DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

57 Pages « < 16 17 18 19 20 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?

dyogenes
post 29 Jan 2007, 00:22
Post #511


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Da, asta ar fi intr-adevar o idee foarte buna pentru schema mea. In schema pare contact normal inchis, doar pentru ca asa stie softul meu sa deseneze releul. Cand jonctiunea se incalzeste tranzistorul BD136 conduce, releul atrage armatura mobila si ELV-ul porneste. Poate ca ar fi bine sa fie invers, sa folosesc un releu normal inchis, care si daca se defect..... Stai ca e aberatie!!!!!!!

ELV-ul trebuie sa functioneze si fara contact, dupa oprirea motorului. Daca releul ar fi invers, cand ramane fara tensiune, sau se defecteaza, ELV va merge pana epuizeaza bateria. Deci tot schema adoptata de neamt (si refacuta de mine pentru A741) e corecta!

This post has been edited by dyogenes: 29 Jan 2007, 00:26


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 29 Jan 2007, 00:30
Post #512


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca ar fi pe logica inversa in momentul opririi motorolui si scoaterea cheii din contact prin contactele NI ale releului ar porni ventilatorul s-ar putea face dar ar trebui inca un releu cu contacte ND care in momentul punerii contctului sa alimenteze celalalt releu si binenteles un procent mai mare de defectari wink.gif

This post has been edited by bygy007: 29 Jan 2007, 00:37


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 29 Jan 2007, 00:34
Post #513


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




O veriga in plus intr-un lant al slabiciunilor care trebuie sa duca din cand in cand 10 A... Cred ca riscurile ar fi mai mari decat beneficiile.
Cu schema de mai sus, eu am mers vreo 6 luni fara nici o problema. Acum ma duc sa ma culc. noapte buna


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 29 Jan 2007, 07:41
Post #514


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(dyogenes @ 29 Jan 2007, 00:22)
Da, asta ar fi intr-adevar o idee foarte buna pentru schema mea. I Poate ca ar fi bine sa fie invers, sa folosesc un releu normal inchis, care si daca se defect..... Stai ca e aberatie!!!!!!!

ELV-ul trebuie sa functioneze si fara contact, dupa oprirea motorului.
*



Iar vom intra in polemici.........de ce sa nu alimentam ELV-ul pe cheia de contact? S-a mai discutat subiectul asta......stiu ca parerile sunt impartite .


QUOTE(bygy007 @ 29 Jan 2007, 00:30)
daca ar fi pe logica inversa in momentul opririi motorolui si scoaterea cheii din contact prin contactele NI ale releului ar porni ventilatorul s-ar putea face dar ar trebui inca un releu  cu contacte ND care in momentul punerii contctului sa alimenteze celalalt releu si binenteles un procent mai mare de defectari wink.gif
*




In mare asta e ideea........cu mentiunea ca eu zic ca e bine sa fie trecut sistemul prin cheie............oricum ideea cu contacte NI este luata din automatizari industriale.

Alta problema ar fi ca nu stiu daca se gasesc relee ,,tepanoase,, cu contacte NI.......eu am luat din vitan relele pe care scrie Renault, FFFF rezistente-50 A cu 3 RON (avea samsarul o sacosa plina ) . Bornele de forta sunt model mai mare si nu se potrivesc papucii auto uzuali.........si ca sa revin....releele astea sunt numai cu ND, deci chiar nu am idee de cele cu logica inversa. In ceea ce intreprindem noi trebuie sa tinem seama si de ce gasim in magazin.

Contactoarele cu contacte delucru NI se numesc ruptoare. Daca tot vrem sa punem asa ceva putem sa luam de la V3A-uri (tramvaie) cu bobinarea solenoidului si schimbarea logicii contactelor.........


Raman la intrebarea cu ,condensatorul pe contacte.......cum influienteaza arcul electric?



--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 29 Jan 2007, 08:53
Post #515


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Cine ma lamureste si pe mine cum se infraneaza ELV daca are la ambele borne (-) ?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 29 Jan 2007, 09:15
Post #516


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(ssilvviu @ 29 Jan 2007, 08:53)
Cine ma lamureste si pe mine cum se infraneaza ELV daca are la ambele borne (-) ?
*




Practic pe langa ,,-,, cele doua borne sunt scurcircuitate, motorul, in cazul nostru transformat in generator cc cu excitatie separata functionand in regim de frana. Debiteaza pe o rezistenta de valoare fffff mica .


