Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
dyogenes |
![]()
Post
#451
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|||
rolly |
![]()
Post
#452
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
eu am fost la reprezentanta Dacia si au zis ca electroventilatorul costa vreo 980 de mii...nu m-am uitat prin magazine de piese auto ca deja il aveam pe asta second, insa am trecut odata prin fata pe la reprezentanta Dacia si am zis sa vad cat e de curiozitate..
oricum asta al meu nu a prea fost folosit inainte, e model din ala cu multe pale pe un cerc...nu le-am numarat dar cred ca sunt 8 sau mai multe ca sunt mici si una intr-alta nu am argumente de ce trebuie special releu, doar ca mie mi-a zis un electrician ca ar fi bine sa pun releu special pentru electroventilator ,ca este (iar daca este, inseamna ca l-au facut cu un rost).. ![]() This post has been edited by rolly: 28 Jan 2007, 12:31 |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#453
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Da, metoda MAGISTER DIXIT e veche, dar pe mine nu ma convinge. Si ce daca ala a zis? Si mie mi-a zis tipul de la magazin sa nu cumpar ELV ca e mai buna elicea, ca el a avut multi clienti care l-au dat jos si au pus elice. Sa-l fi ascultat? Poate am facut inca o gresala, si nu imi dau seama.
![]() This post has been edited by dyogenes: 28 Jan 2007, 13:07 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
rolly |
![]()
Post
#454
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
dar nu inteleg.. de ce esti impotriva releului asta?...iti ocupa mult loc sub capota?
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#455
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Nu am nimic impotriva lui, nu ma intelege gresit, (ce-i drept, e cam "dolofan") doar ca ideea de "e mai bun decat altele" ma zgandare. Si, cel putin la dezmembrari, e mai scump decat un releu de faruri (releu de faruri=1RON, releu ELV=5 RON, cel putin pe la noi) In plus, multa lume are un releu de faruri in plus prin garaj, relee de ELV mai putin. Eu zic ca pot sa puna linistiti acel releu de faruri, sa nu mai dea bani pe unul "dedicat". E drept ca la cel de ELV scrie pe el: +, -, TC (termocupla), EV (electroventilator), asa ca orice posesor de Dacie il poate monta singur.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#456
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 28 Jan 2007, 11:17) Chestia cu releul dedicat e folclor. Un releu de halogene suporta pana la 40 A, in timp ce ELV-ul trage maxim 10 A la pornire, apoi 7A constant. De ce sa imi trebuiasca musai releu dedicat? (Dar cu argumente solide, nu chestii de genul "asa au fost proiectate") NU E FOLCLOR !!! daca folosesti un releu special ptr. elv termocupla inchide un MINUS 12 V(asa si trebuie)...daca folosesti releu de faruri ,terocupla va inchide prin ea un +12v(nerecomandabil sa treaca +ul prin termocupla) . deci nu se punea pb. ca n-ar tine ci ca nu ar trebui trecut +ul prin termocupla !!! |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cristidb |
![]()
Post
#457
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sobolan @ 28 Jan 2007, 22:06) NU E FOLCLOR !!! daca folosesti un releu special ptr. elv termocupla inchide un MINUS 12 V(asa si trebuie)...daca folosesti releu de faruri ,terocupla va inchide prin ea un +12v(nerecomandabil sa treaca +ul prin termocupla) . deci nu se punea pb. ca n-ar tine ci ca nu ar trebui trecut +ul prin termocupla !!! Faza cu -12V e de bula ![]() Trebuie releu pentru protejarea termoculei. Contactul din ea nu suporta 10A (pentru mult timp). |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#458
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(cristidb @ 28 Jan 2007, 20:24) Faza cu -12V e de bula ![]() Trebuie releu pentru protejarea termoculei. Contactul din ea nu suporta 10A (pentru mult timp). daca nu te pricepi nu mai da sfaturi ca se iau ,poate, si altii dupa tine crezand ca e bine.....releul ala e special ptr. elv.....de ce crezi ca a fost inventat? pai asa puneau direct din fabrica de alea de faruri si gata......termocupla inchide MINUS-ul....CLAR...mai documenteaza-te si dupa aia da sfaturi ....... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cristidb |
![]()
Post
#459
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Hai sa lamurim problema...
