DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages « < 3 4 5 6 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dacia mărește producția

aphophis
post 26 Jun 2009, 09:40
Post #121


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.492
Joined: 14 January 06




tare de tot. Vanzarile pe luna martie 2009 in germania. Dacia sandero e pe locul 7 in clasamentul general al masinilor vandute la nemti cu 9.189 unitati vandute , fiind foarte aproape de ocupantul locului 6, skoda fabia ce a vandut 9.423 unitati. Dacia Logan e pe locul 26 cu 4.382 unitati vandute . In total dacia a vandut in luna mai 2009, 13805 unitati in germania (probabil fara utilitare)

http://www.autobild.de/artikel/hitliste-mai-2009_924025.html


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alfred
post 26 Jun 2009, 10:30
Post #122


Membru autentic


Group: Members
Posts: 372
Joined: 18 September 07




Si sa vezi ce-o sa mai creasca! Inmatricularile in Europa pe primul trimestru 2009 pentru Dacia sunt mai mari cu 29% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In timp ce Renault a scazut cu 26% (doar Twingo pare sa dreaga apele, cu o crestere de 12% pe segmentul A, dar si noul Megane hatch/coupe vine tare din urma).
In acest moment, comenzile depasesc capacitatea de productie. De pilda, transferarea productiei lui Clio 2 la Flins este explicata si de nevoia de crestere a productiei lui Twingo la Novo Mesto, unde a fost introdusa inca o jumatate de tura.
Comenzile Daciei in Europa sunt cu 211% mai mari anul acesta fata de anul trecut (+51.000 de autoturisme).
Pentru moment, cel putin, intrebarea pentru Dacia nu este daca o sa creasca si unde, ci cat va creste...


--------------------
Dacia Logan 1.5 70 CP 2007 Laureate
There is no spoon.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Modus
post 26 Jun 2009, 10:35
Post #123


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.485
Joined: 21 August 08




Vad ca in Germania nu doar Renault Twingo si Renault Mégane inregistreaza cresteri la vanzari, dar si Renault Clio III Phase 2 si Renault Koleos.
Din pacate Laguna si Modus sunt in scadere sad.gif , iar VelSatis nu se cumpara nici macar 1 bucata mad.gif .


This post has been edited by R19/16v: 26 Jun 2009, 11:32


--------------------
Renault Clio GTLine 1.5 dCi EDC 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fansuv
post 26 Jun 2009, 11:31
Post #124


Membru autentic


Group: Members
Posts: 545
Joined: 28 March 09




ZERO masini vandute in UK si IRLANDA!
De ce? ACOLO e o piata de 70 milioane!

Britanicii nu ar cumpara o masina f. spatioasa cu 4 ani garantie?

DACIA este noua SKODA! Pret imbatabil!

http://www.autobild.de/artikel/hitliste-mai-2009_924025.html

VANZARILE DIN GERMANIA.

1 1 VW Golf, Golf Plus, Jetta 38.240 128.943 95,2 29,7
2 7 Opel Astra 14.284 41.426 103,1 18,3
3 11 VW Polo 12.170 57.949 96,4 83,6
4 18 Ford Fiesta 11.826 47.371 222,3 170,8
5 8 Opel Corsa 10.933 47.028 57,0 54,6
6 13 Skoda Fabia 9.423 47.641 86,7 113,3
7 15 Dacia Sandero 9.189 22.821 – –
8 12 Peugeot 207 8.517 32.081 64,9 48,3


26 Jun 2009, 11:42:
Vanzarile Dacia in Europa s-au dublat in mai

http://www.wall-street.ro/articol/Auto/663...lat-in-mai.html

Dacia își continuă marșul triumfător în Germania, Sandero fiind în luna mai al 7-lea model după numărul de vehicule comercializare, fără a lua în considerare și varianta Logan.

