Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
dyogenes |
![]()
Post
#511
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#512
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca ar fi pe logica inversa in momentul opririi motorolui si scoaterea cheii din contact prin contactele NI ale releului ar porni ventilatorul s-ar putea face dar ar trebui inca un releu cu contacte ND care in momentul punerii contctului sa alimenteze celalalt releu si binenteles un procent mai mare de defectari
![]() This post has been edited by bygy007: 29 Jan 2007, 00:37 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#513
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
O veriga in plus intr-un lant al slabiciunilor care trebuie sa duca din cand in cand 10 A... Cred ca riscurile ar fi mai mari decat beneficiile.
Cu schema de mai sus, eu am mers vreo 6 luni fara nici o problema. Acum ma duc sa ma culc. noapte buna |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
autom |
![]()
Post
#514
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 29 Jan 2007, 00:22) Da, asta ar fi intr-adevar o idee foarte buna pentru schema mea. I Poate ca ar fi bine sa fie invers, sa folosesc un releu normal inchis, care si daca se defect..... Stai ca e aberatie!!!!!!! ELV-ul trebuie sa functioneze si fara contact, dupa oprirea motorului. Iar vom intra in polemici.........de ce sa nu alimentam ELV-ul pe cheia de contact? S-a mai discutat subiectul asta......stiu ca parerile sunt impartite . QUOTE(bygy007 @ 29 Jan 2007, 00:30) daca ar fi pe logica inversa in momentul opririi motorolui si scoaterea cheii din contact prin contactele NI ale releului ar porni ventilatorul s-ar putea face dar ar trebui inca un releu cu contacte ND care in momentul punerii contctului sa alimenteze celalalt releu si binenteles un procent mai mare de defectari ![]() In mare asta e ideea........cu mentiunea ca eu zic ca e bine sa fie trecut sistemul prin cheie............oricum ideea cu contacte NI este luata din automatizari industriale. Alta problema ar fi ca nu stiu daca se gasesc relee ,,tepanoase,, cu contacte NI.......eu am luat din vitan relele pe care scrie Renault, FFFF rezistente-50 A cu 3 RON (avea samsarul o sacosa plina ) . Bornele de forta sunt model mai mare si nu se potrivesc papucii auto uzuali.........si ca sa revin....releele astea sunt numai cu ND, deci chiar nu am idee de cele cu logica inversa. In ceea ce intreprindem noi trebuie sa tinem seama si de ce gasim in magazin. Contactoarele cu contacte delucru NI se numesc ruptoare. Daca tot vrem sa punem asa ceva putem sa luam de la V3A-uri (tramvaie) cu bobinarea solenoidului si schimbarea logicii contactelor......... Raman la intrebarea cu ,condensatorul pe contacte.......cum influienteaza arcul electric? |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#515
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Cine ma lamureste si pe mine cum se infraneaza ELV daca are la ambele borne (-) ?
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
autom |
![]()
Post
#516
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(ssilvviu @ 29 Jan 2007, 08:53) Practic pe langa ,,-,, cele doua borne sunt scurcircuitate, motorul, in cazul nostru transformat in generator cc cu excitatie separata functionand in regim de frana. Debiteaza pe o rezistenta de valoare fffff mica . |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#517
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
parerea mea este,cine cunoaste un electronist sa incerce sa isi faca termocupla electronica.daca montajul este facut bine si piese de calitate nu are ce sa se strice.un pic mai greu este de desfacut termocupla si modificat.
sunt pro pentru cea electronica pentru ca are fiabilitate mai mare in timp fata de cealalta care in timp isi schimba valoarea acel bimetal isi schimba proprietatile si incepe sa dea rateuri(motivul pt care multi au renuntat la ELV) bygy stie ca si eu am avut pe masina tot termocupla electronica si mergea super bine avea si 3 leduri martor.termostatul era de 86 de grade iar elv ul pleca la 89 de grade. mare atentie la acel releu ca eu era sa fierb motorul o data din cauza lui ,se anclansase dar contactele de putere nu se inchideau,in disperare pe moment i-am articulat una peste cutie dupa care a luat-o.l-am schimbat cu unul de la un camion iveco, de 60 de A din care am mai scos spire de pe bobina ca era de 24 de V,am masurat cu ampermetru ,la pornire i-a 12A dupa care cand se stabilizeaza in turatie scade la 7 A.In toiul verii cu caldurile alea aveam temp maxima la apa 93-94 de grade. Dyogenes sa inteleg ca si tu ai parasit CLT? ai vandut masina? This post has been edited by Giurisici Fabian: 29 Jan 2007, 16:26 |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
sobolan |
![]()
Post
#518
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(Giurisici Fabian @ 29 Jan 2007, 16:25) sunt pro pentru cea electronica pentru ca are fiabilitate mai mare in timp fata de cealalta care in timp isi schimba valoarea acel bimetal isi schimba proprietatile si incepe sa dea rateuri(motivul pt care multi au renuntat la ELV) la ce te referi cand spui incepe sa dea rateuri ? cine dadea rateuri?te referi la motoru masinii? ![]() This post has been edited by sobolan: 29 Jan 2007, 17:32 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#519
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Voi ma innebuniti cu elv`urile astea. Am fost la un magazin de piese auto si am aflat cum ca elv`ul de papuc diesel e "foarte" diferit de cel pt. papucul benzinar.
