Caucioace...
![]() ![]() ![]() |
Caucioace...
laur |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|||
Liviu |
![]()
Post
#2
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Pai daca zici ca merge mai usor cu cele de iarna ... lasa-le pe cele de iarna
![]() Glumeam , si eu trebuie (dupa cum foarte bine stii) sa imi cumpar cauciucuri ... offff .... |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
laur |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
Si eu tre sa imi cumpar 2 bc.....cele de pe spate (Montana) mai merg, cele de pe fata...nu prea mai merg mult....dar deocamdata "e" bune...
![]() |
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#4
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Domnilor o concluzie e clara. Daca n'ai servo nu pune cauciucuri late pe fatza. toata lumea se plangea de inconvenientul asta. Cu timpul te obisnuiesti insa tranzitia e destul de grea.
|
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
laur |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
Corecta concluzia...dar fara legatura cu prablema mea....eu am folosit iarna/vara caucioace cu dimensiunile indicate de producator: 165/70/13
|
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#6
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Atunci poate ca ceea ce se intampla, se datoreaza diferentei de aderanta.Astea de vara se lipesc mai bine. Alea de iarna nu prea, insa macar nu scadea aderenta in functie de suprafata sau temperatura. Deci mi se pare normal. Inchipuieti cum ar fi sa nu ai deloc profil p anvelope, practic te'ai lipi de asfalt ca shi cum ai avea superglue pe roti.
|
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
ashu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Rolul profilului nu e sa creasca aderenta? Adica exact pe dos fata de ce zici tu?!
|
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- -
|
|
cristimm |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Rolul profilului este sa creasca aderenta pe suprafete umede sau inzapezite. Pe asfalt cea mai buna aderenta o au cauciucurile netede (slick-uri) care nu sunt legale pe drumurile publice.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#9
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Multumesc Cristim!
|
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
danb2102 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 3 April 04 From: Iasi ![]() |
"Atunci poate ca ceea ce se intampla, se datoreaza diferentei de aderanta.Astea de vara se lipesc mai bine. Alea de iarna nu prea, insa macar nu scadea aderenta in functie de suprafata sau temperatura."
Eu cred ca e invers! Din cate stiu anvelopele de iarna sunt realizate dintr-un cauciuc mai moale ( pentru a avea aderenta mai buna pe umezeala, polei, zapada) iar anvelopele de vara sunt dintr-un cauciuc mai dur (care are aderenta mai mica decate cele de iarna dar se uzeaza mai greu). De aceea nu e preferabil sa se circule primavara-vara-toamna cu cauciucuri de iarna fiindca se uzeza repede. Concluzia mea este ca daca se trece de la cauciucuri de iarna la cele de vara, aderenta fiind mai mica, volanul ar trebui sa se invarta mai usor si nu mai greu. Dar cum teoria de multe ori este infirmata de practica e posibil orice. De ex, cauciucurile de iarna facute de nu-s ce firma sa fie proaste si mai dure decat cele de vara realizare de o alta frirma. De acea cred ca se pot compara doar cauciucurile de la acelasi producator. |
-------------------- |
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#11
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Nu ai priceput, se pare!
Cauciucurile de iarna nu sunt neaparat bune pe ploaie. In primul rand la astea de ploaie conteaza profilul shi eficienta lui de a drena apa dintre cauciucuri shi asfalt. Nu stiu daca e foarte importanta compozitia, insa e clar ca astea de ploaie au o amprenta "mai redusa" decat alea de drum uscat. Legat de cele de iarna, la ele conteaza compozitia,ca sa pastreze proprietatile la temp joase shi bineinteles profilul sa fie cat mai diferit de cel al patinelor/ schiurilor ![]() Cu alte cuvinte ce am zis mai devreme ramane valabil. |
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
DSops |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Aici se face o mare confuzie: aderenta depinde de materialul caii de rulare. Un tip de caucuic aderent pe gheata nu este neaparat aderent pe asfalt si invers. Un caucuic de iarna este in general mai moale pentru a se mula pe microstructura apei inghetate si mai aspru (include siliciu si alte asemanatoare) pentru a crea microdeformatii in gheata. Profilul dur cu elemente fine (microlamele si / sau ventuze) reprezinta o combinatie de elemente atat pentru gheata, cat si pentru zapada, zapada moale care se evacueaza mai greu decat apa de ploaie. Nici unul dintre aceste elemente nu determina o aderenta sporita pe asfaltul verii, in care compozitia trebuie sa fie mai dura, pentru a prinde macroasperitatile asfaltului, iar canalele de evacuare adaptate pentru apa "lichida". Concluzia: caucuicurie de iarna au aderenta mai buna iarna, iar cauciucurile de vara, vara. Cine crede ca e invers, nu are decat.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
Maska |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Stie cineva ceva despre cauciucurile LASSA? In afara de informatiile de pe site. Am trecut duminica pe la ei si mi-au spus ca sunt fabricate in turcia. Pentru 165/70/13 pretul este de 750.000/buc. cu tot cu montaj.
