turbosuflanta
![]() ![]() ![]() |
turbosuflanta
pskint25 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|||
MAS |
![]()
Post
#32
|
![]() Le Bubulateur Group: Members Posts: 205 Joined: 23 August 03 From: Bucuresti ![]() |
Sunt diferente intre SC si turbo, insa sa stie omul la ce se baga si cam care e castigul...
Are nevoie de alte injectoare as zice eu... Calculatorul nu va sti in veci de supra-alimentare, el doar o sa vada debit marit de aer si, cu remap-ul corespunzator, o sa bage debit la benzen ca sa faca rapoartele. Acuma, depinde ce vrea el de la masina: putere in toata plaja de turatii, sau pana la 3000 rpm sa fie solenza si dupa 3000 "Jana sa transforma"? |
--------------------
scandura
cu rulmenti
noua, din 2000
- B-02/36-MAS B222BIP Daaati si mie minus la reputatie. 'dea D-zeu sanatate!
|
|
pskint25 |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
eu unu as opta pentru jana...
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|
MAS |
![]()
Post
#34
|
![]() Le Bubulateur Group: Members Posts: 205 Joined: 23 August 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai asta-i intrebarea, o vrea pe "Jana" la orice turatie, sau doar dupa un anumit nivel? Conteaza f mult in alegerea modalitatii de supra-alimentare, si (in cazul in care se vizeaza compresor) in alegerea tipul de compresor: centrifugal sau volumetric... Centrifugalul este asemanator cu turbo, si face presiune sus, pe cand volumetricul face presiune mai uniform, castigurile obtinandu-se cam pe toata plaja de turatie.
|
--------------------
scandura
cu rulmenti
noua, din 2000
- B-02/36-MAS B222BIP Daaati si mie minus la reputatie. 'dea D-zeu sanatate!
|
|
pskint25 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
la volumetric te referi la supercharger ? adica miscare impusa nu de gaze evacuate ci direct de motor?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|
MAS |
![]()
Post
#36
|
![]() Le Bubulateur Group: Members Posts: 205 Joined: 23 August 03 From: Bucuresti ![]() |
Dap, compresoarele sunt antrenate de cureaua de accesorii a motorului si sunt de 2 feluri: centrifugale (asemanatoare in performante cu turbo), si volumetrice (astea se impart in alte 2 categorii: ROOTS si TWINSCREW).
Compresoarele sunt preferate de multi datorita faptului ca ofera dinamica mai buna a cuplului pe toata plaja de turatie, fata de turbo. Inca un castig este acela ca se pastreaza caracterul de utilizare de zi cu zi a masinii, pe cand turbo rupe tot cand intra, insa pana sa se-nvarta, stai si te cam rogi de masina, fata d euna cu compresor care pleaca direct. Acum putem porni o polemica lunga cu privire la care metoda de supra-alimentare e mai buna... Pentru liniute, clar turbo e alegerea perfecta. Pentru drumuri virajate, condus de zi cu zi, compresorul e alegerea optima: nu tii mereu motorul turat peste 3-4000RPM, insa poti in orice moment sa ai nevoie de un "zvac" ca la carte.... |
--------------------
scandura
cu rulmenti
noua, din 2000
- B-02/36-MAS B222BIP Daaati si mie minus la reputatie. 'dea D-zeu sanatate!
|
|
pskint25 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
corect la super nu ai lag singurul dezavantal al lui este ca manca din puterea la axa, dand inapoi de 3-4 opri mai mult, si e online, turbo e la turatii mari deoarece creste exponential puterea oferita in functie de regimul motorului si deci viteza gfazelor evacuate...
deci nu avem de ce sa polemizam caq sunt de aceeasi aprere cu tine ![]() lucrezi indomeniu? sau ai pus mana la montat/adaptat turbine pe masini fara? |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|
MAS |
![]()
Post
#38
|
![]() Le Bubulateur Group: Members Posts: 205 Joined: 23 August 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu lucrez in domeniu, si INCA nu am montat, urmeaza in viitorul fff apropiat
![]() De ceva timp incoace, storc orice informatie care o gasesc cu privire la acest aspect, in plus sunt si pasionat de masini, nu numai sa le admir, dar sa-mi si bag mainile-n ele ![]() Ai o masina, iti bagi tu mainile-n ea, muncesti tu s-o faci sa fie A TA, creste inima in tine, mai ales cand ai succese cu ea ![]() |
--------------------
scandura
cu rulmenti
noua, din 2000
- B-02/36-MAS B222BIP Daaati si mie minus la reputatie. 'dea D-zeu sanatate!