1. Releul ala e exact la fel ca cel pentru faruri. Daca nu ma crezi inlocuieste-l cu cel de la faruri si o sa vezi ca functioneaza. Am facut asta de cateva ori cand mi s-a stricat releul de la ventilator. 2. Masoara tu cu multimetrul tensiunea dintre orice fir vezi cu ochiul pe masina si masa, tinand firul negru al multimetrului pe masa, si o sa constati ca nu va indica -12V. 3. Un releu obisnuit, ca cel despre care se vorbeste, are 2 circuite. Unul de comanda si unul comandat. in serie cu circuitul de comanda este termocupla. Nu are nici un fel de importanta pozitia componentelor intr-un circuit serie. E adevarat totusi ca de obicei termocupla se pune intre masa si releu, dar la fel de bine ar putea fi pusa si intre +12V si releu. Tu ar trebui sa te mai documentezi. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
sobolan |
![]()
Post
#460
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
deci : nu prea merge cu de astea: ar merge sau sa-r putea.....daca pui releu de faruri tre sa intrerupi +ul prin termocupla...asa ceva nu se admite doar daca vrei sa-ti ia foc masina(poate sa se intample si asta). daca vrei o treaba ca la carte pui releu special ptr elv si gata.....asa are masina si de ala tre sa pui.....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#461
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
releul ala de termocupla este intradevar special deoarece are in plus inca un contact normal inchis care are rolul ca la decuplarea releului pune la masa + motorului pentru a se frina
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
autom |
![]()
Post
#462
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Releul de ELV este ALTFEL decat cel de lumini.......si probat pe pielea mea......de exemplu cand vreau sa alimentez ,,pe direct,, in paralel cu releul imi face scurt. Releul de Elv are altceva inauntru........eventual mai are ceva.......m-am gandit ca are o dioda a care ,,stinge,, motorul ELV-lui cand este decuplat.........Oricum, se pot monta si alte improviztii sau , chiar , se pot monta relele auto din acela MARI in carcasa de Al. Cum e cel de la ARO........12 V....nu 24......
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
autom |
![]()
Post
#463
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
cristidb |
![]()
Post
#464
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Mai baieti, nu mai aberati pe aici cu pusul la masa al plusului motorului pentru franare si alte dracii. In cazul de fata, al unui ventilator comandat cu termocupla, nu e nevoie de nici un releu smecher. Unul standard cu 4 pini e suficient.
Am atasat un pdf in care e descris modul de functionare a releelor. Cititi atent inainte de a va mai contrazice aiurea pe forum. Nu de alta dar sunt absolvent de automatica si stiu foarte bine ce e un releu si cum se monteaza. Attached File(s) ![]() |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#465
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Uite ca nici eu nu vad de ce ar trebui releu special de ELV. Eu unui coleg i-am pus un releu de lumini ca ala de ELV i se stricase si merge de un an bine mersi.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
mad toz |
![]() ![]()
Post
#466
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
si pana la urma cat e un releu de ELV nou si unu de faruri nou?
si inca ceva eu nu am radiator pe care se pune termocupla si mam gandit sa pun termocupla pe furtunul care iese din radiator si duce la motor ,ce ziceti e bine? eu cred ca e bine |
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#467
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(cristidb @ 28 Jan 2007, 21:30) Mai baieti, nu mai aberati pe aici cu pusul la masa al plusului motorului pentru franare si alte dracii. In cazul de fata, al unui ventilator comandat cu termocupla, nu e nevoie de nici un releu smecher. Unul standard cu 4 pini e suficient. Am atasat un pdf in care e descris modul de functionare a releelor. Cititi atent inainte de a va mai contrazice aiurea pe forum. Nu de alta dar sunt absolvent de automatica si stiu foarte bine ce e un releu si cum se monteaza. tu n-ai inteles ideea de baza...prin termocupla tre sa treaca MINUS-ul.....si alte avantaje care au fost enumerate mai sus.....nu a zis nimeni ca nu merge,dar nu e "sanatos"....releul ala nu a fost inventat degeaba.....care vrea ca treaba sa fie ca la carte sa foloseasa releu ptr. elv. ..... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#468
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
E bine, dar iti trebuie un T pe care sa o montezi.
