DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

57 Pages « < 14 15 16 17 18 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?

dyogenes
post 28 Jan 2007, 11:17
Post #451


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Chestia cu releul dedicat e folclor. Un releu de halogene suporta pana la 40 A, in timp ce ELV-ul trage maxim 10 A la pornire, apoi 7A constant. De ce sa imi trebuiasca musai releu dedicat? (Dar cu argumente solide, nu chestii de genul "asa au fost proiectate")

Nu de alta, dar eu de cand l-am montat, senzorul meu electronic (nu termocupla clasica) comanda un astfel de releu de halogene, iar sapt. trecuta, cand am vandut masina, contactele erau in stare perfecta.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rolly
post 28 Jan 2007, 12:29
Post #452


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 August 04
From: Alba




eu am fost la reprezentanta Dacia si au zis ca electroventilatorul costa vreo 980 de mii...nu m-am uitat prin magazine de piese auto ca deja il aveam pe asta second, insa am trecut odata prin fata pe la reprezentanta Dacia si am zis sa vad cat e de curiozitate..
oricum asta al meu nu a prea fost folosit inainte, e model din ala cu multe pale pe un cerc...nu le-am numarat dar cred ca sunt 8 sau mai multe ca sunt mici si una intr-alta

nu am argumente de ce trebuie special releu, doar ca mie mi-a zis un electrician ca ar fi bine sa pun releu special pentru electroventilator ,ca este (iar daca este, inseamna ca l-au facut cu un rost)..smile.gif

This post has been edited by rolly: 28 Jan 2007, 12:31


--------------------
Dacia 1310 berlina 1985 - AB 03 NDR
Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 28 Jan 2007, 13:06
Post #453


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Da, metoda MAGISTER DIXIT e veche, dar pe mine nu ma convinge. Si ce daca ala a zis? Si mie mi-a zis tipul de la magazin sa nu cumpar ELV ca e mai buna elicea, ca el a avut multi clienti care l-au dat jos si au pus elice. Sa-l fi ascultat? Poate am facut inca o gresala, si nu imi dau seama. radmasa.gif

This post has been edited by dyogenes: 28 Jan 2007, 13:07


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rolly
post 28 Jan 2007, 13:19
Post #454


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 August 04
From: Alba




dar nu inteleg.. de ce esti impotriva releului asta?...iti ocupa mult loc sub capota?


--------------------
Dacia 1310 berlina 1985 - AB 03 NDR
Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 28 Jan 2007, 14:04
Post #455


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Nu am nimic impotriva lui, nu ma intelege gresit, (ce-i drept, e cam "dolofan") doar ca ideea de "e mai bun decat altele" ma zgandare. Si, cel putin la dezmembrari, e mai scump decat un releu de faruri (releu de faruri=1RON, releu ELV=5 RON, cel putin pe la noi) In plus, multa lume are un releu de faruri in plus prin garaj, relee de ELV mai putin. Eu zic ca pot sa puna linistiti acel releu de faruri, sa nu mai dea bani pe unul "dedicat". E drept ca la cel de ELV scrie pe el: +, -, TC (termocupla), EV (electroventilator), asa ca orice posesor de Dacie il poate monta singur.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 28 Jan 2007, 20:06
Post #456


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(dyogenes @ 28 Jan 2007, 11:17)
Chestia cu releul dedicat e folclor. Un releu de halogene suporta  pana la 40 A, in timp ce ELV-ul trage maxim 10 A la pornire, apoi 7A constant. De ce sa imi trebuiasca musai releu dedicat? (Dar cu argumente solide, nu chestii de genul "asa au fost proiectate")

*



NU E FOLCLOR !!! daca folosesti un releu special ptr. elv termocupla inchide un MINUS 12 V(asa si trebuie)...daca folosesti releu de faruri ,terocupla va inchide prin ea un +12v(nerecomandabil sa treaca +ul prin termocupla) . deci nu se punea pb. ca n-ar tine ci ca nu ar trebui trecut +ul prin termocupla !!!


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 28 Jan 2007, 20:24
Post #457


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(sobolan @ 28 Jan 2007, 22:06)
NU E FOLCLOR !!! daca folosesti un releu special ptr. elv termocupla inchide un MINUS 12 V(asa si trebuie)...daca folosesti releu de faruri ,terocupla va inchide prin ea un +12v(nerecomandabil sa treaca +ul prin termocupla) . deci nu se punea pb. ca n-ar tine ci ca nu ar trebui trecut +ul prin termocupla !!!
*



Faza cu -12V e de bula biggrin.gif .Termocupla va avea intotdeauna la borne +12V si 0V.
Trebuie releu pentru protejarea termoculei. Contactul din ea nu suporta 10A (pentru mult timp).


