Probleme frana Solenza, Frane moi, vibratie in pedala, deceleratie mica
![]() ![]() ![]() |
Probleme frana Solenza, Frane moi, vibratie in pedala, deceleratie mica
buge |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 3 July 05 ![]() |
|
||
--------------------
Solenza
Confort
2005
- AG-XX-XXX
|
|||
maru |
![]()
Post
#152
|
![]() Rromania..da leand uof cios Group: Members Posts: 672 Joined: 1 September 13 ![]() |
verifica:
1.clestele pe care se prinde etrierul sa fie ok 2.sa ai acele lamele care tin placuta fixa 3.arcurile sa nu joace prea tare (le mai desfaci) 4.sa ungi penele si partile la etrier pe care vin prinse cu un strat foarte subtire de vaselina (dupa ce le`ai curatat pana se vede aluminiu) 5.placutele sa culiseze usor in cleste (cu etrierul dat jos) *daca trosnitul se aude pe spate strange talerii si verifica limitatorul de frana (repartitor) |
--------------------
Dacia
1310 Break
2003 Zambeste, maine poate fi mai rau !
|
|
buge |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 3 July 05 ![]() |
de ceva vreme gasesc pedala de frana beton si nu cred ca in timp ce e masina parcata cineva se urca in ea si da cateva pedale. pur si simplu se intareste singura si nu stiu ce ar putea fi. pana acum nu a facut niciodata asa. ma puteti ajuta cu un sfat.
|
--------------------
Solenza
Confort
2005
- AG-XX-XXX
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#154
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Curata etrierii si schimba garniturile, cand i-ai curatat ultima data? Mai poate fi si din cauza discurilor ovalizate.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
maru |
![]()
Post
#155
|
![]() Rromania..da leand uof cios Group: Members Posts: 672 Joined: 1 September 13 ![]() |
pedala tare si efort mai mare la franare -> schimba servofrana
|
--------------------
Dacia
1310 Break
2003 Zambeste, maine poate fi mai rau !
|
|
buge |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 3 July 05 ![]() |
QUOTE(gabi_g @ 16 Sep 2014, 06:51) Curata etrierii si schimba garniturile, cand i-ai curatat ultima data? Mai poate fi si din cauza discurilor ovalizate. am curatat etrierii acum cateva luni . o sa schimb discurile ca am facut 90k km cu cele de origine. QUOTE(maru @ 16 Sep 2014, 08:05) in mers pedala e moale. chiar prea moale . am mers cu o alta solenza si te punea in cap imediat ce piscai frana. la mine trebuie sa apas bine ca sa blochez roata.si la fiecare apasare trosneste ceva . per total franele tin bine, dar imi dau un sentiment ca se rupe ceva . |
--------------------
Solenza
Confort
2005
- AG-XX-XXX
|
|
velceani |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 953 Joined: 29 May 09 From: C de Arges ![]() |
salut,
1) verifica discurile, s-ar putea sa fie uzate sub minim; 2) placutele cum sunt? verifica etrierii, pistonasele si penele, de aici pot fi si trosniturile... daca pedala tine jos, verifica si spatele, mai strange cablul la frana de mana, daca nu iti tine, sau tine mai sus de 4/5 dinti.. |
--------------------
Dacia
Logan 2
Sl plus 1.2 16v 2016
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Va salut colegi! Rog pe cei cu experienta sau patiti sa imi dea un sfat la problema mea.
Dacia solenza 1.4 mpi, nu am frane pe spate. La test de franare pe stand se deblocheaza timp de 1 zi cam. Se simte pedala mult mai ferma si franeaza mult mai satisfacator. Deci la test pe stand imi arata ca nu am frane pe spate deloc. Cilindri receptori de frana spate nu sunt blocati, saboti noi, bavura tamburilor luata la strung. Am desfacut si repartitorul sa inspectez vizual si totul pare ok, fara coroziune in interior. Dupa remontare nici o diferenta. Nu stiu ce sa inlocuiesc prima data. Repartitor sau pompa de frana. Daca erau duse garniturile din pompa presupun ca nu se mai debloca dupa test franare. Astept cu interes raspunsurile voastre! |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
maru |
![]()
Post
#159
|
![]() Rromania..da leand uof cios Group: Members Posts: 672 Joined: 1 September 13 ![]() |
desfa turul care intra in repartitor (limitator frana) si pune pe cineva sa apese o singura data (scurt si ferm) si pune conducta intr`un pet de 0,5 si iti dai seama (daca vine cu presiune e ok iar daca nu are presiune sau vine cu mult aer e din pompa)
p.s: poti incerca sa faci asta direct la rotile din spate (sa vezi presiunea cu care iese la desfacerea aerisitorului) dar nu`ti vei da seama de unde este cu exactitate (auto sa nu fie suspendat) |