In ceea ce priveste releul... nu e vorba de pret. Eu am desfacut unul de ELV si l-am reparat ca avea bobina arsa. E ceva mai solid, probabil rezista si la un aperaj mai mare, dar principiul e acelasi. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#469
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Pai cu un releu de faruri nu tot minus trece prin termocupla???
La o borna a termocuplei avem (-), iar cand cupleaza da (-) si la cealalta borna. Releul e alimentat cu (+) si cand primeste (-) de la termocupla face contact intre 2 borne, pe care putem pune + sau - dupa caz. De preferinta se pune - pe ELV, iar + da releul atunci cand este cuplat. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
autom |
![]()
Post
#470
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(cristidb @ 28 Jan 2007, 21:30) Mai baieti, nu mai aberati pe aici Nu de alta dar sunt absolvent de automatica si stiu foarte bine ce e un releu si cum se monteaza. QUOTE(ssilvviu @ 28 Jan 2007, 21:36) Uite ca nici eu nu vad de ce ar trebui releu special de ELV. Eu unui coleg i-am pus un releu de lumini ca ala de ELV i se stricase si merge de un an bine mersi. Pai atunci de ce mai s-a fabricat? Nu era mai simplu sa foloseasca unl deja construit decat sa asimileze altul? Stiti cum arata releele de la bobina de la electromotorul de Aro? sau cele de Saviem? Nu stiti stimabililor...............pacat de atata scoala........NU? Ce notiuni aveti de aparate electrice? Ce notiuni aveti de stingere a arcului electric la consumatorii cu un puternic caracter inductiv? Daca vreti sa studiati stingerea arcului electric va invit sa ii cititi carte D-lui Prof Hortopan.........mai vb dar sa stiti ca tehnica nu se face dupa ureche.........iar de automatisti care nu stiu cum functoneaza un contactor de CA si care e rolul spirei in scurtcircuit.......am vazut.....si vad in continuare..........Scuzati-mi postarea mai ........neortodoxa........... |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
autom |
![]()
Post
#471
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(sobolan @ 28 Jan 2007, 21:53) tu n-ai inteles ideea de baza...prin termocupla tre sa treaca MINUS-ul.....si alte avantaje care au fost enumerate mai sus.....nu a zis nimeni ca nu merge,dar nu e "sanatos"....releul ala nu a fost inventat degeaba.....care vrea ca treaba sa fie ca la carte sa foloseasa releu ptr. elv. ..... Pur si simplu depaseste puterea unora de a intelege..........simplu........ |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#472
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
in locul lor nu m-as fi laudat ca am terminat automatica.....imi cer mii de scuze,dar chiar ca ei sunt mai destepti ca inventatorul releului ala....mie mi-a facut instalatia electricianu de la mine de la servici si mi-a zis ca nu se foloseste decat releu de elv. special si nu de ala de faruri.....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#473
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Maine vin cu poze. Asta daca ma lasa vre-un coleg de servici sa-i desfac releul
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#474
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Pe ce va certati defapt?
La mine soclul releului pt ELV are 5 fire, cand releul vechi "a luat" ceva apa si a murit subit, am luat din magazin piese auto cel mai banal releu de 30A, care avea 5 contacte si care a costat 3RON... Dupa parerea mea, un releu cu doar 4 contacte e o varianta "mai ieftina", ce nu include si contactul normal inchis (alte diferente nu exista)... Merge cu oricare releu, dar e mai bine cu 5 contacte ![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
sobolan |
![]()
Post
#475
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
acu o intrebare ptr. adeptii folosirii releului ptr faruri :cum mai poti sa legi la bord intrerupator cu lumina atunci cand cupleaza elv sa se aprinda becu in intrerupator chiar daca nu actionez de la intrerupator....daca intrerupi alimentarea la releu pe + prin termocupla(nerecomandat ) ar merge.....daca intrerupi minusul prin termocupla (cum trebuie) nu mai merge ! deci concluzia e ca tre sa folosesti releu special ptr. elv !!!