http://www.promotor.ro/noutati-auto-auto-d...una-mai-4526957

Dacia, performerul vanzarilor europene in luna mai

http://www.automarket.ro/stiri/dacia-perfo...-mai-21974.html

Vanzarile Dacia in Franta au crescut cu 62% in mai, pana la 3.781 de unitati

http://masini.ro/stiri-auto-vanzarile-daci...nitati-7079.htm

This post has been edited by fansuv: 26 Jun 2009, 11:42


--------------------
logan 1.6 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 26 Jun 2009, 11:54
Post #125


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Haiditi mai, chiar tuti trei unul dupa altul?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 1 Jul 2009, 16:00
Post #126


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.492
Joined: 14 January 06




wub.gif wub.gif super vanzari dacia in luna iunie 2009 in franta.

http://www.ccfa.fr/IMG/pdf/communique-01072009.pdf

6 052 unitati vandute , crestere de 87,7% fata de iunie 2008. Cu tot cu utilitare, s-au vandut 6 552 unitati in iunie 2009 . A se vedea cum dacia a depasit seat, hyundai, nissan,


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fansuv
post 2 Jul 2009, 14:08
Post #127


Membru autentic


Group: Members
Posts: 545
Joined: 28 March 09




Ceva din Germania pe Iunie?

2 Jul 2009, 14:13:
R E N A U L T 5 6 3 9 6
DACIA 6 052
SUZUKI 2 127

This post has been edited by fansuv: 2 Jul 2009, 14:13


--------------------
logan 1.6 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 16 Jul 2009, 14:31
Post #128


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Cred ca acolo ai numai valorile Logan, fara Sandero, ca AMS Deutschland (pe care l-am primit azi) zice de un total pe iunie de unspe mii si cateva sute de Dacii, astfel incat cifra cumulata pe jumate de an a depasit 47.000... Sa vedem insa ce va fi cand va disparea prima de casare...


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
minny
post 17 Jul 2009, 01:16
Post #129


Membru porcos


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 18 April 06




va ramane o alterativa ca nu a trecut criza inca. apoi nu toti vor sa se ingroape in datorii pentru o masina. ce e drept ca fara 2500 euro stimulent ... cam greu. vor bate pasu pe loc. dar probabil nu numai Dacia.


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 17 Jul 2009, 11:09
Post #130


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Io cunoscand putin nemtii chiar sper ca la sfarsitul primei de casare vanzarile Dacia vor cadea mai putin decat ale celorlalti, si ma explic de ce: primo, neamtului iti e greu sa ii castigi increderea, dar si cand ai reusit, e de bine... la inceput au fost foarte neincrezatori fata de dulapurile romanesti (probabil se gandeau ca la prima ploaie o sa se topeasca...), in schimb acum Dacia a devenit de bine de rau un brand si aici, si secundo, e posibil ca curba cererii la masina asta sa aiba o desfasurare specifica bunurilor inferioare, in contextul crizei care inca ne bantuie. Sa ma explic: presupunand de exemplu ca painea alba e un bun superior si mamaliga un bun inferior, un consumator trebuie sa manance chiar in conditiile reducerii veniturilor sale; pentru a-si umple burta la fel in conditiile unui buget mai redus, e foarte probabil sa substituie intre bunul superior si cel inferior: adica sa cumpere mai putina paine alba si mai multa mamaliga, chiar daca preturile lor relative au ramas pe loc, pur si simplu pentru ca de aceiasi bani poate cumpara mai multa mamaliga decat paine. (Sau, alternativ, daca vorbim de scadere, e posibil sa reduca consumul de paine alba mai tare decat consumul de mamaliga...). Inlocuind painea alba cu VW si mamaliga cu Dacia, sper ca se intelege ceva din polologhia mea...
Evident ca lucrurile pot lua si o alta intorsatura, si numai timpul ne va spune daca consumatorul german va reactiona conform scenariului de sus sau nu... dar eu o vad ca pe o evolutie posibila...