--------------------
Dacia
1310 Break
2003 Zambeste, maine poate fi mai rau !
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
La rotile spate vine lichid cu presiune si fara aer.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
limodriver |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 19 January 11 From: braila ![]() |
Daca zici ca ai ceva cursa moarta la pedala pana incepe sa franeze
cred ca ar trebui reglati sabotii pe spate. Au autoreglare dar nu e prea eficienta. Cu frana de mana trasa se mai intareste pedala ? |
--------------------
dacia
solenza
2003 clima
- BR-85-GSV
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#162
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Sabotii sunt reglati manual, atat cat sa se auda cum ating in tambur la rotirea manuala a acestuia.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#163
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
Cazul meu:in februarie la itp m-au pus baietii sa schimb repartitorul,au zis ca e blocat.Am pus unul de Asam,m-au trecut itp-ul dar de atunci am simtit ca ceva nu e in regula cu franele,am circulat asa pana acum vreo luna cand am facut un test si aveam frane pe spate 4%.Pedala de frana tinea foarte jos,la podea si nici atunci nu mi se blocau rotile,doar cele pe fata imi franau cat de cat.Imediat am schimbat repartitorul cu unul nou Autonova,intre timp schimbasem discuri,placute si saboti iar de cand cu noul repartitor am frane exact cum era masina fata mare,la primii kilometri.
|
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#164
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Am gasit si eu in Iasi repartitor de origine spun ei. 150ron. Ma mir ca ai mai gasit de autonova. Cat a costat?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#165
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
60 de lei,in aprilie.Il avea tanti in magazin de vreo 6-7 ani.Dar e brici,isi face treaba.
|
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
romanvs |
![]()
Post
#166
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Am si eu probleme cu franele...
Dupa schimbarea discurilor si a placutelor am facut teste de franare si am constatat ca masina trage de spate spre stanga. Am observat ca tind sa se blocheze toate rotile(mai puternic stanga spate decat dreapta spate)ceea ce este anormal,spatele trebuind sa se blocheze doar cu masina incarcata.Facand mai multe incercari usor,usor au inceput sa nu se mai blocheze rotile pe spate si am zis ca si-au revenit.Zilele trecute am facu un test de franre de urgenta si iar blocheaza spatele.Eu banuiesc,fie reglarea sabotilor spate desi nu am umblat la ei(am facut o reglare cu frana de mana trasa si apoi calcarea franei de serviciu(m-a invatat cineva care lucreaza la un sevice))fie repartitorul care nu lucreaza cum trebuie. Repartitorul este original,masina are aprox 157000km,lichidul de frana a fost schimbat intotdeauna conform manualului,sabotii i-am verificat vizual prin ferestrele de vizitare. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#167
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Si eu am problema cu blocatul spatelui. Suspectez repartitorul. In plus, pedala este foarte "elastica". Cand apas pe pedala, in primii 2 cm abia se simte infranarea...
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
romanvs |
![]()
Post
#168
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Facui azi un test de frana si obtinui urmatoarele rezultate:
a)frana serviciu: - Forta franare(daN):SF-224,DF-239,SS-126,DS-116 - Dezechilibrul(%) :calculat :F-6,S-8(maxim admis pe ambele punti-20) - coeficient de franare(%):F-68,S-52 b)frana de stationare: - forta franare(daN):S-121.D104 - dezechilibrul(%):14(maxim admis -50) c) Eficienta totala: * frana serviciu: - forta franare(daN)-705 - coeficient de franare(%) calculat-61(minim admis-50) * frana de stationare: - forta franare(daN)-225 - coeficient de franare(%) calculat-20(minim admis-18) Concluziile mele: - repartitorul lucreaza - capacitatea de franare-nu ma pot pronunta daca este suficienta sau nu - se pare ca reglajul pe spate nu este perfect |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
cosstti |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 26 April 11 ![]() |
Perfect adevarat ceea ce spui.
