DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

57 Pages « < 17 18 19 20 21 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?

ydaniel
post 19 Apr 2007, 20:07
Post #541


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ceva poze nu pui:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 19 Apr 2007, 21:41
Post #542


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




QUOTE(gti98 @ 13 Apr 2007, 14:04)
Salut!
Citii si eu ultima pagina din "threadu" asta.
Rezistenta aerodinamica creste cu cubul (puterea a treia) a vitezei (la dublarea turatiei, morisca consuma de OPT ori mai multa putere!!) Nu degeaba au trecut TOTI constructorii pe ELV!
Privitor la misteriosul releu, pentru a asigura franarea motorului (care nu am inteles de ce e necesara; elicea s-ar roti in mers in directia in care o invarte si motorul, deci nu apare necesitatea de a o frana si apoi roti invers...), deci, pentru franare, se utilizeaza un releu "cu 3 contacte", adica care are un plot "comun" legat la paleta, un contact normal deschis (NO de la engl. normally open) si unul normal inchis (NC de la engl. normally closed) (plus 2 contacte pentru bobina, egal 5 ploturi). Se leaga plotul NO la plus permanent (recomandabil printr-o siguranta de 15A), plotul C(omun) la motorul ELV, iar contactul NC la masa (celalalt capat de la ELV se leaga la masa)
Prin 1983-1984, mi-am pus si eu ELV. Cum bugetul era redus, am folosit un ELV scos de un sofer "istet", "profesionist" de pe masina lui. Sonda am construit-o cu termistor, releul fiind actionat de un comparator (care sa fie reglabil!)
A trebuit sa renunt din cauza defectarii motorului, prin uzura nenorocitelor de bucse de bronz-mamaliga..(motorul functionase un timp, era un fel de SH!). Cum bugetul era in continuare redus, nu am mai cumparat alt motor...
La sistemul "clasic", cu termocontact, "boala" e ca sarcina fiind bobina releului, contactul se "impusca" si se sudeaza, desi sarcina e de vreo 0,3A iar pe el producatorul se lauda cu 4 sau 6 A (efectul autoinductiei). Solutia e separarea printr-un tranzistor (electronistii stiu cum!), altfel sistemul e destul de sigur, avand putine elemente.
Bafta!!
*


imi pare bine sa aud pe inca cineva care avea termocupla electronica smile.gif


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 28 Apr 2007, 20:26
Post #543


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




poate o lansati in productie de serie mica pt dc.ro;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 3 Jul 2007, 14:44
Post #544


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




dupa ce am citit acest topic in totalitate post cu post mi-am montat si eu un electroventilator. sunt foarte multumit de el.la drum lung la blana apa imi sta constant la 85-87 grade fara ca ventilatorul sa porneasca.doar in oras imi porneste din cauza faptului ca stai la semafoare si fluxul de aer necesar racirii este practic 0.mie imi porneste pe la 97-98 grade.pana acum nu mi s-a ars garnitura de chiulasa asa ca, cred ca temperatura de cuplare a termocuplei este buna.ce parere aveti de acest fapt.astept niste pareri pertinente.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 3 Jul 2007, 16:21
Post #545


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Pareri la faptul ca nu ti s-a ars garnitura de chiulasa? biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fizz
post 3 Jul 2007, 18:20
Post #546


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 28 September 06
From: Braila




Schimba termostatul! 090.gif ca altfel.... popa.gif

MECCA
(mie imi porneste pe la 97-98 grade.)

This post has been edited by Fizz: 3 Jul 2007, 18:23


--------------------
Dacia 1310 L 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 5 Jul 2007, 19:09
Post #547


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ce marca e termopcupla?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 7 Jul 2007, 18:07
Post #548


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




vreau sa imi spuneti daca am dreptate: instalatia de la elv era prevazuta si cu buton de actionare la bord (de siguranta). daca da cred ca am schema pentru montaj. Dacia mea e din '84 si a avut elv montat din fabrica , dar eu sunt al 2-lea proprietar si se pare ca altii au umblat la instalatie ca eu cand am luat-o avea o elice de fier grea ca toti dracii si ce-a mai ramas din sistemul elv-ului era doar termocupla infiletata in radiator cu contactele rupte. sper sa mai pot descifra ceva pe sub bord din vechea instalatie ca vreau sa o repun in functiune.


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 7 Jul 2007, 18:10
Post #549


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Butonul din bord e pus de fostul proprietar...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 8 Jul 2007, 16:34
Post #550


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




la dacia lu tata tin minte ca era si asa ceva era butonul ala pus in picioare langa blocul de climatizare, nu deasupra. era de export aia 1410 TLE sau TLX cu rezervor lateral si toate alea..........ca aia din avataru meu doar ca era visinie

This post has been edited by nelu_1985: 8 Jul 2007, 16:37


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 8 Jul 2007, 20:12
Post #551


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




astea butoane in caz de emergency erau home made.termocuplele era f slabe calitativ si cedau repede.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 10 Jul 2007, 17:04
Post #552


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




am studiat in cartea lu Mondiru, si se pare ca exista butonul de care intrebam eu. ii spune comutator GMV.