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 29 Jan 2007, 16:25
Post #517


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




parerea mea este,cine cunoaste un electronist sa incerce sa isi faca termocupla electronica.daca montajul este facut bine si piese de calitate nu are ce sa se strice.un pic mai greu este de desfacut termocupla si modificat.
sunt pro pentru cea electronica pentru ca are fiabilitate mai mare in timp fata de cealalta care in timp isi schimba valoarea acel bimetal isi schimba proprietatile si incepe sa dea rateuri(motivul pt care multi au renuntat la ELV)
bygy stie ca si eu am avut pe masina tot termocupla electronica si mergea super bine avea si 3 leduri martor.termostatul era de 86 de grade iar elv ul pleca la 89 de grade.
mare atentie la acel releu ca eu era sa fierb motorul o data din cauza lui ,se anclansase dar contactele de putere nu se inchideau,in disperare pe moment i-am articulat una peste cutie dupa care a luat-o.l-am schimbat cu unul de la un camion iveco, de 60 de A din care am mai scos spire de pe bobina ca era de 24 de V,am masurat cu ampermetru ,la pornire i-a 12A dupa care cand se stabilizeaza in turatie scade la 7 A.In toiul verii cu caldurile alea aveam temp maxima la apa 93-94 de grade.
Dyogenes sa inteleg ca si tu ai parasit CLT? ai vandut masina?

This post has been edited by Giurisici Fabian: 29 Jan 2007, 16:26


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 29 Jan 2007, 17:22
Post #518


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(Giurisici Fabian @ 29 Jan 2007, 16:25)
sunt pro pentru cea electronica pentru ca are fiabilitate mai mare in timp fata de cealalta care in timp isi schimba valoarea acel bimetal isi schimba proprietatile si incepe sa dea rateuri(motivul pt care multi au renuntat la ELV)
*



la ce te referi cand spui incepe sa dea rateuri ?
cine dadea rateuri?te referi la motoru masinii? blink.gif

This post has been edited by sobolan: 29 Jan 2007, 17:32


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 29 Jan 2007, 17:45
Post #519


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Voi ma innebuniti cu elv`urile astea. Am fost la un magazin de piese auto si am aflat cum ca elv`ul de papuc diesel e "foarte" diferit de cel pt. papucul benzinar.

Pentru umila mea berlina de care iau?!


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 29 Jan 2007, 17:56
Post #520


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(eXtenSion @ 29 Jan 2007, 17:45)
Voi ma innebuniti cu elv`urile astea. Am fost la un magazin de piese auto si am aflat cum ca elv`ul de papuc diesel e "foarte" diferit de cel pt. papucul benzinar.

Pentru umila mea berlina de care iau?!
*



DE DACIA BERLINA PE INJECTIE !!! tongue.gif


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 29 Jan 2007, 19:56
Post #521


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




QUOTE(sobolan @ 29 Jan 2007, 17:22)
la ce te referi cand spui incepe sa dea rateuri ?
cine dadea rateuri?te referi la motoru masinii? blink.gif
*


radmasa.gif vroiam sa spun ca uneori termocupla nu mai dadea comanda sa plece elv sau nu mai se oprea(ramaneau contactele sudate,lipite)


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 29 Jan 2007, 22:54
Post #522


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(eXtenSion @ 29 Jan 2007, 18:45)
Voi ma innebuniti cu elv`urile astea. Am fost la un magazin de piese auto si am aflat cum ca elv`ul de papuc diesel e "foarte" diferit de cel pt. papucul benzinar.

Pentru umila mea berlina de care iau?!
*





din cite stiu la papucul disel este montat in fata radiatorului si este posibil sa sufle spre radiator cei care au papuc disel poate sa confirme sau sa infirme


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 30 Jan 2007, 03:36
Post #523


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Confirm eu, ca am vrut sa-mi pun 2 electroventilatoare radmasa.gif
Cel de papuc diesel este mai mare, se pune pe afara, trebuie neparat ca masina sa aibe "față" de CN4 ca sa poata intra.
Elicea depaseste la partea de jos, traversa pe care sta radiatorul, iar intregul ansamblu se fixeaza pe radiatorul de diesel.

Electroventilatorul cu pricina e undeva la 200 de lei iar radiatorul vreo 300. (5 mil. impreuna)

Astea fiind datele, mi-am luat din vitan electroventilator de dacie (tipul vechi) care a costat 65 de lei.
Cel pentru dacia pe injectie era pe la 100-110 de lei, singura diferenta era la mufa.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 30 Jan 2007, 17:35
Post #524


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




smile.gif ce de vorbaraie:) eu am releu pt faruri:) si nu am pb:)
un elv de papuc diesel cu tot cu fire si suport:300 ron:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 30 Jan 2007, 19:36
Post #525


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Da Fabian, se pare ca amandoi suntem "membrii consultanti" pe acest forum, nemaiavand Dacie. (Sau tu ai Golan?)...