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cristidb |
![]()
Post
#476
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Rog specialistii sa puna o schema de functionare a releului "de elecroventilator" si sa ne lamureasca si pe noi ignorantii cu ce e mai special si cum functioneaza.
Electroventilatorul se monteaza in felul urmator: Pinii 85 si 30 ai releului la +12V Pinul 86 la unul din pinii termocuplei Celalalt pin al termoculei la masa Pinul 87 la plusul motorului (firul rosu) Firul maro(sau negru, sau celalalt al motorului) la masa. pinii 85 si 86 ai releului sunt conectati la bobina. Cand curentul circula prin bobina se inchide comutatorul din releu si la pinul 87 tensiunea e de +12V. Asa functioneaza releul. Termocupla se monteaza in serie cu circuitul de comanda al releului. O alta posibilitate de motaj, care depaseste puterea de intelegere a unora este urmatoarea: +12V la unul din pinii termocuplei celalalt pin al termocuplei la pinul 85 al releului Pinul 86 al releului la masa pinul 30 al releului la +12V pinul 87 al releului la firul rosu al motorului (+) celalalt fir al motorului la masa. Asta e ultimul meu post legat de subiectul asta. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#477
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
n-am primit raspuns.....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
autom |
![]()
Post
#478
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(cristidb @ 28 Jan 2007, 22:31) Rog specialistii sa puna o schema de functionare a releului "de elecroventilator" si sa ne lamureasca si pe noi ignorantii cu ce e mai special si cum functioneaza. Electroventilatorul se monteaza in felul urmator: Pinii 85 si 30 ai releului la +12V Pinul 86 la unul din pinii termocuplei Celalalt pin al termoculei la masa Pinul 87 la plusul motorului (firul rosu) Firul maro(sau negru, sau celalalt al motorului) la masa. pinii 85 si 86 ai releului sunt conectati la bobina. Cand curentul circula prin bobina se inchide comutatorul din releu si la pinul 87 tensiunea e de +12V. Asa functioneaza releul. Termocupla se monteaza in serie cu circuitul de comanda al releului. O alta posibilitate de motaj, care depaseste puterea de intelegere a unora este urmatoarea: +12V la unul din pinii termocuplei celalalt pin al termocuplei la pinul 85 al releului Pinul 86 al releului la masa pinul 30 al releului la +12V pinul 87 al releului la firul rosu al motorului (+) celalalt fir al motorului la masa. Asta e ultimul meu post legat de subiectul asta. QUOTE(sobolan @ 28 Jan 2007, 22:36) Ba da........scurt si la obiect.......inteleg ca lampa de la bord se alimenteaza de la pinul 87 si celalat terminal al lampii la ,,-,,-ul masinii....... Pana la urma ati studiat teoria arcului electric DOMNULE AUTOMATIST? De ce nu intreaba nimeni cum se poate reduce acest arc electric in asa fel incat sa se monteze orice releu? Ce capacitate trebuie sa aiba condensatorul care se poate monta in paralel? Merge cel de deparazitare, cel de delcou sau alt tip? Chiar urmaresc acest topic............. |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
sobolan |
![]()
Post
#479
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(autom @ 28 Jan 2007, 22:45) Ba da........scurt si la obiect.......inteleg ca lampa de la bord se alimenteaza de la pinul 87 si celalat terminal al lampii la ,,-,,-ul masinii....... asta in cazul intreruperii +ului pe termocupla.....in cazul intreruperii minus-ului pe termocupla cum mai face domnul automatist? leaga becu de bord in paralel cu motoru? ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
autom |
![]()
Post
#480
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 00:09 |