DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages « < 2 3 4 5 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> se opreste motorul in mers

klaus
post 14 Jun 2009, 07:47
Post #91


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si membrii societatii Amish au sentimente "de greata" fata de tot ce e modern, dar asta nu inseamna ca tot ce e modern e prost.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 14 Jun 2009, 13:39
Post #92


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Right! Nu tot ce E modern... doar tot ce SE VREA A FI modern... cool.gif inca o intrebare: pompa de benzina e adanca practic pana la fund? Sau coboara un tubusor din ea pana jos?


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 14 Jun 2009, 14:04
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Nu coboara nici un tubusor. Ajunge aproape de partea de jos a rezervorului.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 14 Jun 2009, 14:41
Post #94


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Aha. Deci e jegoasa, ca de la 1/4 plin in sus nu face figuri... fir-ar ele de examene, ca imi mananca tot timpul si nu ma pot ocupa de masina, dar de mers, merg cu ea, fir-ar...
Inca o faza ciudata: aseara am scos releul din dreapta, cel care comanda pompa, sa-l iau acasa sa-i verific ohmmetric contactele. Insa inainte sa-l scot, am scos un pic siguranta verde (cea din dreapta, de 30 de amperi). Am observat ca atunci cand o scoteam/puneam se aclansau ambele relee gemene. Insa GMV-ul nu mergea deloc. Azi dimineata cand am pus releul la loc, m-am jucat iar cu aceasi siguranta, si nu se mai aclansa niciun releu. Asta inseamna ca ieri, dupa ce am mers cu ea, ramasese pornita vreo functie (oricare ar fi ea, dar eu stiu ca GMV-ul e singurul care merge autonom fara cheie in contact). Tare mi-e ca e vreo problema si pe partea electrica. Precizez in continuare ca GMV-ul e functional, a pornit chiar azi dupa ce am mers cu ea.


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 14 Jun 2009, 15:43
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Inverseaza si tu releele si vezi daca se intampla ceva.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 14 Jun 2009, 16:01
Post #96


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Already done, tot aia e... or avea ceva amandoua... Desi nu cred, pentru ca atunci cand nu face figuri, trage de rupe, deci releul de injectie e sigur ok... Pompa e, n-am ce sa zic... trebuie s-o dau jos sa fac curatenie...


LE: Klaus, m-am uitat pe niste posturi mai vechi la seciunea Logan si intr-unul din posturi intrebai ceva de genul:

<<Am niste intrebari la cei la care s-a manifestat aceasta disfunctionalitate:
1. S-a intamplat cumva in perioada de incalzire a vremii?
[...]>>

De faza cu incalzirea vremii vad ca n-a ridicat nimeni problema aici, desi parca am mentionat ca toata iarna nu mi-a facut masina niciun fel de problema, desi totul a inceput vara trecuta...

This post has been edited by Bullix: 14 Jun 2009, 17:45


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 14 Jun 2009, 19:37
Post #97


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Faci si tu rost de relee de 40 A ( amperi) si le schimbi pe ambele sau daca nu le desfaci frumos si cu un smirghel fin cureti perlele de la contacte . Din cauza curentul foarte mare cand se ating contactele se impusca si face o mica rezistenta de aceea se incing de le ia dracu si de obicei din cauza calduri degajate se pot suda contactele. Eu as dubla relee pentru fiecare comanda dar ca ocupa spatiu.

This post has been edited by djasu82: 14 Jun 2009, 19:37


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 14 Jun 2009, 20:10
Post #98


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Opaaa... deci asta sa fie faza... si faptul ca imediat dupa pornire masina merge ok vreo 10 minute... iar seara merge cam o jumatate de ora... apropo, tura aia pana in Urziceni si inapoi am facut-o pe la 5-7 dimineata, dupa ce terminasem injectoarele, deci era racoare bine... si de-abia pe la intoarcere incepuse iar cu figuri... ce-ai scris tu in ultimul post it's already done, le-am curatat acum 2 ore... of course, degeaba... am sa ma reprofilez pe relee, cel putin alea nu costa asa mult.... daca nici dupa ce le inlocuiesc ori le pun un cooler cu carcasele scoase nu obtin nimic, sau le dublez cum ai zis... trec la pompa... multam pentru pont! biggrin.gif

