Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
ydaniel |
![]()
Post
#541
|
||
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
||
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|||
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#542
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
QUOTE(gti98 @ 13 Apr 2007, 14:04) Salut! Citii si eu ultima pagina din "threadu" asta. Rezistenta aerodinamica creste cu cubul (puterea a treia) a vitezei (la dublarea turatiei, morisca consuma de OPT ori mai multa putere!!) Nu degeaba au trecut TOTI constructorii pe ELV! Privitor la misteriosul releu, pentru a asigura franarea motorului (care nu am inteles de ce e necesara; elicea s-ar roti in mers in directia in care o invarte si motorul, deci nu apare necesitatea de a o frana si apoi roti invers...), deci, pentru franare, se utilizeaza un releu "cu 3 contacte", adica care are un plot "comun" legat la paleta, un contact normal deschis (NO de la engl. normally open) si unul normal inchis (NC de la engl. normally closed) (plus 2 contacte pentru bobina, egal 5 ploturi). Se leaga plotul NO la plus permanent (recomandabil printr-o siguranta de 15A), plotul C(omun) la motorul ELV, iar contactul NC la masa (celalalt capat de la ELV se leaga la masa) Prin 1983-1984, mi-am pus si eu ELV. Cum bugetul era redus, am folosit un ELV scos de un sofer "istet", "profesionist" de pe masina lui. Sonda am construit-o cu termistor, releul fiind actionat de un comparator (care sa fie reglabil!) A trebuit sa renunt din cauza defectarii motorului, prin uzura nenorocitelor de bucse de bronz-mamaliga..(motorul functionase un timp, era un fel de SH!). Cum bugetul era in continuare redus, nu am mai cumparat alt motor... La sistemul "clasic", cu termocontact, "boala" e ca sarcina fiind bobina releului, contactul se "impusca" si se sudeaza, desi sarcina e de vreo 0,3A iar pe el producatorul se lauda cu 4 sau 6 A (efectul autoinductiei). Solutia e separarea printr-un tranzistor (electronistii stiu cum!), altfel sistemul e destul de sigur, avand putine elemente. Bafta!! imi pare bine sa aud pe inca cineva care avea termocupla electronica ![]() |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#543
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
poate o lansati in productie de serie mica pt dc.ro;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
MECCA |
![]()
Post
#544
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
dupa ce am citit acest topic in totalitate post cu post mi-am montat si eu un electroventilator. sunt foarte multumit de el.la drum lung la blana apa imi sta constant la 85-87 grade fara ca ventilatorul sa porneasca.doar in oras imi porneste din cauza faptului ca stai la semafoare si fluxul de aer necesar racirii este practic 0.mie imi porneste pe la 97-98 grade.pana acum nu mi s-a ars garnitura de chiulasa asa ca, cred ca temperatura de cuplare a termocuplei este buna.ce parere aveti de acest fapt.astept niste pareri pertinente.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#545
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pareri la faptul ca nu ti s-a ars garnitura de chiulasa?
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Fizz |
![]()
Post
#546
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 28 September 06 From: Braila ![]() |
Schimba termostatul!
![]() ![]() MECCA (mie imi porneste pe la 97-98 grade.) This post has been edited by Fizz: 3 Jul 2007, 18:23 |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#547
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ce marca e termopcupla?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#548
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
vreau sa imi spuneti daca am dreptate: instalatia de la elv era prevazuta si cu buton de actionare la bord (de siguranta). daca da cred ca am schema pentru montaj. Dacia mea e din '84 si a avut elv montat din fabrica , dar eu sunt al 2-lea proprietar si se pare ca altii au umblat la instalatie ca eu cand am luat-o avea o elice de fier grea ca toti dracii si ce-a mai ramas din sistemul elv-ului era doar termocupla infiletata in radiator cu contactele rupte. sper sa mai pot descifra ceva pe sub bord din vechea instalatie ca vreau sa o repun in functiune.
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#549
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Butonul din bord e pus de fostul proprietar...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#550
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
la dacia lu tata tin minte ca era si asa ceva era butonul ala pus in picioare langa blocul de climatizare, nu deasupra. era de export aia 1410 TLE sau TLX cu rezervor lateral si toate alea..........ca aia din avataru meu doar ca era visinie
This post has been edited by nelu_1985: 8 Jul 2007, 16:37 |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#551
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
astea butoane in caz de emergency erau home made.termocuplele era f slabe calitativ si cedau repede.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#552
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
am studiat in cartea lu Mondiru, si se pare ca exista butonul de care intrebam eu. ii spune comutator GMV.
