Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
rolly |
![]()
Post
#421
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|||
B-34-SGM |
![]()
Post
#422
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(rolly @ 23 Jan 2007, 23:12) La temperatura la care ajunge lichidul meu am oare sanse sa ard chiulasa? Sa inteleg ca ar trebui sa imi inlocuiesc termocupla de 92 (care deschide la vreo 97 de grade in realitate) cu una de 82-63 ? O sa iti mearga pornit non stop cu termocupla aia pe care intentionezi sa o montezi.Nu va ajunge niciodata la 60 grade apa, daca ai termostat. E mai buna aia de 92 pt motorul tau. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#423
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
sa sti ca pe unele termocuple degeaba scrie ca pornesc la 82 de gr.ci mult mai tarziu.eu am una care porneste la 92 de gr,montata dupa iesirea apei din radiator.am mers toata vara cu ea si nu am avut nici o pb.contrar opiniei unor forumisti:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
rolly |
![]()
Post
#424
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
azi am montat una de 82-63...am observat ca cifrele astea sunt stantate doar de decor pe termocupla, pentru ca imi deschide pe la 92 si imi inchide pe la 85...se vede o singura diferenta: la termocupla de 92 imi mergea electroventilatorul cel mult 30 de secunde si apoi inchidea..in schimb cu astalalta merge cam 3 minute (vorbesc acum de mersul la relanti)....in mers insa se stinge mai repede, din cauza aerului mai rece de afara..abia astept sa dea caldura sa vedem in mers cat va tine...
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
rolly |
![]()
Post
#425
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
P.S.
Ma intreb: oare merge asa de mult electroventilatorul la relanti din cauza termostatului care opreste apa pe la 87 de grade, si atunci nu mai vine la termocupla apa de 85 de grade care sa il opreasca? |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
cristidb |
![]()
Post
#426
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai termostatul se inchide cand apa care iese din motor are mai putin de 87 de grade, iar termocupla opreste ventilatorul cand apa care intra in motor are 85 de grade. Din motivul asta se monteaza termocupla la iesirea din radiator.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
rolly |
![]()
Post
#427
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
Pai si nu asta am spus si eu?
Intrebam numai sa vad daca am priceput eu bine fenomenul....deci termocupla actuala ia contactul atunci cand are temperatura de 85 de grade sau mai putin, insa nu are cum sa ia contact cu apa de temperatura asta atat vreme cat termostatul da drumul la apa doar peste 87 de grade...si atunci din cauza asta merge mult mai mult timp elecroventilatorul, pentru ca o perioada de timp el raceste un radiator prin care nu trece apa... |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#428
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Ideea e ca temperatura motorului trebuie mentinuta constanta de catre termostat, iar cand acesta nu face fata, trebuie ajutat de electroventilator.
Cu alte cuvinte, termostatul trebuie sa lucreze undeva in jurul valorii de 85 de grade, iar electroventilatorul trebuie sa porneasca pana-n temperatura de fierbere. Daca faci alte experimente, chinui motorul si bateria. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#429
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
asa e:) cel mai bine este termocupla 92-86:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]()
Post
#430
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#431
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
nu pt ca e regimul termic cel mai bun.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]()
Post
#432
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#433
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
asa am gandit eu:) e bine?
pai termostatul cel mai cald are deschiderea completa la 87 de gr.mai incolo porneste elv> |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]()
Post
#434
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 24 Jan 2007, 20:59) asa am gandit eu:) e bine? pai termostatul cel mai cald are deschiderea completa la 87 de gr.mai incolo porneste elv> eu zic ca nu prea e bine....daca apa de 87 intra in radiator totodata ea se mai raceste(daca masina e in miscare)....daca ai termocupla care deschide la 92 atunci mai dureaza pana porneste elv.....daca ai termocupla care deschide la 82 un pic dureaza si se deschide.....vara ,intradevar ,sta ala cuplat mai mult...... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#435
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu am de 92 si crede-ma nu sta cuplat mult.si cel mai interesant lucru pe ceasul indicator arata ca functioneaza la fel ca una de 86 gr montata inaintea radiatorului.ex bagykid
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]()
Post
#436
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
rolly |
![]()
Post
#437
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
pai daca termocupla mea de 92 deschidea cand avea apa 97 de grade (la iesirea din radiator), va dati seama cat era temperatura apei la intrarea in radiator respectiv in motor? Pai la asemenea temperaturi, mie sincer mi-a fost mila de garnitura de chiulasa...plus ca seca borcanul vazand cu ochii (evaporare a apei foarte mare)
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#438
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
la mine nu s-a intamplat asa;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
rolly |
![]()
Post
#439
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
Ce anume nu s-a intamplat asa?