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 28 Jan 2007, 20:28
Post #458


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(cristidb @ 28 Jan 2007, 20:24)
Faza cu -12V e de bula  biggrin.gif .Termocupla va avea intotdeauna la borne +12V si 0V.
Trebuie releu pentru protejarea termoculei. Contactul din ea nu suporta 10A (pentru mult timp).
*



daca nu te pricepi nu mai da sfaturi ca se iau ,poate, si altii dupa tine crezand ca e bine.....releul ala e special ptr. elv.....de ce crezi ca a fost inventat? pai asa puneau direct din fabrica de alea de faruri si gata......termocupla inchide MINUS-ul....CLAR...mai documenteaza-te si dupa aia da sfaturi .......


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 28 Jan 2007, 20:44
Post #459


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Hai sa lamurim problema...
1. Releul ala e exact la fel ca cel pentru faruri. Daca nu ma crezi inlocuieste-l cu cel de la faruri si o sa vezi ca functioneaza. Am facut asta de cateva ori cand mi s-a stricat releul de la ventilator.
2. Masoara tu cu multimetrul tensiunea dintre orice fir vezi cu ochiul pe masina si masa, tinand firul negru al multimetrului pe masa, si o sa constati ca nu va indica -12V.
3. Un releu obisnuit, ca cel despre care se vorbeste, are 2 circuite. Unul de comanda si unul comandat. in serie cu circuitul de comanda este termocupla. Nu are nici un fel de importanta pozitia componentelor intr-un circuit serie. E adevarat totusi ca de obicei termocupla se pune intre masa si releu, dar la fel de bine ar putea fi pusa si intre +12V si releu.

Tu ar trebui sa te mai documentezi.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 28 Jan 2007, 20:49
Post #460


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




deci : nu prea merge cu de astea: ar merge sau sa-r putea.....daca pui releu de faruri tre sa intrerupi +ul prin termocupla...asa ceva nu se admite doar daca vrei sa-ti ia foc masina(poate sa se intample si asta). daca vrei o treaba ca la carte pui releu special ptr elv si gata.....asa are masina si de ala tre sa pui.....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 28 Jan 2007, 20:51
Post #461


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.178
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




releul ala de termocupla este intradevar special deoarece are in plus inca un contact normal inchis care are rolul ca la decuplarea releului pune la masa + motorului pentru a se frina


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 28 Jan 2007, 20:56
Post #462


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Releul de ELV este ALTFEL decat cel de lumini.......si probat pe pielea mea......de exemplu cand vreau sa alimentez ,,pe direct,, in paralel cu releul imi face scurt. Releul de Elv are altceva inauntru........eventual mai are ceva.......m-am gandit ca are o dioda a care ,,stinge,, motorul ELV-lui cand este decuplat.........Oricum, se pot monta si alte improviztii sau , chiar , se pot monta relele auto din acela MARI in carcasa de Al. Cum e cel de la ARO........12 V....nu 24......


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 28 Jan 2007, 21:05
Post #463


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(bygy007 @ 28 Jan 2007, 20:51)
r care are rolul ca la decuplarea releului pune la masa + motorului pentru a se frina
*




Mi-ai luat vorba din gura..........uff.......asa e.......are dreptate omul.....vedeti ce am scris eu mai sus.......


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 28 Jan 2007, 21:30
Post #464


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Mai baieti, nu mai aberati pe aici cu pusul la masa al plusului motorului pentru franare si alte dracii. In cazul de fata, al unui ventilator comandat cu termocupla, nu e nevoie de nici un releu smecher. Unul standard cu 4 pini e suficient.
Am atasat un pdf in care e descris modul de functionare a releelor. Cititi atent inainte de a va mai contrazice aiurea pe forum. Nu de alta dar sunt absolvent de automatica si stiu foarte bine ce e un releu si cum se monteaza.

Attached File(s)
Attached File  relee.pdf ( 549.45k ) Number of downloads: 139


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 28 Jan 2007, 21:36
Post #465


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Uite ca nici eu nu vad de ce ar trebui releu special de ELV. Eu unui coleg i-am pus un releu de lumini ca ala de ELV i se stricase si merge de un an bine mersi.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 28 Jan 2007, 21:46
Post #466


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




si pana la urma cat e un releu de ELV nou si unu de faruri nou?
si inca ceva eu nu am radiator pe care se pune termocupla si mam gandit sa pun termocupla pe furtunul care iese din radiator si duce la motor ,ce ziceti e bine?
eu cred ca e bine


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 28 Jan 2007, 21:53
Post #467


