Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
dyogenes |
![]()
Post
#391
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|||
autom |
![]()
Post
#392
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Exista un montaj electric care atentioneaza la lipsa debitarii tensiunii de la alternator.....deci la ruperea curelei.......se monteaza un bec sau un buzzer....
Aveam eu o schema......nu stiu daca e buna dar asta am.........cred ca exista una mai simpla......direct un bec din centrul stelei de la alternator.......o sa mai caut Va salut. Attached thumbnail(s) sch_alt_bec.gif ( Size: 6.1k ) Number of downloads: 501 |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#393
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
la alternatorul de VW care il montasem pe dacia 1300 avea acele 3 diode care redresau un +pentru releul de incarcare si in acelasi timp acel + se putea duce la un bec din bord care sa semnalizeze o avarie la alternator sau curea rupta exact cum a zis Autom
acele 3 diode cred ca se pot monta pe orice alternator de dacie iar firul respectiv folosit pentru acel martor (bec) numai bine Fabian |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
autom |
![]()
Post
#394
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
salut.......
off topic.........s-a potrivit alternatorul de vw? Cum s-a facut modificarea instalatiei? Poti sa imi recomanzi pe cineva care stie cum sa ii modifice? Mercy |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#395
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
alternatorul a intrat la fix a trebuit sa mai adaug 2 saibe late sa nu joace, releul il are incorporat nu trebuie decit sa ii dai un + de contact printr-o dioda pentru pornire(excitatie la pornire) dupa aia isi genereaza singur tensiunea
ala era de pe un VW Caravelle de 45A dar se gasesc si de 60 si 65 A |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#396
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu am cautat radiator cu gaura pt termocupla da nu am gasit;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#397
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Are la Auto-Dacia in pantelimon, al 2-lea magazin din dreapta.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#398
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
nu mai am nevoie:) acolo cred ca nu am cautat desi e aproape de mine;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
dr_mKe |
![]()
Post
#399
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Radiator cu filet pt termocupla gasesti la orice dealer Dacia. Ultimele serii pe injectie sunt echipate cu electroventilator.
Nu stiu cum va fierb motoarele, eu unul nu am nici o problema. Radiatoarele turcesti sunt o mare porcarie. Exista pe piata radiatoare de "uzina" de aluminiu, sau de cupru fabricate de Romradiatoare Brasov (de asta am eu). Merge perfect de 4 ani ! |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
latinoo |
![]()
Post
#400
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
vezi ca faci confuzie , cele cu gaura de termocupla sunt numai de 1300 si pe motorul de 1.4/1.6 o sa iti fiarba
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
aly |
![]()
Post
#401
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
QUOTE(latinoo @ 26 Nov 2006, 14:44) vezi ca faci confuzie , cele cu gaura de termocupla sunt numai de 1300 si pe motorul de 1.4/1.6 o sa iti fiarba ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#402
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Daca la mine te referi, iti recomand sa te mai documentezi. Prima mea Dacie era din '87 si era cu electroventilator. Radiatorul era dintr-ala scurt. Cu radiator lung nu fierbe nimic. Am termostat de 97-92 si termocupla de 85-80, de 4 ani merg asa si iti spun ca nu fierbe nimic. Termostatul e frantuzesc, iar termocupla idem. Aduse pe comanda. Si merg perfect. Termocuplele romanesti au obiceiul sa nu porneasca la timp uneori.
