Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
cristidb |
![]()
Post
#481
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|||
dyogenes |
![]()
Post
#482
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Stimate sobolan, nu poti convinge dand cu pumnul in masa. Vremurile alea au apus demult. Ce zici de asta?
RELFAR.jpg ( Size: 12.11k ) Number of downloads: 826 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#483
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 28 Jan 2007, 23:00) Stimate sobolan, nu poti convinge dand cu pumnul in masa. Vremurile alea au apus demult. Ce zici de asta? RELFAR.jpg ( Size: 12.11k ) Number of downloads: 826 cu pumnu nu dau in masa ![]() e o metoda care functioneaza dar tot neortodoxa....nu e practica....de ce va complicati atata.....luati releu de elv si gata........ |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#484
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Frate, io nu vad unde-i complicatia...
2. Nu am verificat, dar bygy s-ar putea sa aiba dreptate si acel releu sa scurtcircuiteze motorul pentru a-l frana. Zic asta deoarece cand mergeam cu viteza, sa aprindea discre LED-ul, semn ca ELV-ul se comporta ca un mic generator. Nu vad insa cu ce m-ar deranja asta. Becul din butonul de bord nu se aprindea (probabil tensiunea generata de ELV era peste 3V (buna pt LED) dar mult sub 12V pentru a aprinde becul. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#485
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(cristidb @ 28 Jan 2007, 22:30) Mai baieti, nu mai aberati pe aici cu pusul la masa al plusului motorului pentru franare si alte dracii. In cazul de fata, al unui ventilator comandat cu termocupla, nu e nevoie de nici un releu smecher. Unul standard cu 4 pini e suficient. Am atasat un pdf in care e descris modul de functionare a releelor. Cititi atent inainte de a va mai contrazice aiurea pe forum. Nu de alta dar sunt absolvent de automatica si stiu foarte bine ce e un releu si cum se monteaza. ai facut degeaba facultatea daca asa va invata pe voi acolo atunci cea sa zic sau i lipsit de la ore cu asa ingineri automatisti ........ nu mai zic nimic cauta un electrician bun ca sa te invete si practica ca la teorie stie toata lumea ai idee de ce se pun diode pe bobinele releelor?? schema electrica de dacie electroventilatorul si termocupla cu rosu Attached thumbnail(s) sasd.JPG ( Size: 52.93k ) Number of downloads: 767 instalatia_dacia.JPG ( Size: 433.13k ) Number of downloads: 763 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sobolan |
![]()
Post
#486
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 28 Jan 2007, 23:08) ai facut degeaba facultatea daca asa va invata pe voi acolo atunci cea sa zic sau i lipsit de la ore cu asa ingineri automatisti ........ nu mai zic nimic cauta un electrician bun ca sa te invete si practica ca la teorie stie toata lumea ai idee de ce se pun diode pe bobinele releelor?? schema electrica de dacie electroventilatorul si termocupla cu rosu eu ,unul, nu ma pricep la electronica dar ce a zis bygy007 e corect.....cititi bine cursurile de pe la facultate si nu lipsiti chiar daca la curs nu se face prezenta ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cristidb |
![]()
Post
#487
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 29 Jan 2007, 01:08) ai facut degeaba facultatea daca asa va invata pe voi acolo atunci cea sa zic sau i lipsit de la ore cu asa ingineri automatisti ........ nu mai zic nimic cauta un electrician bun ca sa te invete si practica ca la teorie stie toata lumea ai idee de ce se pun diode pe bobinele releelor?? schema electrica de dacie electroventilatorul si termocupla cu rosu Mai desteptule... si cu ce te incalzeste faptul ca pui firul de plus al motorului la masa can d motorul nu e alimentat asa cum e in schema ta si nu il lasi in aer? |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
autom |
![]()
Post
#488
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(cristidb @ 28 Jan 2007, 23:00) Ma refer la un condensator in paralel cu, contactul electric nu cu solenoidul. QUOTE(dyogenes @ 28 Jan 2007, 23:07) Zic asta deoarece cand mergeam cu viteza, sa aprindea discre LED-ul, semn ca ELV-ul se comporta ca un mic generator. . Normal ca se comporta ca un generator.........devine un generator de cc cu excitatie separata (in cazul nostru campul magnetic statoric este produs de magnetii permanenti) |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#489
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Ma, sa mor io ca ii inteleg pe aia de la Times cand au zis ca bulgarii sunt lipsiti de initiativa iar romanii sunt incapabili sa lucreze in echipa. Chiar e musai sa va jigniti unii pe altii? Chiar credeti ca puteti judeca modul in care a facut cineva facultatea dupa un contact in plus la un releu? Si ce daca nu se franeaza? I se tocesc rulmentii daca se invarte in mers la 100 Km/h cu 10 RPM? Sa fim seriosi!