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(cristidb @ 28 Jan 2007, 21:30)
Mai baieti, nu mai aberati pe aici cu pusul la masa al plusului motorului pentru franare si alte dracii. In cazul de fata, al unui ventilator comandat cu termocupla, nu e nevoie de nici un releu smecher. Unul standard cu 4 pini e suficient.
Am atasat un pdf in care e descris modul de functionare a releelor. Cititi atent inainte de a va mai contrazice aiurea pe forum. Nu de alta dar sunt absolvent de automatica si stiu foarte bine ce e un releu si cum se monteaza.
*



tu n-ai inteles ideea de baza...prin termocupla tre sa treaca MINUS-ul.....si alte avantaje care au fost enumerate mai sus.....nu a zis nimeni ca nu merge,dar nu e "sanatos"....releul ala nu a fost inventat degeaba.....care vrea ca treaba sa fie ca la carte sa foloseasa releu ptr. elv. .....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 28 Jan 2007, 21:55
Post #468


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




E bine, dar iti trebuie un T pe care sa o montezi.
In ceea ce priveste releul... nu e vorba de pret. Eu am desfacut unul de ELV si l-am reparat ca avea bobina arsa. E ceva mai solid, probabil rezista si la un aperaj mai mare, dar principiul e acelasi.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 28 Jan 2007, 22:00
Post #469


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Pai cu un releu de faruri nu tot minus trece prin termocupla???
La o borna a termocuplei avem (-), iar cand cupleaza da (-) si la cealalta borna. Releul e alimentat cu (+) si cand primeste (-) de la termocupla face contact intre 2 borne, pe care putem pune + sau - dupa caz. De preferinta se pune - pe ELV, iar + da releul atunci cand este cuplat.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 28 Jan 2007, 22:01
Post #470


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(cristidb @ 28 Jan 2007, 21:30)
Mai baieti, nu mai aberati pe aici  Nu de alta dar sunt absolvent de automatica si stiu foarte bine ce e un releu si cum se monteaza.
*




QUOTE(ssilvviu @ 28 Jan 2007, 21:36)
Uite ca nici eu nu vad de ce ar trebui releu special de ELV. Eu unui coleg i-am pus un releu de lumini ca ala de ELV i se stricase si merge de un an bine mersi.
*




Pai atunci de ce mai s-a fabricat? Nu era mai simplu sa foloseasca unl deja construit decat sa asimileze altul? Stiti cum arata releele de la bobina de la electromotorul de Aro? sau cele de Saviem? Nu stiti stimabililor...............pacat de atata scoala........NU?

Ce notiuni aveti de aparate electrice? Ce notiuni aveti de stingere a arcului electric la consumatorii cu un puternic caracter inductiv? Daca vreti sa studiati stingerea arcului electric va invit sa ii cititi carte D-lui Prof Hortopan.........mai vb dar sa stiti ca tehnica nu se face dupa ureche.........iar de automatisti care nu stiu cum functoneaza un contactor de CA si care e rolul spirei in scurtcircuit.......am vazut.....si vad in continuare..........Scuzati-mi postarea mai ........neortodoxa...........


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 28 Jan 2007, 22:07
Post #471


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(sobolan @ 28 Jan 2007, 21:53)
tu n-ai inteles ideea de baza...prin termocupla tre sa treaca MINUS-ul.....si alte avantaje care au fost enumerate mai sus.....nu a zis nimeni ca nu merge,dar nu e "sanatos"....releul ala nu a fost inventat degeaba.....care vrea ca treaba sa fie ca la carte sa foloseasa releu ptr. elv. .....
*




Pur si simplu depaseste puterea unora de a intelege..........simplu........


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 28 Jan 2007, 22:08
Post #472


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




in locul lor nu m-as fi laudat ca am terminat automatica.....imi cer mii de scuze,dar chiar ca ei sunt mai destepti ca inventatorul releului ala....mie mi-a facut instalatia electricianu de la mine de la servici si mi-a zis ca nu se foloseste decat releu de elv. special si nu de ala de faruri.....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 28 Jan 2007, 22:13
Post #473


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Maine vin cu poze. Asta daca ma lasa vre-un coleg de servici sa-i desfac releul smile.gif


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 28 Jan 2007, 22:14
Post #474


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Pe ce va certati defapt?
La mine soclul releului pt ELV are 5 fire, cand releul vechi "a luat" ceva apa si a murit subit, am luat din magazin piese auto cel mai banal releu de 30A, care avea 5 contacte si care a costat 3RON...

