DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

57 Pages « < 11 12 13 14 15 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?

RollerMAN
post 2 Oct 2006, 17:06
Post #361


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 10 July 05
From: Bucuresti




QUOTE(vis-a-vis @ 2 Oct 2006, 08:31)
Cred ca nu l-ai citit atent. cool.gif
*


Eh bine k l-ai citit tu......
Decat sa raspunzi cu o ironie mai bine dadeai link catre acel post care ma poate ajuta pt ce am nevoie!



--------------------
Dacia 1410 - B
Born 2 roll!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 2 Oct 2006, 22:17
Post #362


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Na, uite cum sta treaba:

Acea bucata de teava o gasesti sub numele de "mufa" la magazinele cu piese de centrale termice. Aici in Tg.Mures eu am gasit la magazinul Ambient. Pe eticheta scrie" Mufa 35 I-I" Dar banuiesc ca ceea ce te intereseaza e acel 35, care e diametrul in mm. Chestia ca mufa asta e destul de scurta, nu stiu daca vei avea loc de pus piulite de termocupla pe ea. Eventual sa iei o bucata de teava de 35, mai lunga. La mine a fost simplu, ca am pus senzori electronici, de 4 mm diametru.
Si iti mai trebuie minim 4 coliere pentru acele furtune groase. vezi ca se gasesc coliere, dar unele sunt fff proaste, scapa filetul si nu le poti folosi.

Electroventilatorul NU MERITA LUAT NOU! Eu am luat unul cu 10 RON, nici macar periile nu a trebuit sa le schimb. Merge perfect. Gasesti la orce dezmembrare si ieftin, deoarece toti "nea costel" vor sa aiba elice pe fulia pompei de apa, ca "astea cu ventilator fierbe motoru". Recunosc ca nici eu nu as avea incredere in termocupla clasica, de aia m-am chinuit sa fac schema pe care v-am aratata-o.


P.S. In seara asta m-am plimbat prin oras cateva ore, si electroventilatorul nu a pornit niciodata. Morala: Vine iarna icon_mrgreen.gif

This post has been edited by dyogenes: 2 Oct 2006, 22:20


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 3 Oct 2006, 10:15
Post #363


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ha:) tare faza;) multi zic ca nu merita luat nou;)
acu fiecare cu mentalitatea lui:)
dar nu merita pt 73 de ron sa ma risc:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 3 Oct 2006, 11:38
Post #364


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Ma, oi fii tu in bani, ce sa zic... tongue.gif

Eu unul, prefer sa mai dau 10 RON pt unul de rezerva. Nu prea ai ce sa risti, ca doar il desfaci inainte de a-l pune. Eu am aici in Tg.Mures un nene la dezmembrari cu care ma inteleg bine si daca "scula" nu e de treaba, o duc inapoi si imi da alta. Dar avand in vedere ca acele electroventilatoare nu au functionat foarte mult (gandeste-te ca au functionare intermitenta si in 3 anotimpuri din 4 nu pornesc decat foarte rar sau deloc), uzura lor in general nu e mare. Eu am probat vreo 5 bucati, nu am vazut diferente semnificative intre ele la joc si zgomot. Cand l-am desfacut am observat ca din perii nu era consumat nici 3 mm iar colectorul rotorului nu avea uzura. Rulmentii erau absolut OK... eu sunt multumit. Chiar aveam perii pregatite sa le schimb, dar am fost surprins sa vad ca ale lui nu erau uzate. Si nici nu fusese desfacut vreodata, ca inca avea vopseaua aia rosie pe suruburi, cum pune fabrica.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 3 Oct 2006, 20:18
Post #365


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pai asta e pb;) nu am de unde sa cumpar ceva cu buy-back:)
lasa nu e scump:)
si chiar nu am chef sa desfac si sa schimb mai bine asa.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 3 Oct 2006, 20:29
Post #366


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Asa e, nu merita unul nou. Eu pe al meu il am moca, mi l-a dat un mecanic gratis, si m-a avertizat ca o sa-mi fiarba motorul cu el, ca-s foarte proastea, elicea clasica pe fulia pomepei de apa e muuult mai buna. I-am luat ELV-ul, l-am lasat sa vorbeasca si acum sunt fericit, merge struna. Nu am auzit de ELV-uri defecte, si diferenta e imensa de la unul nou la unul vechi.
Baftoace!