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
sobolan |
![]()
Post
#490
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
pe bune acu....releul dedicat ptr. elv. exista si trebuie montat......referitor la post-uri : sa nu se lase cu vreun warn........
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#491
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Nu "TREBUIE" ci "POATE FI" montat.
De fapt, eu nici nu am pus termocupla, ci un senzor electronic cu o jonctiune BE de la un tranzistor BF214. Montajul cu un A741 comanda un releu de faruri. si merge excelent. This post has been edited by dyogenes: 28 Jan 2007, 23:23 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#492
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#493
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Mi-ai luat vorba din gura. Vezi ca intre timp mi-am editat postul de mai sus. Montajul il gasesti la "scheme electronice"
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
cristidb |
![]()
Post
#494
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
sobolan |
![]()
Post
#495
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
sobolan |
![]()
Post
#496
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
autom |
![]()
Post
#497
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(autom @ 28 Jan 2007, 23:15) Intrebarea o mentin........... QUOTE(dyogenes @ 28 Jan 2007, 23:17) Chiar credeti ca puteti judeca modul in care a facut cineva facultatea dupa un contact in plus la un releu? Imi fac autocritica si plec capul dar tot bombanesc...........sper sa nu ne sapuneasca moderatorii.....Daca fiecare inginer geseste un contact.......ce ar mai merge in tara asta? ![]() ![]() ![]() Sper sa invatam cate ceva de pe acest site si sa ne ajutam unii pe altii.......apropo.....meciurile fac bine la sanatate......meciuri adica contre....... Ca sa revin la subiect: ce se intampla la instalatie daca motorul GMV-lui devine generator? Chiar e momentul sa tragem concluziile si sa vedem ce avem de imbunatatit in bine. De exemplu am termocupla cu doua praguri de temperatura si ma gandesc cum sa folosesc contactul neutilizat........... |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#498
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Iacata schema...
SCHEMA.jpg ( Size: 47.02k ) Number of downloads: 764 This post has been edited by dyogenes: 28 Jan 2007, 23:34 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#499
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(cristidb @ 29 Jan 2007, 00:14) Mai desteptule... si cu ce te incalzeste faptul ca pui firul de plus al motorului la masa can d motorul nu e alimentat asa cum e in schema ta si nu il lasi in aer? nu am facultate si nu sint destept ca tine dar explicataa ar fi ca la viteza ar incepe sa se invirteasca si ar astupa radiatorul si nu s-ar mai raci bine incearca sa inviti elicea cu firele in aer si scutrcircuitate si vezi diferenta |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#500
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Dar bygy, elicea ELV este invartita de aerul CARE DEJA A TRECUT prin radiator! Cel putin la mine, ca am elv-ul in spatele ventilatorului. Si tocmai, cred ca o elice care sta opune rezistenta mai mare la flux decat una care se invarte pasiv sub actiunea lui.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#501
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#502
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
maine ma duc la un tovaras electronist sa vedem care-i treaba cu schema lui dyogenes....poate o aplic la mine pe masina.......eu nu ma pricep la electronica dar am prieteni care ,la o adica, pot sa o realizeze.......
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#503
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Mie mi s-a parut mult mai sigura fata de termocupla clasica. Am scris cum am montat senzorul prin paginile 9-10 (daca bine imi amintesc) ale acestui topic. Schema si poza montajului + detalii tehnice se gasesc la topicul de scheme electronice. In plus, se pot monta 2 senzori, cu 2 astfel de montaje. Unul comanda ELV-ul, iar celelalt, reglat la o temp. mai mare, foloseste ca indicator de supraincalzire (avarie).
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
autom |
![]()
Post
#504
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#505
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
??? Pai nu ai decat sa scurtcircuitezi jonctiunea CE a tranz BD 136 cu ajutorul intrerupatorului din bord, nu iti trebuie termocupla clasica. Daca pica cumva releul (la fel de bine pica si la termocupla clasica), trebuie sa cuplezi firul de + al elv direct la 12 V. Dar clasica tot nu ai de ce sa o pastrezi (ma rog, sa nu curga apa din radiator...