Pentru umila mea berlina de care iau?! |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
sobolan |
![]()
Post
#520
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#521
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#522
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(eXtenSion @ 29 Jan 2007, 18:45) Voi ma innebuniti cu elv`urile astea. Am fost la un magazin de piese auto si am aflat cum ca elv`ul de papuc diesel e "foarte" diferit de cel pt. papucul benzinar. Pentru umila mea berlina de care iau?! din cite stiu la papucul disel este montat in fata radiatorului si este posibil sa sufle spre radiator cei care au papuc disel poate sa confirme sau sa infirme |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#523
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Confirm eu, ca am vrut sa-mi pun 2 electroventilatoare
![]() Cel de papuc diesel este mai mare, se pune pe afara, trebuie neparat ca masina sa aibe "față" de CN4 ca sa poata intra. Elicea depaseste la partea de jos, traversa pe care sta radiatorul, iar intregul ansamblu se fixeaza pe radiatorul de diesel. Electroventilatorul cu pricina e undeva la 200 de lei iar radiatorul vreo 300. (5 mil. impreuna) Astea fiind datele, mi-am luat din vitan electroventilator de dacie (tipul vechi) care a costat 65 de lei. Cel pentru dacia pe injectie era pe la 100-110 de lei, singura diferenta era la mufa. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#524
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
![]() un elv de papuc diesel cu tot cu fire si suport:300 ron:) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
dyogenes |
![]()
Post
#525
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Da Fabian, se pare ca amandoi suntem "membrii consultanti" pe acest forum, nemaiavand Dacie. (Sau tu ai Golan?)...
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
ddf |
![]()
Post
#526
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
Mi-am montat si eu ELV (chiar 2 ). Asta deoarece termocupla cumparata era cu 2 nivele de temperatura ( 3 fire ). ELV-urile sunt puse pe releu de faruri si de aproape 8 luni merg fara probleme. Insa ce ma nemultumeste este ca apa din vas se cam evapora deci termocupla este de temperatura cam mare.Al doilea ELV nici nu porneste daca nu il actionez de la butonul de siguranta.
Insa problema cea mai mare care a aparut este ca se strang culbutorii dupa 2.000 de km si trebuiesc reglati din nou.Problema asta a aparut dupa ce mi-am montat ELV-urile. Intrebare : ce legatura este ? Cum as putea remedia situatia? (in afara de a pune o termocupla de regim mai rece - dar o sa-i fac un montaj electronic reglabil). Am fost in service cu ea : a pus-o la calculator , pe tester . Rezultatul : ,,Nici o defectiune ". Parametrii sunt absoulti normali, deci injectia e buna, chiar beton. Defectul se manifesta printr-un trepidat la relanti si vibra maneta de viteza extrem de deranjant. Multumesc! |
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#527
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
asta cu evaporarea e si la mine:) cam 200-300 ml la cateva mii de km:)
cu culbutorii nu inteleg |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]()
Post
#528
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
ptr DDF: pai jocu la culbutori se mareste la cald....asa stiu eu......la dacia la rece e 0.15 cu 0.20 la rece si 0.18 cu 0.25 la cald.......deci nu e adevarat ca se strang....