Verifica: 1 - starea sabotilor - daca este nevoie....schimba-i. 2 - prelucreaza (strunjeste) tamburii sa nu aiba acel prag. In locul pragului trebuie facuta o tesitura interioara la aprox. 45 de grade pentru a intra usor sabotii. 3 - cilindrii de frana spate curata-i sau pune noi. daca pui noi esti mai sigur - pret: aprox 50...60 ron amandoi. 4 - Suspenda spatele masinii pe capre si regleaza sectorul dintat - manual pana intra tamburul cu o mica frecare la fiecare roata. 5 - Regajul final se face rotind piulita de regaj M8 de sub masina pentru 5 - 6-7 - dinti la levierul franei de mana (sau cat consideri tu). Tragi la 2-3 dinti...verifici gradul de frecare la cele doua roti spate. Daca este inegal gradul de frecare - mai umbli la sectorul dintat al rotii infranate. Si tot asa, din aproape in aproape iti pui la punct frana spate. 6 - Sfat: trebuie sa faci opreatiunea cu inca o persoana agreabila si cat de cat priceputa, ca altfel te apuca disperarea. 7. Dupa cativa zeci de Km. sabotii se mai aseaza si este posibil sa mai faci niste mici reglaje. Succes maxim! 16 May 2015, 21:10: Repartitorul ar trebui dat jos si curatat este posibil sa fie blocat. Este esential sa stii cum lucreaza repartitorul si cu il poti regla. inca odata succes! This post has been edited by cosstti: 16 May 2015, 21:10 |
--------------------
dacia
sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw.
2o11
- is xx xxx
|
|
poeluci |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru fan Renault Group: Members Posts: 112 Joined: 1 August 06 From: Iasi ![]() |
Salutare tuturor !
Am o problema care nu pot sa o rezolv. In timpul zilelor caniculare dupa cateva franari mi se blocheaza rotile din fata si pedala de frana ramane tare. Am fost la service si am schimbat : pompa frana, discuri frana, placute, lichidul de frana, etrieri, saboti si cilindri pe spate si problema reapare. Nu stiu ce sa-i mai schimb sa rezolv necazul. A mai avut cineva problema asta ? Cum se poate rezolva ? Ce ar mai putea fi ??? Multumesc ! This post has been edited by poeluci: 15 Jun 2015, 10:26 |
--------------------
Renault
Arkana
2021/ETECH full hibrid 1.6
- IS 04 WNW
|
|
psychoo |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Singura chestie pe care nu ai schimbat-o: servofrana.
Am avut si eu probleme cu franarea rotilor fata la temperaturi mari si s-a rezolvat regland acea tija dintre pompa de frana si servofrana. Am zis ca la urmatoarea abatere se va inlocui. Proba o faceam in mers, lasat pe liber si accelerat motorul. Se simtea clar o tendinta de franare. |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
poeluci |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru fan Renault Group: Members Posts: 112 Joined: 1 August 06 From: Iasi ![]() |
Am sa desfac etrierii si o sa mai reglez sigurantele alea arcuite din port etrier (am inteles ca si din cauza acelor sarme otelite se poate bloca etrierul ) si o sa mai pun putina vaselina pe placutele de fixare a etrierului. Am schimbat pompa si cred ca am facut o mare greseala. Am luat pompa facuta de asam. Am mai citit ca multi au mai avut probleme cu piese de la ei.
Are cineva idee cum se verifica pompa daca merge corect ? This post has been edited by poeluci: 15 Jun 2015, 15:28 |
--------------------
Renault
Arkana
2021/ETECH full hibrid 1.6
- IS 04 WNW
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#173
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
Daca ai schimbat pompa,trebuie sa reglezi tija de la servofrana,care trebuie sa fie 9mm in afara dar o reglezi dupa noua pompa.Eu am schimbat doar pistoanele din pompa si imi ramaneau rotile fata infranate dupa cateva actionari deoarece lichidul de frana din circuitul fata nu era eliberat pe retur,nu am umblat totusi la tija ci am pus 2 saibe de 1,5 mm pe suruburile alea doua pe care e prinsa pompa si s-a rezolvat.
|
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
poeluci |
![]()
Post
#174
|
![]() Membru fan Renault Group: Members Posts: 112 Joined: 1 August 06 From: Iasi ![]() |
Multumesc pentru idee ! O sa incerc. La mine nu se blocheaza tot timpul, am observat ca blocarea apare cand temperaturile de afara sunt mai ridicate (in jur de 30 grade celsius) E foarte ciudat si nu stiu care e cauza ??? Poate sunt de vina si placutele Klaxcar care se inferbanta foarte rapid ???
