Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
diaconuliviu |
![]()
Post
#811
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|||
argon |
![]()
Post
#812
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
tai cu un cutter o bucsa de bara stabilizatoare in 3 si ai 3 tampoane..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#813
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
asa e,cel putin la mine nu am putut sa pun elv fara cele 3 tampoane pt ca lovea in radiator.oricum 1 tampon de cauciuc e 1leu maxim.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#814
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
daca va uitati mai bine o sa vedeti ca nu e montat direct pe radiator, la partea de jos are inelul de cauciuc original, iar sus am bagat saibe de cauciuc intre radiator si elv. Si completare...in partea de sus nu exista niciun fel de bucsa, doar la prinderea de jos exista una cu sant in care se introduc urechiile de prindere, ca nu-i gaura intreaga; iar motorul elv-ului este la randul sau prins pe deflector prin intermediul unor bucse de cauciuc, deci nu-s suruburile direct prinse pe suport. La problema asta va pot asigura ca asa e, am avut instalatia originala pe masina, nimic nu a fost luat jos de pe masina pana am pus eu mana e ea...pana si radiatorul era cel original model mic foarte greu din cupru prins cu aripioare pe margini, iar jos pe traversa asezat pe 2 tampoane dreptunghiulare...
This post has been edited by nelu_1985: 19 Nov 2008, 09:56 |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Minel |
![]()
Post
#815
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(nelu_1985 @ 19 Nov 2008, 09:48) daca va uitati mai bine o sa vedeti ca nu e montat direct pe radiator, la partea de jos are inelul de cauciuc original, iar sus am bagat saibe de cauciuc intre radiator si elv. Si eu am jos acel inel dar sus nu am nimic , daca ii timp , imi montez si eu niste saibe de cauciuc sus ! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#816
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
Am editat, a si sa nu uit e distanta de ~ 1 cm intre elv si radiator...
![]() This post has been edited by nelu_1985: 19 Nov 2008, 10:03 |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#817
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
la elv de tip nou-cum am eu asa sunt facute-sa folosesti bucsele de cauciuc-altfel nu poti sa-l prinzi de radiator.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#818
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
am inteles...
![]() |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
soulraven |
![]()
Post
#819
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
am gasit o schema interesanta pentru un temporizator automat,
http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/auto-fan.html dar parca mai frumos ar fi cu o pornire progresiva.....in functie de temperatura later edit, si cred ca ar merge si asa ceva.... http://www.adelaida.ro/product_info.php?cP...&products_id=80 numai ca trebuie modificat pentru alt prag de temperatura This post has been edited by soulraven: 6 Dec 2008, 14:00 |
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#820
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Gata, mi-am tras si eu ventilator pe radiator. A trebuit sa il pun in alta pozitie, din gaurile alea de pe suportul capotei, am pus intre ventilator si radiator niste saibe de cauciuc cam de 3mm grosime, ventilatorul nu da in radiator.
S-a schimbat termocupla (aia care o aveam pe radiator nu mai functiona), furtunul de la pompa de apa la radiator a fost inlocuit cu unul pentru radiator lung. Pentru instalatia electrica am dat o gaura de 6 langa suportii capotei unde am prins masa ventilatorului si tot acolo cu inca un papuc am prins masa unui releu de faruri. De pe alternator am tras un fir de 3mm in sectiune care vine pe unul din contactele releului si tot de pe firul asta am dus un fir la termocupla, iar de pe cealalta borna a termocuplei am dus fir la alimentarea cu + a releului. Dupa aproximativ 10 minute de functionare la relanti ventilatorul a pornit vreo 10 secunde si apoi s-a oprit. Ce am constatat este ca spre deosebire de clasica elice pe pompa de apa, acuma radiatorul se incalzeste tare. Este normala chestia asta nu? Inainte cand atingeam radiatorul nu cred ca avea peste 40 de grade. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#821
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai odata ce ai montat elv-motorul se va incalzi mult mai repede si nici nu vei mai sta cu cartonul in fata radiatorului;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#822
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
eu oricum n-am stat niciodata cu carton in fata radiatorului, nici a carburatorului nici cu socul tras si mai stiu eu ce.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
tarzy |
![]()
Post
#823
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
este normal ca acum radiatorul (de fapt tot sistemul de racire) sa ajunga mai repede la temperatura optima.
daca ti se pare prea calda situatia trebuie schimbata termocupla cu una care sa deschida electroventilatorul mai repede (la 8x de grade) |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#824
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
a mea e 92-82, e brici, nu porneste decat daca e temperatura peste 5 grade si stau in ambuteiaje si nici atunci doar daca stau mult timp...
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#825
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Mda, aveam o problema cu termocupla veche, adica am testat-o intai daca functioneaza direct cu ventilatorul si evident a pornit si apoi pornea numai cand vroia ea. Acum luai o termocupla noua, scrie BETR, made in germany si spre deosebire de cea veche are izolatorul din ceramica. Aia care o luai ieri avea un plastic negru.
Am un sentiment...alea cu zona unde vin montati papucii din plastic este cumva de conex? |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#826
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
deci io ca sa nu am sentimente deastea ciudate, mi-am coamandat o termocupla Facet, made in Italy, 46 de lei......