|
|
curentat |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 10 December 08 ![]() |
deci ca sa faci o gura de aerisire pe capota nu se merita si in plus de asta priza aia de aer nu intra decat volum de aer nu presiune pai de exemplu la 50-60 km/h cand ii dai cu a-2-a si o sa intre turbina pe la 3000rot o sa traga masina dar cu priza pe capota? si la 0,3bar se simte binisor si nu trebuiesc injectoare mai mari si alte minuni de exemplu voi daca sunteti cu a-3-a la 60km/h si calcati acceleratia la podea deodata ce se intampla?parca zici ca sar ineca pe moment si atunci injectoarele au deschis o cantitate de benzina mai mare dar cum so arda daca aer nu are de ajuns? atunci turbina baga aer fortat si poate sa arda aceea cantitate de benzina daca am zis ceva gresit va rog sa ma corectati
|
--------------------
dacia
solenza
2003 clima
|
|
pskint25 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
ai gresit la :
presiunea=Forta*suprafata=Masa*accelaratie*suprafata=masa*viteza/timp*suprafata de unde rezulta ca cu cat ai o viteza mai mare intr-un interval de timp mai scurtsi o grila conectata direct la un filtru de aer (fara pierderi in incinta motorului) ai o presiune mai mare...de ce crezi ca daca mergi cu 50 km/h si scoti mana pe geam ti-o impinge inapoi? tocmai dinc auza acelei forte/presiuni.mai departe nu inteleg relatia dintre faptul de a schimba a 2-a la 50-60 cu 3000 de ture si cu "doar grila"..ai vazut vre-un bmw sau vw din fabrica fara grila care sa nu mearga daca schimbi a 2-a in conditiile date de tine? in primul rand vorbeste in propozitii si fluent ca sa te intelegem. |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|
Banu1974 |
![]()
Post
#41
|
![]() COSTIN Group: Members Posts: 1.155 Joined: 5 October 08 From: BUCURESTI-CHITILA ![]() |
QUOTE(pskint25 @ 18 Feb 2009, 20:01) ai gresit la : presiunea=Forta*suprafata=Masa*accelaratie*suprafata=masa*viteza/timp*suprafata de unde rezulta ca cu cat ai o viteza mai mare intr-un interval de timp mai scurtsi o grila conectata direct la un filtru de aer (fara pierderi in incinta motorului) ai o presiune mai mare...de ce crezi ca daca mergi cu 50 km/h si scoti mana pe geam ti-o impinge inapoi? tocmai dinc auza acelei forte/presiuni.mai departe nu inteleg relatia dintre faptul de a schimba a 2-a la 50-60 cu 3000 de ture si cu "doar grila"..ai vazut vre-un bmw sau vw din fabrica fara grila care sa nu mearga daca schimbi a 2-a in conditiile date de tine? in primul rand vorbeste in propozitii si fluent ca sa te intelegem. ![]() ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2003 clima
- B-33-SAC Voi radeti de mine ca sunt diferit,dar eu rad de voi ca sunteti toti la fel!!!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#42
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE(curentat @ 18 Feb 2009, 09:05) Păi n-ai zis nimic corect / Ai greșit tot. Nu stau să le înșir pentru că oricum un tiuner ca tine nu ar pricepe, lumea pimp mai car-acal nu merge după legile fizicii se pare... Doar o remarcă... turbina aia NU INTRĂ la 3000 sau la 2995 rpm cum crezi tu, aia funcționează și la ralanti, odată cu turația variază eficiența ei, dar progresiv! De Bernoulli ai auzit? |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
pskint25 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
in alta ordine de idei un eaton m45 credeti ca ar putea fi adapta pe motorul 1.4 mpi? exista posibilitatea sa ii prelungesti axa cu fulia pe care vine cureaua?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Am citit tot topicul , multe balarii dar si cateva informatii importante . Problema eu as sesiza-o in felul urmator : sa spunem ca reusim sa adaptam un SC mai domestic sau chiar turbo , cu multe modificari si facem masina sa se miste mai ok , dar apoi , ce facem ? Sa spunem ca de la 75 , cu modificarile "decente de cip + admisie + evacuare s-a dus in 83- 87 CP si dupa SC sau turbo sa spunem ca ar avea 110 - 125 CP . Peste 80% din cei care vor face aceste modificari le vor si proba , de mai multe ori ...