Vrei sa merg maine sa fac poza la motor ? Termostatul nu ma pun sa-l scot ca e scump antigelul. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
latinoo |
![]()
Post
#403
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
eu iti spun ce am patit cu radiatoru de 1300 pe motoru de 1.6(masina original a avut mare da tata l-a pus pe asta mic pentru ca era singuru care avea gaura pentru termocupla) la peste 90 deja se ducea apa in 90-100 si nu vorbesc de ELV care mai mult mergea decat statea.
si nu sunt prost documentat , daca o sa mergi la piese auto si ceri radiator cu gaura pt termocupla cel de 1300 e singuru care o are |
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#404
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Eu iti spun ca nu esti bine documentat. Gasesti radiator. Ultimele serii de berlina cu injectie erau dotate cu electroventilator. Poate era radiatorul infundat. Eu am patit-o. Stiu de pe pielea mea. Sau termocupla mergea aiurea. Sau termostatul. CU astea frantuzesti nu am avut absolut nici o problema. Vara-iarna indicatorul temperaturii pt apa sta pe linia de la mijloc.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#405
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
se gasesc, da greu.si sunt si din alea mari din cupru cu loc pt termocupla;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#406
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
am trecut si eu pe electroventilator....deci, pe scurt,ce am facut eu: am radiator de alama de ala mare care are locasul pt. termocupla aia dar am facut o piulita la strung pe care am cositorit-o de el dupa ce l-am gaurit. elv-ul l-am luat de la un magazin de piese auto si a costat 59 lei(e modelu acela cu paletii pe un cerc) modelul nou care s-a montat pe berlinele cu injectie.termocupla m-a costat 7,5 lei si e de 82-63 made in germany...cel putin asa scrie.....intradevar deschide la 82-83 de grade ,asta insemnand ca am avut noroc cu ea ca am inteles ca unele nu prea sunt reusite. releu am luat de la un nenea electrician(modelul ptr. electroventilator-il avea el pe acasa pastrat). legaturile mi le-a facut tot el.....la temperatura de acuma de afara foarte greu porneste(acul de la apa nu trece de jumate-adica de 80-ca am ceas de apa jaeger in grade).....cel putin acu am caldura in masina de stau in maieu.....sa vedem la vara cum se comporta(eu unul cred ca va face fata cu succes).
DE REMARCAT ca dupa ce am facut operatiunea asta toata ,cand m-am urcat in masina si am pornit RALANTIUL ERA LA 1150 in loc de 1000 ! Oare asa de mult tinea din motor elicea aia blestemata ? ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#407
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
Pai ... cam da ... tine mult
![]() |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
rolly |
![]()
Post
#408
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
weekendul asta mi-am pus si eu electroventilator si am eliminat elicea..problema mea e ca am avut o termocupla noua de rezerva care insa deschide pe la 95 (pe ea scrie 92) si parca nu imi vine sa o mai schimb..acuma intrebarea e: ca sa mai scad temperatura, sa scot oare de tot termostatul? se va intampla ceva daca nu o sa il mai am? sau termostatul va decupla tot la 95, insa mult mai repede si mai des?
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
sobolan |
![]()
Post
#409
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
daca nu vedeam cu ochii mei asta nu credeam....deci cu elv ai un consum redus de benzina datorita faptului ca motoru functioneaza intr-un regim termic adecvat si plus de asta eliminand elicea mai castigi ceva.....eu unul zic ca merita sa puneti elv pe masina !
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
sobolan |
![]()
Post
#410
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(rolly @ 22 Jan 2007, 23:04) weekendul asta mi-am pus si eu electroventilator si am eliminat elicea..problema mea e ca am avut o termocupla noua de rezerva care insa deschide pe la 95 (pe ea scrie 92) si parca nu imi vine sa o mai schimb..acuma intrebarea e: ca sa mai scad temperatura, sa scot oare de tot termostatul? se va intampla ceva daca nu o sa il mai am? sau termostatul va decupla tot la 95, insa mult mai repede si mai des? nu scoate termostatul.....ia o termocupla mai 'rece'...ia de 82-63....sfatul meu..... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
rolly |
![]()
Post
#411
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
am mai ciiti pe post...deci din cauza temperaturii prea mari a apei imi da rateuri motorul..(rateuri care au inceput chiar dupa ce mi l-am montat), si eu ma tot cautam pe la aprindere...
