DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

57 Pages « < 12 13 14 15 16 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?

dyogenes
post 20 Nov 2006, 00:03
Post #391


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Ce termocupla ai pus? Ca la mine, cu drum de Sighisoara, cu multe dealuri de urcat, nu a pornit niciodata electroventilatorul.


E drept ca era cat pe-aci sa-mi fierb motorul. Stiam ca am cureaua cam zdrentuita, mi-am luat una noua, dar de lene nu am montat-o. Am zis ca nu cedeaza cea veche chiar asa repede, chiar daca ii iesisera cateva fire... Mergeam sambata spre Sighisoara si pe o panta, numa ce vad ca se aprinde becul rosu de la apa... Indicatorul pe rosu, la 110 grade. Am crezut ca mor pe loc. Prima idee a fost ca nu a plecat electroventilatorul. Ma dau jos, pornesc manual electroventilatorul (motorul mergea, stiam de la "ai batrani" ca daca fierbe apa nu e bine sa opresti motorul, ca nu mai circula apa... ) si-mi pica ochii pe fulia pompei de apa. Curea... din parti. Am tras repede borna de pe baterie, motorul s-a oprit si am schimbat cureaua. Cum am pornit motorul, a si pornit ELV-ul (pompa a impins apa calda in radiator si a declansat electroventilatorul)

Ideea finala:

1. Sfatul lui Giurisici Fabian, cu montarea termocuplei pe chiulasa si nu pe radiator e excelenta. Chair daca in lipsa circulatiei apei, racirea e ineficienta, LED-ul ce semnalizeaza pornirea ELV te face atent la temperatura. Si, oricum, aerul pe care ELV-ul il sufla pe motor, intarzie putin fierberea, timp suficient pentru a trage pe dreapta.
2. Este utila realizarea unui montaj electronic simplu care sa "simta" miscarea fuliei alternatorului (sau a pompei de apa) si care sa alarmeze acustic daca aceasta fulie nu se mai roteste.


Din fericire eu nu circul cu capacul la borcan desfacut, asa ca apa nu a apucat sa fiarba si motorul nu a patit nimic, mi-am continuat drumul fara alte incidente. Cureaua pe care am montat-o acum e cu dinti, sunt curios cat va tine.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 20 Nov 2006, 07:14
Post #392


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Exista un montaj electric care atentioneaza la lipsa debitarii tensiunii de la alternator.....deci la ruperea curelei.......se monteaza un bec sau un buzzer....

Aveam eu o schema......nu stiu daca e buna dar asta am.........cred ca exista una mai simpla......direct un bec din centrul stelei de la alternator.......o sa mai caut


Va salut.

Attached thumbnail(s)
sch_alt_bec.gif ( Size: 6.1k ) Number of downloads: 501


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 20 Nov 2006, 18:41
Post #393


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




la alternatorul de VW care il montasem pe dacia 1300 avea acele 3 diode care redresau un +pentru releul de incarcare si in acelasi timp acel + se putea duce la un bec din bord care sa semnalizeze o avarie la alternator sau curea rupta exact cum a zis Autom
acele 3 diode cred ca se pot monta pe orice alternator de dacie iar firul respectiv folosit pentru acel martor (bec)
numai bine Fabian


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 20 Nov 2006, 19:46
Post #394


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




salut.......

off topic.........s-a potrivit alternatorul de vw? Cum s-a facut modificarea instalatiei?

Poti sa imi recomanzi pe cineva care stie cum sa ii modifice?