LE: Inspirat de ideea lui Djasu referitoare la functionarea releelor, propun urmatorul montaj banal de investigare/monitorizare a activitarii releelor de comanda injectie si pompa.
Principiul de functionare este urmatorul (vezi poza atasata):
- ambele LED-uri sunt inseriate cu cate o rezistenta de 620 de ohmi, adaptata pentru o cadere de tensiune pe LED de 2.5-3V.
- LED-ul verde indica prezenta tensiunii de alimentare a solenoidului releului;
- LED-ul rosu, fiind pus in paralel cu contactul util, inchide circuitul printr-o rezistenta suficient de mare astfel incat curentul care apare (20-30mA) este neglijabil si nu scurtcircuiteaza contactul. Astfel, indica NEinchiderea contactului.
- cand releul nu este actionat, LED-ul verde este stins, neavand tensiune pe solenoid, iar cel rosu aprins, inchizand superficial contactul releului.
- cand releul este actionat, se aprinde LED-ul verde si se stinge cel rosu.

Astfel, in momentul in care masina incepe sa faca figuri, posibila aprindere simultana a ambelor LED-uri va indica functionarea defectuoasa a releului: solenoidul este alimentat si totusi lamele nu inchid circuitul. Schema se dubleaza pentru a monitoriza ambele relee. Daca acestea functioneaza corect, nicio pereche de LED-uri verde+rosu nu ar trebui sa fie aprinse simultan. Ansamblul LED-uri + rezistori se va tine la vedere, fixate cumva pe bord, iar cele (2+2)x2=8 fire se vor conecta la relee asa cum sugereaza figura pe care am s-o atasez, si firele se vor trage pe sub capota si prin geamul soferului. Nefiind vorba de curenti mari prin acestea, pica tocmai bine o bucata de cablu de retea cool.gif

Urmatorul experiment vizeaza racirea releelor si consta in plasarea deasupra cutiei mari, cu capacul scos, a unui cooler de 12V mai zdravan, dupa ce au fost indepartate carcasele releelor. Prin aceasta doresc doar sa-mi confirm dependenta acestora de temperatura: cu coolerul pus, problemele ar trebui sa intarzie sau poate chiar sa dispara. Urmatorul pas, in cazul confirmarii celor spuse, ar fi inclocuirea lor cu unele mai sanatoase.
Multumesc pentru atentie.

This post has been edited by Bullix: 15 Jun 2009, 11:17

Attached File(s)
Attached File  investig_releu.bmp ( 323.58k ) Number of downloads: 26


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 15 Jun 2009, 22:49
Post #99


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Revin cu detalii dupa proba cu led-uri a releelor. Jucaria a functionat exact cum am anticipat. Detaliile functionarii releelor:

Releul de pompa:
- fara contact: rosu aprins, verde stins (releu neactionat);
- cu contact: rosul comuta cu verdele pentru 2 secunde, apoi se revine (pompa da jetul initial);
- pornire motor: se aprinde verdele si ramane aprins continuu pe durata functionarii motorului (pompa functioneaza continuu *observatia1*)
- oprire motor (naturala sau fortuita): se comuta din nou pe rosu (releul se opreste)

*Observatia1*: pompa este alimentata continuu la debit maxim, sau este controlata in tensiune? Din moment ce nu are retur, ar trebui sa aiba momente de repaus (de tip impulsuri credeam eu), ceea ce nu are.

Concluzie: nu au existat simultaneitati rosu+verde ==> releul nu se blocheaza accidental, deci e bun.

Releul de injectie
- fara contact: la fel ca la celalalt releu;
- se pune contact: rosu comuta cu verde;
- daca se ia contactul: verdele ramane aprins cateva secunde, apoi se trece inapoi pe rosu (releul ramane temporizat probabil din calculator);
- daca se porneste motorul: verdele ramane aprins pe intreaga durata a functionarii motorului;
- se opreste motorul si se ia contactul: verdele ramane aprins cateva minute, apoi se revine la rosu (din nou releul ramane temporizat);
- in cazul in care GMV-ul era pornit cand s-a oprit motorul si continua sa mai functioneze cateva minute (cum se intampla normal), verdele se comuta in rosu concomitent cu oprirea GMV-ului (releul ramane temporizat pana se opreste GMV-ul).
- in caz de oprire fortuita a motorului (contactul ramane pus), verdele ramane aprins neconditionat (releul ramane blocat intentionat).

Concluzie: la fel ca la celalalt releu, nu exista cazuri de blocare accidentala (verde+rosu simultan), deci releul este bun.

