Dragii nostri instructori, Nu-mi vine sa cred
![]() ![]() ![]() |
Dragii nostri instructori, Nu-mi vine sa cred
Slider |
![]()
Post
#121
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
|
||
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|||
gcristi |
![]()
Post
#122
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 21 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Slider @ 25 Feb 2005, 16:36) Mai fratilor pe mine inca nu m-ati convins... DECI! Rulez cu 100 la ora urmeaza o curba care nu poate fi abordata cu viteza asta si trebuie sa reduc viteza. Ce fac? Tin ambreiajul calcat si frina pina cind se reduce viteza la cea optima pentru a aborda curba? poti sa lasi ambreiaju necalcat pana simti ca iti da motoru in nas pe urma il calci asta pentru o eficacitate mai mare. Frana o tii apasata pana ajungi la ce viteza vrei This post has been edited by gcristi: 25 Feb 2005, 15:41 |
--------------------
Dacia
Super Nova
- b-01-xxx
|
|
Slider |
![]()
Post
#123
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Pai nu ii normal asa? Ei bine, pina cind "iti da in nas motorul" nu chiar dar pe acolo pe undeva....Si nu este normal sa treci apoi intr-o treapta inferioara de viteza?
Da' ce naiba parca's incepator de 1 saptamina...am inceput sa-mi pun intrebari existentiale... ![]() |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
gcristi |
![]()
Post
#124
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 21 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Slider @ 25 Feb 2005, 16:50) Pai nu ii normal asa? Ei bine, pina cind "iti da in nas motorul" nu chiar dar pe acolo pe undeva....Si nu este normal sa treci apoi intr-o treapta inferioara de viteza? Pai daca treci in treapta inferioara si dai drumu la ambreiaj se pune frana de motor daca nu schimbi treapata e putina frana de motor + frana. Folosesti de la caz la caz ce ai nevoie eu personal folosesc frana de motor numai iarna sau cand cobor de la munte pe serpentine atat. |
--------------------
Dacia
Super Nova
- b-01-xxx
|
|
costi |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Mama ati facut o fixatie pe frina asta de motor;
Cine da cu maturoiu pe aici sa ne faca naibii un topic separat ![]() |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
TheSaiLor |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
<<parerea mea , nu va mai legati de cenzuraturile astea de dacii cu servofrana care daca apesi ambreiaju na-i frana ca nu merge nu stiu ce furtun de la nu stiu ce piston si nu e presiune si etc>>
![]() ![]() |
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
gcristi |
![]()
Post
#127
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 21 September 04 From: Bucuresti ![]() |
da eu nu am servo si sunt foarte multumit ca asa sta treaba desi majoritatea le lauda pentru mine servo la dacie este un lucru pe care nu la-m vazut functionanad normal la dacie la alte masini da dar alea sunt masini
Poate intr-o zi o sa imi permit sa imi iau si eu altceva inafara de troaca de dacie desi nu cred ca va fi in viata asta dar cine stie .... Pana atunci ma deplasez cu ce imi permit. This post has been edited by gcristi: 25 Feb 2005, 16:32 |
--------------------
Dacia
Super Nova
- b-01-xxx
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#128
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
[QUOTE][quote=gcristi,25 Feb 2005, 15:09]
Probabil o sa imi sariti cu totii in cap dar eu unu in 80 % din cazuri stau cu piciorul pe ambreiaj la stop si va anunt ca ce ziceti voi cu tocitu ambreiajului sunt povesti , in 4 ani de condus zilnic am schimbat o singura data ambreiajul la 18.000 de Km acum am 45.000 si inca nare nici pe dracu !.[/QUOTE] Nu-ti sarim in cap, rolul acestui forum este cu totul altul. Schimbarea ambreiajului la 18000km ti se pare normala? Eu personal am schimbat ambreiajul la masina lui taica-miu, D1300 din '81 la 120000km, iar la D1100 din '70 a mea am dat motorul jos ca sa-i schimb rezervorul de benzina. Masina are 87000km si uzura ferodourilor era cam de 50% deci teoretic ar mai rezista cam tot atat in aceeasi maniera de conducere. [QUOTE]Si pana la urma cat va asteptati sa titna un ambreiaj 10 ani sau cat ?