Mercy


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 20 Nov 2006, 19:52
Post #395


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




alternatorul a intrat la fix a trebuit sa mai adaug 2 saibe late sa nu joace, releul il are incorporat nu trebuie decit sa ii dai un + de contact printr-o dioda pentru pornire(excitatie la pornire) dupa aia isi genereaza singur tensiunea
ala era de pe un VW Caravelle de 45A dar se gasesc si de 60 si 65 A


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 21 Nov 2006, 19:55
Post #396


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eu am cautat radiator cu gaura pt termocupla da nu am gasit;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 21 Nov 2006, 19:57
Post #397


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Are la Auto-Dacia in pantelimon, al 2-lea magazin din dreapta.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 22 Nov 2006, 11:54
Post #398


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




nu mai am nevoie:) acolo cred ca nu am cautat desi e aproape de mine;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 26 Nov 2006, 14:32
Post #399


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Radiator cu filet pt termocupla gasesti la orice dealer Dacia. Ultimele serii pe injectie sunt echipate cu electroventilator.
Nu stiu cum va fierb motoarele, eu unul nu am nici o problema. Radiatoarele turcesti sunt o mare porcarie. Exista pe piata radiatoare de "uzina" de aluminiu, sau de cupru fabricate de Romradiatoare Brasov (de asta am eu). Merge perfect de 4 ani !


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
latinoo
post 26 Nov 2006, 14:44
Post #400


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 23 February 06
From: Brasov




vezi ca faci confuzie , cele cu gaura de termocupla sunt numai de 1300 si pe motorul de 1.4/1.6 o sa iti fiarba


--------------------
Dacia Berlina - BV-84-LOV
turbo in progress
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aly
post 26 Nov 2006, 16:17
Post #401


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 7 January 05
From: Iasi




QUOTE(latinoo @ 26 Nov 2006, 14:44)
vezi ca faci confuzie , cele cu gaura de termocupla sunt numai de 1300 si pe motorul de 1.4/1.6 o sa iti fiarba
*



radmasa.gif Nu mai aruncati zvonuri aiurea daca nu stiti. Eu tot de ala mic cu termocupla am si desi am motor de 1400 nu numai ca nu fierbe dar nici macar nu porneste decat foarte rar pe la semafoare, si asta cu termostat de 89 grade.


--------------------
Dacia 1310 tlx - is-xx-yy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 26 Nov 2006, 19:32
Post #402


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Daca la mine te referi, iti recomand sa te mai documentezi. Prima mea Dacie era din '87 si era cu electroventilator. Radiatorul era dintr-ala scurt. Cu radiator lung nu fierbe nimic. Am termostat de 97-92 si termocupla de 85-80, de 4 ani merg asa si iti spun ca nu fierbe nimic. Termostatul e frantuzesc, iar termocupla idem. Aduse pe comanda. Si merg perfect. Termocuplele romanesti au obiceiul sa nu porneasca la timp uneori.
Vrei sa merg maine sa fac poza la motor ? Termostatul nu ma pun sa-l scot ca e scump antigelul.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
latinoo
post 26 Nov 2006, 19:44
Post #403


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 23 February 06
From: Brasov




eu iti spun ce am patit cu radiatoru de 1300 pe motoru de 1.6(masina original a avut mare da tata l-a pus pe asta mic pentru ca era singuru care avea gaura pentru termocupla) la peste 90 deja se ducea apa in 90-100 si nu vorbesc de ELV care mai mult mergea decat statea.
si nu sunt prost documentat , daca o sa mergi la piese auto si ceri radiator cu gaura pt termocupla cel de 1300 e singuru care o are


--------------------
Dacia Berlina - BV-84-LOV
turbo in progress
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 26 Nov 2006, 19:49
Post #404


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Eu iti spun ca nu esti bine documentat. Gasesti radiator. Ultimele serii de berlina cu injectie erau dotate cu electroventilator. Poate era radiatorul infundat. Eu am patit-o. Stiu de pe pielea mea. Sau termocupla mergea aiurea. Sau termostatul. CU astea frantuzesti nu am avut absolut nici o problema. Vara-iarna indicatorul temperaturii pt apa sta pe linia de la mijloc.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 29 Nov 2006, 12:31
Post #405


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




se gasesc, da greu.si sunt si din alea mari din cupru cu loc pt termocupla;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 22 Jan 2007, 22:47
Post #406