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#553
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Confirm, la dacia lu' tata din '84 era buton de cuplare a electroventilatorului din fabrica. Atunci cand electroventilatorul functiona automat sau cuplat, se aprindea. Era galben transparent si avea si o ideograma specifica cu o elice.
![]() This post has been edited by vis-a-vis: 11 Jul 2007, 07:12 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#554
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
hmm,pai era buton sau indicator
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#555
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 10 Jul 2007, 21:34) buton cu bec (cum este butonul de ceata) este simplu un desen cam grosolan Attached thumbnail(s) buton_cu_bec.JPG ( Size: 33.91k ) Number of downloads: 441 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#556
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Sa nu fi fost butonul de ventilator-aeroterma.
Sau vreunul pentru GMV dar montat de un electrician. This post has been edited by diaconuliviu: 11 Jul 2007, 08:37 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ydaniel |
![]()
Post
#557
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
multi mi-au zis ca preferau sa-si puna buton,deoarece termocuplele cuplau fie prea devreme si cand deja era gheizer:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
marianrec |
![]()
Post
#558
|
![]() membru drept Group: Members Posts: 330 Joined: 30 March 04 From: Galati ![]() |
Este posibil ca morisca asta pt radiator sa se defecteze in asa fel incat sa nu mai aiba putere de racire ca la inceput? La mine se cam incinge motorul dupa vreo 10 Km si ma gandeam ca poate sa fie electroventilatorul pe duca...
|
--------------------
Dacia
1310
1990, 1994
- GL03WWT & GL07NAT bau
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#559
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(marianrec @ 11 Jul 2007, 23:07) Este posibil ca morisca asta pt radiator sa se defecteze in asa fel incat sa nu mai aiba putere de racire ca la inceput? La mine se cam incinge motorul dupa vreo 10 Km si ma gandeam ca poate sa fie electroventilatorul pe duca... desfa motorul desfa si cele doua capace scoate rotorul vezi cum arata eventual curata-l cu smirghel fin si sufla-l cu aer verifica si periile (carbunii) |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#560
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
mai bine cumperi unu nou:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
marianrec |
![]()
Post
#561
|
![]() membru drept Group: Members Posts: 330 Joined: 30 March 04 From: Galati ![]() |
Dar ar trebui sa se simta suflu mare de aer? La mine in dreptul ambreiajului abia adie... Langa el se simte puternic.
|
--------------------
Dacia
1310
1990, 1994
- GL03WWT & GL07NAT bau
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#562
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Păi și unde e problema? Elicea răcește în primul rând apa din radiator, nu blocul motor...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#563
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
nu stiti daca se poate gasi la piese auto doar suportul de motor, ca eu am luat de la un prieten elv-ul dar era indoit putin suportul ca a luat una in freza masinuta. daca nu cam la ce pret se ridica un elv nou?
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#564
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
elv de ana imep pitesti=75 de lei
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
marianrec |
![]()
Post
#565
|
![]() membru drept Group: Members Posts: 330 Joined: 30 March 04 From: Galati ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1990, 1994
- GL03WWT & GL07NAT bau
|
|
MECCA |
![]()
Post
#566
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
iata aici o schema de montare pt un elv accesibila pt toti (fara diode, rezistente si altele) usor de realizat care la mine functioneaza de minune.
![]() Attached File(s) |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#567
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
se poate monta cumva undeva o termocupla daca radiatorul nu are prevazut asa ceva? ca e pacat de el
![]() |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#568
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Da, da niscaiva pagini in urma sa vezi cum
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
MECCA |
![]()
Post
#569
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
nici eu nu aveam "locas" pt termocupla dar am procedat astfel:\
-am gaurit radiatoul cu o scula speciala in partea dreapata jos unde se pune normal termocupla (un spiral ffff mare, nu stiu cum ii zice); -am luat de la un radiator mic, vechi locasul pe care se insurubeaza termocupla(se poate face si la strung);l-am introdus in gaura data si l-am izolat cu poxilina. -tine de minune si nu scapa nici un gram de apa; -spor la treaba |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#570
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
freză.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 16:29 |