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 10 Jul 2007, 19:15
Post #553


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Confirm, la dacia lu' tata din '84 era buton de cuplare a electroventilatorului din fabrica. Atunci cand electroventilatorul functiona automat sau cuplat, se aprindea. Era galben transparent si avea si o ideograma specifica cu o elice. 10561582.gif




This post has been edited by vis-a-vis: 11 Jul 2007, 07:12


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 10 Jul 2007, 20:34
Post #554


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




hmm,pai era buton sau indicator


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Jul 2007, 22:30
Post #555


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(ydaniel @ 10 Jul 2007, 21:34)
hmm,pai era buton sau indicator
*


buton cu bec (cum este butonul de ceata) este simplu un desen cam grosolan

Attached thumbnail(s)
buton_cu_bec.JPG ( Size: 33.91k ) Number of downloads: 441


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 Jul 2007, 08:29
Post #556


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Sa nu fi fost butonul de ventilator-aeroterma.
Sau vreunul pentru GMV dar montat de un electrician.

This post has been edited by diaconuliviu: 11 Jul 2007, 08:37


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 11 Jul 2007, 19:52
Post #557


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




multi mi-au zis ca preferau sa-si puna buton,deoarece termocuplele cuplau fie prea devreme si cand deja era gheizer:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianrec
post 11 Jul 2007, 22:07
Post #558


membru drept


Group: Members
Posts: 330
Joined: 30 March 04
From: Galati




Este posibil ca morisca asta pt radiator sa se defecteze in asa fel incat sa nu mai aiba putere de racire ca la inceput? La mine se cam incinge motorul dupa vreo 10 Km si ma gandeam ca poate sa fie electroventilatorul pe duca...


--------------------
Dacia 1310 1990, 1994 - GL03WWT & GL07NAT
bau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 11 Jul 2007, 22:24
Post #559


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(marianrec @ 11 Jul 2007, 23:07)
Este posibil ca morisca asta pt radiator sa se defecteze in asa fel incat sa nu mai aiba putere de racire ca la inceput? La mine se cam incinge motorul dupa vreo 10 Km si ma gandeam ca poate sa fie electroventilatorul pe duca...
*


desfa motorul desfa si cele doua capace scoate rotorul vezi cum arata eventual curata-l cu smirghel fin si sufla-l cu aer verifica si periile (carbunii)


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 12 Jul 2007, 08:57
Post #560


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




mai bine cumperi unu nou:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianrec
post 13 Jul 2007, 12:46
Post #561


membru drept


Group: Members
Posts: 330
Joined: 30 March 04
From: Galati




Dar ar trebui sa se simta suflu mare de aer? La mine in dreptul ambreiajului abia adie... Langa el se simte puternic.


--------------------
Dacia 1310 1990, 1994 - GL03WWT & GL07NAT
bau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 13 Jul 2007, 12:57
Post #562


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Păi și unde e problema? Elicea răcește în primul rând apa din radiator, nu blocul motor...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 15 Jul 2007, 16:46
Post #563


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




nu stiti daca se poate gasi la piese auto doar suportul de motor, ca eu am luat de la un prieten elv-ul dar era indoit putin suportul ca a luat una in freza masinuta. daca nu cam la ce pret se ridica un elv nou?


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 15 Jul 2007, 20:48
Post #564


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




elv de ana imep pitesti=75 de lei


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianrec
post 15 Jul 2007, 23:07
Post #565


membru drept


Group: Members
Posts: 330
Joined: 30 March 04
From: Galati




QUOTE(Catalin Marinarul @ 13 Jul 2007, 13:57)
Păi și unde e problema? Elicea răcește în primul rând apa din radiator, nu blocul motor...
*



Era doar o comparatie sa-mi fac idee cam cat de tare ar trebui sa "sufle" ventilatorul ala...


--------------------
Dacia 1310 1990, 1994 - GL03WWT & GL07NAT
bau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 19 Jul 2007, 10:06
Post #566


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




iata aici o schema de montare pt un elv accesibila pt toti (fara diode, rezistente si altele) usor de realizat care la mine functioneaza de minune. 090.gif

Attached File(s)
Attached File  electroventilator.bmp ( 1.23mb ) Number of downloads: 134


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 19 Jul 2007, 13:57
Post #567


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.628
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




se poate monta cumva undeva o termocupla daca radiatorul nu are prevazut asa ceva? ca e pacat de el smile.gif


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 19 Jul 2007, 14:22
Post #568


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Da, da niscaiva pagini in urma sa vezi cum tongue.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 20 Jul 2007, 10:46
Post #569


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




nici eu nu aveam "locas" pt termocupla dar am procedat astfel:\
-am gaurit radiatoul cu o scula speciala in partea dreapata jos unde se pune normal termocupla (un spiral ffff mare, nu stiu cum ii zice);
-am luat de la un radiator mic, vechi locasul pe care se insurubeaza termocupla(se poate face si la strung);l-am introdus in gaura data si l-am izolat cu poxilina.
-tine de minune si nu scapa nici un gram de apa;
-spor la treaba


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 20 Jul 2007, 10:52
Post #570


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




freză.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
57 Pages « < 17 18 19 20 21 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th May 2025 - 16:29
Forum Renault