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




am trecut si eu pe electroventilator....deci, pe scurt,ce am facut eu: am radiator de alama de ala mare care are locasul pt. termocupla aia dar am facut o piulita la strung pe care am cositorit-o de el dupa ce l-am gaurit. elv-ul l-am luat de la un magazin de piese auto si a costat 59 lei(e modelu acela cu paletii pe un cerc) modelul nou care s-a montat pe berlinele cu injectie.termocupla m-a costat 7,5 lei si e de 82-63 made in germany...cel putin asa scrie.....intradevar deschide la 82-83 de grade ,asta insemnand ca am avut noroc cu ea ca am inteles ca unele nu prea sunt reusite. releu am luat de la un nenea electrician(modelul ptr. electroventilator-il avea el pe acasa pastrat). legaturile mi le-a facut tot el.....la temperatura de acuma de afara foarte greu porneste(acul de la apa nu trece de jumate-adica de 80-ca am ceas de apa jaeger in grade).....cel putin acu am caldura in masina de stau in maieu.....sa vedem la vara cum se comporta(eu unul cred ca va face fata cu succes).
DE REMARCAT ca dupa ce am facut operatiunea asta toata ,cand m-am urcat in masina si am pornit RALANTIUL ERA LA 1150 in loc de 1000 ! Oare asa de mult tinea din motor elicea aia blestemata ? blink.gif


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 22 Jan 2007, 22:57
Post #407


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Pai ... cam da ... tine mult smile.gif


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rolly
post 22 Jan 2007, 23:04
Post #408


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 August 04
From: Alba




weekendul asta mi-am pus si eu electroventilator si am eliminat elicea..problema mea e ca am avut o termocupla noua de rezerva care insa deschide pe la 95 (pe ea scrie 92) si parca nu imi vine sa o mai schimb..acuma intrebarea e: ca sa mai scad temperatura, sa scot oare de tot termostatul? se va intampla ceva daca nu o sa il mai am? sau termostatul va decupla tot la 95, insa mult mai repede si mai des?


--------------------
Dacia 1310 berlina 1985 - AB 03 NDR
Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 22 Jan 2007, 23:06
Post #409


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




daca nu vedeam cu ochii mei asta nu credeam....deci cu elv ai un consum redus de benzina datorita faptului ca motoru functioneaza intr-un regim termic adecvat si plus de asta eliminand elicea mai castigi ceva.....eu unul zic ca merita sa puneti elv pe masina !


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 22 Jan 2007, 23:08
Post #410


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(rolly @ 22 Jan 2007, 23:04)
weekendul asta mi-am pus si eu electroventilator si am eliminat elicea..problema mea e ca am avut o termocupla noua de rezerva care insa deschide pe la 95 (pe ea scrie 92) si parca nu imi vine sa o mai schimb..acuma intrebarea e: ca sa mai scad temperatura, sa scot oare de tot termostatul? se va intampla ceva daca nu o sa il mai am? sau termostatul va decupla tot la 95, insa mult mai repede si mai des?
*



nu scoate termostatul.....ia o termocupla mai 'rece'...ia de 82-63....sfatul meu.....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rolly
post 22 Jan 2007, 23:20
Post #411


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 August 04
From: Alba




am mai ciiti pe post...deci din cauza temperaturii prea mari a apei imi da rateuri motorul..(rateuri care au inceput chiar dupa ce mi l-am montat), si eu ma tot cautam pe la aprindere...
lamureste-ma te rog ce s-ar intampla daca as scoate termostatul?


--------------------
Dacia 1310 berlina 1985 - AB 03 NDR
Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 22 Jan 2007, 23:24
Post #412


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(rolly @ 22 Jan 2007, 23:20)
am mai ciiti pe post...deci din cauza temperaturii prea mari a apei imi da rateuri motorul..(rateuri care au inceput chiar dupa ce mi l-am montat), si eu ma tot cautam pe la aprindere...
lamureste-ma te rog ce s-ar intampla daca as scoate termostatul?
*



daca scoti termostatul creste consumul de benzina....asta e clar...motoru se incalzeste mai greu(nasol iarna)...restu nu stiu ca nu prea le am cu termotehnica excl.gif ....pune o termocupla mai "rece" si elv se declanseaza mai repede deci motor mai "rece"....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rolly
post 22 Jan 2007, 23:38
Post #413


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 August 04
From: Alba




dar totusi care e temperatura optima a lichidului de racire ca sa merga motorul la regim?