[/QUOTE] Pana la urma evaluarea se raporteaza la rulajul masinii, nicidecum la numarul de ani. [QUOTE]Scuze am uitat sa specific am dacia 1310 din 85 .[/QUOTE] Sa dea Dumnezeu sa o stapanesti sanatos si sa ai grija de ea! [QUOTE]Iar cine a deshis topicu tunderbird parca sa nu uite ca peugeot-u nu e dacie si inca o chestie care-i problema daca apesi ambreiaju inainte de frana?[/QUOTE] Intr-adevar eu am deschis topicul, numai ca subiectul este cu totul altul.... Eu merg curent si cu Dacie si cu Renault. La Renault am ABS si din cauza asta mi-am format un obicei prost: apas ambreiajul inainte de frana. Totul este perfect la circulatia in oras unde rar depasesc 65 km/h, frana este foarte eficienta pe sosea uscata, dar am avut o faza pe Bucuresti-Ploiesti umeda in afara localitatii unde era cat pe-aci sa-l pup in dos pe cel din fata.... si ieri pe zapada in oras acelasi lucru era sa-l patesc. Deci dragutul de ABS face si el ce poate si cand poate dar tot frana de motor este baza. [QUOTE]Probelma e ca suntem noi obisnuiti cu troaca de dacie la care trebuie un ritual la franare (cele servo mai ales ).[/QUOTE] Hai sa revenim la subiectul topicului, asta nu este o problema, ritualul la franare trebuie sa fie acelasi pentru toate tipurile de masini fie ele mai vechi sau mai noi. Si asta se invata in scoala de soferi, cei care nu au fost invatati corect li se pare ca procedeaza normal (pana la proba contrarie). [QUOTE]Diferentel intre o masina ( a se citi masina) si dacia sunt enorme ! parerea mea e ca noi ne-am invatat sa conducem anormal pentru ca troaca merge anormal iar noua ni se pare ca e normal sa conducem anormal ![/QUOTE] Prietene, ce inseamna normal pentru tine? Eu am mers 60000km pe Renault Kangoo fara ABS si am facut probe de frana brusca cu ambreiajul apasat, la 80km/h pe sosea uscata. La franare, masina a pierdut aderenta si a devenit pur si simplu sanie. Si asta pentru ca franarea este mult mai puternica decat la Dacia. Nu am masurat distanta de franare dar am curajul sa pun pariu ca la Dacia este mai mica, bineinteles tinand cont ca Dacia este mai usoara, cauciucurile de calitate mai slaba.... franarea nu este la fel de intensa pastrand cat de cat limita de aderenta. Si mai apare latura psihologica, eu de exemplu merg mult mai prudent cu Dacia (merg cu viteza mai mica, pastrez distanta mai mare). Topicul asta a luat-o bine pe aratura, rog inca o data un moderator sa intervina. This post has been edited by tunderbird: 1 Mar 2005, 12:58 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
costi |
![]()
Post
#129
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai tocmai se linistise cind l-ai resuscitat tu !
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#130
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Azi era sa dea peste mine o masina de scoala.
Pusesem benzina la Shell Giulesti si dupa ce-am platit, la iesire mai sa ma faca una cu pamantul un as al volanului care conducea o masina de scoala. Omul era singur fara cursanti, si avea chef de un burnout in benzinarie. Si nu este prima data cand vad manifestari de genul asta, chiar si instructorul meu mi-a facut o demonstratie de acest gen acum 14 ani. Eu atunci ma distram, ca eram tanar si prost, singurul taica-miu mi-a zis sa nu incerc niciodata sa fac ca el. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
costi |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai daca nu esti rapidist ce cauti tata in Giulesti ?
Vezi sa nu se mai intimple! |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#132
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
GABY IS BACK ! |
![]()
Post
#133
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 552 Joined: 15 February 05 From: bucuresti - 4 ![]() |
Bag seama ca multi au avut un instructor pe nume: FRANA-DE-MOTOR, care avea doi frati porecliti "AMBREIAJU" si "FRANA-DE-SERVICIU"... care mergeau si impreuna, mergeau si separat....