![]() Imagine001.jpg ( Size: 375.5k ) Number of downloads: 734 This post has been edited by nelu_1985: 24 Dec 2008, 21:32 |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#827
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
felicitari. Ai marit valoarea daciei cu juma de milion.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#828
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
cam scumpa.dar sper sa fie buna.asta era singura in afara de cele facute in ''gernamy''?se gaseau unele in ambalaj de uzina facute in cehia-f bune;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#829
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca nu puneti releu ca sa protejati termocupla puteti sa schimbati in fiecare an sau mai des
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#830
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
Lasa domnu' Bygy ca avem si releu, in cazul meu releul original al instalatiei electroventilatorului ala mare de de plastic, iar in legatura cu termocupla, nu-mi pare rau de banii dati pe ea, e piesa originala de schimb pentru vw, audi, opel, puteam sa iau in schimb una vernet made in france, dar aia era 92-87, si era cam calda pentru vara, la pret era cu vreo 5 lei mai eftina..., oricum am una de rezerva modelul asta (dar e folosita).
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#831
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
92-82 e optim pt dacia:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
soulraven |
![]()
Post
#832
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
cine se baga la realizarea unui mini computer de bord care sa monitorizeze temperaturile apa/ulei/interior/exterior si sa comanda ELV automat in functie de temperatura?
este necesar un microconroler PIC, afisaj 16X2, 2-3 butoane, 4 senzori, releu si piesele adiacente plus programarea se mai annunta cineva in realizarea unui asemena proiect ? |
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#833
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
ce ziceti de o idee.
modificat un capac d-ala de sonde din capu' chiulasei. inca o gaura si sudata o piulita mare pe care sa se poata infileta temocupla. se poate suda pe capacu ala? a incercat cineva? ar fi si mai estetic decat pe furtune and shit. sau termocupla e mai mare in diametru decat manocontactul de la becul de apa? nu prea am mare nevoie de aia. vad si eu pe ceas cand urca apa ca nebuna. nu se poate monta termocupla in locul ei? 7 Jan 2009, 22:44: si inca o intrebare va rog, daca m duc la dezmembrari, de la ce masina s0ar mai potrivi ELV??? This post has been edited by tzepesch: 7 Jan 2009, 22:44 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
soulraven |
![]()
Post
#834
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
nu prea cred ca ai cum sa sudezi placa aia fiind de aluminiu
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#835
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(tzepesch @ 7 Jan 2009, 22:35) ce ziceti de o idee. modificat un capac d-ala de sonde din capu' chiulasei. inca o gaura si sudata o piulita mare pe care sa se poata infileta temocupla. se poate suda pe capacu ala? a incercat cineva? ar fi si mai estetic decat pe furtune and shit. sau termocupla e mai mare in diametru decat manocontactul de la becul de apa? nu prea am mare nevoie de aia. vad si eu pe ceas cand urca apa ca nebuna. nu se poate monta termocupla in locul ei? <span class='edit'>7 Jan 2009, 22:44:</span> si inca o intrebare va rog, daca m duc la dezmembrari, de la ce masina s0ar mai potrivi ELV??? Termocupla trebuie sa citeasca temperatura din radiator(pe el il raceste) pentru ca ea da impulsul spre electroventilator.Daca o pui pe capacul de la sonde nu faci nimic. Incearca la magazain,merge se SN. This post has been edited by cosmin_bojin: 7 Jan 2009, 23:13 |
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
soulraven |
![]()
Post
#836
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
exista vre-o diferenta intre ce-a de berlina si ce-a de SN?sau au tot 2 gauri de sonde
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
AdyTirla |
![]()
Post
#837
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 12 February 08 From: Pitesti ![]() |
Daca ai fi inteles cum functioneaza sistemul termocupa gmv ti-ai fi dat seam ca temperatura din motor(in speta capac chiulasa) e alceva cu temperatura apei la iesirea din radiator.
Ex: motorul poatea avea 90grade (deci termocupla cupleaza) iar apa care iese din radiator poate avea 20grade de ce sa porneasca gmv-ul?????????? |
--------------------
Nova 1,6(1998)/
Solenza 1,4MPI(2004)
Scala
- AG-XX-XXX
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#838
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
tepes=ia elv de nova.
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
tzepesch |
![]()
Post
#839
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
got it. multumesc tuturor de raspunsuri.
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Minel |
![]()
Post
#840
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Ma gandeam sa mai imi montez inca un ELV , de Nova , comandat de aceiasi termocupla printr-un releul care imi comanda si elv-ul actual
Pur si simplu leg firele de alimentare ale celui de-al 2 elv, la primul elv si cam atat ....... dar astfel nu solicit prea mult releul si cablurile de alimentare , adica, un releu comanda 2 ELV-uri .... ![]() As avea o racire mult mai eficienta asigurata de 2 Elv-uri nu de unul singur , astfel scurtandu-se timpii de functionare a elv-urilor ... Sper sa nu spun prostii.... ![]() This post has been edited by Minel: 12 May 2009, 12:12 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 09:42 |