--------------------
Dacia 1310 berlina 1985 - AB 03 NDR
Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 22 Jan 2007, 23:54
Post #414


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(rolly @ 22 Jan 2007, 23:38)
dar totusi care e temperatura optima a lichidului de racire ca sa merga motorul la regim?
*



din cate stiu eu intre 80 si 95 de grade ......


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 23 Jan 2007, 01:31
Post #415


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Daca scoti termostatul, motorul va merge rece, undeva la 60 de grade, iarna si mai jos, ceea ce nu e de dorit.
Rolul lui nu se poate substitui, iar electroventilatorul doar il ajuta la temperaturi extreme.
Inlocuieste-l, de preferinta cu unul nou.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paollo
post 23 Jan 2007, 16:37
Post #416


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 4 December 06




QUOTE(vis-a-vis @ 23 Jan 2007, 02:31)
Daca scoti termostatul, motorul va merge rece, undeva la 60 de grade, iarna si mai jos, ceea ce nu e de dorit.
Rolul lui nu se poate substitui, iar electroventilatorul doar il ajuta la temperaturi extreme.
Inlocuieste-l, de preferinta cu unul nou.
*



Exact.
Ca o paranteza, un motor care functioneaza la temperaturi ridicate are o crestere de putere, efectiv se simte ca trage altfel, bineinteles daca e prea fierbinte se distruge. Cand am avut arsa garnitura de chiulasa primul semn pe care l-am observat e ca motorul trage exagerat de bine, abia dupa vreo 20 km am vazut ca acul sta pe la 110grade, era la linia rosie. mergea bine, pana sa ajunga uleiul in antigel si invers. icon_mrgreen.gif

Le: nu m-am exprimat bine cu cresterea de putere, era mai potrivit sa zic ca motorul ajunge la parametri normali peste 80grade.

This post has been edited by Paollo: 23 Jan 2007, 16:46


--------------------
dacia 1310 - 1397 cmc 1989 tlx
Standard
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 23 Jan 2007, 16:46
Post #417


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




sistemul asta cu elv are avantaje multiple(il recomand cu incredere)...singurul dezavantaj e termocupla care se mai nasoleste si daca nu vezi ca apa a urcat arzi garnitura de chiulasa sau mai rau...calezi motoru......termocupla e buba......eu am trecut pe sistemul asta de vreo doua zile si sunt super multumit.... biggrin.gif


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 23 Jan 2007, 17:05
Post #418


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Si ce va costa sa puneti un buzzer in paralel pe becul de temperatura? Ar fluiera cand temperatura ar creste exagerat.

Sau, mai elegant, se poate pune un avertizor de supratemperatura ce foloseste ca senzor o jonctiune a unui tranzistor cu siliciu. Ala nu minte.

This post has been edited by dyogenes: 23 Jan 2007, 17:07


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rolly
post 23 Jan 2007, 21:12
Post #419


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 August 04
From: Alba




La temperatura la care ajunge lichidul meu am oare sanse sa ard chiulasa?
Sa inteleg ca ar trebui sa imi inlocuiesc termocupla de 92 (care deschide la vreo 97 de grade in realitate) cu una de 82-63 ?


--------------------
Dacia 1310 berlina 1985 - AB 03 NDR
Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 23 Jan 2007, 22:08
Post #420


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(rolly @ 23 Jan 2007, 21:12)
La temperatura la care ajunge lichidul meu am oare sanse sa ard chiulasa?
Sa inteleg ca ar trebui sa imi inlocuiesc termocupla de 92 (care deschide la vreo 97 de grade in realitate) cu una de 82-63 ?
*




pai 97 e cam mult...cred ca e prea mult.....vara sigur ai sa arzi garnitura de chiulasa...ia termocupla de 82-63 si ai sa constati ca nici aia nu se deschide la 82 dar la 85-86 sigur.....deci da drumu la ventilator mai repede ,deci motor mai rece.....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
57 Pages « < 12 13 14 15 16 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th May 2025 - 05:04
Forum Renault