In momentul in care masina incepe sa faca figuri, ambele relee raman in continuare pornite (ambele led-uri sunt verzi), lucru ce ramane neschimbat pana la oprirea fortuita a motorului (moare motorul), moment in care doar releul de pompa se opreste (trece in rosu).

Acestea fiind spuse, se pare ca singura cauza ramane pompa de benzina pe care am sa incerc s-o dau jos cat mai curand de indata ce fac rost de un obiect rotund potrivit pentru a o demonta.

Numai bine!

This post has been edited by Bullix: 15 Jun 2009, 22:53


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 15 Jun 2009, 23:23
Post #100


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Pompa ar trebui sa intre in repaus atunci cand se taie injectie la frana de motor !


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 16 Jun 2009, 05:13
Post #101


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




QUOTE(djasu82 @ 15 Jun 2009, 23:23)
Pompa ar trebui sa intre in repaus atunci cand se taie injectie la frana de motor !
*



Si totusi nu intra!

Am dat jos rezervorul si concluzia este ca AM retur: conducta nu este accesibila din portbagaj, este mai la dreapta pompei fix sub tabla portbagajului, si ceva mai in spate... a fost un cosmar, mi-a luat toata noaptea sa-l dau jos, impreuna cu un prieten... concluzia este ca nici cu el dat jos, nu reusesc sa scot acea prindere de plastic a pompei... cred ca am mai intrebat: se desurubeaza invers cumva? L-am pus pe prietenul asta al meu, un om cat casa, sa-l desurubeze si nimic. Nici nu clinteste... incepe la un moment dat sa invarta rezervorul cu totul, cu mine tinand un picior pe el blink.gif am tras de ea din toate partile, nu pare intepenita la margini, si totusi este! Efectiv nu clinteste, orice i-as face... am incercat si s-o rasucesc cu cabluri striate, tot degeaba... nu vrea! Acum am strans totata zandramaua in portbagaj, am golit benzina intr-o canistra si astept sa vad ce pot sa-i fac... sad.gif


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 16 Jun 2009, 10:06
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Se desface greu pentru ca piulita este stransa pe acea garnitura (oring). Ti-am spus ca si eu am slabit-o destul de greu, cu toate ca am avut cheie. Eu nu am scos garnitura de pe gura rezervorului deoarece am inteles ca s-ar deforma si nu aveam chef sa alerg dupa alta noua cand eram cu rezervorul demontat. Am facut plinul si nu curge.
Nu stiu de ce te-ai chinuit sa-l demontezi, eu in maxim 30 minute il dadusem jos, a durat mai mult scoaterea benzinei din rezervor pentru ca am avut un furtun destul de mic in diametru.
Nu am scos acel cot, am rupt colierul si am demontat racordul direct din rezervor.
Cand zici ca ai retur, te referi la acel racord striat care merge undeva spre zona busonului de umplere?


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 16 Jun 2009, 11:30
Post #103


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Sa nu se refere la cel care se duce la canistra de carbon .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 16 Jun 2009, 11:41
Post #104


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




QUOTE(cristio_79 @ 16 Jun 2009, 10:06)
Cand zici ca ai retur, te referi la acel racord striat care merge undeva spre zona busonului de umplere?
*


Negativ.

QUOTE(cristio_79 @ 16 Jun 2009, 10:06)
Nu am scos acel cot, am rupt colierul si am demontat racordul direct din rezervor.
*


Nu era mai simplu sa desfaci celalalt colier, acela cu surub?

QUOTE(djasu82 @ 16 Jun 2009, 11:30)
Sa nu se refere la cel care se duce la canistra de carbon .
*


Adevarat radmasa.gif Uitasem de canistra de carbon tongue.gif

Am fost la 6 service-uri azi cu hardughia in brate si nimeni n-a reusit sa-mi scoata "piulita" (piuloaia mai corect), nici macar cu lant din acela special, de service. Au tras doi insi de lant si tineau alti 2 insi de rezervor si intr-un final au picat in fund aia care trageau radmasa.gif N-am avut de ales, a trebuit sa sacrific mizeria si s-o tai.