Si toata lumea povesteste de ei. Si mie mi-e "drag de instructorul" meu dar nu vorbesc numai de el.... ![]() |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 2003 CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC! |
|
tunderbird |
![]()
Post
#134
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
GABY IS BACK ! |
![]()
Post
#135
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 552 Joined: 15 February 05 From: bucuresti - 4 ![]() |
QUOTE(tunderbird @ 10 Mar 2005, 17:41) 1. Nu cred ca asa se pune problema ! 2. Eu am propus mai inainte, tot pe acest topic, sa " facem" unul despre frane... 3. Este binevenita, zic eu, regula ca in posturile dintr-un topic sa se discute despre subiectul din titlul topicului respectiv. Altfel...cei noi nu mai au rabdare sa caute ceva util printre posturile multe si fac un topic nou, cu subiect asemanator sau identic... Maine apare un topic cu frane, si tipam la om sa caute, " ca s-a mai discutat", sau ne repetam posturile... 4. Eu am spus ca "multi au avut un instructor pe nume: FRANA-DE-MOTOR...." nu ca toti au avut....Si faceam aluzie la devierea de la subiect:de la instructor la frana. 5. Si nu in ultimul rand: HAI SA NE MAI DESCRETIM FRUNTILE ! ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by GABY IS BACK !: 10 Mar 2005, 18:05 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 2003 CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC! |
|
tunderbird |
![]()
Post
#136
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE 1. Nu cred ca asa se pune problema ! Nu eu am pus problema asa, mai degraba tu.....te rog sa ma scuzi daca am inteles gresit. QUOTE 2. Eu am propus mai inainte, tot pe acest topic, sa " facem" unul despre frane... Si eu...vezi pe la pag. 2 si 3 QUOTE 3. Este binevenita, zic eu, regula ca in posturile dintr-un topic sa se discute despre subiectul din titlul topicului respectiv. Altfel...cei noi nu mai au rabdare sa caute ceva util printre posturile multe si fac un topic nou, cu subiect asemanator sau identic... Maine apare un topic cu frane, si tipam la om sa caute, " ca s-a mai discutat", sau ne repetam posturile... De acord... QUOTE 4. Eu am spus ca "multi au avut un instructor pe nume: FRANA-DE-MOTOR...." nu ca toti au avut....Si faceam aluzie la devierea de la subiect:de la instructor la frana. De acord cu tine, dar din "si mie mi-e drag instructorul dar nu vorbesc numai de el", eu (cel putin) n-am inteles asa... QUOTE 5. Si nu in ultimul rand: HAI SA NE MAI DESCRETIM FRUNTILE ! ![]() ![]() ![]() ![]() Doamne fereste, doar nu crezi ca o sa sar la bataie, eu doar incerc revenirea la subiectul initial, pentru ca, din pacate, moderator nu prea am vazut p-aci... This post has been edited by tunderbird: 11 Mar 2005, 17:13 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
GABY IS BACK ! |
![]()
Post
#137
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 552 Joined: 15 February 05 From: bucuresti - 4 ![]() |
Am spus si mie mi-e "drag de instructorul" meu dar nu vorbesc numai de el...