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
ddf |
![]()
Post
#529
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
QUOTE(sobolan @ 3 Feb 2007, 18:49) ptr DDF: pai jocu la culbutori se mareste la cald....asa stiu eu......la dacia la rece e 0.15 cu 0.20 la rece si 0.18 cu 0.25 la cald.......deci nu e adevarat ca se strang.... ![]() Iti spun ca se strang.Am vazut cu ochii mei cand a facut reglajul cu lera. Nici nu mi intra lera de strans ce era.Tijele nu se mai roteau. Mi-au spus ca fenomenul asta se intampla mai ales la masinile ce merg pe gaz: din 5000 in 5000 se strang culbutorii. Eu nu ma prea pricep la asta, asa ca va intreb : ce se poate face ca sa nu mai pierd reglajul? Se poate schimba ceva ? (tije, supape, culbutori) La service spunea ca se mananca scaunul supapelor. |
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#530
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(ddf @ 3 Feb 2007, 19:33) Iti spun ca se strang.Am vazut cu ochii mei cand a facut reglajul cu lera. Nici nu mi intra lera de strans ce era.Tijele nu se mai roteau. atunci de ce jocu la culbutori ,la carte, la cald e mai mare ? pt ca la rece se mai micsoreaza distanta dintre coada supaper si culbutor...... oricum, mai asteptam pareri.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#531
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
da strangi bine surubul?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ddf |
![]()
Post
#532
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 4 Feb 2007, 09:48) Eu zic ca da! Nu am facut eu operatia asta ci mecanicul de la service! Dar faptul ca in decurs de 6 saptamani(2000 km) s-a intamplat din nou, aceeasi problema ma pune pe ganduri. Oricum la ELV-uri nu o sa renunt , doar ca voi incerca sa o tin intr-un regim termic putin mai rece. O sa fac un montaj electronic pentru a inlocui termocupla pe care o am acum.Pana la montarea ELV-urilor nu pierdeam apa din vas.Acum cand se incalzeste excesiv incepe si cutia sa huruie (bucsa de bronz evident).Huruia ea si inainte dar nu asa de tare ca acum.Eu nu ma prea price, scuze daca spun prostii, dar bucsa aceasta de bronz este scufundata si ea in uleiul din cutie ? (repet nu ma pricep). As putea sa fac bucsa asta din tr-un material mai rezistent ? Ulei in cutie i-am pus in exces pe la sonda de mers inapoi ca busonul a refuzat sa se deschida. Si o alta intrebare : eu am indicatorul de temperatura apa modelul cu o linie alba pe mijloc si apoi la partea superioara zona rosie . La mine in mers acul sta cam sub linia alba de mijloc, parca un pic suprapus. Ieri in mers a stat acul sub aceasta linie alba orizontala cam cu 2-3 mm sub,Deci acolo deschide termostatul. ELV nici nu a pornit. Nu ar fi mai bine sa fie aceea temperatura de declansare a ELV-ului ? Ce temperatura am cand acul sta pe linia alba orizontala ? This post has been edited by ddf: 4 Feb 2007, 10:47 |
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#533
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
bucsa de cupru e de la priza.si se uzeaza f repede:( nu este in carcasa ambreiajului.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
MECCA |
![]()
Post
#534
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
se tot discuta de releu special pt elv??pt cei care au asa ceva puneti va rog o poza cu el sa vedem ce este as de special cu acest releu fata de cel standard pt faruri sau cel pt proiectoare.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#535
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
E un releu cu 5 contacte...atât.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
sobolan |
![]()
Post
#536
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#537
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Iar începem?
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
autom |
![]()
Post
#538
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#539
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
releu special pt elv nu vei gasi.dar daca cauti recomand releu facut de Hella.costa cam 7-9 euro;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
gti98 |
![]()
Post
#540
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Salut!
Citii si eu ultima pagina din "threadu" asta. Rezistenta aerodinamica creste cu cubul (puterea a treia) a vitezei (la dublarea turatiei, morisca consuma de OPT ori mai multa putere!!) Nu degeaba au trecut TOTI constructorii pe ELV! Privitor la misteriosul releu, pentru a asigura franarea motorului (care nu am inteles de ce e necesara; elicea s-ar roti in mers in directia in care o invarte si motorul, deci nu apare necesitatea de a o frana si apoi roti invers...), deci, pentru franare, se utilizeaza un releu "cu 3 contacte", adica care are un plot "comun" legat la paleta, un contact normal deschis (NO de la engl. normally open) si unul normal inchis (NC de la engl. normally closed) (plus 2 contacte pentru bobina, egal 5 ploturi). Se leaga plotul NO la plus permanent (recomandabil printr-o siguranta de 15A), plotul C(omun) la motorul ELV, iar contactul NC la masa (celalalt capat de la ELV se leaga la masa) Prin 1983-1984, mi-am pus si eu ELV. Cum bugetul era redus, am folosit un ELV scos de un sofer "istet", "profesionist" de pe masina lui. Sonda am construit-o cu termistor, releul fiind actionat de un comparator (care sa fie reglabil!) A trebuit sa renunt din cauza defectarii motorului, prin uzura nenorocitelor de bucse de bronz-mamaliga..(motorul functionase un timp, era un fel de SH!). Cum bugetul era in continuare redus, nu am mai cumparat alt motor... La sistemul "clasic", cu termocontact, "boala" e ca sarcina fiind bobina releului, contactul se "impusca" si se sudeaza, desi sarcina e de vreo 0,3A iar pe el producatorul se lauda cu 4 sau 6 A (efectul autoinductiei). Solutia e separarea printr-un tranzistor (electronistii stiu cum!), altfel sistemul e destul de sigur, avand putine elemente. Bafta!! This post has been edited by gti98: 13 Apr 2007, 14:06 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 18:46 |