92 RON costa rahatul ala de piuloaie!!! mad.gif mad.gif mad.gif
Jos capitalismul!

This post has been edited by Bullix: 16 Jun 2009, 11:45


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 16 Jun 2009, 12:57
Post #105


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




QUOTE(Bullix @ 16 Jun 2009, 12:41)
Nu era mai simplu sa desfaci celalalt colier, acela cu surub?
*


La mine toate colierele erau de unica folosinta, nu aveam nici unul cu surub. Am pus eu cu surub la montare. Mi-a fost mult mai usor sa scot racordul de cauciuc direct de pe gatul rezervorului si am bagat furtunul pentru a scoate benzina.
Apropos, am bord de Logan, iar in momentul demontarii aveam doua liniute la nivelul carburantului si vreo 16 litri in rezervor.

Sa cumperi si garnitura noua daca schimbi piulita (piuloaia).

This post has been edited by cristio_79: 16 Jun 2009, 12:59


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 16 Jun 2009, 15:53
Post #106


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Legat de coliere... cam aiurea sleep.gif la mine sunt si-si, ceea ce din nou imi confirma ca s-a cam umblat la masina inainte sa fie a mea.

Legat de indicatorul de nivel... no comment. Eu aveam un pic sub 1/4, si cam tot cat zici tu am scos si eu la benzina tongue.gif doar ca lasand racordul pe rezervor... hop! Am golit benzina una-doua... o canistra de 10L si o sticla aproape plina de 5L.

La primele probe, se pare ca e cam dusa pompa: motorasul actioneaza, insa nu mai scoate absolut nimic... si nu am indentificat inca filtrul. Se afla in interior plasat?


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 16 Jun 2009, 16:00
Post #107


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Da e la baza pompei din ce am vazut pe topicul realizat de Klaus ! Asta e faci si tu rost de 350 de lei si cumperi alta . Cred ca in mare sunt carbunii dusi la motorasul pompei cea ce e prost nu-i poti schimba findca motorasul e capsulat impreuna cu carbunii sad.gif.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 16 Jun 2009, 19:24
Post #108


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




QUOTE(cristio_79 @ 7 Jun 2009, 12:31)
Eu pe pompa de benzina am dat 280 lei (doar pe pompa electrica). Este Bosch si este ambalata intr-o cutie galbena pe care scrie cu rosu. Aceeasi pompa, dar ambalata in curie albastra Dacia-Renault era cu cel putin 100 de lei mai scumpa.
Nu are rost sa schimbi tot ansamblul.

L. E. - care bre 90-150? Cred ca ai ramas in urma cu preturile.
Tot ansamblul este in jur de 600 de lei, cel mai ieftin.
*



Topicu' despre demontat: http://www.daciaclub.ro/Pompa-de-benzina-d...uta-t25486.html

Partea inferioara care contine filtrul s-a scos in felul urmator: s-a asezat o surubelnita dreapta mai lata pe marginea aceea si s-a aplicat o lovitura usoara de patent in surubelnita. A cazut imediat.

This post has been edited by cristio_79: 16 Jun 2009, 19:28


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 16 Jun 2009, 19:35
Post #109


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Tare mi-e ca s-ar putea sa te contrazic, dar am vaga impresie ca motorasul este de curent alternativ, tip FARA PERII, tocmai pentru a se evita scanteile, avand in vedere ca o capsulare fie ea cat de perfecta, nu tine la infinit, tot vor patrunde incet-incet vapori sau stropi de benzina, chiar daca de la caldura motorasului vor disparea din nou... insa un motor de curent continuu cu perii este interzis in orice aplicatii de high explosive risk. Iar pentru asta a fost prevazut cu un invertor DC-AC integrat in capsula motorului, iar ala face toti banii, pentru ca probabil e facut si in tehnologie SMD. Iti garantez ca asa functioneaza, se aude evident bazaitul de curent alternativ cand alimentez pompa in aer si tiuitul circuitului de comutatie.

Am s-o demontez sa vad in ce stare e filtrul si daca motorasul singur actioneaza... daca nu... adio... alti bani.

LE: mda... ciudat... nu asteptam sa fie pe carbuni. Oricum e clar ca dupa desfacere se plaseaza la material didactic, ca nu-l mai folosesti daca s-a distrus izolatia etansa.

This post has been edited by Bullix: 16 Jun 2009, 19:43


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 16 Jun 2009, 19:44
Post #110


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Nu stiu de ce, dar imi dai senzatia ca nu ai deschis link-il respectiv.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 16 Jun 2009, 19:51
Post #111


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Nu, scriam si am dat submit la post dupa ce a fost postat acel link. Acum m-am lamurit. Multumesc mult!