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ddf
post 3 Feb 2007, 09:01
Post #526


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 10 January 06




Mi-am montat si eu ELV (chiar 2 ). Asta deoarece termocupla cumparata era cu 2 nivele de temperatura ( 3 fire ). ELV-urile sunt puse pe releu de faruri si de aproape 8 luni merg fara probleme. Insa ce ma nemultumeste este ca apa din vas se cam evapora deci termocupla este de temperatura cam mare.Al doilea ELV nici nu porneste daca nu il actionez de la butonul de siguranta.
Insa problema cea mai mare care a aparut este ca se strang culbutorii dupa 2.000 de km si trebuiesc reglati din nou.Problema asta a aparut dupa ce mi-am montat ELV-urile.
Intrebare : ce legatura este ? Cum as putea remedia situatia? (in afara de a pune o termocupla de regim mai rece - dar o sa-i fac un montaj electronic reglabil).
Am fost in service cu ea : a pus-o la calculator , pe tester . Rezultatul : ,,Nici o defectiune ". Parametrii sunt absoulti normali, deci injectia e buna, chiar beton.
Defectul se manifesta printr-un trepidat la relanti si vibra maneta de viteza extrem de deranjant.
Multumesc!


--------------------
Dacia 1310 Break - ILxxDDF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 3 Feb 2007, 11:54
Post #527


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




asta cu evaporarea e si la mine:) cam 200-300 ml la cateva mii de km:)
cu culbutorii nu inteleg


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 3 Feb 2007, 18:49
Post #528


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




ptr DDF: pai jocu la culbutori se mareste la cald....asa stiu eu......la dacia la rece e 0.15 cu 0.20 la rece si 0.18 cu 0.25 la cald.......deci nu e adevarat ca se strang.... biggrin.gif


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ddf
post 3 Feb 2007, 19:33
Post #529


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 10 January 06




QUOTE(sobolan @ 3 Feb 2007, 18:49)
ptr DDF: pai jocu la culbutori se mareste la cald....asa stiu eu......la dacia  la rece e 0.15 cu 0.20 la rece si 0.18 cu 0.25 la  cald.......deci nu e adevarat ca se strang.... biggrin.gif
*



Iti spun ca se strang.Am vazut cu ochii mei cand a facut reglajul cu lera.
Nici nu mi intra lera de strans ce era.Tijele nu se mai roteau.
Mi-au spus ca fenomenul asta se intampla mai ales la masinile ce merg pe gaz: din 5000 in 5000 se strang culbutorii.
Eu nu ma prea pricep la asta, asa ca va intreb : ce se poate face ca sa nu mai pierd reglajul? Se poate schimba ceva ? (tije, supape, culbutori)
La service spunea ca se mananca scaunul supapelor.


--------------------
Dacia 1310 Break - ILxxDDF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 3 Feb 2007, 19:37
Post #530


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(ddf @ 3 Feb 2007, 19:33)
Iti spun ca se strang.Am vazut cu ochii mei cand a facut reglajul cu lera.
Nici nu mi intra lera de strans ce era.Tijele nu se mai roteau.
*


atunci de ce jocu la culbutori ,la carte, la cald e mai mare ? pt ca la rece se mai micsoreaza distanta dintre coada supaper si culbutor......
oricum, mai asteptam pareri....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 4 Feb 2007, 09:48
Post #531


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




da strangi bine surubul?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ddf
post 4 Feb 2007, 10:44
Post #532


