea folosi si ce ai descris tu) Pe cand daca folosesc modul manual, in timp ce franez fac si retrogradarea, folosind levierul, a.i la acceleratie sunt deja in treapta potrivita. Alt avantaj e frana de motor foarte eficienta, puternica, atunci cand retrogradez manual, in treapta 2 in special, si asta vine peste frana de pedala si masina sta mai bine pe sosea. Repet asta e SINGURA situatie in care e mai bine pe "manual", constatata de mine in 20.000km. This post has been edited by VladG: 3 Nov 2008, 14:51 |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
os |
![]()
Post
#169
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Constat cu placere ca-i vorba numai de diferente de nuanta.
Dar hai sa pomenim si citeva dezavantaje ale CV automate: - consum ceva mai mare ; - pret si greutate ceva mai mari ; - uzura mai rapida a placutelor de frina si a discurilor ; - e mai greu de realizat (nu imposibil) oprirea lina in ultimele faze ale frinarii (la o masina cu CV manuala ai elibera frina pe ultimii centimetri ai miscarii ca sa eviti micul plonjon de la oprire; in cazul dotarii cu CV automata frina e mai dificil de dozat). - nu-i asa usor (e imposibil?) de realizat balans pentru de exemplu iesirea din inzapezire - in functie de constructia CV automate, frina de stationare TREBUIE actionata ferm, in special cind oprirea/parcarea se face in panta/rampa; exista un soi de "algoritm" pentru aceasta situatie. - e mai dificil de exploatat complet brutalitatea motorului accelerat brusc (datorita convertizorului hidrodinamic de cuplu). Vor mai fi si altele, dar nu mi le amintesc acum. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#170
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
- nu mai poti opri in viteza ca sa eviti autoaprinderea - aviz celor care merg(eau) pe gazolina
![]() - un oarecare lag la depasiri din scurt - sunetul motorului pare ciudat (cel putin pentru mine care conduc de obicei manuala) - (posibil) mai putin fiabila decat manualele si sigur mai greu de reparat/mai scump - necesita intretinere mai atenta (schimb ulei) Edit: - nu mai poti porni masina in viteza (oricum era contraindicat - posibil sa sara distributia de la punct) Bafta! This post has been edited by Andy_ACS: 3 Nov 2008, 15:39 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
os |
![]()
Post
#171
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
La primul punct te contrazic: la automata cu convertizor hidrodinamic (adica nu cutiile robotizate/automatizate) poti foarte bine sa tai contactul in "D" - motorul in acest regim are sarcina. Oricum nu cred ca grupele de utilizatori "CV automata noua" si "gazolina" sunt compatibile.
La aia cu depasirea din scurt -> vezi discutia despre "da-i un sprit" facuta cu VladG, dar in general ai dreptate. Fiabilitatea - eu cred ca s-a imbunatatit major. In schimb - nu mai ai ambreiaj (care si el se uzeaza etc). Una peste alta eu cred ca scorul in meciul manuala-automata e cam egal (cu usor avantaj pentru automata). Altfel, unul din sisteme ar fi fost oricum eliminat de celalalt. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
VladG |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Tot la dezavantaje: tre' sa fii atent cand stai cu piciorul pe frana la semafor.
Eu m-am aplecat o data sa caut ceva in torpedou si fara sa-mi dau seama am slabit apasarea, iar masina a luat-o din loc. Noroc ca m-am ridicat repede, ca altfel ma opream in cel din fata ![]() |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
driverx |
![]()
Post
#173
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
VladG |
![]()
Post
#174
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Ala e stilul de condus MAXI-LENE.
![]() Dac-o pui la N, n-ai probleme, normal. |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
--
- --
|
|
xcss |
![]()
Post
#175
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
Pai si daca tot o hatani Drive - N -Drive -N etc... unde mai e avantajul in oras?
|
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#176
|
![]() - Group: Members Posts: 22.605 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Si daca este drumul inclinat ? Tot N?
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#177
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.461 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
" e mai dificil de exploatat complet brutalitatea motorului accelerat brusc (datorita convertizorului hidrodinamic de cuplu).'
Adica e mai greu de dat scart pe romaneste. Partea cu balansul nu am inteles-o, ce anume vrei sa faci? Pe aderenta scazuta o blochezi in pozitia 1 sau tii schimbatorul spre - ca sa nu urce singura in trepte si freci volanul stanga-dreapta ca sa taseze zapada. Frana de parcare la auotama are 2 poztii: on si off, nu exista si varinata intre. Si cand e aplicata, blocheaza rotile (fiind pe transmisie, nu ai probleme cu inghetul sabotilor sau lungirea cablului). In schimb se poate deplasa masina cativa centimetri pana angreneaza clichetul cu coroana dintata. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
os |
![]()
Post
#178
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@einstein - vezi ca se poate zice "dat scirt" si mai elegant
![]() Aia cu balansul: manevra e clasica si se face din ambreiaj, nu mia stau sa povestesc aici, lumea o sa stie despre ce vorbesc. Vezi pe la statistici, era un poll despre inzapezire si cum se iese. Balansul merge si in alte situatii, de exemplu pe iarba cu roua. Frina de stationare: indraznesc sa te contrazic (daca iti spun ca am informatii sigure, ma crezi?). Nu confunda blocarea transmisiei cu frina de stationare. Aceasta exista (printre altele din motive legale, caci masina trebuie sa aiba doua sisteme de frinare independente etc etc). Mai exista si din alt motiv: Intrebare: ce se intimpla daca din cauza pantei/rampei (in care ai oprit masina) pe crabotii aia ai blocajului transmisiei apasa o parte din greutatea masinii? |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
EinarN |
![]()
Post
#179
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 656 Joined: 17 October 08 ![]() |
Balansul de iesire la automata īl faci īn poitia 1 si:
- La tractiune spate cu frīna de servici (picior) - La tractiunea fata cu frīna de mīna. Nu exista nimic mai simplu si polizezi cu ea pīna te īntorci cu 180° daca e la o adica. @ os DE CE are automata pozitia "P" si ce īnseamna "P"? O automata buna, reglata corect din moment ce opresti masina si pui īn "P" poate sa fie si panta lui hristos si masina aia nu se mai misca nici 1 cm. Cu toate astea esti obligat de lege sa tragi si frīna de mīna. This post has been edited by EinarN: 3 Nov 2008, 19:07 |
-------------------- |
|
driverx |
![]()
Post
#180
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th June 2025 - 07:00 |