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 16 Jun 2009, 22:01
Post #112


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Si pana la urma tiuitul de la ce e?
Ca la mine, daca e liniste afara si am mers mai mult timp cu masina, se aude tiuitul. Am observat ca mai ales cand e foarte frig afara se aude bine tiuitul.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 16 Jun 2009, 22:49
Post #113


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(Bullix @ 16 Jun 2009, 20:51)
Nu, scriam si am dat submit la post dupa ce a fost postat acel link. Acum m-am lamurit. Multumesc mult!
*


Si ai vazut ca nu are nici un smd biggrin.gif crezi ca se chinuiau astia sa faca asa ceva prea multa eletronica costa si ma rog cativa tranzistori insirati ... Vezi de aceea motorul e capsulat , odata desfacut il poti arunca si mai bine spus cumperi alta pompa daca nu mai da presiunea corespunzatoare !


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 16 Jun 2009, 23:20
Post #114


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Deh, in teoria motoarelor electrice asa zice... ca unul din avantajele motoarelor AC brushless este ca sunt super sigure la funcionarea in mediu explozibil si nu mai necesita o etansare atat de temeinica precum la DC, care oricum si asa temeinica, nu era cotata ca fiind foarte sigura. Iar la ideea de SMD m-am gandit... natural smile.gif Am demontat motorasul de pe ansamblu, l-am probat pe o sursa de 12V slaba (ex-incarcator de ceva) si debitul era... sa zicem ok. Dupa ce am ars sursa in cateva minute radmasa.gif , m-am gandit sa-l incerc pe redresorul de baterie (cam pe la 14V). Debiteaza de rupe, cred ca minim 2.5-3 litri/minut, iar mana la gura furtunului de proba nu pot s-o pun efectiv, mai repede pot opri jetul de la chiuveta pornit la maxim.
Iar lasat in aer, zici ca e turbina, asa face. Dupa ureche ii dau vreo 6-7 mii de RPM.

Contactul acela dublu pe minus, care se inchide si prin arcul acela, ce face... de ce ii trebuie masa dubla? E vreo norma de siguranta, sau ceva de genul?...

Am probat insa regulatorul de presiune cu un furtunas si nu pot trece prin el deloc sufland cu gura, oricat de tare (compresorul nu il mai am la indemana). Asa fortos trebuie sa fie el sau... e blocat? Separat de vanzare se gaseste pe undeva?

LE: reasamblat pompa, tot jet prost... regulatorul e de vina, cand il scot iese arteziana din locul lui... unde naiba gasesc asa ceva? sad.gif

This post has been edited by Bullix: 17 Jun 2009, 01:31


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius11
post 17 Jun 2009, 10:42
Post #115


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 5 March 09




..:)...de doua zile am luat masina din service...deci au pus calculator nou ..dupa trei saptamani nu doua cum au spus initial .....masina merge oki ...deocamdata si sper sa mearga si asa de acum incolo....
deci oameni buni dupa urmatoarele piese schimbate si multe alte chestii SE PARE..ca calculatorul era de vina.....
-corp clapeta curatat schimbat cu altul de pe alta solenza sa vedem daca aici e buba....nu era aici..:(
-bobina noua schimbata era crapata pe spate
-senzor turatie , senzor temperatura schimbate
-bujii noi
-dat rezervor jos ..ptr a se vedea daca are mizerie in el ..:(..era curat ..
-injectoare curatate verificate si paracuratate
-cablajul electric verificat in service ..nu ma intrebati cum ..:(..dar a fost desfacut tot manunchiul ala de fire ..si releele au fost verificate..
-la oprirea motorului cand masina nu mai pornea sa verificat cu o sticla gradata daca vine benzina
-a fost pusa pe tester de cel putin 3 ori in timpul acestor operatiuni
-SI ultima piesa este calculatorul pe care lam pus nou cum am mai zis si vad ca merge ...
...Toate aceste verificari si piese schimbate au fost facute in service mai putin senzorul de turatie..pe care lam montat eu...
NU nu ma intrebati totalul nici nu vreau sa fac socoteala...:(...toti prietenii miau zis ca nu sunt sanatos ....