Deci ce se va intampla cu transmiterea puterii la roti ??? Planetarele , cutia , ambreiajul si tot ce este implicat in aceasta transmitere a puterii , cand ea nu mai este 75 Cp , ci 120 ? |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
costi |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
BoomPunk |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru fara respect ptr lege si ``organ``! Group: Members Posts: 637 Joined: 20 March 06 From: Bucharest ![]() |
Uite asa se duce dixtractia...vin astia doi-niste party-breaker si strica tot!
NU era mai bine frate sa ii lasati sa discute pe tema asta,era amuzant sa citesc la cate sute de cai puteau ajunge ipotetic solnitele... |
--------------------
Dacia
de calcat
Zepter
|
|
pskint25 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
daca se poate aplica un sc , atunci se pot implementa si alte modificari impuse..
nu fiti rai... This post has been edited by pskint25: 20 Feb 2009, 01:30 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|
Lucian1999 |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 19 April 07 ![]() |
salut, se poate monta turbo pe solenza eu am fost foarte interesat de acest subiect , costurile ajung undeva la 3000 euro piese + manopera cel putin mie asa mi-a spus nenea cu care am vorbit, nu merge mai mult de 0.5 bari ca bubui blocul motor si nici pistoanele nu rezista la o presiune mai mare, compresia motorului este de 9.5:1, daca nu gresesc, din toata operatia se pot obtine cel mult 120HP la toate astea se mai adauga punte spate schimbata pt. discuri , suspensie sport cat se poate de rigida, costuri totale undeva pe la 10.000 euro
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
SCALA
- B 82 CNK
|
|
BoomPunk |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru fara respect ptr lege si ``organ``! Group: Members Posts: 637 Joined: 20 March 06 From: Bucharest ![]() |
Eh...hai sa nu exageram prea tare.Daca cu cei 3000 de euro nu prea ai exagerat(poate doar in cazul in care se gaseste un meserias,care sa vrea sa te ajute mai pe degeaba,iar piesele sa fie gasite la SH-dar chiar si asa, cu mai putin de vreo 1500-2000 de iepuroi nu cred ca scapi),la partea cu restul de modificari,care survin adaptarii turbinei sa ajungi la 7000 de euro...e mult prea mult.Posibil ca toate costurile implicate sa fie undeva pe la vreo 5000 de euro,dar deja i-ai triplat aproape valoarea masinii.Nu cred ca acest castig de putere(de hai sa zicem 40-45 CP-desi nu prea cred asa ceva) merita investitia,nu cred ca motorul va tine mai mult de cateva zeci de mii de km dupa aceste ``tratamente`` si asta DOAR in cazul fericit in care totul a fost adaptat ca la carte.Oricum,mai trebuie schimbate planetare,cutia automat cade si vine una mai performanta(pentru ca aceasta e prima care limiteaza viteza,nu ai cum cu aceleasi rapoarte in cutie sa scoti mai mult).Apoi...mai trebuie sa te gandesti daca sasiul si caroseria vor rezista la puterea marita,plus ca trebuie clar sa schimbi gumele,acum fiind neaparat necesare niste gume de dimensiuni considerabil mai late si neaparat marca serioasa(exclus kormoran,debica,matador sau alte petarde din astea.
Ultima chestie si poate cea mai importanta,cred ca este militia.Daca vei iesi pe strada cu ``monstrul`` solenza astfel modificata,esti victima sigura,pentru ca omologari MACAR pentru ce e vizual,nu ai sa obtii in veci.Nimeni nu-ti va omologa cauciucuri pe 195,205,215...225 latime in tara asta de cacao.Sa nu mai spunem de restul de modificari pentru care nu vei primi omologare,iar la plecarea de la RAR,vei fi asteptat deja pe drum de militie,anuntata de cei de la RAR de ceea ce-au vazut.Poate scapi de grija doar daca te duci cu masina pe platforma... ![]() Oricum ar fi,cred ca ar trebui sa incercati sa ganditi realist,sa va dati seama ca oricat va iubiti masina,investitia nu-si are rostul,oricat ai incerca din ea nu va iesi ``racheta`` in veci.Daca vreti senzatii tari si adrenalina(poate chiar o moarte prematura,dar in plina ``glorie``),puteti s-o vindeti si sa va achizitionati ceva care chiar se preteaza la modificari care sunt realiste,o masina de genul solenzei nu e facuta sa fie cu mult mai mult.E doar o masina credincioasa,care te duce din punctul A in punctul B,cu comportare rutiera de bun simt si cu o viteza de top mai mult decat suficienta.Lasati-o asa si va va ramane credincioasa pana la capat,daca o veti ``brusca``,va va trata si ea ca atare. This post has been edited by BoomPunk: 21 Feb 2009, 12:39 |
--------------------
Dacia
de calcat
Zepter
|
|
Boris08 |
![]()
Post
#50
|
![]() Supraponderal sunt,dar nu-mi plac masinile mari :)) Group: Members Posts: 474 Joined: 9 May 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza
2005 Confort Sporit
|
|
BoomPunk |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru fara respect ptr lege si ``organ``! Group: Members Posts: 637 Joined: 20 March 06 From: Bucharest ![]() |
Nu,doar raspundeam punctual postului scris de Lucian1999 .Oricum,ceilalti pot continua sa abereze...pardon,sa discute pe aceasta tema interesanta.