![]() aaa... sau te referi ca se buleste electronica... pai: 1. Montajul e alimentat de fapt cu tensiune stabilizata, deci orice variatii de tensiune ai avea nu il influenteaza. 2. Tranzistorul stabilizator se blocheaza daca din "gresala" legi montajul invers. 3. Montajul l-am introdus intr-o cutie de plastic bine ermetizata cu silicon negru pentru geamuri termopan, asa ca nici spalarea motorului nu e o problema. 4. (sau clipa sinceritatii) Ideea nu imi apartine, am vazut-o la un Passat aici in curte la un vecin. Ala are senzori cu jonctiune semiconductoare (2 cu 2 montaje, unul pt avarie). Deci daca NEAMTUL a adoptat acesta solutie, probabil e mai fiabila decat termocupla de Topoloveni.... This post has been edited by dyogenes: 29 Jan 2007, 00:09 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#506
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 29 Jan 2007, 00:02) ??? Pai nu ai decat sa scurtcircuitezi jonctiunea CE a tranz BD 136 cu ajutorul intrerupatorului din bord, nu iti trebuie termocupla clasica. Daca pica cumva releul (la fel de bine pica si la termocupla clasica), trebuie sa cuplezi firul de + al elv direct la 12 V. Dar clasica tot nu ai de ce sa o pastrezi (ma rog, sa nu curga apa din radiator... ![]() pai asta n-o stiam(daca nu ma pricep la electronica).....eu stiam una si buna...nu functioneza pe clasic unesc firele de la termocupla si merge elv in continuu....ma ocup io si de schema aia a ta maine daca am timp......poate revin si cu detalii daca o realizeaza electronistii astia ai mei......totusi e mai bun pe clasic adica un releu si un buton.....cu electronica asta ma cam complic......vad io.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#507
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
vezi ca mi-am editat postul de mai sus...
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
autom |
![]()
Post
#508
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(autom @ 28 Jan 2007, 23:57) Ideal ar fii sa pastrezi si sistemul clasic cu termocuplu.........in caz ca apare o problema elecronica sa lucreze celalat sistem........... QUOTE(dyogenes @ 29 Jan 2007, 00:02) ??? Pai nu ai decat sa scurtcircuitezi jonctiunea CE a tranz BD 136 cu ajutorul intrerupatorului din bord, nu iti trebuie termocupla clasica. Daca pica cumva releul (la fel de bine pica si la termocupla clasica), trebuie sa cuplezi firul de + al elv direct la 12 V. Dar clasica tot nu ai de ce sa o pastrezi (ma rog, sa nu curga apa din radiator... ![]() Ma referam sa lucreze ambele sisteme in paralel.......sisteme redundante........daca cade cel electronic sa functioneze cel normal...... 2 relee......2 sisteme. Instalatia este prost gandita ........ma refer la cea cu termocuplu........in industirie de foloseste logica inversa. Adica cand sistemul se defecteaza sa cupleze pozitia cea mai cu putine sanse de distrugere. Acum daca se defecteaza celebra termocupla , si condcatorul nu vede, fierbe motorul.......asta deoarece logica este cea normala......releul si termocontactul in stare normala ,, de raft,, au contacte normal deschise......GRESIT....... Logica buna ar fi urmatoarea.......si releul si termocontactul sa fie cu logica ,,pe invers,,........in sensul in care daca se defecteaza una din verigi--de exemplu sare un papuc la termocontact..releul sa fie cu contactul normal inchis sa functioneze in continuare. De aceea , ca mijloc de protectie, tot sistemul nu are siguranta fuzibila........parca asa am vazut din schema....Ideea se foloseste in instaltii din cladiri......pompele de incendiu sunt alimentate separat de la primul tablou de alimentare, eventual fider separat, in asa fel incat sa ,,cada,, ultima. La fel si electromagnetul de la graifarele de fier vechi din topitorii........... |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#509
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 29 Jan 2007, 00:10) pare fiabila schema....ma ocup eu de ea...... OFF-TOPIC: se oftica cristidb ca el a facut facultate si nu sufera sa se contrazica cu argumente tehnice cu altii.....da au mai facut si altii facultate bre cristi.....daca nu te tine nu posta...... ![]() ![]() This post has been edited by sobolan: 29 Jan 2007, 00:16 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
autom |
![]()
Post
#510
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 21:22 |