This post has been edited by poeluci: 16 Jun 2015, 10:34 |
--------------------
Renault
Arkana
2021/ETECH full hibrid 1.6
- IS 04 WNW
|
|
poeluci |
![]() ![]()
Post
#175
|
![]() Membru fan Renault Group: Members Posts: 112 Joined: 1 August 06 From: Iasi ![]() |
Rezolvat problema ! Pus 2 saibe intre pompa si servo.
Bogdan multumesc frumos pentru idee !!! |
--------------------
Renault
Arkana
2021/ETECH full hibrid 1.6
- IS 04 WNW
|
|
poeluci |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru fan Renault Group: Members Posts: 112 Joined: 1 August 06 From: Iasi ![]() |
Salutare tuturor,
Asa cum am mai spus dupa schimbarea pompei de frana, franau rotile din fata. Am rezolvat problema cu doua saibe intre servo si pompa si rotile nu mai franeaza. Acum din cand in cand in mers se aude un tacanit asa de parca ar atinge ceva in mers (un fel de zgomot ca la ruleta). Zgomotul se aude cam in partea din stanga fata parca de sub pedala de frana. E posibil sa se auda de la acea tija de la pompa ? Sa mai strang piulita de pe tija (a fost desfacuta cam 9 spire pe interior) ? Daca pun putin piciorul pe frana zgomotul dispare !!! A mai patit cineva ceva asemanator ? Multumesc pentru ajutor ! This post has been edited by poeluci: 22 Jun 2015, 08:18 |
--------------------
Renault
Arkana
2021/ETECH full hibrid 1.6
- IS 04 WNW
|
|
poeluci |
![]() ![]()
Post
#177
|
![]() Membru fan Renault Group: Members Posts: 112 Joined: 1 August 06 From: Iasi ![]() |
Se pare ca tacanitul e din cauza jocului unei placute in locas. Cand o sa am timp o sa dau rotile jos si o sa schimb toate cele 4 sigurante care vin sub placute. Va scriu daca e rezolvata problema !!!
This post has been edited by poeluci: 23 Jun 2015, 13:10 |
--------------------
Renault
Arkana
2021/ETECH full hibrid 1.6
- IS 04 WNW
|
|
i96nds |
![]()
Post
#178
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Agrafele care tin placutele se afla in partea de sus. Ele trebuie asezate cu atentie, ca sa nu le tensionezi aiurea. Partea mai iesita in afara (adica mai sus) a agrafelor trebuie sa fie catre scaunele masinii. Neaparat trebuie verificat faptul ca etrierii au pistoanele in regula si ca se retrag bine cand se ridica piciorul de pe pedala.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
poeluci |
![]() ![]()
Post
#179
|
![]() Membru fan Renault Group: Members Posts: 112 Joined: 1 August 06 From: Iasi ![]() |
Multumesc pentru precizari!
Poate aste e cauza clantanitului placutei: ca sigurantele au fost montate in partea de jos. Etrierii sunt noi nouti si inca nu fac probleme, la fel si discurile. Placutele KLAXCAR se pare ca sunt mai scurte (intra mult mai usotr in locas) decat placutele FERODO pe care le-am avut dar nu am mai gasit. This post has been edited by poeluci: 24 Jun 2015, 09:42 |
--------------------
Renault
Arkana
2021/ETECH full hibrid 1.6
- IS 04 WNW
|
|
i96nds |
![]()
Post
#180
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Doamne fereste... Ce sa caute agrafele acelea in partea de jos ? Gravitatia le apasa in jos oricum. Agrafele le tensioneaza in jos, ca sa nu clampane.
Daca ai agrafele puse jos, probabil la fiecare frana iti clampane placutele. Totusi pistonul apasa pe placuta din lateral.... Vezi ca era pe aici pe forum cum trebuiesc montate toate cele, inclusiv poze. Bafta ! |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 19:55 |