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 3 Oct 2006, 20:30
Post #367


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




fiecare face ce vrea.haideti totusi sa nu mai zicem ca merita unu nou sau sh:) ce e nou e nou:) si arata si bine;))


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 3 Oct 2006, 20:44
Post #368


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




QUOTE(Steffyx @ 3 Oct 2006, 21:29)
, si diferenta e imensa de la unul nou la unul vechi.
Baftoace!
*


nu am inteles care e diferenta imensa intre unul vechi si unul nou blink.gif


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 3 Oct 2006, 20:47
Post #369


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




diferenta in bani:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 3 Oct 2006, 21:35
Post #370


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




pana sa imi cumpar am fost in targ si unu imi cerea pe unul vechi cam jumate din pretul unuia nou si mai si tinea la pret
asa ca mi-am luat nou si nu imi pare rau


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 3 Oct 2006, 21:48
Post #371


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




din ala am luat si eu 73 lei.tu cat ai dat:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 4 Oct 2006, 11:28
Post #372


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Fabian, ai fost tu mai ghinionist. Eu l-am luat cu 10RON, cert mai ieftin decat cel nou. Si nici nu arata rau.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 4 Oct 2006, 12:11
Post #373


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Initial gasisem de cumparat cu 150k. Ma duc si i-l arat asa ca chestie mecanicului si el imi zice: " Nu-l lua baaaaa esti nebun? Is varza astea, eu am vreo 2, iti dau gratis daca vrei." Si nu l-am mai luat pe ala cu bani ci moca de la mecanic.
Daca cere peste 200 incearca sa te prosteasca. Depinde si cum il vede pe om...
Bafta!


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 4 Oct 2006, 16:29
Post #374


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




eu l-am luat in 2003 atunci cautam elv sa montez pe masina ca luasem si radiator nou si am dat pe el nou aproape 700.000lei modelul cu palele elicei legate pe un cerc iar in targ unul imi ceruse vreo 300000 pe unul cu 4 palete la elice si cadru de metal ulterior dupa ce montasem tot m-am dus prin targ si am gasit pe un mosulica de la care am luat cu 100000.ca sa il am de rezerva


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 4 Oct 2006, 17:39
Post #375


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Ei, vezi ca se poate? Eu l-am gasit pe mosulica de la inceput. biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 4 Oct 2006, 20:42
Post #376


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eu am dat 73 lei pe acelasi model cu fabian in primavara:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 5 Oct 2006, 07:55
Post #377


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Eu am dat 65 de lei, acu o saptamana si ceva din vitan.
Termocontactul e unul frantuzesc incepe cu v... (iar am uitat ce scrie pe cutiuta biggrin.gif )


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 5 Oct 2006, 17:58
Post #378


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pai e cumva vernet:)?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 4 Nov 2006, 05:48
Post #379


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 10 April 05




intrebare: pot sa trag plusul de pe bobina de inductie pt. alimentarea releului (de faruri cu 5 pini) la pinul 85 sau 86? banuiesc ca e ok. nu?
iar la pinul 30, trag plus direct de pe baterie. fara nimic altceva (sigurante, etc). o fi ok?
intreb si io ca sunt amator la asa ceva smile.gif ideea e ca n-as vrea sa-l bag prin alt circuit, ca-s imbatranite si.. nu se stie.
alta chestie: desi pe releu scrie 30A, o sa reziste la curentul luat direct de pe baterie? ca o scanteie tot va da intre contactii releului, din moment ce elv-ul ia 12A la pornire (cum spunea cineva mai sus).


--------------------
opel vectra a 1990, ex. dacia 1310 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 4 Nov 2006, 08:41
Post #380


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




QUOTE(C.C. @ 4 Nov 2006, 05:48)
intrebare: pot sa trag plusul de pe bobina de inductie pt. alimentarea releului (de faruri cu 5 pini) la pinul 85 sau 86? banuiesc ca e ok. nu?
iar la pinul 30, trag plus direct de pe baterie. fara nimic altceva (sigurante, etc). o fi ok?
intreb si io ca sunt amator la asa ceva smile.gif  ideea e ca n-as vrea sa-l bag prin alt circuit, ca-s imbatranite si.. nu se stie.
alta chestie: desi pe releu scrie 30A, o sa reziste la curentul luat direct de pe baterie? ca o scanteie tot va da intre contactii releului, din moment ce elv-ul ia 12A la pornire (cum spunea cineva mai sus).
*


daca alimentezi releul de la borna + abobinei de inductie o sa functioneze doar atunci cand ai contactul pus(in principiu nu e nimic rau)dar mai indicat ar fi sa il alimentezi de la un +permanent de sub bord trecut prin siguranta
spun asta ca am vazut uneori vara ca elv merge la unele masini chiar si dupa ce opresti motorul
+pentru alimentarea elv trage-l direct de pe borna +de la alternator cu sarma multifilara de 2 iar releul sa fie de calitate buna sa nu ai vreo surpriza ori sa nu mai faca contact bine si elv sa nu mai plece (am patit eu de era sa fierb motorul) ori sa se sudeze contactele
eu am fost la dezmembrari si am luat un releu de la un camion iveco de 60 de A parca i-am mai scos din sarma de la bobina sa mearga la 12 v si acum nu am treaba
bafta