Daca are cineva montate pe masina poate imi spune si mie cum se prezinta anvelopele astea. |
--------------------
Citroen
C4 Coupe
2008
|
|
laur |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 8 July 02 From: Iasi ![]() |
Sigur Lasa? Poate-s PLASA ! La banii astia nici Montanele nu-s....eu nu as avea curaj sa fiu cobai...
|
--------------------
Peugeot
206 1,4 HDI
- . "parerea mea"
|
|
SYL |
![]()
Post
#15
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Corect; gandeste-te ca Montana costa in jur de 1 milion.
Mai bine la banii astia iti iei niste cauciucuri sh. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
echosektor |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
care e diferenta dintre cauciucurile de iarna si cele de vara...in afara de striatii??
|
-------------------- null
|
|
SYL |
![]()
Post
#17
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Cred ca si de compozitia materialului si de duritate. Si in plus de faptul cum se comporta la diferite temperaturi.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Devils |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 394 Joined: 20 April 04 From: Targu-Mures ![]() |
QUOTE Corect; gandeste-te ca Montana costa in jur de 1 milion. Mai bine la banii astia iti iei niste cauciucuri sh. daca cumperi la set am inteles ca iesi mai lejer....in jur de 850 de mii/ cauciuc |
--------------------
Audi
- B4
- 1994 1.9 TDI Z1 90CP
- MS 03 CNP Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
|
|
echosektor |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
SYL...dap....la temperatura ridicata materialul mai moale sa inmoaie mai mult datorita fortei de interactiune mai mica dintre moleculele din reteaua cristalina....
![]() fac si eu pe nebunu...maine am un partial urat.... ![]() ma gandeam k e ceva si de duritatea cauciucului...dar ceva mai detaliat. |
-------------------- null
|
|
Alex NOS |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 1 March 03 From: Craiova ![]() |
De Sava ce ziceti?Mi-am pus pe fata acum 2 sava de 175/70 si nu sunt asa multumit de ele pt ca suprafata de contact e cam mica fata de alte cauciucuri mai scumpe.Si la pret sunt un pic mai ieftine decit niste BFGoodrich.
De ex pe spate am unele second de 185 si daca te uiti la astea si la Sava de 175 ai impresia ca Sava nu fac 2 bani... Cauciucurile Montana sunt cele mai proaste de pe piata.Le-am schimbat la 1000 km..Nu ca erau uzate dar erau naspa,existau diferente mari de greutate intre ele si nici nu calacu egal...Dar faceau un zgomot criminal cind ii dadea scirt... Apropos:merge sa am pe fata cauciucuri cu garda 70 si sa pun pe spate 65? La masinile straine noi am vazut ca asa monteaza..Am gasit in tirg niste 195/65 R13 Michelin... |
--------------------
Dacia
Supernova modificata
- DJ 83 ALP Strada: 0-100km/h 10.5-11s
Concurs: 0- 100km/h ????? |
|
sstanescu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Ce Sava ai pus? Efecta?
|
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
ZaiR |
![]()
Post
#22
|
![]() Against the System Group: Members Posts: 345 Joined: 7 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu detin niste Vredestein Quartac 2 ....super anvelope am dat pe ele 2 mil anul trecut (am inlocuit pe ceele Montana) 165/60/13 la 180 poti lua mana de pe volan masina merge drept fara zgomot...stabilitate in curbe super ...