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 10 January 06




QUOTE(ydaniel @ 4 Feb 2007, 09:48)
da strangi bine surubul?
*


Eu zic ca da! Nu am facut eu operatia asta ci mecanicul de la service! Dar faptul ca in decurs de 6 saptamani(2000 km) s-a intamplat din nou, aceeasi problema ma pune pe ganduri.
Oricum la ELV-uri nu o sa renunt , doar ca voi incerca sa o tin intr-un regim termic putin mai rece. O sa fac un montaj electronic pentru a inlocui termocupla pe care o am acum.Pana la montarea ELV-urilor nu pierdeam apa din vas.Acum cand se incalzeste excesiv incepe si cutia sa huruie (bucsa de bronz evident).Huruia ea si inainte dar nu asa de tare ca acum.Eu nu ma prea price, scuze daca spun prostii, dar bucsa aceasta de bronz este scufundata si ea in uleiul din cutie ? (repet nu ma pricep). As putea sa fac bucsa asta din tr-un material mai rezistent ?
Ulei in cutie i-am pus in exces pe la sonda de mers inapoi ca busonul a refuzat sa se deschida.
Si o alta intrebare : eu am indicatorul de temperatura apa modelul cu o linie alba pe mijloc si apoi la partea superioara zona rosie . La mine in mers acul sta cam sub linia alba de mijloc, parca un pic suprapus. Ieri in mers a stat acul sub aceasta linie alba orizontala cam cu 2-3 mm sub,Deci acolo deschide termostatul.
ELV nici nu a pornit. Nu ar fi mai bine sa fie aceea temperatura de declansare a ELV-ului ? Ce temperatura am cand acul sta pe linia alba orizontala ?

This post has been edited by ddf: 4 Feb 2007, 10:47


--------------------
Dacia 1310 Break - ILxxDDF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 4 Feb 2007, 10:58
Post #533


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




bucsa de cupru e de la priza.si se uzeaza f repede:( nu este in carcasa ambreiajului.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 7 Apr 2007, 22:00
Post #534


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




se tot discuta de releu special pt elv??pt cei care au asa ceva puneti va rog o poza cu el sa vedem ce este as de special cu acest releu fata de cel standard pt faruri sau cel pt proiectoare.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 7 Apr 2007, 22:17
Post #535


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




E un releu cu 5 contacte...atât.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 7 Apr 2007, 23:54
Post #536


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(Catalin Marinarul @ 7 Apr 2007, 22:17)
E un releu cu 5 contacte...atât.
*



gresit.....e releu dedicat ptr. elv. cu infranare ptr. motor wink.gif ......


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 8 Apr 2007, 08:20
Post #537


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Iar începem? biggrin.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 9 Apr 2007, 09:54
Post #538


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(Catalin Marinarul @ 8 Apr 2007, 08:20)
Iar începem? biggrin.gif
*




Hehe........Eu deja ma pregatesc................ ph34r.gif wub.gif wub.gif ph34r.gif cool.gif


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 13 Apr 2007, 12:51
Post #539


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




releu special pt elv nu vei gasi.dar daca cauti recomand releu facut de Hella.costa cam 7-9 euro;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 13 Apr 2007, 14:04
Post #540


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Salut!
Citii si eu ultima pagina din "threadu" asta.
Rezistenta aerodinamica creste cu cubul (puterea a treia) a vitezei (la dublarea turatiei, morisca consuma de OPT ori mai multa putere!!) Nu degeaba au trecut TOTI constructorii pe ELV!
Privitor la misteriosul releu, pentru a asigura franarea motorului (care nu am inteles de ce e necesara; elicea s-ar roti in mers in directia in care o invarte si motorul, deci nu apare necesitatea de a o frana si apoi roti invers...), deci, pentru franare, se utilizeaza un releu "cu 3 contacte", adica care are un plot "comun" legat la paleta, un contact normal deschis (NO de la engl. normally open) si unul normal inchis (NC de la engl. normally closed) (plus 2 contacte pentru bobina, egal 5 ploturi). Se leaga plotul NO la plus permanent (recomandabil printr-o siguranta de 15A), plotul C(omun) la motorul ELV, iar contactul NC la masa (celalalt capat de la ELV se leaga la masa)
Prin 1983-1984, mi-am pus si eu ELV. Cum bugetul era redus, am folosit un ELV scos de un sofer "istet", "profesionist" de pe masina lui. Sonda am construit-o cu termistor, releul fiind actionat de un comparator (care sa fie reglabil!)
A trebuit sa renunt din cauza defectarii motorului, prin uzura nenorocitelor de bucse de bronz-mamaliga..(motorul functionase un timp, era un fel de SH!). Cum bugetul era in continuare redus, nu am mai cumparat alt motor...
La sistemul "clasic", cu termocontact, "boala" e ca sarcina fiind bobina releului, contactul se "impusca" si se sudeaza, desi sarcina e de vreo 0,3A iar pe el producatorul se lauda cu 4 sau 6 A (efectul autoinductiei). Solutia e separarea printr-un tranzistor (electronistii stiu cum!), altfel sistemul e destul de sigur, avand putine elemente.
Bafta!!

This post has been edited by gti98: 13 Apr 2007, 14:06


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
57 Pages « < 16 17 18 19 20 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th May 2025 - 18:46
Forum Renault