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 17 Jul 2009, 11:14
Post #131


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




si mai e ceva...neamtului nu ii pute ca e dacia domne...decat sa isi ia o masina mica sh..isi ia dacia noua.....mai ales ca e destul de fiabila....


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fansuv
post 17 Jul 2009, 11:28
Post #132


Membru autentic


Group: Members
Posts: 545
Joined: 28 March 09




DACIA e pentru RENAULT ce e SKODA pentru VW.

Un muncitor din est cere mult mai putin pe munca lui- se fac economii enorme care se investesc in produs.

Rezulta un raport PRET/ CALITATE fenomenal.


--------------------
logan 1.6 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 18 Jul 2009, 11:56
Post #133


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.492
Joined: 14 January 06




vanzarile pe luna iunie 2009 in germania: http://www.autobild.de/artikel/hitliste-ju...009_937301.html

- sandero , 6.642 bucati, locul 16
- logan, 4.460 bucati,locul 27
- twingo, 5.277 bucati, locul 25, crestere si clasare foarte buna pentru micul citadin
- megane se descurca bne (nu se compara insa cu vanzarile golf-ului)..


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 18 Jul 2009, 14:20
Post #134


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




Dacia nu a ajuns inca la nivelul Skoda dar pare sa fie pe un drum bun si sa recupereze dezavantajul timpului(ma refer la faptul ca Renault a preluat Dacia multi ani mai tarziu decat a preluat VW pe Skoda). Probabil ca undeva peste 5 ani vor ajunge sa se bata cu Skoda la toate categoriile si de ce nu sa ii si depaseasca!

Acum apropos de vanzarile din Germania am dat o cautare pe autoscout24 dupa Logan sau Sandero dci, prima inmatriculare in 2009(adica dci-uri noi):
http://www.autoscout24.de/List.aspx?vis=1&...60&mmvmd1=19129
Nu pot sa nu remarc ca dci sub 10.000 euro la ei nu prea gasesti, iar un MCV dci cu 7 locuri ajunge si la 14.000-16.000. Avand in vedere preturile astea inteleg de ce Dacia isi concentreaza productia pentru a satisface cererea din Germania.


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugeniuz2004
post 18 Jul 2009, 18:12
Post #135


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.004
Joined: 13 August 04
From: Iasi




interesant este ca fiind in Germania am observat abundenta de MCV si de Sandero. NU ma intelegeti ca sunt majoritare pe strada dar apreciez ca sunt destule si se vad!
Insa am ramas destul de descumpanit sa vad multe MCV cu motorizare 1.4 benzina. dCi mai putin si alea cu numere de Franta sau VAN.
E important ca Dacia inca merge si mai produce ceva. Ca o face cu piese din afara sau cu ele facute majoritar in RO e alta treaba deja... Insa exista!


--------------------
Kia Cee'd 2008 SW BEST - IS-96-AEU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 18 Jul 2009, 18:17
Post #136


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.492
Joined: 14 January 06




pai daca is benzinare e de bine , ca parca stiam ca motoarele pe benzina is produse in romania.


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 18 Jul 2009, 19:54
Post #137


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




Pai eu am selectat dci doar ca sa restrang cautarea....initial nu am selectat tipul de combustibil si cautarea dadea peste 1000 de rezultate iar site-ul nu afiseaza decat 500. Deci benzinare intr-adevar sunt mult mai multe...


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fansuv
post 19 Jul 2009, 08:28
Post #138


Membru autentic


Group: Members
Posts: 545
Joined: 28 March 09




Eu nu visam ca dacia sa aiba AFU, ABS, airbaguri laterale....
Sa faca SUV. S-A INVESTIT ENORM in Romania!