17 Jun 2009, 10:44:
..e posibil sa fi uitat ceva dar ..am pastrat toate hartiile si facturile de la service..smile.gif.....Sper sa nu mai aiba nimeni ghinionul meu ..MULTUMESC


This post has been edited by Marius11: 17 Jun 2009, 10:44


--------------------
Dacia solenza solenza clima 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 17 Jun 2009, 12:32
Post #116


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




No, amu vin si eu cu doua intrebari, daca tot zici ca este regulatorul:
- din ce cauze se poate defecta?
- un regulator defect poate provoca si defectarea pompei?

Problema la mine era ca in momentul cand puneam contactul, pompa scotea un tiuit cam lesinat. Eu am tot zis ca o fi bateria cam slaba, ca deh, este originala si anul asta ar face 6 ani. La ralanti se auzea un zgomot destul de gros, un "uuuu" continuu.
Dupa schimbare, cand am pus contactul, s-a auzit doar un bazait scurt, iar la ralanti nu se mai aude acel zgomot, exact ca atunci cand era noua. Toti mi-au zis ca este pompa, iar cand merg la drum mai lung incepe sa dea rateuri, nu mai baga cat trebuie. In oras sau la drumuri scurte de 20-30 kilometri nu face.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 17 Jun 2009, 14:40
Post #117


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




- cauze: naiba stie, probabil infundat definitiv;
- la mine nu a defectat nimic altceva; motorasul luat singur si alimentat ti-am zis ca imi refuleaza toata Marea Neagra in juma' de ora, cu tot cu jegul din ea biggrin.gif

Nu stiu insa daca gasesc asa ceva pe la magazine de cumparat separat, am sa dau repede o tura pe la cat mai multe magazine sa vad ce gasesc.
Repet: cu gura nu pot sufla prin el, si totusi cred ca ar trebui sa fie mai "slab" ca rezistenta la inaintare... daca aerul care e un fluid mai subtire nu trece prin el, atunci benzina ar trebui sa treaca si mai greu (nu la fel de greu ca apa, de-acord)...


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 17 Jun 2009, 18:05
Post #118


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




aceeasi problema am avut si eu pompa de benzina infundata am luat alta noua cu 410 ron am puso am mers cu masina merge bine cea veche am desfacuto sita era plina toata de mizerie am curatato am puso la loc partea capsulata am crapato ca sa o scot afara la montaj ,am lipito cu poxipol am pus pompa pe masina si am mers cu ea in jur de 120 km si merge bine acum am montato pe cea noua , cea veche o tin pt "zile negre" imi pare rau ca am mers la service ca eram sigur ca acolo era problema puteam sa o curat si mergea mult si bine fara probleme ea se manifesta in felul urmator peste 3000 rpm nu ducea motorul in relantii mergea perfect cum depaseam 2500 rpm deja incepeau "dansurile"


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 17 Jun 2009, 21:00
Post #119


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Baieti, cred ca am dat o alarma falsa... cred ca regulatorul este bun. Problema e alta: paharul acela de jos (capacul inferior) se goleste imediat ce incepe motorasul sa traga si apoi de-abia soarbe putin benzina prin acel sorb anemic si de tot rahatul... si atunci debitul scade groaznic... solutia: am inventat alte 2 sorburi cu suprafata mai mare. Date 2 gauri mai maricele pe fund si facute 2 valve dintr-un plastic flexibil foarte sanatos, prinse cu cate un surub. Debitul a crescut semnificativ. Voi monta pompa la loc sa vedem cum merge dracia. Daca sunt multumit de debit (il masor si iese cat trebuie), pun toata galagia inapoi pe masina si vad ce zice. Numai bine!

Si pentru toata lumea ca sa intelega: daca avem bani, luam de o mie de ani pompa aia. Dar nu am bani nici sa trec strada. Una e benzina, pe care o pui azi 100 de mii, maine inca o suta, etc... dar si mergi intre timp. Sa scot 6 milioane cat costa tot ansamblul pompa original, nu am de unde. Efectiv. Iar masina trebuie sa mearga. Ca d'aia e masina. Si de aia platesc rata la ea, ca sa merg cu ea.


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 18 Jun 2009, 11:52
Post #120


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Si eu m-am gandit de multe ori la sorbul acela, poate cauciucul existent nu mai permite trecerea benzinei. Dar acum nu stiu ce sa mai zic.
Daca tot ai probat-o, nu ai incercat si fara acel cauciuc?

This post has been edited by cristio_79: 18 Jun 2009, 11:55


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 11:32
Forum Renault