Am pus special ghilimele ca o noua aluzie la titlul topicului, iar remarca nu vorbesc numai de EL, se referea la cei ce discuta de acel instructor pe nume FRANA, si la cine l-a avut. Tot postul meu a fost in gluma... P.S. Cred de fapt ca noi avem aceiasi opinie dar nu ne-am inteles reciproc. Pe mine m-a deranjat doar remarca cu ...te tine cineva legat aici... Corect, nu trebuie sa stau pe un topic daca nu ma intereseaza, dar eu am intrat pe "dragii nostrii instructori", considerand din titlu ca o sa ma intereseze... |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 2003 CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC! |
|
GABY IS BACK ! |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 552 Joined: 15 February 05 From: bucuresti - 4 ![]() |
Scuzati am facut o gresala si am postat de inca 2 ori
This post has been edited by GABY IS BACK !: 11 Mar 2005, 18:08 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 2003 CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC! |
|
GABY IS BACK ! |
![]()
Post
#139
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 552 Joined: 15 February 05 From: bucuresti - 4 ![]() |
![]() This post has been edited by GABY IS BACK !: 11 Mar 2005, 18:08 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 2003 CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC! |
|
tunderbird |
![]()
Post
#140
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(GABY IS BACK ! @ 11 Mar 2005, 18:00) Eu am inteles ceva de genul "iar ai readus topicul asta printre primele, mai lasa-ne sa mai discutam si despre alte subiecte!"...de aici vine si remarca de mai sus. Scuze pentru ca am inteles gresit, dar nici exprimarea ta n-a fost prea clara... |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
GABY IS BACK ! |
![]()
Post
#141
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 552 Joined: 15 February 05 From: bucuresti - 4 ![]() |
QUOTE(tunderbird @ 11 Mar 2005, 18:22) Eu am inteles ceva de genul "iar ai readus topicul asta printre primele, mai lasa-ne sa mai discutam si despre alte subiecte!"...de aici vine si remarca de mai sus. Scuze pentru ca am inteles gresit, dar nici exprimarea ta n-a fost prea clara... Am vrut sa fiu subtil. ![]() PS. Costi a spus: "Pai tocmai se linistise cind l-ai resuscitat tu ! " cu privire la topic, nu eu. De aceea cred ca ai inteles.... Oricum cred ca si el a glumit. This post has been edited by GABY IS BACK !: 11 Mar 2005, 21:11 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 2003 CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC! |
|
tunderbird |
![]()
Post
#142
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Sambata am vazut o masina de scoala care avea in dreapta pe post de instructor, o femeie cam la 40 ani, care avea cursant o domnisorica la vreo 21-23 ani.
Atata timp cat s-au aflat in apropierea mea in trafic nu am avut nimic de reprosat. Oare comunicarea intre femei sa fie mai de calitate in asemenea imprejurari? Ma gandeam sa-i gasesc si sotiei mele o instructorita din asta, ce parere aveti? |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
chichi |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 28 December 04 From: Braila ![]() |
Am carnetul de 4 luni si am numai 1000 km activi, am facut scoala de soferi de 2 ori si am avut 3 instructori...
Eu folosesc intotdeauna ambreiajul concomitent cu frana de serviciu, cel putin atunci cand ma deplasez in localitate (la viteze reduse), asa am fost invatat si nu vad ce este rau in asta? Singura exceptie de la regula o fac la franarile de urgenta (cand imi sare un betiv in fata, sa zicem), dar in momentul in care in fata mea sunt masini oprite la semafor si trebuie sa reduc viteza, de ce sa fie un lucru rau faptul ca apas si ambreiajul? Oprirea este mai lina, iar franarea in asemenea conditii este destul de eficienta... Eu am servofrana pe Dacie; nu stiu daca are vreo importanta sau nu acest lucru (mi-ar prinde bine niste pareri in acest sens); in orice caz, consider ca am avut un instructor cu reputatie foarte buna in oras, am facut scoala pe o masina identica ca a mea (pana si la culoare... ![]() Cat despre oprirea la semafor, nu exista o regula daca sa stai sau nu cu piciorul pe ambreiaj si in viteza I; se recomanda sa nu stai incordat cu piciorul pe ambreiaj (asa am invatat), dar eu procedez in functie de timpul ramas (aproximat de mine) pana la schimbarea culorii semaforului. Daca sesizez de la distanta ca masinile sunt oprite la semafor in fata mea, este evident ca nu va mai dura mult pana la schimbarea acesteia, deci imi permit sa mai tin cateva secunde piciorul pe ambreiaj si in viteza I fara ca sa-mi oboseasca piciorul sau sa uit in ce viteza sunt.... ![]() La polemica legata de frana de motor, eu sunt de parere ca aceasta este buna a fi folosita in orice conditii (dar depinde trafic...), desi al meu instructor facea spume cand foloseam frana de motor si-mi cerea enervat "justificarea" unei asemenea reactii, el fiind de parere ca ea ar trebui utilizata indeosebi cand conditiile meteo o impun... |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.2V
2012
- BR
|
|
driverx |
![]()
Post
#144