Dupa parerea mea, un releu cu doar 4 contacte e o varianta "mai ieftina", ce nu include si contactul normal inchis (alte diferente nu exista)... Merge cu oricare releu, dar e mai bine cu 5 contacte biggrin.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 28 Jan 2007, 22:30
Post #475


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




acu o intrebare ptr. adeptii folosirii releului ptr faruri :cum mai poti sa legi la bord intrerupator cu lumina atunci cand cupleaza elv sa se aprinda becu in intrerupator chiar daca nu actionez de la intrerupator....daca intrerupi alimentarea la releu pe + prin termocupla(nerecomandat ) ar merge.....daca intrerupi minusul prin termocupla (cum trebuie) nu mai merge ! deci concluzia e ca tre sa folosesti releu special ptr. elv !!!


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 28 Jan 2007, 22:31
Post #476


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Rog specialistii sa puna o schema de functionare a releului "de elecroventilator" si sa ne lamureasca si pe noi ignorantii cu ce e mai special si cum functioneaza.

Electroventilatorul se monteaza in felul urmator:
Pinii 85 si 30 ai releului la +12V
Pinul 86 la unul din pinii termocuplei
Celalalt pin al termoculei la masa
Pinul 87 la plusul motorului (firul rosu)
Firul maro(sau negru, sau celalalt al motorului) la masa.


pinii 85 si 86 ai releului sunt conectati la bobina. Cand curentul circula prin bobina se inchide comutatorul din releu si la pinul 87 tensiunea e de +12V. Asa functioneaza releul.

Termocupla se monteaza in serie cu circuitul de comanda al releului.

O alta posibilitate de motaj, care depaseste puterea de intelegere a unora este urmatoarea:

+12V la unul din pinii termocuplei
celalalt pin al termocuplei la pinul 85 al releului
Pinul 86 al releului la masa
pinul 30 al releului la +12V
pinul 87 al releului la firul rosu al motorului (+)
celalalt fir al motorului la masa.

Asta e ultimul meu post legat de subiectul asta.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 28 Jan 2007, 22:36
Post #477


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




n-am primit raspuns.....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 28 Jan 2007, 22:45
Post #478


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(cristidb @ 28 Jan 2007, 22:31)
Rog specialistii sa puna o schema de functionare a releului "de elecroventilator" si sa ne lamureasca si pe noi ignorantii cu ce e mai special si cum functioneaza.

Electroventilatorul se monteaza in felul urmator:
Pinii 85 si 30 ai releului la +12V
Pinul 86 la unul din pinii termocuplei
Celalalt pin al termoculei la masa
Pinul 87 la plusul motorului (firul rosu)
Firul maro(sau negru, sau celalalt al motorului) la masa.
pinii 85 si 86 ai releului sunt conectati la bobina. Cand curentul circula prin bobina se inchide comutatorul din releu si la pinul 87 tensiunea e de +12V. Asa functioneaza releul.

Termocupla se monteaza in serie cu circuitul de comanda al releului.

O alta posibilitate de motaj, care depaseste puterea de intelegere a unora este urmatoarea:

+12V la unul din pinii termocuplei
celalalt pin al termocuplei la pinul 85 al releului
Pinul 86 al releului la masa
pinul 30 al releului la +12V
pinul 87 al releului la firul rosu al motorului (+)
celalalt fir al motorului la masa.

Asta e ultimul meu post legat de subiectul asta.
*




QUOTE(sobolan @ 28 Jan 2007, 22:36)
n-am primit raspuns.....
*





Ba da........scurt si la obiect.......inteleg ca lampa de la bord se alimenteaza de la pinul 87 si celalat terminal al lampii la ,,-,,-ul masinii.......

Pana la urma ati studiat teoria arcului electric DOMNULE AUTOMATIST?

De ce nu intreaba nimeni cum se poate reduce acest arc electric in asa fel incat sa se monteze orice releu? Ce capacitate trebuie sa aiba condensatorul care se poate monta in paralel? Merge cel de deparazitare, cel de delcou sau alt tip?

Chiar urmaresc acest topic.............


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 28 Jan 2007, 22:56
Post #479


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(autom @ 28 Jan 2007, 22:45)
Ba da........scurt si la obiect.......inteleg ca lampa de la bord se alimenteaza de la pinul 87 si celalat terminal al lampii la ,,-,,-ul masinii.......

*



asta in cazul intreruperii +ului pe termocupla.....in cazul intreruperii minus-ului pe termocupla cum mai face domnul automatist? leaga becu de bord in paralel cu motoru? blink.gif


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 28 Jan 2007, 22:59
Post #480


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(sobolan @ 28 Jan 2007, 22:56)
asta in cazul intreruperii +ului pe termocupla.....in cazul intreruperii minus-ului pe termocupla cum mai face domnul automatist? leaga becu de bord in paralel cu motoru? blink.gif
*



Of courese.......... blush.gif blush.gif blush.gif blush.gif


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
57 Pages « < 14 15 16 17 18 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th May 2025 - 00:09
Forum Renault