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 4 Nov 2006, 17:15
Post #381


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Banuiesc ca nu vrei sa faci acea schema cu senzori electronici pe care am propus-o eu. Acea schema nu se poate alimenta din + ul bobinei deoarece acolo apar ceva mai multi paraziti pe care amplificatorul operational ii simte si releul "vibreaza", nu face un contact ferm. De aceea am si introds un modul de stabilizare in schema respectiva. Daca il folosesti ca simplu releu de termocupla, cred ca ar merge si din + ul bobinei, cu dezavantajul ca elv se opreste cand iei contactul. Chestia asta nu e neaparat rea, gandeste-te ca si la sistemul clasic cu elice, curentul de aer dispare odata cu oprirea motorului.

Ca sfat: eu personal am cumparat un astfel de releu nou din magazin, in cutie neagra de plastic. I se incalzeau contactele ca 243.gif . Am luta apoi din dezmembrari cu 1 leu un releu din acela cu carcasa de Al, folosit pt faruri. Merge brici.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 8 Nov 2006, 22:23
Post #382


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ia un releu pt faruri: cam 4 lei.smile.gif si baga-l pe direct fara sigurante sau prin cheia de contact.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 11 Nov 2006, 18:04
Post #383


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




mi se rupse o pala de la elice..are ceva daca merg cu masina asa? am radiator mare cumparat asta-vara(nou)..daca conteaza biggrin.gif


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 11 Nov 2006, 19:12
Post #384


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Care elice? de la ELV sau ai pe fulia pompei de apa? in al doilea caz nu umbla asa, ca e dezechilibrata, si-ti distruge rulmentii de la pompa de apa.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 11 Nov 2006, 19:16
Post #385


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




nu am ELV
elicea de la pompa de apa..


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 11 Nov 2006, 21:47
Post #386


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




schimba-o repede.e usor.si cumpara de "origine":)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 11 Nov 2006, 22:33
Post #387


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




da..e foarte usor sa dai radiatoru' jos si sa o schimbi..biggrin.gif


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianrec
post 11 Nov 2006, 23:07
Post #388


membru drept


Group: Members
Posts: 330
Joined: 30 March 04
From: Galati




Daca te chinui putin, cu o inelara, o schimbi fara sa dai radiatorul jos.


--------------------
Dacia 1310 1990, 1994 - GL03WWT & GL07NAT
bau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprianeduard
post 19 Nov 2006, 19:08
Post #389


Membru agitat


Group: Members
Posts: 743
Joined: 16 June 05
From: PLOIESTI




Sa va spun cum am facut eu:
Vroiam sa i-mi pun de mult electroventilator si sa scap de elicea aia inutila care poate creste consumul de combustibil cu pina la 2% si i-mi facuse un nene meserias o teava cu un filet de termocupla dar n-am mai apucat sa o montez ca s-a spart radiatorul.....si am luat un radiator nou cu filet de termocupla care costa 1,6 mil celalalt fara filet de termocupla costa 1,5mil ambele erau turcesti si de cupru cel vechi fiind de aluminiu cu capace de plastic , am facut instalatia electrica a electroventilatorului cu releu si siguranta ca cea a masini nu avea nici releu nici siguranta si putea ceda termocupla ( la daciile 1310 echipate cu ELV (GMV) din fabrica cadeau destul de des termocuplele) .
Am cumparat si o fulie de pompa de apa de nova ca este mai mica si circula apa cu o viteza mai mare prin instalatia de racire (se potriveste perfect numai ca trebuie sa aveti cureaua mai mica un pic sau noua) si am montat un ELV care il aveam de mult care nu se potrivea pe gaurile de prindere de pe radiator ca era turcesc si am dat alte gauri
Apa acum sta la jumate si la temperatura de acum de afara ELV-ul pleaca destul de rar


--------------------
Dacia MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI 2008, 2004 - ......
_____________________________________________________________________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 19 Nov 2006, 21:50
Post #390


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




,,Apa acum sta la jumate si la temperatura de acum de afara ELV-ul pleaca destul de rar,,


Cred ca ai o problema la termostat.........iti merge motorul prea rece.......daca nu am dreptate imi fac ,,mea culpa,,...........


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
57 Pages « < 11 12 13 14 15 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th May 2025 - 10:43
Forum Renault