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(chichi @ 31 Mar 2005, 09:56) Am carnetul de 4 luni si am numai 1000 km activi, am facut scoala de soferi de 2 ori si am avut 3 instructori... Eu folosesc intotdeauna ambreiajul concomitent cu frana de serviciu, cel putin atunci cand ma deplasez in localitate (la viteze reduse), asa am fost invatat si nu vad ce este rau in asta? Singura exceptie de la regula o fac la franarile de urgenta (cand imi sare un betiv in fata, sa zicem), dar in momentul in care in fata mea sunt masini oprite la semafor si trebuie sa reduc viteza, de ce sa fie un lucru rau faptul ca apas si ambreiajul? Oprirea este mai lina, iar franarea in asemenea conditii este destul de eficienta... Te bazezi pe ABS-ul masinii care nu este? Daca calci ambreiajul si tu pui o frana tare ca nea vasile nu te-a vazut din cauza valurilor de alcool din ochi, una sau ambele roti din fata ti se vor bloca. Ce inseamna asta? Pai, creste simtitor distanta de franare, ramai fara directie, in sensu ca daca va trebui sa incerci sa il ocolesti ca ai avea loc in stanga, o vei face degeaba, masina va merge in continuare ca o caramida. Eu zic sa mai faci INCA o data scoala de soferi, dar cu un INSTRUCTOR. Nu o lua in nume de rau, dar nu vreau sa ma gandesc ce alte tampenii ti-a mai spus. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
vv |
![]()
Post
#145
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Am dat eu un link in topicul despre ABS (parca la Diverse-Logan, sau Diverse) la un articol in care zicea ca e bine sa calci simultan ambreiajul si frana in caz de franare de urgenta. In rest, ambreiajul il calci doar daca ti s-a redus turatia si vrei sa schimbi viteza, altfel e nejustificat si obisnuinta de a-l calca de fiecare data poate duce la uzura prematura.
Driverx, e dezbatere luuunga cu blocarea rotilor... am citit mai mult de cand cu dezbaterea despre franare, si ideea e cam asa: cand e incepator, e foarte probabil ca nu va avea inspiratia sa ocoleasca (chiar daca are ABS - asta am experimentat si eu, cand nu-mi frana din motive de ABS am ramas pur si simplu intepenit in frana si ma uitam ca prostu' la ala din fata), asa ca blocarea rotilor e relativ ok in destul de multe circumstante (pe uscat e ceva mai bine cu abs, dar nu f. mult; pe zapada/noroi/pietris etc. poate fi mai bine sa blochezi rotile, fiindca rotile blocate iti 'sapa' in zapada si pot ajunge la asfalt, plus ca zapada adunata in fata rotilor contribuie la franare). Ideal daca nu are ABS (sau oricum, aproape 'ideal') e sa blocheze rotile, sa invarta covrigul, si in momentul potrivit sa lase un pic frana ca sa poata evita obstacolul, da' trebuie sa ai ceva inspiratie de moment ca sa-ti chiar iasa in conditii de 'urgenta'. |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
driverx |
![]()
Post
#146
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
vv
Let's face it...cat de des mergi pe zapada dinaia ca poti sapa cu roata? pe nea vasile in calci in orasu in care municipalitatea nu a pus utilajele, si zapada sa batatorit, chiar s-a facut gheata, acolo e SFANTA frana de motor si ABS (manual de picior sau cel din dotarea masinii) |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
bj |
![]()
Post
#147
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(chichi @ 31 Mar 2005, 08:56) La polemica legata de frana de motor, eu sunt de parere ca aceasta este buna a fi folosita in orice conditii (dar depinde trafic...), desi al meu instructor facea spume cand foloseam frana de motor si-mi cerea enervat "justificarea" unei asemenea reactii, el fiind de parere ca ea ar trebui utilizata indeosebi cand conditiile meteo o impun... Mie personal "justificarea" asta nu mi se pare in regula. Eu folosesc de exemplu unele manevre de sofat doar pentru a ma obisnui cu ele. Fac frana de motor de exemplu cand vad rosu la semafor la mare distanta si nu vreau sa merg pe liber. Sau apas repetat pe frana tocmai pentru a ma obisnui sa nu o calc pana la fund si sa blochez rotile in conditii de urgenta. Stiu ca in situatii de urgenta, ai poate doar o fractiune de secunda si o eliberare de frana te poate salva de la un accident. Reputatia instructorului tau poate avea mai multe intelesuri. Poate fi un instructor care are un procentaj mare de fosti elevi ai lui care au luat foarte usor carnetul, dar asta nu inseamna ca tot ce i-a invatat el este de folosit dupa terminarea scolii. Scoala e doar o baza si experienta ulterioara se adauga la capabilitatile de sofer. |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
johnsws |
![]()
Post
#148
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
eu am avut un istructor bun se pare. mi-a explicat omul ca e total gresit sa apesi ambreiajul inaintea franei, pentru simplul motiv ca miscarea iti va intra in reflex, iar atunci cand doamne fereste ai nevoie de o franare urgenta ai cam dat-o in bara. regula trebuie sa fie prima data apesi frana, iar daca mai ai timp sa apesi si pe ambreiaj bine, daca nu, nu e nici o problema. daca iti formezi reflexul astfel nu ai decat de castigat. inca n-am uitat treaba asta, desi am facut scoala in urma cu mai bine de 12 ani. si nu gasesc nici un contraargument la aceasta regula.