__________________

1 1 VW Golf, Golf Plus, Jetta 44.280 25.192 75,8
2 6 Opel Astra 13.786 7.668 79,8
3 10 Opel Corsa 11.392 6.732 69,2
4 11 Skoda Fabia 10.752 6.662 61,4
5 20 Ford Fiesta 10.536 3.765 179,8
6 4 VW Passat 9.919 8.265 20,0
7 18 Audi A3 9.003 4.099 119,6
8 2 Audi A4 8.832 10.078 -12,4
9 8 BMW 1er 8.377 7.167 16,9
10 5 BMW 3er 8.271 7.997 3,4
11 7 VW Polo 8.040 7.356 9,3
12 3 Mercedes C-Klasse 7.797 9.478 -17,7
13 13 VW Touran 7.735 5.202 48,7
14 26 VW Caddy 7.520 3.144 139,2
15 12 Mercedes A-Klasse 7.385 5.410 36,5
16 – Dacia Sandero 6.642

_______________


Dacia Sandero 29.463 si Dacia Logan 17.995 pe tot anul 2009!

FANTASTIC!

In Germania- patria masinilor de calitate- s-au vandut aproapre 50.000 de sandero si logan in 6 luni!

http://www.autobild.de/artikel/hitliste-ju...009_937301.html

This post has been edited by fansuv: 19 Jul 2009, 08:40


--------------------
logan 1.6 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 19 Jul 2009, 16:59
Post #139


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




Marirea cadentei la 1350 bucati/zi poate fi (si) consecinta faptului ca in luna august uzina Dacia intra in remont. Acum zece zile cand am comandat masina, cei de la vanzari mi-au zis ca poate am noroc sa iasa luna asta ca in august, pauza!


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 20 Jul 2009, 18:41
Post #140


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(fansuv @ 19 Jul 2009, 09:28)
Eu nu visam ca dacia sa aiba AFU, ABS, airbaguri laterale....
*


Nu-i asa ca tu nu visai nici ca dacia sa aiba ESP? Ei bine, visul ti s-a implinit, nu are.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciafan
post 20 Jul 2009, 18:46
Post #141


/


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 20 January 05




QUOTE(klaus @ 20 Jul 2009, 18:41)
Nu-i asa ca tu nu visai nici ca dacia sa aiba ESP? Ei bine, visul ti s-a implinit, nu are.
*



va avea


--------------------
/ / /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobo77
post 20 Jul 2009, 21:36
Post #142


...........................


Group: Members
Posts: 7.214
Joined: 27 January 06
From: Mangalia




Cind producatorii vor fi obligati sa puna ESP in standard, la fel cum a fost cu ABS-ul ca altfel nu vad prea curind...


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 mpi 2008 ph 2 - CT _ _ _ _
Multa lume,putini oameni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 20 Jul 2009, 21:43
Post #143


-


Group: Members
Posts: 22.734
Joined: 19 April 05
From: Romania




suvu o sa cam aiba niste unele care sunt obligatorii in anii urmatori ...


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 20 Jul 2009, 22:01
Post #144


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Sa o exprim pe romana: pana si pe masinile alea chinezesti, atat de hulite, exista aceste "realizari marete" de la dacia. Mare treaba ce a facut dacia...
Sa vedem totusi lungul nasului, ca lauda de sine nu miroase-a bine


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 20 Jul 2009, 22:08
Post #145


-


Group: Members
Posts: 22.734
Joined: 19 April 05
From: Romania




Pai le monteaza ca altfel nu pot sa isi vanda masinile, nu ca erau ultimile inventii in domeniu sau voiau ei sa imbunantateasca oferta. Apropo, a simtit cineva ca functioneaza AFU? Ca pe hartie da bine ... la fel ca si repartitorul ala electronic de franare radmasa.gif

This post has been edited by IRONICK: 20 Jul 2009, 22:13


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fansuv
post 22 Jul 2009, 13:54
Post #146


Membru autentic


Group: Members
Posts: 545
Joined: 28 March 09




Sandero e la un an lumina fata de vechea dacia!

Uitati-va la praguri, la stalpi, la motor ca sa vedeti diferentele!

Are Cielo asa ceva?