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#440
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
tare curios sunt cum se va descurca vara cu termocupla de 92.....tare mi-e mila de motoru tau...de care radiator ai ? mare sau mic ?
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
rolly |
![]()
Post
#441
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 24 Jan 2007, 22:19) eu am de 92 si crede-ma nu sta cuplat mult.si cel mai interesant lucru pe ceasul indicator arata ca functioneaza la fel ca una de 86 gr montata inaintea radiatorului.ex bagykid Exact cum zici tu s-a intamplat si la mine..cand aveam termocupla de 92 imi deschidea pe la 97 si nu mergea electroventilatorul mai mult de 30 de secunde, ca imi si cobora apa la 85 , insa nu dupa mult timp iar urca si tot asa..in schimb in mers apa statea constant pe la 93-95, temperatura care mi se pare prea mare pentru un bun mers al motorului...drept dovada, cat am mers asa, masina dadea niste rateuri in sarcina identice ca simptome cu o aprindere defectuoasa..insa de cand mi-am pus termocupla astalalta, nu mai face asa, motorul nemaitrecand de 92 de grade, iar in mers sta pe la 85 constant, ceea ce zic ca e bine.. |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#442
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(rolly @ 24 Jan 2007, 23:31) Exact cum zici tu s-a intamplat si la mine..cand aveam termocupla de 92 imi deschidea pe la 97 si nu mergea electroventilatorul mai mult de 30 de secunde, ca imi si cobora apa la 85 , insa nu dupa mult timp iar urca si tot asa..in schimb in mers apa statea constant pe la 93-95, temperatura care mi se pare prea mare pentru un bun mers al motorului...drept dovada, cat am mers asa, masina dadea niste rateuri in sarcina identice ca simptome cu o aprindere defectuoasa..insa de cand mi-am pus termocupla astalalta, nu mai face asa, motorul nemaitrecand de 92 de grade, iar in mers sta pe la 85 constant, ceea ce zic ca e bine.. normal.....asa da.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#443
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
mie de cand nu elv si termocupla de 92 fr merge mai bine si in plus se incalzeste repede motoru.am radiator mare;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
rolly |
![]()
Post
#444
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
Am fost si la drum cu ea..am facut 260 de km iar la drum intins nu a pornit niciodata, decat in oras, insa si acolo daca porneste la un semafor si apoi plec si merg cu 50 la ora, se opreste rapid...abia acum imi dau seama cat de inutila era paleta la drum intins, unde poti sa mergi cat vrei fara ca electroventilatorul sa porneasca
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
mad toz |
![]()
Post
#445
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Spunetimi si mie cat ma costa dar sigur un ELV+termocupla+releu+montaj ,fara radiator
|
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#446
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
rolly |
![]()
Post
#447
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
la second elv-ul e cu cat il gasesti (eu l-am primit pe al meu gratis deci nu stiu cat costa) in schimb unul nou la reprezentanta Dacia e aproape 100 de lei + 11 lei termocupla de 82-63 + 10 lei releu iar montajul l-am facut eu deci nu stiu....per total pe mine m-a costat 22 de lei
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#448
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
nu m-as risca la unul sh...nu se stie ce poate avea pana nu il desfaci.....unul nou de dacia berlina injectie e nou 59 ron.....releul e mai greu de gasit...nu recomand folosirea unui releu de faruri.....trebuie releu special ptr. elv. ......
This post has been edited by sobolan: 27 Jan 2007, 22:43 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
autom |
![]()
Post
#449
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(sobolan @ 27 Jan 2007, 22:42) nu m-as risca la unul sh...nu se stie ce poate avea pana nu il desfaci.....unul nou de dacia berlina injectie e nou 59 ron.....releul e mai greu de gasit...nu recomand folosirea unui releu de faruri.....trebuie releu special ptr. elv. ...... Subscriu........am luat asta vara elv de nova (600 000), am gasit releu special pentru el, termocupla de adi.........merge boboc........ ![]() ![]() ![]() ![]() ELV+urile astea noi au sunet mai placut, turatie mai mare si debit mai mare de aer...... Va salut...... |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
sobolan |
![]()
Post
#450
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 03:56 |