|
--------------------
Dacia
de calcat
Zepter
|
|
Banu1974 |
![]()
Post
#52
|
![]() COSTIN Group: Members Posts: 1.155 Joined: 5 October 08 From: BUCURESTI-CHITILA ![]() |
QUOTE(BoomPunk @ 21 Feb 2009, 13:45) Nu,doar raspundeam punctual postului scris de Lucian1999 .Oricum,ceilalti pot continua sa abereze...pardon,sa discute pe aceasta tema interesanta. ![]() ![]() ![]() ![]() Ce dreptate ai... Da. ,,sa abereze". Parerea mea ca este doar o discutie ipotetica,care nu va fi pusa in practica,in veci... This post has been edited by Banu1974: 21 Feb 2009, 21:09 |
--------------------
dacia
solenza
2003 clima
- B-33-SAC Voi radeti de mine ca sunt diferit,dar eu rad de voi ca sunteti toti la fel!!!
|
|
BoomPunk |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru fara respect ptr lege si ``organ``! Group: Members Posts: 637 Joined: 20 March 06 From: Bucharest ![]() |
Cine stie....poate se va gasi vreunul destul de nebun sa puna si in practica,dar ma gandesc ca nu va starni decat priviri compatimitoare in jur.Admiratia o poate capta pe forumuri de sinucigasi,incepe numele forumului cu 4...
|
--------------------
Dacia
de calcat
Zepter
|
|
Banu1974 |
![]()
Post
#54
|
![]() COSTIN Group: Members Posts: 1.155 Joined: 5 October 08 From: BUCURESTI-CHITILA ![]() |
QUOTE(BoomPunk @ 21 Feb 2009, 21:31) Cine stie....poate se va gasi vreunul destul de nebun sa puna si in practica,dar ma gandesc ca nu va starni decat priviri compatimitoare in jur.Admiratia o poate capta pe forumuri de sinucigasi,incepe numele forumului cu 4... Tati,iti dai seama ce spui?cat de nebun sa fii sa bagi atatia bani,cand o poti lua direct la 300cp? ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2003 clima
- B-33-SAC Voi radeti de mine ca sunt diferit,dar eu rad de voi ca sunteti toti la fel!!!
|
|
BoomPunk |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru fara respect ptr lege si ``organ``! Group: Members Posts: 637 Joined: 20 March 06 From: Bucharest ![]() |
Pai si atunci ce facem,asteptam sa modifice cineva o solenza atat de mult si o luam de la el cu 3000 de euro?
![]() |
--------------------
Dacia
de calcat
Zepter
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#56
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
Fantomas |
![]()
Post
#57
|
![]() Nesuferit Group: Members Posts: 186 Joined: 27 February 08 From: Bucuresti ![]() |
ipotetic vorbind ... cineva care are destui bani ar putea face asta ... si mi`ar placea sa vad o aslfel de solenza cum trece pe langa un bmw 3 sau 5 ... pe autostrada
![]() ![]() si realist vorbind ... o solenza la 120-150 de cai ... fara modificariile precizate de @BoomPunk , mai mult ca sigur dupa 50-100 km max ... sigur chemati platforma sa va duca acasa ![]() This post has been edited by Fantomas: 22 Feb 2009, 17:27 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2004
- B 86 ***
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#58
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(Fantomas @ 22 Feb 2009, 17:27) ipotetic vorbind ... cineva care are destui bani ar putea face asta ... si mi`ar placea sa vad o aslfel de solenza cum trece pe langa un bmw 3 sau 5 ... pe autostrada ![]() ![]() si realist vorbind ... o solenza la 120-150 de cai ... fara modificariile precizate de @BoomPunk , mai mult ca sigur dupa 50-100 km max ... sigur chemati platforma sa va duca acasa ![]() Si yo as vrea. Poate o fac eu peste 3 ani ![]() Ma va sustine cineva? ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#59
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Scaunu'...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#60
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 21:15 |