ABS Bosch 8.1 în serie
AFU (asistență la frânarea de urgență) în serie
Regulator electronic de frânare în serie
Airbaguri laterale

This post has been edited by fansuv: 22 Jul 2009, 13:57


--------------------
logan 1.6 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Jul 2009, 14:34
Post #147


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




alcoholic.gif Hac!
Cat de bine am ajuns daca pentru a demonstra calitatile unui autoturism il comparam cu autoturisme concepute cu 20 de ani inainte (cielo e o masina conceputa pe la inceputul anilor '80, logan pe la inceputul anilor 2000)
Fain de tot, ce sa mai spun.
Dar ar fi fost bine o comparatie cu masinile actuale, cu care se lupta pe piata, nu cu masini care deja intra in programul remat...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 22 Jul 2009, 14:38
Post #148


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Eu zic ca, in conditiile in care targetul marcii are mentalitate anii '90, e buna si o masina anii 2000.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Modus
post 22 Jul 2009, 15:02
Post #149


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.485
Joined: 21 August 08




QUOTE(klaus @ 22 Jul 2009, 14:34)
alcoholic.gif Hac!
Cat de bine am ajuns daca pentru a demonstra calitatile unui autoturism il comparam cu autoturisme concepute cu 20 de ani inainte (cielo e o masina conceputa pe la inceputul anilor '80, logan pe la inceputul anilor 2000)
Fain de tot, ce sa mai spun.
Dar ar fi fost bine o comparatie cu masinile actuale, cu care se lupta pe piata, nu cu masini care deja intra in programul remat...
*



http://www.autoshow.ro/article--Teste-Test...ceza--2977.html

http://www.promotor.ro/teste-auto-teste-co...parativ-2778949

http://www.promotor.ro/teste-auto-teste-co...et-aveo-2848580

http://automobile.challenges.fr/comparatif...ci/article.html




--------------------
Renault Clio GTLine 1.5 dCi EDC 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fansuv
post 25 Jul 2009, 10:30
Post #150


Membru autentic


Group: Members
Posts: 545
Joined: 28 March 09




Cum a ajuns Dacia la o valoare comparabila cu cea a Opel

23.07.2009

Vanzarea Opel de catre General Motors si ofertele primite de gigantul american readuc in discutie faptul ca in industria auto, atunci cand vine vorba de evaluarea unei companii, conteaza mai mult profitabilitatea si eficienta uzinelor si mai putin numarul acestora.


http://www.zf.ro/companii/cum-a-ajuns-daci...a-opel-4679670/



Ofertele primite de General Motors pentru cedarea a jumatate din pachetul de actiuni ale Opel evalueaza compania intre 550 mil. euro si 1,3 miliarde de euro, in contexul in care, potrivit datelor din Anuarul ZF Top Cele Mai Valoroase Companii din 2008, valoarea Automobile Dacia era in 2007 de 875 mil. euro, in scadere de la 1,2 miliarde de euro in 2006.

Astfel, valoarea Automobile Dacia, care detine o singura uzina in care lucreaza jumatate din numarul de angajati ai Opel, a ajuns sa poata fi comparata cu cea a constructorului german. In urma cu zece ani Renault a platit 50 mil. dolari pentru pachetul de 51% din actiunile Dacia, valoare care evalua constructorul autohton la aproximativ 100 mil. dolari.

La nivelul anului 2007 Dacia inregistra un profit record de 120 mil. euro, care in 2008 a scazut la jumatate datorita crizei financiare, in timp ce Opel a inregistrat pierderi la nivelul anului trecut. Pe de alta parte, Dacia are numai o uzina la Mioveni si jumatate din personalul Opel, care detine noua fabrici. In plus, Opel are o gama de zece modele, fara a lua in calcul divizia de vehicule comerciale, in timp ce Dacia are numai doua modele - Sandero si Logan - pe care sunt dezvoltate doua vehicule comerciale, un sedan si un break.