Am vb saptamana trecuta si am aflat ca au scos un nou model de gume mai bun,se num. Tertrac alea cica ar fi mai bune.. parerea mea este ca in loc sa dai 1,3 mil pe un matador mult mai bine ar fi sa dai 2 mil pe un vredestein Vredestein Rulezzzzzzz |
--------------------
DUCATI
900 SuperSport
2003
- este!
|
|
Liviu |
![]()
Post
#23
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Mi-am pus eu sambata 4x Sava Effecta Plus. 1350000 la Metro (era singurul magazin care avea cauciucuri si era deschis la ora si in ziua respectiva). Pana acum pot spune ca se comporta excelent .. ... dar le-am testat doar pe uscat .. inca nu am avut ocazia sa le "simt" pe ud ...
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Alex NOS |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 1 March 03 From: Craiova ![]() |
Sava efecta am si eu pe fata si nu sunt incintat de ele.
Problema e ca pt 175 mi se par cam inguste.Eu cred ca sunt mai mult pt ploaie chiar daca se zice ca sunt 'all seasons'.Asa probleme nu am cu ele.Nu mai imi tremura masina peste 160 de cind cu Sava. |
--------------------
Dacia
Supernova modificata
- DJ 83 ALP Strada: 0-100km/h 10.5-11s
Concurs: 0- 100km/h ????? |
|
Liviu |
![]()
Post
#25
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Ce inseamna ca nu esti prea incantat ??? ...
Ai probleme de aderenta sau stabilitate ??? |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
alexandrudragomir |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 15 April 03 From: Constanta ![]() |
ZaiR, zii mai clar marimea gumelor , cele cu 180/.../13. Crezi ca mi se potivesc si mie pe jentile din aliaj, cele de 13" standard DAcia? Acum folosesc gume de 165/70/13 cele MAtador, standard, pana acum sunt multumit de ele pentru ca am reusit sa le uzez uniform fata si spate.
|
--------------------
DACIA
SuperNova
- CT-02-DSA Km facuti: 101.000
Data: 08.06.2007 SuperNOVA Campus 2003, 1.4L, 75CP |
|
ZaiR |
![]()
Post
#27
|
![]() Against the System Group: Members Posts: 345 Joined: 7 January 04 From: Bucuresti ![]() |
pai ... pana acum o luna cand am cumparat jentile din aliaj CMS caucioacele le am avut pe jenti din tabla de la Dacia normale ... dar caucioacele sunt 165/70/13
oricum e diferenta intre astea 2 modele: Matador si Vredestein e nu ca se uzeaza toate la fel ... ma refer la:rulare, stabilitate, franare ...totul e diferit acum nun stiu la Burn-out si nci nu incerc cu ele ca imi e mila.. |
--------------------
DUCATI
900 SuperSport
2003
- este!
|
|
Alex NOS |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 1 March 03 From: Craiova ![]() |
Nu sunt incintat pt ca sunt inguste fata de alte cuciucuri de 175.De ex un BFGodrich e mai lat la 175 decit Sava Efecta.Asa nu am probleme cu ele.Si am observat la liniute ca au o aderenta f f buna.Prinde bine de tot pe asfalt..
Nu da scirt decit slabut dar are aderenta buna .Am mers cu 170 si am dat peste o pojgita lunga de apa pe autostrada si a tinut directia bine...Nu a aparut acvaplanarea..Nu am patit nimic...Dar mi se facuse inima mica... ![]() Intrebare:merge sa pun 175/70 fata si 195/65 spate fara sa am probleme de stabilitate din cauza dif de talon de 5 mm? |
--------------------
Dacia
Supernova modificata
- DJ 83 ALP Strada: 0-100km/h 10.5-11s
Concurs: 0- 100km/h ????? |
|
gonty |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 23 March 03 From: Iasi ![]() |
Am Montana de 25000 km. Au un profil beton, de zici ca-s noi. Din pacate, intre 120 si 130 dardaie volanul oricat le-as echilibra
![]() |
--------------------
Citroen
C4 2.0 HDI
2007, SX Pack
- IS96DEA
|
|
Mihai_E |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
dupa ce cauciucul de pe dreapta fata a facut explozie (avind o gilma cit pumnul) m-am decis sa le schimb si io. nu stiu ce preturi or fi la voi in Iasi, dar io am gasit in Carrefour Firestone F590 cu 1.600.000 si Debica Navigator cu 1.200.000 lei, ambele all seasons. inca nu m-am hotarit la care, tinind cont ca cu banii dati pe 4 Firestone cumpar 5 Debica si nu stiu daca se justifica diferenta.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:49 |