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
Dragos |
![]()
Post
#149
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
Desigur, instructori, ambreiaje si franari - titlul corect.
![]() Nu fusei in tara in Feb., asa ca am scapat topicu' asta atunci si numai azi avui rbdare sa-l citesc complet. Recunosc, si eu folosesc ambreiaju' (pe care, la masina mea, il consider - opinie personala - naspa) cam des. Nu intru in amanunte ce am invatat (sau nu) del la instructor... Dar nu asta-i subiectu', ci am facut un experiment de drum, de reimprospatare, fiind cu simturile treze ![]() Rezultat: 1 - cand reduci viteza serios (chiar daca relazat, de ex. pt.intrarea in curba) folosirea ambreiajului se impune, macar pt. a schimba intr-o vit. inferioara - doar daca nu va place sa va tremure (subturare) masina in vit. 3 la 20km/h. Mai mult, la accelerare, daca scapi motoru sub 1200rpm si preferi sa ramai in vit. superioara (adica sa nu folosesti deloc abreiaju') dai de eforturile (de simte si aude) motorului sa se scoata din zona nefericita. Nota: Nu stiu cum e alte masini, dar la mine sub 1400rpm masina vibreaza la acc., ambreiajul fiind perfect cuplat. Ca sa ajut motoru' apas fin pe ambreiaj, sa patineze putin pana ajunge la un rpm decent - situatie mai nefericita, zic eu. 2 - ref. la 1 - care-i smenu' daca folosesti ambreiaju' 1 sec. (schimbare de vit. in treapta inferioara) sau 2-3 sec., cand franezi si schimbi? 3 - franarea este mai eficienta cand nu apesi pedala de ambreiaj (franare de motor, poate si servofrana mai eficienta). Oricum, daca franezi brusc (cu tendinta de oprire) e musai sa le apesi pe amandoua (opinia mea, nu dati cu petre); de altfel nu am vazut pe nimeni facand altceva. ![]() Finalmente - dati o prea mare importanta ambreiajului in aceasta sit., deoarece in conditii de oras nu se poate sa nu-l folosesti, no matter motivu'. |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#150
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu se apasa ambreiajul la franare se uzeaza planetarele mai mult. Deci ceva tot se uzeza. Care frana e mai eficienta? Pai pe daciile de conceptie mai noua exista servofrana. Eficienta servofranei este strans legata de turatia motorului. Cu cat turatia e mai mare cu atat franare e mai eficienta. La apasarea ambreiajului, turatia ete cea de relanti, deci eficienta e mai scazuta. Daca nu se apasa ambreiajul, franarea are o eficienta mai mare dar trebuie sa compenseze si momentul motorului care este cuplat.
De uzat oricum se uzeaza ceva. Fie ambreiajul fie planetarele. Dar ideea e ca nu cred ca un anume stil de condus e gresit. Atat timp cat nu se sta cu piciorul peambreiaj la semafoare degeaba, cat nu se patineaza inutil etc ambreiajul va rezista. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 18:34 |