"In evaluarea companiilor din industria auto in momentul unor potentiale tranzactii se tine cont de numeroase elemente, incepand cu cele strict operationale - locatie, infrastructura, piata proxima de desfacere, structura costurilor, flexibilitate - continuand cu cele de cercetare - dezvoltare si brand - tehnologii, impact asupra mediului, marci, segmente de piata adresate si terminand cu cele financiare", spune Cristian Manole, business analyst in cadrul departamentului de M&A al casei de investitii Capital Partners.

"Intr-o industrie 'capital intensive' toate elementele operationale enumerate mai sus au un impact direct asupra contului de profit si pierdere. GM Europe a inregistrat in 2008 o scadere a vanzarilor de 8,2% si o marja operationala negativa de aproape 8%", a spus Manole.

Din acest punct de vedere, elementele care au greutate mai ales in aceasta perioada pentru determinarea valorii nete - equity value sunt profitul operational si nivelul datoriilor.

"Dacia nu a ramas nicidecum imuna la declinul accentuat din auto in ciuda unei cresteri de 10% a vanzarilor, iar marja operationala in 2008 s-a redus la 3,4%, fata de 8,5% in 2007. Insa in conditiile unui grad de indatorare scazut si a unei perioade bune de exporturi in prima parte a acestui an, compania pare sa ramana o corabie solida in apele tulburi", a subliniat Cristian Manole.

Cu toate acestea, pentru intreaga industrie ramane deschisa intrebarea "2010 incotro?".

In prima jumatate a anului la nivel european Opel/Vauxhall a inregistrat o scadere a vanzarilor de 17%, la un nivel de 561.328 de autoturisme, in timp ce Dacia a crescut cu aproape 30%, la 117.131 de unitati.

La nivelul primului semestru din acest an marca Dacia a comercializat la nivel mondial 153.795 de autovehicule asamblate atat la Mioveni, cat si in uzina din Maroc de la Casablanca, potrivit statisticilor Grupului Renault. Acestea au fost comercializate in Europa, Rusia, dar si pe piete precum Brazilia sau Argentina.

Exporturile Dacia au crescut cu peste 60% in prima jumatate a acestui an, la aproape 1,3 miliarde de euro, potrivit estimarilor ZF, valoare care reprezinta 10% din totalul exporturilor de pe piata locala in primul semestru al acestui an. Exporturile Dacia au fost sustinute in principal de programele de tip "Rabla" din Europa de Vest, care se vor epuiza in ultimul trimestru al acestui an.

Pe piata locala Dacia a comercializat in primul semestru 23.158 de autovehicule, aproximativ 15% din productia de la Mioveni, in scadere cu aproape 50% comparativ cu perioada similara a acestui an, in conditiile in care piata auto locala a inregistrat un declin de 55% in prima jumatate a anului. Cota de piata a Dacia a inregistrat o crestere la 30% in primul semestru, fata de 26% in perioada similara a anului trecut.

RHJ International doreste sa achizitioneze 50,1% din actiunile Opel contra sumei de 275 mil. euro. Oferta de achizitie a titlurilor include reduceri salariale si de productie, potrivit presei internationale. RHJ International doreste reducerea numarului angajatilor cu peste 11.000 de persoane la nivel european.

Pe de alta parte, oferta RHJ International este inferioara celei a producatorului auto chinez Beijing Automotive (BAIC), care a oferit 660 mil. euro pentru achizitia a 51% din Opel.

In acelasi timp, producatorul de piese auto Magna International a semnat cu General Motors un memorandum impreuna cu banca rusa Sberbank pentru achizitia a 55% din actiunile Opel, dar, potrivit surselor din piata, negocierile sunt in impas datorita diferendelor legate de drepturile de proprietate intelectuala.

Magna a oferit pentru achizitia a 55% din Opel suma de 500 de milioane de euro


--------------------
logan 1.6 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages « < 3 4 5 6 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 19:02
Forum Renault