lamureste-ma te rog ce s-ar intampla daca as scoate termostatul? |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
sobolan |
![]()
Post
#412
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(rolly @ 22 Jan 2007, 23:20) am mai ciiti pe post...deci din cauza temperaturii prea mari a apei imi da rateuri motorul..(rateuri care au inceput chiar dupa ce mi l-am montat), si eu ma tot cautam pe la aprindere... lamureste-ma te rog ce s-ar intampla daca as scoate termostatul? daca scoti termostatul creste consumul de benzina....asta e clar...motoru se incalzeste mai greu(nasol iarna)...restu nu stiu ca nu prea le am cu termotehnica ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
rolly |
![]()
Post
#413
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
dar totusi care e temperatura optima a lichidului de racire ca sa merga motorul la regim?
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#414
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#415
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca scoti termostatul, motorul va merge rece, undeva la 60 de grade, iarna si mai jos, ceea ce nu e de dorit.
Rolul lui nu se poate substitui, iar electroventilatorul doar il ajuta la temperaturi extreme. Inlocuieste-l, de preferinta cu unul nou. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Paollo |
![]()
Post
#416
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 4 December 06 ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 23 Jan 2007, 02:31) Daca scoti termostatul, motorul va merge rece, undeva la 60 de grade, iarna si mai jos, ceea ce nu e de dorit. Rolul lui nu se poate substitui, iar electroventilatorul doar il ajuta la temperaturi extreme. Inlocuieste-l, de preferinta cu unul nou. Exact. Ca o paranteza, un motor care functioneaza la temperaturi ridicate are o crestere de putere, efectiv se simte ca trage altfel, bineinteles daca e prea fierbinte se distruge. Cand am avut arsa garnitura de chiulasa primul semn pe care l-am observat e ca motorul trage exagerat de bine, abia dupa vreo 20 km am vazut ca acul sta pe la 110grade, era la linia rosie. mergea bine, pana sa ajunga uleiul in antigel si invers. ![]() Le: nu m-am exprimat bine cu cresterea de putere, era mai potrivit sa zic ca motorul ajunge la parametri normali peste 80grade. This post has been edited by Paollo: 23 Jan 2007, 16:46 |
--------------------
dacia
1310 - 1397 cmc
1989 tlx Standard
|
|
sobolan |
![]()
Post
#417
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
sistemul asta cu elv are avantaje multiple(il recomand cu incredere)...singurul dezavantaj e termocupla care se mai nasoleste si daca nu vezi ca apa a urcat arzi garnitura de chiulasa sau mai rau...calezi motoru......termocupla e buba......eu am trecut pe sistemul asta de vreo doua zile si sunt super multumit....
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#418
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Si ce va costa sa puneti un buzzer in paralel pe becul de temperatura? Ar fluiera cand temperatura ar creste exagerat.
Sau, mai elegant, se poate pune un avertizor de supratemperatura ce foloseste ca senzor o jonctiune a unui tranzistor cu siliciu. Ala nu minte. This post has been edited by dyogenes: 23 Jan 2007, 17:07 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
rolly |
![]()
Post
#419
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
La temperatura la care ajunge lichidul meu am oare sanse sa ard chiulasa?
Sa inteleg ca ar trebui sa imi inlocuiesc termocupla de 92 (care deschide la vreo 97 de grade in realitate) cu una de 82-63 ? |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#420
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(rolly @ 23 Jan 2007, 21:12) La temperatura la care ajunge lichidul meu am oare sanse sa ard chiulasa? Sa inteleg ca ar trebui sa imi inlocuiesc termocupla de 92 (care deschide la vreo 97 de grade in realitate) cu una de 82-63 ? pai 97 e cam mult...cred ca e prea mult.....vara sigur ai sa arzi garnitura de chiulasa...ia termocupla de 82-63 si ai sa constati ca nici aia nu se deschide la 82 dar la 85-86 sigur.....deci da drumu la ventilator mai repede ,deci motor mai rece..... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 05:04 |